23.06.2012 16:16 K dílu: Ze své oceli Eriu Crann
Díky moc za kritiky :-) Jinak podotýkám, že jsem slečna a adresátem je můj milý (podobné texty mu pochopitelně číst nedávám - ačkoli přesto ví moc dobře, co ode mě může čekat). Ten pocit přistiženého dítěte tam být musí, možná by se dal napsat jinak, ale patří tam. Představte si to dítě, jak stojí v noci v noční košili v kuchyni a uklízí nože, než na ně někdo přijde :-)
23.06.2012 16:15 K dílu: Ze své oceli Eriu Crann
Díky moc za kritiky :-) Jinak podotýkám, že jsem slečna a adresátem je můj milý (ačkoli mu podobné texty pochopitelně číst nedávám - ačkoli přesto ví moc dobře, co ode mě může čekat). Ten pocit přistiženého dítěte tam být musí, možná by se dal napsat jinak, ale patří tam. Představte si to dítě, jak stojí v noci v noční košili v kuchyni a uklízí nože, než na ně někdo přijde :-)
21.03.2012 13:12 K dílu: Cukroví pro nehodné děti Eriu Crann
Proč v 18. století? :-D
18.03.2012 18:16 K dílu: holubi Eriu Crann
To mi strašně připomíná teď tu konverzaci :-D
18.03.2012 17:50 K dílu: chvění Eriu Crann
Jo, a jak mně se srdce zadrhlo, když mi ten můj napsal, že na mě myslí... A já tomu už odvykla... :-)
18.03.2012 17:48 K dílu: chvění Eriu Crann
Jo, a jak mně se srdce zadrhlo, když mi ten můj napsal, že na mě myslí... A já tomu už odvykla... :-)
18.03.2012 02:28 K dílu: Nanebevzetí Romana Poláka v obrazech, mimo samotný obřad Eriu Crann
Nikdy jsem ho nepoznala, ačkoli k tomu chybělo jen málo, jen si trošku pospíšit se sbírkou; ale z toho, jak jsem o něm slyšela vyprávět, ho měli lidé rádi a bude jim chybět. Myslím, že je to tak správně, když se nad dobrými lidmi nezavře jen tak hladina, jako by nebyli, ale nechají po sobě jizvu, prázdné místo, které je připomíná. On ale kromě toho za sebou nechal i kus dobré práce. Takže myslím, že abstraktní polemiky o dobru a zlu jsou tu trošku mimo :-)
13.03.2012 10:47 K dílu: Eriu Crann
Tak jsem to tu trochu proškrtala, ať tu nestraší staré paskvily... I tak se těm starším věcem dá mnohé vytknout.
12.03.2012 11:47 K dílu: Zvláštní jaro Eriu Crann
Chybí tomu ta fotka zvonku ;-) *
10.03.2012 15:19 K dílu: Kat a Markéta 10 Eriu Crann
Dík :-) Jinak Eriu je nesklonné, stejně jako Erí (jak mi říká poměrně hodně lidí okolo). A hezký den i Tobě ;-)
10.03.2012 00:25 K dílu: Kat a Markéta 10 Eriu Crann
No, já nevím, zdá se mi, že ty postavy se ti nějak vymykají. Děda, který medituje a kontempluje na jedné straně a na druhé opíjí svou vnučku? Nemluvě o tom, že by měl být z generace, která ještě o sexu nemluvila tak otevřeně. A Markéta? Jen tak přizná Katovi, že je Pavel dřevěnej? Jestli se nechá jen tak sbalit a ještě v ní není ani kapka nějaké loajality, je pěkně křivá a ne nevinná. Krom toho s tím červenáním: ono záleží, vedle koho se holka červená. Za sebe vím jistě, že vedle Kata bych se nečervenala, ani na gymplu ne. Ale teď jsem s osmnáctiletým klukem a někdy mě - právě svou jemností a v podstatě nevinností - úplně dostane. Nejsem sice kdovíjaký expert, ale zase pár her už jsem viděla/četla a nějaký pátek už literaturu studuju, tak snad ti to trochu pomůže :-)
10.03.2012 00:01 K dílu: Kat a Markéta 5 Eriu Crann
Nahoře ti kus chybí, asi jak jsi to kopíroval z wordu :-)
09.03.2012 23:54 K dílu: Kat a Markéta 3 Eriu Crann
