13.03.2012 11:45 |
K dílu: modlitbička československého erotomana
|
Aha
|
Edvin: Ano, jaro leze na chlapy, na ty v pubertě a především na staré dědky. Jak jedno slůvko (pochva) dovede probudit určitou vrstvu. Je to vrozený talent, který nebyl dán každému. Pěstujte si ho, kdo ví, kolik času vám ještě zbývá.
|
27.12.2011 15:10 |
K dílu: Randolf - Kapitola desátá románu
|
Aha
|
Tak toto je první povídka, která se mi nelíbila.
I netěhotné se z toho dělá špatně. Škoda!
|
02.11.2011 16:57 |
K dílu: Cihla k cihle?
|
Aha
|
Edvin: Rozumím dobře? Nadávat ano, ale ne před dětmi. A hlavně ne před vlastními dětmi.
Edvine, trochu ses zamotal. Sám nadávat a tvrdit, že děti a vnoučata nenadávají a pokud, tak to nemají od vás. Dobře, tak to mají od souseda a sousedová děcka to zase mají od vás.
Z praxe vím, že kdo si v psaní posluhuje nadáváním,není mu to ani v rodině cizí. Například k vlasnímu partnerovi a pod.
Nesouhlas, hněv se dá docela dobře vyjádřit slušnou formou. Jak ústně, tak písemně. Ale vyžadovalo by to se, na stará kolena, něčemu novému naučit.
Já vím, učení bolí.
|
02.11.2011 14:55 |
K dílu: Cihla k cihle?
|
Aha
|
Edvin: Ježíše Krista si vážím, ale i ten nebyl neomylný.
Nejeden rodič by byl z jeho chování dost vedle. Co dělal dobře (mistrovsky), chválím. Co bylo zlé, odsoudím.
Kristus sám neměl děti. Neumím si představit, že by se těšil tomu, kdyby jeho děti nadávaly a pod.
Děti hlavně to zlé odkoukají od dospělých, počínaje kouřením, nadáváním...... Takže musíme Edvine dětem vysvětlit, kdy se může nadávat a proklínat a kdy spíše ne. Ne zrovna lehký úkol.
|
31.10.2011 16:33 |
K dílu: Cihla k cihle?
|
Aha
|
Edvin: Prozraď nám, v čem spočívá ta síla při nadávání a jakou chuť to má?
Pošramocený image se dá nejenom vylepšit, ale i zhoršit.
Jinak přeji dobrou chuť!
|
04.07.2011 10:15 |
K dílu: Soutěž překladatel
|
Aha
|
Edvin: Ano, pro své instinkty nejeden raní a zradí své protějšky. Máš pravdu, kdyby si viděli na vlastní nos, postupoval by jinak.
Ale nebudu to zde rozmazávat.
|
03.07.2011 13:14 |
K dílu: Soutěž překladatel
|
Aha
|
Však jsem, Edvine, pouze napsala to, co sám zašifrovaně sděluješ. Tím Ti přece nemohu ublížit. Ani takový můj záměr nebyl!
Spíš si myslím, že ublíženo bylo někomu jinému.
Všecko jasné?
|
03.07.2011 03:13 |
K dílu: Soutěž překladatel
|
Aha
|
Ale dá se plachetce dát i mužské jméno. Opravdová krása nemá nic společného s pohlavím.
Edvine, pro tebe jsou zřejmě symbolem krásy pouze ženské. :-(
|
27.05.2011 15:07 |
K dílu: Básnička o zlomeném srdci
|
Aha
|
Jaká škoda, že se zde pitvá jen tu literární stránku.
K obsahu bych chtěla pouze dodat, že Ježíš zemřel relativně rychle. Když nám však náš drahý ublíží, umíráme někdy (naneštěstí) podstatně déle.
|
12.05.2011 09:57 |
K dílu: MADRIGAL
|
Aha
|
Edvin: Nikdy jsem netvrdila, že na stylu nezáleží. Pouze jsem chtěla vyzvednout fakt, že věk tady taky nerozhoduje. Naivně psát dokážou mladí sejně tak jak ti dříve narození.
Ale to víš.
S obsahem jsi nadšený.Pokud zde nejde o nelegální milostné fantazie, mohu autorovi taky jen zatleskat.
|
10.05.2011 16:34 |
K dílu: MADRIGAL
|
Aha
|
Edvin:
Věk by tady neměl být rozhodující.
