01.09.2021 19:33 | K dílu: Písnička o malém bytě | Gerty |
jj, potěšila :-) |
||
24.08.2021 19:46 | K dílu: Osla | Gerty |
Janino - aha, tak to už tě tam musím mít delší dobu :-) Ale hlavně že to funguje a když sem občas nakouknu, tak mi naskáčkou avíza na tvoje dílka - a pak mám vždycky hned lepší náladu. |
||
21.08.2021 16:55 | K dílu: Osla | Gerty |
Janino - díky za avíza na další dílka, skouknul jsem všechna. Osla-oslavování mě přece jen chytilo nejvíc - možná proto, že je z nich nejdelší - víš, že já si teď na dlouhé texty docela potrpím :-) V každém případě se těším se na další tvoje kousky :-) |
||
28.07.2021 21:35 | K dílu: TD - Vzpomínka z Eforie Nord | Gerty |
Přečteno, krásná momentka, živě si tu scénu dovedu představit. Akorát bacha na to, co se vztahuje k jakému podmětu - někdy se to pak trochu plete, co nebo koho to moře vlastně zalévá :-) ...tříštilo se o betonové molo a zalévalo ho až ke kolenům... Já se s touhle drobnou nedokonalostí ale taky pořád potýkám a někdy je maličko složitější to přepsat tak, aby autor zachoval tvůrčí záměr, necpal tym zbytečná slova navíc a zároveň nemátl čtenáře. |
||
17.07.2021 20:20 | K dílu: Stará dáma na kole | Gerty |
Dobře ti to básní :-) |
||
17.07.2021 20:19 | K dílu: Stará dáma na kole | Gerty |
Dobře ti básní :-) |
||
13.06.2021 21:00 | K dílu: Pan Vrtiška: Záhada matematická | Gerty |
Hezky jsem si početl, díky, Janino, za další půvabné dílko :-) |
||
05.06.2021 22:07 | K dílu: Cokoli řeknu | Gerty |
Paráda. Nic víc k tomu není třeba dodávat. |
||
23.05.2021 09:21 | K dílu: TD - Bacha na šeříky! | Gerty |
To je paráda, přečíst si něco takhle krásně hravého a ještě s tak půvabnou pointou :-) |
||
24.04.2021 21:02 | K dílu: Tomíkova louže | Gerty |
Ještě P.S. po přečtení komentářů - ten mikroskop jsem taky vždycky chtěl a nakonec mi ho naši přece jen koupili, ještě v době, kdy jsem chodil na základku - takový dětský, asi z NDR, ale prvoci se v něm dali pozorovat nádherně. Bylo to krásné okénko do mikrosvěta a i tyhle zážitky mi nakonec tahle povídka připomněla. |
||
24.04.2021 20:58 | K dílu: Tomíkova louže | Gerty |
Taková klasika, co jsem vždycky měl rád a co už dneska moc lidí nepíše, postavená víc na tradičních postupech než na originalitě za každou cenu, ale právě tím se mi tenhle minipříběh líbil. Je to takový hezký návrat do starých časů, kdy scifi byla opravdu scifi a také byla trošku dětsky hravá, což se dneska už taky moc nevidí, takže na mé straně maximální potěšení :-) |
||
21.04.2021 21:29 | K dílu: Okamžik | Gerty |
Byl jsem tady :-) Jo, jsi to pořád ty, Janino, mám pocit, že tvoji poezii bych už poznal i poslepu :-) A pořád se mi moc líbí. Přečetl jsem i komentáře, hlavně ten názor vypustit protřední dva verše - a víš, že jsem se v té prostřední části opravdu maličko ztratil a došlo mi až při čtení komentářů, že tu správnou sílu má asi opravdu jen začátek a konec? P. S. - teď se asi budeš smát, jak se dokáže ztratit v díle o šesti řádcích někdo, kdo má v hlavě dílo o dvěstě padesáti kapitolách :-) |
||
21.04.2021 21:16 | K dílu: OBRÁZKY Z ISLANDU - pozvánka na virtuální výstavu | Gerty |
Zdravím, Vesuvanko :-) Skounul jsem, líbilo se mi to, stejně jako všechny obrázky se sopkami, které jsi namalovala, a těší mě, že pořád něco tvoříš. Na Islandu jsem sice nikdy nebyl, ale na poličce mám alespoň jeho malý kousíček - kamínek z vrcholu Hekly, který mi přivezli přátelé, a taky umím správně vyslovit jméno sopky Eyjafjallajökull, takže navzdory vzdálenosti Islandu je mi tahle tvoje galerie velmi blízká. |
||
30.12.2020 17:22 | K dílu: Vydávám určitě román | Gerty |
Gratuluji, že se to povede vydat :-) Chtěl bych se ale zeptat, jako to obecně s Pointou funguje, především na to, jak velký bude náklad, kde to bude v prodeji a jestli z toho budeš mít nějaké honoráře. |
||
28.12.2020 22:21 | K dílu: O květině, kterou přesadili | Gerty |
Ritauska, díky za komentář. Tohle je takové to moje klasické dřívější psaní - dostat nápad, vymyslet příběh, vytvořit šablonu a následně do té šablony napasovat celý děj i všechny postavy. Znáš to dost dobře z jiných mých příběhů, že jo? :-) Dneska už to takhle naštěstí nedělám. Jinak ta pohádka se v románu nakonec neobjeví, na jiném místě příběhu se jen mihne zmínka o zlatohlávku Řehořovi a tam, kde měla být pohádka, se bude souložit :-) |
||
26.12.2020 18:27 | K dílu: Sezóna černých ovcí - vše o připravovaném románu | Gerty |
Goro, díky za kuk tady i pod ukázkou. Máš pravdu, snadný cíl to není, ale na druhou stranu už mám skoro všechny zásadní úseky cesty za sebou a čím dál tím víc se těším na to, až to bude vydané a co na to řeknou lidi, i když je mi jasné, že takhle dlouhé a složité dílo určitě neosloví každého. Poslední taxis, který ještě bude třeba skočit, je nedůvěra čtenářů v české autory, ale snad se mi i tohle povede prolomit. |
