13.07.2020 08:26 | K dílu: Alwin | Arcs |
no teda, kdo by čekal, že při pondělku třináctýho spatřím nebrec i kousalku! |
||
23.08.2019 21:41 | K dílu: Ponorka | Arcs |
Ahoj Goro, no, uplne mi to nejde dohromady s nejakym soutezenim, ale klidne | ||
22.08.2019 10:49 | K dílu: Vulvální poezie. Co myslíte, byl by o ni zájem? A povolili by nám ji? | Arcs |
tvl, ať tu šlápnu, kam šlápnu, vždycky se na mě vyvalí nějaký spodní proudy starejch nenávistí, dávnejch smazanejch alternicků, sporů s adminskejma či jinejma a podobnejch veselostí. Vona je ta litera túra stejně hlavně vo vyřizování si účtů, že. | ||
21.08.2019 18:53 | K dílu: Vulvální poezie. Co myslíte, byl by o ni zájem? A povolili by nám ji? | Arcs |
to je věčná diskuze obsahující v podstatě celý příběh lidstva, kterej začal přesně touhle lapálií. A každej na to může hledět v každý chvíli jinak - jestli je to průser nebo vznešenost - lidstvo i to jeho konání. Pro mě je to taky ovlivněný pokročilým věkem a karamboly cestou posbíranými. Duše hledá klid, ale nedojde ho, dokud si ho nepřestane sama a dobrovolně rozm.dávat, jak už pravil Buddha. | ||
21.08.2019 18:28 | K dílu: Vulvální poezie. Co myslíte, byl by o ni zájem? A povolili by nám ji? | Arcs |
trpěl bych tu rým vulvární i vulgární (škoda, že to splývá, možná ale proto je to tak šťavnaté), ale obtíž mám s rýmem nezamrdal/pomrdal, neboť to není rým bohatý ani postačující ani dobrý ani obstojný, abych jich zopakoval jen pár, co jsem vzpomněl (a zbytek dogooglil), ba ani bych ho nenazval dostatečným, takže by se vůbec rýmem nazývat neměl, a tudíž se míjí s vlastním nadpisem, což je dle mého větší prohřešek než býti vulv/gární. i k myšlence samotné bych vyjádřil jisté pochybnosti, neb mnohým mrdáním, lze si život pomrdati možná mnohem více, jak se mi zdá. | ||
21.08.2019 08:26 | K dílu: chobotnice | Arcs |
ahoj, asi bych neměl browsit písmáka mezi prací, čtu hezké, překvapivé obrazy, ale nechtěj se mi nijak poskládat a přijde mi to násilné, příliš vymyšlené, možná jsem zahlcený příliš různorodými spojeními, kterým samozřejmě ani nemůžu rozumět, protože jsou tvoje, ale ani si je nemůžu sám spojit do žádného celku (což by teoreticky mohl být záměr, ale to už zase spekuluju já). | ||
19.08.2019 23:21 | K dílu: chobotnice | Arcs |
ne, ne, to nebyl dobry napad, cist to znovu do noci - ted tam vidim same freudovske symbolyyyy.... Ale pravda - pak to teda sakra smysl dava :-)) | ||
19.08.2019 15:24 | K dílu: chobotnice | Arcs |
ahoj, asi bych neměl browsit písmáka mezi prací, čtu hezké, překvapivé obrazy, ale nechtěj se mi nijak poskládat a přijde mi to násilné, příliš vymyšlené, možná jsem zahlcený příliš různorodými spojeními, kterým samozřejmě ani nemůžu rozumět, protože jsou tvoje, ale ani si je nemůžu sám spojit do žádného celku (což by teoreticky mohl být záměr, ale to už zase spekuluju já). | ||
16.08.2019 12:24 | K dílu: JSI | Arcs |
a teď si to pobrat všechno zpátky - já jsem... | ||
16.08.2019 11:56 | K dílu: s odstupom času je to naozaj krátky príbeh | Arcs |
s odstupem času je všechno jen oka-mžik... mihlo se mi před očima něco jako zoom - z velké dálky k detailu a zase zpět, jako ta videa, co začínají na zahradě a končí celým známým vesmírem, jak by to šlo napsat... ty se pohybuješ přijde mi jakoby jen v jedné vzdálené, zkratkovité, zneosobnělé perspektivě, mám chuť ti říct - pojď blíž, vystup z té bezpečné, anestetické dálky... ... nikdy si nestěžovala - to je typická charakteristika lidí s rakovinou. | ||
15.08.2019 16:00 | K dílu: Novinky | Arcs |
Nebylo by možný linkovat href kotvou přímo konkrétní koment (vím, že v tom zavazí stránkování - to bych klidně zrušil), aby to z avíz ap. sjelo rovnou na něj? že by se koment dal 15 min nejen smazat, ale jen editovat (vím, copy&paste to řeší) | ||
15.08.2019 15:52 | K dílu: PADESÁTILETÍ | Arcs |
hmmm, to je takové "optimismem proti zdi", aneb jak ještě chvíli sám sobě věšet bulíky na nos. Přitom tím jasně prosvítá, že stáří samo nemá žádnou cenu, jen dokud se cítí mladý, že v tomhle světě není pro starý místo... chceš-li si/nám lhát, musíš nejdřív věřit sama sobě:-) Sorry, to je tím dneškem. | ||
15.08.2019 12:00 | K dílu: Inštrukce: poká vám zablokují účet, klid děcká. Stačí se sám neodhlásit, nastavit stabilní přihlášení a můžete ho používat dál. Jako třeba teď já. Miluju tydle místní policajty neschopný, fakt (NOVINKY, NOVINKY! Pojď juknout;)) | Arcs |
ty jo (vím, že mě nemusíš, hrůzy dětství, ale co už), koukám, že každý litserver má své spodní víry. Když jsem 2014 vpad na PP a sepsal jim dlouhej canc, co by tam měli změnit, aby úplně neumřeli (jsem se tím živil), diskutovalo se mocně, ve výsledku mě setřeli jak ptačí trus, nezměnilo se nic, jen to fakt umřelo (skoro, ještě tak čtyři lidi jsou tam fajn, ale ty už se taky stěhujou sem). Je to holt práce nevděčná a my jsme ty nevděčníci. | ||
15.08.2019 11:40 | K dílu: Ponorka | Arcs |
