17.07.2012 20:54 |
K dílu: Malé mořské víly
|
DaNdÝ
|
Díky za první kritiku" Jsem vděčný a vážím si jí, páč nepotřebuju kritiku jen od těch, kdož si říkají kritiky. Ale i tu vezmu ehehe.
i by mě zajímala nějaká z těch divnůstek? To jsou věci na kterých se do budoucna má pracovat a poučit se.
Mírný závan tam jistě bude, ne náhodou, a to štěstí má nejen hrdina ale snad hlavně chlapeček... i když, sám si nejsem jist, zda zůstalo jen u toho dárku? Radši jsem se svého vymyšleného hrdiny neptal...
a uznávám, že by to asi chtěl něco víc, že by si i ten jejich vztah zasloužil víc prostoru jak v čase textu, tak v tom jejich reálném..
A děkuji za přečtení tohoto delšího textu!
|
16.07.2012 12:36 |
K dílu: Mamičke
|
DaNdÝ
|
je, Matulo. Pánové se ti v kritikách bavili spíš mezi sebou a moc ti k tomu neřekli viď? I to se někdy stává, nic si z toho nedělej. Je v tom upřímný cit a vyjádření takového jako přáníčka, dal jsi to mamce přečíst? Ten alkohol na konci mě docela překvapil ale ehehe, docela to chápu, prostě to jako vtípek k tomu přání patřilo.
|
16.07.2012 11:47 |
K dílu: Veľké dobrodružstvo
|
DaNdÝ
|
Supr, Matulo, je dobře žes to sem hodil, jak vidíš může se tu snést řada názorů a kritik, jde o to, aby sis z nich vybral to, co tě posune, poučí, přidá ti do dalšího psaní, a nenechal se odradit pokud jsou někdy kritiky trochu ostřejší. Ale to ty zvládneš, protože vím, že ti jde o poučení a stálé zlepšování svého psaní.
Jinak protože jsi to nejdřív zařadil do povídky, klidně si ve svých dílech a úpravě můžeš dát zařazení do prózy na pokračování, ať je to přehledné.
Možná bych v kritikách mírně polemizoval s tím zařazením v tématu dětské. Zrovna tuhle jsem v Tvaru četl zajímavý názor Radka Malého, že by se nemělo z pohledu dospělých schematicky posuzovat, co je nebo není literatura pro děti. že i děti dokáží být velmi nároční čtenáři, které zaujmou různorodé příběhy, v kterých si najdou to své. Otázka může být zda zařazení dětské odkazuje k tomu, že může být vhodné i pro dětské čtenáře nebo obsahuje výrazně prvky tematizující dětství. Ovšem i oboje bych řekl, že je v tomto dílku obsaženo. Věřil bych, ž i dítě by se do tohoto příběhu mohlo začíst a zároveň skrze dětského hrdinu nahlížíme detaily dětského pohledu uvažování a dětských emocí. Například tematizovaný dětský strach nebo uvažování směřující spíš k iracionalitě.
Každopádně jen tak dál, Matulo, házej sem své texty a aspoň se dozvíš širší paletu názorů.
|
20.05.2011 17:29 |
K dílu: Dva měsíce nulová sebereflexe
|
DaNdÝ
|
nápadné a nápadité
|
08.05.2011 19:43 |
K dílu: Legální eutanázie pro zvýšení turistického ruchu!
|
DaNdÝ
|
já teda spíš asi souhlasím, ale nespojoval bych tak euthanasii přímo se sebevraždou. Člověku který je na tom psychicky tak špatně že uvažuje o sebevraždě je snad dycky lepší podat pomocnou ruku než mu umožnit zemřít pod lékařským dohledem. Co se týče lidí trpících, nemohoucích, je to problematické, ale dokážu si představit že je pro některé smrt vysvoození. Otec mi dva roky umíral na rakovinu, dobře jsem viděl co to s člověkem dělá. Ale ač měl v šuplíku pistoli, nezastřelil se. Je to otázka rozhodnutí každého, věřím že jsou lidé pro které je smrt už jediným důstojným východiskem. Pokud se k tomu opravdu vážně rozhodnou i takovým je nutno podat pomoc. A v takové situaci může mít ta pomoc už jen takovouto formu. Doporučuji film Doktor Smrt - http://www.csfd.cz/film/271400-doktor-smrt/, může dobře posloužit k zamyšlení o tomto tématu.
|
03.05.2011 00:17 |
K dílu: Martin Patisk a Ptakopýr
|
DaNdÝ
|
pro Forrest Gump: otázka zdá se hodná zamyšlení ta věčná otázka Proč? není tomu třebas právě proto? říkám si, dyž na to koukám, název je součástí díla, ne jeho anotací
|
02.05.2011 21:06 |
K dílu: Martin Patisk a Ptakopýr
|
DaNdÝ
|
jop, přátelství vtisknuté do slov čpících hlenem a chutnajících trusem, můj vděk za takový příspěvek po dlouhém čase.
|
11.04.2011 22:31 |
K dílu: Bloudění po pokoji
|
DaNdÝ
|
tak to já mám pak jenom slová díkůů!
|
09.04.2011 00:15 |
K dílu: ~ ~ ~
|
DaNdÝ
|
jop, supr pointa, ten název teda fakt docela k ničemu, ale vlastně třebas má s tou atmosférou básně i něco dohromady
|
09.04.2011 00:13 |
K dílu: Ve čtyři ráno
|
DaNdÝ
|
aano a právě že to není nijak květnatý, tak se mi to možná i víc líbí. Na druhou stranu jen tak maloučko rytmicky, mi tam pak neseděl ten jakoby rým - vstát-nepoznat, ale dy´t jde o hovno, tip
|
08.04.2011 20:01 |
K dílu: Nestojí za to číst
|
DaNdÝ
|
aha, to jsou ty názvy co maj přilákat pozonost. úplně jak ožratecký pohled do zakouřeného stropu. Ale jakopekný si myslím motivicky, ač jaro, tolik sněhu, ale on to asi ani není sníh, ale stejnak se ten chlad pěkně prolíná aspoń mně s tou postelí, a kouř s chumelnicí, krátkost a jaké se tam dá nacpat poselství, no dám jeden, klidně dám.
|
08.04.2011 18:37 |
K dílu: Domovina
|
DaNdÝ
|
nuuu, mně se vlastně i líbí že se dokážeš eště rozplynout nad slunečními paprsky, coby ne, navodíš idylku a taky jí pak rušíš, oprit slunečním paprskům kolos letadla, je to takovej kontrast, nejsou špatný ani ty dvě roviny - jedna kurzívou, jakjdou proti sobě, trochu se spolu perou. Moc se mi tam nelíbilo užití tý číslovky 20 minut, ale zas je to taková rána do očí, která může trochu tu idylku narušovat.
jako je faktem že chvílemi to skorem vypadá jako bys trochu text znepřehledńoval schválně, ani si nemyslím že slohem, ten máš podle mě docela dobrej. Je tam hodně takovejch bílejch míst, k domyšlení, třebas až moc, aby se čtenář moh pořádně do textu ponořit a procítit ho, ale pak jak se dochází ktý pointě, leccos to osvětlí a dá se nad tím zpětně zamyslet, já tip dám.
