13.02.2024 19:10 | K dílu: LETNICE- Vyšla mi nová kniha v nakladatelství PASEKA | Incognit |
Děkuji Alegne a Biskup z Ba a Wells |
||
05.02.2024 09:22 | K dílu: LETNICE- Vyšla mi nová kniha v nakladatelství PASEKA | Incognit |
Děkuji, Gora. |
||
06.01.2024 10:28 | K dílu: Jedovatá palice | Incognit |
A já umím z námelu udělat docela slušné LSD.TEda asi před pětatřiceti lety jsem uměl. |
||
19.08.2021 12:37 | K dílu: A ZAJTRA LETÁ / ZÍTŘEJŠÍ LÉTA | Incognit |
Děkuji, omlouvám se za prodlení, náročné časy s rodinou zabraly něco času a dokončuji dvě knížky, tak jsem nějak nestíhal. Jednu dám do předprodeje přes Pointu. |
||
20.04.2021 15:32 | K dílu: BRUTÁLNÍ MINIATURA | Incognit |
Benetko, díky- SVINÉ HAVRANÍ, to je přesně ten bod, od kterého se to všechno odvinulo. Annie- Poe přítomen nebyl! Thea- ...a nic. -je jedna z mých oblíbených point. |
||
18.04.2021 09:30 | K dílu: Vznik partyzánského hnutí | Incognit |
Já bych ty ženské vyměnil za "děti ". Všichni mí známí a teď i já se v době kdy měli malé děti hrozně těšili na služební cesty- Otrava v letadle, ale za ten klid v hotelovém pokoji to stojí!
|
||
18.04.2021 07:29 | K dílu: Z divokého západu | Incognit |
Je zábavné, že mne u toho hráče vůbec nenapadly karty- já ho pasoval na hráče na piáno.
|
||
17.04.2021 06:57 | K dílu: Stížnost dojnice | Incognit |
A to u nás doma to jde satelit-nesatelit... možná ani nezáleží na programu... jen kde pak sehnat to hlídání... |
||
17.04.2021 06:55 | K dílu: Bon jour nr.83 | Incognit |
Ale schodiště opravdu přece vedou jen na horu- dolu se jede pozábradlí nebo po hlavě přece! |
||
17.04.2021 06:52 | K dílu: Jeden malý filosofický šplouch | Incognit |
No mé nevymyšlené sny přece znáš- mívám je také zhruba od tří let. Moje máma by mi na takovou otázku odpověděla větou: "To víš, že jsme skuteční, stejně jako Neználek, Smelý zajko a prasátko Bibi." A já bych se zeptal, "A my jsme barevní nebo ti černobílí?" "MY jsme přece obojí, " řekla by ona, "Vždyť i Vinnetou je obojí, jen ten černobílý žije v naši televizi Tesla Jantar a ten barevný v kině Tatra" "A Bůh se dovede koukat najednou na tu naši televizi i na kino že?" "Jo a Bůh by u toho dovedl ještě i jezdit na koloběžce a lízat zmrzlinu." "Nene, to by si vyrazil zuby jako Anička a jemu už nenarostou, protože je už velký!" "Bůh je jediný, kterému zuby narostou znovu i když je velký." "Bůh a ještě žralok, že?" odpověděl bych a čvachtal se dál, protože bych chtěl oddálit tu chvíli, kdy mi máma bude mýt vlasy tím šampónem co mne bude štípat v očích.
|
||
16.04.2021 15:47 | K dílu: BRUTÁLNÍ MINIATURA | Incognit |
Gabi tá istá- dík Tej- no občas se miniatura přihodí, jen jsem nikdy neměl odvahu publikovat |
||
10.04.2021 14:44 | K dílu: PO PAMÄTI / PO PAMĚTI | Incognit |
To jsem to vymyslel, že nabízím rovnou i soutež, co? |
||
10.04.2021 08:04 | K dílu: Oněgin by se asi divil | Incognit |
Ale s jarem přijde tání, odpustím to milé Táni.
