11.01.2012 20:05 K dílu: Úvodník od autora - aleš-novák slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Krátké, výstižné, ovšem očekávatelné, nepřekvapující a nanejvýše tuctové Vaud – první místo Pomerančová - váhám – na můj vkus trochu příliš jímavé. Alimra - první místo
27.12.2011 23:10 K dílu: Úvodník od autora brackenridge slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Průser. Patrně pokus o vtip, ovšem trestuhodně neumětelský. Šroubované dialogy, celkově nezajímavé, bez vtipu, bez nápadu, bez myšlenky. Zkopírovaná báseň to nezachránila a naopak podtrhuje autorovo zoufalství Vaud – druhé místo Pomerančová – příjemný text psaný s nadhledem a jemným humorem Alimra – druhé místo
17.12.2011 11:48 K dílu: Úvodník od autora SUVR slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Krásné. Od začátku do konce text příjemně ubíhá, až na spojení „převážně nevážně“ nemám co vytknout. Vtipné a výstižné. Vaud – třetí místo Pomerančová – trochu jako přespříliš nadšená reklama na údajně báječnou dovolenou - která se většinou ukáže klamavou Alimra – čtvrté místo
04.11.2011 12:39 K dílu: Vyhlášení soutěže "Slovo má" - poslední kolo slovoma
Rášek - všechna ještě ve sbírce být nemohou, doplňují se tam postupně podle toho, jak jsou zveřejňována na úvodní straně. A na úvodní straně se zveřejňují od 4. do 1. místa.
03.11.2011 19:47 K dílu: Úvodník od autora - Adrianne slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Přes počáteční nepříliš úspěšnou snahu o filozofování jsme se dobrali k víceméně přečteníhodné druhé polovině. Vaud – čtvrté místo Pomerančová – Úplně nerozumím přirovnání v závěru s vyháněním tmy – asi moje chyba. Pokud by se měl uveřejňovat, nutno odstranit hrubku ve slově živým. Alimra – páté místo
03.11.2011 19:44 K dílu: Úvodník od autora maruna slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Nebetyčná hovadina. Více slov nenacházím. Vaud – páté místo Pomerančová – trochu zmatené, přijde mi, že text nedrží pohromadě, jako by se nemohl rozhodnout, jestli chce být rozmarný, filosofující nebo vznešený Alimra – třetí místo
02.11.2011 10:06 K dílu: slovoma
to jakoze konci jo.. chvili tu este na uvodni strane budou viset prvni tri styry uvodniky.. a pak doufam treba po novem roce by uz mohla byt nova aplikace.. a tam mam ten pocit na uvodni strane budou uplne jiny veci.. mno.. ))
01.11.2011 17:57 K dílu: slovoma
vazne to u Pisty.. le na Dusicky to tak nejak naposledy symbolicky vyhlasim.. at uz to stihne bo ne, budu raci ale dyz jo... :-)
04.10.2011 17:06 K dílu: slovoma
protoze Vaudova kritika zase skocila na diskusi klubu a ne clenskou, tak jsem pozadala adminy, jestli by slo kritiku smazat a poslat mi ji do zprav, takze s jejich pomoci tady predkladam Vaudovo hodnoceni.. cimz mu taky dekuju. Vaud: 02 mile uchylne s literarni pointou 05 resi z jineho uhlu motivaci, proc sem chodit - ostruvek jazyka v cizine a taky - jsme spisovatele, kdyz piseme na Pismak? 03 Novinarska reklama, zrucne napsane, ale nezanechalo to ve mne zadnou emocni stopu. ------------------------------------------ 04 Depresivni nihilismus autora asi moc lidem radost neudela. 01 Nesmyslna zmet slov. ------------------------------------------- Serazeny podle poradi. Prvni tri bych publikoval, 04 a 01 ne.
03.10.2011 20:01 K dílu: slovoma
jen pro info - SD06 je stazeno ze souteze. Konecne sem to nasla.
03.10.2011 19:59 K dílu: slovoma
vim vim, tohle kolo.. asik proto, ze je posledni sem desna wostuda..:-) pekne prosim, klucii.. to hodnoceni..:-)
24.09.2011 20:25 K dílu: slovoma
tady je Myshaku :-) asi bych se nebál zveřejnit všechny - u mne v tomto pořadí 02 05 03 04 06 01 tak nějak Jen ještě upozorňuji všechny na to, že jeden autor dílo stáhnul. Akorát teď nevím, které to bylo. Mrknu se při nejbližší příležitosti. Vaude.. děkuji pěkně předem za hodnocení. Pištooooooooo Tobě taky samozřejmě.. :-)
22.09.2011 18:47 K dílu: slovoma
Armine, díky, jsem teď nějak v časovém presu, tak nestíhám. Pišto, prosím, mohl by ses na to mrknout?
14.09.2011 18:34 K dílu: slovoma
Pomi.. dekujiii.. panove a Alimro.. halo halo.. prosim o zhodnoceniii.. a predem taky dekuji.. ))
08.09.2011 00:06 K dílu: slovoma
Vaude.. ono se to zobrazilo v diskusi klubu.. a ne v diskusi clenu.. taxem to nechala smazat.. mam zapsano poradi.. jen kdybys prosim, az budes mit chfilku.. mi pripsal este malicky slovni hodnoceni.. je to preci jen posledni kolo. Moc děkuju.
07.09.2011 17:10 K dílu: slovoma
halo?
02.09.2011 10:24 K dílu: slovoma
Armine.. díííííks..:-)
01.09.2011 18:49 K dílu: slovoma
Ahoj všem naposledy. Posílám odkaz a pěkně prosím o hodnocení. http://www.pismak.cz/slovoma/slovoma_posledni_kolo.doc Klikací furt neumím :-)
26.08.2011 22:06 K dílu: Blížící se uzávěrka 15. - posledního - kola soutěže "Slovo má" slovoma
.duke.: ano, pořád
10.08.2011 20:26 K dílu: Úvodník od autora - Kamil Sikora slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian - pro mě jasný vítěz. Když už nic, tak je to alespoň vtipné. Vaud - prima, kde jinde si to vyřídit s redaktorem nez tady Pišta_Hufnágl – v bídě tentokrát zaslaných textůje nejlepší. Vnímejme ovšem toto hodnocení v uvozovkách. Text je takovou variací na fousaté vtipy typu „stupně zimy“ (..mínus šedesát – Rus, žužlaje zmrzlou vodku, uznává, že je opravdu kosa…) Autor zjevně není neschopa, leč mnoho práce si s textem nedal. Pomerančová - no, na můj vkus trošku víc jedovaté, ale napsáno dobře Alimra - pesimismus jako hrom, ale má to úroveň a český jazyk zde netrpí
12.07.2011 13:20 K dílu: Úvodník od autora Fabet Anal slovoma
překlepy večer opravím - díky
06.06.2011 22:13 K dílu: Úvodník od autora viwian1 slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian - Příliš krátké, příliš neobjevné, čili veskrze na nic. Vaud - 8 vět (spis 7) a druha me šílene irituje svou hlouposti. Zbývajících 6 vet autor děkuje a na tom se neda moc co zkazit Pišta_Hufnágl – Tohle by možná dobře vypadalo na pohřbu, případně u přebírání Oscara, ale úvodník to není ani při zamhouření vešerých tělesných otvorů. Pomerančová - příliš stručné, příliš krátké, spíše lehce utroušená poznámka než úvodník Alimra - krátké, ale svým způsobem v dnešní písmácké krizi příjemné počtení, sice neběžná stylistika,ale bez pravopisných chyb
05.06.2011 23:21 K dílu: Úvodník od autora baaba slovoma
Márvine, já Ti nerozumím. Napřed upozorňuješ na to, že tu jeden úvodník visí déle, než se Ti zdá vhodné a teď najednou bys rád, aby se počet zveřejněných úvodníků snížil a tím se natáhla doba, po kterou by tu místo třech, visely úvodníky dva? Já si poroty vážím, vážím si jich jednak proto, že nad jednotlivými úvodníky přemýšlí a snaží se ke zveřejnění vybrat to nejlepší, co v kterém kole k dispozici je a jednak proto, že tomu věnují svůj volný čas a chuť pro Písmáka něco dělat. A pokud se v kole najde nějaká perla, ještě se nestalo, aby ji přehlédli. Jasně, chápu, ne pokaždé je času na hodnocení hodně a ne pokaždé je nálada sednout, přečíst všechny příspěvky a mít chuť k nim vůbec něco napsat, ale oni to, ať se děje, co se děje, pokaždé udělají. A za to jim patří můj vděk a kolikrát i můj obdiv. Můžeš mít výhrady k jednotlivým dílům, můžeš mít výhrady k názorům jednotlivých porotců, ale na porotu jako takovou - mi, prosím, nesahej. Moje přesvědčení je takové, že dělají vše, co je v jejich silách a možnostech a co soutěž běží, myslím, že jejich hodnocení a rozhodnutí jsou ač subjektivně hodnocené, tak objektivní. Co tím chci říct, děkuji Ti za kritiku u tohoto díla, ale ten dovětek sis, podle mého, mohl odpustit.