aha, furt jsem víc PPčkář, díkes za techinfo. jasně, taky bych to tak čet a řek (zrovna tuhle jsem to psal bestyi), to je ok, text je text. A stejně - po celém tom ponoru do minulé bolesti - není dobré, že zůstává ještě něco dalšího? Nevyřízeného, neskončeného? Ještě nějaká budoucnost? Ať už jakákoli, neznámá... | ||
15.08.2019 10:43 | K dílu: Byznys s objevením člověka | Arcs |
to není erotické, to je prostě traumatické. Měl bys Abelquine stát o hlubší terapii? Empatii? Vlastně mám chuť jenom ječet, to ve mně tvoje texty vyvolávaj. | ||
15.08.2019 10:31 | K dílu: Totally colaps | Arcs |
husty, kouknul jsem na jiny tvuj text, kdyz jsem na tebe u Cerne holubice byl hnusnej - a ono jo, tady je to bliti doslova pritomny, no ty jo, davam svy intuici bludistaka! Potrebovala bys trochu prodejchat porodni trauma, holotropko, lsd, yoga nevimco - a to nerikam jako vtip, jako by se ti v brise kroutili cerni a bili hadi zaroven. O psani se rika, ze muze byt dobra terapie, ale to do toho musi jit clovek hodne, hodne bedome, nemyslet, ze dela umeni. A stejne ta hlava nestaci, musis sahnout do tela a fakt to vyblejt, fakt projit kolapsem (na to je dobry mit support). | ||
15.08.2019 10:17 | K dílu: Černá holubice | Arcs |
cozeee? vubec me nenapada, proc bych mel neco takoveho cist a nezvracet | ||
15.08.2019 10:07 | K dílu: Ponorka | Arcs |
tohle je mozna trochu nefer - je totiz proste autobio, takze jsem to vlastne nepsal ja, ale osud, takze na tom nemuzu nic menit, presne takhle to bylo a takhle jsem to napsal a schoval klukum do krabice, aby vedeli. A mozna jsem do toho zaklel, odlozil kus svy bolesti, protoze mi to nejak pomohlo, proste to samo vybuchlo na papir, kus duse vytrzene. | ||
15.08.2019 09:51 | K dílu: Ranní spoj | Arcs |
to je zakonitost prvnich lasek - milujeme svuj andelsky obraz a musime byt probuzeni skutecnosti, tomu se nijak nedivim. Urazi me jen, jak povrchnr to autor podava (ze je nevypsany je zrejme) - ani se sakra nezamysli, jak se to jako stalo, podava to jako ciste vnejsi, objektivni vec. No, nejspis si to bude muset jeste parkrat zopakovat, aby to doslo, aby si uvedomil, co je jeho obraz a co ti druzi kolem. | ||
14.08.2019 15:16 | K dílu: Víš Ty co, strejdo? | Arcs |
(měl jsem rozepsaný různý texty v různejch oknech mezi prací :) a vlastně jsem svůj příběh napsal: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=498275 | ||
14.08.2019 15:10 | K dílu: Víš Ty co, strejdo? | Arcs |
mno, to vpíjení a poznání... co tam jako poznal? kam tam jako ty a text míříte? jsem na pochybách, co čtu za žánr. v bibli se píše "muž poznal ženu" a má to jasný význam. A skřípe to tam s tím strýcovstvím, jsem celý nesvůj - svádíš mě, autorko jemně romantickým popisem přírody k čemu? Já vím, řekneš, že jsem zkaženej pornoserverama, který kdovíproč tlačej různý incestní kategorie, že moc čtu místní výběry jako Delectatio ap., může být, přistihlas mě, přiznávám se. A vzpomínám si na svoji milovanou tetu a svoji bezmeznou lásku a obdiv k ní - no jo, tehdy tam nebylo nic z toho, na co teď narážím. Hmm, bylo devět, deset a byl jsem kluk, žádný pískle v rozpučení. Nebo bylo a já to nevěděl. Jak to dopadlo... Od tý doby, co zemřela žena, si jen dělám čárky za každej film, kde použijou rakovinu, jako by to byl univerzální recept na úspěch. Sorry, asi je to tvoje autobiografický, takže jsem za hnusnýho cynika, ale už i děti si jen tak vzdychnou - tati, zase. A je mi to líto dvakrát, protože tím jakoby nějak kradou sílu i mýmu vlastnímu příběhu, kterej tam pořád čeká na napsání. Takže tohle je spíš můj osobní povzdech. Napsaný to máš fakt hezky. | ||
14.08.2019 14:57 | K dílu: Víš Ty co, strejdo? | Arcs |
Chvilku si nejsem jistý, do jakého žánru míříš (po setkání s díly Delectatio ap.), ale je to napsané hezky, jemně a připomíná mi to můj možná podobný vztah s tetou, kterou jsem miloval - a vzpomínám si, že ta láska byla úplná a zároveň čistá (pitomé slovo, ale fakt jo). A konec... to vždycky zabere, ale jo, je to tak, i to mi něco sakra připomíná. Takže si to čtu ještě jednou, abych viděl tvoje a ne jen svoje. Ale možná i to je úspěch autora, když se příběhy propojí. | ||
14.08.2019 12:10 | K dílu: Hrůza větší než nepatrná | Arcs |
qíčalo, díky, já se fakt drtíl s nějakým překvapivějším koncem, tenhle je jasně obšlehnutej z Véd, ale on je prostě a neúprosně logickej - pravda pravd, hrůza hrůz a osvobození je, že i já sám jsem iluze, konec, šmytec, žádná naděje a okecání, nachytal jsem sám sebe a musel jsem. | ||
14.08.2019 11:00 | K dílu: Víš Ty co, strejdo? | Arcs |
Chvilku si nejsem jistý, do jakého žánru míříš (po setkání s díly Delectatio ap.), ale je to napsané hezky, jemně a připomíná mi to můj možná podobný vztah s tetou, kterou jsem miloval - a vzpomínám si, že ta láska byla úplná a zároveň čistá (pitomé slovo, ale fakt jo). A konec... to vždycky zabere, ale jo, je to tak, i to mi něco sakra připomíná. Takže si to čtu ještě jednou, abych viděl tvoje a ne jen svoje. Ale možná i to je úspěch autora, když se příběhy propojí. | ||
14.08.2019 09:02 | K dílu: Hrůza větší než nepatrná | Arcs |
