07.01.2020 14:27 | K dílu: Brány dokořán | Němý Vypravěč |
Začnu tím, co se mi líbí. Nebezpečí, které se může projevit jakkoliv. Obyčejné jezení polévky může člověka zabít, to znamená že se nemůže už nikdy cítit v bezpečí, protože přestala platit pravidla naší reality. To mi přijde správně strašidelné. Taky se mi líbí, že jsou místa, kde do toho vstupuješ rovnou (více dole), jako třeba „u rybníka uříznutý dům“ - tohle konkrétně by si zasloužilo víc popisu, člověk se na tom zastaví ze špatných důvodů. Další plus je, jak se snažíš vytvářet napětí tím, že naznačíš záhadu a posuneš jí. Ale i to má své meze. Když to shrnu. Líbí se mi ten nápad a dovedu si představit, jak hlavní hrdina postupně ztrácí jednu jistotou za druhou, až se jeho žití promění v úplnou kaši a jenom se slepý a bez schopnosti cokoliv cítit potácí světem. Ale mám problémy s tím, jak je to napsané.
# Časté používání parazitů - už naznačoval někdo výše - zpřesnit jazyk. Někdy se zdá, že výplň není možné vynechat (hlavně to bývá u „nějaký“), ale člověk si to párkrát přečte bez nich a zjistí, že to většinou funguje stejně. Pár příkladů: Začalo to v den, kdy vědci zjistili, jak otevřít TY brány Kde zrovna dávali NĚJAKÝ romantický film Našli se dokonce i TACÍ rodiče Aby ne, když se v NĚKTERÝCH školách učily o tom Ten den - V den ?
# Věty jsou zbytečně nafouklé a podivně poskládané, přitom toho moc neříkají. Někdy se snaží uměle posouvat význam na konec a nefunguje to. Ohledně flow, dlouhé věty by si často zasloužily tečku. Někdy jen kvůli lepší čitelnosti, jindy odmlka pomůže umocnit význam. Příklady:
Umělci se nyní snažili lidi povzbudit a rozveselit, ale bylo to marné, navíc u nich samotných hrozilo riziko sebevraždy nejvíce. = marné. Navíc…. _ Bylo na něm zase bláto - bylo tam, bylo to - často se dá najít lepší způsob, jak říkat, že dvorek byl zablácený, než si pomáhat s „bylo“ _ Ten den, kdy se Vozy objevily, působily jako zjevení, ale nakonec to bylo z toho všeho to nejméně zvláštní. Udělal bych tam tečku. Podle mě odmlka funguje lépe dramaticky vzhledem k tomu, že budeš stupňovat význam. Navíc se čtenář nezadýchá. Srovnej, co ti zní líp:
V den, kdy se Vozy objevily, působily jako zjevení. Nakonec ze všech podivností byly tím nejméně zvláštním. _ Nikdo nevěděl, kam vlastně vedou ani co z nich může přijít, ale lidská zvědavost tehdy opět vyhrála, a tak je lidé otevřeli. = ten dovětek „a tak je lidé otevřeli“ je zbytečný. Už víme z předchozí věty, že je otevřely a pak se dozvíme, že zvědavost vyhrála = stačí
# - Jak už někdo naznačoval, dával bych si pozor na to vrstvení obrazů a šetřil bych zmínkami o „černých životech“, „beznaději“, „smrti“. Slova i obrazy mají svůj potenciál, jenž se umenšuje s každým použitím. Můžou ztratit význam úplně a nebo se obrátí proti němu. Zkus popisy rozšířit tak, aby beznaděj vznikla až v hlavě čtenáře.
_ Nejsem fanoušek toho deníkového žánru, kdy se obracíš ke čtenáři a vysvětluješ mu, co se vlastně dělo. Podle mě by tomu slušelo víc, kdyby jsi přistupoval ke všem okolnostem jako k obecně známému faktu. Čili popisovat to „nenormální“ jako normální, a ne vyzdvihovat „nenormálnost“. Fakt, který se vymyká našemu běžnému slovníku, bude strašidelný. Pokud se svět už skutečně natolik proměnil a lidi si na něj navykli, tak ať i postava/vypravěč to vnímá jako danost a jen občas můžeš mimochodem zabloudit do minulosti a k tomu „jak to bylo, když se objevily poprvé“.