Aha, tak potvrzuji: chce to proškrtat. Pokud tedy později nebude čtenáři/divákovi z nějakého zvláštního důvodu užitečné vědět, že Markéta nemá ráda zeměpis, tatínek kouří a brácha chatuje s holkou z Ústí, není třeba mu to sdělovat. Další stránkou je uvěřitelnost. Nemyslím, že bych za svým přítelem přišla a řekla mu z ničeho nic: Nejsi sám, komu se líbím. Jednak proto, že to se předpokládá samo sebou, zadruhé proto, že bude zákonitě otrávený, když mu to zvlášť zdůrazním - tím totiž dám najevo, že mě ten druhý muž zajímá (a ve fungujícím partnerském vztahu ne). Když už, viděla bych to spíš na: P: A co chtěl? Markéta: Přišel s tím, že už se známe nějakých třista let, že jsme se kdysi v Seville milovali, pak mě rodiče provdali za někoho jiného a on se potom upil k smrti. MARTIN: To je celkem originální způsob, jak sbalit holku. V dramatu musíš být úsporný: divák ti věnuje v lepším případě hodinu a půl, ale spíš jen 50 minut, a za tu dobu se musí všechno stát. Pokud ho tedy nechceš ubít bežným hovorem (i to se samozřejmě dělá, třeba když jsem byla minulý týden v činoheráku na "Hamlet je mrtev. bez tíže", bylo to z velké části postavené na absurdních, opakujících se dialozích. Ale je pravda, že to už je vyšší dívčí.
09.03.2012 23:36 K dílu: Kat a Markéta Eriu Crann
Nechci to celkově hodnotit, dokud jsem četla jen takový kousek, ale na začátku máš nesmyslné množství scénických poznámek. A taky je ten dialog pro čtenáře/diváka trochu rozvleklý, určitě by bylo fajn ho trošku proškrtat.
09.03.2012 23:23 K dílu: Dva metry od sebe Eriu Crann
Kreziii: To je sice pravda, ale my spolu nikdy nebojovali. Nebo pokud, tak čistě fyzicky jako odreagování. A chápali se asi mnohem víc, než je mezi dvěma lidmi obvyklé. Ostatně, toho člověka budu mít asi už vždycky ráda, je výjimečný a laskavý a moudrý. Problém je spíš v tom, co si představíš pod tou láskou...
08.03.2012 15:56 K dílu: Úryvek z knihy: Krušný život taxikáře Eriu Crann
Pokud pominu slovo "nízkonakladovího", celkem fajn, jen je to skutečně dost malá ochutnávka. Příjemné ovšem je, že si evidentně rozumíš s češtinou, a začátek zajímavě rozehraný. Jen se z tak malého sousta zatím nic moc nepozná.
08.03.2012 15:49 K dílu: Vánoční Eriu Crann
Neboj, to dělám (nejen co se týče poezie) už řadu let :-) A promiň, raději mě prosím označuj za krávu, zvířata jsou to sice sympatická, ale na kleštěnce se nějak necítím ;-)
08.03.2012 12:42 K dílu: Mlýn a kříž Eriu Crann
Nemám teď čas to číst celé, ale podle první půlky je to dobře, odborně napsané, ale dost často se ti tam opakuje slovo malíř, případně obraz. Ono to opakování je vůbec trochu slabinou. Možná by to chtělo se i podívat na některá příliš složitá souvětí, protože místy už jsou poměrně nepřehledná, a trochu je učesat. Celkově nicméně moc dobré - a rozhodně to vzbudilo mou zvědavost, dokonce si ten film pravděpodobně stáhnu ;-) Tedy - jen tak dál.
08.03.2012 12:31 K dílu: proměna priorit a obsahu našich kapes Eriu Crann
Jo, fajn :-) Sice bych asi brala trošku více invence (svítící úplněk a hrách na stěnu není nic nového), ale neslavení pohyblivých svátků to zachraňuje. Plus máš plus za drobnosti po kapsách. T
08.03.2012 12:15 K dílu: Entropie Eriu Crann
Četla jsem to několikrát a... nic. Pořád se mi to zdá jako nesmyslný blábol. Navíc se mi to vyloženě nelíbí po zvukové stránce. I volný verš musí mít rytmus - a tady chudák vždycky zakopne a rozbije si ústa.