Drazí, děkuji. Beru vás vážně a teprve mi to dochází (po podobných reakcích u jiných textů) - piluju texty dost usilovně, takže z toho vychází takové zhuštěné destiláty, které možná jsou cool, ale čtou se o držku. Moc úporné snahy. No jo, vnést lehkost do našich životů si zasloužíme. Tak hurá do toho. | ||
12.08.2019 09:30 | K dílu: môže byť aj lepšie | Arcs |
ahoj dieavča, ono je furt líp a líp a líp, až je líp až moc, až je potřeba to otočit a odlípat, pobourat, udělat místo i na to, co to líp dočista zalepilo, tak se mi to zdá, tak se mi to tlačí na mysl... vím, že je to jiná rovina, že ty tu vibruješ na jemnosti a trpělivosti, zatímco ve mě burácí všechny ty motory pokroku a úspěchu, který mi ne a nedaj spát, zastavit, zmyt dazdom, tienit korunou, co je pokácena, mámit vůní květin, co jsou posečený... | ||
08.08.2019 17:00 | K dílu: padlý anjel? | Arcs |
je příjemné, že si nehraješ na báseň, ale asi to báseň je a ona se mi v tom dlouhém řádku ztratí... možná jsem jen dnes unavený. Protože je to hezké - rozpätím krídiel a nevyhnutelnostou letu... spíš se ptám, zda není třeba nejdřív uvěřit - světu? Protože to nevěření jsem vystopoval jako jeden snad z nejpůvodnějších pocitů. Jestli právě to nás naopak nedrží tady. Že je třeba nejdřív uvěřit - narodit se podruhé, naplno, aby tím člověk mohl projít. Teprve naskrz. | ||
08.08.2019 15:05 | K dílu: Náš zákazník - náš pán | Arcs |
uplne nerozumim, co by na tom melo byt originalniho, divneho, ujeteho, vy nemate zavet, poverenou osobu u facebooku a podpisove pravo u uctu? Sepsana hesla, zavet a par kaminku, abyste si vzpomneli, az se vratite jako Tajemny Etrusk? Sepsane, co na sebe do rakve na mojesmrt.cz? To nikdo kolem vas neumrel? Nebo jste sakra vsichni nesmrtelny a jenom na me hrajete habaduru? | ||
08.08.2019 14:48 | K dílu: Zelená mříž 08 - Narušená rovnováha | Arcs |
a ted bez dramaticke hysterie... snad... furt nejsolidnejsi vrah je priroda jaksi z podstaty, uz samo narozeni je vlastne vrazda, a kazda existence je vzdy na ukor neceho, kazda roztomila kocicka je uspesny vrahoun, kazda krasnooka lan chodici vlci bufet, coz nikdo neopevuje, nereflektuje, jsme v zajeti romantizujicich klise, vykusujeme si ze sveta tu tohle, tu tamto. Vybijeme hrozne selmy... protoze jsme selmou nejhroznejsi, hrajeme si na bohy - tak se vsim vsudy, i s Dionysem, Hadem, Aresem. Uz nemuzeme byt jen dobri. Napachali jsme s tim zla nepocitane. A mozna pak pochopime, jaktoze buh dovoluje zle - az se jim sami staneme a budeme zabijet mala srncata s laskou v srdci, nebot tak je to dobre pro vsechny. | ||
08.08.2019 14:10 | K dílu: Zelená mříž 08 - Narušená rovnováha | Arcs |
Ahoj Jaroslave, silne! Ja s tvymi texty porad bojuju, porad me nejak boli, uz jsem to psal na PP, snazil se to aspon sam pro sebe chytit, ale porad nevim. Jo a ne, obdiv a zaroven - nepodchytitelna zloba? Nedovolena? Co jsem ja dokazal proti tobe?! A prece. Jak jste to mohli dovolit?! Bolest bezmoci, kdyz jdu lesem a brecel bych za kazdy jeden mrtvy strom. Nikdo z nas nevi dost, vsichni jsme arogantni hlupaci, kteri nemaji poneti o celku o propojeni. Tak si zo sakra priznejme. Nevedeli jsme tehdy,vume snad dnes? A tak me asi drazdi ta sladkobolna romantika, kterou se snazis stavet, prozivat proti te zkaze, proti armadam hladovych demonu... Jako bys mel detskou nevinnou dusi, ktera k sobe nechce pustit vsechno to kolem. Rozumim tomu, ale vidim jak o to vic se temnota vzdouva - priznej me, priznej se ke mne! I ja smrt tu mam misto - a vy prilis dobri, kteri delate, ze me neznate, ji jen rozsypavate kolem sebe. | ||
06.08.2019 18:39 | K dílu: Prázdniny v Zákolanech IX | Arcs |
zajimaci, elegant kopacky ve tretim komentu, co clovek nezazije na litserveru (ale, ze mi hloda, cim jsem se prozradil!), dikes fikes za prekvapko. | ||
06.08.2019 18:28 | K dílu: Prázdniny v Zákolanech IX | Arcs |
tak nerad bych se cpal, kam nepatrim, klido to napis rovnou nebo do sz jako sxwm, ja nevim presne jeste uplne, do jakyho klubu patrim, furt zkoumam, ale hlavne ani u textu nebyl navod 'jen pro cleny xy, xx, yy, $&...', takze ciste literarne jsem to zkusil a to mi tak nejak furt plati napric kluby asi i... | ||
06.08.2019 18:13 | K dílu: Prázdniny v Zákolanech IX | Arcs |
Lucifer S07e01? Hezky svadivy obraz, ale moc miniaturni na neco tak velkeho. SprchovalY - ? | ||
06.08.2019 16:28 | K dílu: Očima Jiřího | Arcs |
to je v poradku, nevidim problem a precetl jsem te rad a stejne rad jsem si sam zauvazoval, nechal se vyprovokovat k myslenkam a textu, ktery je jiste stejne osobni a diskutabilni jako tvuj. Rad jsem se podival, jak muze zvenci vypadat neco, o co se sam nesmele, suplikove pokousim uz roky. Ted jsi ty balonkem v osudi -nebo bozi poslem, co do me narazil a nepatrne zmenil muj smer... | ||
06.08.2019 16:22 | K dílu: Léčba | Arcs |