05.06.2011 20:42 K dílu: Úvodník od autora baaba slovoma
Armin Tamzarrian - Prvních pár řádků vypadalo slibně, ale zbytek to zabil. Mlácení prázdné slámy, prostě úvodník o ničem Vaud - naivni, ale proč ne :-) Pišta_Hufnágl – omletá snaha o originalitu, prezentovaná jakobydialogem je pro mě lehce nestravitelná, zvláště při užití jmen „pan Písmák“ a „pan Čtenář“.Zlatý Tarantino se svým panem „Růžovým“.. Laciná narážka na ohranou písničku taky nepotěší, politiku v literatuře téže nemusím. Sepsané vcelku zručně, bohužel zjevně bez zájmu. Pomerančová - ale jo. Číst se to dá, má to nápad, napsáno slušně Alimra - nemá nápad a reklamu na bezplatnost serveru Písmák nepotřebuje a už vůbec ne špatnou
26.05.2011 21:20 K dílu: slovoma
Armine.. mohla bych Tě ještě poprosit, přeci jen udělat to pořadí i pro zbylá tři díla.. já to musím nějak spočítat a na základě bodů pak vychází pořadí. Moc děkuju.
26.05.2011 08:50 K dílu: slovoma
díky díííííky všem, střílet bych se měla spíš já, nějak mi tohle kolo vyzbývá málo času, ale se taky polepším. Pišto? žiješ? Děkujuuuuu :-)
25.05.2011 09:18 K dílu: slovoma
a jen pro informaci.. je to už pouze ve Vašich rukách, pan Staněk porotcování ukončil.
25.05.2011 09:17 K dílu: slovoma
Pěkně prosím, šlo by to teď nějak urychlit? Už mi chudáci soutěžící sami píší, jestli se něco neděje. Moc díks :-)
20.05.2011 12:01 K dílu: slovoma
no.. ale do konce tohoto týdne byste to stihnout mohli nebo ne? Ať to můžu vyhlásit a zmizí už tenhle úvodník a dám tam jinej. Díky. Mou
11.05.2011 08:30 K dílu: slovoma
však jsem to jen zkoušela :-)
10.05.2011 21:11 K dílu: slovoma
jasněže jo :-) a možná bych to zkusila i jako dvouměsíčník, uvidíme.
10.05.2011 14:15 K dílu: slovoma
moji milí porotci, tak bych Vás s dovolením opět požádala o hodnocení úvodníků, které se sešly ke konci dubna. Armine, kdybys sem někam dolů mohl hodit zase klikací odkaz.. on je pořád stejnej, takže klidně stačí si ho u Arminovo kritiky najít a kliknout.. ale tak.. aby byl na očích. Úvodníky jsou v dokumentu s názvem slovoma - 14. kolo. Předem moc děkuji! A jen tak šeptem dodávám, že pokud by to šlo do konce týdne, bylo by to báječné.
18.04.2011 20:19 K dílu: Úvodník od autora Lan slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Vtipné, trefné, hezké, chytlavé od prvního do posledního slova. Vaud – trochu mi prisel pateticky predposledni odstavec. Pišta_Hufnágl – Mno, spíš taková pidipovídka, než úvodník. Navrch pidipovídka, která mi ani trochu nerezonuje. Nicméně tuším, že v dámském publiku může vyvolat reakce příznivější. Pomerančová – další text na téma dětského snu. Příjemně se čte a na nic si nehraje. Jiří Staněk – Tajná erotika malé holčičky
04.04.2011 16:18 K dílu: Blížící se uzávěrka 14. kola soutěže "Slovo má" slovoma
výborná zpráva, díky.
03.04.2011 21:49 K dílu: Blížící se uzávěrka 14. kola soutěže "Slovo má" slovoma
kdepak, vždycky byly vybírány 4 nejlepší úvodníky, které šly na úvodní stranu. A opravdu se nestalo, že by se sešlo úvodníků víc a bylo mezi nimi víc jak 4 kvalitní úvodníky. Spíš se stalo to, že se ani třeba z pěti úvodníků nenašly 4 nebo ani 3, které by byly zveřejněníhodně na úvodní straně. Pak byly zveřejněny jen dva a je to podle mne lepší řešení, jak slevovat z určitých kritérií jen proto, aby se úvodníky na úvodní straně měnily častěji. Je sice dost dobře možné, že porota v jiném složení by vybrala jiné úvodníky, ale pro mne jsou ti lidé, kteří hodnotí úvodníky v tuto chvíli zárukou určité výše kvality výběru úvodníků vhodných na úvodní stranu a proto mě moc potěší, když je v brzké době porotcování neomrzí a budou v tom pokračovat dál. Samozřejmě se rozhodně nebráním rozšíření poroty o další lidi, čímž chci říct, že mi bude potěšením, když se najde někdo další, kdo by porotcovat chtěl též. Nicméně si, s dovolením, jeho přijetí nebo nepřijetí do porotcovského klubu nechám na svém vlatním uvážení.
03.04.2011 21:27 K dílu: Blížící se uzávěrka 14. kola soutěže "Slovo má" slovoma
moorgaan,zveřejněné jsou všechny, ale vybrané jdou na hlavní stranu. A ano, každý z porotců dává do hodnocení subjektivní pohled na dílo a pro uveřejnění vybírá ty nejlepší úvodníky, to je podle mne úplně správně a já přesně tohle po porotcích chci. Jejich osobní pohled na soutěžní dílo. A samozřejmě k uveřejnění na úvodní stranu servru, si myslím, že by měla být uveřejněna ta nejlepší díla - konec konců, proto i ta soutěž je. A nechci odradit potencionální nové autory nebo čtenáře od Písmáka tím, že první, na co na úvodní straně narazí bude úplně blbej úvodník. Je docela dost dobře možný, že by je mohl odradit se chtít nalogovat a svoje díla uveřejňovat na servru, který takový bláboly dává na hlavní stranu. Proto se s porotou snažíme z toho mála a kvality vybírat to nejlepší. A že je to kolikrát téměř nemožná věc, tomu můžeš věřit. Přesto si všech autorů, kteří kdy úvodník napsali (ať už se jim povedl lépe či hůře),moc vážím, pro tu chuť to prostě zkusit a alespoň pokus o vylepšení první stránky, na kterou potencionální nový autor může narazit. (a ne že mi někdo bude brát tyhle moje iluze a řekne mi, že mu jde nakonec jen o to tričko ;-)
03.04.2011 13:09 K dílu: Blížící se uzávěrka 14. kola soutěže "Slovo má" slovoma
Tragicus - ono kdyby se každý měsíc sešly alespoň čtyři nebo pět úvodníků, ze kterých by šlo alespoň tři uveřejnit na úvodní stránce, tak by ty čekací doby nebyly tak dlouhé. Ale není problém zkusit udělat zase dvouměsíční soutěže. Třeba by se i dvě díla sešla a pak by tu tedy vislo každé měsíc - což už vlastně se tomu tak i teď děje. Měsíční model mi přijde na tenhle typ soutěže příliš krátký nato, aby se sešlo víc děl a lidi by měli pořád chuť soutěžit. Je to jen o dobrovolnosti a chuti zkusit i tuhle formu autorskýho díla.