08.03.2012 12:07 K dílu: MRAVNÍ ROZKLAD V ROZKVĚTU Eriu Crann
Nevím, pořád mi to připadá jako intelektuální onanie. Taková snaha šokovat za každou cenu, ale dohromady jsou ty texty trochu jeden jako druhý. A mně osobně nic zvláštního nesdělují, je to jen povrchové zhnusení. Vulgární grafomanie.
08.03.2012 11:45 K dílu: Slnko vrhá zlatý tieň Eriu Crann
Kdyby to bylo v češtině (mrzí mě to, ale uvědomuji si jistou jazykovou bariéru - bohužel za mého dětství už v televizi slovenština chyběla), možná bych měla co vytknout. Takto mi zbývá jen ten slunečný pocit a ten se mi moc líbí :-) Možná přeci jen - andělé s čertovskými tvářemi už je poněkud ohrané téma. "Rožky" s vanilkovou polevou to ovšem kompenzují :-)
08.03.2012 11:17 K dílu: Zpěv drozda Eriu Crann
"Stárnu Marcelo mám v hlavě tichou skládku vybitých baterií a místo do zvonů psi na železa bijí mladí a kousaví a krutě přezíraví" se mi líbí moc. To nad tím také. Pod tím ty galaxie a srdce mi nesedí, trochu omleté klišé. Ale aspoň to má pointu :-) A je to o něčem, co se tu zase tak často nevidí. Rytmus se mi líbí, není násilný. Celkově: tip :-)
23.01.2011 18:23 K dílu: Vánoční Eriu Crann
A vím, že to asi zní nafoukaně, když řeknu, že dobré věci publikuji jinde, za což se omlouvám... Jenže mně to přijde blbé, někam posílat věci, co už všichni četli. Tak soukromničím.
23.01.2011 18:16 K dílu: Vánoční Eriu Crann
Posílala jsem něco nového do Plže, plzeňského literárního časopisu, ale nevím, kdy to tam bude. Ale protože se to líbilo, tak někdy jo. Jinak mám pár ocenění ze soutěží, poslední je druhé místo v Hořovicích Václava Hraběte, takže ve sborníku pár věcí taky bude. No, a ještě naše drahá H_aluze, ale to byste museli být zase Ústečtí :-) Ale to už je nějakou chvíli, tak to není extra zázrak :-D
22.01.2011 05:28 K dílu: Vánoční Eriu Crann
No, řekněme, že bych byla ochotná brát vážně nějaký internetový magazín, ale písmák? Tady se to, při vší úctě, ztratí v jiných splaškách... Ale dobré věci tu publikovat prostě nechci.
22.01.2011 05:26 K dílu: Vyhlášení literární soutěže Ortenova Kutná Hora 2011 Eriu Crann
Eeh... Z toho, co jsi psal Kamilu Sikorovi, jsem nějaká zblblá. Zní to, jako by předěl byl 29.8., ale tak jsi to nemyslel, že ne? (Promiň, to tou denní dobou...)
22.01.2011 05:21 K dílu: Vánoční Eriu Crann
Neboj, dobré věci si schovávám k publikování v papírové formě - ale o tuhle přeslazeně ublemcanou jsem se musela podělit prostě proto, že jednou za sto let mám z něčeho prostě hezký pocit (když ne tak úplně za sebe, tak aspoň za někoho jiného).
22.01.2011 05:12 K dílu: napalm na tohle město Eriu Crann
Ach jo, člověk by skoro řekl, že z toho už bychom měli vyrůst, není nám sedmnáct... Jenže já asi ještě hezky dlouho nepojedu do Prahy, aby mě to nebodlo. Takže mně dneska sedla.
22.01.2011 04:57 K dílu: neni toho moc Eriu Crann
Marvin: Jo, je to jako když pleskne maso o podlahu. Mně ta neukončenost sedí k obsahu, jako napřažená ruka do nikam.