|
08.04.2011 18:26 |
K dílu: Zemři
|
DaNdÝ
|
hehe, já to docelamyslím i chápu, a dy´t o co jde, dy´t to má být hlavně humorné ne? Ten obrázek s mazlavým chuchvalcem štěňátek je docela hezký,tip asi ani, snad dyby to bylo delší.třebas příště.
|
08.04.2011 17:07 |
K dílu: Smrt
|
DaNdÝ
|
nemáš zač, klidně budu i dál, docela mě zajímá, ono ta inverze, nějako jsem i tak slyšel že k modernímu a zvláš´t třeba volnýmu verši už se moc nehodí no, ale je to taky vo názoru
|
08.04.2011 15:54 |
K dílu: Pornografie
|
DaNdÝ
|
Jajaj,hádat se s Pištou mi nepřijde jako věc v čemkoliv prospěšná, jen může člověka znechutit, ale akždý podle svého
|
08.04.2011 00:17 |
K dílu: Pornografie
|
DaNdÝ
|
Já sem chtěl dycky nějaký dílo pojmenovat Píča, věřím, že Píča by byla víc čtená. Je to docela složitej rébus a já začal kouřit zrovna předvčírem a takje to pro mě eště filooficky náročnější. Osobně bych řek že by mi vadilo kdybych sám sobě v parku bral cigáro, myslím, že bych z toho měl tkaový šok, ž obě moje já v téčasové kontinuitě by si potřebovali zakouřit. Ano.
|
07.04.2011 19:18 |
K dílu: Kurva
|
DaNdÝ
|
pokud mně pišta nějaký komentář napsal tak ano, bylo to o překlepu, na to je u něj spoleh. Jak to je s původem kurvy nevím, die kurve může být klidně homonmum, ale ty máš pravdu, že dyž uvádíš v článku zdroj, tak vlastně je to správně a můžeš se vždy na něj odvolat.
|
06.04.2011 23:53 |
K dílu: Sen
|
DaNdÝ
|
ale houby patos, o to zas tak nejde, jen tak dál, jen tak dál si psát, zkoušet si, dávat svým pocitům obrazy, deš na to dobře
|
06.04.2011 23:50 |
K dílu: Smrt
|
DaNdÝ
|
nikdy nikdo, nojo, a smutný je kdo si jí přeje vyjít vstříc a smutný je i ten okolo, kterého se mihne, jsou tam i pěkné větičky k zamyšlení, zas bych trochu protestoval rpoti te inverzi slov, ale ani ne, je to vpoho
|
06.04.2011 20:32 |
K dílu: Sraz života
|
DaNdÝ
|
nooo nemá konec, tak ten konec co z toho vychazí a co výš popisuješ - má všechno a stejně nemůže bejt šťastná tam je, možná by to jen opravdu chtělo trošku jinýzavěrečný větyy - ta svině deprese a kurva kluišé tam najednou myslím trochu moc blikají. Chvíli jsem měl problémy v tom, kdo vsechno jsou postavy, kdy kdo o sobě mluvím, ale ono to je takový rozfázovaný, že to není úplně třeba... spíš s jakýho úhlu je to vyprávěný? vypravěč který se jakoby blíží tý dáje? Možná dyby to bylo ich forma něco víc by to tomu autorskýmu vypravěči dalo, ale nevím. Jako taková konverzačka s drobnými náhledy do životů se mi to líbí, jazyk dialogů přirozený, mile rád tip.
|
06.04.2011 20:14 |
K dílu: Vlastní víra každému, aneb jak jsem ji hledal.
|
DaNdÝ
|
Jaj ten posledni je veru slozitej komentar... ale coby, esli je tvuj vek pravy, tak je jedine pozoruhodny a dobry, ze se nad tim zamejslis. A nikdo ti zas tak tvy odsudky, nebo proste nazor pro a proti nemuze vycist. Jako ano, doporucil bych taky kosuek bible nahlidnout a ne jen z doslechu odmitnout. Jak rikam, neverim v boha, a proto si musim precist bibli, abych vedel, proc v nej neverim. Ale tak na to stejne jak opripadne na nietscheho, Jana i augustina mas prec jen casu dost. Jak tam nekdo vyse psal ze hledani viry je tanec, ci co, tak tyzacinas asi teprv prvni rytmy, ale je trebas dobre ze zacinas.
S tim co je vira, jak si ji clovek utvari vlastne, prizpusobuje, vono na tom i neco je. Nu za to neco tip klidne.
|
06.04.2011 18:22 |
K dílu: Dharmový srub
|
DaNdÝ
|
nu proč ne, rozhodně kerouacovsky dobrý výběr, jen by mě asi k takovému citátu ešt zajímalo, proč sis ho vybral a co ti dal, i dyž to může každému jistě dát své.
|
06.04.2011 16:34 |
K dílu: Ať žijí média!
|
DaNdÝ
|
To si piš že nedokážu! a to si piš, že si vo médiích myslím, že jsou to pěkně necitelní a sobečtí zmrdíci a každý zákon, který média omezuje vítám vpravdě. Inu není asi ani moc dobré dávat takového kluka do pokoje s telkou, kde se to protě může stát, že se to takhle blbě dozví, ale každopádně to není vina toho kluka, i když to byl jistě on, kdo si to psychicky odnesl nejhůře. Ale to už se média nedozví, ještě abyx o tom psaly. Každopádně tip za pěkný postřeh.
|
06.04.2011 16:16 |
K dílu:
|
DaNdÝ
|
nojono, není jednoduchý, snad nějakou recenzi někdy splácám..
|
31.03.2011 23:49 |
K dílu: Hluboko pod kůží
|
DaNdÝ
|
jojo, ty rady výše o rozšíření motivů a větších detailech třeba maj něco do sebe, ale třeba taky do toho strkají moc ebe a ty sis o chtěl udělat zas podle svého. Vpravdě i v té příběhové stručnosti je docela síla, a navíc, dlouhý povídky tu lidi tak neradi čtou. osobně se mi víc eště líbila ta duhá půlka textu, kdy jaksi i víc reflektuje ten vztah k tý holce, tu depresy smutek. Ten motiv s neumyvatelným jejím pachem (a je hezký že je to jak nesmyvatelná krev a přitom to není krev a to je dost originální) to je prostě fakt dobrej motiv, takové jemnej a mnohavýznamovej.Ale i jako celek se mi to prostě četlo dobře, ono je to věru dobře napsané bez nějakejch okatejch začátečnickejch chyb a to je sup. Jistotně tip.
|
31.03.2011 21:19 |
K dílu: Anděl
|
DaNdÝ
|
nu tuto je lepší a právě o tolik proto že je to volným veršem, je tam několik myslím moc pěkný obrázků a asociací.
možná bych trochu polemizoval, esli je to skutečně pásmo, ale o to nejde. třebas by nebylo špatné přijít na lepší a originálnější přirovnání než ůkrásná jako motýl" ale vidím tam zas tu asociaci s andělem, takže vlastně coby ne.
