20.09.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Skvělé. Psát s takovou lehkostí.... až člověka jímá závist. ;o))) Jsi dobrý, M.
13.09.2001 00:00 K dílu: Cetli jste nekdy opravdu dobrou knizku? Bezejmenny
Mám pocit, Kateřino, že výšeuvedený výběr, až na drobné výjimky, je velmi charakteristický pro danou nastupující generaci. Některé z těch knih jsou jen beznadějně módní záležitost, jiné patří už několik generací prakticky k literárnímu vzdělání. ;-))
05.09.2001 00:00 K dílu: Starý strom Bezejmenny
;o)))))
Já zase neútočím na tvé hodnoty, ale vyjadřuji se striktně k tvé konkrétní básni. ;o)))))
05.09.2001 00:00 K dílu: Starý strom Bezejmenny
I když mě nyní asi všichni autorovi ctitelé odprásknou na potkání, musím bezvýhradně souhlasit s Popeluchou. Sorry.

Merle, ty nejsilnější věci plynou skoro výhradně ze stejně silných emocí. Vyjadřovací talent a slovní zásoba jsou sice nezbytné, ale nestačí. Vše, co napíšeš bez emocí, které tě vyburcují, abys vystoupil o pár špriclí výš na pomyslném žebříčku literárních kvalit, nese pečeť tvé posice, tvého zařazení. I když existují lidé s vyjímečným literárním talentem, schopní napsat báječně působivou věc jenom tak, většina z nás mezi ně nepatří. Jedině silný tlak emocí nás tam může na chvilku dopravit.
03.09.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Klub přátel gramatiky :o) Bezejmenny
Přišel, viděl, a ničeho nenalezevši, opět zklamaně odešel, neb o čárkách a jejich umístění mezi větami, kterýžto úkon mezi odborníky interpunkce sluje, se zde ničeho nedozvěděl. ;o))))
29.10.2001 00:00 K dílu: Uspávanka V Bezejmenny
Líbí. ;o)))))
27.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Skvěle napsáno. Být to v novinách jako úvodník, asi by to způsobilo vznik nového politického seskupení, a otřáslo základními hodnotami soudobé společnosti.
26.10.2001 00:00 K dílu: Blbci a já Bezejmenny
Perfektní. Už chápu, proč tě Albi tak vysoce hodnotí. Máš talent a vyjadřovací schopnosti, o kterých moje maličkost může jen tiše snít. ;o)))
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Hmmmm.....
29.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud tě nějaká holka chce na záchodě obrat, tak je to zlodějka. ;o)))
29.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Společnost nemůže za to, že je konservativní. To je dáno výchovou a dosavadními zkušenostmi. Jen povězte, jaké jsou vaše osobní zkušenosti s homosexualitou, pokud takové máte. Povětšinou záporné, že? Není divu.
28.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Nebudu se zabývat otázkou, zda jsem pro nebo proti. Z hlediska zdejší společnosti a jejího proklamovaného vztahu ke všemu, co se odlišuje, je to jednoznačně irelevantní. Nejsem zdejší společnost a nikdy nebudu. ;o))))) Pouze bych chtěl podotknouti, že prosazení oněch zákonů nebrání poměrně úzká vrstva jakýchsi poslanců, ale právě a jen ony globální názory, ona konservativita zdejší společnosti a její negativně laděný vztah k čemukoli, co se odlišuje od průměru. Vliv totalitní výchovy, děti. ;o)))))) A je to právě společnost, v níž žijete, a formálně jste její součástí. Uvědomujete si to? A co s tím děláte? Nesdílet určité společenské názory nestačí. Je nutno prosadit vlastní, záleží-li vám na tom. V rámci toho, co zdejší společnost uznává. ;o))))))
27.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Osobně jsem to viděl v životě již několikrát, a ehm... ujišťuji ony volající autory, že není oč stát. Ani coby pohled na muzeální exponát, či jako projev happeningu. ;o))))))) Nicméně nehodlám státi komukoli v cestě, aby se s takovou raritou mohl seznámit osobně. ;o))))) Osobní zkušenost je vždy nezastupitelná. ;o))))))))
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud v tom Sdružení, či v jakémkoli rozhodovacím tělese bude sedět cosi jako Lyrik, pak to bude zřejmě něco podobného oné proslulé žábě na prameni z klasických pohádek. Autoři, těšte se!
