01.10.2023 16:07 | K dílu: Próza měsíce: srpen 2023: vyhlášení výsledků | Kate3 |
Děkuju vám všem, kteří jste hlasovali pro mou povídku! Nikdy bych si nemyslela, že zrovna na pismakovi se může moje povídka umístit na třetím místě. Děkuju, je to skvělé! Gratuluju všem umístěným! :) |
||
19.09.2023 00:35 | K dílu: Sestra | Kate3 |
Philogyny, děkuju Ti moc za tvůj komentář. To je zajímavé, že ses chtěla stát řádovou sestrou. Nechceš mi o tom třeba do soukromé zprávy napsat víc? :) Klidně připoj i něco o tvém strýci. Paměť národa je super věc, taky si občas zpracované příběhy čtu, poslouchám.. Díky! |
||
19.09.2023 00:30 | K dílu: Sestra | Kate3 |
Janino5, moc děkuji za tak krásnou a velkorysou pochvalu. Velmi mě potěšilo, co píšeš o mně jako o autorce. Moc oceňuji, že na tebe můj příběh takto zaspůsobil. Byl by můj sen, kdybych mohla některé svoje povídky vydat třeba někdy knižně. To bych byla ráda a líbilo by se mi, kdyby se moje texty mohly dotknout srdce i dalších lidí. :) Děkuji i za pochvalu ohledně vypsané ruky a krásné češtiny. Snažila jsem se a píšu takto povídky už několik let, tak se to možná konečně projevuje. Díky a měj se dobře. :) |
||
03.09.2023 01:38 | K dílu: Sestra | Kate3 |
K3, ještě jednou ti moc děkuji za tvůj komentář. Chápu, že Harry Potter témata nejsou pro každého, ale mám tu i jiné kousky, některé inspirované historií, jiné ze současnosti, ale jsou vlastně už starší, teď jsem už asi více vypsaná. Nebo aspoň myslím... S tou polskou kinematografií naprosto souhlasím. U nás se taky začínají prolamovat ledy, ale jde to hrozně pomalu. Občas se nějaký film objeví, ale je jich málo. Film, o kterém mluvíš, se jmenuje Zákal (česky). Pokud myslíme tedy stejný film. Je to o Julii Brystigierové, která byla v 50. letech prokurátorkou a "zaměřovala se" na politické procesy s katolickou církví. Ona pak přebývá nějaký čas v klášteře, jsou tam řeholnice, kněží, vyrovnává se se svými činy, chce odpuštění, apod. Film jsem viděla a líbil se mi, ač je poměrně drsný. Potom doporučuji ještě film Ida. Také výborný a také je tam (ne hlavní hrdinka) soudkyně z 50. let. Hlavní hrdinka je mladá žena, dívka, která chce vstoupit do řádu. K3, rozumím, na základkách a středních školách v době komunismu se prostě dějepis nemohl učit svobodně, ani v 50. ani v 70. , 80. letech. Někde se někteří učitelé snažili, jindy učili přesně podle toho, jak historii vykládala strana a na jaká témata dávala důraz. Úplně chápu, že ty informace můžou být pro někoho překvapivé, protože se k lidem informace často dostávali až po roce 1989. Prostě nebylo, kde se je dozvědět, pokud se člověk nedostal k samizdatu, různým knihám, nebyl např. ve strukturách skryté církve, apod. Bylo by to na dlouhé povídání. Já studuju historii, ale samozřejmě výpovědi pamětníků jsou vždy cenné. Děkuju moc za tvůj komentář, nesmírně si ho vážím a taková pochvala mne pohání dál, nutí se zlepšovat. Ta zpětná vazba mě těší. Jsem moc ráda, že sis povídku rád přečetl. Myslím, že bych jich postupně mohla s podobnou tematikou napsat víc. |
||
03.09.2023 01:19 | K dílu: Sestra | Kate3 |
Abakus, taky si myslím, že je to dobré. Navíc, tahle moje povídka je v podstatě spíš příběh, který se opravdu stal. Studuji historii a je v něm propojen příběh několika žen vězněných v 50. letech. Děkuji moc za komentář, vážím si ho. |
||
03.09.2023 01:17 | K dílu: Sestra | Kate3 |
Petra.emilie.k, děkuji za komentář, jsem ráda, že se ti povídka líbila. Ženské hrdinství mě taky baví, především, když ho najdeme u hrdinek, u kterých bychom ho možná na první pohled nečekali - třeba u řeholnic. Díky za tip! :) |
||
03.09.2023 01:16 | K dílu: Sestra | Kate3 |
K3, děkuji moc za komentář, hned se k němu dostanu. A ano, souhlasím, můžeš mou povídku nominovat do soutěže Próza měsíce. :) |
||
11.11.2022 21:36 | K dílu: Slepice v ruksaku | Kate3 |
Děkuju za super báseň a tip! |
||
05.11.2022 21:26 | K dílu: Proces 5 | Kate3 |
Moc děkuju, Ichigo!!! :) K tomu Hermioninu věku, já ji ve svých povídkách vnímám jako starší, že jí je mezi 22-25 lety. Asi proto působí tak dospěleji než na 17,18 let a zároveň i její myšlenky. Díky, jsem ráda, že se ti líbil žhavý mazec. :D A ohledně Harryho... Ještě se v povídce objeví a jeho role bude klíčová, ale máš pravdu, že tato povídka je hlavně o Severusovi a Hermioně. :) |
||
25.10.2022 22:43 | K dílu: Proces 4 | Kate3 |
