28.02.2014 20:47 | K dílu: za okny vlaku | Indiana037 |
Seskupíš haiku z vlaku? :-) |
||
09.12.2013 22:02 | K dílu: Svíčky | Indiana037 |
Já jsem rád za tvůj tip a názor. Zaprvé potěší a pak je mi daleko vzácnější :-) |
||
14.08.2013 07:55 | K dílu: kamenné schody | Indiana037 |
Trochu mě z toho mrazí. Klobouk dolů. |
||
03.08.2013 21:58 | K dílu: * Povzdech nad Bernardem | Indiana037 |
:-) Paráda, nevím jestli by ti Standa něco dal :-) Ale na Mlejnku máš u mě kvasnicovou dvanáctku zdarma... |
||
24.07.2013 13:14 | K dílu: vysouším stránky | Indiana037 |
Oblíbená kniha, co? :-) |
||
16.06.2013 15:40 | K dílu: dvě variace | Indiana037 |
Oba texty jsou dobré, ale víc se mi zalíbil první :-) |
||
30.03.2013 11:16 | K dílu: Natvrdlí hoši píšou básně | Indiana037 |
Děkuju za pochopení :-) |
||
28.02.2013 16:43 | K dílu: ty zimo | Indiana037 |
Silný obraz. Alespoň z mého pohledu, jedna typická stránka zimy.
|
||
26.03.2011 21:43 | K dílu: Dialekticko-vampiristická | Indiana037 |
:-) | ||
26.03.2011 15:50 | K dílu: Jaro, Ahoj! | Indiana037 |
Já jsem měl spíš na mysli zválený keřík,a i když je to možná matoucí, už jsem tam ten keř nechal :-) A pokud se ptáte proč, stačí hláška z MASHe... "Je jaro, pane!" :-))) | ||
25.12.2010 10:11 | K dílu: Citát manželky 3: Lekce z pravopisu | Indiana037 |
:-) | ||
17.10.2010 15:55 | K dílu: Perníková chaloupka | Indiana037 |
Díky všem za komentář. Doufám, Pavle, že tě to jako odborníka na intertextualitu trošku zaměstnalo :-) | ||
03.09.2010 08:39 | K dílu: O emigraci z prodejního pultu | Indiana037 |
:-) | ||
29.06.2010 20:32 | K dílu: Věděl to? | Indiana037 |
ještě jednou díky za komentáře... | ||
25.06.2010 22:36 | K dílu: Primae noctis | Indiana037 |
Víš, že málokdy použiju slůvko geniální, ale u tohohle počinu nemůžu jinak. Ta slova se mi naprosto vypálila do paměti. Výborná věc. | ||
18.06.2010 20:05 | K dílu: Věděl to? | Indiana037 |
Dík za radu, Pavle. Já to ale asi nechám zapadlé :-) Je to jen moje upomínka na to, že jsem po letech pochopil verše mnohohlasí města Jiřího Koláře. Přitom se stačilo jen projet tou správnou MHD :-) | ||
18.06.2010 20:02 | K dílu: Věděl to? | Indiana037 |
Díky... | ||
18.06.2010 19:49 | K dílu: Romeo a Julie | Indiana037 |
:-) tomu říkám aktualizace... | ||
18.06.2010 13:12 | K dílu: Marlboroman | Indiana037 |
Až na ametysty slov :-) velmi ucelená a temně šeptavá představa.... | ||
17.06.2010 16:10 | K dílu: Přátelský dopis inkvizitorovi | Indiana037 |
:-) | ||
19.04.2010 19:45 | K dílu: Michal Ví. | Indiana037 |
Super věc k zasmání... Jen tak dále, ať je čemu se ušklíbnout. | ||
19.04.2010 19:42 | K dílu: O artistickém skoku přes kruhový objezd v podnapilém stavu | Indiana037 |
Možná máš pravdu, ale mě zase přijde, že tam je řečeno vše, co je potřeba. Je to jen ventilování určitého nesouhlasu s fungováním našeho právního systému (jízda vysokou rychlostí v obci v podnapilém stavu končící havárií, za to by normální člověk dostal flastr, to projde jen někomu, kdo má peněz, jak šlupek). Nemám zas ambice odvykládat celý tklivý příběh s konkrétními údaji, ale možná se do toho jednou pustím :-) Díky za názory... | ||
