09.09.2016 15:09 | K dílu: Konjunkce Venuše a Býka | cikorka |
Autor - Alžběta - to mínil jako humornou nadsázku :-) v upřesnění - kategorie - je napsáno, že je to ujeté :-) |
||
07.09.2016 16:12 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
Lakrove, díky, jsi milý. No, co s rakví, vyhozený prachy... lepší dát si humra, než zaklepeme bačkorama ;-) |
||
07.09.2016 12:05 | K dílu: Konjunkce Venuše a Býka | cikorka |
Gora, to je fajn, zhasnout b to neměl, to by bylo blbý ;-) |
||
06.09.2016 15:44 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Lakrove, vážím si tvých komentů i toho, žes tek projel moje blepty, moc díky :-) |
||
06.09.2016 14:39 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
V pohodě, nemám problém. A jsem ráda za upřímný dojem. Pomůže to víc, než když nenapíšeš nic, jsem opravdu moc ráda! Díky |
||
06.09.2016 14:08 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
Lakrov: já jsem asi měla jiné sdělení, než jsi vyčetl, možná špatně sdělené, nevím,. nevnímám bezvýchodnost, Infantilita možníá trochu ano, tu potkáváš mezi seniory vcelku běžně. Cynicmus - smutek? někdy je to tenká hrana. neumím reagovat na tvé pocity, kter=é vlastně neumíš popsat. Možná jsem se netrefila.
Adriana: Díky, když se najde někdo, koho osloví, těší mě to. Vnímám i v této povídce mezery, ale jsem ráda, že si našla čtenáře, to je pravda :-) |
||
06.09.2016 08:22 | K dílu: Konjunkce Venuše a Býka | cikorka |
Díky, blacksabbath... Já se bavila, když jsem to psala :-) |
||
06.09.2016 08:12 | K dílu: Konjunkce Venuše a Býka | cikorka |
No tak to mě mrzí, doufaa jsem, že rozebereš tu vanu a lázeň v kobylím mléce :-) |
||
06.09.2016 07:57 | K dílu: Konjunkce Venuše a Býka | cikorka |
:-) jo... hustokrutopřísný, jak se říká :-) |
||
05.09.2016 22:43 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
Díky, brachu... |
||
05.09.2016 21:49 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
Agáto, máš tam tu veselost - i když nevím, jestli veselost, ale rozhodně ujetost - trochu erotiky, trochu fantazie, trochu vína při psaní :-) |
||
05.09.2016 21:36 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
No, depka to bejt neměla :-) |
||
05.09.2016 19:59 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
Já píšu i veselý, tak já sem něco dám, věnuju to tobě, večer to vylovím ve velkym pc a bude to jen pro tebe :-) |
||
05.09.2016 15:04 | K dílu: Dřevěný Linda | cikorka |
:-) |
||
05.09.2016 14:53 | K dílu: Dřevěný Linda | cikorka |
Fakt? Tak můj Linda tohle asi není, já mám jinýho, ten by s Hankou nešel, ale díky |
||
05.09.2016 11:51 | K dílu: Nádoba s tajemnou mocí | cikorka |
Děkuji,Lakrove, za návštěvu a komentář. |
||
05.09.2016 08:57 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
K3, aleši, IQ, blacksabbath: Moc vám všem díky za přečtení a milý slova. Ono se to píše snadno, prptože je to všude kolem nás. Přeju pěknej den. |
||
04.09.2016 22:08 | K dílu: Psaní z verandy | cikorka |
Díky za upozornění a za ocenění :-) Vážím si toho. |
||
04.09.2016 19:31 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
Zordon: díky, podívám se na to, možná je to tím, že první půlka je dost inspirovaná realitou a mým odporem k třídním schůzkám, druhá je fikce a tak se psala ta první půlka jinak. |