|
31.03.2011 21:11 |
K dílu: Jaro
|
DaNdÝ
|
ale neee, dyť co by, je totakové myslím mladistvě upřímné, vychrlené. Osobně bych doporučoval dávat si spíš pozor nebo se formálně prostě vyhýbat nadužívání nebo jaksi nucenýmu užívá těch všelijakých poetistických výrazů, třeba inverzi slov - jakože přehozenému jaksi "poetičtějšímuů slovosledu, někdy mi to přijde umělé, někde jako takový vynucený rým.
ale i pár takových pocitů je tam hezkých a věřím že autentických, já ten tip dám.
|
31.03.2011 20:53 |
K dílu: MÁM VELKOU PRDEL!!!
|
DaNdÝ
|
jojo, ta pointa mi snad i přišla oproti zbytku slabší, ale jedno, skvělé toje, výborný refrén..
|
31.03.2011 20:41 |
K dílu: Pedofil
|
DaNdÝ
|
hmhm, to by šlo. Co se pedofilie týče, zdá se mi to až trochu programový, okukování, zdůraznění že žádné holčičce neublížil dosud, zájem o místo mezi dětmi, strach z odhalení, neupřímný vztah s rodioči a k doplnění všeho eště lewis carrol. A pedofil předvědný jako svalovec a hlavně bez kabátu s bonbony. A ono je to takhle trochu třeba a dobře.
Nu jo ale i jináč i mě by zajímalo porkačování, narozdíl od tangense, já bych totiž věřil, že by té holčičce nic neudělal. Což by nakonec bylo víc provakatiní než aby jí znásilnil a zabil i s tou olbřímí otravnou maminou.
|
31.03.2011 20:23 |
K dílu: Představ si
|
DaNdÝ
|
hehehe, to mě fakt mrzí že končíš debatu, každopádně díky za dřívější přečtení!
a s tím vzrušováním, honěním aprasákama, bych to moc nepřeháněl, dycky je dobrý být tolerantní a mít pro lidi pochopení...
|
31.03.2011 16:23 |
K dílu: Představ si
|
DaNdÝ
|
ale joo, nějaká sadistická úchylárna mi tam snad eště zbyla, i dyž i já se můžu přiučit na takovémhle textu, který je právě silný v tom popisování detailů.
|
31.03.2011 15:46 |
K dílu: Představ si
|
DaNdÝ
|
hehe, poučit se o každé věci pomáhá člověku nevidět ji jednstraně. A třeba nám k tomu Brutalisk přec jen eště něco řekne, doufám.
|
30.03.2011 23:06 |
K dílu: Poslední rande
|
DaNdÝ
|
A to je fakt docela osobitej text, konfrontace scifi příběhu - kterej teda nejdřív vůbec jako scifi nevypadá s jakoby telogickou myšlenkou, ono tím vzniká docela pěknej kontrast, to se mi na tom textu nejvíc asi líbilo.
Myslím že tak ritika výše která jen zhodnotí formu je taková maloučko povrchní, přřec jen nám tu jde o obsah ale ta formální stránka je opravdu trochu ke čtenáři nepřátelská. Bylo by lepší aby byl text zarovnaný do bloku, aby tam nebyly zbytečné vynechané řádky. Ale věřím že tohle mohla způsobit i nějaká chybka ve formátování, ale vše jde eště zpětně napravit, že!
Nu pak jsou tam formální chybky jinýho rázu třebas:
"Proč pláčeš" ozve se ženský hlas. -- je to detail ale tohle je přec jen špatný psaní uvozovek. bylo by lepší aby byly uvozovky po česku jedny dole jedny nahoře ale vpoho, za: Pláčeš," ozve se.. prostě by tam měla být čárka.
Jsem živí nebo mrtví - obě í jsou ý
žijí tak jak žijí, tady chybí čárka
prostě takových chybek je tam dost, chtělo by to protáhnout eště korektůrou, ale vpoho, dá se to pochopit.
"Ne, proto se tomu říká SMRT a ne třeba Co takhle zažít změnu..."
Buď život se mnou, nebo manévry. - tyhle dvě repliky mi naopak přišly docela dost vtipný.
jako je docela dobrej i ten scifi příběh, i dyž trochu tak jako popisnej, esli mi rozumíš. Prostě že tam byl takový výklad toho, co se děje v nějakém vesmíru až trochu moc nahuštěn na úkor akce, na úkor děje.
ale co to zas posilovalo dost byl příběh s tou holkou, to se mi fakt líbilo, ta myšlenka ohledně toho jak se stane bezcitná, i ten závěr, docela silný.
takže ode mě určitě tip, ale doporučuji se v té formální stránce polepšit, aby tu bylo víc čtenářu, ta povídka si jich víc zaslouží.
|
30.03.2011 20:52 |
K dílu: Představ si
|
DaNdÝ
|
mnu dovolím si i zapolemizovat, dyby autor byl deviant (a pozor pozor, deviant eště neznamená že se čehokoliv trestného dopustí) a dyby byl deviant který takovéhle věci píše jen na papír, tak by to bylo úplně vpoho a pro takového devianta to může být právě supr cesta jak se tím sex vrahem ani omylem nestat. ze svýho amatérskýho sexuologickýho úhlupohledu, bych si skorem idovolil typnutí že v takovým textu je něco deviantního - hlavně vzhledem k detailům popisu, ale i to může být autorská stylizace.
Takže k textu, faktem že se to dá označit jako regulár snuff porno, nijako víc literární hloubky se v tom asi úplně hledat nedá - znáš Americký psycho od Breta Ellise? mnu tam toho literárního taky moc není ale přece něco - přece jistá druhotná reflexe násilí a co násilí s člověkem dělá, doporučuji ti se v něčem takovém trochu poučit. Z tohodle úhlu pohledu vidím jako nejsilnější větu - "musí to být!" hehe, fakt vtipný až filosofický.
ale takže prostě ve zkratce eště, i to užití tý červený je docela stylový, jako v poho, už jen za tu určitou provokaci dávám tip a ono to každopádně i jako takové holé, má něco k zamyšlení a působnosti do sebe - viz výše zmíněné komenty.
|
30.03.2011 18:31 |
K dílu: Šaolinský masakr
|
DaNdÝ
|
já v téhle kombinaci naopak plně chápu co v shaolinu dělaj ninjové. Ale jako atmoška krváků třetí třídy, do toho sado porno, a clý takovej upřímnej a bezprostřední výstřik, tvůj charakter se mi věru líbí. Jako asi by šlo vytknout tu gramatickou a stylovou úroveń, ale vono se to vážně vlastně tak hodí, dokonce je hezký jak tam s přibívající rychlostí textu těch chyb přibývá, fakt bezprostřední. No já dám tip.
|
29.03.2011 23:49 |
K dílu: Upni oděv, zakryj vlasy
|
DaNdÝ
|
A to je fakt zvláštní textík. Fakt se nedá na začátku odhalit, o čempak to asi bude. To se dá brát i jako menší chybka - jsou tam nejmíň dvě stylově naprosto odlišný roviny - asi tak do půlky taková povídka ze života a pak se vším všudy regulérní horor. A do toho eště přítomnost ironie a jakýhosi nadlehledu - viz třeba šišky s mákem v tý zhruba nejnapínavější části. Ale já bych v tý rozkolísanosti asi chybku ani neviděl, vlastně je to i dík tomu zábavný číst.
