14.05.2008 07:29 |
K dílu: JSEM VELKÁ HVĚZDA - KSPSP
|
Provokatér
|
Na tohle nešlo nereagovat menší provokací pod mým nickem :))
|
13.05.2008 11:19 |
K dílu: Něco mezi psem a vlkem
|
Provokatér
|
Budiž Ti přáno :))
|
30.04.2008 07:03 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
Díky :)
|
29.04.2008 09:48 |
K dílu: Malá mořská
|
Provokatér
|
Vídím to před sebou úplně živě.
|
25.04.2008 07:59 |
K dílu: Koncert
|
Provokatér
|
Nevím proč, ale vzalo mě to.
|
25.04.2008 07:58 |
K dílu: Dekadentní logaritmus
|
Provokatér
|
A dekadickej, přirozenj, nebo vlastně jakej? I když ta exponenciála na něco ukazuje - že to bude dekadentně přirozené či přirozeně dekadentní :)
|
24.04.2008 09:18 |
K dílu: Jsem...
|
Provokatér
|
Je vidět, jak prudce to teklo, místy se to zadrhlo, pak zase stékalo - je znát, že to muselo ven. Jsou tam dobrý místa.
|
24.04.2008 09:16 |
K dílu: Vyhnáni z ráje
|
Provokatér
|
Poznáíní si oprav - jinak hezká říkanka - nemusí tu snad vše být na Nobelovu cenu za akademično, že?
|
24.04.2008 09:13 |
K dílu: vlny krásna
|
Provokatér
|
Celé moře ne, jen ho tak lehce pošimrá na pupíku. Celé moře neprořízl ani Titanik. Ale, aby to nevypadalo, že chci dílko kritizovat, když mě v těch pár řádcích tolik řeklo - tip.
|
17.04.2008 13:54 |
K dílu: Jak mora trápila Rudimovského rychtára
|
Provokatér
|
Balada to je, připomnělo mi to nějakou klasiku - jak někdo uřízl manželce uši, samozřejmě nechtěně, jak jinak, či co - teď si to nevybavím - ale v hlavě mi to zní.
Tohle je dobrý - plyne to, má to děj, myslím, že to za ocenění stojí.
|
15.04.2008 10:04 |
K dílu: Pohádka o jednom království
|
Provokatér
|
Já nic neobracím - jen tak nastavuju zrcadlo. Kotrmelce jsou všude, proč by nebyly v rytmu, ten nakonec nemusí být stále stejný.
|
14.04.2008 13:59 |
K dílu: Pohádka o jednom království
|
Provokatér
|
Všem dík.
Voči: Co taky čekat od provokatéra, že?
|
09.04.2008 08:01 |
K dílu: Návrat k dívce od koní
|
Provokatér
|
Tak moc a pomoc mi moc nepomohly. "Bez okolků", "role pacholků" - to mi nějak skřípe. Ale jako celek je to záživný.
|
09.04.2008 07:57 |
K dílu: Cesta pralesem
|
Provokatér
|
Splynout a oplývat prosím s tvrdým "y". Co je to potok, když se po něm plouží voda - ta se plouží v korytě potoka, ne? Chvíli mi to příjde jak nějaké náboženské litanie, pak jak veršovánky, ty přechodníky a nerýmy viz výše. Nechci tepat, ale jde spíš o to, cos chtěl vyjádřit - a zda myslíš, že takto je to O.K. Pokud Ti to přijde, žes vystihl, cos chtěl, není co řešit.
|
26.02.2008 11:10 |
K dílu: Polobdění
|
Provokatér
|
Já bych tiskl k týlu - ne k líci, ale dobrý, něco tam je.
|
26.02.2008 11:08 |
K dílu: Milá slečno
|
Provokatér
|
Když odpovídáš na inzerát, tak už tam něco o sobě udala - co, to se ale z toho Tvýho textu nedovím, to mě mrzí, zajímalo by mě, kdo Tě zaujal.