||
04.09.2016 18:41 | K dílu: Líza | cikorka |
IQ: No to teda je náhoda, laskavě to vyřiď doma, protože já už jich mám doma dost... Odmítám se podrobit diktátu tvých literárních miniatur, Bůh ví, o čem bys tak psala příště! ;-) |
||
04.09.2016 18:20 | K dílu: Líza | cikorka |
:-) Mně doma říkali Lízo a dneska se mi zdálo, že jsem těhotná... Když jsem se začetla, tak mi zatrnulo. ;-) Pěkně napsané. |
||
04.09.2016 15:58 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
Díky, Stázko. |
||
04.09.2016 10:33 | K dílu: Dřevěný Linda | cikorka |
Stázko, to mě těší. |
||
04.09.2016 10:02 | K dílu: Dřevěný Linda | cikorka |
IQ díky za upozornění, opravím. Ta povídka je asi jiná než většina těch mých, ale je pro mě důležitá. Díky moc. |
||
04.09.2016 09:58 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
IQ díky, jsi milá. |
||
03.09.2016 10:30 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
ano, careful, v realitě to tak bývá a je... V9m, o čem mluvím. (i když kluka jsem svým holkám nevbtáhla ;-) ) |
||
03.09.2016 10:22 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
literárně: ok, názor beru a to "a pak" : nechávám na uvážení čenáře a nedávám rozřešení a už vůbec nejsem zastánce pouze kladnejch hrdinů - to jen na okraj (bť by povídka byla v Ich formě) |
||
03.09.2016 09:05 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
- jedna opravdu to nemá být povídka umravňující nebo něco podobného - hlavní hrdinka je člověk, tedy má své světlé i stinné stránky, je unavená životem, je asi trochu zklamaná, je sama - nebaví mě, ale vím, že některým čtenářům to vadí, mít všechny vyprávěci nitky ve své povídce vždy dovyřčené. Takže chápu, že někomu tady může vadit absence toho, jak probíhal rozhovor mez dcerou a matkou, když si sdělovaly, že se o chlapce dělily, nebo tu někomu chybí to, zda se věc řešila s policií. To, že se zde například o policii nemluví pro mě neznamená, že to tak bylo nebo není, ale to, že buď to pro povídku nepovažuju za důležité nebo naopak chci, aby nad tím čtenář přemýšlel sám. Vždy záleží na tom o co jde. - lidé v sobě mají mnoho osobností - drsnou matku, co se odmítá přizpůsobit školnímu řádu a vedle toho unavenou matku, plačící opštěnou toužící ženu, co už to nedá a nechá se vojet mladým klukem. A nemusí to bejt nutně rozhoďnožka. Život si s těma všema našema vnitřníma já dost drsně pohrává. Někdy sami napomůžeme bolestem a dalším sračkám, do kterých se dostáváme. Na druhou stranu je šance díky tomu, že jsme lidé a pořád ještě máme víru jeden v druhýho a naději z toho vybruslit... Ale tohle všechno není důležité si umět pojmenovat, spíš přijmout, řekla bych. |
||
03.09.2016 08:12 | K dílu: Dřevěný Linda | cikorka |
díky, břízko.. |
||
02.09.2016 22:27 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
čtu komenty a výzvu beru vážně, ale zítra... Mám v sobě dvě sklínky, Bůh ví, co bych napsala. |
||
02.09.2016 13:54 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
:-) Tak to máme radost oba, to je fajn skóre |
||
02.09.2016 13:33 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
Lakrove díky. Je to o to milkejší, že se vlastně pleteš. Je to fikce - próza nebo jak se tomu říká :-)