Rozhodně plus je to osobitý prostředí, moderní mlýn, sakra nenapadá mě jediný příběh z moderního mlýna... to jsou tak leda samý vodníci, a ito je dobré, ono to totiž tak mimoděk k tý tajuplnosti lidových vyprávěnek odkazuje, a přitom přístup jiný.
co mi tam formálně přišlo častý - je třeba tohle souvětí -
To, aby vynikl jeho zlatý řetízek od Ježíška.
úklid čekaly ještě tři patra. Vlastně dvě a sklepní část. -- to že řekneš jednu věc a v druhý větě to vlastně zopakuješ trochu bližším způsobem. To samo o sobě není špatné, ale přijd mi, že je to lepší, dyž to má svý opodstatnění, což v tomhle případě mi nepřijde - šlo by to říct hned tou první větou. Ale hned třeba v dalším souvětí -
"z úklidem konečně do sklepa, nebo chcete-li po mlynářsku do podkolí mlýna."
podobnej příklad ale to podkolí to tak ozvláštňuje, zas přidává humor a je to tu dobré. tak jen to myslím nenadužívat.
Nu co ještě, snad nutno pochválit dialogy, jsou přirozené a tak správně hovorové, vtip a rytmus to taky, je to věřím dobrá věc a dávám tip.
|
29.03.2011 23:27 |
K dílu: Lidé
|
DaNdÝ
|
nu ne znovu se musím ptát proč taková forma? Může ti to pomáhat ve vyjádření, texto to může ozvláštnit, ale ve chvilce, kdy jakékoliv přezkupování slov, podivná stavba vět a snaha o veršování plní jen úlohu ozvlátnění, usvědčují samy sebe z falešnosti. Není taková falešnost proti čemu ses v tomhle krátkém zamyšlení vymezoval? Ale ináč se mi skorem forma takovýhle krátkých výstřelů líbí, a třebas se zrovínka cítím podobně, a jo, já tipa klidně dám.
|
29.03.2011 23:22 |
K dílu: Zkouška
|
DaNdÝ
|
ehhh, zbytečno takhle prvoplánově odsuzovat, spíš by mě zajímalo proč sis takovou zpolarýmovanou formu vybral? A i by bylo pro mě zaujímavé zjistit, co se asi skrývá za takovouhle vkrátkosti načrtnutou fantazií. Něco k pouvažování - ty závěrečný dva verše/věty bych tutaky viděl.
|
22.02.2011 20:38 |
K dílu: Workoholy
|
DaNdÝ
|
samozřejmě že by se to bez toho předposledního slova neobešlo, to by pak celé možná bylo... nápaditý... nebo zajímavý...
|
13.02.2011 18:18 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 6 - Deinonychové
|
DaNdÝ
|
tak to já budu jistě jedině rád a díky
|
29.01.2011 21:18 |
K dílu:
|
DaNdÝ
|
cením si kurevsky zájmu o mojí zvrhlost a vynasnažím se se splnit očekávání, i dyž zas takovejch scifi shitů nemám, ale zkusím kouknout, mám tu jednu delší romantickou zvrhlou sračku o národu mrtvol ale tak... no třeba uvidím! pošli mi třeba zas svůj mail zprávou, nevím kde ho zas hledat....
|
13.01.2011 00:50 |
K dílu: způsoby potratu
|
DaNdÝ
|
mohlo by být
|
13.01.2011 00:33 |
K dílu: KAŽDODENNÍ PYRAMIDY
|
DaNdÝ
|
joop, to by šlo
|
12.10.2010 22:16 |
K dílu: A vyšlo slunce v životě fanouška DSBM
|
DaNdÝ
|
jak bych to viděl a měl bych to slyšet
|
05.10.2010 21:30 |
K dílu: Voči
|
DaNdÝ
|
věru našel? a to mě těší a děkuji!
|
26.09.2010 10:34 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 6 - Deinonychové
|
DaNdÝ
|
staré přísloví říká, kdo dokáže mrdat s allosaurem, je schopný všeho.
hrozný člověk v obecném slova smyslu a nechť si dotý becnosti každý doplní své, samozřejmě že člověk kterej by byl hroznej neexistuje ale člověk člověka klidně za hroznýho označí, dalo by se říct že život hlavního hrdiny byl tak hrozný, hrůzný že se nemohl vyvinout a zakončit jinak než hrozně hrůzně a jakákoliv jeho naděje že by se tomu tak mohlo stát byla jen jeho iluzí
|
25.09.2010 23:43 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 6 - Deinonychové
|
DaNdÝ
|
nu cožvona byla taky pěkná kurva dyž si to rozdala s allosaurem, proč by někdo nmoh milovat hroznýho člověka? Ale nechci postavám sahat do svědomí,já do nich nevidím... popis jsou mojí slabou stránkou ale nevím esli jsou mojí slabou stránkou. Nehodím se k nim, nevidím děj skrze popisy ale spíš psychologii a dění, popisy mě vlastně nezajmaj osatně ani při čtení
|
25.09.2010 20:32 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 6 - Deinonychové
|
DaNdÝ
|
hehe nedávej tip zatím a dej ho jen pokud se ti to opravdu líbí ináč tip ztrácí hodnotící úroveň
ta první replika míří na koně, který krátce před hrdinou rovněž prchal do parku, nelze si to spojit s motivem vpředchozí části? eště aby jooo!
bílej prostor, výtka oprávněná, odpověď jasná, nesnáším popisy a neumím je
a negativizmus až do konce tedy jistě, tohle byl věru hrdina s kterým to ani při veškerý dobrý kladný vůli nemohlo skončit dobře, nepišme harlekýny, hrdina kterej žije hrozně, myslí hrozně nemůže skončit dobře, ale z toho samo sebou vychází jasná chyba, nemá to žádnou pointu vlastně ani gradaci, no ono vlastně i ten děj byl myslím v týhle povídce druhotnej, nu esli by to šlo brát jako trest, no mě se nezdá, pro tenhle typ hrdiny byl trest už život jako takovej, že se mu to zvrhlo v eště větší mizerii, to bývá
a ta scéna s nebem jo, díky, někdy si myslím že sem to psal jen kůli tý scéně, i dyž teď už si nevzpomínám proč sem to psal
|
24.09.2010 15:20 |
K dílu: Škvírou v Pandořině skříňce
|
DaNdÝ
|
Dík! kurv, ani sem už nevěděl že sem tohle kdy psal
|
20.09.2010 20:43 |
K dílu: Hovory o psím hovně
|
DaNdÝ
|
zrovna konec? supr, dík!
|
16.09.2010 22:46 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 5 - Allosaur
|
DaNdÝ
|
čtení pro děti nemá nic společnýho s dětskou hrou natožpak s hrou jako takovou a pokroucený odkazy k dinosaurům, nebo spíš jejich panďulákům můžou vytvářet určitou atmosféru hry, navíc to nemocné dítě, zřejmě spíš duševně ne fyzicky, odkazuje k tomu že ta hra bude pokroucená, nakonec i ten vztah dvou lidí nemusí bejt o moc víc než hra
|
16.09.2010 22:15 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 5 - Allosaur
|
DaNdÝ
|
nestěžuj si, že neodpovídám, ber to tak, že prakticky sem tuhle povídku dávám jen pro tebe.