_ Někdo by mohl říci, že sněží, ovšem v červenci přece sníh nepadá. Pravda, teď, když svět je jiný, už by klidně mohl, ale ne, skutečně nepadá. Místo něho padá něco jiného a všichni už dobře vědí co. Srovnej s:
Z oblohy sněžil popel.
= tady to prodlužuješ až moc a ten výsledek není nijak překvapivý;
_
Ta dimenze se na první pohled nezdála být až tak jiná, ale záhy jsme zjistili, že svět v ní je nad naše chápání i smysly. A tak se vědci rozhodli brány do něj raději zavřít. Udělali to, ale brány se po nějaké době opět otevřely. Vědci si zprvu mysleli, že se jedná o nějakou poruchu techniky, ale pak tuto možnost vyloučili. Záhy totiž přišli na to, že brány byly otevřeny z druhé strany. To bylo velmi zvláštní, protože jakkoli byl svět na druhé straně nepochopitelný a těžko vnímatelný, žádná civilizace v něm objevena nebyla. Po nějaké době se sice brány zavřely, ale pak se otevřely znovu. A otevíraly se dál, ovšem otevřené zůstávaly jen krátkou dobu.
= celá tahle pasáž škobrtá na jazyku
Rozhodli brány DO NĚJ raději zavřít Udělali to - zbytečné Zprvu si mysleli, že se jedná o poruchu techniky - to už naznačuje, že se mýlili, takže to, že tu možnost vyloučili, je zase navíc = Zprvu si mysleli, že se jedná o poruchu techniky. Záhy přišli na to, že se brány otevřely z druhé strany. + byly otevřeny vs otevřely
To bylo velmi zvláštní, protože jakkoli byl svět na druhé straně nepochopitelný a těžko vnímatelný, žádná civilizace v něm objevena nebyla. = to bylo velmi zvláštní - nech tenhle úsudek na čtenáři - srovnej s tím, když napíšeš že se otevřely + ale žádná civilizace na druhé straně objevena nebyla
= poslední dvě věty jsou hrozně eee. Srovnej s: Po nějaké době se sice brány zavřely, ale od té doby se průchod do jiné dimenze pravidelně otevíral a zavíral. Co na tom, že zůstal otevřený jen na okamžik. Stačilo to.
|
||
07.01.2020 14:26 | K dílu: Brány dokořán | Němý Vypravěč |
Začnu tím, co se mi líbí. Nebezpečí, které se může projevit jakkoliv. Obyčejné jezení polévky může člověka zabít, to znamená že se nemůže už nikdy cítit v bezpečí, protože přestala platit pravidla naší reality. To mi přijde správně strašidelné. Taky se mi líbí, že jsou místa, kde do toho vstupuješ rovnou (více dole), jako třeba „u rybníka uříznutý dům“ - tohle konkrétně by si zasloužilo víc popisu, člověk se na tom zastaví ze špatných důvodů. Další plus je, jak se snažíš vytvářet napětí tím, že naznačíš záhadu a posuneš jí. Ale i to má své meze. Když to shrnu. Líbí se mi ten nápad a dovedu si představit, jak hlavní hrdina postupně ztrácí jednu jistotou za druhou, až se jeho žití promění v úplnou kaši a jenom se slepý a bez schopnosti cokoliv cítit potácí světem. Ale mám problémy s tím, jak je to napsané.
# Časté používání parazitů - už naznačoval někdo výše - zpřesnit jazyk. Někdy se zdá, že výplň není možné vynechat (hlavně to bývá u „nějaký“), ale člověk si to párkrát přečte bez nich a zjistí, že to většinou funguje stejně. Pár příkladů: Začalo to v den, kdy vědci zjistili, jak otevřít TY brány Kde zrovna dávali NĚJAKÝ romantický film Našli se dokonce i TACÍ rodiče Aby ne, když se v NĚKTERÝCH školách učily o tom Ten den - V den ?
