12.02.2016 22:14 K dílu: Vorféř Andián

viz totem. vo jináč?

12.02.2016 22:13 K dílu: Lovekraf Andián

Prej miluješ schválnosti. Ta vůle, ach ta vůle!! Tak jsem to napsal v synkopách.

12.02.2016 21:41 K dílu: Haiku set II. Andián

Já ten tip dám. Nejsem zmýlen, četl jsem autorovy jiné haikuidní oné, a tyto jsou SUV nejinspirativnější. 

09.02.2016 18:07 K dílu: Facebook je mrtev, ať žije Google+! Andián

to fakt nevím. ale úplatky bych nezkoušel....

09.02.2016 18:03 K dílu: O bezstarostném období Andián

a navíc se omlouvám za svoje nedoklepy. asi jsem fakt dysgrafik.

09.02.2016 18:01 K dílu: O bezstarostném období Andián

Ólalá, Lalulá! Gratuluji!

i k textu, 1:0.

07.02.2016 14:22 K dílu: předjarní předpověď Andián

nebuď sentimentální nebo ti tu sůl z levandulí dám do polívky, prosimtě, ty jedna...jalovcová.

07.02.2016 14:15 K dílu: Facebook je mrtev, ať žije Google+! Andián

tak já jsem si FB profil deaktivoval a na Géčku jsem dlouho. Je fakt, že tolik nevopruzuje, to géčko....

průser je, děcka, že kdykoliv budete žádat o práci ve firmě, která živí personalisty, první co voni udělaj, že si vás na Fejsu najdou. A jaký máte lajky a co sdílíte. Vo statusech ani nemluvě. Hned vás zlustrujou, až vám bude lustr lehký! Zlatí Komančí, kurvá, rudá knižka byl normální pejprbek! V analogovém světě analogová gesta! Vyměň rudou knižku za modrou...a sakra, zasejc sem ujel.....

07.02.2016 09:23 K dílu: O komunikaci Andián

druhá strofa to dost k...í.

07.02.2016 09:20 K dílu: Z rozhovorů Andián

ti závidím....

P.S: může být zmrzlé světlo?

07.02.2016 09:16 K dílu: O bezstarostném období Andián

Typické! Zcela!

(zvolávám unešen jako Watson ve starých dobrých časech, kdy pes jalubský ještě nebral kokain a Trainspotting byl pohádkou pro kluky, co ve 12 zkoušejí první mentolku.....dneska už by ji rovnou lízli v Dolním parku...)

Budeš se zlobit, pokud řeknu, že máš texty intenzivnější, ale zdaleka to není k zaho/zení? Budeš se zlobit, pokud ti zcela bezelstně řeknu, že právě , že jsi to ty, nebudu plýtvat Tipem, protože se známe už dlouho? (ach, já romantik! Vždy a znovu se nechám unésti iluzí blízkosti v elektronické síti na elektronových kapačkách zapomínaje na nebezpečí backoutu, jenž možno je přežít pouze společnosti prvobytně pospolné...)

Jo, a hele, pokud má být v předposledním verši první strofy místo "té mé" "to mé", pak tomu rozumím. (verš "piraňa na krajku nazlobila" chceš právě takhle?

Ale hele 2: nejseš přeci ještě babičkou, abys sklouzávala na konci básní k vyprávění poháde, že ne? (ovšem nic proti tomu, ta iluze pospolitosti u ohně, kde se vyprávějí dobré příběhy, se mi zamlouvá)

06.02.2016 12:28 K dílu: Šibřinky Andián

počasí jak vystřižené

05.02.2016 13:53 K dílu: EL eS Dý Andián

Kdepak jsem to četl, na Totem.cz?

03.02.2016 06:17 K dílu: EL eS Dý Andián

Znám tenhle text a obsah se mi líbí. Nicméně je to nedotažené. Gramatika správně?

03.02.2016 06:07 K dílu: Soutěž, kterou nevyhraju Andián

fenomenalno!

a realistické. Poté, co můj zaměstnavatel zaměstnal bývalého zaměstnance otce majitele Leo Expresů, jsem okusil. Za kilo do Prahy? No Nekup to!