||
25.12.2020 19:21 | K dílu: La Famiglia (ukázka z chystaného románu Sezóna černých ovcí) | Gerty |
Vesuvanko, díky moc za přání :-) |
||
23.12.2020 17:22 | K dílu: Pohádka o vánoční pohádce | Gerty |
Takhle to dopadá, když se děti neumějí srozumitelně vyjadřovat :-) |
||
23.12.2020 17:17 | K dílu: La Famiglia (ukázka z chystaného románu Sezóna černých ovcí) | Gerty |
Goro - jj, to byl Gilbert, toho si pamatuje víc lidí :-) Povídka je pořád k přečtení na mém webu. Luzz - já jsem nevěřil, že si pamatuješ zrovka tamtu povídku - ta je taky jedna z mých nejoblíbenějších :-) Jinak už jsem měl celkem vážný plán konečně navštívit Martinik a současné Saint-Pierre a vylézt na tu sopku, ale nakonec by to stejně neklaplo kvůli té epidemii. Ještě mám poslední variantu návštěvy v roce 2022 ke stodvacátému výročí erupce, ale nevím, jestli bude vůle za to utratit peníze a jestli to vůbec půjde zrealizovat. Tak jsem si tuhle destinaci alespoň spolu s mnoha jinými zařadil do "Sezóny černých ovcí". |
||
23.12.2020 12:52 | K dílu: La Famiglia (ukázka z chystaného románu Sezóna černých ovcí) | Gerty |
Přátelé, díky moc vám všem za zastavení a zanechání nějakých postřehů. Rád bych sem dal ještě nějaké další ukázky z tohohle příběhu, tak společně s jejich přípravou doladím i chybičky v téhle první. Složitější to akorát bude s uzavřeností jednotlivých kapitol, celá ta sága je v postatě jeden příběh, ve kterém se prolíná několik relativně samostatných dějových linií a žádná z kapitol už není uzavřená ani tak, jako tahle ukázka. Ta je v podstatě takový zhuštěný prequel k hlavnímu příběhu, který začíná na jaře roku 1977. Když tak ukázky zařadím do jiné kategorie než povídky. Jako samostatné dílo když tak vložím i takový přehled, o čem ceý tenhle příběh je, v jakém je aktuálně stavu a jaké s ním mám plány. Luzz - ještě k té povídce o Mont Pelée - asi máš na mysli ten článek o zkáze Saint-Pierre - ten je na internetu pod tímhle odkazem a je tam k tomu i plno obrázků: https://krasajachtingu.cz/saint-pierre-mesto-odsouzene-k-smrti/ Výběr nejlepších povídek pak mám na svém webu: http://www.ebenovyslon.cz/povidky-vypis/ Jinak ale už psaní dalších povídek moc v plánu nemám, na Sezóně černých ovcí bude ještě velmi mnoho práce a připravené mám náčrty na dva další romány - takže do důchodu budu mít o literární zábavu postaráno :-)
|
||
12.07.2018 21:57 | K dílu: O květině, kterou přesadili | Gerty |
Lakrov - tenhle příběh musí mít takový konec, protože chci, aby korespondoval s prostředím a atmosférou toho románu, ve kterém se jeho část vyskytne. |
||
04.07.2018 23:16 | K dílu: Komunistka | Gerty |
Jo, to se mi moc líbilo. Při čtení mi naskakovaly obrazy děje, a to je fajn, když nějaké dílo takhle funguje. Tu dobu a tu práci si celkově ale stejně moc nedovedu představit. |
||
24.06.2018 21:20 | K dílu: O květině, kterou přesadili | Gerty |
qíčalo - v pohodě - dokud je dílo ve vývinu, je kritika třeba :-) atkij - je to takový první nástřel, určitě to ještě doladím, i když v románu to celé nebude. Budou tam jen fragmenty v přímé řeči. A jestli to tam nějak dějově nebo myšlenkově zapadne, je v tuto chvíli otázka - on se mi i ten román neustále vyvíjí, jak připisuju další části. Nakonec ale všechno vždycky nějak zaklapne, tak by mohlo i tohle. |
||
24.06.2018 19:16 | K dílu: O květině, kterou přesadili | Gerty |
qíčalo - vidíš - dobrý postřeh a dobrý námět na úpravu s tou pasivitou Jiřiny :-) Ještě že tě mám :-) |
||
24.06.2018 19:03 | K dílu: O květině, kterou přesadili | Gerty |
Díky všem za kuk a za pár slovíček. Zdendo - román píšu už rok a půl a je o mafii a jiných podobných gaunerech a o holce, která v tomhle prostředí vyrostla a tak trochu jí zkazilo život. Tuhle pohádku vypráví ta hlavní hrdinka do telefonu gangsterovi, se kterým později bude společně žít a občas pro něj pracovat jako nájemná vražedkyně. |
||
28.01.2017 18:19 | K dílu: Krvavé šeříky | Gerty |
RG - Revoluční gardy, nikolv Rudé. Dál si tak nějak nepamatuji, že by v roce 1985 někdo mohl v ČSSR soukromě provozovat zemědělství, s vlastním traktorem a pluhem, a to ani u nás v pohraničí. Dál - technicky - zase si nedovedu představit, že by pár kostí tolik zbrzdilo pluh tažený traktorem, aby si toho traktorista všiml. Že by v té době někdo tahal pluk kravkou si nedovedu představit už vůbec. K vlastní myšlence díla - na jedné straně souhlas - černá kapitola našich dějin, se kterou se doteď Češi zcela nevypořádali. Na druhé straně - z díla sálá stejná nenávist jako z těch nácků a komančů, a ta to dílo trochu shazuje. K zápletce - ta se mi asi líbila nejvíc, myslím, že role těch postav jsou celkem uěvřitelné a konec přinese alespoň nějaké zadostiučinění. A nepochybuji o tom, že v roce 1985 byl režim pořád stejně tuhý jako po nástupu komunistů, přesněji - dobře si pamatuji, že pořád stejně tuhý byl.