# Věty jsou zbytečně nafouklé a podivně poskládané, přitom toho moc neříkají. Někdy se snaží uměle posouvat význam na konec a nefunguje to. Ohledně flow, dlouhé věty by si často zasloužily tečku. Někdy jen kvůli lepší čitelnosti, jindy odmlka pomůže umocnit význam. Příklady:
Umělci se nyní snažili lidi povzbudit a rozveselit, ale bylo to marné, navíc u nich samotných hrozilo riziko sebevraždy nejvíce. = marné. Navíc…. _ Bylo na něm zase bláto - bylo tam, bylo to - často se dá najít lepší způsob, jak říkat, že dvorek byl zablácený, než si pomáhat s „bylo“ _ Ten den, kdy se Vozy objevily, působily jako zjevení, ale nakonec to bylo z toho všeho to nejméně zvláštní. Udělal bych tam tečku. Podle mě odmlka funguje lépe dramaticky vzhledem k tomu, že budeš stupňovat význam. Navíc se čtenář nezadýchá. Srovnej, co ti zní líp:
V den, kdy se Vozy objevily, působily jako zjevení. Nakonec ze všech podivností byly tím nejméně zvláštním. _ Nikdo nevěděl, kam vlastně vedou ani co z nich může přijít, ale lidská zvědavost tehdy opět vyhrála, a tak je lidé otevřeli. = ten dovětek „a tak je lidé otevřeli“ je zbytečný. Už víme z předchozí věty, že je otevřely a pak se dozvíme, že zvědavost vyhrála = stačí
# - Jak už někdo naznačoval, dával bych si pozor na to vrstvení obrazů a šetřil bych zmínkami o „černých životech“, „beznaději“, „smrti“. Slova i obrazy mají svůj potenciál, jenž se umenšuje s každým použitím. Můžou ztratit význam úplně a nebo se obrátí proti němu. Zkus popisy rozšířit tak, aby beznaděj vznikla až v hlavě čtenáře.
_ Nejsem fanoušek toho deníkového žánru, kdy se obracíš ke čtenáři a vysvětluješ mu, co se vlastně dělo. Podle mě by tomu slušelo víc, kdyby jsi přistupoval ke všem okolnostem jako k obecně známému faktu. Čili popisovat to „nenormální“ jako normální, a ne vyzdvihovat „nenormálnost“. Fakt, který se vymyká našemu běžnému slovníku, bude strašidelný. Pokud se svět už skutečně natolik proměnil a lidi si na něj navykli, tak ať i postava/vypravěč to vnímá jako danost a jen občas můžeš mimochodem zabloudit do minulosti a k tomu „jak to bylo, když se objevily poprvé“.
_ Někdo by mohl říci, že sněží, ovšem v červenci přece sníh nepadá. Pravda, teď, když svět je jiný, už by klidně mohl, ale ne, skutečně nepadá. Místo něho padá něco jiného a všichni už dobře vědí co. Srovnej s:
Z oblohy sněžil popel.
= tady to prodlužuješ až moc a ten výsledek není nijak překvapivý;
_
Ta dimenze se na první pohled nezdála být až tak jiná, ale záhy jsme zjistili, že svět v ní je nad naše chápání i smysly. A tak se vědci rozhodli brány do něj raději zavřít. Udělali to, ale brány se po nějaké době opět otevřely. Vědci si zprvu mysleli, že se jedná o nějakou poruchu techniky, ale pak tuto možnost vyloučili. Záhy totiž přišli na to, že brány byly otevřeny z druhé strany. To bylo velmi zvláštní, protože jakkoli byl svět na druhé straně nepochopitelný a těžko vnímatelný, žádná civilizace v něm objevena nebyla. Po nějaké době se sice brány zavřely, ale pak se otevřely znovu. A otevíraly se dál, ovšem otevřené zůstávaly jen krátkou dobu.
= celá tahle pasáž škobrtá na jazyku
Rozhodli brány DO NĚJ raději zavřít Udělali to - zbytečné Zprvu si mysleli, že se jedná o poruchu techniky - to už naznačuje, že se mýlili, takže to, že tu možnost vyloučili, je zase navíc = Zprvu si mysleli, že se jedná o poruchu techniky. Záhy přišli na to, že se brány otevřely z druhé strany. + byly otevřeny vs otevřely
To bylo velmi zvláštní, protože jakkoli byl svět na druhé straně nepochopitelný a těžko vnímatelný, žádná civilizace v něm objevena nebyla. = to bylo velmi zvláštní - nech tenhle úsudek na čtenáři - srovnej s tím, když napíšeš že se otevřely + ale žádná civilizace na druhé straně objevena nebyla
= poslední dvě věty jsou hrozně eee. Srovnej s: Po nějaké době se sice brány zavřely, ale od té doby se průchod do jiné dimenze pravidelně otevíral a zavíral. Co na tom, že zůstal otevřený jen na okamžik. Stačilo to.