20.03.2011 12:20 K dílu: Vyhlášení soutěže "Slovo má" - 13. kolo - prosinec 2010 slovoma
tak to je marný, obávám se, že ani týden. Úvodníky vyhynou achjo.
19.03.2011 12:17 K dílu: Vyhlášení soutěže "Slovo má" - 13. kolo - prosinec 2010 slovoma
katugiro - jsem pro spíš napsat 4 úvodníky ve čtyřech následujících kolech, takhle se všechno vyplemcá v jednom kole a to by byla škoda.
19.03.2011 12:04 K dílu: Úvodník od autora * Kamil Sikora slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Po faktické stránce s tím nesouhlasím, ale napsané je to dobře. Vaud – bajecne kvetonovsko-mladkovske, muj favorit (konecne) na tricko viteze pelotonu. Pišta_Hufnágl – Marně pátrám po smyslu tohoto textu (tedy krom prezentace novotvarů jako „obžungr“ či „znuzeně“). Nudný výčet domnělých faktů bez alespoň náznaku argumentace. Pomerančová – nesouhlasím s tím, že spisovatelé jsou norci a otravové, ale napsáno slušně a zábavně. Jiří Staněk - Literáti jsou norci!
17.02.2011 18:13 K dílu: Úvodník od autora Adrianne slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Začátek je velmi slibný, zajímavý, dobře napsaný, jako velmi nešťastné a velmi nepovedené hodnotím prostřední odstavec, přesněji tu část mezi „Aby psaní vynášelo“ a „Aby se lidi poučili, poznali a věděli.“ Celé tahle část je neobjevná, nezáživná, nemastná, neslaná, prostě špatná. Zbytek je obstojný. Vaud – docela fajn, jestli to psala 16ti leta holka (coz tady jeden nevi). Hezky zaver. Pišta_Hufnágl – Druhý soutěžní text, a zase povedený. Začíná mi to být podezřelé… I když nelze souhlasit se vším (viz motivace autora ku sepsání Knihy), text má dobrý námět, udrží myšlenku a dobere se závěru nejen neblbého, ale hlavně obyčejného – v tom nejlepším smyslu toho slova. Pomerančová – pěkně a zručně napsáno, bavilo mě to číst. Hezké zamyšlení na téma osud našich dětských snů. Konec trošičku moralizuje, ale ne tolik, aby to otrávilo úplně. Jiří Staněk - "Mami, tati, já budu spisovatelka!" - ta to má normál v genech, to BUDE spisovatelka. Ke všemu obhajuje vážné knihy, tak předpokládám, že všichni její příbuzní byli vážní spisovatelé. Absolvent Univerzity Komenského su já, tak ta je snad v Bratislavě, ergo že by tam byl Čech v akademický funkci? To bude mezinárodní spisovatelka!
24.01.2011 14:31 K dílu: Vyhlášení soutěže "Slovo má" - 13. kolo - prosinec 2010 slovoma
katugiro - je to tak, bylo by mnou jen a jen přivítáno, kdyby se každý měsíc sešly alespoň tři čtyři úvodníky, aby bylo co hodnotit. Bohužel se tři, čtyři sejdou právě akorát tak do třech měsíců. Pokud by se jich teď během měsíce sešlo více, myslím si, že by se nikdo nezlobil, kdyby bylo datum uzávěrky posunuto na březen.. nebo únor. Momentálně do dalšího kola nikdo žádný příspěvek neposlal a to je konec ledna.
23.01.2011 21:40 K dílu: slovoma
Tak jo.
23.01.2011 21:36 K dílu: Úvodník od autora Cuprumov slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Neskutečná kravina, ale pravda je, že jsem tu četl i horší. Myšlenka takřka nulová a zpracování ještě horší. Chyby nekomentuji. Vaud – takovy ukrivdeny, ze autor nedostal vyber, ale cist se to da. Pišta_Hufnágl – To je těžké. Pokud autor věc staví tak, že tu je výhradně proto, aby „prezentoval své dílo a city“, je už z principu jakákoli snaha o dialog o tom kterém textu zhola zbytečná. Takže si odpustím komentáře jak k obsahu textu, tak k jeho gramatickému zpracování. Pomerančová - trochu zmatečné, autor nebo autorka jako by si nebyli jisti, co chtějí vlastně říct. Jak to pak má pochopit čtenář? A závěrečné sbohem staví předchozí text úplně na hlavu. Jiří Staněk - vzkazuju, že je to běžná praxe, kamaráčofství a že se s ní setkávám i jako ncb a "klasik", byla, je a bude. Setkávám se s ní ve slova smyslu kladném a pozitivním, že pro mě něco dělají a negativním, že si myslejí, že jsem vůl.
23.01.2011 21:35 K dílu: Úvodník od autora - VT Marvin slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian -. Na jednu stranu nehorázná hovadina, na druhou stranu zajímavé. Globálně vzato dobře myšleno, špatně provedeno. Nicméně příslib do budoucna. Vaud - dobry napad, fajne se cetlo, chvilama jsem si rikal, co bych o tom napsal ja a bavilo me to. Pišta_Hufnágl – Výtečné! Nejen suverénním zpracováním, ale zejména odvahou ukročit z obvyklé úvodníkové „odlehčenosti“. Pomerančová – trochu patetické, ale nakonec, proč ne? Dobré zamyšlení na téma pomíjivost, polní tráva a podobně. Jiří Staněk – SD 03 a SD 01 ex aeqo, nicméně přednost dávám těm kritikům... to se mi líbí, jak do nich šije.
23.01.2011 21:30 K dílu: slovoma
Ho neznám téměř vůbec :-) ale tak.. víš jak.. tohle je dycky subjektivní.. stejně jako rozhodování čehokoliv jinýho.
23.01.2011 21:25 K dílu: slovoma
Popravdě - bylo to vyrovnané.. všichni měli 11 bodů.. krom SD03.. myšleno tím - body od Vás. V podstatě v tomto kole rozhodly body pana Staňka.
23.01.2011 21:13 K dílu: slovoma
občas taky nejsem o víkendu vůbec na příjmu a čekala jsem, zda se ozve Alimra. Takže to tentokrát proběhne bez ní.. nedá se nic dělat.. Já už jsem to měla všechno připravený, jen jsem čekala, že by se třeba mohla na to mrknout přes víkend. Nevadí.. vyhlásím to dneska.. ale že ste to Vy.. tak posílám už i sem: 1. - SD05 2. - SD04 3. - SD02 4. - SD01 5. - SD03 A moc všem děkuju, že si s tím dáváte takovou práci. Díky moc!
16.01.2011 02:08 K dílu: slovoma
děkuji děkuji a děkuji..:-)
13.01.2011 12:20 K dílu: slovoma
Pěkně prosím, nezapomněli jste na mě? Chudák reka je už úplně uvisenej na tý úvodní stránce :-)
12.01.2011 09:45 K dílu: slovoma
nebudes na me zalovat u Nejvyssiho.. a chtit mou hlavu?.. no toto.. ;-)
05.01.2011 22:52 K dílu: slovoma
Armine.. děkuji pěkně..:-)
05.01.2011 22:51 K dílu: slovoma
Armine.. děkuji pěkně..:-)
05.01.2011 13:21 K dílu: slovoma
Takže.. tady Vám posílám odkaz.. kam se umisťují všechny dokumenty.. takže už bude platit pro všechna další kola. Vyhledejte si prosím dokument: slovoma-13. kolo.doc - kde jsou všechny soutěžní texty. Odkaz je: http://www.pismak.cz/slovoma/ (neumím klikací prostě). Prosím o hodnocení do příští středy tj. 12.1. Moc děkuji všem.