Děkuju, snažila jsem se. :) |
||
03.10.2022 23:19 | K dílu: Proces 1 | Kate3 |
Moc děkuju za komentář a přízeň! :) Jsem zvědavá, co budeš říkat na další kapitoly. Hlásím, že jich mám napsaných několik dopředu. :) |
||
09.07.2022 23:44 | K dílu: Proces 1 | Kate3 |
Je to začátek něčeho na pokračování. Navazuje to na 7. díl Harryho Pottera, ve kterém zemřel profesor Snape. Pozměnila jsem tento fakt a postavila na tom povídku, která má pokračování. Říká se tomu fanfikce, fanoušci píší příběhy inspirované svými oblíbenými knihami, filmy. Děkuji za komentář a pochvalu. Co se týká vlastní tvorby, tak tu něco už mám, ale staršího data, tak se můžeš případně podívat. Děkuji a brzy přidám další kapitolu. |
||
08.03.2021 22:14 | K dílu: Noční nebe | Kate3 |
Safiáne, děkuji za rady, podívám se na to. Možná je to také z toho důvodu, že jsem přemýšlela, jestli napsat vázané verše nebo volné. Možná bych s jistými úpravami mohla báseň předělat do volného verše. Třeba by jí to pomohlo. Uvidím ještě. Díky. :) |
||
08.03.2021 21:48 | K dílu: Noční nebe | Kate3 |
Safiáne, autorka skromnější je, někdy až moc, ale proto, že má tuhle básničku ráda, nechce si příliš nechat do ní rýt. Chce si udržet pocit, který ji k napsání této básně popostrčil. Nevěřím, že je básnička celá k ničemu. |
||
08.03.2021 16:26 | K dílu: Noční nebe | Kate3 |
Norsko 1, neexistuje člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. Já mám báseň za hezkou pocitovku. |
||
08.03.2021 16:24 | K dílu: Noční nebe | Kate3 |
Cadmium, děkuji. |
||
02.03.2021 20:53 | K dílu: Ratko a Milica | Kate3 |
Text na mě velmi zapůsobil. Líbil se. Díky za ten zážitek, píšeš moc čtivě. Připomíná mi to studijní léta na bakalářském studiu. Úplně jsem si opět vybavila ten pocit, i když to ještě není vůbec tak dávno... :) A taková určitá nejistota ze zklamaných nadějí a smutek nad tím, co člověk může ztratit, když nechá jít druhého člověka. Tip. |
||
22.02.2021 21:49 | K dílu: Dům na pobřeží 2 | Kate3 |
Prosecký a Majaks: Děkuji moc za reakci a naviděnou u další části povídky. :) |
||
22.02.2021 21:49 | K dílu: Dům na pobřeží 2 | Kate3 |
Děkuji moc za reakci a naviděnou u další části povídky. :) |
||
22.02.2021 20:36 | K dílu: Slova | Kate3 |
Moc pěkné. Hezky pracuješ se slovy. Umíš ta Slova nacházet a skládat dohromady, až je to dokonalé. Dávám tip. K. :) |
||
22.02.2021 17:26 | K dílu: Dům na pobřeží 2 | Kate3 |
annnie, děkuji moc za názor a doporučení. To jsem tedy ráda, že to není brak, ale aspoň tedy čtení na prázdniny. Ano, měla to být taková oddechová povídka, i pro mě, když jsem ji psala/píšu. :) Člověk se snaží a ono z toho vyjde jen toto, no, co se dá dělat. Snad mě to zase posouvá k lepšímu psaní a povídkám... A k té ukecanosti - souhlasím, ale i já jsem prostě ukecaná a často rozvleklá, to mi už řeklo pár lidí. Budu se snažit na tom pracovat. :) Díky za doporučení ohledně jmen. Ty už teď měnit nebudu, ale budu na to příště myslet. Já se vždy nějakým způsobem snažím, aby to jméno ladilo k postavě a jejímu charakteru, tak proto možná tak moc vznešená jména jako Magdaléna a Richard. No, snad to nebude úplně na škodu. Děkuji moc a snad to budeš (zatím) číst i dál. Ráda uvidím tvůj komentář pod povídkou. :) |
||
22.02.2021 15:29 | K dílu: K.O.U.L.E., Socha Sv. Kláry | Kate3 |
Pěkná povídka, má atmosféru. Tušila jsem, že to bude něco takového... :) |
||
22.02.2021 14:58 | K dílu: Dům na pobřeží 1 | Kate3 |
Přidala jsem druhý díl povídky. :) Budu ráda za hodnocení. |
||
16.01.2021 02:01 | K dílu: Dům na pobřeží 1 | Kate3 |
StvN, moc děkuji za kritiku a za názor. Není to typicky červená knihovna, respektive alespoň já tuhle povídku tak nevnímám. Nezakrývám ale, že tam její prvky také budou, ale nechtěla bych, aby to bylo prvoplánové. Spíše bych řekla romance. Termín červená knihovna mi zní příliš pejorativně. Vykreslit tak ostré charakterové hrany a rozdíly obou postav byl můj záměr, který má své odůvodnění. Hlavně u Richarda. Důvod, proč se tak chová, se čtenář dozví v následujících kapitolách. Vše má své bližší vysvětlení. Obě postavy mají ve své minulosti a povaze něco, díky čemu se sblíží. Víc bych nerada prozrazovala. Chtěla jsem napsat první kapitolu takovou, aby nabízela určité otázky a dohady, kam může děj směřovat. Nechtěla jsem toho naznačovat příliš, ale souhlasím, že jsem asi klidně mohla prozradit i více. Budu se o to snažit v dalších částech. Děkuji za rady ohledně autorských komentářů k dialogům a náhledů do nitra postav. Budou, to mohu slíbit. Díky za tip. A snad budeš tento můj text sledovat i nadále. |