|
||
07.01.2020 10:00 | K dílu: Uvnitř | Němý Vypravěč |
Souhlasím s prvním komentem, že věty by si zasloužily více péče, což ale neznamená hledat metafory typu "černé oko, které už vyplakalo sebe samo" (i když mi tahle kupodivu nevadí). Někdy stačí zvolit přesnější slova a dostat do vět více přímého významu, nebo jen variovat, aby to lépe teklo. Já osobně se zadrhnu pokaždé, když se krátce po sobě objeví stejné slovo (kromě případů, kde to slouží výrazu). Téma prohledávání sebe sama jako domu mi vůbec nevadí a ani bych neřešil, jestli je originální či ne. Mně by stačilo, kdyby se ta metafora tolik neukazovala. Kdyby toho příběh nechal víc na čtenáři a dovolil mu metaforu klidně ignorovat či jí pro sebe objevit bez návodu. Což souvisí asi hlavně s tím koncem. A taková malá nelogičnost na závěr: přijde mu zvláštní, že se mu nic nezdálo, přitom se mu něco zdá "skoro každou noc". Přijde mi zvláštní, že mu to tedy přijde zvláštní :) |
||
14.01.2016 12:39 | K dílu: moje místa | Němý Vypravěč |
trpím nedostatkem slov |
||
19.09.2015 11:52 | K dílu: Skok do propasti | Němý Vypravěč |
na hodně malym prostoru jsou docela pěkně vykreslený postavy.. jak Draga jako "divoženka" (vlající vlasy, prudce zastavuje koně, propast, hlasitý smích), Vratislav (okouzlenej, zasněnej, zamilovanej), Ludmila (která zalomí ruce, "tahle.. tahle divoženka.." - tam je vidět, jak jí opovrhuje právě kvůli té divokosti, která je u ní přítomna od první věty, to jak stojí na tribuně ve větru a sleduje ji přicházet - jednak to, že stojí "nad ní", na vyvýšeném místě, už symbolizuje tu její povýšenost, taky je ten obraz takovej symbolickej a enigmatickej (ona si vzpomene na Bohyni a sošku, zamotá se jí hlava, zvedne se vítr a závoj se jí zadrhne kolem hrdla - je to fakt jenom závoj, co jí zadrhlo hrdlo? - celý ten obraz působí osudově, což ho propojuje s poslední větou a slovem) a Spytihněv (jedna věta o tom, jak je důležitý, že má žena děti, křečovitě svírá tu svoji choť, a pak stačí jen pozorovat Dragu když přichází ZPOD smutných očí - ten směr zdola nahoru značí určitý obdiv, možná až glorifikaci té její divokosti, potažmo "fungující" ženskosti - divokost je spojená i s určitou nespoutaností, i sexuální a tudíž plodností - navíc jsou ty jeho oči smutný.... to napětí a konflikt mezi Dragou a Ludmilo je při tom první setkání jasný - Ludmila si přivine MAJETNICKY dítě, Draga o něj nezavadí pohledem... navíc celý text končí střetnutím pohledů, opět motiv konfliktu... je tam toho víc, co by se takhle dalo rozebrat... ale i tak je vidět, že je to psaní vedeno takovou tou pevnou rukou - to znamená, že je text úsporný, ale ve své přesnosti bohatý.... . ... |
||
19.09.2015 11:51 | K dílu: Skok do propasti | Němý Vypravěč |
Na hodně malym prostoru jsou docela pěkně vykreslený postavy.. jak Draga jako "divoženka" (vlající vlasy, prudce zastavuje koně, propast, hlasitý smích), Vratislav (okouzlenej, zasněnej, zamilovanej), Ludmila (která zalomí ruce, "tahle.. tahle divoženka.." - tam je vidět, jak jí opovrhuje právě kvůli té divokosti, která je u ní přítomna od první věty, to jak stojí na tribuně ve větru a sleduje ji přicházet - jednak to, že stojí "nad ní", na vyvýšeném místě, už symbolizuje tu její povýšenost, taky je ten obraz takovej symbolickej a enigmatickej (ona si vzpomene na Bohyni a