|
||
10.04.2021 08:00 | K dílu: Nesmysly před spaním | Incognit |
No super Annie!!! Hezké obrazy, Šikovná repetice "a cos viděl ty?" krásná stichomytie, hezky vedený dialog. Formálně i obsahově čisté a jasné. Dávám tip (klidně bych dal i dva). |
||
02.04.2021 19:57 | K dílu: STUDÁNKY / STUDNIČKY | Incognit |
Ona to nebude zas taková rychlovka, DAGMARAM, ale určitě dám vědět. |
||
02.04.2021 15:00 | K dílu: STUDÁNKY / STUDNIČKY | Incognit |
DAGMARAM- Rád něco pověsím, jen možná toho bude méně- dostal jsem nabídku k publikaci a možná budu muset některé povídky držet mimo zveřejnění na Písmáku. Ale mám toho dost, tak až se dokončí výběr, dodám i sem.... |
||
02.04.2021 14:59 | K dílu: STUDÁNKY / STUDNIČKY | Incognit |
Rád něco pověsím, jen možná toho bude méně- dostal jsem nabídku k publikaci a možná budu muset některé povídky držet mimo zveřejnění na Písmáku. Ale mám toho dost, tak až se dokončí výběr, dodám i sem.... |
||
02.04.2021 14:51 | K dílu: Sny | Incognit |
Děkuji Vivi. Moc se mi líbí ten příběh za střípky zastavených momentek i obrazy, kterými je vyprávěn. Dávám tip. |
||
02.04.2021 14:49 | K dílu: Vyhlášení výsledků čtenářské soutěže v poezii I./2021 | Incognit |
Děkuji a je mi ctí. Rád jsem byl součástí. |
||
02.04.2021 14:47 | K dílu: SNY | Incognit |
Krásné, Líbí se mi ten příběh za fragmenty zastavených momentek. Tip. |
||
02.04.2021 11:46 | K dílu: STUDÁNKY / STUDNIČKY | Incognit |
Jazzy new- moc děkuji Dagmaram- když já mám ty dlouhébásně rád.... Jak v próze, tak i v poezii. Víš že povídka pod 10 normostran je pro mne miniatura... |
||
02.04.2021 11:21 | K dílu: STUDNIČKY | Incognit |
Děkuji za kritiky i hlasy. Báseň vyvěsím na svém profilu i s českou variantou. |
||
30.03.2021 11:14 | K dílu: Na břehu řeky (Cimrmanův absolutní rým) | Incognit |
Závěrem bych řek, že to nebyl rek. Tož na břehu řeky těžko potkáš reky, leda Řeky!
|
||
28.03.2021 07:45 | K dílu: PSEUDOHAIKU I. | Incognit |
Annie- děkuji za pročtení - mám trochu pauzu s přidáváním nových věcí, protože se nám nečekaně nabídla taková příležitost a má drahá polovička ze dne na den rozhodla že jo a že se stěhujeme, takže moc nevím, kde mi klávesnice stojí. |
||
26.03.2021 10:12 | K dílu: PSEUDOHAIKU I. | Incognit |
Co je moč to je moč díky ti Diona za pomoč. |
||
26.03.2021 10:03 | K dílu: PSEUDOHAIKU I. | Incognit |
Jseš laskavá GORA, ale já se budu asi věnovat tomu co umím- mně není moc blízká ta filosofie ze které Haiku vychází- impresi vždy racionalizuji- to mne na impresi baví, což je s Haiku ne tak docela slučitelné myslím. Navíc mne silně baví narace s nějakým progresem a to i v poetickém textu. Ale díky za radu, podívám se i na to vysvětlení.