||
16.01.2021 02:00 | K dílu: Dům na pobřeží 1 | Kate3 |
tvN, moc děkuji za kritiku a za názor. Není to typicky červená knihovna, respektive alespoň já tuhle povídku tak nevnímám. Nezakrývám ale, že tam její prvky také budou, ale nechtěla bych, aby to bylo prvoplánové. Spíše bych řekla romance. Termín červená knihovna mi zní příliš pejorativně. Vykreslit tak ostré charakterové hrany a rozdíly obou postav byl můj záměr, který má své odůvodnění. Hlavně u Richarda. Důvod, proč se tak chová, se čtenář dozví v následujících kapitolách. Vše má své bližší vysvětlení. Obě postavy mají ve své minulosti a povaze něco, díky čemu se sblíží. Víc bych nerada prozrazovala. Chtěla jsem napsat první kapitolu takovou, aby nabízela určité otázky a dohady, kam může děj směřovat. Nechtěla jsem toho naznačovat příliš, ale souhlasím, že jsem asi klidně mohla prozradit i více. Budu se o to snažit v dalších částech. Děkuji za rady ohledně autorských komentářů k dialogům a náhledů do nitra postav. Budou, to mohu slíbit. Díky za tip. A snad budeš tento můj text sledovat i nadále. |
||
16.01.2021 00:37 | K dílu: Dům na pobřeží 1 | Kate3 |
StvN, moc děkuji za kritiku a za názor. Není to typicky červená knihovna, respektive alespoň já tuhle povídku tak nevnímám. Nezakrývám ale, že tam její prvky také budou, ale nechtěla bych, aby to bylo prvoplánově. Vykreslit tak ostré charakterové hrany a rozdíly obou postav byl můj záměr, který má své odůvodnění. Hlavně u Richarda. Důvod, proč se tak chová, se čtenář dozví v následujících kapitolách. Vše má své bližší vysvětlení. Chtěla jsem napsat první kapitolu takovou, aby nabízela určité otázky a dohady, kam může děj směřovat. Nechtěla jsem toho naznačovat příliš, ale souhlasím, že jsem asi klidně mohla prozradit i více. Budu se o to snažit v dalších částech. Děkuji za rady ohledně autorských komentářů k dialogům a náhledů do nitra postav. Budou, to mohu slíbit. Díky za tip. A snad budeš tento můj text sledovat i nadále. |
||
12.01.2021 23:07 | K dílu: Dům na pobřeží 1 | Kate3 |
Annnie, děkuji. Snad se bude líbit i nadále. |
||
12.01.2021 23:06 | K dílu: Dům na pobřeží 1 | Kate3 |
Andělko1, moc děkuji za pochvalu. Jsem ráda, že se zatím moje povídka líbí. Hlavně na těch dialozích jsem si chtěla nechat záležet. |
||
01.06.2018 21:20 | K dílu: D.A.V. | Kate3 |
Ahoj, Goro, moc děkuji za názor. Ale musím ti v několika tvých názorech trochu oponovat. Já bych tento "mnohodialog" nerozčleňovala, to by pak působilo jako dialog dvou lidí a já chtěla, aby to byly jakési výkřiky v davu, překřikování dvou stran s protichůdnými názory. Každopádně je to rozlícený dav, který si žádá krev, asi to má být trochu teatrální. Cítím tam jisté pnutí...kontrast. Ale chápu, že na někoho to může působit jinak a zároveň neříkám, že není dobrý nápad tento mnohodialog rozdělit. Jen já to vidím/cítím jinak. :) K té větě V zádech... Ti strůjci divadla byli ovládáni poskoky, když režiséři si nacpávali břicha. Takže ta věta by mohla být spíš upravena: Lidské marionety ovládány/byly ovládány dřevěnými kolíky s navázanou nití/nitěmi. S prologem, respektive epilogem souhlasím. Děkuji ještě jednou, a ano, náměty, kterými se zabývám, jsou velmi důležité, hlavně v současné době, jak už jsem psala někde výše. A budu psát! :) |
||
01.06.2018 14:04 | K dílu: D.A.V. | Kate3 |
Děkuji. Myslím, že právě dnes je důležitější než kdykoliv jindy (za těch posledních 30 let), abychom připomínali, učili, vzdělávali. Nerada bych viděla znovu to, co zkoumám, tedy 50. léta v této naší docela svobodné a demokratické době. Ale ta naše česká politická scéna, respektive situace, je poslední dobou velice tristní. Díky ještě jednou! | ||
01.06.2018 09:57 | K dílu: D.A.V. | Kate3 |
Ano, tak to je. O tuto dobu už se zajímám pár let. Moc děkuji! | ||
08.10.2017 11:34 | K dílu: Z Pankrácké romance | Kate3 |
a2a2a, děkuji za komentář. Ale musím se k němu vyjádřit a uvést pár věcí na pravou míru. Psi: mám to z několika svědectví lidí vězněných na Pankráci, že před každou popravou vypustili bachaři psy. To pak prý všichni věděli, že se bude popravovat. Šibenice a ztrouchnivělé dřevo: to je oxymorón, samozřejmě, že byly ty šibenice sbité řádně, ale toho je takový protiklad, protichůdné vyjádření a trochu jsem za něj skryla popis komunistického režimu. Každopádně, moc děkuji za názor, jsem za něj vděčná a také za zmínku o citlivosti. :) | ||