16.04.2010 21:19 | K dílu: O artistickém skoku přes kruhový objezd v podnapilém stavu | Indiana037 |
No, kdyby na písmáku byl někdo z okolí tohoto pána, je možné, že bych byl v louži a to i se svým suchým humorem :-)) Naštěstí tady se ty věci zas tak nečtou, tak mám klid ve svědomíčku i na políčku neoraném v záznamu trestního rejstříku... protože tolik peněz jako on na právníky nemám :-) | ||
16.04.2010 16:22 | K dílu: úvaha o francouzské kinematografii | Indiana037 |
Skvělý nápad. Fin. | ||
16.04.2010 16:22 | K dílu: Krausí kauzy | Indiana037 |
:-) Diskutovat nad tímhle netřeba, ale pokud zakážou Mikeše, budu požadovat i zákaz knížek Boženy Němcové nebo Máchy(Protože ty mají teprve narážky na naše národnostní kolegy). Ještě by to šlo vyřešit tak, že by se pro jistotu zakázala literatura jako celek (některé noviny už s tím začaly). Půjčovat si v příšeří ilegality Aloise Jiráska v zaplivaném podchodu velkoměsta, nebo jít na popraviště za četbu Máchova Máje... to by bylo teprve žúžo... | ||
16.04.2010 16:13 | K dílu: Porovnání česko-francouzských vztahů | Indiana037 |
Naše francouzštinářka sice z Bordeaux nebyla, spíš na mě působila tak trochu jako maceche, takže tvojí výuku ti můžu jen závidět :-) | ||
14.04.2010 21:36 | K dílu: pozdní odpoledne | Indiana037 |
Souhlasím, obrazy jsou velmi zajímavé (míňeno v pozitivním smyslu), stačí trošku omílat a dostaví se tížený zážitek, krapet křesťanské tématiky na mě působí v rámci vyznění textu až provokativně. Za to a za náznaky tipu "vulgáty" (starnu beru jako překlep a ne jako výkřik básníka středního věku s krátkým :-) ) máš určitě i můj tip.... | ||
09.04.2010 11:21 | K dílu: Je to tu... | Indiana037 |
Tůtů tutam tip :-) | ||
03.04.2010 01:04 | K dílu: Konečná zastávka | Indiana037 |
Velmi povedené... T. | ||
30.03.2010 16:16 | K dílu: Záhady čínské kuchyně 3 | Indiana037 |
mňam... :-) | ||
30.03.2010 11:31 | K dílu: Káravý dopis z mauzolea | Indiana037 |
Tak by se ty šediny možná vysvětlit daly, ale doufám, že jednou nebude v podobném duchu obnovena Spartakiáda... :-) | ||
26.03.2010 21:55 | K dílu: Rekapitulace Ferdy Mravence | Indiana037 |
No teda :-) Ta se má... | ||
25.03.2010 15:10 | K dílu: Cholera | Indiana037 |
No, u mě máš anketu taky rozhodnutou, mě se to páčilo moc :-) černý hůmor je moje gusto, ještě ho přelakovat fernetem... Jen to s tím mlynářem (přes tvé vysvětlení) kulhá, ... leda, že by tou vodou nechal odplout nebožku tchýni na kajaku :-) | ||
22.03.2010 15:35 | K dílu: EMO (triptich) | Indiana037 |
Představa EMOcnice je dost hrůzostrašná, takže díky za ní. Alespoň něco do snů. | ||
22.03.2010 15:32 | K dílu: Investice v krizi | Indiana037 |
Vlastně je to "na hovno", ale díky :-) | ||
17.03.2010 12:26 | K dílu: Nové PC, základní verze | Indiana037 |
:-) | ||
17.03.2010 11:26 | K dílu: Nákupní seznam Zverimexu | Indiana037 |
A to je taky pravda :-))) | ||
16.03.2010 21:33 | K dílu: KISS | Indiana037 |