|
||
23.01.2017 14:47 | K dílu: Moje milovaná fobie | Gerty |
Luzz - ještě mě tak napadlo - když by na radu Kočkodana šli do Bílé labutě, tak večer by ještě mohli dát Labutí jezero :-) |
||
23.01.2017 14:44 | K dílu: Moje milovaná fobie | Gerty |
Movsare - hlavně že jsem tě něčím pobavil :-) |
||
22.01.2017 17:49 | K dílu: Moje milovaná fobie | Gerty |
Hmmm, já bych velkýho pokoutníka nebo křižáka pořád do ruky nevzal, a to se léčím hodně dlouho a ani nevím, jestli jsem kdy nějakou fóbii vůbec měl. Ale ptáci holt jsou přece jen o trochu víc jůzrs frendly než pavouci. Dílo z mého pohledu celkem dobré, plně v souladu s anotací :-) Pošli to do Bravíčka a Movsar se užere závistí, až ti to otisknou :-) |
||
18.01.2017 19:57 | K dílu: svět pije z vraního oka | Gerty |
Jo, qíčalko, to se ti zase povedlo. :-) Ó, jak bledě závidím :-) |
||
08.01.2017 13:30 | K dílu: Písmácké lázeňství | Gerty |
Tohle je přesně věc, kvůli které jsem zásadně přehodnotil některé své názory a vzdal publikování na litwebech. Pochvala je sice velmi hezká a veskrze příjemná věc, ale má nulovou hodnotu, pokud není zakončena částkou k fakturaci. Ta jediná je totiž známkou, že autorovo dílo opravdu stojí někomu stojí nejen za čas, který věnoval jeho četbě, ale i za nějaký, i když třeba malý peníz, za který si konzument mohl dopřát jiný druh slasti. |
||
25.12.2016 17:28 | K dílu: Supermartonátorova knižní bilance roku 2016 | Gerty |
Už jsem to zahlíd i sousedů :-) Ty tituly mi ale bohužel nic neříkají, v poslední době moc nečtu - nebo spíš vůbec. Akorát to poslední je mi trochu povědomé :-) Až vyrazím do nějakého knihkupectví, tak si to koupím a přečtu. Snad to bude ještě před tím rokem 2081. |
||
25.12.2016 17:25 | K dílu: Berlín vs dálnice | Gerty |
Movsare - já ti nevím - když někdo předjíždí přes dvě čáry před zatáčkou, do které nevidí, tak to není nedbalost. A že zelená svítí chodcům i auťákům současně taky není nedbalost. Ale co s tím udělat, fakt nevím. Rozhodně bych ale nerušil auta - upřímně řečeno, jezdit na nákupy na koni se mi moc nechce. |
||
12.12.2016 12:09 | K dílu: Velký úklid | Gerty |
qíčalko - určitě se těš, bude na co :-) |
||
11.12.2016 19:42 | K dílu: Aslan a jiné povídky | Gerty |
Goro - když jsem si zadaů do gůglu tvé jméno a jméno tvé knihy, nevyhodilo mi to ani jediný odkaz. Něco takového se mi stalo zatím jen v jedné mojí scifipovídce a je to strašně špatně. Udělej s tím něco, jinak není důvod k radosti. |
||
04.12.2016 13:54 | K dílu: Dopisy do kriminálu | Gerty |
Sice jsem tušil, že svatba z toho nebude, ale říkal jsem si, nebudu si kazit požitek z četby hádáním konce, nechám se překvapit :-) Takže docela slušná zábava. Akorát - Radovane - furt v tvých dílech tak nějak nenacházím tu poezii, do které do zařazuješ, ale upřímně řečeno, je mi to celkem fuk. Já jsem vždycky šel po příběhu a tady jsem ho našel a minule v tom Zpackaném křtu taky - takže zase spokojenost :-) |
||
01.12.2016 20:46 | K dílu: Pozvánka na křest básnické sbírky | Gerty |
Lnice - díky za kuk Aleši - budeš vítán :-) |
||
30.11.2016 17:08 | K dílu: Křest knihy Saši Gr. - Matoucí encyklopedie | Gerty |
Tak tady musím po včerejším letmém nakouknutí taky pogratulovat. Okukoval jsem i stránky nakladatelství a zdá se, že kráčíme stejnou cestou :-) |
||
30.11.2016 14:45 | K dílu: Pozvánka na křest básnické sbírky | Gerty |
agáto - časy akcí jsou tedy v díle. K dopravě - ve 14:26 ti jede rychlík z Mostu, v 16:28 je v Praze na hlaváku - a tam odsud je to kousek, tak cca 15 minut. Přímý spoj jede zpátky v 19:27, anebo pak ráno v 5:17 - a ten je v Mostě 7:27. Možná by ses do toho nějak vešla. |
||
30.11.2016 12:05 | K dílu: Pozvánka na křest básnické sbírky | Gerty |
Tak tedy ještě pořádek v datumech :-) Středa 7. prosince od 17:00 - křest knihy v Café Nová galerie v Balbínově ulici v Praze Sobota 10. prosince od 14:00 do 16:00 - autogramiáda v prodejně Kosmasu na Klatovské třídě v Plzni Sobota 10. prosince od 18:00 - představení knihy a promítání fotek na ranči Šídlovák v Plzni |
||
30.11.2016 10:57 | K dílu: Pozvánka na křest básnické sbírky | Gerty |