sošku, zamotá se jí hlava, zvedne se vítr a závoj se jí zadrhne kolem hrdla - je to fakt jenom závoj, co jí zadrhlo hrdlo? - celý ten obraz působí osudově, což ho propojuje s poslední větou a slovem) a Spytihněv (jedna věta o tom, jak je důležitý, že má žena děti, křečovitě svírá tu svoji choť, a pak stačí jen pozorovat Dragu když přichází ZPOD smutných očí - ten směr zdola nahoru značí určitý obdiv, možná až glorifikaci té její divokosti, potažmo "fungující" ženskosti - divokost je spojená i s určitou nespoutaností, i sexuální a tudíž plodností - navíc jsou ty jeho oči smutný.... to napětí a konflikt mezi Dragou a Ludmilo je při tom první setkání jasný - Ludmila si přivine MAJETNICKY dítě, Draga o něj nezavadí pohledem... navíc celý text končí střetnutím pohledů, opět motiv konfliktu... je tam toho víc, co by se takhle dalo rozebrat... ale i tak je vidět, že je to psaní vedenou takovou tou pevnou rukou - to znamená, že je text úsporný, ale ve své přesnosti bohatý. |
||
06.01.2011 21:09 | K dílu: všichni jsme mávali | Němý Vypravěč |
:) | ||
30.10.2010 15:43 | K dílu: jediný krok | Němý Vypravěč |
dík, opravil jsem to | ||
26.08.2010 23:41 | K dílu: POZOR! | Němý Vypravěč |
* | ||
26.08.2010 23:41 | K dílu: POZOR! | Němý Vypravěč |
* | ||
26.08.2010 23:41 | K dílu: POZOR! | Němý Vypravěč |
Skvělý jinotaj a alegorie na poválečnou politiku v USA. Cením si zejména nápadité kompozice a využití oxymoronů. Konec mě rozsekal, jako by ses snažil z králíka vytáhnout klobouk - a ono to funguje. | ||
30.07.2010 14:37 | K dílu: Únor | Němý Vypravěč |
ano, ty zuby budou asi roztristene | ||
25.04.2010 10:52 | K dílu: Odstraňte Ladova Mikeše ze škol, žádají romští aktivisté | Němý Vypravěč |
nejde mi oloupat mandarinka | ||
22.04.2010 20:20 | K dílu: První kontakt | Němý Vypravěč |
Tentokrát mě to moc nezaujalo a to z jediné důvodu. Celá povídka stojí na pointě, jež mi přijde nezajímavá, ba i trochu hloupá. A nebo je to jen můj pohled na věc. Mě by se mnohem víc líbilo, kdyby si dotiční muži mysleli, že skutečně navázali kontakt a přitom by si z nich dělal srandu někdo z operátorů v Houstonu :D | ||
21.04.2010 13:13 | K dílu: Odstraňte Ladova Mikeše ze škol, žádají romští aktivisté | Němý Vypravěč |
a stejnak všichni umřeme tak co :) | ||
20.04.2010 22:20 | K dílu: Odstraňte Ladova Mikeše ze škol, žádají romští aktivisté | Němý Vypravěč |
Pokud vím, duke, tak jsem stál spíše na tvé straně. Takže nechápu, proč se do mě obouváš? | ||
20.04.2010 20:34 | K dílu: Odstraňte Ladova Mikeše ze škol, žádají romští aktivisté | Němý Vypravěč |
To co říkal Zbora o cenách u Vjetnamců se mi pravidelně děje v Penny. Nevšiml jsem si, že by měli šikmé oči ti, kdo tam tomu velí. Můj táta psal několikrát stížnost do nějaké magistrály hlavní Penny a co se změnilo? Nic. Napíšou pod červený víno - Sleva 39,90 a u pokladny nauctujou 60 Kč. A to se nám, prosím, stalo dvakrát za sebou, ve stejný den, i když jsme na to poprvé upozornili. osobně mě taky štve, že Vjetnamci vytlačují české malé živnostníky a ti nemají šanci. Ale za to může stát, podvádí se všude. | ||
19.04.2010 12:55 | K dílu: Muzikant | Němý Vypravěč |
koník: děkuji, opravil jsem, zní to asi snesitelněji :) | ||
19.04.2010 10:34 | K dílu: Muzikant | Němý Vypravěč |
Děkuji, můžu se jen zeptat, co ti na tom přijde divného? Kdyžtak přes zprávu:) | ||