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud si něco myslím, pak pouze to, že půvab a vtipnost zcela zřejmě napatří mezi věci, o nichž byste měl nějakou povědomost, milý Lyriku. ;o)))))
A nedorozumnění si nejsem vědom. To bych vás musel napřed respektovat, pane. Chápete? Museli bychom najít společnou platformu, abych vás vůbec bral na vědomí. Bohužel kde nic není, ani smrt nebere, ctný pane. Bye.
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud si něco myslím, pak pouze to, že půvab a vtipnost zcela zřejmě napatří mezi věci, o nichž byste měl nějakou povědomost, milý Lyriku. ;o)))))
A nedorozumnění si nejsem vědom. To bych vás musel napřed respektovat, pane. Chápete? Museli bychom najít společnou platformu, abych vás vůbec bral na vědomí. Bohužel kde nic není, ani smrt nebere, ctný pane. Bye.
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Lukrativnost poesie?
Blábol na druhou. Kdyby to obsahovalo alespoň nějaký vtip. Ale kde nic, tu nic. Pouze mrtvolkovitost esoterické subúrovně, jak poblité schody do sklípku. ;o))))))
Čím dál více mi to připomíná onanii, vážený Lyyyriku. Nejsem přesvědčen, že bych byl ochoten vám podat ruku, aniž bych si vzalk gumových rukavic.
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
;o)))) Hodnoceno takto, pak nejzaslouženější mediální kvalitou je asi televize NOVA.
Mimochodem, princip samotný není nijak objevný. Už Zábrana v jednom svém detektivním románě z období první republiky se zmiňuje o literární revui fungující na podobném principu - autoři platili za to, aby byli tištěni, což hradilo náklady, a zisk vznikal prodejem jednotlivých čísel revue zájemcům z řad intelektuálů, kteří se obsahem revue, ehm... slušně bavili.
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Smím-li se k tomu vyjádřit, tak já rovněž. ;o))))))
28.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Wopi: Maovu rudou knížku (ovšem v angličtině) jsem zde kdesi měl. Kdysi koncem 60. let jsem se účastnil malého soukromého happeningu, a šli jsme na ruské a čínské velvyslanectví, a zdvořile jsme požádali o nějaké ty písemné materiály. ;o)))))) Zajímavé je, že zatímco rusáci nám tehdy řekli ať urychleně vypadneme, jinak..., číňany to vyvedlo z míry natolik, že nás zahrnuli tiskovými materiály. ;o))))) Ještě dlouho poté jsem měl na zdi obrovskej plagát Che Guevary v čínštině. ;o)))))) Ta Maova knížka byla skutečně dosti poetická. ;o)))))) Opravdu existoval i českej překlad? Pamatuji si například, že tam byla pasáž o tom, že moc přichází na hlavních pušek.
25.10.2001 00:00 K dílu: Jak jsem koncem tisíciletí objevila Internet. Bezejmenny
Ta druhá odmocnina z 3564 je přibližně 59 a něco ;o))))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Spravedlivý soud Bezejmenny
Moc těžkopádné, sire. Spousta historických odkazů a málo espritu. Odhoďte brnění, přidejte na třpytu.
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
ad poslední věta: Bohužel lze. Denně se o tom přesvědčuji. ;o))))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Líbí. ;o))))
25.10.2001 00:00 K dílu: SONET DOMU II. Bezejmenny
Líbí. ;o)))
26.10.2001 00:00 K dílu: Brigáda pro programátory Bezejmenny
Nebraska: na tvém místě bych si takových nabídek ani nevšiml. Už samotná forma - shánění specialistů upoutávkou na literárním serveru by tě měla zarazit. ;o))))) Zakázky, na kterých se dá opravdu vydělat, a práce, o které skutečně stojí za to se zajímat, se takto zaručeně neinserují. ;o))) Opravdu zajímavé a skvěle placené práce se nakonec vůbec neinserují. Ty se předávají z ruky do ruky za protislužbu či za podíl na zisku. ;o)))))
23.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Líbí!!