Hemi Novak. Moc díky za přečtení a milý komentář. |
||
02.09.2016 07:48 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
Tak zatím takto rychlovka, musím mazat do práce a tobě moc díky |
||
02.09.2016 07:41 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
Zdendo: já to vdejchám :-) agáto: já umím být i hodná... |
||
02.09.2016 07:39 | K dílu: Beran | cikorka |
krajinky nesbírám, já někdy upřednostím více nedokonalosti v technice, když to má tuˇšťávu, takže ještě nakouknu. Nevím kdy, ale juknu. Technika se dá upravit, Přestylizuješ věty, vypustíš nadbytečné atd. Ale myšlenku - pointu, vtip atd... to tam buď je nebo není. A buď jsi ta cílovka, pro kterou je nápad určenej nebo ne. To, že tou cílevkou nejsi, to není chyba autora ani tvoje. To je prostě fakt. |
||
02.09.2016 07:33 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
Díky Aleši, jsem ráda, že se líbilo. |
||
02.09.2016 07:19 | K dílu: Sexuální matematika | cikorka |
agáto, máš recht - opravím to
aleši, jestli jo, budu rád, když mi dáš odkaz, ráda byh se podívala, kdo si to sem umístil. Měa jem to na idnes, ale jinde ne. Roztrhnu tomu opovážlivci kušnu hákem ;-) |
||
02.09.2016 07:18 | K dílu: Psychiatři Höschl a Švarc lžou v 90‘ | cikorka |
Já si nemůžu pomoct, ale asi čtu úplně jiný článek nebo nevím, o čem tady píšeš.Já na tvůj článek reagovala hned na začátku diskuse. Netýká se taková (nedobrovolná) léčba pouze agresovních lidí. Ale většina z nich jsou lidé se suicidálními sklony. Také se dobrovolně nechtějí léčit. Nejsou to lidé agresivní. Ty tisíce lidí nejsou ti, co ti vrazí nůž do zad, ale ti, co mají problém a vážný problém a neřeší ho. proto, jsou tvé statistiky mimo souvislosti s tímto případem. Kromě toho jsou 10 let staré. Nevím - a ty taky ne, kolik agresorů se během roku otočí v léčebně. To je mé sdělení. Nevím a ty taky ne, je-li možné vždy přesně rozpoznat u takové diagnózy stav pacienta. Ano, možná dr pochybil, ale možná ne. Hrát si na soudce na stránce písmáku s útržkovitými informacemi z deset let starých statistik bez souvislostí a bez toho, aniž by se člověk zamyslel, že nedobrovolně hospitalizovaní mají i jiné DG, mi přijde povrchní. To je má kritika k tvému článku. Končím. |
||
01.09.2016 23:54 | K dílu: Beran | cikorka |
Zdendo, já už si nepamatuju, který povídky jsi mi včera psal a nechce se mi hledat, tak jsem vlezla sem. Je to takové vzletné, dost patosu a mezi tím odvyprávěný - pěkně - příběh. Dost mi vadila přemíra Mesiášů. Popravdě mám pocit, že jsi tím přišel o možnost mít toho jednoho pravého Mesiáše v Beránkovi a tím umocnit pointu - a ještě k tomu s vtipem. Takhle se ta myšlenka rozplizla. Krom toho to slovo a připodobnění tam bylo tak často, až to bylo otravný. 2. odstavec je napěchovanej zájmenama (ten, tenhle to, apod.) je to blbý, blbě se to čte, když je to jinak psané dost spisovně. Občas je tam takový záchvěv opakování stejného slova. Nevím, jestli je to záměr - umocnění (např. na začátku slovo venkov, pak někde že děda NECHTĚL, kopání - to, že kope beran i fotr, pak ten spasitel). Já nevím, minimálně u spasitele fakt vopruz. Na prvním řádku mě zarazilo 3x jsem, pak už je to vpoho, ale zrovna na tom prvním řádku to bouchne do očí. Je to dobrá čeština, dobré vyprávění, ale nezaujalo mě to, protože to nemá šťávičku. Kdybych měla knihu takovejch povídek, tak ji po první odložím, i když je to opravdu zručně psané. Připomíná mi to velmi precizně vykreslenou krajinku v pozlaceném decentním rámu. snad mě nepošleš k šípku, nepíšu to, abych tě nasrala, ale upřímně. Kdybych tě nějak srala, nebudu už více pruditi. |