Pěkný pokus :-) ale je to spíš souvislost s jednou filozofickou průpovídkou, kterou ty máš určitě najetou s House a moderní verzí Keep It Simple, Stupid :-)) | ||
16.03.2010 13:10 | K dílu: Vox papulismus | Indiana037 |
Teda, moc pěkný... ale přiznám se, že latiník nejsem, takže poslednímu rozumím jen v obrysech, má to nějaké pozadí? Případně popředí? | ||
16.03.2010 13:06 | K dílu: Colonia Aelia Capitolina | Indiana037 |
Vlastně je to jen jedno město- římské město vystavěné na troskách Jeruzalému po zboření města i chrámu. Židé do něho údajně vkročit nesměli. Předpokládal jsem, že by se dostalo do top 10 a tak jsem se rozhodl udělat takovou paralelu s jednou politickou stranou :-) | ||
16.03.2010 13:01 | K dílu: Boží ruka | Indiana037 |
:-) | ||
16.03.2010 10:30 | K dílu: Nákupní seznam Zverimexu | Indiana037 |
Až je konečně budou mít na skladě, tak to rozvedu :-) | ||
13.03.2010 10:20 | K dílu: atheistická | Indiana037 |
Moc pěkný... | ||
13.03.2010 09:56 | K dílu: Spával jsem léta | Indiana037 |
Máš ode mne tip :-) Velmi pěkně ses do toho opřel a namíchal koktejl snivých meditací v křesle u knihovny. Souhlasím, že mohl být kratší, ale je dobře, žes ty úvahy nevtěsnal a nekoncentroval, protože by to ztratilo ten pozvolně plynoucí efekt noření se do vlastní mysli. | ||
05.01.2010 22:58 | K dílu: O žábách | Indiana037 |
Ať žije Zákopčaník :-) | ||
22.12.2009 13:22 | K dílu: Jdi, synu Drogův, je tolik míst, které musíš navštívit... | Indiana037 |
V tom případě se omlouvám, ale vyznělo to bohužel, že to směřuješ na ten text a mě coby autora. Ale stejně se přikláním k tomu, abys nepoužíval tak silné výrazy (i kvůli mé nevinosti v oblasti nadávek:-). Za tip děkuju a ještě jednou se omlouvám za zbytečnou vztahovačnost. | ||
21.12.2009 14:52 | K dílu: Klaunova úvaha | Indiana037 |
Rýma je taky nosné téma. Nevíte jestli existují i kapky proti nosu? Možná by se ušetřila práce plastickým chirurgům... | ||
21.12.2009 14:50 | K dílu: Jdi, synu Drogův, je tolik míst, které musíš navštívit... | Indiana037 |
Pan OffTheLip mi opět dokázal, že pojem kritika textu asi není to, co by bylo jeho koníčkem. Mrzí mě, že mu chybí více slušnosti i inteligence, ale s tím se holt už nic udělat nedá. Pokud jde o mne, choď sem opravdu jen sporadicky a nebo vůbec. Všem, kdo napsali něco k textu, děkuji za názory. Vážím si jich. | ||
15.12.2009 18:58 | K dílu: Balada o hlubokém průniku | Indiana037 |
:-))) Tak dlouho se tím "Procvičováním fantazie pro pokročilé" zabývám a tohle mi naprosto uniklo... To je na tip. | ||
14.12.2009 20:26 | K dílu: Anorektička | Indiana037 |
Chci toho dost, abych nedostal málo. Přemýšlel jsem dlouho, teď jen vhodně a funkčně naplnit výslednou myšlenku. Zde jsem spokojen, výzvy jsou přede mnou jinde. Ale jen klidně žádejte... budu rád. | ||
14.12.2009 16:32 | K dílu: Anorektička | Indiana037 |