deminutiv... je vidět že se učíš.. můžu s výtkou zcela souhlasit, jako u téhle věci můžu souhlasit s jaakoukoliv výtkou a tahle je pádná a pravdivá. nebo můžu polemizovat, krz to, že si řekla že je to dětská hra a motto celé té povídky k dětské hře odkazuje a ve svý podstatě říká, že děj ani napětí, vlastně ani logický souvislosti se tu nedaj brát vlastně vážně
|
12.09.2010 20:47 |
K dílu:
|
DaNdÝ
|
to věru nevím že mě někdo doporučuje, koor kdoby jen tak četl prozy na pokračování. A nyň už si za to můžu i sám, páč tu trávím málo času. Dyž sem tu trávil víc času, bylo to sice stejné, ale aspoň sem si za to nemoh!
|
04.09.2010 16:29 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 4 - Triceratops
|
DaNdÝ
|
vlastním dinosaurům? naprosto nic!
|
04.09.2010 14:13 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 4 - Triceratops
|
DaNdÝ
|
pro ceed: rozplizlé rozhodně! ale je už to také čtvrtý díl,ale kdyby se chtělo počíst, byl bych šťasten! A zelené nu přeci.. je to celé tak dinosauří!
pro Histreo: Snad máš pravdu, snad by ukotvenost dějově prospěla ale já v celém tom příběhu vyšel z naprosté neukotvenosti říct něco o jeho minulosti coby dítěte bylo pro můj záměr naprosto dostatečné, ale esli si myslíš že je to neústupné=, díky!
|
04.09.2010 14:10 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
nu joo dyž lidi z cinemy taky přešli na weby pokud se nemýlím tak je asi vidět kam spěje vývoj zvlášť co se publicistiky o filmech tejče
|
03.09.2010 18:21 |
K dílu: Fouká vítr i pod bederní roušku a šimrá
|
DaNdÝ
|
jů, díky!
|
01.09.2010 20:37 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
děkuji za kladné zhodnocení, sám si tu recenzi v žádném periodiku předsavit neumím.
|
23.08.2010 17:29 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 3 - Pterodaktylí
|
DaNdÝ
|
pro Immanuel Cunt: ale zelená je zdravá na oči! Díky za zastavení
pro Histreo: klidně nelogičnosti vypíchni, no nevím pravda esli logika je přednost tohoto textu, ale esli je to čtivost, to jsem taky nečekal. Díky
|
18.08.2010 10:29 |
K dílu: Pán much
|
DaNdÝ
|
Ano to je přec logické, dočkala ses.
|
16.08.2010 21:17 |
K dílu: Povídka měsíce - Červenec 2010 - Hlasování
|
DaNdÝ
|
1. Tam autora Saetri-Ihn - v tom popise je síla, napětí, vlastně i dějovost, gradující se negativní vhled, motivy se zdárně prolínaj, a není to zbytečně vyhrocený a pokažený žádnou nadstřeleností.
2. Černá ovce autorky Michelle *_* - půlka povídka psychologicky velmi vydařená, několik pěknej originálních detail, v druhé půlce už míň originální, spíš klišé ale zas je docela obdivuhodně dost děje nacpáno v kratičkém prostoru, to všechno pak vzhledem k nadějnosti autorky, nadějnosti která je nutná podporovat
3. Černý král autora Cínový vojáček - je to taky černé a taky nadějné. správně vydařená žánrovka jak už bylo řečeno, autor pracuje s žánrem, který zná maximálně ho využívá, vyžívá se v tom a všechno to dává najevo. Přesně tak to v takovém věku při psaní má být, myslím.
|
16.08.2010 20:47 |
K dílu: Pán much
|
DaNdÝ
|
pro Carver: díky, třebas.
pro VT Marvin: To máš jistě pravdu! teda s tím dětským herectvím, to byla ode mě sprosťárna.
|
15.08.2010 10:19 |
K dílu: Utopyje
|
DaNdÝ
|
to díky!
|
14.08.2010 14:03 |
K dílu: Černá ovce
|
DaNdÝ
|
a to já zas vím co na tom vidím a dám za to tip - hlavně v tom vidím nadějnost. - Byl tohle případ kdy si začala psát a až pak tě napadla pointa? Ono první půlka mě osobně, jako asi většině čtenářů, přijde hodně dobrá. Je to realistický a dobře procítný popisek pocitů kolem smrti, i ten kontrast že by měla cítit hluboký smutek a přitom necítí, má snad i výčitku, že by to měla sí cítit, ta sestra je tam opravdu výborná, ano je to navíc, ale skvělej nápad, kterej dyž napadne, tak je jasný že se musí použít. V druhé půlce jako by začínal jinej příběh. I sám o sobě by šel - v krátkosti povězeno hodně, ale tohle je příběh holivůďátskej do trilerů se sandrou bulock, nehodí se k tomu úvodu, vlastně ho i sráží, rotože sráží motiv tý smrti, a ta pointa - i dyž má svojí jakous napínavost, tak je useknutá - z mýho úhlu pohledu by bylo lepší kdyby tím koltem nemířila na maanžela, ale na sebe. Nebylo by to psychologicky hlubší?
Suma sumárum, má to slohovou úroveň zase (i dyž je to asi blbý furt poslouhat) vzhledem k věku a je to tak stručný, naplněný, začátek nakopnutej s dobrou hloubkou.
|
13.08.2010 21:31 |
K dílu: Tam
|
DaNdÝ
|
Nu síla nesíla, posuzovat něco podle toho jak to de těžko vypovídá myslím o čtenáři, ne autorovi. Jako v pohoodě, jednoduše mě to zaujímalo. V tý lyrice a vlastně obsenci děje a stejně sem cítil napětí, říkal si co z toho, jeden by při zmínce o vyhaslejch dtech a pak dachau a bosna, nu snad ně nějaká apokaypsa, ale to by bylo povrchní, nene, je to náš svět.
Sám sem přemýšlel na zpracování popisu ryze negativního, v pocitovosti pozitivní většinou převažuje, ale tohle mi i ukázalo cestu jak kouknout zcela tím negatiním. líbili se mi trojitý odkazy k těm dětem, přičemž ten třetí to pěkně utře skrze pedofila.
božské barvy zahnaly sloupy černého kouře, aniž by pán zaplakal. - pán, kterej pán, nebo Pán? u tohodle jsem se snad i svojí nepozorností zastavil, nebo by to i vzhledem k okolní zakuklenosti mohlo být napsáno chápavějc? nevím.