27.04.2010 21:09 K dílu: Pampelišky Eriu Crann
Nevím, zda mám reagovat sem nebo k vaší "Kritice nekritice" - pohled devítiletého dítěte v tom je. Nezastíraně. Bez pomoci maminky a na protest (též nezastíraný a též dětinský). Protože v některých chvílích mi těch devět je :-)
15.04.2010 19:40 K dílu: Trnitý akát Eriu Crann
Ne, zahradních - ale možná už budou trochu zplanělé :-D Ale zvukově by to nebylo špatné... :-)
14.04.2010 14:49 K dílu: Půlpomeranč Eriu Crann
Okenice ve větru také tak trochu nikomu nepatří, ne? Jen se přidržují veřejí.
14.04.2010 14:49 K dílu: Půlpomeranč Eriu Crann
Okenice ve větru také tak trochu nikomu nepatří, ne? Jen se přidržují veřejí.
14.04.2010 14:37 K dílu: Půlpomeranč Eriu Crann
Okenice ve větru také tak trochu nikomu nepatří, ne? Jen se přidržují veřejí.
14.04.2010 14:32 K dílu: než břečťan střechy rozdělí Eriu Crann
Pěkné * A moc se mi líbí název :-)
14.04.2010 01:15 K dílu: Pampelišky Eriu Crann
No, tomu se říká výstižný komentář :-D Díky :-)
14.04.2010 00:50 K dílu: Zahrady Eriu Crann
Romarin: Ano, jistě, všichni jsme je četli. Kolik pohádek tak začíná, přesně jak píšu: Branky vzadu v zahradách a děvčátka a míč...
10.03.2010 14:41 K dílu: Koloběh Eriu Crann
Hm, zvukově mi to připomnělo jednu moc, moc starou mou: Spršky slané touhy po dotyku dopadají na hladinu vody Měkce nepokojně pyšně tiše zpívají ti prázdno Padáš odrážíš se rozezníváš a pak splýváš s nimi Hledáš nenacházíš pálíš mosty a odcházíš v tichu
25.02.2010 11:02 K dílu: Písek Eriu Crann
Aha... No vidíš, tu jsem kdysi četla v překladu, byla někde jako motto: V písečném zrnku vidět svět a nebe v luční květině do dlaně vzít nekonečno a věčnost prožít v hodině. Takže je vidět, že člověk nikdy neví, kde se ty básně vlastně berou :-)
16.02.2010 18:48 K dílu: Písek Eriu Crann
Blake? Ne, nikoli - jsem barbar, nikdy jsem od něj (pokud je mi známo) nepřečetla ani jedinou báseň kromě Tyger! Tyger! burning bright/In the forests of the night,/What immortal hand or eye Could frame thy fearful symmetry? :-D
13.01.2010 14:14 K dílu: Danieliny vlasy na mých zádech Eriu Crann
Lauri, ty se nezdáš :-D
12.01.2010 16:19 K dílu: Danieliny vlasy na mých zádech Eriu Crann
No, protože je to děsný přežitek. Protože je to blbost, do autora nevidíš. A vypravěč přeci není to samé co autor, ne? Zde například proto, že nejsem muž a nikdy jsem nic neměla s žádnou Danielou :-D
12.01.2010 16:19 K dílu: Danieliny vlasy na mých zádech Eriu Crann
No, protože je to děsný přežitek. Protože je to blbost, do autora nevidíš. A vypravěč přeci není to samé co autor, ne? Zde například proto, že nejsem muž a nikdy jsem nic neměla s žádnou Danielou :-D
12.01.2010 16:12 K dílu: Danieliny vlasy na mých zádech Eriu Crann
Tak s autorem :-D Podle toho, od kdy počítáš člověka jako básníka :-D
12.01.2010 16:11 K dílu: Danieliny vlasy na mých zádech Eriu Crann
Norsko: Co?... Ne, nemá to s žádnými rodiči nic společného :-D Proč by mělo? Ehm, možná by bylo načase přestat ztotožňovat básnický subjekt s básníkem...
12.01.2010 15:45 K dílu: Danieliny vlasy na mých zádech Eriu Crann
Norsko: Co?... Ne, nemá to s žádnými rodiči nic společného :-D Proč by mělo? Ehm, možná by bylo načase přestat ztotožňovat básnický subjekt s básníkem...