promin reakci na reakci na... nechci ti kazat, jen zlehka poukazat na trochu jiny smer 'premysleni' - vic terapeuticky, vic osobni, taky (promin za velka slova) vic laskyplny, mimo klasicke kategorie a schemata dobra a zla, vic detsky magicky, pokrevne rodinne propleteny... neda se to popsat, dojud to sam neuvidis, na prubezich, svem, svoji rodiny, pak jinych. Tenhle zpusob videni, tyhle zakonitosti jeste do literatury nepronikly (literatura je pro ne prilis subjektivni a zabira prilis kratke useky casu). Nechci ti nic vnucovat, jen naznacit, ze mozna proto je tema zatim neresitelne, protoze se stale pohybujeme v prilis omezenem ramci, kde ho nelze pochopit, ze jeste musime vystoupit out of the box, z terminu a konceptu jednoducheho dobra a zla, viny, bioligicke empatie (psychopati nemaji plne funkcni systemy zrcadlovych neuronu, takze u nich neni na co apelovat kvicicimi prasaty)... | ||
06.08.2019 15:52 | K dílu: Léčba | Arcs |
bylo mi potesenim, K3, ma mala zkusenost s sikanou - coby lektor rodinnych konstelaci jsem parkrat videl, jak je to dedicny, jak se predava ten cejch, kterej doslova vybizi - "bijte me!". A ze ti, co ho prebiraji, to delaji - z lasky. Z ladky ke svym take ponizovanym otcum, dedum, pradedum, ktere treba ani neznali. Ze je to zvlastni zpusob spojeni podobnym osudem - budu trpet jako ty, nebo dokonce 'budu trpet za tebe' jako je ochotne male dite onemocnet i zemrit namisto svych rodicu - radeji ja nez ty. specham, da se o tom napsat mohem vic... | ||
06.08.2019 15:42 | K dílu: si to pamatuješ | Arcs |
cetl jsem vcera a absolutne nepochopil, zustalo mi z toho rubinovy vajicko po.Paroubkovi, ty zmrde, jinak nic. Hadam se to moc krypticky opira o osobni zazitky, nebo to mela byt poezie, ty nerozumim spolehlive. | ||
06.08.2019 15:32 | K dílu: Nestydatě smyslná | Arcs |
hmm, ale jo, proc ne, pro me to je takove boreni hranic a steteotypu, byt to naopak bylo by to (krom toho, ze neuveritelne (leda impotence - to se mi zda jsem nekde cetl)) obycejne, asi. Tady je as otazka osobniho vkusu, orientace ci ceho, jak moc je to vnimano 'divne'. Jsi, autore kluk nebo holka? Nebo ktere z mnoha pohlavi ('sex: nic' je dobre)? Mozna mi tam chybi trochu jeho boje s jeho muzskou roli, stereotypem dobyvajiciho, trochu studu a vzruseni, ze ho i toto muze vzrusovat? Takhle je to jen primocare, moc jednoduche, vystrik hlavniho hrdiny bez kapky peripetie nenahradi ctenari pointu. Urcite jsem si to ale rad precet. | ||
06.08.2019 15:15 | K dílu: Očima Jiřího | Arcs |
trosku jako ze Strazni veze. No, chapu, ze predat neco takoveho je vice nez obtizne, nemozne, ale to je v poradku, podle me to ma kazdy clovek osobni, formujici, nepredatelny pribeh, pro ktery si sem prave musel osobne. Me spis popuzuje ta teologicka vec - ze je Buh hledan ve vecech vyjimecnych, vybocujicich - a ti jeste jednim, pohadkove barvotiskovym zpusobem - bezcitni vsichni, kontra vyjimecny, jediny dobry ja - to je po vertech egoisticka cesticka. Jak se dusinka teteli, ze ji tuhle, tamhle nekdo pochvalil, ze je vyjimecna, nadevse dobra... To jako Buh stvoril jen ubozaky? A jen proto, aby na nich jeho mili mohli osvedcovat sve dobrosvaly? Ach, ach, neni to omezene? Nebo je cilem spolecnosti vytvorittakovy system, v nemz bude Buh dokonale skryt, takze mu zbydou jen takovato systemova selhani, kde se muze projevit? Je tefy takova vira manicheismem - ze buh stviritel je ve skutecnosti dabel a praveho boha hledi ukryt a zdiskreditovat? Moc si domejslim, vid? Proste mi to prijde naivni. Proc by se buh takto skryval? Co kdyz ho mame celou dobu pred ocima ve vsem kolem, jen se nam tomu nechce verit? Jak si vubec muzeme vybirat, co Buh je, a co neni? Jak muzeme neverit v to, co nas tvori, z ceho jsme spleteni a oziveni?! Jak jsme domyslivi! A nemohl by napr zlocinec popsat podobnou serii "nahod" a setkani, ktere ho bozsky privedli na misto, kde je? Kazdy z nas? A kde je tam buh? Vsichni jsme balonky v osudi sazky virene vzduchem a vzajemnymi srazkami. | ||
06.08.2019 14:44 | K dílu: Lanovka | Arcs |
a co sloupy? a krizeni? a policie? a EON? a cesti kutilove, kteri by to obslehli v tu ranu a prestehovali se nahoru? to by bylo X krat 200kg! Co treba osobni kladka ala spiderman (v pripade probijeni si nepodavejte ruce!) Pripomina mi to zrochu Futurologicky kongres? | ||
06.08.2019 09:44 | K dílu: Léčba | Arcs |
uz to vsichni napsali, tak jen pocit, ze me kolisani mezi realitou a jakymsi obecnym podobenstvim nepustilo bliz, myslenky jsou v tom dulezitejsi nez lidi a to z toho couha jako slama z panaka. Armade je sikana vlastni udajne z podstaty. Teda nebyl jsem na vojne, zato jsem ucil a ziskal dojem, ze tohle je nadratovany v cloveku hodne natvrdo. Nebo je to sama spolecnost, ktera to v sobe ma - skola, valka, kapitalismus volne souteze vyrabej deprivanty jaksi z podstaty, takze lecba prasetem se obraci k tem nesystemovym zbytkum empatie, ktere lecba systemem z cloveka vytloukla. Samozrejme pak o to vic zazari vyjimecne pripady jako tuhle porucik, ale jestli je to cesta... | ||
06.08.2019 07:35 | K dílu: Babička | Arcs |
tak uplne nevim, no, hako by tomu jeste chybelo dotuknout hrebicek na hlavicku, jakoze proc zrovna Babicka (ze jako treba literarni dilo prestava byt ctene a upada do zapomneni?), takhle je to rozepsanej vtip. | ||
06.08.2019 07:26 | K dílu: Imaginace záznamu | Arcs |