Škoda toho P.S. - ale máš tam místa, kde jsem se bavil.
|
25.02.2008 08:51 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
Mussea - dík.
|
25.02.2008 08:50 |
K dílu:
|
Provokatér
|
Pěkné barvičky - červenou já rád.
|
19.02.2008 08:00 |
K dílu: Vidov dan
|
Provokatér
|
Silné verše, smutná realita, blecha k bleše, mrtvé nepočítáš, zmítá se ta zem v nezájmu - vlastně všech, těch, co vládnou, těch, co na svou hubu padnou, těch, co se bojí, kteří mlčí, právo v hnoji, kdo se krčí, volá, ať ti s rovnou páteří ohnou se též, jak pápěří.
|
19.02.2008 07:23 |
K dílu: 19. února (1997)
|
Provokatér
|
Dík za připomenutí. Vzpomenu si na Dobrý družstvo Chňaplkterýho Fina, to jsem četl taky rád, ale dřív, a hned je mi veselejc.
|
18.02.2008 08:01 |
K dílu: Ilustrační fotky, aneb proč nemám Západoevropany rád
|
Provokatér
|
Osobně se vyjádřím hlavně k tomu, co vidím hodně černě. O nás bez nás je heslo, které nám dost říká. To se právě děje v Kosovu. Část území suverenní země cizí mocnosti této zemi odebraly, aniž zhodnotily důsledky takového jednání. S takovýto postupem nelze souhlasit, je to precedens, jenž zavání hrůznými dopady. Místo toho, aby Unie Srbsku pomohla začleněním, dělá vše pro nový konflikt na Balkáně, jenž může přerůst výrazně hranice Srbska.
To mne děsí. Víc nemám, co bych dodal.
|
15.02.2008 13:52 |
K dílu: První korporativní písmácká....
|
Provokatér
|
Říkám si, tak se tu stavím,
koukám, zprávy stojej za prd,
co všem popřát? Nejspíš zdraví,
a ať z kapříků je kapr.
Na seznamu sólokapr,
kdo zas koho a čím podmáz?
Kdo nic nemá, získá katr,
(v horším případě snad provaz)
Kdo vás podrazí, je bratr,
hezkej postmoderní obraz...
|
15.02.2008 12:52 |
K dílu: Zásnubní
|
Provokatér
|
Kromě skrání - což je a není archaismus - tam žádný nevidím - zapomněním opuštěni mi připadá svělé vyjádření stavu, kdy seš sám proto, že není, kdo by tě vzpomenul. To, co slyším, nedrhne, a to je na tomhle serveru docela dobrá vizitka.
|
15.02.2008 12:46 |
K dílu: Alkohol a TY
|
Provokatér
|
Tady se zamotáváš, nedržíš myšlenkovou linii, skáčeš. Řešíš tu alkoholismus a pití alkoholu vůbec, domácí násilí a příčiny, proč oběti nedokážou od pachatele odejít (často není, kam, vědí, že by si je všade našel, nechtějí ho ztratit, nechtějí být samy, atd., atd.). Mícháš dohromady slabost, návyk, hazardování a svobodu. Tenhle Tvůj text mi přišel zatím nejslabší.
|
15.02.2008 12:41 |
K dílu: Zamyšlení
|
Provokatér
|
Zajímavý postřehy. Třetí řádek od konce si dej užij. Nejvíc mě oslovilo asi to s láskou a přátelstvím.
|
15.02.2008 12:40 |
K dílu: Zamyšlení
|
Provokatér
|
Zajímavý postřehy. Třetí řádek od konce si dej užij. Nejvíc mě oslovilo asi to s láskou a přátelstvím.
|
15.02.2008 12:37 |
K dílu: Deník vězně
|
Provokatér
|
Tohle jedním dechem - krátké věty, výstižné, u mne dobrý.
|
15.02.2008 12:33 |
K dílu: Platba u lékaře
|
Provokatér
|
Hyppokrat, jenž tolikrát
zazněl v slibu promujících -
vytratil se, tečka, zkrat,
chcípněte si na ulici,
doktoři vám dají vzkaz.
Posvětí to politici,
nemoc vám pak srazí vaz.
V srdci jed a voda v plicích...