04.01.2011 14:33 K dílu: slovoma
no jasně, já sama odkaz nedělám, jen ten dokument, na který odkaz odkazuje a kde jsou všechny úvodníky:-)
03.01.2011 19:38 K dílu: slovoma
S přáním pěkného celého nového roku Vás zase začnu otravovat. Všechno mám pohromadě.. teď už jen čekám na odkaz a pěkně prosím o hodnocení pro další kolo. Jakmile ho budu mít.. zase Vás avíznu.
22.12.2010 21:03 K dílu: Úvodník od autora reka slovoma
VT Marvin, několikrát domlouvali - to mi přijde trošku nadnesené, mám prošlou celou poštu a nikde žádné domluvy, jen to, že ten první úvodník taky nebude úvodník, proto nebyl do soutěže zařazen. Asi nějaký komunikační šum. Zařadím tedy ten první teď do dalšího kola.
22.12.2010 12:55 K dílu: Úvodník od autora reka slovoma
VT Marvin, mám pocit, že jsi mi psal, po stažení toho posledního Tvého textu důvodu, že to není úvodník, že ani ten úplně první úvodník není. Takže nebyl ani ten první do soutěže zařazen z toho stejného důvodu jako text třetí. Pokud to ale bylo z mé strany špatně pochopeno, tak se omlouvám a první text, co mám od Tebe v poště zařadím do kola dalšího. Dej mi, prosím, vědět. Díky.
21.12.2010 21:21 K dílu: Úvodník od autora reka slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Nemám, co bych tomu vytkl. Citlivé a velmi hezky napsané. Jen to na mě nepůsobí úplně jako úvodník, spíš prozaická miniatura. Tentokrát bych dal na první místo tři úvodníky, což nemohu, takže pořadí prvních tří je v mém případě jen symbolické, pro mě jsou vítězové oni. Vaud – nevim, kolik lidi pochopi pointu, ale budiz Alimra - Takové smutné povídání. Pišta_Hufnágl – Vyvařené fyzikální vtípky mě sice většinou iritují, v tomhle případě ale mohu udělat výjimku. Dle stylu lze soudit, že autor není blb, udrží myšlenku a v neposlední řadě se dovede ubránit sklouznutí k nabízejícímu se lacinému patosu. Pomerančová – Pro mě jednoznačný favorit, zdánlivě obyčejné vyprávění o kocourovi ze sousedství s nenásilným přesahem k pomíjivosti věcí,lidí, všeho... Dobře se čte a nedrhne. . Jiří Staněk – Tohle mám fialovým fixem v rámku. Nevím, proč by to mělo být úvodníkem, CO ten text uvádí, co CHCE uvést. Emocionálně ale jde rozhodně o nejsilnější ze všech soutěžních materiálů, jsem nad ním na podivných vážkách: je to optimistické? Anebo je to velmi pesimistické? V textu jsou nabídnuty dvě varianty příběhu, neboť ten text JE příběh. Příběh s otevřeným koncem, je to příběh, který stále probíhá a stále trvá, alespoň doufám a věřím v to. Ale už během svého trvání je posouván záměrně dopředu, kocour nutí pisatele, aby zvažoval: při každé jeho návštěvě. To vlastně není ani tak o Tomovi jako o životě, je v tom fakt the smelt of life. Líbí se mi ty naprosto obyčejné věty: Moje holka s ním mluví a on odpovídá mňoukáním. Sakra, kam s tím? Hrabalovina? (Viz Hrabalovy kočky.) Je to podobenství?!! Rozhodně doopravdy nejsilnější text. Bohužel nevím, co je Schroedingerova kočka.
28.11.2010 19:51 K dílu: Úvodník od autora - Oldjerry slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Ono to není úplně špatné, ale chtělo by to dodělat. Autor patrně dostal vnuknutí a začal psát, avšak zapomněl na kontrolu a jen proto je to tak dlouhé. Být to o třetinu kratší, zvolil bych druhé místo. Myšlenka je dobrá, je patrná od začátku až do konce, autor ví, co chce psát, v podstatě nevidím rozdíl mezi tímto a SD 03, ale vnitřní pocit mě nutí zařadit to na páté místo. Vaud – mile a relevantni pro Písmák Alimra - Myslím, že si zaslouží zveřejnění. Přes některé sáhodlouhé věty, je to zajímavý text s hezkou tečkou na konci. Pišta_Hufnágl – Jasný vítěz. Nic naplat, zkušenosti jsou poznat – a dělají divy. Počíst si v pár řádcích podobného autora ve vás zanechá pocit uspokojení z chvíle strávené s někým, koho si lze vážit, aniž by si onu „váhu“ vynucoval. Přirozený talent, přirozená autorita. Žádné upocené chtění být „literátem“. Z textu jsem se nedozvěděl polohu Atlantidy, princip studené fúze ani návod na světový mír a přesto jde o nejluxusnější úvodník, který jsem dosud měl tu čest hodnotit. Pomerančová – Pěkné zamyšlení na téma poezie a přístupu k ní. Dobře napsané. Autor zjevně ví co chce říct a taky ví i jak. Prostě umí. Jiří Staněk – Dělá-li někdo osm let městské noviny (nepraví se o periodicitě), musí nutně za osm let vytříbit svůj psací um. Podávat standardní výkon. Konfrontovat se s ohlasy obyvatel oné aglomerace a myslet na své čtenáře. Mnohem více než si dovolí na ně "kašlat" a "nemyslet" autor, který v rozvité pubertě láduje ven ze sebe své přetlaky. Proto je v tomto úvodníku převaha racionality nad emocionálnem a proto "zkušený" dává návod "některým tápajícím začínajícím autorům, pro které ještě nedávno byla poezie a někdy stále ještě i je - vlastně jen souborem rýmů a bohužel někdy ne moc dobrých, vlastně jen prózou, nasekanou do nějakých krátkých řádků a nutně rýmovanou." Několik polemických glos: začínající autor nemusí nutně být tápající, dalo by se nalézt v historii velmi mnoho příkladů, že mladíčci (mladice) vtrhli s velikou vervou, jejich prvotiny byly již hotovými excelentními díly. A: zemřeli mladí a nepokračovali. Jejich pokračování se dálo mnohdy z jakési setrvačnosti, aby mohli "býti básníky" i nadále, a přece v jejich prvotinách nalézáme uhrančivou opravdovost, které později již nedosahují. Zůstali básníky a vyvíjeli se, mnohdy radikálně změnili poetiku (vyjímečné a vzádné případy) a jejich dílo vykazuje kontinuitu během celého života. I přes to jejich prvotiny zůstávají neodmyslitelnou součástí jejich tvorby. Nerýmující volnoveršný básník může být mnohem horším autorem než autor, který rýmuje. Nevěřím příliš na školení a návody. Návody chápu jako nenásilné seznámení s tvorbou autorů, s nimiž by mohl tápající začínající autor nalézt koherující vlnění. Nad verši není potřeba se vždy zamýšlet. Některé mohou "samy od sebe" navodit (neidentifovatelnými, respektive mnohými různými "cestami") změné stavy příjemce. Šamanství, ritus. Rytmus, podstata obsahu, těžko uchopitelná, na formě až tolik nezáleží. Viděními. Autor úvodníku velice promine, velice pokorně se omlouvám, ale je to: školometské.
