08.02.2020 08:21 | K dílu: To ty alternicky... | Poldjerry |
Nazdar, Zdeničko... to je stejně jen výkřik do tmy (:-D |
||
23.09.2018 18:14 | K dílu: Haiku ústy amatéra | Poldjerry |
Tyto diskuze jsou prázdné už proto, že pro některé japonské znaky, které spolutvoří ducha haiku, najmě onu kýženou zenovou složku, nelze de facto v češtině ortodoxní haiku vůbec vytvořit. Haiku, které tu lze číst jsou podle mne různě kvalitní haikuiodní miniatury, které sice zpestřují žánrovou skladbu děl, ale tváří se jako něco, co nejsou. Starší Písmáci jistě těch debat pamatují víc, při jedné z nich (2006-2007) padl návrh pojmenovat českou formu haiku jako czaiku, ale nápad se neujal. Chci jen napsat, že těžko někdo něco přinese nového, co by tu ještě napsáno nebylo... a sám darmošlap patří k nejlepším. Bardem, bestye, Paulart, LaMouete, Walldekke - to jsou haikuisté (ale nejen oni)... |
||
20.09.2018 23:33 | K dílu: Hloubky | Poldjerry |
R.L., Radúz, Musaši... díky za čtení a tipy. Musaši, čím jsem starší, tím méně mi vadí to, co mi kdo provede, ale více mne mrzí chvíle, kdy jsem se blbě zachoval já... |
||
20.09.2018 23:28 | K dílu: Západ nad Kletečnou | Poldjerry |
R.L., Janičko, Lerak, fialko děkuji a zdravím Rajmunde dobré, hlavně, že v tobě nějakou představu vyvolává... |
||
11.09.2018 09:07 | K dílu: Oran | Poldjerry |
Přesná a dobře napsaná masáž, návod, instrukce... s napohled banální, ale ve skutečnosti zásadní myšlenkou: využij každou minutu! je totálně nevratná... |
||
11.09.2018 08:45 | K dílu: Kreativita | Poldjerry |
Prosím vás, přátelé : neblbněte, ať píše ten, kdo má potřebu psát a má co říct. S čím souhlasím: MUSÍ něco zažít, vidět, nebo i vymyslet, co stojí za psaní... Měl by vědět něco i o pravopisu a stejně by měl mít povědomí o technice psaní a představit si lidi, pro které píše. Neškodí drobet empatie a metrák sebereflexe... i tak je toho už dost (:-D |
||
06.09.2018 16:58 | K dílu: Veřejné Lyrycké čtení | Poldjerry |
Budu ti držet kliku abys měl palce... |
||
05.09.2018 12:31 | K dílu: Ano ve správné chvíli | Poldjerry |
MKbaby - Ď |
||
05.09.2018 12:29 | K dílu: Sám nejsi nikdy | Poldjerry |
Gabrieli, pravdu máš, jen je to o něčem jiném... ale to jsi snad poznal? pokud ne - nic se neděje - já jsem taky špatně vyhodnotil tvoji připomínku z 28.8. Přítele si vymyslet nelze, jen představit, ale to je fakt o něčem jiném. Ortodoxně pojato lze ho jenom potkat a přijmout, neboť nepřijatý přítel prostě přítelem neni... |
||
03.09.2018 11:43 | K dílu: Poslední blues | Poldjerry |
Není zač, dal jsi mi impuls (:-D |
||
03.09.2018 11:34 | K dílu: Ano ve správné chvíli | Poldjerry |
Ano.ale to z původního znění nebylo tak jednoznačné. I já jsem byl ještě na jaře korektorem... tohle je náhradní nick. Nazdar, kolego (:-D |
||
02.09.2018 20:05 | K dílu: Ano ve správné chvíli | Poldjerry |
Šmodrcho, zdarec a dík, žes tudy pročetl, ale nesouhlasím s tou pravopisnou připomínkou. Jednak existuje něco jako licence, ale hlavně musíš umět číst speciálně poezii - čili nikoli číst ...by se napěchovala, ale ... záře by se napěchovala, tu záři nelze převést na začátek násle-dujícího řádku, stejný je i ten druhý případ. Je ale dobré to připomenout - mnohdy autor, jenž sleduje spíš děj, popis, nebo situaci může podobnou chybku střihnout. |
||
02.09.2018 20:03 | K dílu: Ano ve správné chvíli | Poldjerry |