||
31.08.2016 20:56 | K dílu: Psychiatři Höschl a Švarc lžou v 90‘ | cikorka |
hele Zdendo, já dneska nemám sílu se hádat, neb se necítím, je m furt zle, ae nevěřím, že bys byl tak málo inteligentní a dokázal takto zevšeobecňovat. Jistě dobře víš - působíš jako chytrý chlapec, že tato věda a doktoři pomohli mnoha lidem důstojně žít s nemocí, s kterou si dřív prostě nikdo nevěděl rady. Mnoho psych. diagnóz má fyziologický základ a léčba existuje. Pracuji blízko tohoto oboru, vím, o čem mluvím. Jasně, existují špatní psychiatři, jako existují patní spisovatelé a špatní matematici, ale neznamená to, že matika není věda a literatura není umění. Jen je třeba o to větší talent a znalosti, aby ses uplatnil a přinesl společnosti něco dobrého. Kecat do toho umí každej vůl... S prominutím... A jdu spát, možná umřu, protože je chirurgie pavěda. :-) |
||
31.08.2016 13:13 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
Blacksabbath: díky, potěšení na mé straně |
||
30.08.2016 19:33 | K dílu: Okno | cikorka |
ok, vím, že tě zase tak nepere můj názor, přesto ti kritiku slibuju, ale je mi blbě, byla jsem u doktora a nějak se mi večer udělalo blbě z vyšetření, na kterém jsem byla ráno - dvný... jdu si lehnout a spát, promiň. Jo a nevím, jestli takový ty chybky v textu - to jsem nevypisovala (nový den byl připravenej čelit mě - má bejt mně...) Ale to asi vš. Mám pocit že jsem viděla ještě něco, neřešila jsem... PA |
||
30.08.2016 18:23 | K dílu: Okno | cikorka |
přečetla jsem pořádně :-) Zdendo, je to něco, co si přečteš a na konci se podivíš a rychle zapomeneš. Opakování dobrý, ale pak ten závěr mi přijde jen pro efekt - nemyslím, že jsem čtenář ignorant, ale v tomto bodě fakt souhlas se stvn. Je to originální. Ano, ale tuto originalitu spíchne leckdo. Ty - vzhledem k nárokům na ostatní - máš jistě na víc. Juknu na povídky, až budu mít čas. Tohle fakt terno není. |
||
30.08.2016 15:48 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
ty jo, teď jsem trochu mimo, jestli se to vztahuje k tomu hovoru mezi Z a C, tak ten jsem sledovala jen půlkou oka... Jestli pokračuješ v naší debatě, jsem mimo. |
||
30.08.2016 14:59 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
břízko, díky, ano, souhlas, toto už vím - určitě změním. (mluvím o posledním odstavci tvé kritiky) Díky za náyior. |
||
30.08.2016 12:49 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Tak teď mi nějak tak vanilková zmrzka hořkne v hubě... nu což, aspoň neusnu na bobkovym listí. |
||
30.08.2016 12:12 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Hele, já včera hledala a pročítala a pročetla jsem se až k tomu pornu - určitě to bylo ono. všude stejná slovní zásoba, žádný děj, jen šukačka, stylistika nic moc. Opakuje se to... jen malinko jiná zápletka. Myslím, že literatura to moc není, rozhodně bych řekla, že to péčko má dost blízko k tomu filmu. Jo, může to sloužit k té jedné věci - prostě si ho dobře vyhonit, to je fakt... A neokřikuj mě, já svůj názor prostě udám!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) :-( ;-) ?!?::::: _!(/' |