21.09.2017 15:00 | K dílu: Navždy věrní - 2. část | Kate3 |
Goro, ano, Chaloupkovy, tušila jsem to! Opravím je. :) Přátelé Jarka a Marie nejsou jejich sousedé, uznávám, že jsem měla více specifikovat,kde bydlí. A ano, Karol je slušňák, jen občas neunese tíhu okolností. Děkuji! :) | ||
05.03.2017 10:08 | K dílu: Už nechci | Kate3 |
Alenakar, nic se neděje, v pořádku, chápu to. Ať komentáře pod tvými dílky přibývají! :) |
||
27.02.2017 22:33 | K dílu: Už nechci | Kate3 |
Alenakar, samozřejmě děkuji za tip a za druhé zastavení. Tahle báseň byla takovým výkřikem do tmy ve chvíli, když na mě působily pocity z písně, kterou jsem poslouchala. Pokud mohu doporučit mé jiné texty/verše, ráda tě u nich/pod nimi uvidím. Děkuju ještě jednou. :) |
||
23.02.2017 19:46 | K dílu: Už nechci | Kate3 |
Alenakar, tedy, že bych si skrz tuto báseň s někým vyřizovala účty, to při jejím psaní určitě zamýšleno nebylo. Važně ne. Netuším tedy, proč na tebe tak působila... Ostatně poezie působí na každého subjektivně. Ale tato báseň byla psána při písni Vzkaz, kterou nazpívala Marta Kubišová a Milan Hein. |
||
10.02.2017 23:43 | K dílu: v hrudním koši | Kate3 |
Moc se líbilo, děkuji. Tip. :) Šikovná... Pěkné obrazy s povedenou pointou navrch. |
||
05.11.2016 23:31 | K dílu: Snesitelná těžkost bytí | Kate3 |
Díky za tip a dám na tvou radu. Mimochodem, nějaké nápady, jak dát těm dialogům větší živost? :) |
||
05.11.2016 02:40 | K dílu: Snesitelná těžkost bytí | Kate3 |
Lakrove, díky za komentář. A to jsem si myslela, že ty dialogy spád mají, ale... na druhou stranu možná to tak má být - ta nespádovost, unylost, nesdílnost - protože jsem chtěla vyjádřit tu bezmoc a nechuť žít, prostředí psychiatrie. Už jsem to popisovala výše. A jak vysvětlit onu parafrázi? Všimni si jistých podobností, prosím. Hledání smyslu života, vnitřní i vnější boj s tvrdou realitou, boj za to, že nechci být ovlivňován, zraňování milovaného člověka, i když nechci, i když mu rozumím a jsem mu tak trochu podobý, protiklady dobra a zla, svoboda/nesvoboda (tu konkrétně uvěznění na psychiatrii, svazování konvencemi života, společnosti a z toho plynoucí nespokojenost). A přitom... osvobození sebe samého láskou. Je to nesnesitelné, ale svou lehkost to má. Je to nesnesitelné, ale lehké k bytí. Je to těžké k bytí, ale dá se to snést. :) A možná v tom jako autor vidím víc. Co se dá dělat, tak kdyžtak příště... |
||
29.10.2016 14:13 | K dílu: Vltavská kouzla | Kate3 |
Velmi dobře napsané. Až zvláštně abstraktní, přitom konkrétní. Děkuji. Líbilo se. :) Tip. | ||
28.10.2016 20:03 | K dílu: Snesitelná těžkost bytí | Kate3 |
careful, díky za názor, ač musím asi vysvětlit, oč mi šlo. Doporučuju se podívat na ten film, pak člověk asi porozumí víc. Možná bych měla vysvětlit několik skutečností ohledně povídky. Povídka zachycuje určité střípky z jeho pobytu v léčebně, není to souvislý příběh, proto nejsou některé věci popsané dopodrobna a spíš sleduju duševní linii postav, jak ovlivňuje jejich život v rozhodnutích. Spíš je to jakási abstraktní rovina - ta psychiatrie. Vše se děje zrychleně a zároveň je děj pozastavený v určitých dialozích, kde jsem se se snažila o zachycení absurdní situace celé povídky. Dělá mi trochu problém vysvětlit, co má z povídky vyzařovat, protože je to pro mě osobní. Zrovna jsem měla nějakou melancholickou náladu, když jsem se ji rozhodla napsat. Snažím se vysvětlit, že jsem chtěla napsat povídku o dvou nešťastných hledajících duších, které se se svými problémy vypořádávají vlastním způsobem, neříkám, že ten způsob je ideální. Ale tady je ta rovina psychická - oba hrdinové jsou svým způsobem nemocní. Proto jsem asi hnala všechno do vyhrocených situací. Další věc - zemřel - ne kvůli dramaticko-romantickému konci, ale, spíš je to jakási "jistota" - aneb, můžeme dělat, co chceme, trápit se, radovat, ale nakonec je to stejně jedno (ač tomu osobně nevěřím). Vím, že to asi vysvětluji kostrbatě, ale nerada bych, aby byla ta povídka chápána jen primárním způsobem. Film z 60. let zachycuje společenskou nespokojenost, je velice dobrý, jen těžší na pochopení, ale snažila jsem se zachytit pocity, které u mě vyvolal. Vím, že povídka není po autentické, obsahové stránce dokonalá, ale to jsem zrovna tady ani nechtěla, protože vyjadřuje právě jen určité rozpoložení duše, které nás pozitivně i negativně ovlivňuje a někdy ani nemyslíme (i sobecky) na to, jestli naše chování někomu ublíží nebo ne. Moc ti děkuju za tvůj komentář, vážím si tvého názoru. Jen jsem chtěla vysvětlit, jak povídku vnímám já, ale samozřejmě je na každém, jak si ji přebere. Díky. :) | ||