agáto - bylo by mi velkým potěšením, kdybys dorazila :-) Ale i kdokoliv jiný, kdo to má v dosahu. V každém případě vám všem děkuji za nákuk a doufám, že se vydaří nejen křest, ale i další akce. Ještě tedy k té Plzni - autogramiáda v prodejně Kosmasu na Klatovské třídě bude 10. prosince od 14:00 do 16:00 a od 18:00 bude další akce na ranči Šídlovák. Takže ještě jednou zvu všechny ze z Plzně :-) |
||
29.11.2016 16:56 | K dílu: Pozvánka na křest básnické sbírky | Gerty |
qíčalo - tak doufám, že se tam vyskytneš :-) Pokoušel jsem se k účasti přesvědčit i Frantu Lopoura, co namaloval k básni obrázek, a možná přijede taky - byla by to jedinečná příležitost k setkání kompletního tvůrčího týmu - a pořízení společného fota :-) |
||
28.11.2016 14:41 | K dílu: Zpackaný křest Tvé sbírky | Gerty |
Já nevím, proč se někteří nad tímhle dílem pohoršujete. Báseň to sice moc není, ale když jsem to četl, tak mi to celé naskakovalo jako scény z filmu - a to se povede málokterému dílu. Navíc si myslím, že ve spoustě motivů by se kdekdo z nás našel :-) |
||
25.11.2016 15:15 | K dílu: Umění se rozhodnout | Gerty |
Já se rozhoduju povětšinou blbě. |
||
24.11.2016 12:55 | K dílu: úvaha o demokracii | Gerty |
Otázka zní, zdali jsou větší voli voliči či nevoliči :-) |
||
24.11.2016 12:54 | K dílu: Zpackaný křest Tvé sbírky | Gerty |
Nádhera :-) Za čtrnáct dní zrovna na jeden křest vyrážím, i když to tedy není básnická sbírka. Myslím, že tam budu mít i prostor pro nějaký proslov - Radovane - dovolil bys mi tam tohle dílo odrecitovat? :-) |
||
24.11.2016 12:46 | K dílu: OSTROV NIŠINOŠIMA | Gerty |
Paráda, sem se obrázky vešly akorát :-) Tak ještě jednou dk za zajímavou reportáž. |
||
23.11.2016 23:20 | K dílu: Červená zelená | Gerty |
Já si to hodím do texťáku - tohle písmo se mi hrozně blbě čte - a zítra to dám ještě jednou na velkým monitoru a pak ti napíšu, jestli to nebylo třeba tímhle. |
||
23.11.2016 22:55 | K dílu: Červená zelená | Gerty |
Rozečet jsem to na PP a tady jsem to dorazil :-) Střední část, kde se objeví Richard, se mi trochu vlekla, proto ten odskok. Ale jinak jo, dobrý, nemyslím, že bych něco vytknul. Konec maličko mysteriózní, a to taky můžu - i když je dílo asi víc (nebo úplně) ze života. Takže fajn, že jsi zase něco vložila, zrovna dneska jsem si na tebe vzpomněl - bylo to v souvislosti s komentem, co jsi mi na PP jednou napsala pod to dílo o Saint-Pierre. |
||
23.11.2016 22:22 | K dílu: Sbírka Haiku | Gerty |
Ode mně upřímná gratulace. Koukal jsem na ukázky na stránkách nakladatele - a líbilo se. Zkusím si to objednat v prodejně Kosmasu, abych podpořil všechny, kteří dostávají knížky k čtenářům. |
||
19.11.2016 17:56 | K dílu: Pozvání na křest mé první sbírky | Gerty |
Na Kosmasu jsem to našel ve stádiu příprav, na stránkách nakladatelství zatím ne - tak doufám, že se polepší. |
||
19.11.2016 17:53 | K dílu: Pozvání na křest mé první sbírky | Gerty |
Nějak se mi to zdvojilo - to bude tím, že mám dvojnásobnou radost :-) |
||
19.11.2016 17:51 | K dílu: Pozvání na křest mé první sbírky | Gerty |
Jano - gratuluji, moc mě těší, že se ti povedlo takhle oficiálně vydat knihu. Určitě si ji objednám, do mailu ti pošlu adresu, akorát mě mrzí, že mi to neklapne na křest, bohužel Brno je teď mimo můj akční rádius a Ostrava ještě dál. Přeji ti, ať se ti sejde hodně gratulantů, a kdybys náhdou zavítala do zemí českých, určitě dej vědět, pokud by to bylo jen trochu možné, určitě bych tě přijel podpořit. |
||
19.11.2016 17:26 | K dílu: Pozvání na křest mé první sbírky | Gerty |
Jano - gratuluji, moc mě těší, že se ti povedlo takhle oficiálně vydat knihu. Určitě si ji objednám, do mailu ti pošlu adresu, akorát mě mrzí, že mi to neklapne na křest, bohužel Brno je teď mimo můj akční rádius a Ostrava ještě dál. Přeji ti, ať se ti sejde hodně gratulantů, a kdybys náhdou zavítala do zemí českých, určitě dej vědět, pokud by to bylo jen trochu možné, určitě bych tě přijel podpořit. |
||
18.11.2016 06:08 | K dílu: Vánoce s Ebenovým slonem | Gerty |