Jo a o té bombě v konkurenčních vlacích víte?

01.02.2016 16:23 K dílu: Nejlepší? české básně 2015 počtvrté Andián

Tak to se mi líbí! Dcerka k tomu taky inklinuje a rozhoduje se mezi gymplem a přírodovědnými lyceji (Brno, Ostrava). Zatím jsme ale v Prdelákově, takže dilema Ova/Brno by bylo umělé. Vyjde to nastejno.

 

 

30.01.2016 11:30 K dílu: Nejlepší? české básně 2015 počtvrté Andián

....no, zatím se mi povedlo mít v pracovním poměru včera účast na zametení se 14 kusy zvěře černé a 1 lišákem...taky tak nějak nezúčastněně. Zvěře jsou tam mraky.

P.S: tak ňák jsem očekával radu, zda psát "tak říkajíc" nebo "tak říkajíce". Asi "tak říkajíce".

P.P.S: Kam vy botanici chodíte diskutovat? Na Akádu?

30.01.2016 11:21 K dílu: Dalimir v Řetězech Andián

To je nad Náplavkou?

25.01.2016 19:45 K dílu: duše na háku Andián

dobrý nápad s tím pocitem

25.01.2016 12:23 K dílu: test italic 151218 Andián

.....nejlepší grafiku z toho, co znám, má LiTerra. Ale už tam nejsem. 

(ta má samozřejmě i jiné přednosti a možnosti. Ale nemá lidi.)

25.01.2016 12:23 K dílu: test italic 151218 Andián

.....nejlepší grafiku z toho, co znám, má LiTerra. Ale už tam nejsem. 

(ta má samozřejmě i jiné přednosti a možnosti. Ale nemá lidi.)

25.01.2016 12:21 K dílu: Nejlepší? české básně 2015 počtvrté Andián

Na tohle se nedá seriózně odpovědět na amlit fóru absolutně žádným způsobem. Ani co by dup. (nikoliv Quercus)

A jelikož jsme právě na amlit. fóru, pak MUSÍŠ ctít kontext, takže ano - myslím to vážně a mluvím právě o "narušování ekologické rovnováhy rozsáhlými disturbancemi", a to v případě ŠUNAPu, v pásmu přirozených smrčin. Ta sukcese pak jede naprosto ukázkově, jak jsem psal výše. 

A z toho jasného kontextu vyplývá, že není řeč o přírodě jako "mocnosti", ale původních ekosystémech. (a nezatahujme "laiky" do zjevných konfliktů praktické OP, která musí v jednotlivých případech rozhodovat - a nést zodpovědnost - mezi "původností" a třeba biodiverzitou apod.)

Chceš se hádat o detailech? Jakože se běžně tam a tam vrátila divočina, pokud jí vyspělejší svět dal možnost? Já tedy ne. Já to vím. Reakce nebyla jednak ani osobní (ale ženský rod některých nicků mne měl varovat, no co už....), a ani v odborném módu. 

Stačí? (jinak by to samozřejmě vydalo na desítky stran "nudné" diskuze a to si klidně presuňme do soukr. pošty)

Snad sis všimla, že "provokativně" hovořím o narušování ekol. rovnováhy, protože tento koncept ze 70´ je přežilý. Taktéž sedmdesátkové představy vesměs institucionálních (ale i NGO) ochranářů o konzervativním přistupu k hájení přírody.

Snad se ti udělalo rudo před očima kvůli tomu, že je mi "po nás smutno", ale proč ne? Napíše mi středoškolský Capreolus samičího pohlaví něco tak ohnivého jako ty? Nikoliv.... Bylo to sexy.

P.S: mám gympl a pak brněnskou lesárnu a jsem tak říkajíc starší kousek. Už LP jsme na Silvariu diskutovávali třeba i s doc. Konvičkou, dokud se "nezbláznil". Do politiky.

antoncek, kranad, fernet (důvody opuštění svého původního písmáckého profilu jsem napsal jinde)

23.01.2016 22:35 K dílu: Bulvár z roku 2006 Andián

Zhlédnul-li jsem právě Wiki Leaks a poté tohle, spatřuji v tom podivuhodný smysl Všehomíra pro rovnováhu.