07.11.2010 22:45 K dílu: Úvodník od autora - Muamarek slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Nešpatně napsané, když nepočítám hovorové tvary. Začátek sice trochu drhnul, ale ze zbytku mám dobrý pocit. Avšak – takovýto úvodník by se hodil spíše do nějakého časopisu pro pány (RedHot, třeba), než na literární server. To ovšem nebrání uveřejnění. Vaud – dobre napsane, ale nejak me to zas az tak moc nebavilo cist mocna kvuli mnozstvi epitet a malo nosneho deje Alimra - Přivedruje … perfektní slovo. Text mě i bavil, i když upřednostňuji kultivovanou spisovnou češtinu. Je to dlouhé na okno úvodníku. Pišta_Hufnágl – Je osvěžující dostat jednou za čas k recenzi úvodník, jehož autor evidentně ví, co chce říci – a daří se mu to. Že téma není „zásadní“? A proč by muselo? Takovýhle úvodník je jako příjemné požvanění v hospodě. Nic moc se nevyřeší, ovšem posezení zanechá pocity nadmíru milé. Pomerančová - Tady mám trochu rozporuplné pocity – jednak mě místy poněkud rušila hovorová čeština, jednak mi text přijde na úvodník skoro příliš dlouhý, skoro jsem se v něm při prvním čtení ztratila. Na druhou stranu autor zjevně ví, co chce říct a drží se tématu. Jiří Staněk - Dotaz do poroty: oživuje už tak dost živý a švižný text nedůsledné užívání spisovného a nespisovného jazyka a jeho naprosto nahodilé míchání a je záměrně funkční anebo autor jel jako Stachanov a touto drobností se nezatěžoval? Možná, že má smysl a funkci, která už uniká přes věkové rozhraní, že tam, kde je užíváno: ohnivých debat, odborných vědeckých přístupů, normální průměrné denní teploty, je to "oficiální" jazyk, zpráv, sdělení, tisku, jakýsi vnější jazyk, možná i jazyk moci a autorský vklad je právě (možná i v zintimnění a přivlastnění si, vzdoru moci?...) nejsem fundovanej, léto něčím jiný, vychutnávaj, Ty jo. Ale nakonec: i kdyby o záměr nešlo a je to automatika, pak už pouhé to, že stojí za to klást si onu otázku má svou funkčnost. I když téma je obecné, vlatně neoriginální, "globální", hýbe jedním každým, dvakrát vyplaveným na Liberecku i žlučí a nervama: proč ne?! Autor je "v pohodě." Lze tento text modelově využít co zástupný typický a modelový příklad uvažování a postojů: "neodporoval jsem." "Bouřkové fronty ..... prostě lahůdky." Jo, mně se to líbí, zamlouvá, fakt i zamlouvá.
22.10.2010 17:58 K dílu: Úvodník od autora LaMouette slovoma
depak.. normalni womluva..:-)
22.10.2010 17:44 K dílu: Úvodník od autora LaMouette slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – bla bla bla… nehorázná nuda, navíc dost mizerně sepsaná. Vaud – zacina to jako neprovarenejsi skolni fejeton, ale pak se to zlepsuje Alimra - Můj vítěz. Ten styl mi někoho připomíná, nevím koho. Čte se to jak po másle, člověk se pobaví a délky si tu člověk ani nevšimne. Jsem ráda, že to neskončilo „peskováním“, ale jemnou sebeironií. Pišta_Hufnágl – Tenhle měsíc se úvodníky vyvedly až neuvěřitelně:) Text mi zpočátku evokoval Schumacherův Falling Down a očekával jsem, kdy se to zvrtne – a ono ne. Sympatické. Překrok stranou a vyvození logických, byť neočekávaných závěrů hodnotím velice pozitivně. Pomerančová – Tenhle text mě docela nudil, navíc mi přišlo, jako by byl kupředu postrkován násilím, místo aby plynul. Stejně násilně na mě působí použitá analogie mezi automatem a nějakým sporem s kýmsi na sítí. Mimochodem, také bych chtěla zaměstnání, kde se budu věnovat hlavně svým koníčkům... berou tam ještě? Jiří Staněk - V porovnání s ostatními dlouhé, úvaha: není to na úvodník málo oslovující, zapínající zostření pozornosti na to, co nového dalšího v čísle Písmáka bude následovat? Není to spíše jakási úvaha-minipovídečka? Je zde řešen asi hlavní problém Písmáka: demokratická otevřenost, která umožňuje tzv. /vše/, od zviditelnění po nalezení jiného řešení, které by bylo vyhovující pro všechny. Problém? Ne, problém to není, jde pouze o vždypřítomný jev, univerzální pravda neexistuje, jde o /jev./ Polemika, diskuze a její nejrůznější formy existovaly, existují a existovat budou, od duelů na kordy přes několik pádných ran býkovcem, přes slovní argumentace, které sahají od diskuzí psaných, promýšlených až k diskuzím "live" a bezprostředním, nihil novum sub sole. Tento úvodník nastoluje /snad/ chuť o nastavení úrovně a levelu diskozuce. Autorka prosí: nekopat. Co pro ni může být kopáním, může být pro jiného šťouchancem. Co se škádlívá, to se rádo má. U tvůrců je nutné mít na zřeteli zvýšenou hladinu sebestřednosti... Kdyby třeba úvodník pojmenoval "problematiku Písmáka" takto... Ale s podobnými stesky jsme se setkávali od začátku soutěže. I tento je tedy jen signálem o průběžnosti a trvalosti.
08.10.2010 08:06 K dílu: Vyhlášení soutěže "Slovo má" - 12. kolo - září 2010 slovoma
Armine.. vyřídím.. ;-)
07.10.2010 16:59 K dílu: Vyhlášení soutěže "Slovo má" - 12. kolo - září 2010 slovoma
Megaatd. a budeš jejich hlavní dodavatel? Prima, to beru :-)
06.10.2010 20:04 K dílu: Úvodník od autora - Kamil Sikora slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Vtipné, krátké, výstižné =) Lehce naivní pohled do života spisovatele, konzistentní úvaha, nikde nic nepřebývá, nechybí. Vaud – sice ne moc objevne, ale pobavilo (jen bych trochu zredukoval vyskyt slova "skvely") Alimra - Myšlenka vcelku dobrá. Zpracování mě ovšem nepřesvědčilo, zda jde o satiru, sebeironii nebo naivní návod k naplnění prasátka. Pišta_Hufnágl – Sice nikterak objevné, ale sepsané vzdušným a poutavým stylem. Navíc pro autory reflektující filmová klišé mám slabost :) Pomerančová – Vtipný text na téma proč být slavným spisovatelem,, pobavil, zručně sepsaný. Tento typ humoru mě navíc baví, přiznám se. Jiří Staněk - Úvodník je míněn parodicky. Odpovídám jeho autorovi: ne, nedívám se na televizi a to naprosto striktně, neopatřil jsem si setobox a nemohu se dívat na televizi, možná, že nyní na ní běží jiné americké seriály než před digitalizací, ale ani tehdy nepamatuji, že by se v nich vyskytoval spisovatel tak bohatý, úspěšný a provozující onen life style, navrhovaný za úměrný spisovateli. Nehodlám být jmenovitý, ale ruku na srdce: i na ČT 2 běžel svého času nějaký pořad, o úsporách a životní ekologii, spočívající v dojíždění do školy kolem a nikoliv automobilem, večerním čtení pohádek romanticky při svíčkách, kdybych napsal: vypnutí přívodu energie k zahradní fontánce, byli by mnozí doma. A tak najednou se přede mnou jako před čtenářem úvodníku ocitá holá pravda, parodie se mění na skutečnost a já přikyvuji, s vážnou tváří: na světě není nic lepšího než být spisovatelem. Autor má pravdu. Možná jsou ještě lepší /zaměstnání/, třeba rentiér a spisovatelství si když už, tak zvolit jako třetí hobby po hraní golfu a dovolených na Seychellách. Pro mne parodie parodií není, čtu ji jako závažný text a plně s autorem souhlasím. Hned bych se k němu přidal a to myslím taky zcela vážně, není nic nelegitimního psát tak, /abych --/ kdybych to uměl. Je možné, že Písmáci nejsou až natolik in v literárním provozu v malém českém rybníčku a že pro ně parodie zůstane jenom parodií... Přečtou, nebudou mít před očima ty samé konkrétnosti, neuvodí jim textík jiné konotace...