Jop tip, povídk měsíce, nu snad to tam taky stihnu.
|
11.08.2010 23:07 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
no to já hele taky ne, pravda že s tímhletím jsem se trohu víc vysral myslím
|
11.08.2010 22:05 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
fauu, takhlenaducaná kritika, to věru překvapí až potěší, věru vlastně no... ani ne tak ta kritika, spíš že to teda takhle bereš, sání morku.. to lichotí. žejo já se tu do bránění nebo chválení sebe asi pouštět nebudu, stejně ani v nějaké takové šukání vosích hnízd nemám náladu, ale pravdaže srovnat povídku a recenzi, vono to asi ani literárně není moc zdůodnitelný, jak to provést, si taky myslím. no. dík.
|
09.08.2010 22:45 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 2
|
DaNdÝ
|
sic já chtěl aby se čtenář rděl! ale děkuji tedy, občas se mi zdálo že až trochu moc krkolomním stylistiku ale dyž pochvala, nemohlo to být tak zlé... nu a s tím otcem, pravda ono byl myšlen ten gumový dinosaur, kterého spollkl ale to jsem asi už věru popsal krkolomně...
|
09.08.2010 19:33 |
K dílu: Dinosauří loutky boží 2
|
DaNdÝ
|
inu nejasné jsou cesty páně, děkuju hmm za poučení a za tip
|
09.08.2010 10:14 |
K dílu:
|
DaNdÝ
|
inspirovat k psaní? to je nejlepší výsledek čtení. nu a já sem zas rád, že mě někdo čte. až sem něco dáš, rád se taky kouknu.
|
02.08.2010 15:44 |
K dílu: Srdce temnoty/Apocalypse Now
|
DaNdÝ
|
s tím magickým realizmem sem pod sebe chcal na trochu tenkým ledě, ale podle definice by magickej měl mísit prvky skutečnosti reality s něčím neskutečným mýtickým - což onen hroch zrovínka splňoval, myslím i nehledě na to esli je to podobenství
literární bych dokazoval tím, že ta knížka měla vliv na následující spisovatele a ano těma dalšíma věcma, schopnost váhnout do děje osobně nestavím až tak vysoko
esli se tahle líbila víc než předešlá sem rád a díky za to
|
30.07.2010 22:20 |
K dílu: This is pingl's pseudopostpunk
|
DaNdÝ
|
hele ty jo dobrý, našel jsem si v tom hned dvě témata, co mě v posledních dnech zajímali - že všechno a třebas pojmy degenerujou - i nebohý král leonidas a jako druhý téma - hrma. Voproti tvejm ějakejm dřívější mi přišlo tohle takový přímější, vcelku všechno jasně řečený, ale i tak docela pekný, i ty přímí vobrazy svěží, něco přemýšlení taky, nějakej nijakk křiklavej tangerskejch vodkaz.. dobré bylo
|
30.07.2010 22:08 |
K dílu: Podenky
|
DaNdÝ
|
moc k tomu říct nemůžu, buď se v tom našel nebo si tam dosadil určitý humor... hm dám tip...
|
30.07.2010 22:03 |
K dílu: Homosexuálové jsou jako žlabatky
|
DaNdÝ
|
hehe, to já bych se pak skorem ptal esli sex mezi slovákama není divnej ale to jen tak šprýmem... esli hume nebyl taky přiteplenej klidně bych si na to vsadil, to mega nadanejch lidí byla a je. Výtku že je v tom asi pořádnej kus klišé uznavám, stejně jako to jak je sexuální aktivita obtížná a komplikovaná věc, esli to bylo tak myšleno velmi uznávám, snad jsem se právě k tomu chtěl taky jaksi vyjádřit v týhle už zastaralý povídce - ty dva hrdinové možná ani řádně netušili co dělaj, jen si hráli, byl to sex? ne uvědomělej, ale kdekdo vidí sex i ve vzrostlý jedly v lese... děkuji velmi za návštěvu i přečtení tohoto staršího a ne zrovna krátkého dílka.
|
30.07.2010 21:55 |
K dílu:
|
DaNdÝ
|
ty vole já jedině supercroo ale ne, neměl bych na to žaludek natočit takové céédo... no ne pro prdel jedině pro prdel.-..
|
30.07.2010 21:50 |
K dílu: Srdce temnoty/Apocalypse Now
|
DaNdÝ
|
pro Norbert Amehr von Strudel: dk že tu někdo poví také něco k dílku, v 15 apokalypsu dobrý, recenze byla spíš vo románu kterej je dosti jinej jak se psal, hmm poznávat temnotu je prdel já myslím a prospěšný
|
30.07.2010 17:31 |
K dílu: Srdce temnoty/Apocalypse Now
|
DaNdÝ
|
pro Winter: což i proto sem to směřoval spíš k novele, apokalypsa je přeci jen už více profláklá, vo jejích kvalitách mi nejde moc pochybovat, a vo současným holiwůůdu... no nolan, mooožná nolan... díky zatip
pro Norbert Amehr von Strudel: tomu co říkáš moc nerozumím, ale i takovou informací u mě stoupl malkovič zas na oblíbenosti
|
30.07.2010 17:28 |
K dílu: Srdce temnoty/Apocalypse Now
|
DaNdÝ
|
pro VT Marvin: heleť fakt nevím esli jdou, a tady sem cítil že je taky trochu zamotaná, i dyž neznáš souvislosti, v dobré recenzi by ses jistě ztrácet neměl a tak díky za shovívavost
pro jH: hele dík, hele koukám že se vyznáš, já to hledal jak trotl
pro baaba: děkuji za tip
|
30.07.2010 14:24 |
K dílu: Srdce temnoty/Apocalypse Now
|
DaNdÝ
|
jsem rád, že rád, díky za tip a srdce temnoty věru nemám, podařilo se mi ho půjčit v knihovn a dvakrát po sobě jsem to přelouskal, někde by měla bejt k dispozici předělávka jako rozhlasová hra, ale eště se mi to nepodařilo najít
|
30.07.2010 10:45 |
K dílu: AUDIOKNIHA: Cesta, Cormac McCarthy
|
DaNdÝ
|
jop dobrý a právě i v tom že je to zaměřený na audioknihu a je zřejmý že se v nich autor vyzná. sám jim fandím, je úžasný poslouchat vojnu a mír třeba při vytírání hajzlu, tip
|
27.07.2010 12:45 |
K dílu: Voči
|
DaNdÝ
|
i tal díky za návštěvu, trpělivost a snad dočtení textu
|
26.07.2010 13:08 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
jp, díky za pochvalu, s názory také docela souhlsím, i dyž ten vetřelec ve srovnání se zmíněnejma vopicema, stejnak si zpětně myslím, že vetřelec inspiroval nebo spíš byl vykrádaněj dalších těch 40 let od svýho vzniku mořem všelijakejch příšerek než že by on sám, a pravda že ta vizuální stránka hraje svojí výraznou roli, něco pčímo vykrádal
|
26.07.2010 01:14 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
hehe, já strašně rád používám slovo distinktivní fakt.. a giger toho taky dost možná litoval, páč je sureálovej magor a jeho umění filmem zkýčovitělo, navíc mu z jeho chudáčka vetřelečka udělali takovou zrůdnost jako alina vs predatora, kterej loví krávy na farmě, ale s tou odyseou sem fakt ustřelil...
no díky za zastavení a tenhle názor, já tu recenzi fakt nemám rád ale někde ve mně tkví že se jí pomaloučku chci učit...