Děkuji za názory. Musím upřesnit, že báseň je část z početného cyklu Thanatos (křídové obrysy), který si dal za cíl zpodobnit různé novodobé podoby smrti formou rýmovanou s vlastní melodií verše přijatelnou pro dané téma, motivy a náladu. Autor nemá existenciálních zkušeností se smrtí a pouze ho oslovují motivy a obrazy dnešního světa. Proto také podtitul křídové obrysy jako návaznost na myšlenku Hálkových křídových povídek. Při takovém tématu se nedá vyhnout zcela patosu, ale mým cílem bylo ho rozrušit, což pokládám za splněné. Osobně jsem se domníval (nekriticky), že je to funkční, stejně jako opakování, které působí jako tíživé zaklínadlo nevyslyšených otázek. Za Vaše názory ještě jednou děkuji. | ||
13.12.2009 17:33 | K dílu: V Zálesí | Indiana037 |
Jsem taktéž rád, že mě někdo poučený přivítal. | ||
13.12.2009 17:31 | K dílu: Jdi, synu Drogův, je tolik míst, které musíš navštívit... | Indiana037 |
Právě, že pochopil. Tuším, že je to "Byl jsem mladistvím intelektuálem". Ale Myslím, že místo citátu by se leckde hodila opravdu "konstruktivní" debata o dané věci, nejlépe pak dokládaná přímo na textu. Tak se přeci "kritika" píše. Stejně tak zbytečné je bazírování na slovíčkách. Chápu, že zde mám věci, které nedosahují hlubších kvalit, přesto o jiných si to myslím a nezdá se mi, že se je povedlo odhalit. Vidím, že jste člověk poučený a například za formální rozbor Vám děkuji, ale zajímá mě kam až se dá zajít při posouzemí motivické stavby. Doporučiji k nahlédnutí např. Anorektičku, či Informatorium pro školy občanské. | ||
13.12.2009 14:07 | K dílu: | Indiana037 |
PS: Nevěřím, že autor takovýchto veršů nemá v zásobě nějaké "těžší" kusy. Prosím Vás, uveřejněte alespoň některý z těchto textů, pokud můžete. Rád bych si jej pozorně pročetl. | ||
13.12.2009 14:04 | K dílu: Svobodu labutím | Indiana037 |
Vážený autore, vaše humorné zkratky a aforismy jsou jaksi nasáklé životní pravdou a skepsí. Doufám, že když se nám nepodaří zvlétnout jako labuť, alespoň nás kdesi v Zálesí rozsápou vlci, aby poezie byla osvobozena. | ||
13.12.2009 13:59 | K dílu: Inverze (z vína vodu) | Indiana037 |
pěkné | ||
13.12.2009 13:57 | K dílu: Dívka sběhlá na baru | Indiana037 |
Vážený autore, přijde mi líto, že jste tuto zkratku neuveřejnil až 4. prosince. Jinak jste mě zase potěšil. | ||
13.12.2009 13:54 | K dílu: Comedia | Indiana037 |
Božská komedie. Vážený pane autore, děkuji. Ač ještě nemám tak detailně prostudovanou renesanční literaturu, obávám se, že takto zkratkovitě celý úděl lidstva v kvalitní formě a v myšlenkovém nasazení nenajdu. Prozraďte mi, prosím Vás, jste věřící nebo máte jen tak negativní pohled na věc eschatologie? Mám dojem, že rozborem těchto pár řádků by mohly být popsány stohy papírů. | ||
13.12.2009 13:43 | K dílu: | Indiana037 |
Vážený pane autore, upřímně se obdivuji Vaší práci s rýmem. Je již jen málo skutečně neotřelých spojení a vaše jazykolamy mi dodávají víru a sílu do dalších hledáních. Jen mi prozraďte, mají všechny vaše rádoby hříčky ukrytou onu vážnou myšlenku, nebo jde pouze o prolnutí v oněch několika, které jsem měl tu možnost dešifrovat? | ||
13.12.2009 13:38 | K dílu: Koncert na Mírově | Indiana037 |
Pěkný jazykolam... | ||