|
||
26.03.2021 09:29 | K dílu: PSEUDOHAIKU I. | Incognit |
GORA- Jo chápu, máš pravdu - proto jsem to nazval pseudohaiku- myslím, že je to spíše parodie. Už dávno jsem přiznal, že haiku vlastně vůbec nechápu (stejně jako nechápu sushi, wasabi, jogu, sumo, kung fu, hentai, šintoismus, bushido, kabuki, origami a karaoke). možná je tato parodie spíše výpovědí o tom jak moc ho nechápu (navzdory mnoha snahám). |
||
26.03.2021 09:29 | K dílu: PSEUDOHAIKU I. | Incognit |
GORA- Jo chápu, máš poravdu - proto jsem to nazval pseudohaiku- myslím, že je to spíše parodie. Už dávno jsem přiznal, že haiku vlastně vůbec nechápu (stejně jako nechápu sushi, wasabi, jogu, sumo, kung fu, hentai, šintoismus, bushido, kabuki, origami a karaoke). možná je tato parodie spíše výpovědí o tom jak moc ho nechápu (navzdory mnoha snahám). |
||
26.03.2021 09:05 | K dílu: PSEUDOHAIKU I. | Incognit |
Ty nevenčíš s mobilem, Goro? |
||
18.03.2021 19:26 | K dílu: Mi to nedá | Incognit |
Z kontextu pročtených komentářů jsem pochopil, že to co se zde nazývá kritikou samozřejmě nemá parametry regulérní literární kritiky, ale nejspíše tato platforma ani není zaměřena na poskytování opravdových rozborů děl a kritik. Mnozí z nás by to uměli, někteří na to dokonce máme i náležitou kvalifikaci, ale pak by každý z nás pročetl a opravdu poctivě se vyjádřil pouze k několika málo vybraným dílům. Předpokládám, že jde především o sobní komentáře, obvykle postavené na vyjádření pocitu z daného díla, případně na vypíchnutí zajímavého detailu- což je u amatéřské platformy asi v pořádku. Možná by stálo za to záložku "kritika" přejmenovat na "konverzaci", protože tou v současné době je. V takovém případě by bylo možné vytvořit i sekci "kritika" ve které by se publikovaly seriózní kritiky- ale předpokládám, že těch bude poskrovnu a budou se týkat jednoho díla z dvaceti. Jde o to, jakou funkci a ambice chce tento web mít, jaké ambice dovede taky profesně pokrýt a v neposlední řadě jak vymezí kompetenost kritiků. No a tipování? U toho má každý asi jinak vymezená kriteria- někdo to považuje spíše za lajkování, někdo dává svému tipu větší váhu, někdo jwe někde mezi. Já se většinou snažím v komentáři napsat za co jsem tip dal a v podstatě bez komentáře tip nedávám, ale každý to může mít jinak, jelikož přesná pravidla a měřítka daná nejsou- možná buy tomu bylo jinak, kdybychom hodnotili v rámci nějaké škály (třeba 1-5), ale když je k dispozici jen jeden druh "kliku" nelze ho považovat za něco zásadně vypovídajícího. |
||
18.03.2021 13:23 | K dílu: Modročervenočerná - nová sbírka básní a básniček | Incognit |
Gratuluji a hned se jdu podívat. Přeji ať se to dobře prodává!!! |
||
17.03.2021 08:33 | K dílu: TO | Incognit |
Stromeček- ovšem názor je vždy podpoořen fakty- takže v takovém případě rozumíš, jen máš jiný názor, což je jiná situace. |
||
17.03.2021 08:32 | K dílu: TO | Incognit |
Něco na tom špatného je- ten fakt, že to nejsi schopen chápat. |
||
15.03.2021 17:19 | K dílu: SÁM SEBOU | Incognit |
Dobrá cesta, Dane. Ještě to něco chce, (možná odvahu pustit duši z provázku a jít s kůží na trh). Ale jinak fajn. |
||
15.03.2021 06:35 | K dílu: Chtěl bych... | Incognit |
Ať modlitba zabere. |
||
14.03.2021 07:27 | K dílu: Led číslo devět | Incognit |
Hezké obrazy a polonovotvary: mimovesmír, načítací kolečko, P.S:Tou cirkulárkou řezal i psí kusy? dávám tip. |