Nevylučoval bych bohatý a slušný - to by ses dostával do stejný polohy, jko ti, co dávaj rovnítko mezi chudé a zločince. Ten text bych ještě trochu rozvedl, podíval se mimo domácí dvoreček, hledal souvislosti, mrkl se na lobbing nadnárodních korporací masově produkující léky a vytěsňování alternativních metod léčby v honbě velkých za ziskem. A trochu ten text doplnil, aby ho nešlo napadat za jednostrannost a opomíjení faktů.
|
14.02.2008 08:24 |
K dílu: syn luny
|
Provokatér
|
Hodně povedené, příjde mi, ta slova sedla.
|
14.02.2008 08:13 |
K dílu: Naučený pozdrav
|
Provokatér
|
Protiklady se vyvažují.
|
13.02.2008 10:04 |
K dílu: Nápad: Poetická antologie - čtěte, prosím
|
Provokatér
|
Tak je tu hodně klubů - o lásce a zlomených srdcích, atd. atd. - taky by tam mohlo být něco jako politika a obyčejnej život, témat můžeš vymyslet spoustu. Když se mi nějaká kategorie zalíbí, rád se zúčastním.
|
07.02.2008 08:04 |
K dílu: žánry a nežánry
|
Provokatér
|
Žánrem myslíš škatulkování? Podle mého má dílo uměleckou cenu ne tím, zda je to fejeton, román, či povídka, ale jakej to má obsah. Formou platónských dialogů lze vyjádřit mnohé - ale musí to mít šťávu. Znám člověka, co takto dokáže říct věci, co maj hloubku. Ale najdou se i jedinci, co by takovým dialogem donutili tak nanejvejš Platóna se v hrobě pootočit.
Pro mne je hlavní náplň, na obal kašlu.
|
04.02.2008 09:28 |
K dílu: Ztráty a nálezy
|
Provokatér
|
V metaforách maj uši i včely - tohle by slyšet teda měly, je to dobrýýý
|
30.01.2008 11:32 |
K dílu: Šestý smysl
|
Provokatér
|
Tohle se mí líbí - šmahem, jak to tu je.
|
23.01.2008 16:20 |
K dílu: Jak nám byla hrozná zima! ( Povídka od Luboše Kemrně )
|
Provokatér
|
Jak primitivní - ale jak působivé. Tady se asi budu stavovat častějc.
|
23.01.2008 16:07 |
K dílu: Koloběh
|
Provokatér
|
Mezi výš, výš bych dal čárku,
jinak mi to příjde hodně dobrý, protože si u toho mám, co představovat, neproklouzne to kolem mě, neprojde to mnou bez povšimnutí, je to pěkný.
|
23.01.2008 10:58 |
K dílu: ....korektoři....
|
Provokatér
|
Upřímně, korektoři budou buď úplný zoufalci nebo všemocní šotkové, takže buď to nebude chtít dělat nikdo, nebo pár písáků, co sami nic nenapíšou, ale rádi škrtaj. Já osobně, když mne nějaká chyba bací, tak zamáčknu bouli a dám varování, že by mohla bacit i další.
Nakonec - souhlasí-li autor s hlubší kritikou - ať si klidně zaškrtne, že souhlasí s připomínkováním chyb - ti, co jich nadělaj jak máků, korektury odmítnou a těm ostatním nebude problém ty dva tři háčky doplnit.
|
23.01.2008 10:49 |
K dílu: Kde je pes zakopaný, že v USA sa maká a krachuje to ako za socializmu?
|
Provokatér
|
Přicházej vo svý kolonie, krvácej v neefektivních válkách, do toho krachec ohledně hypoték a bydlení, pád akcií, atd. atd.
|
21.01.2008 14:31 |
K dílu: Stanu se čímkoli
|
Provokatér
|
"O pravdě, jenž lze a nelze rozetnout" - chybí čárka před "jenž" - a podle mne má být "jež" anebo "již" - pokud to nevztahuješ k měsíčku či otrokovi :-)) Za "ustání" čárku, "bolest která" - po čárce mezera - vezmi mne "s sebou" - chybí "s",
fakt drobnosti - ale fakt zbytečné.
|
16.01.2008 12:25 |
K dílu: Stanu se čímkoli
|
Provokatér
|
Drobné chyby v gramatice a rytmu občas kazí celkovej dojem, kerej je na tipana.
|
14.01.2008 15:32 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
Tak jsem umírněný Provokatér, jak by dodal J. Hašek - v mezích zákona.
|
14.01.2008 15:10 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
Máš pravdu - dám to na vázané verše - já ani původně netušil, když jsem to tvořil, že budu vázat, to nějak vyplynulo.
Máš pravdu i s tím ostatním - ale je taky fakt, že kdo porodí, asi hned nenapíše báseň.
Určité věci jsem tam vypích schválně. K zamyšlení. A pak, jsem přece Provokatér, ne?