13.12.2009 13:35 | K dílu: Jsi jako opona | Indiana037 |
Pokud se na mne nebudete zlobit, Vážený autore, myslím, že tato báseň je důkazem, že ne všechny básně básníků v rozpuku mladických let, jsou určeny k likvidaci a opovržení v letech pozdějších. Vždyť není nikdy zbytečné si přípomínat, že "básníci jsou hloupí". Přeji hodně štěstí v další tvorbě. | ||
13.12.2009 13:31 | K dílu: Amor má mor! | Indiana037 |
Vážený autore, líbilo se mi Vaše provedení nenásilně (až na vyjímky) naivního příběhu s rýmovou ekvilibristikou. Ostatně spojení "Amor má mor" je více než originelní a přitom jaksi zkratkovité vyjádření prastarého příběhu "Lásky" :-) Co víc by si mohlo malé dítě přát před spaním než libozvučnou harmonii této skladby... | ||
13.12.2009 11:51 | K dílu: Jdi, synu Drogův, je tolik míst, které musíš navštívit... | Indiana037 |
Jistě. Pochopil jsem narážku s přehršle odbornými termíny, budu se snažit vyjadřovat jednoduše a jasněji, nebyl to úmysl. Ovšem přeci jen tyto termíny byly krapet funkčnější než v odezvě. Například si nemyslím, že moje ego je tak naivní a dle jungovské psychologie pracuji v tvorbě na tom, aby nebylo parciální. Co se anticipací týče, je dílko právě opačně laděné než Tolkienova fabule, tedy promiňte, základní příběh řekněme. Pracuje s anticipací čtenářů, kteří knihy znají, a vede je až k naivnímu počátku před přerodem hlavní postavy. Ostatně v tom je taky kus Junga, nemyslíte? | ||
13.12.2009 11:36 | K dílu: V Zálesí | Indiana037 |
Jsem rád, že rozdávám radost a smích. Ostatně je to i důvod mého publikování zde. | ||
13.12.2009 04:27 | K dílu: Anorektička | Indiana037 |
V duchu škodolibosti bych rovněž panu Jaroslavowi doporučil, aby se zaobíral lepším pravopisem a udržením myšlenky, jak v psaní, tak v kritickém posuzování. P.S. : Začínáte mě bavit :-) | ||
13.12.2009 04:20 | K dílu: Jdi, synu Drogův, je tolik míst, které musíš navštívit... | Indiana037 |
Opět děkuji panu Miroslawkovi, za kritiku. Konečně chápu proč má to slovo negativní konotace, ač uznávám, že dílko je relativně slabší (lepší bych tu ani neuveřjnil). Jsem nadšený čtenář profesora Tolkiena a celá báseň je jen hříčkou pro obdiv jeho krásnému onomastickému umu. | ||
13.12.2009 04:14 | K dílu: Anorektička | Indiana037 |
Omlouvám se, že se zapojuji, ale mám ten pocit, že básník, tímto řekl poslední své slovo, pakliže se to někomu nelíbí je to jen jeho chiméra. Zde je konečný a k tomuto poslední výkřik básníka, který míní, že je to nejdokonalejší forma vyjhadření daného tématu. Kdo jsi bez viny, hoď kamenem. Kdo jsi nepochhopil, napiš "konstruktivní" kritiku. Rád budu reagovat a hájit tuto formu a obsah. | ||
12.12.2009 22:50 | K dílu: V Zálesí | Indiana037 |
Děkuji. Nikdy jsem neměl tolik energie, abych udělal podobný formální rozbor, takže si tohoto příspěvku a práce vážím. Přesto si dovolím připomenout, že pokud bych se tolik zaobíral daktyly a trocheji, moje poezie by opravdu byla o 150 roků zpět... Dovolil bych si také upozornit na odkazy k poezii novější, které jsou v básni obsaženy. |