12.01.2010 14:57 K dílu: Měkké úvaly Eriu Crann
Ne zmatky, ale z matky, dvě slova. A ne, není to nikoho aktualizace. Nemusí každý úval souviset s Rimbaudem ;-)
08.01.2010 23:44 K dílu: Měkké úvaly Eriu Crann
No, styl... v některých dobách se píší sonety, jindy sáhodlouhá pásma, jindy miniatury. Ale je to jen forma. Učím se nepoužívat nadbytečná slova a nerozmělňovat téma (srv. Ozvy života s touto básní). A emoce... Není to vlastně o emocích, spíš o jisté zvědavosti, o vnějším pozorování.
08.01.2010 04:04 K dílu: Měkké úvaly Eriu Crann
Aha, a můžeš prosím nějak definovat v čem? Díky :-)
10.12.2009 03:13 K dílu: Citový podfukář vrací úder - nad sbírkou Násilí bez předsudků Jana Těsnohlídka ml. Eriu Crann
Osobně se mi to navážení zdá trapné, stejně jako je trapné navážení se kdykoli do kohokoli. Nicméně to, že je recenze tendenční otevřeně, by mohlo být počítáno k dobru, přiznání se vždycky bralo jako polehčující okolnost ;-) Kdybyste byli lepšími psychology, jistě by vám došlo, že ten narcismus (kdož jsi bez viny, hoď první kamenem, drazí písmáci) má hlubší kořeny. Ale to byste se nemohli spokojit s povrchním úsudkem o člověku. Nicméně, jak bylo zmíněno výše, tady přeci nejde o to, jaký Honza je či není (díky Bohu, že se konečně upouští od interpretace díla v závislosti na životě tvůrce). Krom toho, všichni zde jsme beznadějní exhibicionisté vzhledem k tomu, že dobrovolně zveřejňujeme své texty, nemyslíte? Ještě jedna poznámka na okraj: jsem daleka zbožňování kohokoli (ale označení tuli tuli kamarádi je nepochybně vtipné nejen v této souvislosti), tedy i jt nebo kohokoli jiného. Jen jsem alergická na černobílé pohledy. Tedy, ke sbírce samotné: myslím, že se Honza tak snaží být opravdový, až to místy může vyznívat jako póza. Na druhou stranu, nevím jak vás, ale mne samotné se jeho poezie dotýká. A docela hodně. Možná je to o ryze subjektivním vnímání a o osobním vztahu k samotě. A mám dojem, že recenzent hledá smysl textů jinde, než je. Památce hanádi džaradátové přeci není o tom, že by autor zaujímal postoj k sebevražedným atentátům, ale o tom, že je tak snadné zakroutit hlavou a odsoudit a neptat se (alespoň já zde tuto otázku čtu mezi řádky). A že už nás to ani neděsí. Ostatně, je otázka, co je a co není poezie. Dneska mám za sebou spoustu textů, oficiálně prohlašovaných za poezii, které pokládám za mnohem méně hodnotné než to, co vyprodukoval Honza. Emocionálně, lidsky i umělecky. Když nic jiného, je aspoň jasné, co chce říci.
04.12.2009 13:01 K dílu: Mezi dnem a nocí Eriu Crann
Ne, je to jinak: jako by nebylo třeba cokoli říkat, protože pro některé věci neznáme ta správná slova.
03.12.2009 05:09 K dílu: Příliš tvrdá pornografie Eriu Crann
Ahojky :-) Jo, asi bylo... No, nakonec jsem přeci jen došla k tomu, že tam tenhle verš je přebytečný, takže je to jedno :-)
28.10.2009 20:44 K dílu: Chorobná zvědavost Eriu Crann
No, co k tomu říct... Totiž, ty máš bezpochyby talent, máš dobré básnické obrazy - jen by sis měl ujasnit, co vlastně chceš básní říct. Nějakou pointu by to chtělo, jinak je to jen plácání dekadentních obrazů a slovních hříček přes sebe.
28.10.2009 11:44 K dílu: Můra do sbírky Eriu Crann
pasažier: ani ne, je to spíš obraz, hříčka, hra s asociacemi... V tomto případě se s lyrickým subjektem moc nestotožňuji.
23.10.2009 17:48 K dílu: Ozvy života Eriu Crann
No, mě to spíše uklidňuje. Mamka byla dobrá máma a ačkoli s postupem času, jak se mění poměr sil, mění se i vztah na rovnocenný, je to můj nejbližší člověk. A je v tom jakási věčnost - i já budu jednou podpírána vlastní březostí.