23.01.2016 20:46 K dílu: Nejlepší? české básně 2015 počtvrté Andián

Mi je po nás smutno. Ale lépe to udělal Lasica v "Anglickém králi" svým "potomstvo blbé, zlé a zločinné!". A, pardon. Hrabal. 

P.S: zrovna jsem se dočet, jak měl Halas v hospodě strach, že je Skácel běžel udat a on si zatím jenom odskočil na záchod. No řekni: nevykloubilo se to tomu Pánubohu trochu z ramen?

23.01.2016 20:21 K dílu: Duch Llana Estacada Andián

https://www.youtube.com/watch?v=6KhZo3sYQho

23.01.2016 19:34 K dílu: test italic 151218 Andián

věcně stručně ručně

23.01.2016 19:27 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

jéžišmarjá!

Su Artur London reinkarnován a již se druhýkrát nespálím. Dyť ta řeka nejni nigdy stejnáá.

Odvolávám, co jsem odvolal, měj si mne klidně za vola. Stejně Tě mám rád, Ještěrko.

...a hraje mne Val Kilmer.

23.01.2016 15:04 K dílu: Jak su chytla uprchlíka Andián

....jako život sám?? Profesora Bílka a mimetický vs, simulakrum na vás, hlavy dubový! Sám bysem sice nechtěl po drsnym Bezručovi nic jinýho, než klotový rukáf a básňičky, ale svaly si přectavuju inak.

A hergot: už sa opičím. Budu s tým moset neco děuat.

23.01.2016 14:09 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Dyť jo, vo tom žádná.

Odkázat Tě mohu pouze na: http://lzicka.wbs.cz/   Tam to prý kdysi mělo jako bejt.

Anebo bych to sem mohl přepsat - jde o pouhých snad 7 veršů nebo co, ale to jenom s Tvým výslovným svolením. Ostatně to už kdosi v diskuzi nějak tímto směrem posunul....

23.01.2016 11:38 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Jo, je to tu: str. 59

23.01.2016 11:37 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Ale vůbec ne! NIc neznamená ani můj koment. Spíš by naopak dokazoval, že jsi nic neopisovala, kdyby mne to zajímalo.

Zajímá mne jediné: jak se kdo toho či onoho zhostil. Zbora se zhostil, co by nee. Mám dojem, že jsem to čet v loňském NČB (tedy sorry: r 2014) od P. Hrušky. Mohu se podívat. Ale pokud řeknu, že to udělal líp, nesmíš se zlobit. A Ty to, jak Tě znám, ani neuděláš. Máš jiný texty, kde zase jiným autorům dáváš s přehledem na prdel. Tak to prostě je, tak to vidím já - darebuck - a pokud někdo vyhýbavě kňourá o tom, že poezie nejsou dostihy, pak ať. Některý básničky se prostě sejdou na stejném hřišti u mne jako čtenáře a já jim pak dám povel START!!

23.01.2016 11:36 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Ale lyryk by to měl znát, to už je dost na hraně, když tak furt tu svoji dcerušku kultivuje předáváním svazků této ročenky....

23.01.2016 11:34 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Ale lyryk by to měl znát, to už je dost na hraně.

23.01.2016 11:33 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Jo, je to tu: str. 59

23.01.2016 11:29 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Ale vůbec ne! NIc neznamená ani můj koment. Spíš by naopak dokazoval, že jsi nic neopisovala, kdyby mne to zajímalo.

