01.07.2003 00:00 K dílu: Variace na Villona Qliph
a jéje... vyhrabali jsme na dně šuplíku... jo, znám, líbí moc T!P
22.04.2003 00:00 K dílu: O vločkách a jiných nepodstatných nicotnostech Qliph
Pišta: Jak ho znám, sotva... Ten kluk ten život fakt ŽIJE :o) Kaleva: Můžeš mi vysvětlit, proč tomu tak dobře rozumim?
21.04.2003 00:00 K dílu: Vůně Qliph
R. nebo M. ??? :o))))))))))))))))))))))
21.04.2003 00:00 K dílu: Masky Qliph
Už toho Skácela nečti, jinak z teho zmagoříme woba :o) Ale dobrý to je, jen co je prawda. T!P
07.04.2003 00:00 K dílu: Večerní linka č.44 Qliph
Ale bude chtít :o) (řikám ti to furt a znova - chlape, ty máš talent, enem drobet teho řemesla ešče pogómej)
07.04.2003 00:00 K dílu: Hra? Qliph
Ty hade :o) Jo jo, ty jejich hry... Občas člověk ani netuší, kdy je to ještě hra a kdy už je to naostro... A ty komplikace potom... Zas spadne další KAŠTAN :o)
17.03.2003 00:00 K dílu: Mrtvení Qliph
avi
17.03.2003 00:00 K dílu: Nahá Qliph
avi
17.03.2003 00:00 K dílu: Dva hlasy Qliph
avi
04.04.2003 00:00 K dílu: Chci koupit čas Qliph
Nejsem rozladěnej, neboj, některý věci záměrně nejsou pro každýho (životopis by nepomohl :)))))) A ta poznámka o hlubší kritice? Čtvrým rokem studuju češtinu na VŠ a rozbory básní (básn. sbírek) dělám tak 2x do měsíce. Trošku něco jinýho. Ale to neni Tvůj error, jen mě nebaví "kritiky" typu "Dostalo mě to, tip." nebo "Líbí..." Hlubší kritika by měla analyzovat, komentovat, polemizovat... (ach ta studijní deformace) Jinak nic ve zlým :o)
03.04.2003 00:00 K dílu: Chci koupit čas Qliph
pope: prvoplánový... nevim, když píšu (a to už asi tak 2 - 3 roky) většinou neplánuju, protože z toho vylezou strašlivý věci - mám na mysli opravdu průhledný rýmovánky bez myšlenky. Většina mých básní vychází z nějaké situace, momentky, zážitku (tj.REALITY) a vznikají tak nějak živelně - rozvíjením nějakého motivu. A ne všechny motivy, co Ti v životě "rozkopnou hlavu" musí být hluboký nebo hlubší... Nejde mi o umění pro umění, chci psát, co mě baví, ne líbivě. Píšu ze sebe a za sebe. Kdo chce pochopit hloubku, pochopí. Je tam, vždycky, jen schovaná, občas jen pro někoho (kdo mě zná)... Jo, a jen tak mimochodem, ce dneska (když píše každej, kdu udrží tužku) není otřepaná věc :o))))) Ale jestli to, co od Tebe čtu, je hlubší kritika, tak nevim...
17.03.2003 00:00 K dílu: Chci koupit čas Qliph
avi
17.03.2003 00:00 K dílu: Cesta Qliph
Krel: Tak nějak to muselo být
17.03.2003 00:00 K dílu: Cesta Qliph
avi
15.03.2003 00:00 K dílu: Krásne ráno Qliph
Zas jen změť obrazů...
15.03.2003 00:00 K dílu: Bezduchá pamiatka Qliph
Chrlení obrazů za každou cenu. Tři řádky to nezachrání.
15.03.2003 00:00 K dílu: Jazierko Qliph
Hmm... nevim, asi tomu nerozumim, ale tyhlep pocitovky mě nějak neberou...
06.10.2002 00:00 K dílu: Pocit 2 Qliph
Nevěřím na obry :o) Ale vážně. Má to něco do sebe - snad myšlenku, nápad (nebo tak něco). Ale jako pocit je to docela nepříjemný, když si to představim, není mi dvakrát nejlíp... Člověk nikdy neví...