30.10.2001 00:00 K dílu: Cokoli Bezejmenny
Printe, právě té tebou zmiňované specialisaci nikoli. Mám ji totiž, jen tak mimochodem, alespoň kvalifikačně, taky. ;o)))))))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Cokoli Bezejmenny
Už chápete, proč se co nejusilovněji vyhýbám "doktorům"? ;o)))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Cokoli Bezejmenny
pro orientaci přidávám souhrn kavčích reakcí, získaný letmou analýzou ptačích kritik: 1) nadšené poskakování po bidýlku, skřehotání a mávání křidýlky do taktu = "Skvěle nesrozumitelný blábol. Oslovilo mě to! Hurá!" 2) nevzrušeně rozpačité "hmm...", se zobákem pod křídlem = "Nejsem si jistá, zda se mi to zdá dostatečně poetické, aby se mi nad tím nechtělo klímat." 3) "@#$%^&***** !!!!!! = "Vyhecovalo mě to. Jen nevím k čemu. ;-( Jdu radši na pivo." 4) = [NIC, ŽÁDNÁ KRITIKA] = "Dílo je tak hrozné, nebo zase natolik skvělé, že je mimo mé kavčí možnosti hodnocení. (zde se projevuje ptačí moudrost)"
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Falka: Citlivost je dobrá věc, ale toto už je jen naprosto zbytečná přecitlivělost. A navíc naivní. Pravděpodobnost, že se zde setkáme s někým, kdo má "zdravé srdce a čistý cit", je mizivá. Takové bych hledal spíše jen mezi velmi malými dětmi. A ty sem nezavítají. Zkus raději www.alik.cz, Falko. ;o)))))
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Kateřina: perfektní, holka! Tleskám! ;o))))))
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
xpired: Zajisté. Co jiného? ;o)))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
xpired: Ach jo. No, jo. Tak jo. Budou mě sice zase tlouci po hlavičce, že se opět vytahuji tím absolutně nesnesitelným školometským tónem, ale když už, tak už. ;o)))) Vždy, když cosi posuzuješ a následně onen posudek vyjádříš, je to pro tebe možná realita, ale pro ty ostatní je to pouze tvůj předpoklad. Kdokoli, mimo tebe samotného, kdo tedy bude hodnotit cosi, cos pronesl, bude vycházet s toho, jaká je pravděpodobnost, že to, co jsi řekl, souhlasí s realitou, tak jak ji on sám individuálně vidí. Odtud pozuzování "pravděpodobnosti tvého předpokladu". ;o)))))) To, co ty znáš, je realitou pouze pro tebe samotného. Pro nás je tvé tvrzení, že cosi znáš a máš to zařazeno, pouze a jen tvé tvrzení, nikoli realita samotná, chápeš? ;o)))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Ale tady přece nejde o "hlubší kritiku". Ani o "slušnost". Tady jde o to, co si pod tím pojmem "hlubší kritika" a "možnost se vyjádřit" kdo představuje. ;o))))) Violatorova představa, že každý, kdo si pod oněmi pojmy nepředstavuje nachlup totéž, co on, je lump, patří do kategorie představ velmi netolerantních, a právem tudíž sklízí tvrdou kritiku. Tak pravil Zarahuštra. ;o))))))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Bohužel, Cavalera má pravdu. Výsledek dlouhých debat, nevedoucí k nějaké té obecně předepsané, a technicky nepřekročitelné restrikci, je nanic. To na čem se dohodli jacísi občané, k nimž se Vio tak hrdě leč zbytečně hlásí, je pro kohokoli jiného leda k smíchu, jak vidno. Takže opět ta sebezahleděnost do vlastní minikomunity, a pohrdání vším, co do ní nepatří. Oj, Violatore, Violatore.... ;o)))))
25.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