06.10.2010 19:59 K dílu: Úvodník od autora Elleanor slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Velmi povedené, zajímavé, vtipné, od začátku až do konce. Rozhodně jeden z těch lepších úvodníků, které jsem měl to potěšení na Písmáku číst. Jen tak dál =) Vaud – ale jo, i lidi bez básnického talentu radi pisou a jim podobni je zase radi ctou. My ostatni jim vzdy ochotne pripomeneme, ze je to strasny, coz v nich navozuje depresi, jejimz nasledkem je bohuzel dalsi desiva basen. Cili neco jako - vitejte mnozi mili muzou nepolibeni! Alimra - Propagace sama sebe není zakázaná, ale musí být perfektně zvládnutá. Pišta_Hufnágl – V podstatě nejde o vyloženě špatný text, s většinou řečeného lze souhlasit. Nicméně nemohu se zbavit nepříjemného dojmu jisté „obhajoby“ sama sebe. Jako by autorka text adresovala spíš sobě, než čtenáři. A to není dobře. Pomerančová – Text vyznívá spíše jako zpověď nebo úvaha na téma proč píší, na úvodník se podle mě příliš nehodí. Jiří Staněk – Tady se mi líbí, jak jsou prostřídány delší oznamovací věty, vysvětlující autorčino: co mnohem kratšími ještě-více-vysvětlujícími větami: proč. Taková selsky zdravá pochyba, která ani nepochybuje. Je v tom dokonce velký optimismus, radost, hravost. Nabídka, otevřenost, upřímnost. Nespekulace. NEPÓZA. Docela by mne zajímalo, jak vypadá autorčina tvorba, co píše, je-li to stejně veselé a hravé a zdravé a optimistické. Nebásník s poetickou duší! Sakra!: to je hřejivé a milé. Brunetka?!!! Touha po souznění... No, ale, autorko, to chcete teda hodně moc, to je meta skoro nejvyšší!
06.10.2010 19:57 K dílu: Úvodník od autora Norsko 1 slovoma
Armin Tamzarrian – Příliš krátké, navíc nově příchozí nebude vědět, kdo je to guy, nakonec ani já si tím nejsem moc jistý… Z tohohle mám pocit, že autor vytahuje na světlo nějakou křivdu, která se mu stala, nebo jen útočí na kolegu guye. Chybí interpunkce, stran stylistiky výhrada nemám. Na hlavní stranu ne, není k tomu důvod. Vaud – kvuli osobnimu vypadu vuci guyovi (coz je trochu kontraproduktivni, protoze jinak je to prave o tom, jak se tu uzivatele Pismaku k sobe chovaji) Alimra - Špatný příbalový leták. Pišta_Hufnágl – Ono to zjevně chtělo být vtipné (a dost dobře i být mohlo), nicméně odfláknutá úprava, jakkoli mohla být myšlena jako parodie guyova stylu, katapultuje tenhle textík do podpalubí. Pomerančová – Příliš krátké, mizerná úprava, včetně použitého fontu. Obsah skoro žádný, zmínka o guyovi asi měla být vtipná, ale kolik čtenářů bude vědět, kdo je guy a proč přijde autorovi vtipné zrovna tohle? Jiří Staněk – Toto je dopis aneb invitation. "Chceš-li však jen kalit vodu a otravovat vzduch/ věř/ že s tebou zatočíme/ vítej" frázování graficky do řádků však posouvá dopis, oslovení a invitation až k básni v próze. Čiší z toho sebejistota a síla, skrytá někde "za" textem, je to až východně zenové, dvoudomé: pozvání/varování (nejenom před ostatními, ale také nabádavá výzva k sebepoznání a jisté sebeočistě návštěvníka před vstupem (na portál). Proč: východně zenové?! Může to být stejně tak occitánsky truvérské a truvér mohl být šlechtic nejen duchem, nýbrž i rodem, jen ho víc bavilo držet loutnu než dřevec, ale takto mohl oslovovat, vzletně, vznešeně, účastníky klání. Tento úvodník vykazuje suverénní znaky multižánru: ano, je to dopis. Ano, je to oslovení a pozvánka, varování/nabídka, magická rituální formulace a je to i báseň v próze. Chce se mi říci: je to rozlehlejší heslo (?!! omlouvám se, užiji-li nepřesné terminologie, prostě ten slovní doprovod (Popel jsem a popel budu... kupř.) erbovní.
06.10.2010 19:53 K dílu: Úvodník od autora drnda domaci slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian -. Myšlenkově velmi prosté a nezáživné. Navíc autorka dělá nepatřičné závěry (erotické anebo sadistické pasáže chceme hodně rozvinout), veskrze to celé stojí za hovno a dál se v tom nebudu šťourat. Vaud - nekonzistentni, nic moc mi to nereklo, ale jinak vcelku dobry pokus, ktery me neurazil. Alimra - Během čtení mě text nechával absolutně chladnou. Poslední slovo mě sice ze židle zvedlo, ale v negativním smyslu. Pišta_Hufnágl – Nu, žádná sláva... Základní námět ohraný až na kost, text myšlenkově... ehm... nesoudržný, interpunkci patrně autorka považuje za sprosté slovo... Snaha byla, bez pečlivějšího zkoumání působí text dokonce vcelku příjemně, leč na otištění to ještě zdaleka není. Potenciál přesto vidím a doufám, že se s dalšími pokusy této autorky ještě setkáme. Pomerančová – Text mi přijde trochu chaotický, navíc podle mě nepodloženě zevšeobecňuje ( viz např. rozvíjení erotických a sadistických pasáží). Po přečtení textu nevím, co vlastně chtěl autor říct. Jiří Staněk - Utéct drobnost to může každému, a utíká, i po opakovaném korekturním ohlédání si vlastního textu autor nevšimne nedopsaného písmene ve větě: vždyť písenky -- bohužel tato rychlost psaní, neprovázená důslednou revizí textu, je průvodním jevem doby a chyby jsou přítomné stále častěji i v renomovaných tištěných periodikách, kde buď unikají i korektorovi anebo mají tato periodika korektora pouze v tiráži, ale nikoliv jako fyzickou bytost. Když se autorka kouká na písmák, patrně nemyslí jiný než Písmák. Přimlouvám se za pedantnost, v textu by se daly nalézt i interpunkční nepřesnosti, které rozhodně záměrné nejsou. V úvodníku jsou trefná a lakonická konstatování, která se mi líbí: nejhodnotnější byl její obal. Tu má autorka pravdu, dozajista. Nejsem si úplně jistý, kdyby se dělal nějaký seriózní průzkum, zda by doopravdy bylo více těch, kteří chtějí erotické a sadistické pasáže "hodně rozvinout" a zda je hodně těch, kteří opravdu chtějí akci, chtějí krev. Používání plurálu možná není až tolik na místě, třeba ono chtění se týká pouze pisatelky a byla by sama překvapená, že se nalézá v menšině, že není tolik Písmáků, kteří chtějí krev, když už akci dejme tomu ano. Nejsem moralizující soudce, v tomto případě a nepovažuji se za harmonizátora současnosti nebo za cenzora. Samozřejmě vím, že atribut krve má své nezastupitelné místo v umění, ale je třeba dávkovat ji uvážlivě a spíše jako transfuzi, která má mnohem více za úkol v příjemci vzbudit větší senzibilitu k danému textu. Je zapotřebí si uvědomit, že sdělení není pouhým sdělením, ale vyvoláváním vln v příjemcově přijímači a ladění je na stejnou frekvenci. Ano: mohu být stejně naladěn jako pisatelka, ale: ne samoúčelnost: ne akce pro akci. Chtěl-li bych tento text hlouběji pitvat jako úvodník, stojící před samotným obsahem Písmáka: nač ladí ostatní příjemce?!! Obávám se, že autorka s touto možností nepočítala, že by ji někdo četl /takto/, ale čte. Já bych si podobně laděný úvodník dokázal představit třeba i jinak hloub rozvíjející "chceme akci chceme krev" do monotematického čísla.
06.10.2010 19:32 K dílu: slovoma
Alimro.. i Tobě děkuji..:-)
06.10.2010 10:23 K dílu: slovoma
Pomii.. taky dekujuu..:-)
06.10.2010 08:06 K dílu: slovoma
Armine, Vaude.. pánové.. děkuji pěkně..:-)
06.10.2010 01:37 K dílu: slovoma
Pomi.. Vaude.. tak este.. i Vy souhlasite este i s patym mistem.. uverejnit? Pisto.. napisu ti ho sem.. az budu na stolnim compu.. to tam mam secko ulozeny.