18.08.2002 00:00 K dílu: Nový seznam děl Qliph
Prokletí: Nechtěl jsem se hádat či co. Chápu, že to třeba není tvůj případ, ale takováhle situace prostě taky existuje a to mi nikdo nevymluví. Ale v poho, nehodlám nikoho očerňovat nebo se s někým hádat jen proto, že jsme se na první přečtení nepochopili. V klidu... :o) Wopi: I tak sa dá. Ale mám na to holt jinej pohled. Z duše nenávidim jaksi "shora" aplikovanou selekci jakéhokoli druhu. Jo, a o demagogii jsem se fakt nesnažil. Možná logická chyba, ale demagogie to určitě neměla být. Pokud to tak ale vyznělo, pak se omlouvám. A jinak se měj :o)
17.08.2002 00:00 K dílu: Nový seznam děl Qliph
Mahoney: No právě, jenom terotericky... Skoro každej systém je teoreticky dobrej, ale lidi skoro každej zprzní uvedením do praxe. Ale šanci tomu dáme, resp. nemáme možnost ji nedat :o( Stanislav_Vašina: Ono zvykat si na něco, co ti nesedí, nevim. Nerad bych si za nějakou dobu zvykal na to, že sem můžu poslat jednu báseň týdně, pak měsíčně a pak třeba na schvalovací komise nových básní! Přeháním, samozřejmě, jen mi to připadá divný - kdo si myslíte že jsme, abychom omezovali nové začínající autory (kteří pro sebereflexi potřebují co nejvíc ohlasů => logicky tedy co nejvíc básní, na které můžou ostatní reagovat) nebo autory, kteří mají potenciál napsat i (mnohem) víc než 5 kvalitních básní měsíčně?! O to tady jde. O ten princip. Svobodu umění i "umění", toleranci grafomanům !!! :o) Ne, teď vážně. Jde o ten princip omezování kohokoli kýmkoli. Sem to podle mého prostě nepatří. Prokletí: S těma tipama pravdu mám (zdaleka nejen vlastní zkušenost) a za tím si stojím. Logicky, budeš číst někoho, koho znáš. A protože ho znáš, tak ho taky ohodnotíš. A jesliže ho znáš odsud, máš k tomu důvod, nejčastěji tě jeho tvorba nějak osloví. A tak tipuješ a tipuješ (nemáš čas psát kritiky), a zas tipuješ (nejlíp soukromě), aby dotyčný autor věděl, že na něj myslíš, a podíval se k tobě a dal ti třeba nějakej ten tip taky. Bohužel, ale je to tak. A máme začarovanej kruh. Jak psala Bloncka - nic proti novým autorům, naopak, ale maj to tady zatraceně těžký a Nový seznam (Nový zákon???) jim to rozhodně neulehčí. Howgh...
09.08.2002 00:00 K dílu: Nový seznam děl Qliph
Já vám nevim. Pročet jsem si celou diskuzi od začátku a Papouch má asi pravdu. Tváří se to jako pomoc novým autorům, ale v reálu je to omezuje - jak má začínající autor poznat, že jeho dílko je zrovna to jedno z oněch 5 dobrých, která měsíčně může poslat? A pokud vím, otevřeně si nikdo na nepřehlednost a zahlcenost Písmáka nestěžoval. Z principu jsem proti jakékoli selekci (rozuměj i cenzuře), navíc tipy nic neřeší, zavedení autoři jich mají víc i tak. A ještě jedna věc mě napadá - jestli někdo začíná psát, má většinou svoje dílka po papírech či disketách a na Písmáka je jen přepisuje (a vlastně to nemusí být jen začátečník, dělám to taky a nejsem zdaleka sám), takže pokud je hází na Písmáka, hází je sem jaxi naráz => je nebezpečný omezit přísun nových děl, protože ty pozdější, přes limit 5/měsíc, maji mnohem a mnohem obtížnější pozici k tomu, aby se mohly prosadit, pokud těch 5 předchozích je třeba slabších či jen průměrných - takového autora si prostě přečte málokdo, i kdyby to 6. dílko bylo sebelepší. A argument s tipama neberu - v hodně případech se dávají buď ze známosti => nový autor = no chance, nebo z jakési setrvačnosti a lennosti => tip místo kritiky a mám pokoj...
10.06.2002 00:00 K dílu: Akrostich Qliph
No, na me uz moc sladky, takze nic, tip nebude. Nevim, nejak mi tyhle veci nesedi, tak sorry :o)
06.06.2002 00:00 K dílu: Mezi stromy Qliph
Beru, asi to místy sklouzává, halt se ještě musim učit :o) PS: To vysmívání druhým úsměvem jsem nepochopil, můžeš ni to nějak dešifrovat? Dík
05.06.2002 00:00 K dílu: Qliph
co dodat... máš T!P
27.05.2002 00:00 K dílu: ve ztracení Qliph
A to zas jó T!P
27.05.2002 00:00 K dílu: Halucinace ticha Qliph
A sakra... T!P
27.05.2002 00:00 K dílu: Qliph
To Azzazela: Dočetl jsem a doslova mi vypadlo cigáro z huby. Síla. Nevěřícně zírám a típu. (a chápu) PS:Kde je Ramuel? :Q)) To JRR: Ono máš satanisty a satanisty. Někdo na to má, někdo ne a pak s tim jsou jen potíže, takže asi tuším, kam míříš. Ale je to jako každej jinej názor - buď ho máš v sobě nebo ho jen předstíráš a jsi za šaška těm, co ví, o čem to je. Nejsem sice satanista (víceméně), ale něco o tom vím (samostudium) a věř mi, ideologie nejsou dobrý a špatný. Prostě jenom jsou a lidi to sem tam kazí.