18.04.2010 17:35 | K dílu: Píseň na rozloučenou | Němý Vypravěč |
Ještě jedna poznámka, on nebyl v polospánku. Pokud je člověk náměsíčný a probudí se v době, kdy je prostě stále v tom stavu, je naprosto dezorientovaný, nechápe kde je, ani co se děje.. v takových případech se musí dovést do postele.. to si myslím, že může vysvětlil jako obhájení "nesmyslů" | ||
18.04.2010 17:24 | K dílu: Píseň na rozloučenou | Němý Vypravěč |
Tuhle kritiku beru. Ano, sáhne si za hlavu. Protože není v rakvi, ale v úložným prostoru. On si myslí, že je v rakvi, ale čtenář, pokud text vnímá, mu dojde, že je to blbost. Stejně jako tobě. To měla být pouze vodítka k tomu, aby čtenáři nepřišlo rozzuzlení náhodné a nastavené na poslední chvíli. A pointa není v tom, jestli se dostane ven nebo ne, život nebo smrt. Ale jen v tom, že je vlastně v úložným prostoru. Měla to být spíš "komedie", než drama o muži pohřbeném za živa. Ale ok, děkuji za reakce :) | ||
18.04.2010 17:04 | K dílu: Píseň na rozloučenou | Němý Vypravěč |
Neprozradil jsem konec. Za tím si stojím. Pokud si myslíš, že ano, nepochopil jsi smysl a pointu povídky. Hřebíky chápu, ale kobka a rakev - záleží, co si představuješ pod pojmem kobka, nebo ještě lépe, co slovo kobka vlastně znamená. A ještě jedna věc - on slyší hudbu a vůbec ho nenapadne, že by nemusel být zakopaný. On je od začátku přesvědčený, že je v rakvi. Vždyť člověk by přece normálně poznal, že zvuk, který slyší, je budík. Podle mě si nepřistoupil na pravidla povídky. Na druhou stranu celkem chápu tvůj pohled na to, ale v tomhle případě se úplně s tím mým neslučuje. | ||
17.04.2010 22:25 | K dílu: Píseň na rozloučenou | Němý Vypravěč |
VT: :) promiň, ale tady si opravdu úplně mimo. KRomě těch gramatických chyb tedy. | ||
16.04.2010 15:24 | K dílu: vlaštovka na elektickém vedení | Němý Vypravěč |
VT Marvin: neříkám, že je to skvělé dílo, ale i kdybych to teď měl nějak opravit, nevěděl bych jak. přijde mi to všechno na správném místě. možná na to budu koukat později jinak .. každopádně díky za vyjádření | ||
16.04.2010 15:20 | K dílu: vlaštovka na elektickém vedení | Němý Vypravěč |
VT Marvin: Vlaštovka zde představuje touhu uletět, která pak nakonec shoří. Bagr představuje stroj vytvořený k nějakému účelu, který ale paradoxně sní o úplně něčem jiném. Stejně jako chlapec, jež vozí kolečka. Nevím, obvykle moc nad povídkami nepřemýšlím a vidím spojitosti ve věcech, které dost možná spojitý nejsou:) | ||
16.04.2010 15:18 | K dílu: vlaštovka na elektickém vedení | Němý Vypravěč |
VT Marvin : Bagr, vítr a vlaštovka? Vítr fouká, vlaštovka sedí na vedení a bagr jezdí po silnici.. to mají společného, prostě takhle může vypadat jedno úplně obyčejný odpoledne | ||
15.04.2010 14:38 | K dílu: Píseň na rozloučenou | Němý Vypravěč |
Udělal jsem chybu v tom, že jsem podcenil čtenáře a měl jsem strach, že pointu nepochopí, pokud ji pouze naznačím. | ||
14.04.2010 13:03 | K dílu: vlaštovka na elektickém vedení | Němý Vypravěč |
mě zaujalo, jak se pomalu v každé kritice objeví něco o přehnané, zbytečné, nebo bůhvíjaké patetičnosti. je to nějaké oblíbené | ||
11.04.2010 17:16 | K dílu: vlaštovka na elektickém vedení | Němý Vypravěč |