xpired: nepopírám. ;o))))) Nicméně subjektivní předpoklad, že cosi NENÍ absolutně bezvadné, je značně pravděpodobnější, než tvrzení, že "zde žádné chyby nejsou", nemyslíš? ;o)))) Violator: já si naopak myslím, že Wopi bezvadně pochopil, oč zde šlo. Evidentně to totiž nebyla ona tebou zmiňovaná "kritika mimo mísu". Když je zde možnost se vyjádřit, málo záleží, zda se to vyjádření autorovi líbí, nebo ne. Musí se s tím spokojit, co mu kdo napíše a pokud není do detailů pochopen, může akorát vysvětlovat a vysvětlovat. Pokud se mu teda chce. ;o))))) Nutit ostatní, aby mlčeli a respektovali cosi, co oni vidí zdaleka jinak než autor, je trudně nesmyslné, milý Vio. ;o(
25.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Bravo, Wopi! ;o)))) xpired: omyl! Tato báseň, jako vše, co lze k něčemu přirovnat a s něčím vyhodnotit, má svoje "chyby", a tvrdit tedy, že v ní žádné chyby nejsou je jen tvůj efemérně subjektivní názor. ;o)))
24.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Nebrasko, miláčku, jsi k pomilování, ale nerozčiluj se. Tahle báseň, i diskuse k ní, je z hlediska toho, proč chodíš na Písmáka, celkom bez souvislosti. Ani báseň samotná, ani názory jejího autora nestojí za to, aby ses rozčílila. ;o))))))
23.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Budiž tam hozen do výhní pekelných, Bacile! Čtvrtý verš čtvrté sloky ti nezní? A což báseň celá, jak na tebe působí? Jaké emoce to v tobě vybudilo? Když autor nestojí o hlubší kritiku, a odmítá polemiky na téma kakofonické isometrie osmadvacátého verše třísté druhé sloky (v čemž s ním mimochodem souhlasím, neb je to bohapustý formalismus), klidně mu stále ještě můžeš napsat, jak se ti to líbilo, či jak to na tebe zapůsobilo, nemyslíš? ;o)))))
22.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Zajímavá představa. Nicméně, řekl bych, že už jsi napsal znatelně lepší věci. ;o)))
21.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Mě to připadá dostatečně realistické. Na určitý typ chování je v rámci společenských konvencí k dispozici jen omezený souhrn reakcí. Ani poeticky nelze mít výhrad. ;o))))
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Co je to "nová skutečnost"? Jak je nová? Je novější než zítřek?
25.10.2001 00:00 K dílu: Šepoty pre mole Bezejmenny
Nie len ironia. Je v tom víc pocitů. Soucit, nevyřčený strach, dokonce i odpor a pohrdání. ;o)))))))
23.10.2001 00:00 K dílu: Mala otazka tajemneho sveta Bezejmenny
Bolest je organická součást světa. Vyhýbat se jí, znamená vyhýbat se zkušenosti. ;o)))
20.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
A nestačí to? Co bys chtěl dál? Kukačky s vodotryskem a zvonkovou dráhu? ;o))))))
19.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
blbjenka: nač tip? Klidně mi stačí, že se vám to líbí. ;o)))))
19.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Tak to je Kateřino, to nejhezčí, čeho se mi po ránu dostalo. ;o))))
19.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Ani ne. Zábavu hledám, dívko, nikoli ocenění. Ale tu zase hledám kdekoli. Ovšem musí to být zábava na požadované úrovni, nebo alespoň určitého typu, a to je těžké. Vašemu pohlaví mimochodem slouží ke cti, že jste mi tu zábavu schopny poskytovat obecně mnohem častěji, což nemyslím nijak pejorativně. Tupost a nepochopení odrůdy zvané "muži" je občas skoro absolutní. Předvádějí ramena, místo aby předvedli intelekt. A já si strašně potrpím na chytrý lidi.