|
25.07.2010 21:03 |
K dílu: What A Beautifull Day
|
DaNdÝ
|
nejen proud myšlenek ale i jakous pracnost v tom vidím, kus dobře odvedený práce. a hypnotický, každopádně hypnotická
|
25.07.2010 17:24 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
nu co říci víc, usadils nás tu, tak zas někdy
|
25.07.2010 16:22 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
pro Winter: já kamarád ridicka nejsem a ani by mě ho nenapadlo srovnávat s vetřelcem, ale uznávám že je ridick ve svý kouzelný jednoduchosti vlastně dobrej film, děkuji za zastavení
pro reka: děkuji za pochvalu, pravda že nějako úplně jít do hloubky nemohu, neumím
pro Histreo: hm děkuji za milování mých povídek? ne asi hlavně za zastání se.
|
25.07.2010 16:19 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
pro StvN: tvůj názor beru, v podstatě si ho vážím i jako něco pro sebe prospšného, přesto raděj musím zůstat u svých povídka a za některým si i stojím
|
25.07.2010 16:14 |
K dílu: Zrádce
|
DaNdÝ
|
hehe, a mně se to líbí. Je to takový správně trochu zlý, hrdina cynický, mírně ironický (mohl by být víc, víc vtipnější, trochu víc hlásit, víc bavit, základ co se mi líbil - s ničím se nesrat, bez hraný holivůdský morálky, hajzl je prostě hajzl, děj docel osejpá, i určitý napětí jak se to vyvine, nějakej spíš kolegiální než přátelskej vztah mezi postava, dobré.
mám výtky. ono ten děj, příběh, hlavně na zaátku mi to přišlo jak nějaká počítčová ha, gothic nejvíc, je tam tábor, nějakej kovář od někoho koupit maso, pokeat s pár lidma, splnit quest. Proč se neinspirovat hrou, ale literární příběh má jiný pravidla.
Příběh byl jaksi schematickej, zabijou ve křoví, přijde další a další, ten třetí se mi zdál už troku moc.
Trochu formální věci - ty dialogy - ony by to sice natáhly, ale stejně je myslím lepší vždycky dialog nové postavy na extra řádek - prostě kůli přehlednosti.
Pak pár chybek:
Takže se sem nikdo moc často neodvážil.
Měli však sousta věcí k obchodu
Na konci jsem měl trochu problém s logikou a jmény:
„Vítej zpátky, Kyuzo.“
Neříkal tam předtím že se ve skutečnosti jmenuje jinak a že ti loupežníci ho znali dřív?
Ale to vcelku neva, tip dám.
|
25.07.2010 14:18 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
pro Histreo: uch, ani nevím jak jsem rád, že to říkáš, já s tou recenzí vůbec nebyl spokojený a čornej mě s ní rovnou vyrazil dveře. Na druhou stranu za věcmi, co mi tam vytýkáš si relativně ze svýho úhlu pohledu stojím, i dyž nebudu v zásadě trvat na hádání se o ničem, protože jistej subjektivní pohled tam může hrát roli. Pro příklad jen to vetřelec - zlo. Já věru nejsem z těch, snad už to i víš, kdo by dělil postavy na dobré a zlé. Tedy pokud zrovínka nemluvíme o Alienovi. Giger do svýho umění vpodstatě promítal svý noční můru a pravděpodobně i svý vnitřno zlo a nejtemnější sexualitu, z toho vetřeleček vyrost. Dějově je to postava, která se nestará o nic jinýho než o zabíjení, zřejmě jí ani nejde zásadě o krmi, přeci jenom ze svejch obti vyzobává labužnicky jenom mozeček, věřím že scottovým záměrem bylo právě předvést ve vetřelci kristalickou postavu-zla, tak to zřejmě chápal i fincher, kterej se ve svým třetím díle tak nějak zkusil vetřelce naroubovat rovnou na satana, i dyž se mu to moc nevedlo. Jop, z tohodle úhlu zobrazení si za svým názorem stojím.
|
25.07.2010 10:59 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
pro StvN: jaj ty umíš člověka potěšit, každopádně velmi děkuji za zastavení, přiznávám že už scottovi taky tak moc úpln nevěřím
pro Janina6: ano což ona ta atmosféra zůstane, ta se snad nepromění jako názor na triky nebo na příběh, děkuji za tip
Květoň Zahájský: joj děkuji za takovou pochvalu, potěší.
|
25.07.2010 10:56 |
K dílu: Vetřelec
|
DaNdÝ
|
pro VT Marvin: jako já to vůbec nebral nijak vážně moc tu recenzi, byl to vlastně úkol do školy, no koukám ohlas vcelku kladnej asi si nějakou eště napíšu, dík za pochvalu i po té zelenkavé povídce, ono se mi zdá že o tom novým vetřelci toho dosud mocjistýho není, raděj jsem to do recenze nepsal. Někde jsem čet že scott chtěl nejdřv natočit vetřelce - bez vetřelce, ale pak od toho raděj upustil.
pro Valerie a týden divů: jojo, já mám vetřelce taky zpola rád jen kvůli gigerovi, a kamer a obraz, nu to máš jistě pravdu, ale já se v těch filmovejch technikách trochu houby vyznám, raděj si na nic nehraju
|
24.07.2010 15:17 |
K dílu: Saló aneb 120 dní Sodomy, obhajoba apokalypsy podle Pier Paola.
|
DaNdÝ
|
dyž koukám ešt na ty další názory okolo, mám jasnej dojem že lidi se nad tím filmem ani zamýšlet nechtějí, i proto má takováto recenze své opodstatnění, ale mohla by snad pro takové čtenáře poodkrýt konkrétní příklady z díla, které nesou tu hloubku, aby takovým protinázorům vzala aspoň nějaké trumfy. I dyž protinázoory bývají k protinázorům slepé
|
24.07.2010 15:13 |
K dílu: Saló aneb 120 dní Sodomy, obhajoba apokalypsy podle Pier Paola.
|
DaNdÝ
|
líbilo se mi a dám tip, souhlasím i s tím úvodem - jen bych k tomu dodal že nežádoucí je také brát ten film jako takovou zvláštní komedii, jak jsem to bral poprvé já - koupele v hovnech, geniální scéna se lžičkou, vyprávění starých kurev, trhal jsem se smíchy, až zpětně jsem musel zamýšlet se a uvažovat nad tématem - k čemuž může dopomoci i tahle jaksi znalecká recenze, která pouzuje celýho pasoliniho, dává do kontextu - i dyž jako informační recenze to opravdu moc není, ale stejně si mylsím že i takhle recenze může vypadat. Kritika vychází krátce po vydání díla, recenze klidně s dlouhým odstupem, i proto může už počítat že divák zná dílo, si teda myslím.
jo a už proto že jsme na písmáku, myslím že by nevadilo dát to přec jen i do většího kontextu s de Sadem, přec jen 120 dní už u nás konečně také vyšlo knižně. dávám tip.
|
24.07.2010 14:55 |
K dílu: Radka Denemarková: Peníze od Hitlera (2006)
|
DaNdÝ
|
heleď no s nějakým časovým vodstupem sem si našel tuhle tvojí recenzičku, páč sem si pamatoval, že sem jí u tebe viděl, no a to proto páč se chystám ve škole chodit rok na seminář týhle spisovatelky, tak sem byl zvědav na něco o ní, tím si mě vcelku utěšil. Recenze dobrá. i ta úvažka na úvod, tím vkládáním úryvků, navíc v takovým množství si u recenze úplně jistej nejsem, snad je trohu víc okomentovat? nevím. skorem mě to nainspirovalo taky si někdy nějakou recenzi pustit... jako tip za to
|
24.07.2010 10:16 |
K dílu: Dinosauří loutky boží
|
DaNdÝ
|
pro VT Marvin: hehe, té slátanině se nebráním a skorem mě takové označení i těžší, takhle všechny stylistické výtky a překombinovanost uznavám, někde jsem se trochu stylisticky zaplítal, někde schválně.