Šmodrcho, zdarec a dík, žes tudy pročetl, ale nesouhlasím s tou pravopisnou připomínkou. Jednak existuje něco jako licence, ale hlavně musíš umět číst speciálně poezii - čili nikoli napsat ...by se napěchovala, ale ... záře by se napěchovala, tu záři nelze převést na začátek násle-dujícího řádku, stejný je i ten druhý případ. Je ale dobré to připomenout - mnohdy autor, jenž sleduje spíš děj, popis, nebo situaci může podobnou chybku střihnout. |
||
02.09.2018 09:30 | K dílu: VESUV TROCHU JINAK | Poldjerry |
Jani, ahoj... reagoval jsem na tvou odpověď a znovu jsem prošel článek. Pobavila mne sýkora úhelníček (uhelníček - má na mé zahradě svůj sýkorník a mám pocit, že už tam hnízdí snad pátá generace). Sýkor se mi tu vystřídala celá řada, ale ta černá tu má domovské právo (:-D Proto však nepíšu: já jsem to četl dnes po čtvrté, hlavně kvůli kytkám a skalce... dnes jsem si lépe prohlédl i tvé kresby a zjistil jsem, že jsi hodně pokročila ve sdělnosti kreseb, řekl bych, že máš v kresbě více prokreslené detaily a působí to úžasně bezprostředně, jako by se na to člověk koukal v reálu... Drž se, Janičko - pořád máš co sdělovat... |
||
02.09.2018 09:08 | K dílu: Ano ve správné chvíli | Poldjerry |
Andělko, Romane, Kočkodane - dík, že jste se tudy pročetli... |
||
01.09.2018 17:01 | K dílu: Ano ve správné chvíli | Poldjerry |
Díky, vidíš - a já ten aforizmus ani nevnímal... děkuju. |
||
01.09.2018 16:50 | K dílu: Po dešti se dějou věci | Poldjerry |
To jo, nebo krkovičku ze slanečka pro mně (:-D |
||
01.09.2018 13:05 | K dílu: Po dešti se dějou věci | Poldjerry |
Dík, Romane, ahoj... Ráďo - to je do mého oka jako Čajkovského b-mol do ucha... |
||
01.09.2018 13:01 | K dílu: Ano ve správné chvíli | Poldjerry |
Děkan, gabi |
||
01.09.2018 11:08 | K dílu: VESUV TROCHU JINAK | Poldjerry |
To se dá číst i třikrát... * |
||
31.08.2018 15:46 | K dílu: Poslední blues | Poldjerry |
Nejraděj tančím s tužkou a papírem nad starou saké ** |
||
31.08.2018 15:32 | K dílu: Zlatá slova | Poldjerry |
Spoustě haiku chybí jeden ze základních atributů - zenový štych. To tu opravdu neplatí...* |
||
28.08.2018 21:58 | K dílu: Sám nejsi nikdy | Poldjerry |
Jo! takhle je to myšleno... |
||
27.08.2018 18:50 | K dílu: Andrea | Poldjerry |
Píšeš lehce, ale je vidět, že emoční stránku jsi v té chvíli považoval za podstatnější, než jazykovou a ani se nedivím. Máš tam dokonce nějakou tu hrubku, ale příběh je to silný a je z něj cítit, to, co jsi nenapsal - že to s tebou zatřepalo docela velmi. Dobrý... |
||
27.08.2018 18:38 | K dílu: Krásná léta, neslavný konec | Poldjerry |
Neva, nazdar - pokud mne někdo nemlátí do hlavy, tak je vítán! |
||
16.07.2018 16:43 | K dílu: Krásná léta, neslavný konec | Poldjerry |
Gábinko, já vím - to se tak říká: začít se může kdykoli - jenže: já už nechci začínat, už jsem v životě začínal příliš mnohokrát... mně se neztratil začátek, ale všecko, kromě konce a nahrazovat konec dalším začátkem nelze. To by možná šlo, kdyby mi bylo padesát... není ale i tak ti děkuji za pokus o povzbuzení (:-D |
||
15.07.2018 12:00 | K dílu: Krásná léta, neslavný konec | Poldjerry |
Gábi - nenechávám na sebe v rámci možností působit ty své roky , ale Písmácká etapa mého života je zatím především v tom, co mám u nosu a přesto je to nedosažitelné. Vždyť jsem to zkusil, ale nemám z toho dobrý pocit... historie bude vždycky součástí života a nic na tom nemění, že i tady jsem občas použil alternick... základnu jsem měl furt a kdykoli u nosu... Armine dík, vážím si toho proto, že my dva jsme se tu moc nesetkávali... Lyryku - ahoj! vidíš nějakou možnost? |
||
06.07.2018 17:45 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu...