nj, asi jsem takovych precetl moc, prijde mi to jako podle receptu, takze jediny prinos je pro me prave to uvodni povidani a popis filmarskych strasti, zbytek mnou protekl jak kohoutkova voda. | ||
05.08.2019 22:10 | K dílu: Petrklíč | Arcs |
ne ne, tam je jeste neco dulezite - ze to tak opravduju funguje, vina a trest na sobe, ktery mrtvym nepomaha ani by s nim nesouhlasili, proto je to dobre! Pro deti, kterym nekdo zemrel, primo terapeuticke. | ||
05.08.2019 21:53 | K dílu: Petrklíč | Arcs |
naivnoucce dojemny, zs me dobry | ||
05.08.2019 20:44 | K dílu: Korporatnik | Arcs |
v pohodě, za mě a hlavně se sebou, máš v sobě něco masochismu, tak jo... no, a já nejspíš taky, bať, není jiné cesty, než se tím propsat a prožít skrz (sorry za reakci na reakci) | ||
05.08.2019 20:28 | K dílu: Deset kroků a otočit se | Arcs |
hele, hlavne v dobrym, jsi frajer, projde ti vsechno, a ja obcas necham hubu, aby psala bez ladu a skladu pocity - jen tak z dobry nalady po dobrym cteni. | ||
05.08.2019 13:12 | K dílu: Deset kroků a otočit se | Arcs |
pěkné, trochu mě to trhá - jak živě a tím silně, absolutně je to napsané - a jaký je to ve skutečnosti experiment, cuká mi v oku, že si se mnou zkušený autor hraje (ty formalistní kudrlinky), zlobím se na sebe, že se nechám (zase, no jo, je to Kandelábr), na něj (no jo, je...), ale říkám jo a tipuju. Napadá mě, že kádr jako Kandelábr by to měl dotáhnout ještě kousek dál, že na něj by ty nároky měly být vyšší a tady bych měl říct - to mi od tebe nestačí, házíš mi drobty, spolíháš, že se posadím, když předvedeš pokročilejší zde sloh... nevím, proč mě to napadá. |
||
05.08.2019 06:40 | K dílu: staraj sa, ako najlepšie vieš, až kým neztrúchnivieš | Arcs |
pekne! Slovicka jsou jiste dulezita, ale co smysl! Vesmir a zivot zachyceny v pra slovech. Ja to otocil - od zacatku jdem chtel zpatky, prito fantazie a psani, a az ted vnimam, jak telo zive vibruje, spolu s jinymi a chce se mi ty falesne uniky rozeznit, jak padle zvony. | ||
04.08.2019 21:39 | K dílu: Konkubína z Angkoru | Arcs |
pamatuju z minulejch zivotu, ze jsme se to (jako holky) ucily ne pro krale, ale pro boha, soustat az k osviceni, a obcss se to nektere povedlo, az si vypalila mozek z hlavy, krasne a s usmevem blazenym | ||
04.08.2019 21:35 | K dílu: Šárka III. | Arcs |
sladky, sladky. kdyby takhle ty nase pribehy mohly koncit. copak asi bylo dal... | ||
04.08.2019 21:27 | K dílu: Šárka II. | Arcs |
to je elegantni poctenicko | ||
04.08.2019 21:21 | K dílu: Korporatnik | Arcs |
vynikajici, Jeden den Ivana Denisovice zkrizenej s Kdo chyta v zite, magyckim realisme a kdovi, co s cim. Kecam, cet jsem a chvili zoufal (tak odsud sakra vypadni), ale cet jsem dal, hypnotizovanej, chycenej, znechucenej sam sebou, jak se rochnim v tom bahne spolu s autorem a furt a porad dal, pysnej na ty bezvyznamny vzpoury obrazu, obratu a zvratu, ktery jsem ani nevymyslel, ukolem autora je zprostredkovat ctenari svuj svet, myslenkovy, emocionalni, proste mu nacpat hlavu do vlastni prdele nejmin po usi, lip po krk, at si to hezky predstavi, prozije, vzije se. Na chvilku jsem se vzepnul k psychologicke kritice - pripadas si uzasnej, autore, ze svy sracky dokazes tvorive... vylejt nam ostatnim na hlavu... ale text se valil dal apresvedcil me o svejch, tvejch kvalitach, o nastavovani zrcadla atp, az jsem lezel, cela rozcapena, takovouhle pleskacku na prdel, tu bych si jeste jednou... | ||
03.08.2019 23:35 | K dílu: O paměti a černé vodě | Arcs |
no mrazilo mě, zhusta napsané, refrén motivu paměti, rytmus, vykreslení, které vtáhne, jako bys tam rovnou byl, prostě dobré, Kandelábr je kádr! Ten konec byl moc rázem - kdo to, co to bylo, jak se to? Na to jak, krásně je to rozehrané, jsem zůstal opuštěn šupem beze slova a bez dohry (po přečtení dalších tvých textů vidím, že to tak děláš). Přišla mi hned nepravděpodobná jeho myšlenka, že by to měla být ta jeho. Jako nadšenému freediverovi mi tam málem došel dech:) | ||
20.07.2019 12:03 | K dílu: Letní... | Arcs |
pěkné | ||
20.07.2019 11:54 | K dílu: Psí den | Arcs |
Ahoj Goro, moc ne, život, děti, práce, taky jsem se na Písmákovi moc nezabydlel, víc jsem žil na Piste-povidky, tady mi to přišlo takové studené, neuživatelské. A jo - i kritiky bylye kruťáčtější, přestože si z nich ve svejch letech dělám už míň. A hlavně jsem dospěl k tomu (věčný to námět všech litweb diskuzí), že litweby jsou spíš takový kecací sociální sítě, kde o samo psaní jde tak nějak ne úplně, nebo jak to říct. Nebo vůbec, že psaní je celý nějak o něčem jiným - když čtu svoje starý povídky a vidím v nich napsaný tušení svýho dalšího života, trochu mě mrazí a ptám se sám sebe, jestli to není jako se sny a že ty se taky neposílají do soutěží. | ||
17.07.2017 09:31 | K dílu: Dívka z výtahu | Arcs |
sorry za pozdní reakce, dovolený, jestli to ještě platí tak souhlas | ||
25.06.2017 18:32 | K dílu: Katka | Arcs |