19.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Modona: zdá se. Musím se přece nějak odlišit od ostatních, abyste si mě všimli. ;o))))))) Zoo: jaký típky? Myslíš ty divný čísílka, co je tu používaj jako nátlakovej prostředek, než tě nacpou do slupky vod salámu, aby si tě mohli zblajznout k snídani? ;o))))))) Promiň, ale kdyby mi na tom zdejším hodnocení publicity záleželo, tak by na každé mé nové dílo stal dav redaktorů ve špalíru, a jásal už předem, jak to občas u svých oblíbenců chutě činí. Předpokládám ale, že dávám dostatečně jasně najevo, že je mi to vzduch. ;o))))))
19.10.2001 00:00 K dílu: Stonožka na ledě Bezejmenny
Číst se to dá, ale moc dobré to není. Spíš takový nic moc průměr. Viděl jsem sice svého času daleko horší veršovánky v oficiálních dětských leporelech, což ale asi nelze brát jako omluvu, viď? To třeba uspávanky Yenn, to je jiný kafe. ;o)))) Nicméně pokračuj, nenech se odradit. ;o))))
21.10.2001 00:00 K dílu: Divnovědecké trojauditorium o psech Bezejmenny
Pojem "jádro pudla" pochází z Goethova díla Faust. Dr. Faustovi se tam, coby odpověď na vyvolávání ďábla zjevil tento v podobě malého černého psa, zřejmě pudlíka. Faust ho podle popisu dalším zaklínáním donutil změnit podobu na odpovídající vzhled vládce pekel, a komentoval to údajně případným: "Ajta, zde jest jádro pudla."
23.10.2001 00:00 K dílu: Trocha teorie Bezejmenny
Mí brandýsané nad labem - staroboleslavané mi nerozumějí? ;o))))))
17.10.2001 00:00 K dílu: Miláčku, neplakej ... Bezejmenny
BTW: nechtěl bys to raději přejmenovat na "Miláčku, neplkej"?
16.10.2001 00:00 K dílu: O proradnosti Bezejmenny
Pokleslejší charakter? Co je to? Něco co si Bhati schovává do kabelky? ;o)))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Tak sebekriticky se tu vyjadřovat nemusíš. ;o))))) Netrvám na tom. ;o))))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Ve složitosti je krása, Modono. ;o)))))
17.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
16.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Na tříleté klisně jménem Carrie, ve vesternovém sedle reservací údolí Oslavky. Krásnej podzimní výlet, Brouku. ;o)))))))
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Máš ráda koně, zoo? Vůni větru v koňské hřívě, tu hrubou a přesto hladkou srst, svaly převalující se pod kůží? ;o)))) Strávil jsem půl minulého víkendu v sedle. ;o))))
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Modona: také že nemá. To jen zoo interně asociuje s minulými dojmy. ;o))))) Třeba to ale má i něco společného s emocemi, podzimem, nostalgií, padajícím listím, etc... Kdoví. ;o)))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Záleží, jak to bereš. My si totiž i tu definici složitosti stanovujeme sami, ne? Normálno jest tedy to, co za normálno považujeme, jak pravil už myslím strejda Majakovskij. Nebo že by to byl Wolker?;o))))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
stastny to clovek, co nema zadny komplex :)

Proč šťastný? Normální, prosím! ;o)))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Cením si tvé důvěry k Monty, nicméně asi máme rozdílné představy o tom, co vyjadřuje pojem "konvenční". Třeba se ale, pokud jde o onen odhad Monty skutečně mýlím. No, pak tedy, až mi to dojde, pokud mi to dojde, si necením vlastních závěrů natolik, abych na nich trval.