27.05.2002 00:00 K dílu: Po řece odplynou... Qliph
Znám, čekal jsem, kdy se to tu objeví. T!P
27.05.2002 00:00 K dílu: Jak prudce voní dřín... Qliph
Na můj vkus až moc sladký, asi už nejsem romantik :Q)
27.05.2002 00:00 K dílu: Kapičky vody Qliph
"Stáli jsme v ní na kopci a všude kolem mlčela tráva" Mám dojem, že jsme seděli a ta tráva byla celkem ukecaná, ale to je asi jiná pohádka :o) A T!P
27.05.2002 00:00 K dílu: Moji milí Qliph
Hračičko :o)
27.05.2002 00:00 K dílu: Moji milí Qliph
Hračičko :o)
27.05.2002 00:00 K dílu: Kolem slunce kruh... Qliph
Tohle mi padlo do oka už při prvním čtení. T!P
05.06.2002 00:00 K dílu: Jeskyně tisíce východů Qliph
A su zase tááááákle malinkej :o) Sis stěžovala, že nikdo nic neřekne, tak tady máš pár (+1) otázek, jestli jsem to pochopil :Q)) 1) Proč zrovna sedm, sedm X sedm a třináctkrát (!?) sedm? (štastná sedmička X nešťastná třináctka?) 2) Evoluce ve třech strofách ? (jeskyně >>> strom >>> středověk) 3) Nešťastná třináctka u středověku vedle andělů? U Tebe?
27.05.2002 00:00 K dílu: Lastura Qliph
Trochu mi to připomíná (tuším) japonské přísloví: Nepříteli dej rybu, přítele nauč rybařit (nebo tak nějak to bylo)
27.05.2002 00:00 K dílu: NOTHING FOREVER Qliph
Opravim, je to fakt (a Purply znám velmi dobře).
26.05.2002 00:00 K dílu: Najdi své lepší já... Qliph
Kateřino, smekám. Ta atmosféra, nádherně vykreslená... T!P
05.06.2002 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Depresáři, romantici a snílci Qliph
tak to jo......... :Q))
05.06.2002 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Depresáři, romantici a snílci Qliph
Mpj: Jasně, třeba slané :o))
04.06.2002 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Depresáři, romantici a snílci Qliph
A myslet je kyselé ? :o)))
05.06.2002 00:00 K dílu: RUN OF LIFE Qliph
Dík, sestro (?)
26.05.2002 00:00 K dílu: LOST MEMORY Qliph
Hudba je v plánu a možná už i ve výrobě (doom/death metal). Dík za típnutí :Q)
20.05.2002 00:00 K dílu: Chápete, co je to ich-forma? Qliph
Jenom k té Linhartové (pro Kostku): Linhartová je pochopitelná i bez vzdělání v oboru, ale pokud člověk něco z lit vědy ví, je to mnohem intenzivnější a lepší. Jinak to ale není "my cup of tea", abych tak řekl :o)
06.05.2002 00:00 K dílu: Chápete, co je to ich-forma? Qliph
ad: "...a čím více osobní, tím lepší..." To snad ani nemyslíš vážně. Neberu nikomu, že se ve své tvorbě svým způsobem projektuje, dělám to ostatně taky, ale aby autor sděloval čtenářům ryze osobí záležitosti? Co je komu do toho, že spisovatel XY má potíže? To je jedna z možných interpretací autorových projekcí do textu. V zásadě proti tomu nic nemám, taky se mi to stane, jinak ostatně asi ani psát nejde, ale nesmí to bít do očí. Druhá možnost je jakási hra hra autora s čtenářem - četl jsem nedávno dvě věci - Thétu od Hodrové a Přestořeč od Linhartové a můžu s klidným svědomím říct, že jsem to pochopil. Coby taky ne, když už to tři roky studuju a musím kompozičně analyzovat. Ale běžný (nikoli však průměrný !!!) čtenář se v textu plném autorských parentezí a digresí jen ztrácí a dojde k označení literatura pro literaturu, takže jak Linhartová tak Hodrová jsou čtivé jen pro velmi úzký okruh zasvěcenců, kteří si to mohou dovolit díky své literárně teoretické erudici. Jenže obě autorky svoji rozsáhlou literárněteoretickou znalost (alespoň v minimální míře) přímo vyžadují a tak je skoro nikdo nečte. Pročež bych si na Tvém místě rozmyslel, jestli chceš psát věci, co se budou šířit samy, nebo jestli Tvé literární pokusy bude schopna strávit jen hrstka převzdělaných intelektuálů. Autor do literatury patří, patří i do vlastního díla, ale musí umět odhadnout, co ještě čtenář stráví a co už je moc. T oje asi všechno, původně to mělo být na pár řádků, ale jako ostatně nejednou jsem se zase zamyslel, tak se omlouvám. :o)
10.04.2002 00:00 K dílu: Qliph
Čolito: Je to můj názor a bud si za nim stát, Val má i lepší věci (podle MÉHO názoru, ovšem) :o)))))))))))))
07.04.2002 00:00 K dílu: Qliph
Nic moc, máš i lepší věci. Jako hříčka hezký, ale poeticky slabota, nemá to nápad krom zvýraznění písmen, sorry.