23.10.2009 17:31 K dílu: Zasej syna a placentu zakopej pod listopad Eriu Crann
Jenom bych ráda věděla - kdo je Lerid? Nebyla jsem schopná dohledat nic krom nějaké etymologie slova na katedře germanistiky UK... Navíc to bylo anglicko-latinsko-staroněmecky, takže jsem z toho moc nepochopila...
23.10.2009 17:16 K dílu: Zasej syna a placentu zakopej pod listopad Eriu Crann
Jednak mi sedí forma (cosi evokuje irské básníky) a jednak obsah... no... Je to zajímavé číst po tom, co jsem napsala báseň Ozvy života...
23.10.2009 17:10 K dílu: Ozvy života Eriu Crann
Jo, já vím, že by to chtělo proškrtat, ale je to včerejší, tak ještě nemůžu, musí se to nejprve uležet :-) Tohle je syrový text, konečnou podobou se budu zabývat tak za 3-6 měsíců :-D
20.10.2009 08:31 K dílu: Něco jako tonutí Eriu Crann
Aha, to je možná podstata úsloví "odrazit se od dna" - necháš na dně vše, co tě táhne dolů, vše, co tě svazuje, vše, co ti bránilo plavat vzhůru.
11.10.2009 23:39 K dílu: Něco jako tonutí Eriu Crann
Ašš: ne, na to je moc zima :-P
29.09.2009 01:09 K dílu: psi vino na radiu wave Eriu Crann
ty dokážeš jednu věc psát na pokračování? tak to tedy smekám...
25.09.2009 16:55 K dílu: psi vino na radiu wave Eriu Crann
no, a já si naivně myslela, že jsi třeba něco i napsal... a jak tak koukám, píšeš leda avíza... :-(
15.09.2009 12:17 K dílu: Eriu Crann
Ahoj, tady Míša z OKH :-)
14.09.2009 16:05 K dílu: Prozatímní železnice Eriu Crann
PS: Když si tam domyslíš pár čárek, bude ti to dávat smysl - "běžně polykám všechno, všude, globalizaci, nevím" - a v podstatě je to věta s mnohonásobným předmětem. Alespoň já bych to tak chápala. Navíc "nevím" může částečně významově patřit i k dalšímu verši. Polykání pražců je dobrý - je to totiž to, co chybí básni předchozí, tedy těsný vztah lyrického subjektu (zní to děsně, tak vědecky, ale je to výstižný) k jevu.
14.09.2009 15:55 K dílu: Čemu jste se na Písmáku naučili? Eriu Crann
Jo, lidi, kteří chtějí udělat radost a vůbec netuší, o čem vlastně píšu, jsou nejhorší :-D
14.09.2009 15:53 K dílu: - - lit. časopis psí víno - září - říjen 09 - - Eriu Crann
Jo? No super :-) Teda, ne že bych to po "sbratření" H_aluze a PV nemohla čekat...
07.09.2009 17:52 K dílu: Čemu jste se na Písmáku naučili? Eriu Crann
naučila jsem se, jak sdělovat tak, aby čtenář chápal, co píšu. A naučila jsem se, že na delší texty není nikdo zvědavý. Naučila jsem se, že čtenář má rád věci v lákavém obalu.
07.09.2009 17:40 K dílu: Potměbytí Eriu Crann
Jojo... :-D
07.09.2009 17:31 K dílu: Potměbytí Eriu Crann
Příliš tvrdá pornografie je božská, protože je božský adresát :-D Na vstřebání tvých textů budu potřebovat nějaký ten pátek, nejsou snadné ke čtení a musím nejprve dešifrovat to množství asociací. Ale asi se mi budou líbit :-)
07.09.2009 17:26 K dílu: Eriu Crann
Jo, vlastně jo, jsem sklerotik. V mužském rodě (zatím) nepíšu (ale asi je to jen shoda okolností), někdy se mi zdají sny, v nichž jsem kluk. A pak mám vydržet s bárbínama :-D Jakkoli jsou mé blonďaté spolužačky milé, nedokážu udržet pozornost u jejich debat o šminkách, kabelkách, botách a podobně déle než 15 minut, ať se snažím sebevíc :-D
07.09.2009 17:20 K dílu: Potměbytí Eriu Crann
Gratuluji :-)
07.09.2009 17:06 K dílu: Potměbytí Eriu Crann
Jo, to jméno je mi hodně povědomé - pletu se, když se mi vybavuje, že ses dělila o druhé místo s Bárou?