Zajímá mne jediné: jak se kdo toho či onoho zhostil. Zbora se zhostil, co by nee. Mám dojem, že jsem to čet v loňském NČB od P. Hrušky. Mohu se podívat. Ale pokud řeknu, že to udělal líp, nesmíš se zlobit. A Ty to, jak Tě znám, ani neuděláš. Máš jiný texty, kde zase jiným autorům dáváš s přehledem na prdel. Tak to prostě je, tak to vidím já - darebuck - a pokud někdo vyhýbavě kňourá o tom, že poezie nejsou dostihy, pak ať. Některý básničky se prostě sejdou na stejném hřišti u mne jako čtenáře a já jim pak dám povel START!!

23.01.2016 10:40 K dílu: Nejlepší? české básně 2015 počtvrté Andián

Já jako lesák musím všechny internetové romantiky upozornit, že příroda už není. Neexistuje. V rámci střední Evropy určitě. Řád zvítězil a pokud otázku zúžíme na les, pak navštěvujte národní přírodní rezervace a národní parky a ptejte se po "bezzásahovosti". Jistě, ekoterorismus. Ale ekoterorismus kvalifikovaného lesníka s kopou životních zkušeností. Málokde existuje dokonalejší skanzen totalitní mentality, než v lesnictví.

Jistěže "správný básník", byť neosymbolista (pro mne nevěrohodně), utvoří báseň "o lese" třeba ve vaně teplé vody. Jako ti Zeppoši. Ale jak by dodal jistý mlž sv. ze spřízněného Totemu.cz, Butthole Sufrers napsali Hairway to Steven (není to nic proti STýVnovi). Ale! Co přetrvalo?

Promiňte, že jsem tak ujel. Prostě si básním v próze. Pojďte prostě s Duhou na Šumavu vč, Bavorského NP, a pak si dejte hambáče z Mekáče. Nic proti tomu, ale tuším, že to Horskou Kvildu nevytrhne.

A jó, sorry! JE to o lese. V těch představách aby se čert vyznal, ale symbolická nespoutanost je mi blízká. Limbický systém máme všichni stejní. Ale báseň končí kapitulací a zcivilizováním: biofóbie. Proto je to báseň dobrá. Nesymbolicky smutná. A ty nepřiměřené a nešikovné detaily přežije.

23.01.2016 09:28 K dílu: Příběh o škrábání sněhu z čelního skla Andián

Tý jo, mám tedy pocit, že autorka nebo vk neznají oceňovanou Zborovu básničku se stejným motivem!! 

P.S: asi máme všichni pacující a za prací dojíždějící stejný problém: potřebuješ-li škrábat čelní sklo, musíš si přivstat! Co s tím jako Nebe, co?

23.01.2016 09:21 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2015 - Hlasování Andián

Dílu zdar!

Jelikož jsem fakt nepochopil - přiznávám bez mučení - že Štěch nečeká na Godota, dovolím si hlasovat takto:

1) Než přijede tramvaj

    ano - mládí je nemilosrdné a evoluce si žádá svoje oběti. Fylozofyje nefilosofie. Snad by to mohlo pokračovat tím, že zběhlý seminárník se pokorně vrátí, aby ho svedla nějaká věřící. Viz Hofer ze Starého Hrozenkova kdysi....

2) Kolektiv vs. Jarmila

    ano - zde mi snad autor nevyčte, že poťouchlost neměl v úmyslu. Jarmila není zlá, ale Štěch by s ní nevydržel. A že kolektiv má vždycky pravdu dokazuje věc, která se přes Jarmilino přesvědčení opravdu rozbila. No, věc to není, takže jak je to s tou pravdou? Tady je ta zdravá míra filozofie, která, jak známo, je uměním klást otázky!

3) Poznání hudebního skladatele Štěcha 2

    ano - text, který mi vlezl do palice. Jak jsem již řekl, můj celoživotní problém je ten, že hledám chybu vždy u sebe, tím pádem bořívám pravidelně mosty a oběti jsou nemalé. To Štěch o sobě nikdy nepochybuje. Nakonec - už má na to věk.....

 

Možná není ta škála, na níž jsem hodnotil, úplně konzistentní (pro mne jo), ale místa jsou jen tři....