28.10.2016 00:40 | K dílu: Socha Sv. Jiří | Kate3 |
Líbí se. Díky. Dávám tip. |
||
23.09.2016 01:20 | K dílu: Na perutích holubů | Kate3 |
Lakrove, moc děkuji. Překvapilo mě, co jsi napsal a že jsi to vůbec k mé miniatuře napsal. A ano, zvláštní melancholie mě provázela po celou dobu psaní této krátké povídky, jsem tedy ráda, že pocit se dokázal přenést i dál. Díky, že jsi prokoukl propašování slov písně do následujících vět. :) | ||
02.09.2016 21:18 | K dílu: Na perutích holubů | Kate3 |
careful - Spíš jsem chtěla vyjádřit obrazy, které mi písnička evokovala, o žádný promyšlený děj tolik nešlo(nesnažila jsem se o něj). Díky za názor. Autora upravím. | ||
06.08.2016 21:16 | K dílu: ZAMYŠLENÍ V PODZIMNÍ KRAJINĚ | Kate3 |
Líbilo se mi. Děkuji. Tip. Stokrát omílané téma zajímavě zpracované. | ||
03.08.2016 00:21 | K dílu: | Kate3 |
Krásný den, na okamžik jsem se zastavila a vaše verše se mi líbily. Děkuji. :) Vrátím se. | ||
02.07.2016 19:06 | K dílu: tichá pošta v trávě | Kate3 |
Nikdy by neřekl, jak může být to sekání trávy poetické. :) Děkuji, líbilo se. Tip |
||
09.05.2016 01:17 | K dílu: Všechno, anebo nic | Kate3 |
Slibuji, že dám. Letní prázdniny a doba po maturitě se blíží... ;) S trpělivostí problémy nemám, vždy se jí snažím v tom každodenním shonu najít. Hlavně při psaní je potřebná. PS: Díky, Lakrove, za tvá avíza a zajímavé povídky, o kterých mi čas od času dáváš vědět. | ||
06.05.2016 22:02 | K dílu: Všechno, anebo nic | Kate3 |
Děkuji za názor. Ano, toto téma a jeho zpracování by se opravdu hodilo na delší povídku, spíše tedy román. Příběh má mnoho rovin, které v jedné povídce, v jednom dílu nelze pospat. Tak třeba někdy se pokusím o jeho rozepsání. |
||
25.04.2016 19:43 | K dílu: Všechno, anebo nic | Kate3 |
careful, díky za názor, pokud povídka nemá co dát, nic se neděje... Souhlasím, že by se mělo psát i o tom, co je dnes, protože to rozhodně není ideální, ale na komunismus/nacismus se zapomínat nesmí! To pak by se naše společnost neměla z čeho poučit a já osobně stále shledávám v historii mnoho zajímavých témat, která nás mohou ovlivňovat i teď. | ||
24.04.2016 12:31 | K dílu: Všechno, anebo nic | Kate3 |
Goro, děkuji za tip. Někdy i životaplná povaha osob/postav je neubrání před mlýnkem režimu, který semele vše, co mu přijde do cesty. Jsem ráda, že Tě bavilo číst. :) | ||
24.04.2016 12:25 | K dílu: Všechno, anebo nic | Kate3 |
baabo, děkuji za názor, taky jsem o tom přemýšlela, že bych toto téma víc rozepsala, uvidím, co se s tím dá dělat. Mám rozepsaných víc povídek, tak to musím brát postupně. Děkuji za názor. :) | ||
21.04.2016 22:28 | K dílu: Něco se dívá | Kate3 |
Zvláštní povídka, ale líbila se mi. Super nápad. Určitě tip. :) |
||
24.03.2016 20:55 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Vy jste vážně směšní! O Bohu se s vámi dohadovat nebudu, vážení. Pac a pusu posílám a končím! :* |
||
24.03.2016 16:36 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Jeeej, já se tak těším, až vám všechny ty komentáře smažu. To bude teprve zábava. :D | ||
24.03.2016 13:44 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Vy máte fakt dost! Oba dva! :D | ||
24.03.2016 11:18 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Všichni máme rádi dobro. I Bůh. :) A ani jedno z toho, co jste popsal, v Bibli není. :) | ||
23.03.2016 23:23 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Milý, zlatý, Motýli, vy ani nevíte, o čem mluvíte. Bůh vám odpusť. | ||
23.03.2016 16:20 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Říkám, fabulaci máte dokonalou! Ono by to ani porušení autorského zákona nebylo, protože to, co byste psal, by bylo od Písma velmi daleko. :) | ||
23.03.2016 16:03 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
To vás maminka tedy velmi kvalitně vzdělává, to se musí nechat. Podívejte, z vás by byl docela slušný pohádkář pro dospělé. Nechcete to sepsat? Schopnost fabulace máte totiž na velmi vysokém levelu! ;) | ||