Z mého úhlu jsem tam každou scénku nebo motiv, neboo část, dával jistým důvodem, přinejmenším vyvolání určitý atmosféry, autorskej záměr, zcela uznávám pokud to čtenář tak neuvidí - autorskej záměr se nepoved, a je to chyba.
fotr se plet s ta´tkou, jo i to mělo svůj záměr - ale zas uznavám, mást čtenáře není úplně ideální záměr.
rozhodně děkuji za připomínky a zvláš´t ještě že ses této možná bizarDnosti rozhodl věnovt svůj čas.
|
22.07.2010 21:52 |
K dílu: Černý král
|
DaNdÝ
|
hehe, to je výborná žánrovka, tahle věta se mi mco líbila: Jen blázen a zoufalec. Tim byl zoufalec a Mark zase zatraceně velký blázen. - teda škoda že tam nebilo ukázánio nějak že mark je opravdu blázen ale v pohodě.
Nu člověku e při čtení až míhaj před očima podobný díla, i filmy, westerny, ale proč ne? kort v 16 je to myslím zdravý.
že se zdá že sem tam použiješ nějakou načtenou trochu až archaickou frazi, jako chce se to spíš onaučit a dycky přemýšlet o vlastním originálním vyjádření, metafoře,ale co, to se dá naučit.
základem tu je - už proto že to vidím jako jistou žánrovku - ten příběh a ten odsejpá a ten má spád, někdy na mě až moc velkej - dobře marvin zmínil víc detailů - taky víc lyriky, pocitů hrdinů - třeba dyž mu ty pasti cvaknou nohu, to se dá fakt maličko rozvést, trochu si pohrát s jeho opravdu ošklivým utrpením a náhlým děsem. Ale tak beru že tvůj vypravěč je docela odtažitej, a proto to má i ten spád, takže to taky vyloženě prohřešek není.
ale pak je pěkná třeba ta krátká lyrika se stromama jak na vánoce - takovejch, protže je to povídka z přírody, mohlo by bejt víc.
pěkná je taky pak ta pasáž, jak je na něj vdova nadržená, to je takový právě míň romantický, víc psychologický, dobrý - ale je to trochu stržený tím, že on tak hnedle odmítne
to je trošku problém toho hrdiny - jakej až je to hrdina, to ten příběh malounko sráží moh to bejt drsnej wester, dva tvrdý chlápkové i dyž si prokážou trochu úcty, hodně tvrdě jdou po sobě, ale ono to pak srazí všechno to pohřbívání, ono i hodně dobrej člověk kterej chce přežít vledovým lese - tak právě že chce přežít a vyzná se tam, ví, že na nějakej sentiment se v přírodě kašle. s tím černým pejskem už to bylo fakt trochu moc.
ale závěr zas docela dobrý, taková chlastací tečky.
takže tipa dám, jako do povídky měsíce bych klidně za to taky hlasoval, dyž si vzpomenu, ono proč ne, ono je z toho znát potenciál. Někdy mě zvlášť tadyhle na písmáku zajímá víc než jaksi vybroušenej styl.
jo a eště si dovolím nechci nějako kárat... ale bránit se kritikovi že tam těch chyb gramatických tolik není, je maloučko nafoukané. Nějaké tam jsou a jsou docela základní - už to je problém. dyž takovou povídku pošleš do regulérní soutěže, za velmi málo chybek jsou schopní tě vyloženě srazit, ale jako chápu - já svý chyby taky pořádně v dílech nevidím a protosi věru všechno čtu šestkrát než to někam dám a nejmíň jednou slovo po slově, stejně proklouznou, ale chce to být vůči gramatice pokorný....
|
22.07.2010 21:30 |
K dílu: Dinosauří loutky boží
|
DaNdÝ
|
pro Histreo: ano, je to zatím jen taková kapka v oceánu té povídky, ale nešlo jinak, snažil jsem se aby o sobě byla v jistém úhlu uzavřená, a esli je z tehocítit jakékoliv kouzlo, těší mě to moooc! děkuji....
|
22.07.2010 17:50 |
K dílu: Dinosauří loutky boží
|
DaNdÝ
|
pokud si uděláš čas i na jednu ze svých obsáhlých, briskích kritik, budu na vrcholu blaha!
|
22.07.2010 17:21 |
K dílu: Raději mlčím - 2. část
|
DaNdÝ
|
K této části bych ze svého úhlu neměl ani moc co vytknout. Jak začátek tak konec maj spád, napětí i tajemství se prohlubuje. Celé se mi to také zdá kratší, což jak už jsem řekl,bejvá u proz na pokračování lepší. Pěkně tam taky hraješ s tou jeho psychozou, i dyž trochu víc takovej narážek bych čekal i v pasáži s Dominikem, tam mi to přišlo trochu moc hrr, nejdřív že ho nezná nepamatuje se, najednou se mu všechno vybaví - taky mi přiěli divný že v jedný chvíli si je jistej, že ten kluk není jeho fantazie,nojo,opravdu je si tím člověk s halucinacema někdy tak jistej, navíc dyž si záhy jaksi uvědomí, že je ten kluk mrtve, tam mi to prostě přišlo maloučko divný - ale nijak podstatně rušivě.
Asic se mi trochu nelíbila tahle věta - Vykřikovaly: „Zůstaň, jdi, tam, zde, do lesa, vpravo, tudy…“
Přijde mi to takový rychle vyklopený, co mu ty hlasy říkaj, takový jako neesteticky za sebou napsaný. Jakoby to na něj vážně všechno takhle ten hlas vychrlil v jedný větě - nebylo by lepsí ta slvoa třeba rozskouskvoat do tý celý pasáže, dyž přemýšlí o prášcích, zvýraznit je třeba kurzívou?
Ale jako líbilo, i napínavý, časem to celé dočtu a tip dávám.
|
22.07.2010 17:05 |
K dílu: Raději mlčím
|
DaNdÝ
|
heh, dyžtak také k odpovědím posílej avízo, to má pak člověk větší chuť někamu psát kritiky, dyž má reflexi. Já to s tou dýlkou chápu, taky sem tu zkoušel delší věci - inu asi stostránkovou. chce si to asi získat nějaký pravidělný čtenáře, nevím, jináč ale opravdu delší věci zvláš´t na písmákovi, to ani není nějaká skepse, to že se nečtou je prostě fakt kterej tu funduje dlouho, nevím jak se dá změnit. Možná je lepší kouskovat to po kratších částech - aby to aspoň opticky hned nevystrašilo, ale je pravdou že ty si tuhle část měl dobře vypointovanou
|