Díky za názory, ale asi se neshodnem,protože tam kde Kritiku vidíš slabá místa, tam je já nevidím. V té povídce mi nepřijde nic zbytečné, nahlížím na to prostě asi jinak. A některé patetičnosti - proč by to hned muselo být špatně? Mám rád romantismus. | ||
05.04.2010 20:20 | K dílu: Ngan ghu siah fas de myr | Němý Vypravěč |
Obecně moc nemusím povídky, jež jsou jen nějakým dalo by se říct útržkem, jakoby vystřihnuté z katalogu pro mladé hororisty(?) bez většího smyslu a kontextu. Mám rád začátek, jenž ústí v konec s nějakým sdělením. Každopádně, Carvere, kde jsou ty doby, kdy jsi psal sračky jako Jeskyně? Tvoje výstupní charakteristika prchá ve dvouplošníku před xovou základnou. | ||
28.03.2010 09:23 | K dílu: šašek | Němý Vypravěč |
a ty si kdo? Lolek Vomáčka? | ||
21.03.2010 12:43 | K dílu: poprvé | Němý Vypravěč |
nebo jako muž nemohu psát o ženách? odkdy prosím? | ||
21.03.2010 12:41 | K dílu: poprvé | Němý Vypravěč |
tak to už je na mě moc.. :D.. klucí, prosím vás, měli byste snad hodnotit kvalitu díla ne? každý si něco ventiluje pomocí básní, jsem snad výjimka? a rozhodně to není homosexualita, máte zvláštní smysl pro hledání smyslu v básni.. nejste pak homosexuálové vy, když je to to, co v básni vidíte? protože já to tam sakra nemůžu najít | ||
21.03.2010 10:59 | K dílu: poprvé | Němý Vypravěč |
zaškrtnul jsem políčko vážna kritika.. a pokud vim, vy melete hovna:) | ||
21.03.2010 08:17 | K dílu: poprvé | Němý Vypravěč |
ty seš kritik jak moje invalidní babi, co má průjem třikrát denně.. takový komentáře o ničem tě zbytečně unavují, ale samozřejmě díky ( :D ) | ||
19.03.2010 07:52 | K dílu: Hledá se Karel Novák | Němý Vypravěč |
Kvalita tvých povídek roste s každým novým dílem. | ||
05.03.2010 16:30 | K dílu: Poslední oběť | Němý Vypravěč |
Chtěl si dvě věty, tady jsou: Nemá to příběh, to je jasné, ale vůbec to nevadí. Protože je to skvělé napsané. Líbí se mi styl (i vulgarity), použité popisy i konec, kdy se rozhodne raději zachránit kočku než člověka. Nebylo zde nic navíc a nic nechybělo, tak mi to přišlo. S pánem Bohem | ||
05.03.2010 13:19 | K dílu: Poslední oběť | Němý Vypravěč |
Nejlepší povídka, kterou si napsal. | ||
20.01.2010 21:15 | K dílu: Žalozpěv | Němý Vypravěč |
girl: něco takového vždycky potěší:).. dík | ||
10.01.2010 17:59 | K dílu: Smrt neměla jméno | Němý Vypravěč |
Jako celek celkem dobré, konec výborný. Vidim v tom krysaře, happenings a jiný věci o kontrolování myslí a zblázněných lidí, ale holt nejde bejt úplně originalni.. taky mi prislo zbytecny veskery to vysvetlovani o jeho rodine kdyz to pro pribeh nebylo vubec dulezity a mozna by bylo lepsi rozepsat se v necem jinem. Zdar :D | ||
21.11.2009 18:09 | K dílu: průvod pRázdných židlí | Němý Vypravěč |
Mluvíš o prologu, že tam je a přitom jsem napsal "bez prologu". A o co jsem se snažil se ptáš? "O nesrozumitelnost? Vyšlo ti to." Ale neda se z toho vyvodit, že myslíš ten text té básně. Pouze že tě zmátl ten prolog neprolog. | ||
21.11.2009 17:40 | K dílu: průvod pRázdných židlí | Němý Vypravěč |
podle mně není úplně jasný, že to předchází od prologu k textu.. sorry | ||
21.11.2009 17:19 | K dílu: průvod pRázdných židlí | Němý Vypravěč |
mě to logický vůbec nepřišlo, proto jsem takhle reagoval, jinak bych to nechal být. Ksicht nemam modrej, lidi se vyjadřujou ještě hůř. | ||
21.11.2009 16:38 | K dílu: průvod pRázdných židlí | Němý Vypravěč |