23.03.2016 14:15 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Děkuji, agáto. :) | ||
23.03.2016 14:14 | K dílu: Nad ránem | Kate3 |
Bibli mohu jedině doporučit. Je to úžasná knížka. I jedna stránka za den se počítá. ;) | ||
18.01.2016 00:28 | K dílu: šňůrky | Kate3 |
Skvěle! Tip, a velký! :) | ||
30.12.2015 00:07 | K dílu: Plná beznaděje | Kate3 |
Lakrove, děkuji. Jen chci říct, že občas i já po čase objevuji, že v mých textech se skrývá něco, co jsem při jeho psaní nezamýšlela. A až pak mi dochází, že mají pro mě hlubší význam, který by ale po svém prozrazení už nedával textu to správné kouzlo. Ještě jednou děkuji. |
||
07.12.2015 22:54 | K dílu: Jáchymov | Kate3 |
Představuji si ty hrubé muže, co tam fárali; politické vězně, co tam museli pracovat... A tak nějak se mi tam ta hrubost(zjemněna příběhem o vztahu dvou lidí) hodí, jak do tvého díla, tak k českému národu. Vypadá to, že máme kus té hrubosti zabalené do přetvářky a vzletných slov v krvi. To Jáchymovsko je ale zvláštní kraj. Moc se mi líbí báseň tvá... Kdybych vlastnila klobouk, tak smeknu až k zemi. Děkuji. :) Tip. | ||
14.11.2015 23:12 | K dílu: Melcoř | Kate3 |
Ale jo... Fajn počtení, i když zrovna můj šálek kávy to není. Tip | ||
07.11.2015 14:46 | K dílu: Prchavý okamžik | Kate3 |
Gora, děkuji Ti. Jsem ráda, že se líbilo. | ||
07.11.2015 14:45 | K dílu: Prchavý okamžik | Kate3 |
Lnice, ano, to by bylo krásné. Děkuji. :) | ||
07.11.2015 11:50 | K dílu: Prchavý okamžik | Kate3 |
Musím dovysvětlit. ;) Problematika y/i je mi jasná, ale v této básni se slovesa rozsypali a rozletěli nevztahují k vzpomínkám (ne myšlenkám), ale je jimi myšleno něco jiného. :) Možná lidé...? Možná my všichni, kteří jsme se tak rychle rozutekli do světa a trochu zapomněli na svou rodnou zem a na své češství? Děkuji. :) | ||
06.11.2015 13:53 | K dílu: Nepředstavitelná | Kate3 |
jH, bouřkový mrak melancholie nade mnou stále poletuje. Snad brzy odpluje. Děkuji. |
||
06.11.2015 13:52 | K dílu: Nepředstavitelná | Kate3 |
Lnice, děkuji. Jsem ráda, že se líbilo.
|
||
01.11.2015 00:19 | K dílu: Nesmysly | Kate3 |
Moc pěkně napsáno! Tip :) | ||
11.10.2015 00:41 | K dílu: Jeho Olga, její Václav | Kate3 |
Povídku jsem dopisovala po shlédnutí této hry, ale určitě jsem neměla v úmyslu použít nějaké věty. Každopádně, jak mě tato skvělá hra ovlivnila, nevím, pokoušela jsem se vymyslet své originální scény z jejich života, jaké se jim mohly stát. Všechny scény, které jsem napsala, jsem se snažila psát podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a po řádném přečtení si životopisů Václava a Olgy Havlových, ale stále je to jen pohled člověka, který se s nimi nikdy nesetkal a má k nim vztah pouze zprostředkovaný z toho, co četl, viděl či slyšel. Takže tak. :) | ||
22.08.2015 01:10 | K dílu: Nahá | Kate3 |
Z povídky mám velmi zvláštní mrazivý pocit, jakoby se to vážně stalo. Stalo, že? Nebo něco, co tě hodně ovlivnilo. Pravda je... holá? A lež je ta oblečená? Ta, co se ukrývá, i když je její oblečení , které bylo dříve oděvem Pravdy, roztrhané od šlahounů ostružin? A proč ji, tu skrytou, oblečenou, nerozeznáme? Je až příliš zahalena do rozervaného, horkou jehlou sešitého pláště pravdy? Je jedno kdo, jestli oni nebo my. Pravda byla zastřelena(přemýšlím nad podobností s pravou dívkou Lenkou). Lež je mnohdy tisíckrát silnější než sama Pravda. Možná jsem poslední člověk na světě, který doufá a věří v pravdu a spravedlnost. Neberte mi to, prosím! Krásné metafory a přirovnání. Povídka mě zasáhla, díky Ti. Určitě TIP. |
||
22.08.2015 01:06 | K dílu: Nahá | Kate3 |
Z povídky mám velmi zvláštní mrazivý pocit jakoby se to vážně stalo. Stalo, že? Nebo něco, co tě hodně ovlivnilo. Pravda je... holá? A lež je ta oblečená? Ta, co se ukrývá, i když je její oblečení , které bylo dříve oděvem Pravdy, roztrhané od šlahounů ostružin? A proč ji, tu skrytou, oblečenou, nerozeznáme? Je až příliš zahalena do rozervaného, horkou jehlou sešitého pláště pravdy? A oni ji, Pravdu, zastřelili (přemýšlím nad podobností s pravou dívkou Lenkou). Lež je mnohdy tisíckrát silnější než sama Pravda. Možná jsem poslední člověk na světě, který doufá a věří v pravdu a spravedlnost. Neberte mi to, prosím! Krásné metafory a přirovnání. Povídka mě zasáhla, díky Ti. Určitě TIP. |
||
10.07.2015 13:57 | K dílu: Jeho Olga, její Václav | Kate3 |