Jedinou roli by zde mělo odehrávat, zda někomu tím zlomím srdce. Pokud se nejedná o nevěru, je vše ok.
|
28.04.2011 14:42 |
K dílu: NA TOALETĚ V METRU
|
Aha
|
Edvin: A právě to, JAK to Lan popsala, mě zabolelo.
Zřejmě si neuvědomila, že nejsou všichni čtenáři stejní a že tím může někoho ranit.
Znám osobně rodiny, kde se děti zadrogovaly na smrt.
A to hned neznamená, že rodiče si už nikdy nic nepřečtou.
Jestli jsem se rozhodla pro slovo "kadění", nebylo to bez záměru. Nepochopil jsi to ovšem.
Vysvětlení: Jak rychle se nás dotkne nepěkné slůvko, pokud je adresováno na vlastní adresu.
Tady se sice jedná o Lan, no jo, máš určitě své důvody, proč se pohoršuješ.
|
28.04.2011 13:58 |
K dílu: NA TOALETĚ V METRU
|
Aha
|
Edvin: Jsem toho názoru, že o cizích dětech se musíme vyjadřovat se stejným respektem jako o vlastních.
Počítám Edvine, že kdyby Lan popsala takhle tvou dcerku, že bys byl citově pobouřený.
Lan jsem neshodila tím, že jsem do veřejné kritiky napsala můj postoj.
Jestliže zde nejde přidat vlastní názor-kritiku, může se celý literární server hned zlikvidovat.
|
28.04.2011 09:12 |
K dílu: NA TOALETĚ V METRU
|
Aha
|
Edvin: Taky si nemyslím, že krásná literatura se má vyhýbat neestetickým aspektům života. Přesto to se mnou otřáslo. Lan by asi nedovedla o sobě nebo své dceři to samé napsat. Tady jsme my lidé zranitelní.
Pouze způsob, kterým to čtenáři podává, mi nevyhovuje. Nemyslím teď literární stránku.
Lehkým naznačením se obvykle docílí daleko silnějšího efektu, aniž by se někoho ranilo nebo znechucovalo.
Postrádám taky celý děj u toho. Působí to jako pár řádků vytrhnutých z příběhu.
|
26.04.2011 04:44 |
K dílu: NA TOALETĚ V METRU
|
Aha
|
Popiš jednou vlastní kadění, pak si to po sobě přečti a hned pochopíš, jak se asi nejeden čtenář může cítit.
Psát to o druhých ti tak nepřipadne.
Moc ženskosti z toho rozhodně nevyplývá. O mateřském citu ani nemluvě. Vždyť ta dotyčná je něčí milovaná dcera,nebo by tomu aspoň tak mělo být.
Jestli jsi chtěla popsat legrační situaci,nezapomeň, že ta vychází nejlíp, když jde na vlastní adresu.
Můj názor: nechutné a smutné.
|
25.03.2011 14:47 |
K dílu: zkusil jsem to s patnáctkou
|
Aha
|
Začínáš být docela nechutný. Zní to jako výplod choré fantazie.
Jestli ti nevadí, že tímto ztrácíš ty nejhodnotnější čtenáře, tak piš tak dále.
|
18.03.2011 21:18 |
K dílu: Vandal(a)ská... (úvaha?)
|
Aha
|
aleš-novák: naprosto souhlasím,ale aspoň by nemusel dělat ostudu na veřejnosti a starušce připomínat, že už mu není pomoci...
|
18.03.2011 14:38 |
K dílu: Vandal(a)ská... (úvaha?)
|
Aha
|
Edvin: Mladíku, chceš-li být v očích své "stařenky " zajímavější, pak nekomentuj raději básně tohoto typu.Tímto docílíš přesného opaku.
|
18.02.2011 08:01 |
K dílu: úvaha o věčném mládí
|
Aha
|
Otvírám dveře dokořán. Nechtěla bych být pořád, sice mladá, ale nezkušená a hloupá husa.
|
02.02.2011 09:42 |
K dílu: V klubu Erotika tichá bomba tiká
|
Aha
|
Edvin: Nic tak krásného jsem doposud na Písmáku nečetla. Tvá báseň zahrnuje něco, co jsem tu doposud hrubě postrádala.
Renegátka: O tvé básni platí pravý opak.
Hrej na všechny struny, ale pokus se být u toho i doopravdy šťastná.