||
30.08.2016 11:57 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
takže zpět k mému veledílu (zde smajlík pro ty, co to dávaj) díky za komentáře. jsem ráda, že se líbilo - někomu snad ano. Díky za připomínky, zamyslím se, pouvažuju. Žádnou kritiku hned nezahodím. Ono častio jsou kritiky takové, že jedna říká "je to málo bílé", druhá říká "je to málo černé". Je faJN slyšet názory a nakonec debata vždycky má smysl. i ty nádherné literární hádky - ježkovy zbytky zraku, já bych sem chtěla nakreslit smajlíka... Tak díky vám oběma. Taky víc čtu (jenom čtu - a hodně) - nemám telku. přesto moje povídka vypadá takto... Ale to ji jistě ještě nečiní kvalitní, to uznávám. |
||
30.08.2016 11:44 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Zdendo, já nevím, proč vadí smajlíky, ale vynechám je, protože je nutně nepotřebuju a tebe evidentně iritují. Jestli chceš radu, tak jistě neodbornou, ale dám ti také nějakou. večer juknu na to, co píšeš. Jak to asi trochu chápu, jsi tu pro svou ostrost obávaný, ale i ve vážnosti. Budu si z tvých kritik brát, co uznám za vhodné, ale určitě o ně stojím! Juknu, co píšeš. Ráda čtu, ovšem v klidu, takže řekl sis o radu, máš je mít. první rada: když někomu omylem vypadne písmenko ve slově, tak se nad to povznes - máš na víc... |
||
30.08.2016 11:11 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Kluci a holky, já se to psaní učím :-) já jsem ráda za připomínky. 1) faktem je, že nečekaný konce většinou mají úspěch u čtenářů- Mě samotnou by happy end nudil. Jansě, nejsou to všechny možnosti, ale to říznutí do děje mě prostě baví, ale nemusí to bejt šálek každého 2) zdenda říká "gradace" a to je k zamyšlení. To je něco, očem budu víc přemýšlet. nemyslím, že by to bylo tak blbé, jak říká zdenda - to si za tím stojím víc, ale na jeho kritice jsou věci, nad kterejma se určitě zamyslím a do svý práce je využiju. Takže díky. Tyhle vaše poznámky jsou pro mě fakt důležité a jsem za ně ráda!!!!!! |
||
30.08.2016 10:49 | K dílu: Nádoba s tajemnou mocí | cikorka |
ještě jednou díky. No jo - stacionáře budu krotit :-) |
||
30.08.2016 10:48 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Dík, Zdendo, za názor. Zamyslím se. |
||
30.08.2016 09:49 | K dílu: Výlet | cikorka |
to byl vtip :-) Balóny jsou krásné :-) Mám je moc ráda. Tak si tu krásu užívej... |
||
30.08.2016 09:11 | K dílu: Výlet | cikorka |
si snědla moc hrachové kaše ;-) ;-) Ale jo dobrý :-) |
||
29.08.2016 19:43 | K dílu: Klaun | cikorka |
A v čem máš pravdu? Já zde mluvím o plagiátorství a dávám sem kopii příspěvku z PP, kterou ti dala jari do komentů, aby ostatní veděli o čem mluvím: ~~CitujI část prologu z knihy NEJVĚTŠÍ Z PIEROTŮ od F. Kožíka: ... "Jsem smutný, melancholický. Trpím, a nevím proč. Trápím se, srdce mě bolí.Bojím se lidí i sebe. Nemohu spát.""To není smrtelné. Vím o léku pro vás.""Jaký je to lék?""Lék, který vás z toho všeho uzdraví. Běžte se podívat do divadla na Deburaua!"Bledý muž se uklonil a řekl smutně:"Já jsem Deburau, doktore."