Ahoj, je to slušně napsaný. Nevadí, že dlouhý, klíďo snesu delší, ale chybí mi tam nějaký napětí, vrcholy, běží to pořád stejně ani nahoru ani dolů, ani pomaleji ani rychleji, ani celek ani zoom, ani fraška ani tragédie, proud deníkových záznamů, příhody a lidi rychle splývají do celku a já přeskočím odstavec (poprvý u druhý sklenky vína) a pak další... To je škoda. Vzhledem k pointě je 3/4 textu možný vynechat (dřív jsme to fakt stříhali nůžkama, dneska je ctrl + X (a občas V) dobrej recept). | ||
25.06.2017 18:05 | K dílu: Dívka z výtahu | Arcs |
Díky, lidi, po dlouhý době lehkej kousek, páč jsem se vytahoval před dětma že "Dívku z výtahu" napíšu líp. U nich to na recenzi ještě čeká. Jinak ale - není to tu od posledně nějaký milejší? :) | ||
22.06.2017 22:27 | K dílu: Brouk v hlavě | Arcs |
no, ona asi mýmu komentu chybí ta pointa, že ono se jinak čte člověku, kterej tohle přesně zažil. | ||
22.06.2017 20:56 | K dílu: Brouk v hlavě | Arcs |
kruci, ještě že tu rakovinku máme, co. Není už jí moc, není už to ohraná písnička? Ale je fakt, že tady je to moc šikovně zaonačený! To se mi moc líbilo. No, samozřejmě, pro rychlej závěr zvolil autor srabíka - to po mě přece lidi nemůžete chtít - já to chtěl jen zupe pointu, co jako víc?! Čímž za mě tisíc bodů dolů, i když chápu, že to by se už do krátké povídky na pár monitorů asi nenacpalo (ale jo - a teprve by to bylo to grand finale!). | ||
09.12.2014 11:51 | K dílu: Nečekej až smrt tvé srdce rozzáří | Arcs |
:) nene, monstrum ne, těch 40m sedí. Nejsem inženýr, takže jsem hodil plus mínus odhad na základě nějakého vygoogleného srovnání. Když 210 metrový Pňovanský most váží přes 400 tun, tak těch 215 je myslím víc než dost. (díky, Zdendo, i takhle po odstavcích to bude prima:) |
||
03.12.2014 09:23 | K dílu: Cesta na sever | Arcs |
Ty jsi sakra důkladná čtenářka, Janino, díky. Občas mě překvapí, že tě překvapují samozřejmé věci (chyby v textech mi vyplouvají před očima běžně), ale je prima přes tebe uvidět svoji věc jinýma očima takhle vcelku. Rozpolcené to je jako já, to si uvědomuju, je to o mém vlastním třesu, snaze ho zvládat, která pak zase nefunguje. Takže to jinak, bych musel být jiný já (terapeutická funkce psaní? tady spíš šířím své emoce jako infekci:(. Že by to bylo ako zrcadlo - na jedné straně se dělá světáckou a jde po sexu, na druhé straně je romantická jak červená knihovna? Takže máš pravdu, musím na sobě pracovat. Nejspornější je tu i pro mě ten vnořený minipříběh o Nanceovi. Je to skutečný příběh z těch míst a mě při hledání materiálů natolik překvapil, že jsem ho vtáhl do příběhu, aniž by tam organicky seděl. Pak taky - pokud bych takto zeširoka vyprávěl o Severním muži, bylo by to jasné už příliš, to jsem vybalancovat nedokázal.
|
||
03.12.2014 09:05 | K dílu: Cizí žena | Arcs |
Ta poslední věta tomu pro mě spíš ubrala, celou dobu jsem tomu věřil, ale po téhle větě už ne. Co jsem do té chvíle žral i s navijákem začalo najednou působit jako uměle vykonstruované. Přestože ta situace sama na mě působila nepříjemně, chroupal jsem písmenka nadšeně až do konce, a až teď (asi nastartován tou poslední větou) o tom začínám přemýšlet - co ty naznačené sympatie k té druhé ženě? To, že si vůbec všímá její krásy, že se jí dívá tak pozorně do očí? (na chvíli jsme si říkal, že to psal chlap a zvrhne se to v trojku). Na manžu sere přímo ukázkově, to dá pak rozum, že je to mezi nima over. A z toho pohledu dává milenec smysl - ale ne už pak dva fernety. A proč by měla kupovat ty nový věci, když hrdinka odjíždí z bytu pryč? Ale nakonec se vracím k pocitům při čtení - ty byly dost dobrý:) |
||
02.12.2014 13:58 | K dílu: Kamarádi od Vrbového potoka | Arcs |
Gratuluju, čtu dětem večer pohádky ze serveru, tak vím, kam jít. |
||
01.12.2014 20:50 | K dílu: Cesta na sever | Arcs |
ješkovi, já tu dlouho nebyl, platí to ještě? To se ví, že jo:) |
||
19.11.2014 11:49 | K dílu: Cesta na sever | Arcs |
Lakrove, díky. Máš pravdu. Je to hodně čerstvé, takže to počítám ještě počesat. Uvedenou větu určitě proříznu, i další. Vyprávění o Nanceovi je přímo z mého neobratného překladu anglického reportu (fakt se to tak stalo), chybí tam jméno toho muže (když psala článek, tak ho musela znát). Nervózní... jo, já to snad dokonce psal právě kvůli tomu třesu, který jsem sám cítil - předtím, přitom, nevím. Takže možná to nevyvolává ve čtenáři libý pocit, což je asi mínus, ale autorský záměr to jaksi naplňuje. Co je ale důležité, že se nedivíš, nerozporuješ a neptáš, jak je možné, že holka blbá dvakrát v noci sama zastaví stopu a ještě mu vypráví o hromandým mordýři, toho jsem se bál. Díky. |
||
11.11.2014 17:45 | K dílu: Vzkaz | Arcs |
* díky |
||
11.11.2014 17:39 | K dílu: | Arcs |
Ahoj, Lakrove, máš toho tu spoustu zajímavého, to nemám šanci dát:) Něco jsem přečetl, nakoukl do diskuzí, to je materiálu, o tom by se dala napsat diplomka, historická studie! Hlavně ale se na písmákovi necítím dobře. To rafnutí se StvN bylo asi jen symptom, písmák mi od začátku přijde studený, neosobní, cizí, grafikou, když procházím některé diskuze, hádky... věnoval jsem hodně energie na piste-povidky, tomu to tam poznat, a tak, a nemám sílu snažit se o to znovu tady, když od začátku (ještě než jsem tu cokoli publikoval) z toho nemám dobrý pocit.