Škoda, velká škoda! :-(((
|
26.01.2011 14:29 |
K dílu: Freud by ze mne měl radost
|
Aha
|
Tentokrát se mi to nelíbí. Nebýt těch vulgarismů, nezbylo by už vůbec nic, nad čím by se mohl člověk vzrušit.
|
30.12.2010 16:49 |
K dílu: lůzr blůz
|
Aha
|
Ta druhá část není vtipná. Je naopak velice nevhodná a svědčí pouze o nezralosti autora.
Možná to pochopíš hodně později. To bych ti velice přála.
Ti starší tomu budou asi spíš rozumět. Kdo nemá v rodině maminku, sestru nebo dokonce dcerku, která má nadváhu? A co je k tomu vedlo? Rozhodně ne hlad.
Pokus se o legraci na svůj úkor. Ty prý vycházejí nejlíp!
|
20.12.2010 07:41 |
K dílu: Piraně
|
Aha
|
Snad je menší škoda vyhodit něco, co nám škodí, než to za každou cenu jíst, protože to někoho stálo peníze.
Často dostávám jako dárek lahvičku, pěkně zabalenou, z lásky darovanou. Mám to pít, nebo dále věnovat?
Myslím, že kanálu to tak nezaškodí.
Naše zdraví-život představuje pořád ještě tu nejvyšší hodnotu.
Je to aktuální povídka na toto vánoční období.Snad nám nezaškodí se trochu více zamyslet i nad tím, co do sebe "ládujeme". Určitě z důvodu hladu se nepouštíme do čokolády jaky ty děti v této povídce.
|
03.11.2010 14:11 |
K dílu: Studna
|
Aha
|
Edvine, já bych musela do studny asi klopýtnout, jak bych se jinak do ní dostala? :-)
Hlavně buď celkem dobré mysli a celkem se ani nevzdávej!
Delší povídky než dva řádky sem rozhodně nepatří. Čtenáře to unaví celkem dříve než se do toho pustí.
:-)
|
03.11.2010 12:29 |
K dílu: Studna
|
Aha
|
"Celkem napínavé čtení, rozhodně nenudí." (Lakrov)
Autor padá do studny, málem tam nezůstane na věky věků a jenom tohle se mu dostane? :-)))
Buď to je napínavé, nebo není. Celkem napínavé znamená,hm, však to sami víte.
Rozhodně nenudí vyjadřuje něco jako: Neusnul jsem u toho.
Ale závěrečná myšlenka mi tam nechyběla. Aby buchty báječně chutnaly, musíme nejdříve klopýtnout do studny. :-)
|
29.10.2010 09:30 |
K dílu: Knižní veletrh v Havlíčkově Brodě
|
Aha
|
Jestliže je umělec motivován penězmi, hrozí nebezpečí, že nebude vždy sám sebou, ale bude se snažit držet předepsaných pravidel, aby získal klienty a tím se stál i dobře prodejný.
Samozřejmě, že jsou i výjimky, co tvoří v každém případě pouze skvostné umění. Kolik ale takových na světě je? A takoví ani po soutěžích nechodí, už k vůli samotné časové tísni.
|
29.10.2010 09:09 |
K dílu: Podhánění
|
Aha
|
Edvine! Znát někoho na dálku (z tisku, setkání, atd.) je prakticky nemožné. Vždyť i při společně prožitém životě zjišťujeme, jak málo známe toho druhého. Dotyčný se nemusí právě jako Ty špinit ve výkopu, existují i jiná kontrastní zachování, do kterých nás naše životní role dobrovolně, (jak zřejmě ve Tvém případě bylo) ale i nedobrovolně zaženou.
V prologu jsi to pěkně vystihnul.
Pěkná povídka!
|
28.10.2010 15:12 |
K dílu: Podhánění
|
Aha
|
O ten kontrast asi Edvinovi právě šlo.
Možná by se pan ministr ani nedivil, kdoví co sám má v životě za sebou. Pouze o tom nepíše.
|
28.10.2010 14:52 |
K dílu: Knižní veletrh v Havlíčkově Brodě
|
Aha
|
Cílem umění by neměly být nikdy peníze. Konzumní umění je sice dnes běžné, ale ne zrovna prvotřídní.