Cvrčko, díky za kuk. Pultová cena Mluvící hory je stanovená na 369,- Kč. To je ale maximum, od té se odvíjí směrem dolů. Tady je přehled na Heurece: http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=mluv%C3%ADc%C3%AD+hora+vr%C3%A1na Akorát pozor na tu cenu 179,- Kč, to není tištěná verze ale e-book. |
||
17.11.2016 19:47 | K dílu: Povídka měsíce - Říjen 2016 - Vyhlášení | Gerty |
Blahopřeji všem, co se dostali na bednu, a zároveň děkuji všem hodnotícím za čas, který věnovali mému pokusu, a samozřejmě i za další postřehy k tomuto dílku. |
||
04.11.2016 08:01 | K dílu: uklidňující úvaha | Gerty |
Oldjerry - já bych tamtakly rád viděl jiné lidi - oni i jsou, ale nikdo z nich politiku dělat nechce. A s tím souvisí i to, co píše aleš. Nějak holt to s nimi musíme vydržet :-) |
||
03.11.2016 20:45 | K dílu: uklidňující úvaha | Gerty |
aleši - jak z toho ven - jednoduše - přestat číst noviny :-) |
||
03.11.2016 18:07 | K dílu: uklidňující úvaha | Gerty |
Jen jsem tak nakoukl, když mi přišlo avi. Oldjerry - doba není tak špatná, jak si myslíš. Hádám, že v přepsání národnosti či relokaci tvé maličkosti kamkoliv ti nikdo nebude bránit ani náznakem. V tomhle bodě bývalo podstatně hůř. aleši - tvůj poslední koment bych si dovolil mírně upravit - máme takové politiky, jaké nám bylo umožněno si zvolit. Můžeme totiž vybírat jen z těch, kteří kandidují. |
||
02.11.2016 15:21 | K dílu: Na kočku a na myš | Gerty |
StvN - souhlasím, klidně to tam šoupni :-) |
||
31.10.2016 22:20 | K dílu: Tenkrát v Rokoli | Gerty |
Fajn příběh. Holčička se mi tam líbila, já mám tajemno rád, ale na druhou stranu zase napověděla rozuzlení. Bez ní bych se asi víc bál i o Jardu. Ta operace s granátem ve svěráku - naprosto reálné, i když z mého pohledu taky naprosto nepochopitelné. V Červeném Hrádku u Rokycan si přesně takhle celkem nedávno hrál jeden expert s něčím podobným ve sklepě. Kolega z práce mi vyprávěl, jak slyšel, když to bouchlo. Co z toho chlapa zbylo těžko říct... Ale zpátky k příběhu - četlo se mi to dobře, plynule, jen jsem maličko zakopl o ty suché škeble u rybníčku v pískovně - mám pocit, že žijí jen v tekoucí vodě, ale teď si nejsem jistý a chytré knížky nemám po ruce. Ale to je samozřejmě naprostá prkotina. Jestli na to ve správný okamžik vzpomenu, tak bych to rád nominoval do Povídky měsíce. Dalo by se? |
||
31.10.2016 18:15 | K dílu: Křest knihy; vindal drámo - Pod kopyty slunce | Gerty |
Hmm, odkaz na obálku je nefuknční, ani gůgl mi ji nikde nevyplivl, na stránkách vydavatelství Poli5 taky nic... škoda, rád bych se kouknul. A to "...aby znovu dobil Prahu..." je záměr něbo překlep? Nebo to tak má být? Ale ať tak, nebo tak, alespoň všem tvůrcům a zúčastněným držím palce, už jen proto, že fandím každému, kdo cokoliv dotáhne do nějakého finále. |
||
30.10.2016 13:48 | K dílu: uklidňující úvaha | Gerty |
:-) |
||
22.10.2016 20:35 | K dílu: Výzva děčínské knihovny autorům | Gerty |
Kdo se moc ptá, málo gůglí... http://www.mistnikultura.cz/literarni-cena-vladimira-vokolka-2016 Tady jsem našel odkaz, kde je PDF s propozicemi, leč stejně hubenými jako tohle sdělení. Má se napsat maximálně deset stran poezie - nic víc tam v podstatě není, pak už jen to, jak se bude hodnotit - a kontakt, kde vám poskytnou bližší informace. |
||
22.10.2016 11:00 | K dílu: Výzva děčínské knihovny autorům | Gerty |
No, já bych moc rád zareagoval, už jen proto, že mám ten region moc rád - akorát mi z tohohle díla není jasné na co a jak bych měl zareagovat. Dalo by se to nějak doplnit? |
||
18.10.2016 08:33 | K dílu: b f l m p s v z, H T M L / C S S | Gerty |
Já bych se vyprd na html, a rozčlenil bych tohle do úplně obyčejných odstavců - takhle ti to nikdo nedočte - i když dle začátku to máš napsané dobře a i téma mě zaujalo. |
||
15.10.2016 23:24 | K dílu: Na kočku a na myš | Gerty |
Díky za další návštěvy. Co se týká konce, tak mi někde jinde přistál námět na úplně jiné řešení, které se mi velmi líbí, tak tohle dílko asi taky odložím k přepracování :-) |
||
07.10.2016 21:20 | K dílu: Schůze | Gerty |
Jo, takhle to vypadá v nejednom současném podniku :-) A nejvíc se mi líbil ten moment, kdy ředitel prohlásí, proč se to musel dozvědět jako poslední :-) |
||
07.10.2016 13:42 | K dílu: Na kočku a na myš | Gerty |