|
||
11.11.2014 17:28 | K dílu: Dělej! | Arcs |
hustý, tak je to s náma se všema |
||
11.11.2014 17:26 | K dílu: Velká? | Arcs |
pěkný nápad:) (kdy jsem naposled psal tužkou?) |
||
11.11.2014 17:26 | K dílu: Velká? | Arcs |
pěkný nápad:) (kdy jsem naposled psal tužkou?) |
||
11.11.2014 17:15 | K dílu: Zápisky z radikální terapie | Arcs |
s prvním dnem máš pravdu, kouknu na to se čtenářema je boj - on když je člověk moc shání, tak pak trpí psaní třeba takový litservery jsou pro samotný psaní hotovej zabiják, žerou čas, když chceš komenty, musíš číst a komentovat a nedej bože se snažit nějak zalíbit... pustil jsem se na piste-povidky a pismaka, abych se po letech zkusil dostat zase trochu do ráže, že dorazím něco z těch větších věcí, co mám po šuplících, takže to tu nevnímám jako cíl, spíš prostředek (pravda, do kterýho jsem třeba na piste-povidky dost zabředl) myslíš jako starší čtenáře? mladší? díky ti, za přízeň, jdu si tě taky přečíst
|
||
07.11.2014 12:26 | K dílu: A ty bubnuj, až zase přijdu, můj bubeníku | Arcs |
Díky ti, Lakrove, za tvé zrychlené čtení, nerad bych se stal povinnou četbou:) Je to šílený, kolik se toho na člověka hrne, až je mu blbý k tomu přidávat. |
||
06.11.2014 08:31 | K dílu: Psí den | Arcs |
ok, to už se myslím dostáváme úplně mimo text - k představě, jak by měl vypadat správný toulavý pes a je fakt, že ten, co jsem ho zachraňoval (a nezachránil) od dálnice, kde způsobil hromadnou havárku, fakt smrděl. ono, což mi došlo vlastně až teď, nejde vůbec o psa - ta věc je především mojí sentimentální vzpomínkou na tu holku, idealizovanou momentkou něčeho, co je pryč, proto je to takové idylické, ten pes je potom jen prostředkem. Což samozřejmě pro vnímání textu čtenářem je buřt. |
||
05.11.2014 20:17 | K dílu: Psí den | Arcs |
Janino díky, beru tvoje připomínky. Jestli chci něco dodat, tak ne z arogance a odporu, prostě jen dodat. Tohle je zčásti podle skutečnosti (nejel vlakem a nenechali jsme si ho), ale zrovna tenhle nesmrděl, konec konců psi, co máme celý rok venku, taky nekoupeme a taky nesmrdí (popud nenajdou na procházce pěkně uleželou mršinu). Je to jen obrázek, výsek, právě spíš možná pocit, jeden z mnoha. Který z nich je pravda? Idylky moc nepíšu, tak si tuhle možná o to víc hýčkám. dík ještě jednou, ostatní je snad už uzavřené. |
||
05.11.2014 18:33 | K dílu: Vy, kteří vydáváte knihy | Arcs |
Dobrý, klidně bych to přečet delší. Na začátek bych ty dva první odstavce nějak rovnou smíchal. Jako třeba v jedné větě rovnou propojit Krimgramské slatiny s Prahou - to by bylo rovnou efektní entrée. |
||
05.11.2014 15:56 | K dílu: Psí den | Arcs |
Lakrove, držkoval jsem trochu, já držkuju všude, zklamaly mě tak krátké rozsudky, ale to už jsem si snad vyříkal, domluvil i omluvil, nerad bych tu rozviřoval spory, mezi posádkou a pasažéry, které jsou zdá se na všech lit webech či dokonce vytvářel nějakou opozici, to už jsem si prošel jinde. Díky za vyjádření k povídce. |
||
05.11.2014 13:49 | K dílu: Psí den | Arcs |
jen - Tragicus mi ujasnil, odkud pramení ta věc s "ostudou" (id=449399, 26.10.2014 14:06:29), nedocházelo mi to, protože jsem asi přišel celej rozvernej s piste-povidky a podcenil vážnost zdejších diskuzí, tak se omlouvám |
||
05.11.2014 12:09 | K dílu: Psí den | Arcs |
Děkuji. |
||
05.11.2014 11:35 | K dílu: Psí den | Arcs |
Ale od redaktora prózy očekávám víc než názor, ten mi poví každej puberťák na fóru. Očekávám erudovanou radu, názor podložený odůvodněním. Co z uvedených kritik ignoruju? Jak se mi tyto kritiky snaží pomoct v mém psaní? Co mohu splnit, abych se zavděčil. Abych četl? No, trochu čtu, to učitelskej musí. A pořád zůstává nezodpovězená otázka - je možné, či proč není možné nominovat Psí den do Povídky měsíce?