Co se hostiny týče (pominu Mršinu z Květů zla o lásce) mě napadá např.:
Z libého moku bídná stoka,
z lákavých pečení jen smrad,
možná, kdo se nad kostmi poká,
nejlépe umí zahnat hlad.
Dík za všechny komentáře. Cením si jich.
|
14.01.2008 10:28 |
K dílu: Zima v podvečer města
|
Provokatér
|
Kterak nekterak, zima v podvečer města mě úplně roztřásla - chtělo by to teď nějakej krb.
|
14.01.2008 10:25 |
K dílu: Šeptám Tvé jméno
|
Provokatér
|
Taky bych nedával ten závěr - takový trucnatruc mi to přijde - kazí mi to předešlé, ale to se mi líbilo natolik, že tipnu.
|
14.01.2008 07:28 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
Když ale v tom textu rozsét život znamená rozsét smrt - kdo se narodí, je jasné, že jednou zemře.
S rubrikama si hlavu moc nelámu, dík.
|
11.01.2008 13:36 |
K dílu: Elegie jedné sbírky
|
Provokatér
|
To je škoda, znám to, tady v tom prostředí se blbě proniká.
|
11.01.2008 13:28 |
K dílu: Lhostejnost
|
Provokatér
|
To s tím "kojtem" mi zrovna přijde vtipný - a vulgarismus pro vulgarismus to teda není.
|
11.01.2008 13:24 |
K dílu: Elegie jedné sbírky
|
Provokatér
|
Není zač, ten refrén si zpívám, ale hudbu psát neumím. Řekl bych však, že by to někde mohlo zaznít.
|
11.01.2008 13:18 |
K dílu: Elegie jedné sbírky
|
Provokatér
|
Trochu bych sladil rytmus u slok začínajících "možná". To - "nikdo se neptá na city"... jako refrén - jednoduchý, zapamatovatelný, dobrý.
|
11.01.2008 13:11 |
K dílu: Mrtva - nemohu Tě líbat
|
Provokatér
|
Řekl bych, že nenudíš.
|
11.01.2008 13:07 |
K dílu: Za zápražím
|
Provokatér
|
Někdy lepší nevylézat, ale je fajn, že jsi sem s tím vylezl.
|
11.01.2008 13:01 |
K dílu: Nadčasová
|
Provokatér
|
Vtipy maj taky spoustu kategorií, je jich hodně, kerý nemusím.
|
11.01.2008 12:47 |
K dílu: Nadčasová
|
Provokatér
|
Není to krapánek generalizující stanovisko?
|
11.01.2008 07:43 |
K dílu: Nadčasová
|
Provokatér
|
Tvý texty se mi čtou dobře, není tam zbytečná omáčka,
i když je K. Čapek můj favorit, Tebe si též rád přečtu.
|
11.01.2008 07:35 |
K dílu: Sonet
|
Provokatér
|
Vidím jezero, jehož hladiny se vrboví dotýká.
|
11.01.2008 07:32 |
K dílu: Nač myslí Tvoje žena...
|
Provokatér
|
Ten závěr je silný - dle mého.
|
11.01.2008 07:31 |
K dílu: Nemodlitba
|
Provokatér
|
Vše podstatné jsi řekl.
|
11.01.2008 07:29 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
Určitě dej, dík.
|
09.01.2008 10:01 |
K dílu: Velryby
|
Provokatér
|
To znám - potřebuje.
|
09.01.2008 10:00 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
No - ten prolog jsem sepsal v den vzniku dílka, pokuds někde viděla něco podobnýho, pokud to najdeš, dej mi vědět, rád si to přečtu.
|
09.01.2008 08:22 |
K dílu: Velryby
|
Provokatér
|
Velrybáře to neobměkčí, natož ty, co z těch kšeftů neskutečně hrabou - ale milý textík to je.
|
09.01.2008 08:20 |
K dílu: tobě..
|
Provokatér
|
Moc nekecáš a dost řekneš, řekl bych.
|
09.01.2008 08:20 |
K dílu: ŠÍLÍM
|
Provokatér
|
"Spolykám všechna Tvá slova" - tam cejtím přesah, to "tvá" tam drhne, tipuju.
|
09.01.2008 08:13 |
K dílu: Druhý svátek vánoční
|
Provokatér
|
Je tam více dobrejch míst.
|
09.01.2008 08:11 |
K dílu: Peříčko
|
Provokatér
|
Je to hravý, spíš bych čekal slavíka, a ne dravý ptáky, co se nebes dotýkaj.