 

23.01.2016 08:55 K dílu: Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 Andián

Jo, pak jo. Díky za vysvětlení. Je fakt možné, že sám jsem to v životě ještě takto nezkusil. A že prostě veškerá upřímná snaha různých "manželských setkání" a jiných "motivačních kurzů" proto vyznívá naprázdno. Ale možná ne.

A ještě se Ti musím omluvit za to, že jsem dostatečně neosvětlil, že jsem Antoncek. Ten profil mám totiž zavirovaný a nemohu se toho zbavit. A jelikož Písmák nefunguje - nelze profil opravit, ani změnit heslo, ani si archivovat příspěvky - založil jsem tento. Někomu jsem to sdělil, někomu ne.

Měj se.

22.01.2016 15:04 K dílu: Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 Andián

Kdyby se jako Štěch projevoval nějaký úředně uznaný autista nebo alespoň někdo s Asperglerem, tak jo, tak ten pak pro svoji integritu, jež mu jaksi ještě zbývá, musí úpěnlivě trvat na přesnosti vyjádření. Jakmile si partner dovolí jakkoliv vymanit z pečlivě budovaných definc, je to osobní útok.

No a pokud mám i vypravěče brát vážně a nepřipouštět poťouchlost, tak se mi svět povídky zdá šíleně deformovaný. Neb láska předpokládá svobodu.

Proto má interpretace viz výše. A je mi jasné, že v běžném životě se toho víceméně dosáhnout nedá. Proto jsem si dovolil hledat v textu absurditu.

howgh

22.01.2016 14:57 K dílu: Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 Andián

...a já myslel, že se nechám přesvědčit, jak je to celý vo lásce.....

zítra je death line?

21.01.2016 21:38 K dílu: Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 Andián

Takže mám vyloučit vypravěčův cynizmus?

19.01.2016 21:32 K dílu: Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 Andián

Mi teda z toho vyšlo, že je jeden větší debil než druhý, takže to vyjde nastejno, Přesně jako v životě, jen si to umět připustit. Takže i když to vypadá jako dialog z Cimrmanů, a Štěcha hraje starší Svěrák, mrazí z toho. A ten tekutý cynizmus je fakt humáč. Děs.

Myslím, že bedna už má adepty. Jen je musím nechat se pár dní šťouchat. Ach.

19.01.2016 21:08 K dílu: Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 Andián

Aha.

P.S: omlouvám se, ale toto nebyla reakce na dílo. Pouze ke komentům. Jejich autorům se omlouvám.

Přesto to ještě zkusím.

19.01.2016 21:02 K dílu: Kolektiv vs. Jarmila Andián

Sakra Šabach. To je marný. Nebudu zapírat. Vyholená na čárečku, parfém efekt "zatmívačka", sukně přesně pod prdel. Zkrátka vše, jak má bejt.

Esli teda mám krátkodobou paměť při tom všem hulení lepčí než Machulda, tak mi zbývá jen Štěch a suma humárum to tak šacuji minimax na Two. Two level.

Jo vlastně, ještě prý ta jedna dlouhá. Ale tu možná diskvali-fikuji.

19.01.2016 20:45 K dílu: Panička na hlídání Andián

Tý jo, teda jako, dávám tomu šanci stanout po bok jikrám!

Ale fakt: napřed jsem chtěl sice úplně jásat, psiborg ovšem pro mne v textu znamenal zlom ke gagu, což ale ve výsledku neva. Je tu spousta přešponovaných textů, takže normál baťa. Jenže teď mi ta bedna vítězů jasná není....

jedeme dál.

19.01.2016 20:20 K dílu: Kouzlo vánoční noci Andián

No ne, to je v poho. Nemám s tím žádný problém. Je to technicky v pořádku, je to teen romantic, je to prostě OK. Je to zkrátka ten svět, kde je ještě vše, jak má bejt.

19.01.2016 20:19 K dílu: Kouzlo vánoční noci Andián

No ne, to je v poho. Nemám s tím žádný problém. Je to technicky v pořádky, je to teen romantic, je to prostě OK. Je to zkrátka svět, kde je ještě vše, jak má bejt. 

Nahoru