||
14.03.2021 07:21 | K dílu: Jak to bylo doopravdy v kauze Jan Sladký Kozina | Incognit |
Lomikar nevěrolomně, dostavil se k sudu skromně, ač si byl dost vědomý, že tam káru zalomí. |
||
13.03.2021 22:02 | K dílu: Když láska zívá | Incognit |
Dálnice neporozumění je v permanentní rekoustrukci- vždy pomáhá zpomalit, ale není nutné sundávat nohu z plynu. |
||
13.03.2021 21:57 | K dílu: Sobotní ráno - podzim č.48 | Incognit |
V nejaké básni, na kterou jsem už zapomněl bylo slovní spojení "mačka s labkami budúcnosti", ale už nevím v jaké.... taky už si nevzpomenu... |
||
13.03.2021 21:54 | K dílu: Sobotní ráno - podzim č.48 | Incognit |
V nejaké básni, na kterou jsem už zapomněl bylo slovní spojení "mačka s tľapkami budúcnosti", ale už nevím v jaké.... taky už si nevzpomenu... |
||
13.03.2021 18:06 | K dílu: To je fakt trapné | Incognit |
No láska sdice prochází žaludkem, ale žádná kaše, ani ta pohanková se nejí tak horká, jako se vaří. No a levandule má protizánětlivé, antiseptické a repelentní účinky.- To se může někdy hodit- možná bych nelámal hůl tak radikálně. |
||
13.03.2021 17:52 | K dílu: Epitaf pre lásku | Incognit |
Ako epitaf by to istě obstálo. Ako báseň vlastne tiež. Mne osobne k tomu niečo ešte chýba, možno len krôčik, niečo, čo som ešte nepočul a nečítal, ale može to byť len môj pocit. Ale držím palce a dávam tip. |
||
13.03.2021 17:51 | K dílu: Epitaf pre lásku | Incognit |
Ako epitaf by to istě obstálo. Ako báseň vlastne tiež. Mne osobne k tomu niečo ešte chýba, možno len krôčik, ale može to byť len môj pocit. Ale držím palce a dávam tip. |
||
13.03.2021 16:16 | K dílu: Hlístoun | Incognit |
MOc hezké asociace. Děkuji. |
||
13.03.2021 12:51 | K dílu: Vytrácení | Incognit |
U mne by se to bešlo i bez toho závěrečného verše Hedverie, JInak ten nápad srovnání svého stavu s "uklízením" je moc hezké.Připomíná mi to staré dobé."Čo nájdem a čo zahodím a komu smetím budem dnes."Dávám tip. |
||
12.03.2021 08:24 | K dílu: ROZPRÁVKA O KOMORE / POHÁDKA O KOMOŘE | Incognit |
Tej- Já ji měl tu svou aké v koupelně... a ještě dodnes mám dvě ukryté v hrudním koši. |
||
12.03.2021 05:56 | K dílu: Pentimenti - SBÍRKA | Incognit |
Teď je podstatné aby se to začalo prodávat, ať knihkupsci a nakladatelé vidí, že poezie dovede být také dobrým artiklem. Zatím to jde asi jen přes internet- tak už jsem objednal. |
||
11.03.2021 07:45 | K dílu: Stárnu | Incognit |
Tak důvtip ti jistě neschází , Tej! A čtyřverší: "Kulatá jsou moje záda frajery už nemám ráda chybí mi ta jiskra v oku a někdy mě píchá v boku." je neskutečně vtipná sebeirionie. Tip.
|
||
11.03.2021 07:25 | K dílu: HODINA LÁSKY | Incognit |
Milá Tej - děkuji za postřeh- to je samozřejmě překlep při přepisu vzniklý nejspíše tím, že My bylo na začátku řádku a mně ho tam word vždy udělá velkým. Děkuji za postřeh- učiním ho zas správně malým! |
||
10.03.2021 19:38 | K dílu: HODINA LÁSKY | Incognit |
atjij- Děkuji. Já v tomto ohledu věřím intuici (což je směs racionality, zkušenosti a citu). Racio je vždy připravené škrtat, ale to proto, že nepotřebuje vedle sebe tři barvy téhož, aby chápalo význam,.. jenže smysl bývá u poezie ještě o kus dál, než sdělení, či význam. Ale děkuji za upozornění, možná se nad délkou začnu častěji zamýšlet (přiznám se, že u básní moc nemyslím- já vlastně moc nemyslím ani u próz, myšlení si odbývám v práci). |
||