TOhle studium pschologie neřeší. Prostě piš své věci, své nápad... Končím. V komentech na PP ti toho ostatní napasli dost. |
||
29.08.2016 18:42 | K dílu: Klaun | cikorka |
způsob léčby je jedna věc, druhá věc, že i rozhovor je nějakým způsobem řízený. Probíhá podle určitých pravidel, struktury apod... Nevím, jestli jsi bl již na PP - ale psala jsem ti o tykání, vykání - nehodí se do textu, kde máš anglické jména, název cirkusu atp. Zde se to asi nejspíš nerozlišuje. Doktor, který však pochopí, že pacient jemu tykat nebude, tak sám pacientovi tykat nezačne. Vzikl by velmi nerovný vztah. psychiatr by to nikdy nedovolil. |
||
29.08.2016 18:18 | K dílu: Klaun | cikorka |
Nápad je opravdu neoriginální. (prolog knihy Největší z pierotů) Zpracování dost vázne. Tykání - vykání od profíka lékaře nepravděpodobné (zvláště jednostranné) Věta "přijdeš mi jako správný chlap, netuším...." naprosto nevěrohodná z úst psychiatra. Na tomhle příběhu je ještě mnoho práce. |
||
29.08.2016 14:41 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
:-) Já sama fakt moc mazlíčková nebo jak se to říká nejsem. Psa jsem nikdy neměla. A není mi vůbec jasný, jak se mi dostali do povídky. Ale už tam prostě jsou. Na férovku - psa od feny rozpoznám, Poznám jezevčíka a pudla, taky vlkodava. pak už je to složitější :-) |
||
29.08.2016 14:33 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
Břízko, jasně, třeba to prostě není tvůj šálek kávy :-) Třeba to vyjde jindy :-) Díky za zastavení. |
||
29.08.2016 14:32 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Juknu na ta klišé, díky za upozornění. Jsem ráda! |
||
29.08.2016 14:30 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
Agáto díky, radost na obou stranách Janino, nesmírně si vážím tvé kritiky a v mnohém máš pravdu. Doma si to prolezu. jsem vážně ráda! Budeš-li mít občas chuť si kriticky zamířit pod mé povídky, potěší mě to. jsem ráda, že i přes nedostatky povídka bavila. Díky. |
||
29.08.2016 12:10 | K dílu: U nás | cikorka |
Líbí se mi a je smutná... |
||
29.08.2016 10:23 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
to mě těší Zordone. :-) |
||
29.08.2016 09:31 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
IQ díky ti. |
||
29.08.2016 09:10 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
IQ díky ti. |
||
29.08.2016 09:09 | K dílu: každý den je něco nového | cikorka |
nádherná |
||
29.08.2016 07:34 | K dílu: Psychiatři Höschl a Švarc lžou v 90‘ | cikorka |
Myslím, že tento článek je jen taková troska. Data jsou v něm neúplná. Chybí podstatné věci! Píšeš o lidech nedobrovolně hospitalizovaných, ale to neznamená přece, že jsou tito lidé vždy těmi, kdo jsou nebězpečím pro okolí. Zpravidla jsou tito lidé nebezpečím hlavně sami pro sebe - pro své suicidální sklony. Nelze v žádném případě tvrdit že počet nedobrovolně přijatých a propuštěných lidí se rovná počtu agresorů. To je velmi zjednodušující. To, co řekl CH a posledn věta spolu nesouvisí a souvislost, do které to tento článek uvádí, je zavádějící. Takto jednoduchá ta problematika opravdu není, kdyby byla, měli bychom tu, jak vidno, mnoho odborníků :-) |
||
29.08.2016 07:11 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
díky za upozornění. Jsem ráda, že se líbilo. |
||
29.08.2016 00:43 | K dílu: Psí smyčka | cikorka |
Gerty, jo, už to tam je a dík za návštěvu. Gora. Díky za připomínky. Budu nad tím přemýšlet, ikdyž po pravdě, tohle byla jen taková oddychovka. Příště snad bude lépe :-) |
||
27.08.2016 13:34 | K dílu: Divoška | cikorka |