|
||
06.07.2018 17:37 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
Syd nám předvedl bezvadnou ukázku slovní ekvilibristiky. Je to tak krásné, že by tomu mohl někdo i uvěřit. Napokon to z vonkajšku to celkom presne tak vyzerá... Nevím jak je to doopravdy, ale domnívám se že život je fenomén zapadající nám neznámým způsobem do nějakého vyššího celku, těžko rozhodnout, zda galaktického, vesmírného či ještě nám neznámého vyššího, než je vsmír. Vesmír sám není nekonečný defacto, je konečný, jen nekonečně zakřivený. Je to jedno - výsledek je v podstatě týž. Proč to vnímáme jinak až různě. Nevnímáme, to si jen namlouváme - všechny ty vjemy mohou být produktem mozku, který je onomu vyššímu neznámému celku podřízen. Jinými slovy - máme jen ty vjemy, které nám přisuzuji cosi neznámé, co z nedostatku přesnějších informací nazýváme Bohem. Běda, pokud si lidé skutečně budou mermomocí chtít Boha perzonifikovat. Zamyslete se nad složitostí i pouhé jednobuněčné verze života a pokračujte k vyšším formám postupně až k člověku a dalším tvorům třídy ssavců (liší se jen intelektem - úrovní vlivem nepatrně odlišné linie vývoje (o němž nemůže ani vyspělá věda na 100% tvvrdit, že je spontánní (na rozdíl od »řízený«). Spoustu, ba možná bez pár ťunťů skoro 100% i bez přes dnešní úroveň vědy nemůžeme rozkódovat tak bezpečně, abychom mohli tvrdit že to či on o je pravda. Je to způsobeno jediným, zato však všeobecně platným faktem, že pro vnímání života v jeho podstatě, vzniku a existence NEMÁME VYVINUTY POTŘEBNÉ RECEPTORY. Můj závěr s vědomím toho, co jsem napsal? Syd má pravdu: život je nesmysl, ale musí se přiznat, že krásný... --- život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu...
|
||
05.07.2018 13:17 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
Život není tvůj život je jenom poselství svěřené... štafeta zpráva předků potomkům...
Ty jsi jen kus drátu (tu zprávu nesoucí)... Od koho komu?
Odpověď nesem si každý sám v sobě
Kód, který rozluští ten na konci drátu.... |
||
05.07.2018 13:12 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu... |
||
05.07.2018 00:23 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu...
|
||
05.07.2018 00:21 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu...
|
||
05.07.2018 00:19 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu...
|
||
05.07.2018 00:18 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu...
|
||
05.07.2018 00:16 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
život není tvůj život je jenom svěřené poselství, štafeta, zpráva předků potomkům. Ty jsi jen kus drátu tu zprávu nesoucí.
Od koho ? Komu ?
Odpověď nesem‘ si každý sám v sobě. Kód, který rozluští ten na konci drátu...
|
||
04.07.2018 13:34 | K dílu: Krásná léta, neslavný konec | Poldjerry |
Irenko - je nevím jak, ale došlo k tomu při přechodu na Win10 Lakrov - dík... proto jsem tu byl a proto mne štve, že tu defacto musím končit Zordon - já nestojím o nic, co smrdí sockama, ale přesto Ď Kočkodane - nebude, jen bude jinde Gabinko servus a vďaka . ale nový nick som si urobil, ale ako na tu novú stranu prenesem viac ako 800 diel, všetky kritiky tisícky tipov a stovky výberov? To je to, čo ma dostalo na kolená. Nore - ty jsi holt Fruhling - Písmáka těžko nahradit - to není jen web, to je fenomén
|
||
02.07.2018 20:39 | K dílu: Krásná léta, neslavný konec | Poldjerry |
Fruhling: Já jsem aspoň na krátký čas navštívil a publikoval celkem na 11 literárních webech. Písmák, Liter, Poeta, Libres, Poetikon, Temnoles, litweb, Totem, Saspi, Epika, Literra, ale stále jsem byl na Písmáku jako podle mého poměrně všestranně nejlepším . Shovívavé srovnání snesou Totem (teď ale už mám několik let odstup), Liter a Libres. Některé hodnocené vlastnosti třeba budou někomu připadat neakceptovatelné, já jsem se smířil s konečnou platností, když jsem na písmáku přišel o historii. |