10.03.2021 08:47 | K dílu: HODINA LÁSKY | Incognit |
Savage- rozumím ti a vážím si tvého šťourání. Já to rád dělám v jiných typech textů, vím o čem mluvíš. Přiznám se, že u básní jdu více po pocitu, než po primární jevové logice- což se nemusí vylučovat. Toho synovce jsem nejspíše uvedl proto, že u Appiana i u Suetonia, je zmínka o tom, že Caesar mu byl "jako kmotřencem"- "paene tamquam cognatus secundam at genu" protože byl věkem blízký jeho dceři Julii (ač o osm let starší). Nepamatoval bych si to, kdyby má štředoškolní latina nespočívala na nutnosti z paměti recitovat naučená větní spojení z různých, panem kanovníkem (což byl učitel latiny) oblíbených děl (Catula jsem věděl nazpaměť skoro celého). Ale mohu se mýlit, protože zapomínám a taky si někdy texty pamatuji jinak, než jsem je před 40-ti lety četl... |
||
10.03.2021 07:11 | K dílu: Sám-ička | Incognit |
Moc pekné! Dobre zvolené uhly pohľadu s nápaditým vyústením. Dávam tip. |
||
10.03.2021 07:05 | K dílu: Domů | Incognit |
PROZ- jakýchpak výčitek by ses měla bát. Je to osobní výpověď a hluboce osobní- co jiného by mělo být předmětem básně- a k čemu by to bylo, kdyby to tobylo upřímné? To bychom si tady psali jen zrýmované veršovánky do slabikářů. Toto je dobrá cesta. Jen tak dál. GORA (a PROZ)- moc si vážím toho, že občas pomáháš i s úvahami nad strukturou, Já mám pocit, že jsem to četl hned na začátku a že tam ta slova vypíchlá nebyla (nevím, jestli je to možné, může to být i má zpětná projekce, po tvé poznámce). Fungují pro mne obě varianty, ale přiznám se, že i mně by byla bližší ta "nenápadnější"- nevypíchnutá, tak nějak mi dává šanci "odhalit si to", což já osobně mívám v poezii, ale i v próze moc rád. Ovšem vypíchnuté je to zas výraznějším "doznáním". Obé je fajn. |
||
10.03.2021 06:51 | K dílu: HODINA LÁSKY | Incognit |
Savage- Proto jsou tam oba- to je výhoda dvoudomých básní (jedna by je oba neunesla)- je to nejspíše ve smyslu: "milovat i toho kdo nás ubodá k smrti" (odhlédnouc od jejich důvodů, neboť jde o nás, ne o ně). QAle máš pravdu v tom, že Kain se pojí i v dalších logických rovinách. Annie- neee. žádná narážka to není. U mne dvoudoméhobys to přece nemohla čekat... ale téma k dfiskusi je to zábavné. Popovídáme o tom zas až bude hokej! Kočkodan- Děkuji - však já také vždy rád zabloudím ke tvým veršotónům a rýmohubkám - fakt, taky nelžu. Norsko-1: Já Dostojevského pochopil snad napoprvé. Nepovedlo se? |
||
09.03.2021 20:01 | K dílu: HODINA LÁSKY | Incognit |
Děkuji všem za pročtení. Annie- No Brutus je synovec, Kain je vlastní bratr-svých zavražděných milujících, kteří jim jistě odpustili- řekl bych, že na Slovensku by víc rezonoval Kain, tady moýná Brutus. Víc to neznamená, jen možná trochu jiný pocit. Dagmaram- nevadí, příště se ve mně zas najdeš. To ti slibuji. |
||
09.03.2021 17:30 | K dílu: Až ke hvězdám ... | Incognit |
Doletěl až ke hvězdám a tam jim tu kůži dal? |
||
09.03.2021 17:25 | K dílu: Ještě (aspoň) jednou | Incognit |
Hezké. Já bych to nazval poezií v poezii a ne poezií v próze. Má to náboj, myšlenku, i pointu. Kompaktní, jasné a osobní. Dávám tip. |
||
09.03.2021 17:21 | K dílu: Domů | Incognit |
Ou, to zní téměř krutě... nebo odvážně upřímně? Oceňuji. |
||
09.03.2021 17:16 | K dílu: Poživačná Magdaléna | Incognit |
Je to příběh projímavý sociálně dojímavý, pln bolestí jtřních, taky tlaků vnitřních.