Zordone, díky za kuk, těší mě, že se ti to líbilo. K pointě - já už bohužel nemám v úmyslu tenhle příběh rozvinout, i když by to šlo. Tvůrčím záměrem bylo, aby si čtenář právě vůbec nedovedl představit, co v té Toyotě jelo. Ještě slovíčko k inspiraci - tou mi byl především Spielbergův film Duel, kde to ale fungovalo obráceně, z pohledu pronásledovaného. Pronásledovatel je tam ale v jedné scéně ukázán, a ten film tím úplně ztratil na kouzlu, které mohl mít. Tohle dílko jsem fakt chtěl nechat v tomhle směru otevřené. |
||
06.10.2016 08:51 | K dílu: Na kočku a na myš | Gerty |
K3 - v pohodě, neberu to ve zlým :-) Tuhle povídku mám na i na PP a dojmy z konce jsou tak různorodé, že asi fakt nemá cenu s ním hýbat. |
||
06.10.2016 00:57 | K dílu: Na kočku a na myš | Gerty |
K3 - a já na tebe tenokrát nedám :-) Minule jsem podle tvých připomínek přepsal "Něco se dívá" , a je zo toho maglajz, který nikdo správně nechápe. Takže hlavy na tyčkách budou a basta! :-) |
||
04.10.2016 09:13 | K dílu: Na kočku a na myš | Gerty |
Díky všem za další komentíky. careful - jestli je jednání těch holek normální - není - ale když vidím, jaký pacienty bez špetky pudu sebezáchovy denně potkávám na silnici, tak si myslím, že na tohle zdaleka nemusíš být zfetovaná. A k tomu konci - já jsem přemýšlel, jestli to neutnout tím jekotem, ale jednak jsem tu povídku napsal hlavně jako poctu tovrbě Hybridky22 z Pépéček - a tam takový konec prostě bý musí - a za druhé jsem chtěl, aby si čtenář ani nedovedl představit, kdo nebo spíš co v té Toyotě jelo agáto - no, ten Osvračín... v sobotu jsem chtěl ještě využít poslední hezký den k delší yvcházce, a pak jsem se zahrabal u toho cestopisu - nechávám si to teď celé číst počítačem do sluchátek, abych vychytal překlepy, které utečou očím - a že jich tam pořád je... Navrhuji se sejít při nějaké oslavě vydání toho cestopisu - asi bychom měli i víc času a prostoru k povídání :-) A ještě tip pro všechny - až před vámi v noci pojede červená Corolla s krasobruslařkou, tak mi, prosím, nesviťte dálkovými do okna :-)
|
||
03.10.2016 21:13 | K dílu: Na kočku a na myš | Gerty |
Díky všem za čas, co jste věnovali četbě :-) blacksabbath - jestli to byl mimozemšťan těžko říct - ale v kažém případě neměl rád, když mu někdo svítí dálkovými do okna, a taky si potrpěl na úhledně složené šatstvo .-) |
||
01.10.2016 23:08 | K dílu: TOP 20 české literatury | Gerty |
Georgi - ještě přihodím slovíčko - kdybys netrval na tom, že ta literatura musí být česká, navrhl bych Malého prince, to není moc dlouhé a jsou v tom hezké obrázky. Jenže nevím,jestli by to deváťáci pobrali (nejen současní), ona je to bohužel jedna z knih, která vyžaduje určitě lidské dozrání, aby byla alespoň zčásti pochopena, a to v tomhle věku nehrozí. Ale alesoň bych to s ním zkusil. |
||
01.10.2016 16:43 | K dílu: TOP 20 české literatury | Gerty |
careful - já jsem, obecně vzato, v knížkách hledal především dobrodružství. A v literatuře faktu jsem ho našel daleko víc než v různých výmyslech - skutečný život vždycky dá víc než fantazie. Ale asi je to i zájmech - já jsem třeba nepřečetl - a stoprocentně nikdy nepřečtu - jedinou knížku o jakémkoliv sportu - snad tedy kromě jedné malé o historii dobývání Mt. Everestu - ale to je zase spíš dobrodružsví než sport. Škola a především učňák ve mně vypěstovaly tak hlubokou nenávist ke sportu, že ho dodnes fakt nedám ani v té četbě. Možná to současné děti mají podobně - s literaturou faktu i s beletrií - ani bych se tomu při českém "propracovaném" školském systému nedivil. |
||
30.09.2016 21:40 | K dílu: TOP 20 české literatury | Gerty |
Přemýšlím, proč bych měl dát dítěti číst nějakou českou beletrii - literatura faktu by mu dala mnohem víc, a že té české, napsané líp než kdejaký světový román, je poměrně dost - Hubáček, Stingl, Běhounek, Luskač, Augusta... Možná by ho ty knížky i bavily, alespoň mě tedy bavily. Z toho, co bylo zmíněno v komentářích, jsem přečet snad jen Kytici a Rychlé šípy, a nemám pocit, že bych o něco přišel tím, že ty ostatní šly mimo mě. |
||
26.09.2016 00:23 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