05.10.2010 21:44 K dílu: slovoma
Pomiii.. úúplně perfektní.. moc děkujiii..:-)
05.10.2010 21:32 K dílu: slovoma
Tak a teď bych se s Vámi potřebovala poradit. Vím jak to v tuhle chvíli dopadlo.. A mám jeden problém. Všichni jste SD 05 odsunuli víceméně na poslední místo.. protože jste znalí prostředí a víceméně jste to všichni dobře odhadli. Bohužel pan Staněk znalý prostředí není.. a díky tomu hodnotil SD 05 tak jak hodnotil.. a dal dílo na první místo. On to proste bere tak.. že úvodník uvádí Písmák.. a tudíž by měl být o písmáku. Já si myslím úplný opak.. ale to je jedno vlastně..:-) tím pádem se mi stalo.. že díky 15ti bodům pana Staňka je rázem toto dílo na druhém místě. I já si myslím.. že není vhodné ho zveřejňovat na úvodní stránce.. Mám od pana Staňka souhlas s tím, že pokud Vy jako porota rozhodnete jinak.. tak s tím není problém. Proto se Vás tedy ještě jednou ptám.. myslíte si, že je SD 05 vhodná ke zveřejnění na úvodní straně. A dále pak dotaz.. zda když je tolik úvodníků... tak jestli zveřejnit i 4 místo.. aspoň by se to prostřídalo. Pro představu Vám přepíšu výsledky: 1. místo SD 08 2. místo SD 06 3. místo SD 03 4. místo SD 04 5. místo SD 02 6. místo SD 07 7.-8. místo SD 05 a SD 01 (za předpokladu,že nebudou brány v potaz body od pana Staňka pro SD 05).. Moc prosím.. jestli byste se tedy chvilku nezamysleli.. a nedali mi dvě odpovědi: 1/ SD 05 zveřejnit ano/ne 2/ zveřejnit první čtyři úvodníky ano/ne. Omlouvám se.. a předem mnohokrát děkuji a přeji jen příjemný večer.
05.10.2010 21:09 K dílu: slovoma
Alimro.. moc děkuji.. a není proč se omlouvat.. někdy to prostě nevyjde.. ještě jednou díky..:-)
05.10.2010 15:57 K dílu: slovoma
děkuji děkuji oběma a všem..:-)
03.10.2010 19:02 K dílu: slovoma
eště pan Staněk.. přeci.. :-)
03.10.2010 12:39 K dílu: slovoma
tak vic jak pulka uz hodnotila...myslim, ze akorat Pomi a Vaud a to bude asi vsechno.
02.10.2010 11:34 K dílu: slovoma
opravím..:-) a víš jak...i mistr tesař...;-)
01.10.2010 14:57 K dílu: slovoma
Pišto.. děkujiii.. převelice.. :-)
01.10.2010 08:16 K dílu: slovoma
díky díky Armine..:-)
28.09.2010 21:03 K dílu: slovoma
http://www.pismak.cz/slovoma/slovoma_zari2010.doc tak tady to pěkně prosím je.. nakonec celých osm..se zapotíte..:-) takže pěkně prosím.. od nejlepšího k nejhoršímu.. ať to mám jednoduchý..:-) Moc děkuju.. všem!
23.09.2010 21:08 K dílu: slovoma
Diiiiky wobjema.. ;-)
23.09.2010 17:34 K dílu: slovoma
eště avi sepiolce.. neb tu v seznamu nemám čili sem na ní zapomněla.. omluvka.. hernajs..:-)
23.09.2010 17:33 K dílu: slovoma
Ahoj všem.. tak příští týden bych Vás ráda poprosila... abyste si udělali chvilku na hodnocení nových úvodníků.. světě div se.. je jich celých 7.. :-) tak já jen dopředu, abyste s tím počítali.. a pěkně prosím si vyšetřili nějaký čas na přečtení a napsání hodnocení. Doufám, že se všema mohu počítat.. díííííky za ty fíííky..:-)
20.09.2010 19:04 K dílu: Úvodník od autora Norbert Amehr von Strudel slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian - Slovenčině neholduji a ani tento úvodník nebyl výjimkou. Uniká mi smysl absence uvozovek a jejich nahrazení podtržítky. Jak řekla jedna postava v mém oblíbeném animovaném seriálu, samý kecy a kydy. Až na to závěrečné rozloučení to jde, takže na hlavní stranu ano, ale příště ať autor už nic neposílá. Vaud - sam autor netusi, o cem chce psat nebo co chce rict Pišta_Hufnágl - Konečně čitelný text, který má hlavu a patu (až na výjimky). Paradoxně od autora, který se sám přizná, že ještě v půli textu netuší, jak to celé dopadne:). Pomerančová - tohle se mi asi líbí nejvíc. Zručně napsané, má to hlavu a patu a nutí k zamyšlení. Jiří Staněk - Anarchoidní text, návod "nabídkou". Poď so mnou do chaosa. Chaos je tiež rad. Akože: poriadok. Ale nedat se splést: on pochopitelně je o práci, len iného druhu. Sprostredkovaný život je totiž často o veĺa krajší ako ten, ktorý musíme prežívať na vlastnej koži. Najlepšia práca je totiž zábava, ktoreou umenie musí byť, aby sa mohlo tak nazývať. No jó, to je na polemiku, taková poněkud postmoderna, ale budiž. Je to chytře napsaný a je to prokomponovaný, ten text byl v hlavě a nelovil se na papíře. Tohle je vlastně i maličko nejen úvodník, ale i jakýsi manifest obecnějšího charakteru, grupa by se podle něj nezgrupovala, ale zájemce na jeho bázi o grupování a domluvě se na společném programu, kde by vylezl i nějaký formální estetický prvek, to jo, to by úvodníkár našiel.
02.09.2010 15:06 K dílu: Světlo slovoma
VT Marvin, ano i já budu raději, když si autoři jako téma vyberou cokoliv jen ne Písmáka. Už to tu bylo i několikrát řečeno, že téma je libovolné, ale nemůžu za to, že ta informace prostě pořád někde zaniká nebo co :-) Navíc přeci kdyby sis trval dál na svém, že to mezi úvodníky chceš za každou cenu zařadit, nebudu se tomu bránit. Tak pokud Tě můj jiný názor na to, jak má úvodník vypadat natolik vystrašil, že sis to rozmyslel, tak to se omlouvám, účel to nebyl. Bylo to jen doporučení nebo možná drobná rada :-)
02.09.2010 14:38 K dílu: Světlo slovoma
Lakrov, myslím si, že to není kontraproduktivní. Úvodník má být úvodník, tak to vidím. Navíc je tu dána šance každému autorovi, na té úvodní straně se zviditelnit. A že jde o soutěž, je i přímo v okýnku úvodníku napsáno. Takže je podle mne jasné, že se soutěže účastní kdokoliv a ne jen, jak Ty říkáš, reprezentativní autoři. Navíc pohled na to, kdo je a není nebo resp. čí dílo je a není reprezentativní je docela subjektivní a polemizovat o něm si myslím, že je zbytečné. Účelem soutěže je dát šanci se zviditelnit i navenek, takže to je o autorovi víc jak o Písmákovi. Pokud to budu já brát jako náhodný čtenář, tak si řeknu, vida, na tomhle servru dávají šanci všem autorům.. nemusím být elita a můžu být přesto na hlavní stránce. Až potom si přečtu obsah úvodníku a řeknu si - no tak tohle kolo bylo asi hodně slabý/silný.. protože úvodník stojí za starou belu/za potlesk. Nebudu si o servru dělat obrázek podle kvality úvodního slova, když vím, že jde o soutěž. Ale chápu, že to nemusíš vidět stejně jako já.