||
31.05.2018 12:39 | K dílu: Oldjerry ještě žije | Poldjerry |
Musaši - jsi laskavý, ale předpokládej, že i já už tady o tom za 13 let něco vím... v době, kdy jsi přišel už tu nefungovalo spoustu dobře zavedených služeb - servis. Takže když tu fňukám já, tak to má své opodstatnění. Jsem ale rád, že jsi napsal... Jen na okraj - já tu zažil už pět majitelů - ten dnešní tento web zakládal v roce 1998 a dnes ho převzal jen proto, aby nezanikl - jinak se mu nijak soustavně nevěnuje, ale i to je od něj fajn... |
||
31.05.2018 08:34 | K dílu: Oldjerry ještě žije | Poldjerry |
Whitesnake - dík agáta5 - zatím ne, ale čert ví (:-D |
||
25.05.2018 22:55 | K dílu: Voda přece nehoří | Poldjerry |
Všecko je trochu jinak. Všecko to nějaký ten měsíc trvalo... já jsem v době, kdy se odehrávala závěrečná část, už byl v podnikovém managementu a pana inženýra jsem navrhl na šéfa energetických provozů. Teprve potom jsem se od Jardy1. dozvěděl to, co mne po mnoha letech přimělo dát té příhodě povídkovofejetonovou podobu. Pan inženýr byl jinak velmi dobrý odborník na energetiku, ale trošku líný a přesvědčený o tom, že co on neuzná za možné, to prostě neexistuje... |
||
25.05.2018 22:52 | K dílu: Voda přece nehoří | Poldjerry |
Všecko je trochu jinak. Všecko to nějaký ten měsíc trvalo... já jsem v době, kdy se odehrávala závěrečná část, už byl v podnikovém managementu a pana inženýra jsem navrhl na šéfa energetických provozů. Teprve potom jsem se dozvěděl to, co mne po mnoha letech přimělo dát té příhodě povídkovofejetonovou podobu. Pan inženýr byl jinak velmi dobrý odborník na energetiku, ale trošku líný a přesvědčený o tom, že co on neuzná za možné, to prostě neexistuje... |
||
10.05.2018 09:53 | K dílu: Beran | Poldjerry |
Proklatě dobré - i do čítanek, jenže ti mladí by bohužel tu skutečnou hloubky nemohli pochopit... jen by jim připadala strašlivá prča, jak se zdánlivě mrtvý beran rozběhl po nakopnutí do prdele (:-D ** |
||
09.05.2018 15:27 | K dílu: Jabloňový obřad | Poldjerry |
Copak o to - jabloňových věcí bych pár našel, leč cesta do Prahy mi byla soudruhem zdravotním stavem prudce zakázána. Tak vám aspoň přeji, aby se akce zdařila natolik, aby si každý účastník odvezl domů svůj kousek radosti. |
||
05.05.2018 18:33 | K dílu: Smysl života - 42? | Poldjerry |
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=260172 Každý tvor i netvor (netvorem myslím vše t.zv. neživé) je čímsi ovládán. Říkejme tomu Bůh bez toho, abychom si pod tím označením představovali něco podobného člověku. Jako ovládaní nejsme záměrně vybaveni receptory, které by nám pomohly identifikovat a v další fázi pochopit svou řídící jednotku, veličinu, ducha, fenomén... Možná, že ze samé podstaty jisté hierarchie to ani není možné - i kdyby sám tvůrce tuto možnost připustil. Moje představa je, že nejsme něčím výjimeční z pohledu skrzeva celý Vesmír - jsme nejspíš malou součástí nějakého miliardy let trvajícího vývojového programu samoreprodukovatelných prvků - bytostí s cílem, který nám jako součásti výzkumu (říkejme tomu tak) zůstává skryt. Tu báseň myslím vážně... tady veškěrá prdel, prča, hlína či legrace končí (:-D |
||
25.04.2018 10:32 | K dílu: První opravdové haiku? | Poldjerry |
To je docela dobré haiku, jen ty větry evokují dost odlišný obraz... (:-D není mi zcela jasná vazba první řádky na zbytek, ale věřím mu (tomu řádku) nemám větší problém * |
||
25.04.2018 10:24 | K dílu: Slepá bába | Poldjerry |
Haiku to je - podle nepsaných volných českých pravidel, jinak bych byl zdrženlivý. Nemá klasickou stopáž, ale za to humorný a malý zenový štych - je to tak na půl tipu (:-D |
||
25.04.2018 10:18 | K dílu: Bakelitový box | Poldjerry |
příliš mnoho adjektiv - pro čtenáře tak není prostor pro vlastní interpretaci, dost patetická, ale dám tip za skvostnou myšlenku |