20.03.2002 00:00 K dílu: Qliph
Podle mě nai tak nejde o to, jak jsou staří fyzicky, ale o to, na kolik se cítí, tedy jak jsou staří psychicky (samozřejmě s trochou nadsázky, ale něco na tom je). Jeden můj bývalý spolužák asi nikdy nedovrší psychickou pubertu - je mu přes 21, ale pořád se chová tak na 13. A je v pohodě - jeho holce je 16 (!) a klape jim to asi rok bez větších obtíží. Každému, co jeho jest :o)
20.03.2002 00:00 K dílu: První rande Qliph
Tak to je normální - mě lidi taky podsouvají vzory, co neznám (resp. znám, ale nečtu). Párala si rozhodně přečti, je to fakt mazec, hlavně Katapult a Milenci a vrazi. Ani Profesionální žena není od věci (ostatně, celá černá pentalogie má něco do sebe). Hodně lidí nemá Párala v lásce, ale jen do té doby, než pochopí...
20.03.2002 00:00 K dílu: První rande Qliph
Tak mi to trochu připomíná Páralovy charakteristiky v Milencích a vrazích. Záměr?
22.03.2002 00:00 K dílu: Šedomor Qliph
entheos: to je možný, ale neznám ho :o)
20.03.2002 00:00 K dílu: Šedomor Qliph
Tynic: Možná Tě překvapím, ale občas tak vážně mluvím :o) Nejde totiž o napodobování - prostě se mi ta trošku starší čeština líbí (možná studijní deformace) a na některé věci mi pasuje líp než ta současná, zmechanizovaná, okleštěná a tak trochu ochuzená ve snaze o co nejstručnější komunikaci. Ale tahle myšlenka by vydala na samostatnou úvahu, což se mi momentálně jednak nechce, jednak to sem (do kritik) nepatří a navíc na to ani nemám čas. Gorogona: A v jakém stylu?
19.03.2002 00:00 K dílu: Šedomor Qliph
avi
16.03.2002 00:00 K dílu: Qliph
Eééé, do Mýdla nemůžu :o( Dejme tomu, že jsem tam dostal červenou kartu, aby vám to bylo jasnější a Ňufa s Milhausem na mě poněkud zanevřeli, pročež už jsem tam nebyl tak 1/4 roku a nemám v úmyslu je dráždit svou přítomností. Tak sorry, jinak byc se objevil, bylo to tam hezoučký...
13.03.2002 00:00 K dílu: Qliph
Mimochodem, recyklace PET lahve je dražší než její výroba, tkže se není čemu divit, že jich máme tolik. Mimochodem za druhé, je to neuvěřitelně dlouhá snaha někoho o něčem přesvědčit, ovšem ta délka je na škodu věci. Mnohdy stačí jedno slovo, pár vět (i v agitaci platí, že méně někdy znamená více). Líbí se mi ten nápad s fotkou opice (doporučoval bych mládě šimpanze). Ale je to fakt neúnosně dlouhý a pro středoškoláka složitý. Maximálně půlku, možná ještě míň, jinak to dočte tak nepatrnej zlomek lidí, že je to zbytečně vynaložená práce. Tolik můj názor.
06.03.2002 00:00 K dílu: Kukaččí hnízdo Qliph
Kami: Tak to je potom zlý. A nejde to vzít zpátky, co? To už se leda tak zamyslet nad sebou samým a rychle najít nějaký to opuštěný hnízdo a zkusit to znova, tentokrát třeba jako holubice, ovšem znalá metod kukačky :o)
02.03.2002 00:00 K dílu: Kukaččí hnízdo Qliph
Tak nějak asi chápu, co se Ti událo... A je to moc hezky popsaná situace z (bohužel) běžného života. Ale teď už (i díky Tobě) vím, že z kukaččího hnízda rozhodně nepocházím... Spíš těch kukaček potkávám čím dál tím víc :o(
17.03.2003 00:00 K dílu: Tobě, která jsi neviděla snídat polibek Qliph
Cafu: KRIZE :o)
22.02.2002 00:00 K dílu: Ve víně pravda? Qliph
OK, jen mi uniká ta souvislost té básně s Aurorou :o(
21.02.2002 00:00 K dílu: Ve víně pravda? Qliph
Pino15: A kdy jindy než v listopadu? Přepočítej si ruský kalendář z té doby, a dojdeš k tomu, že to podle našeho bylo 7. listopadu...
05.02.2002 00:00 K dílu: NAPODOBENINA ČÍNSKÉ BÁSNĚ Qliph
Čte se to těžko, ale je to hezký. Není to jen grafická hříčka, má to i myšlenku, a dost dobrou, čili T!P, experimentátore.
09.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Wopi: Tak si to užij :o)
09.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Monthy: Možná máš pravdu... Wopi: ???