07.09.2009 16:59 K dílu: Eriu Crann
No, když jsme u toho - v sobotu na semináři jsi byla, ne? Tu debatu o mužské a ženské části jsi slyšela? :-D
07.09.2009 16:28 K dílu: - - lit. časopis psí víno - září - říjen 09 - - Eriu Crann
Co, že v Brně nic, ale v Ústí nic :-D
07.09.2009 16:24 K dílu: Potměbytí Eriu Crann
Nejsem schopná pochopit smysl nikoli proto, že by tam nebyl, ale proto, že to písmo je šíleně nečitelné a nepřehledné. Nemohla bys tam dát jiné? P.S. Kdo jsi? Mluvily jsme spolu na OKH?
18.08.2009 17:56 K dílu: Zas Eriu Crann
Děkuji za příznivý ohlas :-) Je to fajn povzbuzení, třeba zase začnu psát a publikovat :-)
14.08.2009 17:41 K dílu: Chtíč Eriu Crann
Myslím, že sáhneš je nejlepší. Tokáta mi nevadí - trochu souzní s tokáním... :-) A navíc - v posledních dvou řádcích se dost opakuje d a t, což souzní s tím tepem.
22.05.2009 15:14 K dílu: Cerasi Eriu Crann
Zdeni, vím, že je to trapné, ale španělsky fakt neumím :-D
19.05.2009 20:15 K dílu: Ona Eriu Crann
Pasažér: ano, to ano, to všecho je pravda. Ale... pořád něco uniká, něco, nač nevidím...
10.05.2009 22:01 K dílu: Ona Eriu Crann
aha, bez tajemství - jak pro koho :-) já sama vlastně nevím, co jsem napsala. Ale to se mi stává často. Co v tom vidíš ty? "Co tím básník chtěl říci?" Já sama si tím nejsem jistá.
29.04.2009 11:44 K dílu: Nové kolo souteže ze dne 27.04.09, němčina, polština Eriu Crann
Mně se ale překlad Lakrov zdá příliš... dramatický, příliš vysvětlující. Hemingwayova povídka má význam poněkud pod povrchem, je úžasná v té jednoduchosti. Je textem inzerátu, tedy bez emocí. Dramatičnost je patrná pouze z úvahy. Osobně si myslím, že strohý překlad je v tomto případě více odpovídající autorovi. Nicméně Lakrov gratuluji :-)
29.04.2009 10:13 K dílu: Vzdávám se Eriu Crann
Ne, fakt nemám chuť hledat spřízněnou duši, natož ti foukat bebí. To je jednak k ničemu a jednak opruz. Jen jsem si nahlas povzdychla. Asi jsi v tom přeslechla ten cynický podtón.
27.04.2009 23:37 K dílu: Soutěž překladatelů - překlad 1 Eriu Crann
Promiň, asi nejsem moc komunikativní. A... vím, že to může působit silně nezdvořile, ale na pochvale není nic, co by mě vyburcovalo k odpovědi. Vážím si tvé pozornosti, tak se omlouvám, že nejsem zvyklá to dávat najevo. P.S. Jak je to s ingustem a atramentem nevím o nic více než ty, avšak hádám, že jde o bohemismus synonimický s původním slovenským výrazem.
27.04.2009 02:25 K dílu: Vzdávám se Eriu Crann
Také píšeš "zbytečně zlé básně"? Nejsem tedy jediná ztracená, rozbolavělá, okolo sebe kopající "mrcha", která řve po nocích?
26.04.2009 21:01 K dílu: Písek Eriu Crann
Neplodné, mokré, bezbřehé a všepohlcující. Nebo na něm vyraší krystalky soli, jak bude svrchu osychat.
26.04.2009 19:32 K dílu: Bílofialová Eriu Crann
Muriel je anděl, ale temný. Nebo ne, je tou nejzářivější, je světlem - a pálí kohokoli, kdo se k této svíci přespříliš přiblíží. Světlo dokáže být tak kruté!