Lakrove, větu, která se ti líbí, znám už dávno, takže těžko říct, jestli ji mám ze sebe. To s tou rozsekanou psí boudou je pravda. A skutečně vyvstává otázka, do jaké míry, na kolik je Její... Řekla bych, že Václav Havel je tak trochu nás všech. :) A na druhou stranu není nikoho, myslím, že ho ženy nikdy nespoutaly, ač jimi byl jistě ovlivněn. Původní záměr byl přiblížit vzájemný vztah hlavních protagonistů a jejich charaktery. Děkuji za reakci. | ||
10.07.2015 11:43 | K dílu: Jeho Olga, její Václav | Kate3 |
Omlouvám se, nevím, co se stalo. Už by to mělo být v pořádku. :) |
||
08.06.2015 23:19 | K dílu: Hráč | Kate3 |
Děkuji za avízo, Lakrove. Radone, výborně. Děkuji! :) Tip. ;) |
||
30.04.2015 18:34 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Ahoj, K3, děkuji, jsi můj člověk. Souhlasím s Tebou. :) Moc se mi líbí, co píšeš o tom vzepření se režimu, aroganci moci. Ano, lidé zapomínají anebo neslyší. Takže honem k pomníku padlým letcům. Vždyť je to právě 70 let od konce 2. světové války. ;) |
||
17.04.2015 16:31 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Tak to Vám, Marcelo, zpětně gratuluji. Vím, že mi tím chcete říct, že bych měla psát spíše o tom, co sama prožívám, co je mi blízké, ale mám pocit, že můj život není ničím zajímavý, tak proč se o něj s někým dělit? I když bych to mohla někdy případně zkusit. Každopádně mě zajímá historie a baví mě přemýšlet, o čem si lidé v různých životních situacích mohli povídat, jak ty situace prožívali, jak na ně reagovali... To mě vždy zajímalo, co si tak ti lidé mohli říkat, o čem přemýšleli. A tak jsem se rozhodla, že si občas něco takového napíšu. Asi to nejde úplně tak, jak bych si přála. |
||
16.04.2015 23:40 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Děkuji za kritiku. A nebudu se tajit tím, že jste mě překvapil tipem, pokud by nebylo posledního odstavce. Nejspíš to tedy budu muset uvést na pravou míru, kdo je kdo, protože opravdu jde o známou osobnost. ;) O kom rozhovor je, by mělo být jasné. Indicie vedou do 50. let 20. století k Miladě Horákové, ale o její dceři se, možná, příliš neví. Jedná se tedy o dialog Jany Kánské, rozené Horákové a její dcery, i když jsem se domnívala, že je to opravdu zřejmé a pochopitelné, pro lidi znalé historie, kteří se na těchto stránkách nacházejí. Snažila jsem se v povídce trochu mystifikovat a snad se mi to i podařilo. | ||
16.04.2015 23:21 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Děkuji za kritiku. A nebudu se tajit tím, že jste mě překvapil tipem, pokud by nebylo posledního odstavce. Nejspíš to tedy budu muset uvést na pravou míru, kdo je kdo, protože opravdu jde o známou osobnost. ;) Jedná se o rozhovor Jany Kánské, rozené Horákové (dcery Milady Horákové) a její dcery, ale domnívala jsem se, že je to opravdu zřejmé a pochopitelné, pro lidi znalé historie, kteří se na těchto stránkách nacházejí, i když jsem chtěla trochu mystifikovat, o koho jde a snad se mi to v povídce i povedlo. | ||
10.04.2015 22:48 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Zdendo, tuším, že bylo vaším záměrem mě k tomuto dohnat. Možná je to jen můj pocit, ale... Budu se snažit se pro příště polepšit. A ne, nejsou to prázdné proklamace, jelikož já jejich význam velmi citelně vnímám, ale každý to má asi jinak. Díky za názory. :) |
||
10.04.2015 20:42 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Avízo jsem omylem neposlala, napravuji nyní. Já nenapsala, že byla výjimečná tím, že byla žena. To bychom mohli být výjimeční všichni, kvůli tomu, že jsme lidé. Já psala, že byla JEDINOU ženou, kterou v politických procesech popravili. Hodnota statečnosti, že je prázdný kec? Já vám nevím, Zdendo, ale z mého pohledu je to důležitá hodnota. Stejně jako čestnost, hrdost. Trochu mě mrzí, že tato důležitá podstatná jména jsou v dnešní době jaksi... společensky out. Vám snad nepřijde dnešní společnost do jisté míry zkažená? Hmotnými statky, závistí, hrubým chováním k ostatním lidem, ... A konkrétněji: Nestačí snad, že se nikdy nenechala zlomit krutými výslechy StB? Že neprosila o to, aby ji pustili? Že se nepřiznala k tomu, co jí bylo vnuceno? Viděl jste záznamy z těch soudních procesů? S jakou odvahou mluvila, obhajovala se sama... Ano, měla státního zástupce, který se jí snažil obhájit, ale ten nic moc nezmohl. A nesmím opomenout zmínit, že byla zavřená i za nacistů na Pankráci a pak ji převezli do Terezína. Nemusím dodávat, že i tehdy ji tvrdě vyslíchali a bili. V roce 1944 ji byl navrhnut trest smrti, ale nakonec její rozsudek prokurátor změnil na 8 let vězení. Ona nikdy nesklopila hlavu. Vše přežila. Už to je obdivuhodné. Je vám to jako důkaz její statečnosti málo? Jaký člověk je do takové míry psychicky silný, aby tohle všechno přežil? |