Líběj se mi ty poslední dvě.
|
08.01.2008 15:27 |
K dílu: Chuť
|
Provokatér
|
Narážky by tam takový byly - ale je to myšleno jako metafora, podobenství - o úchylnost mi nešlo, ale o zcela přirozený styk - jenž jsem popsal, jak jsem popsal.
|
08.01.2008 15:05 |
K dílu: jen pár slov na stromek zavěsit
|
Provokatér
|
Zatím si provokuju jen na svém, na cizím se rozkoukávám - a tady koukám, že je na co koukat.
|
08.01.2008 12:23 |
K dílu: jen pár slov na stromek zavěsit
|
Provokatér
|
Nevím, proč mě přitom zamrazilo, když je to takové hřejivé - tipnu si.
|
07.01.2008 08:47 |
K dílu: Nina
|
Provokatér
|
Téma, kde by se dalo snadno sklouznout k agitkám, je zpracováno tak silně, že se mi až tají dech.
|
02.01.2008 08:02 |
K dílu: Anketa. Prosím, odpovězte na mojí stručnou otázku.
|
Provokatér
|
Bosnaci etnikem jsou - to jo - ale amici vytvorili Muslimy s velkym "M" - a to je vytvor hodny velmistru - jak se nabozenstvi taha do etnicity ci sebedeklarovane narodnosti - je z toho galimatyas.
|
31.12.2007 11:53 |
K dílu: Je česká společnost xenofóbní? Moje odpověď je ano.
|
Provokatér
|
Marsyas - jsou i dobří učitelé, já ale spíš kritizoval školský systém, než jednotlivce, nevšiml-li sis - a fakt, že není-li vzdělání, je orná půda pro manipulaci.
S Winter(em) souhlasím, že diskuse nejsou jen od toho, zda psát vázaněči volně, nebo zda vůbec psát, atd.
|
31.12.2007 10:49 |
K dílu: Je česká společnost xenofóbní? Moje odpověď je ano.
|
Provokatér
|
Tady těch problémů vnímám hned několik. Měl jsem romského spolužáka, na něhož si soudružka zasedla (na 1. stupni základní školy), a spolu s většinovým třídním kolektivem mu to dala sežrat. Byl vcelku nadaný, ale neučil si. Takovejch bylo víc. Ale propadal on, i když neměl nejhorší známky z celé třídy. A i když nebyl jediný, kdo propadl, šel do pomocné školy.
Jednou jsme se pošťuchovali. Schoval jsem mu svačinu. Když mě za to po právu dal jeden štulec, hned byl ten zlej, i když jsem objasnil, proč tak reagoval. dybych ten samej kousek provedl nějakýmu oblíbenci soudružky z "nóbl rodiny", odskákal bych si to pochopitelně já.
Po roce 89 se však školství moc nezlepšilo. Učitelky pořádně neznaj dějepis, některý dějiny, hlavně od roku 1848 (nepřepsal jsem se, myslím polovinu 19. století) pro jistotu nevykládaj vůbec. Za málo peněz chtěj mít klid, nepouštět se do boje s bohatými papínky, kteří mají vliv na ředitele školy.
Učitel (učitelka) se bojí vybočit, bojí se oponovat většině třídy, bojí se být autoritou. Talenty je potřeba zašlápnout. Stejně jako ty, kdo vybočují. Není nad to si najít obětního beránka - to stmelí i ty, kdo by jinak stáli proti sobě. A kdo by se ho zastal, že?
Šikanu ze strany učitelů považuju za tak vážnou věc jako když soudce záměrně porušuje právo, jedinec si příjde úplně bezprávnej, bez zastání.
Českou společnost nepovažuju kdovíjak za xenofobní, co je skutečně nebezpečné, jsou nenávistné kampaně, jež v historii lidstva už nejednou dospěly k pogromům. Kde chybí vzdělání a zdravý úsudek nad skutečnými fakty, tam je zle.
Autorovi diskuse přeji, ať se mu daří - a co ho nezabilo, ať ho posílí.
|
14.12.2007 11:14 |
K dílu: Narozeninová
|
Provokatér
|
Moc pěkné, a i když to slovo je už dnes spíš pejorativní, upřímné...
|
13.12.2007 07:33 |
K dílu: Pylonská válka
|
Provokatér
|
Nádhera - skvělá pointa :)
|