|
||
09.03.2021 17:06 | K dílu: Zase žena | Incognit |
No Anna je evidentně pořád žena. P.S. Víš, že i muži pláčou? Dávám tip. |
||
09.03.2021 09:40 | K dílu: POZOR! TEMATICKÝ DEN - 27. březen | Incognit |
Jen dotaz. Publikovat se má přesně 20.3. nebo do 20.3. ? |
||
09.03.2021 07:56 | K dílu: POZOR! TEMATICKÝ DEN - 27. březen | Incognit |
Takl to nějakou změnu určitě popíši! Dny změn mám s odstupem času docela rád. |
||
09.03.2021 07:53 | K dílu: SOUTĚŽ V POEZII 2021/I. | Incognit |
Děkuji za avízo- něco pošlu. |
||
07.03.2021 18:55 | K dílu: Wolfgang Amadeus Szczur | Incognit |
Hezká miniatura. Poučná, kultivovaná, reflektující regionální specifika, vyzývající k lásce k hudbě a literatuře. Měla by se zařadit do čítanek. Dávám tip. |
||
07.03.2021 14:56 | K dílu: když máš čas jen na jedno kafe | Incognit |
Já mám ze snů celou povídkovou serii- ři mám i zde na Písmáku. Tvůj příběh o vlaku jedenácti letech a smrti je hezký- a ty jseš odvážně upřímná, když ho vyprávíš. |
||
07.03.2021 14:53 | K dílu: Kentaur a Rebeka | Incognit |
Něco mezi Ovidiem a bratry Grimmy? Čte se to docela dobře, jako pohádka, jen mne trochu matou ta moderní jména lidí, vedle jmen starořeckých bohů. |
||
07.03.2021 14:35 | K dílu: když máš čas jen na jedno kafe | Incognit |
Vítej mezi vyprávěčí snů, Cvrčko! Taky je rád vyprávím, i když ty mé nejsou tak kompaktní a možná ani ne tak rásně intimní, jako tan tvůj. Moc děkuji. A dávám tip. |
||
07.03.2021 10:30 | K dílu: Skvělá budoucnost | Incognit |
Hezká serie, jaryne. Nejvíce oceňuji: za ploty v hlíně kosti za ploty, za záclonami bezradní starci ne a ne zemřít
|
||
07.03.2021 10:15 | K dílu: cítím ten ocet, co strkali Kristu pod nos | Incognit |
To je tedy jízda! Pěkná férie s luftem pod nohama. Zabít člověka, psa i krtka v sedmnácti verších je vysoce efektivní. Díky. |
||
07.03.2021 08:52 | K dílu: Divný jméno* | Incognit |
Edvin 1- Ne, nejsem z Těšína. Bydlím v Praze a narodil jsem se v Tatrách ve vesnici, ze které chodívali zedníci daleko do světa pomáhat při stavbách na začítku 20-tého století a přinášeli si různá jména prto své děti domů- TAkžýe jsme měli tajemníka (tenkrát ještě) Místního Národního Výáboru, který se jmenoval Alfonz Brziak (Měli jsme ve vesnici i Sidonii (Frianovou), Kornela (Fašianga) , Melindu (Horvátovú), Anastázii, Kleofáše, Beloslava, Silvestra (Mašuru), dokonce i Quentina (Muráše)- žádné módní výstřelky- všechno to byly ročníky 1910-1935)). Edwinu jsem zas poznal v Praze. Ta byla cizinkou, ale vzala si Čecha, takžejejí jméno najednou vedle příjmení vypadalo exoticky.
|
||
07.03.2021 06:47 | K dílu: Divný jméno* | Incognit |
Mile, realisticky, ale docela poutavě napsáno. Bez pokusů o formální hřícky. Dbáte na charakteristické črty postav- taková klasika. Dávám tip. P.S. Znám osobně Edwinu i Alfonse. |
||
06.03.2021 22:14 | K dílu: Ví.t. | Incognit |
Hezké, Chápu a rozumím. |
||
06.03.2021 17:23 | K dílu: EMAUZY (mezi dveřmi) | Incognit |
Díky za návštěvu i za zamyšlení, Diona- moc potěšilo- To já jsem docela racionalista, ale mám docela kouzelný život plný takových obyčejných zázraků. BlackSabath- No dnes už je to minimálně Euro i na tom Slovensku. Těch obrázků jsem se vždy bál. I rytin ve starých a historických kalendářích, ze kterých mi četla.
|
||
06.03.2021 14:36 | K dílu: Drak | Incognit |
Už ani ti draci nejsou co bývali- ostatně princezny také ne. Drak útlocitňák. |
||
06.03.2021 13:32 | K dílu: HOREČKA STŘEDEČNÍ NOCI aneb město kde chcípl policejní pes | Incognit |
Díky bixley. Ano je to takový Czechstern. Přechodníky mi nejdou- ve slovenštině je míváme jinak a byť teoreticky znám pravidla češtiny, občas mi uniknou. |
||
06.03.2021 12:29 | K dílu: úvaha o nebezpečnosti lyžování | Incognit |
No, letos mi to chybí. Stihl jsem jeden předvánoční den v Jasnej, než to zas zavřeli, ale to byla jen taková rozlyžovávačka. Nicméně s kolegy v předešlé práci- tedy před 12-20 lety jsme opravdu jezdívali na výroční fiktivní školení (off meeting) do dobře vybíraných destinací jako Kitzbuhel, Bormio, Gastein, Nassfeld, Cortina d´Ampezzo a tak...Vždy jsme si večer zorganizovali přednášku, abychom názvu výjezdu učinili zadost.