:-) no taky by se mivíc líbilo, kdyby se osamostatnili - takový slepičí úlet v malém:-) Já už je teď vidím na tom pekáči, ale jako pohádka moc fajn a dobře napsané! |
||
26.08.2016 21:16 | K dílu: Pohádka o princezně která měla vagínu | cikorka |
Stylem mi to připomíná Macha a Šebestovoh, což by mi asi ani tolik nevadilo :-) Úvod se mi líbil moc. Pak tam bhlo pár věcí, co mi to opravdu narušilo - třeba ta věta,jzk se pozvracela vedle postele, ale bylo j íto jedno, protožemaminka byla naštěstí mrtvá (mám tablet, nekopíruju a blbě se mi vrací) Jde mi o tu maminku - je to divně napsaný, ztrácí to tu roztomilost a šmrnc. Stejně tak zbytečnej Karel Gott. Nezasměju se tomu a význam to nemá pro povídku. Celkově dobřenapsaný,obsahově by to, podle mě šlo trochu vyšperkovat. Ten konec s popravou- zvláštní. Sorry za chyby - tablet. A takyse omlouvám jestli kritizuju moc ;-) |
||
26.08.2016 19:38 | K dílu: A někdy tak... | cikorka |
Dobré |
||
26.08.2016 19:29 | K dílu: Pochybnosti končí, když | cikorka |
Zvukomalebnost, emoce, nálada, ale také podobné pocity rozpačitosti jako bříza... Nicméně ta zvukomalebnost mě chytla rychle. |
||
26.08.2016 19:17 | K dílu: Rozhovor s Danou Zátopkovou | cikorka |
Obecně vzato je jistě paní Zátopková osobnost, ale tento samotný rozhovor mi žádnou převratnou myšlenku nenabídnul. Takové čtení kčaji nebo do vlaku /jedu vlakem :-) / |
||
26.08.2016 13:24 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Ň jsem našla jedno, jestli jich vidíš víc, prosím, dej echo, díky moc. |
||
26.08.2016 13:22 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
aha, jasně, provedu, díkes :-) |
||
26.08.2016 08:57 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Ty jo, sice moc netuším, co to je, ale zní to jako vanilková zmrzlina :-) Takže já proti tomu nic nemám :-)
|
||
25.08.2016 20:47 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Aleš: nejde o autobio :-) Díky za zastavení. Jsem ráda, že to působí tak věrohodně, ale fakt jen próza... Gora: Díky, milé |
||
25.08.2016 19:12 | K dílu: no tak na | cikorka |
jo... |
||
25.08.2016 19:07 | K dílu: Dýchat život | cikorka |
Je pravda, že takovým tím zvláštním smutným smutkem, který kape z očí, se idi kolem nakazí strašně rychle. A naopak - dám takovému člověku radost - to není jednoduchý. |
||
24.08.2016 12:25 | K dílu: Nádoba s tajemnou mocí | cikorka |
Agáto, díky za komentář. Mimochodem, já jsem několikrát četla ten návod - protože čtu všechno, kde jsou písmenka. Pořád čekám, že se tam na těch šampónech objeví něco úžasnýho, novýho a ono nic :-) No, ono to jednou přijde... :-) |
||
24.08.2016 11:51 | K dílu: Nádoba s tajemnou mocí | cikorka |
Agáto, díky za komentář. Mimochodem, já jsem několikrát četla ten návod - protože čtu všechno, kde jsou písmenka. Pořád čekám, že se tam na těch šampónech objeví něco úžasnýho, novýho a ono nic :-) No, ono to jednou přijde... :-) |
||
24.08.2016 08:45 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
Karle, díky moc. Za pochvalu i za příspěvek - zamyšlení. Jsem ráda, že povídka vede k takové debatě. |
||
23.08.2016 20:43 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
To si myslím, je proto, že se s nimi mnoho nepotkávají. Těžko se tomu pak divit. Když o těch lidech ví někteří jen to, jaké mají problémy a jaké problémy mají jejich rodiny, tak to vidí věci velmi zkresleně a dělají rychlé soudy. |
||
23.08.2016 20:30 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