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Wiky: A já si snad na literárního kritika hraji? ;o))))) Kritisuji snad někoho z autorů, že se chová stejně jako já? Kde jsi to vzala? ;o)))) Monty: nejsem tvůj psychoterapeut, a neaspiruji na to. ;o))) Je-li to můj omyl, což možno, je to stále jen můj omyl, a tedy nic zajímavého, dívko. Nenech se tím tedy zdržovat. ;o))))
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud se mi nějaké dílo líbí, nevím proč bych to měl tajit. Pokud se mi líbí oparvdu moc, napíšu autorovi poklonu. Pokud jen podprostředně, pak prostě stisku ono tlačítko nahoře. Pokud vůbec, kliknu jinam. Pokud mě ovšem vyjádřený názor či pocit vyloženě štve, pak si ho rovněž příslušně sarkasticky podám. Nedělají snad ostatní, včetně tvé maličkosti, totéž? Že by...? ;o)))))) A co je na kritikách typu "líbí" nekonvenčního? Je lepší standartně redakční kritika typu "*****!!!!! :&)". Pročpak?
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Původně jsem sem ty své věci hodil proto, že jsem byl zvědav na reakce. ;o))) Pak mě začaly zajímat důvody, proč se jednotlivé kritiky na jednotlivá, z hlediska literárního dosti rozdílná díla, tak markantně a nezdůvodněně liší. Dospěl jsem k názoru, že skutečnou kritiku ve smyslu hodnocení díla zde, až na velmi řídké výjimky, očekávat nelze. Leda nezajímavé poplácávání po zádíčkách, pokud se autor snaží "zapadnout do kolektývu". ;o))))) Jenže mě je vyloženě proti srsti zapadat někam právě z tohoto důvodu. Naopak, za zajímavější pokládám určitou zápornou stylisaci, Monty, jakožto cosi, co vytváří překážku, kterou lze zdolat. ;o)))) Pokud jde o tebe, coby člena redakce a kritika, soudím, že jsi natolik konvenční a vycepovaná životem, že do té redakce bez zvláštních problémů zapadneš, a nebudeš moc vyčuhovat. ;o))))) Takže není důvod to nezkusit.
16.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Hmmmm.... Nihilismus? Odmítáš toho dost, Lucie. Existuje něco, co přijímáš bez výhrad? Něco, co by bylo koherentní se společenským vývojem? Nikoli fantasie spočívající v odmítání, ale kousek reality? Pokud ano, zkus to popsat.
15.10.2001 00:00 K dílu: TÁPU Bezejmenny
Nechť svítí lampidál. ;o)))))
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
good
17.10.2001 00:00 K dílu: Výtah Bezejmenny
Dobrý. Je to tak naivní, až to vypadá rafinovaně. ;o))))
13.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Líbí. Tip. ;o))))
13.10.2001 00:00 K dílu: Ocelově Bezejmenny
Tiše po sobě noční vrah čte zápis ve svém denníku.... ;o))))
13.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud to byla vážně míněná otázka, tak čert ví. Až si to ozřejmíš, zkus sem napsat. Zatím nada. ;o))))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Béžové ráno Bezejmenny
Postmoderna? Znám daleko horší nadávky, milý Lyriku. ;o))))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Béžové ráno Bezejmenny
Díky, Albi. ;o)))))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Béžové ráno Bezejmenny
Milý Climastere, hodláš-li mě rozebírat, a sdělovat mi, co si myslím, a proč co dělám, založ si k tomu účelu vlastní audit, ano? Třeba tě tam i navštívím. Zde jsi velice, ba převelice off topic. Howgh. ;o))))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Béžové ráno Bezejmenny
Kšic, Climaster! Pokud je zde někdo osobní, pak jsi to ty. Nenavážím, nejsa závozník, a hraní na pískovištích přenechávám lidem jako ty, plácajícím bezduché bábovičky všude, kde je napadne. ;o))))))
16.10.2001 00:00 K dílu: Béžové ráno Bezejmenny
Seifert: touché, hermit! ;o)))))) Rovněž nesouhlase plně s Lyrikovou kritikou, mám pocit, že se v ní poněkud stylisuje. Důvod: každá generace chápe pojem oněch "rekvisit", stejně jako jejich "kýčovitost" jinak. Z obecného hlediska se domnívám, že v poesii (a v umění vůbec) v podstatě neexistuje nic, co by se dalo takto nazvat a zařadit. Je pravdou, že třeba obrozenci se rozplývali nad verši, které nám dnes připadají vyčpěle historicky nudné, bez jiskry a espritu, přesto bych si je tak nedovolil hodnotit, maje na paměti výšeuvedené.