Navíc jsem vycházela z toho, že soutěžící v Havlíčkově Brodě mají z čeho žít a píšou hlavně pro radost sobě i jiným. Pouze odplata jako případný vedlejší produkt psaní je v pořádku. V opačném případě se to děje na úkor samotného umění.
|
28.10.2010 09:10 |
K dílu: Knižní veletrh v Havlíčkově Brodě
|
Aha
|
Slyšte slyšte slyšte! Existuje v umění dnes ještě jiná motivace, než ty peníze? Edvin to ale určitě nemyslel vážně. Nemluvě o tom, že se při takových soutěžích více peněz vydá, než obdrží.
Pište pište pište, ale pro samotné umění!
|
17.09.2010 21:56 |
K dílu: Nekrofil
|
Aha
|
Nikdy nikoho nesváděl. Pokud se ani nikdy nikým nenechal svézt,je to chlap v pravém slova smyslu.
Napiš i o takovém nějakou rýmovačku.
|
16.09.2010 16:16 |
K dílu: Nekrofil
|
Aha
|
Edvine, prozraď nám taky, co Tě stálo svádění mladší ženy.
Celý chrup, auto, nebo....?
|
21.08.2010 04:54 |
K dílu: O psaní - 2
|
Aha
|
Pouze na první pohled je výhodnější (praktičtější) nepsát v první osobě.
Ve skutečnosti si ale myslím, že nikdo nepíše zásadně o tom, co mu není blízké, sympatické nebo o čem tajně sní. A je jedno, ve které osobě to pak napíše.
Autor se ve svém díle prakticky zrcadlí.
Může ale taky být, že píše tak, aby bylo dílo prodejné a pak si posluhuje i tím, co mu je v osobním životě lhostejné.
|
05.08.2010 17:12 |
K dílu: Stručně a sebestředně
|
Aha
|
Nevkusné, politování hodné.
Já myslela, že se zde jedná o literární server a ne o....
Ať ti ten penis voní!
|
05.08.2010 14:56 |
K dílu: Stručně a sebestředně
|
Aha
|
Vulgární a břitké. Edvine, rudnout se dá tady pouze hanbou.
|
05.08.2010 14:52 |
K dílu: Stručně a sebestředně
|
Aha
|
Nechápu Edvine, co by se zde dalo závidět. Spíše politovat. Myslíš snad ten smradlavý penis? Moc si dědci o sobě myslíte, tím však mládí nedohoníte.
|
08.07.2010 08:47 |
K dílu: Síla modlitby
|
Aha
|
"Kluci, ale příště určitě vyhrajeme! Věřte mi!"
|
21.06.2010 10:36 |
K dílu: Co ženám vadí
|
Aha
|
Momentálně je vlastně tato povídka zase aktuální. Lidé čumí do bedny jak někteří na posvátnou krávu. Jaký to má dopad na zbytek rodiny je mistrovsky vyjádřeno v této povídce. I matky se nechávají unést a zapomenou, že dětičkám by více slušelo usnout ve své postýlce, než někde na podlaze při řvaní a všem, co taková "bitva" sebou přináší.
Počítám, že přinejmenším žena Edvina se nad tím už může usmívat.
Snad se ještě někdo přidá.
|
16.02.2010 22:33 |
K dílu:
|
Aha
|
vítej pěkně Arkp
|
09.02.2010 21:01 |
K dílu:
|
Aha
|
Velmi mi to připomíná arkp.
|
21.01.2010 10:23 |
K dílu: Pozdní lítost
|
Aha
|
Tady je ryzí ukázka toho, že milovat se dá pouze jednu ženu (nebo muže). Ta druhá je pouze levné uspokojení sexuálního pudu. V této mini povídce ovšem dotyčný nemiloval žádnou. Milovat se dá pouze jednu. Kdo to nezažil, neví to a tvrdí opak. Protože nebýt schopný lásky se považuje za nedostatek.
|
11.08.2009 12:44 |
K dílu: Foťák
|
Aha
|
Překrásná povídka! Jaká škoda, že toto se dnes v reálu tak zřídka vyskytuje. Zřejmě proto, aby se vůbec četlo. Kdo si po přečtení popláče? Každý, komu opravdová láska v životě chybí.
|
04.06.2009 09:23 |
K dílu: Moje milá manželská poradno!
|
Aha
|
Fantastické? A to po všech stránkách.
Člověk dostává dojem, že všichni muži jsou stejní.
|
18.05.2009 16:31 |
K dílu: Co ženám vadí
|
Aha
|
Líbí se mi!
Aspoň v tom povídkovém světě si ještě někdo dělá myšlenky o ženách a jejich bolestech.
|