|
||
06.03.2021 11:55 | K dílu: Janě a Julii | Incognit |
Vy sev máte! A Jana a Júlie také! A já posílám tip. |
||
06.03.2021 11:53 | K dílu: V MEZERÁCH MEZI MINUTAMI . . . | Incognit |
Robinsonovské ostrovy miluji. Všechny jsou mé oblíbené. Já teda mezi minutami sladím (byŤ bych neměl), ale jinak to mám podobně. A tip samozřejmě. |
||
06.03.2021 11:48 | K dílu: EMAUZY (mezi dveřmi) | Incognit |
Díky, Radovane, jsem rád, že potěšilo. Faktem je, že tzv. "svaté obrázky", kterými si má babička zakládala stránky svého Breviáře zůstaly v mé paměti dodnes. V podstatě mne trochu děsily. |
||
06.03.2021 11:46 | K dílu: EMAUZY (mezi dveřmi) | Incognit |
Díky, Radovane, jsem rád, že potěšilo. Faktem je, že tzv. "svaté obrázky", kterými si má babička zakládala stránky svého Breviáře zůstaly v mé paměti dodnes. V podstatě mne trochu děsily. |
||
06.03.2021 11:25 | K dílu: Bacha hrál ... | Incognit |
Basa v base dobře má se, basovým klíčem basa otvírá se. Bachař ovšem hraje prím zavírá ji sólem svým. |
||
06.03.2021 10:43 | K dílu: EMAUZY (mezi dveřmi) | Incognit |
Moc všem děkuji za návštěvu a za názory. a2a2. Děkuji na zájmena se podívám- vím že je to můj oblíbený zlozvyk. A ten kelímek?... no v takové té knížce, co má na konci ty čtyři zvěsti se píše, že někdy i zrnko písko může být i k veliké hoře navíc, tak možná... Díky Andělka, Gora, Hamar. Rád jsem vás viděl u mé básně. |
||
06.03.2021 08:45 | K dílu: Kočka | Incognit |
Hravé a jednoduché, na nic si to nehraje, jen na radost. Dávám tip. |
||
06.03.2021 08:31 | K dílu: dotykáč | Incognit |
Wau! Haiku o mámě a dotykáči... Připomnělo mi to, jak jsem svou mámu (83) učil psát SMS (ještě na tlačítkovém telefonu. První zpráva od ní byla: "Agmj mipkn", druhá s využitím pomocného generátoru slov "Ahoj mikro záveje si si kľuka na stoje ale máj na hrudi." |
||
06.03.2021 08:20 | K dílu: EMAUZY (mezi dveřmi) | Incognit |
Jako vždy děkuji, annie. Hezký slunečnéí den k Emauzám sekne! |
||
06.03.2021 08:01 | K dílu: Nekorektní | Incognit |
I Enigma by měla radost. Já tam teda mám víc (nekorektních) variant, ale asi mám špatně nastavené šifrovací kotouče. |
||
06.03.2021 07:45 | K dílu: VÍRA PRO VĚŘENÍ | Incognit |
JInak, asi tam má být "Epistemiologický" místo "epidemiologický" (Epistemiologie je disciplína, která zkoumá lidské poznání a jeho proces)-. |
||
06.03.2021 07:39 | K dílu: Dopis | Incognit |
Ani pivo zemi tupců nezbaví. Ještě že máme ty nakradené maličkosti. |
||
06.03.2021 07:23 | K dílu: VÍRA PRO VĚŘENÍ | Incognit |
Já bohužel na takovou otázku možná nikdy nemusel odpovídat,protože personálního manažera jsem potkal jen asi tři krát (V každé práci jsem byl přes deset let) a ten mne v obou případech chtěl, tak začínal pohovor slovy: Prosím, věřte nám!