13.10.2001 00:00 K dílu: Béžové ráno Bezejmenny
Albi, mám proti tvé kritice mírné výhrady. Ono to není "dlouhé" samo o sobě. Je to dlouhé v kontextu zdejší obvyklé tvorby. V kontextu toho, co jsme zde zvyklí číst. Jinak ale souhlasím. Zdejší nejlepší kapacity by z obsahu básně dokázaly udělat dvě, tři skvělé věci. Je to samo o sobě na skutečně vysoké úrovni, jak vyjadřovací, tak imaginační. Čtu to už po třetí, a stále mám pocit, jako kdyby mi něco unikalo. ;)
12.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Což to drobet přepracovat, pane Bříza? Ve druhém a třetím verši se například opakuje "zůstane/zůstanu". Nešlo by to alespoň v jednom případě vyjádřit jinak? Jinak se mi to líbí. Mám pro tento druh lehce intimní poesie slabost. ;o)))))
13.10.2001 00:00 K dílu: O mužské nesvobodě - 100 let sexismu Bezejmenny
Osobnost, milá zoo, se nenechá svlíkat z pruhovanejch slipotrenek. Ta svlíká sama, a to způsobem, že si pak ani nejseš vědoma, co má na sobě. ;o))))
13.10.2001 00:00 K dílu: O mužské nesvobodě - 100 let sexismu Bezejmenny
Nějak v úvaze postrádám zmínku o tom, že oblékání by mělo vyjadřovat osobnost člověka. Že se většinou dobrovolně omezujeme ve stylu a způsobu oblékání, je fakt. Konvence, a tak. Nicméně také je fakt, že způsobem oblékání se snažíme stylisovat do role, v níž si sami sebe předstvaujeme. Často mě to napadne, když vidím ty naprosto tuctové typy, ve vytahaných bundičkách s nápisem, širokých okapsovaných pláťákách, teniskách Addidas a čepičce s kšiltem dozadu, a divím se, jak je možné, že to někomu připadá nekonvenční. A pak si uvědomím, co za tím vězí - ona touha někam patřit, zapadat do společnosti, kterou si člověk vybral, určitá forma vyjádření vlastní příslušnosti k životnímu stylu, a nikoli jen nějaký efemérní módní trend. Většině mužů je totiž skutečně jedno, jak bylo zmíněno, co mají na sobě, pokud to odpovídá výšezmíněným pocitům. Ženy posuzují oblečení ještě z dalších hledisek, například ve snaze zakrýt či vylepšit vzhledové nedostatky, či zvýrazněním sexuálních atributů zaujmout druhé pohlaví, muži to většinou nedělají. Společenské klima je k tomu nenutí. ;o))))
13.10.2001 00:00 K dílu: Terorismus - hlasy a ohlasy Bezejmenny
Až budeš někdy psát o terorismu, zmíněném v titulku, pošli mi avízo, ano? ;o(
11.10.2001 00:00 K dílu: The same motherfucker Bezejmenny
Co máš v hlavě, smím-li se zeptat? ;o)))))))
26.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Z hlediska toho, co od auditu očekáváš, je celkem libovolné téma to správné. ;o)))))
23.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Spíše myslím, že Spvrvis otevřel toto audítko v naději, že se tu objeví kdosi, s kým si padnou do noty v individuálně nekonvenčních popisech vlastních pocitů. ;o)))))
22.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Derflad: pokud jsem ti porozuměl, chceš naši debatu o obecných vlastnostech pojmu "chaos", tedy těch, na nichž se dokázali vědci jakž takž shodnout, nahradit libovolnými individuálními názory na totéž? Klidně, proč ne. Ale pak se jakýkoli takto sdělený názor týká pouze a jen toho, kdo ho presentoval. Nemá žádnou obecnou souvislost se světem kolem.