Břízko, máš pravdu. A už úplně neuchopitelné pro nás je to, co se odehrává uvnitř těch samotných lidí. Ostatně jsou to bytosti se stejným právem na život jako my. A i z nás jednou mohou být lidé bez schopnosti se o sebe postarat. Dnes se postaráme my, zítra se třeba zase postará někdo o nás... |
||
23.08.2016 17:22 | K dílu: Nádoba s tajemnou mocí | cikorka |
Tak teď si to vyzkouším :-) A ještě mi prosím řekni, co je ta minihvězdička u některých děl vpravo a co je tip a kdy ho mám dávat a co je "veřejné", resp, co znamená když není? Kde se neukáže či ukáže? Moc díky za vysvětlení, jsem tu činná asi dva dny... |
||
23.08.2016 17:08 | K dílu: Nádoba s tajemnou mocí | cikorka |
Díky moc :-) To je milé :-) "Umíš se do toho položit... " Myslíš do vany :-) ? To tedy jo... :-) |
||
23.08.2016 14:24 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
agáto díky a abych tě potěšila, jsou i otcové :-) Dobří otcové :-) |
||
23.08.2016 11:14 | K dílu: Cedule | cikorka |
Díky :-) jsem ráda, že se líbila :-) |
||
23.08.2016 10:52 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
Ono je mnoho typů "sociálních služeb". Stacionář není celoroční ústav. Je to něco jako družina. Můžete tam mít příbuzného hodinu denně nebo celý den. Žít "normální život", chodit do práce, stýkat se s přáteli na bowlingu a pak večery a víkendy být s rodinou. Jsou také týdenní stacionáře - něco jako internát. To vše dává možnosti těmto rodinám, které pečují ať už o dítě nebo o dospělého s postižením. Slovo umístění má drsnej podtext. Služby pro tyto lidi jsou opravdu službami. Pro ně, pro rodiny. je to stejný jako u malých dětí - zdravých. Taky se o sebe nepostarají samy. Stát pro ně spolu s námi vytváří síť služeb a ty zvyšují kvalitu toho, co jim můžeme nabídnout sami. Počínaje školami. kdybych měla doma učit sama svoje tři děti, asi bych už byla dávno na léčení :-) Ale některé maminky to dělat chtějí a je to jejich volba a dělají to s láskou a ta svoboda, ta možnost se pro to rozhodnout a jít touhle cestou je jedna z věcí, za kterou jsem ráda. Svoboda je hodnota, která smysl má., |
||
23.08.2016 10:07 | K dílu: Karel, Alenka a já | cikorka |
Díky za krásný komenty!!! 1) název se mi taky nezdál, ale spěchala jsem, tak jsem to tam prdla. Pak jsem uvažovala, že to změním a už mi to přišlo blbý. 2) careful: Já to nechci nijak extra rozsuzovat. pracuju v oboru a kolem mám podobných lidí, - zpravidla žen, co zůstaly samy - dost. Ne vždy "zůstaly samy tím správným způsobem". Je mnoho cest, jak se věci chopit, ale je fakt, že když se dítě narodí, jsou tu dva rodiče a zodpovědnost dvou lidí. Snažím se psát tak, aby se čtenář zamyslel nad tím, co je kolem něj. Nemyslím si, že je snadné říct, co je správné a co ne a také nemyslím, že je jeden univerzální vzorec správného postupu. Moc mě těší tvá úvaha, careful. Pak mě hned napsadá myšlenka Co má tedy budoucnost a co ne? Mimochodem, zjiš´tování předpokládané míry postižení již u miminka je často věcí věštění z koule a já znám opravdu dost lidí se středně těžkou mentální retardací, kteří nemůžou žít bez pomoci jiných, ale jejich život je tak šťastný, jako náš nikdy nebude. Tohle smysl má. Umí to dát najevo - radost i vděk... A teď babo raď :-) ;-) |
||
22.08.2016 22:27 | K dílu: Cedule | cikorka |
díky za komentáře. Myslím že podle definice povídky se o povídku jedná, ale klidně si poslechnu odborný názor. Mimochodem nejde o autentický zážitek :-) ;-) Povídky v Ich formě jsou jednou z možných variant. Jo a lidi se chovaj daleko divnějc :- ) Tím jsem si jistý na 100% :-) |
||
21.08.2016 20:54 | K dílu: Svatyně | cikorka |
rozumím, už jsem šla dvakrát... |