16.04.2009 07:59 K dílu: Soutěž překladatelů - překlad 2 Eriu Crann
Strašně moc se omlouvám! Jsem nemocná a zapomněla jsem na to, hned to napravím. Moc, moc se omlouvám.
11.04.2009 10:21 K dílu: bylo slyšet střepy Eriu Crann
já slyším stepy ve vlastní hlavě... a bodají a bodají... pěkná, jen mi nesedí kategorie Jen tak pro radost...
08.04.2009 19:46 K dílu: adresát /ne/známý Eriu Crann
PAPIEROSY Hudba a text: Radůza Zas husí hejna počítám křičej, jak vracejí se domů já táhnu zemí, nevím kam a patřím, sama nevím komu Letěj tak nízko nad zemí že musej slyšet, jak mi šeptá když chtěj tvý nohy za zenit tak nikoho se na nic neptaj Poczęstuj papierosem [Nabídni cigaretu] już czeka pociąg twoj [tvůj vlak už čeká] Mówisz tyle cichym głosem [mluvíš tak tichým hlasem] jeszcze mnie pocałuj [ještě mě polib] Kde máme ruce pod hlavou tam je ten večer naše »domů« nemysli, že snad odplavou trápení, když utečem z domu Poczęstuj… Ať hnu se, kam chci, jako stín i tebe s sebou všude nosím a všechny důsledky všech vin ach, nezapomeň na mě, prosím Neboj, já tě navštěvuji pravidelně, ale málokdy mi přijde na mysl něco, co stojí za to sdělovat :-)
07.04.2009 08:12 K dílu: adresát /ne/známý Eriu Crann
Radůza zpívá: "...kde mám dnes ruce pod hlavou, tam je ten večer moje domů..." - ten pocit znám, blízce. Jezdím domů domů a taky domů na kolej a domů kamkoli - ale úplně doma nejsem nikde.
06.04.2009 19:21 K dílu: Uzavření čtvrtého kola Eriu Crann
Dobrý, už jsem našla, co jsem hledala ;-)
06.04.2009 15:04 K dílu: v roce dva tisíce pět Eriu Crann
T :-) Tak nějak se dotkla...
06.04.2009 15:00 K dílu: Uzavření čtvrtého kola Eriu Crann
Super, dík za gratulaci, ale nechcete mi někdo vysvětlit, jak mám zadávat překlad z ruštiny, když rusky neumím? Vážně, i azbuku sotva slabikuju, protože umím jen cyrilici... :-( Help! Please, I need some help!
02.04.2009 16:15 K dílu: Soutěž překladatelů Eriu Crann
Fajn, to se mi líbí... Osobně jsem pro angličtinu, v horším případě francouzštinu, ale hlavně staroslověnštinu - jen nevím, jak s fonty, jelikož cyrilici asi písmák nezkousne... Přepsat foneticky latinkou? A jery?... Brzy (tak během příštího semestru) bych měla být schopná přeložit i polštinu. Ale, návrh: co staročeština? Míněno je to vážně. Pomýšlím až na takové šílenosti, jako volný verš atd... Prostě moderní uchopení...
29.03.2009 21:22 K dílu: O naslouchání Eriu Crann
:-D Tak tohle si zapamatuju a budu citovat při vhodných příležitostech...
29.03.2009 21:19 K dílu: post scriptum Eriu Crann
hřebíček na hlavičku...
28.03.2009 10:28 K dílu: Neosvitly; na okraj Eriu Crann
Brr... Venku je hnusně syrovo (tady to vůbec nepřipomíná mé drahé Ústí, rozvité jarem pod teplým příkrovem výparů chemičky) a ještě tohle do toho. Normálně jsem se otřásla... Nemám ráda zimu... T*
25.03.2009 02:41 K dílu: 9.3.1994 zemřel H.Ch.B. Eriu Crann
Nedokážu posoudit, zda je to srovnatelné s Bukowským, na to je moc pozdě v noci nebo moc brzy ráno, ale... Uložila jsem si stránku s jehoh verši do oblíbených, tak asi to nějakou kvalitu mít bude.
25.03.2009 02:25 K dílu: Faunův labyrint Eriu Crann
Chce to číst recenze profesionální, ne recenze na Písmáku. Kdyžtak si kup nebo sežeň v knihovně nějaké časopisy,věnující se filmu.
Nahoru