|
||
05.11.2014 08:10 | K dílu: Mladá Známá | Arcs |
jsem tu novej, držím se zpátky:) |
||
04.11.2014 21:08 | K dílu: Poslední krvavý den | Arcs |
"kurva" asi neříkali, to mi tam zazvonilo. Hele - a bylo to tak? Na tomhle serveru asi moc nikdo nečeká historickou erudici, tak si nejsem jistej, jak to číst. Asi to není důležitý. Ale pokud je to jen popis toho, co se stalo, tak je to suchý. Pokud je to fikce, tak to neocením, dokud nenaštuduju fakta. |
||
04.11.2014 20:59 | K dílu: Mladá Známá | Arcs |
hmm, trochu jako vyklipnutý z pokecu na nějakým fóru. Nevím, jaký by to mohlo mít ambice. mě na tom nejvíc baví, že se, autore, bavíš, jak je koza pitomá, ale samozřejmě v tom jedeš s ní. asi další pokus o Bukowskiho:) že mi to ale není úplně cizí, tak radši sklapnu a říkám dobrý. |
||
04.11.2014 17:10 | K dílu: Psí den | Arcs |
Uznej, že tu tahám za kratší konec. Každý argument pak může znít útočně. Hledám, jak najít konstruktivní notu a dobře vím, jak je el. komunikace zrádná a náchylná k nedorozumění. Děkuju, že jsi odpověděl takhle poctivě. Ale dohnat tě k tomu, mě už zřejmě stálo nálepku potížisty. Fakt se snažím. Když koukneš na svoje věty, který jsi mi zatím napsal, tak nevím, jak se z nich poučit, co změnit, jak komunikovat. Ok, Terry nezaujal, accepted, neřeším. Zkusím jinak. Ale z čeho soudíš, že nemám zájem psát? Rád porozumím, ale zatím opravdu nerozumím, co po mě chceš. Aspoň pár kladných ohlasů Psí den má. Nenapsal jsem, že jsi ostudou, fakt ne. Ptal jsem se, co ty myslíš ostudou? Jak bych já mohl svým textem udělat ostudu tobě? Možná nějak jo, ale jak? Ani netuším, že - či jak - sis udělal ostudu s Terry Bonmassou? Vlepil jsem na písmáka další špatnou povídku jen svoji zodpovědnost. Mám to smazat? Nejlíp by bylo smáznout nick a začít odznovu, protože halo efekt se přemazává sakra špatně. Bohužel tenhle je skoro jako moje pravý jméno, tak se musím snažit o to víc. Nevím, vlastně jak soutěž funguje. V pravidlech je napsáno, že dílo může nominovat autor sám. Měl jsem za to, že tím jde automaticky do hlasování ("nominace budou zařazeny do příslušného kola"). Pokud je tam ještě nějaký předvýběr (tebou jako majitelem klubu?), tak jsem to tam nevyčetl. Jestli ano, tak je to samozřejmě tvoje rozhodnutí, jenom jsem to netušil.
|
||
04.11.2014 15:36 | K dílu: Psí den | Arcs |
??? Zase? Je těžké odpovědět nějak smysluplně? V celé větě? Chápu, že toho máte moc. Možná mě můžeš přesměrovat na někoho jiného, protože je asi zřejmé, že nejsem tvůj šálek čaje a já se nechci vnucovat. Znamená to ale že mám utrum na celém písmákovi? Chtěl jsem jen přihlásit povídku do soutěže. Risknu to, že propadne.
|
||
04.11.2014 15:26 | K dílu: Psí den | Arcs |
??? |
||
04.11.2014 15:10 | K dílu: Psí den | Arcs |
StvN, nerozumím. Slovy - je špatná? Je pak možné bez metafor a zkratek shrnout čím? Ostudu tobě? Že dílo nepřihlašuji já, ale ty? To jsem ze zadání soutěže nevyčetl. Co mám/mohu/nemohu chtít? PS: jo, zním jako klasický naštvaný začátečník, když ho prve odmítnou. Nejsem ale začátečník. Odmítnutí jsem zažil dost, ale taky přijetí. Naštvaný ale asi ano, protože sdělení jsou autoritativní, ale jenom to. Když si přečteš vlastní věty - a neviděl by sis do hlavy - co bys z nich vyčetl? Nechci diskutovat, vy to šéfujete a já to respektuju, ale z tohoto si fakt nevím, co vzít. |
||
04.11.2014 15:07 | K dílu: Psí den | Arcs |
Nerozumím. Slovy - je špatná? Je pak možné bez metafor a zkratek shrnout čím? Ostudu tobě? Že dílo nepřihlašuji já, ale ty? To jsem ze zadání soutěže nevyčetl. Co mám/mohu/nemohu chtít? PS: jo, zním jako klasický naštvaný začátečník, když ho prve odmítnou. Nejsem ale začátečník. Odmítnutí jsem zažil dost, ale taky přijetí. Naštvaný ale asi ano, protože sdělení jsou autoritativní, ale jenom to. Když si přečteš vlastní věty - a neviděl by sis do hlavy - co bys z nich vyčetl? Nechci diskutovat, vy to šéfujete a já to respektuju, ale z tohoto si fakt nevím, co vzít. |
||
04.11.2014 12:39 | K dílu: Psí den | Arcs |
Rád bych povídku přihlásil do soutěže povídka měsíce. Dělám to správně? |
||
01.11.2014 21:47 | K dílu: Oboustranné zatmění | Arcs |
ňák slýchám i užívám běžně (ono, říkám nějak, ale stáhne se to tak, že ve skutečnosti...) dobré, jo, já bych to teda nevydržel a zalomil to s nima už v půlce:)
|
||
31.10.2014 13:23 | K dílu: Terry Bonmassa ve svých nejlepších letech | Arcs |
všechno poberu, ale Bukowski? |
||
26.10.2014 14:06 | K dílu: Terry Bonmassa ve svých nejlepších letech | Arcs |
kluci, nedělejte tady tomu ostudu, když tam máte "redaktor prózy", tak buď něco napíšu, čeho se dá chytit, nebo si to rovnou odpustím, páč informačně to vyjde nemlich stejně. |
||
25.10.2014 12:09 | K dílu: Terry Bonmassa ve svých nejlepších letech | Arcs |
hmm... na redaktora... jinak samozřejmě respekt |
||
25.10.2014 12:08 | K dílu: Terry Bonmassa ve svých nejlepších letech | Arcs |
hmm, na redaktora... |
||
24.10.2014 19:10 | K dílu: Chyba | Arcs |
povedené, co říct víc? |
||
19.10.2014 23:35 | K dílu: Sil | Arcs |
jo, jo, pravda, je to do soutěže omezené rozsahem a já vlastně vydestiloval, zkomprimoval celej román či aspoň novelu do tohohle spíš možná video klipu, grafickýho než čtecího traileru, takže příběh je tam schovanej, že je ho třeba vyluštit jako z osmisměrky nebo z básně, což samozřejmě nelze po nikom chtít, překročil jsem hranice zkratky, efektu a čitelnosti náznaků. O to víc na ní, na potvoře lpím, kolik dala škrtání, zahušťování a študování (nejsou tam žádný pseudoblbosti), a jak se rozfrázovala tím rozvinutím slova/jména Sil (no jo, jsem zamilovanej) - jenže v ní ten příběh vidím jedinej - tak se aspoň dušuju, že tam je. Rozepsat to delší, to bych to stejně rozmělnil. Díkes, lidi, ne, že bych to netušil. Tak příště. |