|
||
06.03.2021 07:13 | K dílu: Ještě | Incognit |
Hezká jarní bukolická imprese. Na můj vkus trochu moc zdrbnělin, ale chápu to, jaro je plné mláďátek a jiných drobných drobností. Dám i tip. |
||
06.03.2021 06:27 | K dílu: loučení | Incognit |
Děkuji. Hezká báseň- zvláště: bolest se opírá do prázdných míst jak zima o jabloň jak srdce o ticho hůlka o kuchyňskou židli Ten pocit, že je to přesně tak, jak bych to napsal já- a to se mi na Písmákovi nestává často. |
||
05.03.2021 13:00 | K dílu: Smyslově milostná a milostně smyslová | Incognit |
Hezký text. Mám rád to vršení smyslových vjemů. Dávám tip. |
||
05.03.2021 11:52 | K dílu: Lachtaní nemoc ... | Incognit |
Aleši děkuji. máte pravdu. Přišlo mi to tak nějak nepřirozené a v novějších českých textech jsem se s tím nikdy nesetkal (češtinu jsem bohužel nikdy nestudoval- jsem pouze intuitivní samouk- jsem zas moudřejší). |
||
05.03.2021 11:47 | K dílu: Umělá inteligence | Incognit |
Ovšem tak jednoduché to není, pokud do toho zapleteme myšlení a jeho algoritmy. Ani samotné biologické systémy se nepřizpůsobují chaosu, nýbrž vytvářejí v chaosu strukturu dle níž ho uchopují a následně se přizpůsobují nikoli chaosu, ale tomu jak je ten chaos chápán a strukturován. Biologické systémy mají soubor svých logik většinou stavěný jako soubor mnoha antagonistů (ne vždy binárních- to je jejich výhoda oproti počítačům), nicméně nepracují s okolím jako s chaosem, nýbrž jako s strukturou, na kterou roubuje své dostupné modely... a to už není tak daleko od toho, co dělají vyzpělé počítačové systémy. (Dělám výzkum v oblasti buněčné biologie a pořád mne překvapuje jak moc v hlubších úrovních fungování biologického systému, dokonce na úrovni molekul, nakonec vládne princip spínače, nebo ztmívače). Podobně je tomu u myšlení, protože to probíhá výhradně v pojmech, kterých je omezený počet - ano jednotlivé pojmy se násobí užitím v pojmových strukturách, čímž komunikační potence překračuje potenci pojmenovatelných entit, ale i ta je nakonec vzhledem k jevovému světu konečná. V myšlení ani v biologické struktuře jsem zatím neobjevil ani náznak reflexe chaosu jako "chaosu"ani ve vztahu k sobě navzájem, ani ve vztahu k jevovému světu. Dokonce jsem ani nečetl, nebo neslyšel, že by tomu něco nasvědčovalo a zabývalo se tím mnoho chytrých lidí. Tím, že řád je vtištěn už do suatomárních struktur, je naopak velice pravděpodobné, že náš jevově pozitivní svět, chaosu není schopen a tedy nakonec možná bude uchopitelný i skrze síť binárních kódů. |
||
05.03.2021 10:35 | K dílu: Lachtaní nemoc ... | Incognit |
To "s" kopce je tam záměrně? Jako sedmý pád? Nebo jde o skopce? Toho co je ze skopového masa s rohy jako čert? |
||
05.03.2021 10:34 | K dílu: Lachtaní nemoc ... | Incognit |
To "s" kopce je tam záměrně? Jako sedmý pád? |
||
05.03.2021 10:31 | K dílu: Dotek Zla | Incognit |
Musím se přiznat, že byť mám mnohoslovné konstrukty rád, v tomto se orientuji dost těžce. Možná mi chybí kontext, možná jsem jen nedostatečně soustředěný. Naštěstí nadpis je trochu vodítkem- ale i tak... |
||
05.03.2021 10:20 | K dílu: Pravda o mluvící Anně. No to snad ne... | Incognit |
Na slova vždy dojde- jen ne na všechna dohromady. Ve mně to vyvolává pocit, aniž bych dokázal s určitostí interpretovat obsah, což některé básně dělávají. P.S. Já vím že Koubek, ale když jsem četl preambuli lekl jsem se, že za tečbe řekl něco V.K. co tlachá o modré nikoli zelené planetě. |
||
05.03.2021 10:11 | K dílu: hrobaři všech zemí se spojili | Incognit |
I ten Shakespeare věděl, že hrobníci to vidí jasně. Dávám tip. |
||
05.03.2021 10:09 | K dílu: té bytosti | Incognit |
Hezké osobní vyznání. Situace je mi známá. Dávám tip. |