||
10.04.2015 20:41 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Avízo jsem omylem neposlala, napravuji nyní. Já nenapsala, že byla výjimečná tím, že byla žena. To bychom mohli být výjimeční všichni, kvůli tomu, že jsme lidé. Já psala, že byla JEDINOU ženou, kterou v politických procesech popravili. Hodnota statečnosti, že je prázdný kec? Já vám nevím, Zdendo, ale z mého pohledu je to důležitá hodnota. Stejně jako čestnost, hrdost. Trochu mě mrzí, že tato důležitá podstatná jména jsou v dnešní době jaksi... společensky out. Vám snad nepřijde dnešní společnost do jisté míry zkažená? Hmotnými statky, závistí, hrubým chováním k ostatním lidem, ... A konkrétněji: Nestačí snad, že se nikdy nenechala zlomit krutými výslechy StB? Že neprosila o to, aby ji pustili? Že se nepřiznala k tomu, co jí bylo vnuceno? Viděl jste záznamy z těch soudních procesů? S jakou odvahou mluvila, obhajovala se sama... Ano, měla státního zástupce, který se jí snažil obhájit, ale ten nic moc nezmohl. A nesmím opomenout zmínit, že byla zavřená i za nacistů na Pankráci a pak ji převezli do Terezína. Nemusím dodávat, že i tehdy ji tvrdě vyslíchali a bili. V roce 1944 ji byl udělen trest smrti, ale nakonec její rozsudek prokurátor změnil na 8 let vězení. Ona nikdy nesklopila hlavu. Vše přežila. Už to je obdivuhodné. Je vám to jako důkaz její statečnosti málo? Jaký člověk je do takové míry psychicky silný, aby tohle všechno přežil?
|
||
09.04.2015 22:03 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Zdendo, to myslíte vážně?! Sexismus? A ne, opravdu to nebyla jediná komunistická justiční vražda. Výjimečná byla už "jen" tím, že byla jedinou ženou, kterou v politických procesech popravili. Pro mě je to hrdinka a každý má na její osud a komunismus u nás jiný názor, tak nemá cenu to znovu opakovat. To, co už bylo tisíckrát řečeno - zprava doleva, nahoru dolu a nazpátek. |
||
07.04.2015 18:13 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Janino6, děkuji za názor, vážím si ho. Já se tak úplně nesnažila o povídku s nějakými hrdiny, spíš o takovou vzpomínku, ale též chystám něco dalšího z té doby, kdy se chci pokusit o "obyčejnou" hrdinku s normálním životem, která měla své starosti, stejně jako my všichni ostatní. :) Chci to téma více rozepsat, tato povídka byla jen krátká, příliš jsem se nerozepisovala. Tvůj komentář mě nutí k zamyšlení. Při jeho čtení mě napadlo, že vaší generaci se předkládaly za vzor skoro až božské postavy socialistických a komunistických vůdců, které jste měli málem uctívat. Naší generaci se toto již neděje, a proto máme tendenci si hledat své vlastní hrdiny a autority. Někdo je najde v sci-fi filmech, jiný má rád hudební ikony a někdo (jako já) se dívá do minulosti a hledá statečné lidi, kteří měli své hodnoty, které by mohl následovat. Myslím, že je důležité nezapomenout, i když, na druhou stranu, se mnohdy tito lidé stávají pro naši dobu nepochopitelní a to, za co bojovali a třeba i zemřeli se ztrácí v oparu dějin. Bohužel. | ||
07.04.2015 14:33 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Dept, když jsem tuto povídku psala, bylo mi 17. Teď už jsem však překročila práh dospělosti. ;) Děkuji. :) Diano, ano, souhlasím s Tebou (i s Nerudou). Děkuji. :) | ||
07.04.2015 14:29 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
K | ||
07.04.2015 14:29 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Ano, souhlasím s Tebou (i s Nerudou). Děkuji. :) | ||
07.04.2015 14:26 | K dílu: Silná až do konce | Kate3 |
Děkuji. :) Když jsem tuto povídku psala, bylo mi 17. Teď už jsem však překročila práh dospělosti. ;) | ||
26.10.2014 00:33 | K dílu: Ryba | Kate3 |
Dostalo mě to. Moc pěkně podaný příběh a na konci jsem měla pocit, jakoby vše zapadlo na své místo, jen na chvíli... Pak se "to" zase roztříštilo. Tip. Děkuji za ten zážitek. :) |
||
26.10.2014 00:33 | K dílu: Ryba | Kate3 |
Dostalo mě to. Moc pěkně podaný příběh a na konci jsem měla pocit, jakoby vše zapadlo na své místo, jen na chvíli... Pak se "to" zase roztříštilo. Tip. Děkuji za ten zážitek. :) |