08.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Wopi: Neprovokuj, nebo fakt začnu (a rovnou u Tebe) :o) Mahoney: Aby ty ses neozval a nebyla to zas pravda :o) Monthy: Hodně jednoduchý řečení, moc dlouho di o tom nepřemýšlel, co :o)
08.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Prokletí: Chápu, jsou i nepoučitelní jedinci, přesvědčení o své dokonalosti, která je však jen chtěná, nikoli opravdová. S tímto typem lidí nehne nic, ani milión kritik, byť by byly napsány sebelíp. Souhlasím s tím, že konstruktivní kritika obecně je celkem oříšek, ale myslím si, že pár lidí na Písmákovi by si s tím poradilo (jen by se muselo chtít...)
07.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Mahoney: Qliph vyslovujeme [klif] a skloňujeme dle vzoru pán. A dík za podporu veřejných kritik - taky si myslím, že negativní reakce má být na očích, aby mohla být vyvrácena či potvrzena co nejširším spektrem čtenářů, protože ani já nemám patent na rozum. Prokletí: Naprostý souhlas, nejsme tu proto, abychom se plácali po rameno za každou čárku, co sem kdo napíše. Jsem zastáncem konstruktivní kritiky (a tou je především negativní, která autora nutí zamyslet se nad vlastní tvorbou - pokud mi 30 lidí napíše, že je to shit, tak na tom asi něco bude. Jenže tolik lidí ochotných veřejně nesouhlasit na celém Písmákovi asi ani není).
06.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Mahoney: No, reagovat na každou básničku nejde (ani na každý typ - viz Wopi), ale díky za avíza, aspoň se v té záplavě člověk neztratí. Upřímně řeknu, že reaguju na všechno, co mě rozhodí (buď kladně nebo záporně) a podle toho to taky vypadá (pár lidí už se mnou odmítá komunikaci, protože jsem jejich veledíla pohaněl - byť soukromě, tedd jsem je nijak nepranýřoval, ale jsou i tací)
05.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Wopi: A tak jo, ať máš radost, budiž nám kloaka i žabí prdelí :o) Vojtek: Pokud se urazí po věcné kritice, nemá cenu mu to brát. Ale i záporná kritika je lepší než nic (asi jsem to nenapsal prve dost jasně). Ať si každej píše komu a co chce, ale mlčení je horší než odmítnutí (a to v jakékoli situaci). A že nadává? Ať nadává, co jiného by taky dělal, vždyť to dělají všichni (a nejvíc ti, kteří neudělali nic pro změnu stavu, na který nadávají, i když mohli). Kolaloka??? Barbare, copak to je nápoj umělců? :o)
05.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Tak popořadě. Bafomette: Ave satanas, na žábáka se tímto ptám taky :o) Wopi: co ten otazníček u druhé otázky? (jinak vyčerpávající odpovědi a dík za ně). PS: Nikdy jsem nebyl první a poslední taky ne, vždycky tě někdo předběhne a vždycky tě někdo sleduje :o) Prokletí: Gratulace!!! Konečné řešení problému žabího vylučování je na světě. Ale když jsi takovej mozek, mám další dotaz: Prdí hadi? :o))) Vojtek: Oceňuju odvahu použít spojení ´něco smysluplného vyblít´, ale stejně si miyslím, že to je právě výhoda Písmáka - zavedený profík na reakci tebe, malého čtenáře, v záplavě kritik zvysoka kašle, nemá to zapotřebí. Ale začínající pisálek (a to je tady drtivá většina) má díky tomu ´vyblití´ ideální zpětnou vazbu a může přemýšlet, jestli je vůbec dobrý nápad psát dál a pokoušet se získat něco jako vydavatele (pokud to tedy bere vážně). Jo a veř tomu, že otázky podobná mým se budou vracet pořád - historie se opakuje :o) Všem, kteří nebyli dosud jmenováni: Dík za reakce, které se až nebezpečně shodují s tím, co jsem si odpověděl sám, což mě utvrzuje v názoru, že jsem tady správně. A podle všeho to vypadá, že místní čtenáři a přispěvatelé jsou (tedy jste, vlastně jsme) vcelku soudržná skupina, která má poměrně jasný a hlavně vnitřně svobodný a upřímný vztah k literatuře. Jen tak dál...
04.02.2002 00:00 K dílu: Jak hodnotit? Qliph
Málem jsem zapomněl na avíza :o)
04.02.2002 00:00 K dílu: Co si myslíte o Benešových dekretech? Qliph
Nyx: nevím, kdes přišel na zo, že měli jít Češi do plynu hned po Židech, jsou známy dokumenty, které s českou rasou počítaly jako s dozorci do nacist. lágrů na Sibiři. Ale že byl Hitler zrůda, to je neoddiskutovatelný fakt. Mimochodem byl taky geniální řečník a showman - na TV NOVA by jistě pekl ty největší koláče sledovanosti a v antickém Římě by byl zcela jistě císařem.