Tak - a šup s nepovedeným dílkem do trezoru :-) |
||
22.09.2016 15:48 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
Teď nevím, jeslti jsem poslal avízo - tak ještě jednou |
||
22.09.2016 15:48 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
aleši - stylizace do telenovely záměr je, stejně tak ta halda různých nepravděpodobností - cena obrazu, to, co vyváděla Doňa Lucía, jméno toho psa, to věčné oslovování seňore, seňorito... Bohužel to všechno zůstalo nepochopeno. Domníval jsem se, že se dá skloubit nadsázka s kvalitní stavbou příběhu, ale asi ne. Nefungovalo to ani jinde. Asi tu povídku "odložím k přepracování". |
||
22.09.2016 09:06 | K dílu: večírek smažených cvrčků | Gerty |
agáto :-))))))))) aleši - on ten cvrček je vlastně taky maso, tak by měli být spokojení |
||
22.09.2016 09:05 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
Zordone, nic si z toho nedělej, ani jiní tenhle záměr nepochopili :-( Jen pro info, oslovení Doňa šlechtický titul není, dal jsem si práci to vygůglit. Ale to je fuk... |
||
21.09.2016 21:52 | K dílu: večírek smažených cvrčků | Gerty |
Jo, hmyz je strava budoucnosti. Já být někde na pustém ostrově, nic jiného než ponravy a sarančata nejím - je toho dost, není to jedovaté, snadno se to nachytá a dobře do zasytí :-) A i mimo pustý ostrov mi pražené larvičky připadají lepší, než uzená kuřecí stehna. |
||
21.09.2016 21:12 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
Sebastiane - v pohodě - rozebrali jsme to na součástky, už v tom máme jasno :-) Jano - tobě taky dík za kuk a za upozornění na chybky, vlastně by mě mělo těšit, že jsi našla jen dvě :-) |
||
21.09.2016 15:07 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
No jo, ve Švajcu se obecně asi moc nekrade, slyšel jsem i jiné potřehy, které jsou pro nás nepředstavitelné. Ale ještě k příběhu - já si myslím, že zabezpečení bylo dostatečné - obraz byl nedobytně uskladněný, přístup meli jen dva (téměř) spolehliví lidé, všechno, co se neslo ven, podléhalo velmi přísné kontrole, jinady než přes vrátnici se nic vynést nedalo, uvnitř byli v pohotovosti i nějací samopalníci, jak je zmíněno, kdyby to někdo chtěl vzít na hulváta. A příprava té loupeže, která tam vlastně popsaná není, musela být dost složitá, pracná, a klapnout muselo úplně všechno. Jinak - už delší dobu plánuju povídku o útěku z vězení, které figuruje v jiné mé scifipovídce, a tam jsem zatím ani já nepřišel na to, jak tam odsud zdrhnout :-) |
||
21.09.2016 14:38 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
Sebastiane - s tou úrovní zabezepčení - to víš, Latinská Amerika :-) Ale pravda je, že svého času si z Louvru odnesl Mona Lisu jeden obyčejný dělňas, který ji jednoduše sundal ze zdi a strčil pod kabát. A nebýt toho, že se ji po nějakém čase dost hloupě pokoušel prodat, tak tam možná nevisí dodnes :-) |
||
21.09.2016 12:40 | K dílu: Spánombohom, odchádzam od vás | Gerty |
Movsare - to, že někomu napíšeš, že je debil, potřebuje definici? :-)))))) Ale je mi to fakt šumák, hádejte se dle libosti, titulujte se dle libosti a pokud možno už mi z pod tohohle díla neposílejte avíza. |
||
21.09.2016 12:27 | K dílu: Spánombohom, odchádzam od vás | Gerty |
Movsar - já jen, že na každém rozumném webu, na který jsem narazil, mají v pravidlech, že za napadání jiných autorů tě smažou i s chlupama. Nic jinýho za tím nehledej, mně je úplně šumák, jak tady kdo koho tituluje :-) |
||
21.09.2016 11:55 | K dílu: Spánombohom, odchádzam od vás | Gerty |
Tady ten web je správněj svinčík :-)))))))))) Na každým jiným (kromě PP tedy...) už by bylo minimálně o dva uživatele méně :-) |
||
21.09.2016 11:52 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