Já nejsem vulgární. Napsal jsem : "meleš hovna". Nepřijde mi to vulgární, ale přirozené. Respektuju, že ti báseň přijde nesrozumitelná, avšak pochopil jsem to tak, z tvého prvního příspěvku, že se vyjadřuješ k tomu prologu. | ||
21.11.2009 15:20 | K dílu: průvod pRázdných židlí | Němý Vypravěč |
Avízo jsem posílal, ale asi jsem to udělal špatně. A nejsem sprostý, hrdino. Ale prostě nechápu, proč si se vůbec vyjadřoval. Snad jde o báseň ne? A ne o prolog. Myslel jsem si, že je nutné ho vyplnit, ale nevěděl jsem, co mam napsat. Proto ta věta - "bez prologu". Zřejmě moje nedostatečná technologická znalost přidávání nových děl. | ||
21.11.2009 14:26 | K dílu: průvod pRázdných židlí | Němý Vypravěč |
meleš hovna | ||
03.09.2009 11:09 | K dílu: | Němý Vypravěč |
coe? | ||
22.08.2009 19:34 | K dílu: Sběratelka obláčků | Němý Vypravěč |
:D.. Rajmunde, kdybych v komentáři předtím nenapsal, že "pouze vystihuje přesně skutečnost", ani by tě to nenapadlo.. nevím, na co si tu hrajete.. buď se ti báseň líbí, nebo ne.. konec | ||
22.08.2009 17:23 | K dílu: Sběratelka obláčků | Němý Vypravěč |
Opravdu jsem to nikde neviděl.. Neznám ani autora, ani to dílo. A naivní na té básni podle mě není nic, pouze vystihuje přesně skutečnost. | ||
22.08.2009 17:13 | K dílu: Sběratelka obláčků | Němý Vypravěč |
*řeči | ||
22.08.2009 17:12 | K dílu: Sběratelka obláčků | Němý Vypravěč |
ehm.. obvykle nereaguju, ale ja opravdu netusim, kdo je Gion, češi o citacích a hlavní síle textu jsou mimo. Jsem nevzdělanej barbar, znam možná tak Máchu a to jen kvůli škole. A co se týče naivity.. no, raději nic. | ||
10.07.2009 11:02 | K dílu: Sněží | Němý Vypravěč |
líbí 0° | ||
09.07.2009 18:18 | K dílu: Sen | Němý Vypravěč |
mm.. me se libi zvlastnim zpusobem.. 0$%!~ | ||
08.07.2009 15:28 | K dílu: Umíráš hlady - akrostich | Němý Vypravěč |
taky souhlasim:) | ||
08.07.2009 14:54 | K dílu: Nahota | Němý Vypravěč |
hmm 0°^^ | ||
08.07.2009 10:19 | K dílu: Něco | Němý Vypravěč |
dobree... zvlast když to srovnám s novou Jeskyní, tak tohle je mnohem lepší Carvere.Tohle napětí má a je to u jednoho stolu:) | ||
07.07.2009 14:04 | K dílu: Vanocni uklid | Němý Vypravěč |
:) | ||
07.07.2009 10:22 | K dílu: nechápu | Němý Vypravěč |
ano °1 | ||
07.07.2009 10:09 | K dílu: Miluju tě, kurvo | Němý Vypravěč |
liběj oo@ | ||
06.07.2009 23:05 | K dílu: Ťápoty | Němý Vypravěč |
líbí 0é° | ||
06.07.2009 21:08 | K dílu: Pohádková | Němý Vypravěč |
ne, ja je tam vidim taky:D | ||
06.07.2009 18:21 | K dílu: Ta noc | Němý Vypravěč |
mnam O#?-< | ||
06.07.2009 18:15 | K dílu: Nebaví mě | Němý Vypravěč |
jo O.-! | ||
06.07.2009 18:14 | K dílu: Ta holka co líbá úsvit(....cítí ztrátu) | Němý Vypravěč |
me se to libi.. velice.. Oo° a tvuj nick taky | ||
06.07.2009 13:09 | K dílu: Šroubek ke šroubku a plech k plechu | Němý Vypravěč |
hmm Oo°° | ||
06.07.2009 08:16 | K dílu: Okno | Němý Vypravěč |
ale joOo° | ||
01.07.2009 11:06 | K dílu: jitření | Němý Vypravěč |
zajímavéé O-<-< | ||
23.06.2009 16:01 | K dílu: Zlatá žíla | Němý Vypravěč |
Zajímavé.... | ||
23.06.2009 16:00 | K dílu: Oči | Němý Vypravěč |
Skvěle napsané. | ||
23.06.2009 13:56 | K dílu: Slovům nevěrný | Němý Vypravěč |
Líbí - forma, obsah. | ||
21.06.2009 14:53 | K dílu: namaluji ti... | Němý Vypravěč |
líbí | ||
19.06.2009 22:49 | K dílu: Erotická | Němý Vypravěč |
Smál jsem se.Líbí se mi tvoje nečekaný pointy:D |