02.02.2002 00:00 K dílu: Balck Qliph
Důvěrně znám ty pocity. Noční psaní do mobilu je mi taky docela blízký :o)
18.02.2002 00:00 K dílu: PRosím prózu Qliph
Kostka: Jasně, ale nějak se nám ta debata odklonila od původního tématu. A jen tak mimochdem, jak dlouho Ti trvá stáhnout jeden MB (a na kolikátý pokus se Ti podaří spolehlivě připojit)? Uznávám, že argumentace některých jedinců větami typu drahé telefonní připojení, nízká rychlost, padání a tak dál je sice drobet přitažená za vlasy, nicméně něco na tom je. Holt monopol je monopol a dokud tomu tak bude, naděje na zlepšení je vcelku mizivá. Ale to fakt jen mimochodem - nejsem ten, co by tu pranýřoval TELECOM, to dělají jiní a mnohem lépe (a občas si teda TELECOM fakt naběhne - třeba už v názvu mají ČESKÝ, ale aby člověk uměl cizí jakyk, když si čte jejich služby a tarify) Teď zpět k titulku diskuze. Myslím si, že za vším stojí ajkási lennost a pohodlnost, dále pak již na Písmákovi tolikrát přetřásaná klubka autorů, kteří se čtou navzájem a stačí jim to, atd. atd. atd. Každopádně tady a teď nevyřešíme (jako obvykle) nic, je mi líto.
04.02.2002 00:00 K dílu: PRosím prózu Qliph
Kostka: poezie je podle mne složitější - do mnohem menšího prostoru - oproti próze - musí autor taky vtěsnat nějakou myšlenku (tedy považuje-li se anebo chce být považován za autora) a to není až tak jednoduché, pokud vezmu v úvahu, že próza obecně je mnohem méně svázaná než poezie. A věř mi, že po roce studia teorie literatury vím, o čem mluvím. Jasně, myšlenku to mít nemusí (už vidím reakce typu MUSÍ???), ale pak je to dle mého zbytečně popsaný papír. Ale ono charakterizovat něco, co se živelně a nekontrolovaně vyvíjí (tedy lidskou tvořivost) je celkem problém i pro zasloužilé literární historiky, natož na to pasovat škálu kvalitní X nekvalitní a já se tady NIKDY nebudu pouštět do apologetických výlev nad kvalitou JAKÉHOKOLI textu. Jinak beru, že jsem se uťal s těmi třemi básněmi za povídku, to sorry všem, kterých se to dotklo. A jen tak mimochodem - jak často stahuješ přes telefonické připojení? Je to neuvěřitekná zábava a dobrodružství, když to padá jak o život a rychlost stahování je zhruba taková, jakou vyvine servírka v nádražním bufetu. Jinak souhlasím s Papouchem a Mpj, už to začíná zabředávat do blablabla blabla bla a je to fakt nuda. Tak toho nechme, naše počínání stejně nepřinese žádného ovoce a jen zbytečně mlátíme prázdnou slámu...
02.02.2002 00:00 K dílu: PRosím prózu Qliph
Úprava: už jsem tvoje dílo lehce prozkoumal. Nemáš ponětí, co je to povídka. Poezii nekomentuju, každej v ní vidí něco jinýho, přeber si to, jak chceš...
02.02.2002 00:00 K dílu: PRosím prózu Qliph
Pořád mi vrtá hlavou to Tvoje "naplácat pár sraček a předstírat umělecký záměr"... A i když podle sebe prosí (skutečně na začátku slovo prosím je), tak ty sračky tam jaxi nesedí - prosba by se bez sraček obešla, řekl bych... A k tomu citátu: Nesledoval jsem autorovu tvorbu, ale mám dojem, že o básni ví celkem kulový, protože hypotéza, že tři básně vydají za jednu povídku, je hovadina přímo nebetyčná. V tom je právě síla kvalitní poezie, minimem slov říct maximum. Dobrá poezie je mnohem složitější na napsání, než povídka - v povídce je mnohem víc prostoru pro přemýšlení. Zkus to napsat v básni a možná pochopíš.
01.02.2002 00:00 K dílu: PRosím prózu Qliph
Co??? Já mám psát něco, protože si to nějakej niemand přeje??? Povídku sem tam napíšu, ale určitě ne proto, že to někdo chce!!! Odmítám diskutovat s člověkem, který má dojem, že musí lidem říkat, co mají dělat...
05.02.2002 00:00 K dílu: D.E.P.K.A Qliph
Sliboval jsem dešifrovat, ale nejde mi to. Nemůžu říct nic víc, než že je to časovaná boma (už to čtu asi potřicátý a mám dojem, že budu mít návštevu, co vypadá jak kominíkovo prostěradlo). Jak už jsem psal, je to hodně pravdivá výpověď, smutně krásná, ale něco si Ti dovolím poradit - pořádně svaž ty kajaky k sobě, ať se nikdy nerozdělí. Ve dvou se to líp táhne i proti proudu... Hodně štěstí a piš dál takhle hezky o nehezkých věcech...
26.01.2002 00:00 K dílu: D.E.P.K.A Qliph
Pravda nade vše. Důvěrně znám tu černou plachtu. Možná by to sneslo trošku hlubší obrazy, ale i tak je to... no, ani vlastně pořádně nevim, něco mi to říká, ale nevim, co odpovědět, ještě se na to podívám, až bude čas a zkusim to dešifrovat.