Díky všem za další komentáře :-) IQ nick - k tomu koníkovi - takové špionážní fíčurky se dají koupit normálně v krámu :-) Už asi tak před patnácti lety jsem četl článek nějakého reportéra, který takový obchůdek navštívil někde v USA, a to, co mu tam předvedli, už tehdy vysoce převyšovalo možnosti tohohle koníka. Ten je tedy vymyšlený, ale kdybych ho prodával já, tak určitě v setu dvou kusů - jeden s kamerou a druhý na výměnu bez kamery, aby nebyl důkaz o špionáži. Ke kamerám v muzeu - dalo by se třeba doplnit, že to byl jeden okruh, který zahrnoval třeba jen část patra - ty místnosti byly vedle sebe, tak by to i mohlo být trochu logické, že měly stejný - a chodba k nim. Tohle ale stejně ještě domyslím a případně doladím. careful - připomínky ohledně zbytečných slovíček beru, s tím líbáním taky :-) Určitě obojí vylepším, až to třeba budu chystat někam do tisku. Jinak mám ale ze škrtání obavy, děj je poměrně složitý a i tak jsou v něm některé důležité momenty zachycené jen velmi úsporně. aleši - jen pro info - příběh se neodehrává v Argentině, ale v nějaké jiné - možná i fiktivní - latinskoamerické zemi. Ale ty dvě vesničky, co je tam odsud ten hafan, jsou skutečné, narazil jsem na ně v cestopisu Katky Krejčové :-) Sebastiane - ještě k tomu trezoru - asi by nebylo dobré, kdyby každý z těch dvou znal jen půlku kombinace. Jednak by to stejně museli otevírat spolu a vzhledem ke konstrukci zámku by bylo vidět, co nastaavil ten druhý, a v případě, že by se jednomu z nich něco stalo, by byli nahraní, do trezoru se násilím dostat nedalo a počet kombinací by byl i pro počítač neřešitelným problémem - a tohle byl mechanický zámek :-) Jen pro info - někde jsem četl, že počet kombinací osmirotorového stroje Enigma - který je tomuhle systému za vzor - byl vyšší, než počet atomů ve vesmíru :-) |
||
20.09.2016 20:32 | K dílu: amen, pravím vám | Gerty |
Tak fajn. Když tak alespoň nakoukni, kdyby mě to popadlo a napsal jsem nějaké haiku :-) |
||
20.09.2016 20:28 | K dílu: amen, pravím vám | Gerty |
No jo, někdo už je takovej. Myslím ale, že tady je nějaká možnost si bloknout autory a taky mazat komenty pod díly. Nestačilo by nám hračičkům využití těchhle vymožeností? |
||
20.09.2016 20:17 | K dílu: Dívka v dešti | Gerty |
Sebastiane - díky za vytrvalost a za přízeň. K tomu zabezpečení - to už bych nedal do kupy příběh, no... :-) Nebo alespoň ne v téhle stopáži. A to předvídání - mně bylo jasné, že čtenář bude tušit "co", tak jsem se soustředil na to, aby alesoň netušil "jak" :-) A jse rád, že tě četba bavila. |
||
20.09.2016 20:11 | K dílu: amen, pravím vám | Gerty |
okoloidúci - ber to tady v klidu. Vždyť si tady všichni jenom hrajeme. A třeba ještě dáš nějaký pořádný román, jeden nikdy neví. |
||
20.09.2016 20:09 | K dílu: Žižkovské tajemství | Gerty |
Já už jsem dřív četl tu původní verzi na PP a nijak mě to neurazilo. Jo, je to možná naivní, táhne to k Rychlým šípům, ale já jsem fanoušek téhle staré školy a ještě navíc fanoušek krasobruslení, tak proč ne? A ten dovětek, který u té staré verze nebyl, příjemně zahřeje :-) Ještě dodám, že přítomný čas ve vyprávění v tomhle případě vnímám jako pozitivum, i když spoustě autorů (včetně mě) to s ním pokaždé neklapne. |
||
20.09.2016 19:55 | K dílu: Spánombohom, odchádzam od vás | Gerty |
Movsare - a víš, že mně tady bude okoloidúci chybět, pokud to opravdu zabalí? Jehot tvorba je sice - jak sám píše - plus/mínus, ale já nejsem náročný čtenář, tak mě nikdy neurazila. |
||
20.09.2016 19:52 | K dílu: amen, pravím vám | Gerty |
Já už jsem odešel asi pětkrát z Pépéček a třikrát z Písmáku - a jsem tady furt, a tam jsem taky furt :-) |
||
20.09.2016 09:19 | K dílu: (+/-) haiku | Gerty |
Zdendo - tady tě tedy fakt nechápu. Proč by literatura měla být jen vážná věc? Proč by si s ní lidi prostě nemohli jen tak hrát? |
||
18.09.2016 11:41 | K dílu: Perimetr | Gerty |
To se vůbec nedá číst :-( Udělej tomu nějaké odstavce, a hlavně do každého nového odstavce dej přímou řeč nové postavy. Asi to bude vypadat delší, tak to vlož na pokračování, na čtyři díly po těch kapitolách, na které to máš rozdělené. Takhle k tomu žádný komentář nezískáš. |
||
17.09.2016 20:54 | K dílu: ahoj, námořníku | Gerty |
No, mně tam takhle naskočilo spíš to časové období - pokud jsi je měla na mysli, tak nech malé :-) Ale Měsíc jako kosmické těleso bych dal určitě s velkým - už jen proto, aby se to nepletlo. |
||
17.09.2016 20:33 | K dílu: ahoj, námořníku | Gerty |
Jo, to je mi blízké - hlavně těmi tušenými dálkami :-) Jen bych dal Měsíc s velkým M |