21.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Toho jsem si vědom. Asi už chápeš, proč připadají filosofové fyzikům mírně prdlí. ;o))))))))))
21.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Kauzalita, neboli souslednost dějů, je obecná vlastnost hmoty na běžné fyzikální úrovni, vycházející z toho, že v časovém spektru má určitá událost své předchůdce, z nichž vznikla a následovníky, který vznikly z ní. Nemám tedy důvod nějak popírat fyzikální zákonitosti. Jsi-li například v danou chvíli v přízemí, a poté vylezeš do prvního patra, pak jakákoli další existence tvého těla v přízemí je fyzikálně vyloučena, včetně všech souvislostí a vztahů. Tato specifikace, tedy zákon kauzality, ovšem neplatí v kvantové fyzice, tedy pokud je mi známo. Odtud má námitka vůči boboticově tvrzení. Na kvantové úrovni bys mohl být současně v přízemí i v prvním patře. ;o))))))
21.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud je mi známo, nelze zákony kauzality (tedy souslednosti)aplikovat na kvantové úrovni. Kdesi jsem četl, že elektron se dokonce ani fyzicky nedá lokalisovat jinak než probabilisticky. ;o)))))
21.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Hmmm.... ale vyvozovat cosi z tvrzení, že tento svět se skládá z atomů, podléhajícím zákonům kauzality, mi připadá subjektivně nesystematické. Atomy se totiž jaksi skládají ze subatomárních částic, pro které už ony zákony jaksi neplatí, že? Jak se s tím vyrovnáš? ;o)))))))
17.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Nikoli. Uklidni se, nikdo ti nehodlá upírat vavřínové věnce tvé odborné specialisace. ;o)))) Jen se mi líbila ta charakteristika. To s tím matematickým formalismem. ;o))))
17.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Piži: ten processor ti neuznám, nejde o kvantové jevy. ;o))))) A jaksi se mejlíš, pokud jde o rozměry. Transistor velikosti větší molekuly už existuje, ale k rozměrům atomu to má stále ještě o řád daleko. ;o))))) Ale to clovrdikovo vysvětlení je docela slušné. ;o)))))
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Javert: Použitelné??? V praxi? K čemu? Vysvětli. ;o))))))
15.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Pokud kvantové jevy fungují jen v subatomárních rozměrech, pak nejsou pro nás moc zajímavé, Piži. Zajímavé by byly pouze v případech a situacích, kdy by zasahovaly do našich rozměrů. javert: jenže to je už z principu neprokazatelné, a tedy nezajímavé. Scholastika je passé. Koho zajímá, jak zní třeba tlesknutí jednou rukou?
13.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
Obecně žádný vědní obor, jako takový, není sám o sobě schopen zobrazit (chápání je pojem vyhrazený pro personalitu) funkce světa v celé své šíři. Pokud jsi to myslel tak, tak je to okay. ;o))))) Ale sám jsem se chtěl pouze dotknout faktu, že filosofie je vlastně universální nástroj. Nástroj, který nám umožní ono pochopení světa, víš?
12.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
zirafka: ne myslel. Osobně považuji na rozdíl třeba od clovrdika filosofii za vědu, zatím nikoli exaktní, leč přesto vědu. To proto, že i způsob, jak cosi dělat, chápat, odvozovat či definovat, tedy metodologie, je také součást exaktní reality, stejně jako fyzikální zákony. ;o))))
11.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
No, to bych asi nebral. Třeba filosofové se o některé z těchto aspektů přou už staletí. ;o))))))) Začalo to například sporem, kolik andělů se vejde na špicu jehly. ;o))))
11.10.2001 00:00 K dílu: Bezejmenny
V mezích toho, co o tom víš, na to máš právo. ;o)))))
Nahoru