28.01.2002 00:00 K dílu: Qliph
miklunka: k tomu PS - takovejch lidí je spousta, jenom pár ale dojde tak daleko, že se někde veřejně projeví. Jak už jsem napsal výše - tenhle typa je totálně zamindrákovanej a potřebuje, aby si ho někdo všiml. Zvolil zajímavý (ubohý), ale velmi efektivní způsob. Jen se všichni podívejte, kolik lidí už to tady četlo (něco přes 400, pro ty línější). Takže našemu ubožáčkovi se podařilo zaměstnat tolik lidí, kolik snad ani v životě nepoznal (soudím dle toho, že se musí takhle projevovat - asi moc lidí kolem sebe nemá). Je to můj poslední příspěvek do této diskuse, končím se čtením hanopisů. Ten úchylák se totiž zcela jistě náramně baví naší snahou ho tu nějak odsoudit - je mu totiž jrdno, jak to dopadne, hlavně, že zaujal. A proto apeluji na všechny písmáky (a mám dojem, že už tu tento návrh několikrát padl): IGNORUJME TOHO CHUDÁKA !!! Na avíza už nebudu reagovat a nic sem nenapíšu. Nebudu živit úchylku nějakýho niemanda, co neni schopnej napsat nic víc, než urážku. A to jenom proto, aby zaujal. Kdyby to aspoň nějak umělecky vytvaroval, dalo by se to nějak omluvit (i když mě ani ve snu nenapadá jak). Ale naprat to sem jak do plátku Super, to je ubohost největšího rázu. Je to jen další zakomplexovanej idiotek, seru na něj. NIC už mu sem nenapíšu. NIC... Astalavista: Jedinou možnou léčbou takovýchto jedinců je jejich separace ve vypolstrovaném pokojíku s mřížema na okně a třikrát denně ledová sprcha. A pokud ani toto nezabere, pak zbývá už jen fyzická likvidace. A ať mě moc nesere, nebo si ho najdu (pár hackerů ochotných pomoci snad znám) a pak už to asi nebude na čtení... no, možná v Černé kronice.
25.01.2002 00:00 K dílu: Qliph
Lidi, to je bezmozek. Mám dojem, že se jen hodlal zviditelnit a nakrknout pár lidí (docela se mu to povedlo, musim uznat). Ačkoli Cavaleru nijak výrazně neznám, je mi naprosto ukradená jeho sexuální orientace (ostatně, je to věc každého jednoho jedince), a i kdyby snad byl homosexuál (o čemž ovšem po přečtení pár zdejších příspěvků silně pochybuji), tak se nic neděje, vždyť je to normální už i v politice. Ale pisatel iniciačního článku by se měl nechat vyšetřit, neboť to, co tu vyplodil, svědčí o tom, že je jen ubohý raneček komplexů, se kterým se nikdo nebaví a tak provokuje a chce být v centru pozornosti za každou cenu. Jenže tady se přepočítal (na druhou stranu, kolika lidem se podařilo zaměstnat psaním reakcí tolik písmáků :o) ?). Prostě je to magor, howg, domluvil jsem.
25.01.2002 00:00 K dílu: Pavučina z červených vlasů Qliph
Hezký, na něco jsem si u toho vzpomněl a i když to bolelo, dík.
25.01.2002 00:00 K dílu: Za šerosvitem popluji Qliph
"Osedlám křídla potopené lodi..." Hezké... Ale až moc pohádkové a zároveň moc realistické dohromady (jak píše Astalavista - výrazy z reality) - na můj vkus. Jinak tradičně vynikající obraty, zaujalo mě slůvko hrdohloupost, ale snad kvůli tomu mě nelibému napětí dneska bez T!Pu, sorry :o(
16.01.2002 00:00 K dílu: FENIX Qliph
Krucinál, brouzdám si tak Písmákem a dostanu takovou ránu z čistýho nebe. Moc dobrá hrátka, jen co je pravda. A má i logiku a hlavně, ten nápad. Škoda, že já takovey nikdy nedostanu :o) Máš to mít - T!P
16.01.2002 00:00 K dílu: Daimonion Qliph
Něco jsem chtěl říct, ale místo slov mi z pusy padají akorát zpřeházené zlomky praslovanštiny. Nechápu, zírám, a asi skončím s psaním. ***** T!P *****
16.01.2002 00:00 K dílu: Neúplná obleva Qliph
Bacile, ty jsi infekční. T!P
13.01.2002 00:00 K dílu: Rebelka a její bratrstvo Qliph
Taky názor. Ono rozlišit, co je a co není báseň je problém pro tým vědců, takže mě tvůj postřeh nijak nebolí, máš na něj právo a já to respektuji, ovšem nesdílím. Ale to je otázka úhlu pohledu. Jinak v pohodě, nic se neděje a dík za tvůj názor.
11.01.2002 00:00 K dílu: Can-can Qliph
Hezký...