02.09.2010 13:26 K dílu: Světlo slovoma
Lakrov, trošku to špatně prezentuješ. Úvodníky nevybírá porota. Úvodníky sami autoři porotě dávají k posouzení a ta - ano - potom z nich vybírá tři nejlepší. Někdy to klidně může dopadnout ovšem tak, že mezi slepými je jednooký králem, ale to všechno závisí na chuti zdejších autorů do úvodníkové soutěže přispět. Pokud se Ti podaří přesvědčit autory, o kterých si myslíš, že by byli dost reprezentativní pro úvodní stránku, přemluv je, ať se soutěže zúčastní. Troufám si říct, že šance jsou pro všechny stejné, protože se úvodníky hodnotí anonymně, porotci neví, kdo je jejich autorem, pokud to sám autor neprozradí v samotném úvodníku nebo pokud jeho styl není pro některého z porotců natolik profláklý, aby ho poznal. A co se týče úvodníku jako takového, ano, na tom si trvám, aby úvodník byl úvodníkem a nikoliv povídkou, prozaickou miniaturou, básní nebo čímkoliv, co mi i přesto někteří posílají a formu úvodníku to nemá. I přesto, že v informacích o soutěži je úvodník jako literární útvar docela dost dobře popsán. Nu což, budu doufat, že od teď těch kvalitních úvodníků bude daleko víc :-)
31.08.2010 08:49 K dílu: slovoma
Norsko - tak ještě tady, žádný úvodník mi od Tebe do zpráv nepřišel. Tak prosím, ještě jednou.
31.08.2010 08:47 K dílu: Úvodník od autora VT Marvin. slovoma
Norsko - zřejmě si ho neposlal do zpráv na můj nick. Tak šup šup, ještě je čas ;-)
30.08.2010 19:20 K dílu: Úvodník od autora VT Marvin. slovoma
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian - Ano, tak tohle je vítěz. Krátké, přímo, křišťálově čisté. Na hlavní stranu aspoň na dva týdny. Vaud - Je to tak kratky, ze to jeste nezacalo svou bezobsaznosti nudit. Ale par hezkych slov pohromade se da stravit. Pišta_Hufnágl - Říkám jim to furt dokola! Lidi, nepište, když jste zkouřený!!! (s čestnou výjimkou Zbory, ten naopak musí). Pomerančová - Zaujalo. Nejsem si jistá, jestli je to spíš úvodník nebo báseň v próze, ale špatné to není, má to něco do sebe. Jiří Staněk - Kratinké, přesto však třeba oproti všem předchozím poetické, "Písmácké". Návod je tu taky: stačí jít ven a vzhlédnout. To jde snadno, nevyžaduje se moc. Jako kdyby tady se řešil podobný "problém" gepard/kámen, nerozvlekle, pisatel/ka: A jeho hranice budou tvořit veškeré mé nedostatky, a jako kdyby tu byly opravdu přiznané /všechny,/ nejen: Slova, jen slova. Vprostřed tohoto bazénku se bude topit touha, mé citlivé já vytěsňující realitu. prázdný vzdor. Tady je na tak malém prostoru tolik uměleckých pravd, ponoukání, pudovosti, genetické danosti, takových intimních odhalení, že bych chtěl vědět, zda si píšící vůbec uvědomil, jak to zahustil jedno vedle druhého: touha je jeho citlivé já, které vytěsňuje realitu, ale současně je to prázdný vzdor. No, hergot. Že smekám.
31.07.2010 19:51 K dílu: Úvodník od autora Květoň Zahájský slovoma
dobře dobře, zkusím tedy ještě vždycky k vyhlášení připsat, kde se dílo nachází, je to ale stále stejné - vždy ve sbírce pod tím kterým kolem, a to se píše jak ve Vyhlášení tak přímo v úvodníku na úvodní straně. Tak snad to tak bude potom schůdnější se k dílu dostat a ohodnotit ho. Bože.. zase píšu dlouhá souvětí a nevím kam do nich namrskat čárky, tak omluvka :-)
23.07.2010 08:54 K dílu: Úvodník od autora Květoň Zahájský slovoma
ajo.. tak to bylo i z opravené verze, jenže se to ve wordu jevilo jako zarovnaný, se budu tedy muset podívat i na ty zbylý dokumenty... divný.
23.07.2010 08:51 K dílu: Úvodník od autora Květoň Zahájský slovoma
Armin Tamzarrian - Vcelku veselé pojednání s místy velmi lacinými a ohranými vtipy, ale napsáno je to lehce, až na tu část, kdy autor slintal při pohledu na ženu, a na konec. Autora sice neznám, ale doporučuji mu, aby se věnoval dále poezii a humor nechal jiným. Vaud - Prvni misto, svezi, ctivy, letni a vitezne tricko je uz obsazeno v textu :-). Pišta_Hufnágl - Začne to vcelku zajímavě, u Šťuřila jsem se vcelku bavil, u ropuchy jsem se zadrhl, anžto bych přísahal, že jsem tento příměr již někde četl, u klůcku látky začal být text myšlenkově rozvolněný a ke konci už jsem dočítal s pocitem čtenáře v podstatě podvedeného. Vypadalo to jako sranda, ale nějak se nevydařila koncovka. Hlavní osou textu mělo být patrně mile absurdní umístění „básníka“ do role podomního prodejce, se všemi slevovými kouzly a speciálními akcemi. Což mohlo být velice čtivé. Škoda, autor si s textem nijak moc nepohrál a výsledek podle toho vypadá. Druhé místo, se zatnutými zuby. Pomerančová – Proti pětce trošku odlehčené. Ale napsáno podle mě taky slušně a pobavilo. Také doporučuji ke zveřejnění. Jiří Staněk - Tak, tvrdě. Tepat! Mnoho adjektiv: krásného, nápadně veselá, přiléhavém. Do toho velevtipný postřeh: náušnice v koutcích úst. Neslyšel jsem, nevím, jestli je to brat anebo by si na to mohl dát auror copyright. Na copyright to totiž je, to se mi děsně líbí! Poslední, pohyblivou, početního, podobné, neochvějnou, veselý, soucitný. Tohle je příběh, ze života, mohl se opravdu stát, jak je vyprávěn, je to realita. Jo, oni ti nutiči/nabízeči... a nezaškatulkovaný, oproti nim... Don Quijote, ona je to opravdu Donkichotovština, jen si říkám, že ten hidalgo byl astenickej, suchej, knot, jen zapálit. Tak bych se neradoval ze slovíčkaření, vzal pero nebo deleťáka a vydeletoval všechny ty mezery, úplně nejdřív ze všeho a pak bych deletoval a deletoval: jistě ne zcela. Romantik užije zkratek SIM, SMS, MMS ale pak několika dalších, které: o čem mluví, romantik? No on bude modernější a zběhlejší romantik. Nešulí nás, poněkud, s telefonem Teslou? Určitě to musí jít, zkomprimovat! A pak to, co je vtipné, protikladné, soubojovité, svárovité, nebude zavinuto do plínek.
23.07.2010 08:49 K dílu: Úvodník od autora Květoň Zahájský slovoma
sem to kopírovala z neopravený verze, omluvka a napravím.
22.07.2010 12:24 K dílu: Úvodník od autora Květoň Zahájský slovoma
říkám to pořád.. kdo se moc ptá.. moc se doví.. ;-)
22.07.2010 12:20 K dílu: Úvodník od autora Květoň Zahájský slovoma
kdepak.. pisou hodnoceni v poradi od prvniho do posledniho.. takze to neni videt.. ale neboj nic, na vyhodnoceni si davam pozor.. aby nebyl nikdo osizenej. Cili pokud Te to zajima.. prvni misto melo od Tebe naskok tusim 11 bodu.. a tretimu chybely body 2... :-)
22.07.2010 12:15 K dílu: Úvodník od autora Květoň Zahájský slovoma
no, když to tam někdo nenapsal přímo do textu, tak to tam není, já tam nikdy nic nepřipisuju, jen překopírovávám. Samozřejmě pokud to kteréhokoliv ze soutěžících bude zajímat, napíšu jim to do zpráv, žádný problém.
Nahoru