09.02.2002 00:00 K dílu: Naposledy Qliph
Tak jsem rád, že jsme si to vyjasnili. A slibuju, že už si dám pozor, co říkám, a jak to vyzní :o)
09.02.2002 00:00 K dílu: Naposledy Qliph
Sorry za to avi, zapomněl jsem. Ale láska podle mě není o tom, jak moc si někoho připoutám (přivlastním). Nevadí mi, že je s jinyým, má právo výběru, je skutečně svobodná, ale mohl jsem o tom vědět dřív, než lidi okolo. Místo podvod by se tedy dalo použít něco jako zneužití důvěry nebo tak, nevim, jak to přesně popsat. Prostě, když někdo, koho miluješ, udělá něco, co Tě raní (ačkoli tvrdí, že Tě taky miluje) , tak potom docela mrzí, že se o tom všem dozvíš jako poslední, i když se Tě to bezprostředně týká. Ale to asi nepochopí nikdo, kdo něco takovýho nezažil...
12.01.2002 00:00 K dílu: Naposledy Qliph
Wopi: to jsem nepochopil - nevěra je podle mě podvod a nechápu, proč do toho taháš vlastnictví. Máš trochu ujetý chápání lásky, zdá se mi.
11.01.2002 00:00 K dílu: Loď vzdechů Qliph
Jó, LOST HIGHWAY, to je hodně dobrej film, to můžu...
11.01.2002 00:00 K dílu: Qliph
Nádherně smutná věcička, děkuju T!P
11.01.2002 00:00 K dílu: Qliph
Megadobrý, nemám co dodat. T!P
11.01.2002 00:00 K dílu: Můj Měsíc Qliph
Moc hezký (trošku jsem si u toho zavzpomínal), máš T!P
09.01.2002 00:00 K dílu: Meč v bouři Qliph
Hezká, moc hezká záležitost. Jen bych to trochu rozházel do strof, na souvislý text už je to moc dlouhé (můj skromný osobní názor) A jak už je u mě při čtení většiny Tvých básní zvykem, dostaneš T!P :o)
09.01.2002 00:00 K dílu: Qliph
Zčásti souhlasím s horákem (je to opravdu trošku černobíle podané), ale s tím rozborem složité básně máš dobrý nápad. Zkoušel jsem rozebírat "Terestris" Ivana Blatného (sb. Tento večer) a nějaké věci z Holanovy sbírky "Na sotnách" a musím říct, že rozebrat si tak složitou poezii je super škola vlastní tvorby. Teprve potom totiž člověk (je-li ovšem soudný) pozná, co má cenu publikovat a co ne, co je odpad, který patří zpopelnit dřív, než někoho nakazí. A vřele bych to některým písmákům doporučil (určitě na ony konkrétní autory, ať si každý vybere sám, ale ať to zkusí, možná bude překvapen sám sebou a možná taky přestane psát). Jinak Pepo má pravdu s tím výběrem z výběru (času opravdu nemá nikdo nazbyt), možná bych to doplnil asi o to, že onen výběr je naprosto svobodný a pokud se mi nějaký autor zalíbil víc, nikdo mě nedonutí, abych jeho příspěvky přestal číst kvůli tomu, že jsou tu i jiní. Když mám něco v oblibě, prostě si to nenechám vzít. Na to si, drahý Lyryku, poněkud pozapomněl - můžeš lkát nad neprostupnými pavučinami klubek autorů, ale je to zcela přirozený jev - lidé, kteří mají něco společného prostě budou držet pospolu a nikdo s tím nic nikdy neudělá, ani Ty...
09.01.2002 00:00 K dílu: Zimní zahradou Qliph
To clovrdik: nad tou Tvou kritikou jsem docela přemýšlel, ale ta poslední strofa tam zůstane. Muselo to ven, nějak to něšlo přehlédnout. A ten "nemastný a neslaný začátek" je asi dán tím, že to tak nějak fakt bylo a že jsem se asi příliš upjal na tu realitu. Ale nechám to tak, jak to je, nemá cenu to přepisovat jen proto, že někdo na to má jiný názor. To bych si pak nemohl vážit sám sebe a přestal bych psát úplně. A to snad nechceš :o) kždopádně všechno dobrý a dík za názor, můžeš to zkusit i na dalších mých výtvorech, docela by mě zajímalo, co Tebe vypdane :o)
08.01.2002 00:00 K dílu: Zimní zahradou Qliph
Děkuji:o)
06.01.2002 00:00 K dílu: Zimní zahradou Qliph
to Krel: to "snad" tam mělo být dvakrát, nějak mi to vypadlo, už jsem to opravil...
05.01.2002 00:00 K dílu: Joint Qliph
A jé je... Mám dojem, že přestanu hulit :o) KECÁM, nepřestanu asi nikdy... A asi bych měl zkusit něco v tom stavu napsat, bude to určitě zajímavý... A jen tak mimochodem - moc se mi ta báseň líbí, je mi strašně blízká (něco podobnýho totiž prožívám). Dík...
Nahoru