26.04.2023 17:51 K dílu: Nenajedenost Uličný

Z - to je ten osud

26.04.2023 00:14 K dílu: Nenajedenost Uličný

pokud je to ironie, pak je to ironie osudu

04.01.2023 10:27 K dílu: Vlastenec Uličný

anas: to opravdu nevím, ale je to záhada pro ústav pro jazyk český

vznik těchto nálepek na lidi je příznakem nástupu totalitního režimu, nálepky používal jak Hitler tak Stalin. 

04.01.2023 09:44 K dílu: Vlastenec Uličný

anas: to opravdu nevím, ale je to záhada pro ústav pro jazyk český

vznik těchto nálepek na lidi je příznakem nástupu totalitního režimu, nálepky používal jak Hitler tak Stalin. 

03.01.2023 23:27 K dílu: Konec Písmáka Uličný

moc mluvíme a málo posloucháme

písmák udělá nejlépe pokud přestane do světa hlučet

ticha je nám třeba

03.01.2023 23:15 K dílu: Opravdová v hájku Uličný

výborně

24.11.2022 21:05 K dílu: Tři cíle Uličný

dej mu funkci, ať nám to všem vysvětlí

20.11.2022 10:17 K dílu: Pro tebe všechno Uličný

super indiánská haiku - pozamenutý to básnický útvar - děkujeme za vzkříšení a navíc aktuálním tématem

20.11.2022 10:10 K dílu: Záliv Uličný

já z toho nepoznám to roční období, jinak jo Japonec by to určitě zvládl přednést dojemně, obraz krásný ten obrovský stín malého kostela a tam stovky luxusních ruských jachet - zabavených samozřejmě - jdu to namalovat - dík za inspiraci

18.11.2022 22:01 K dílu: Opravdová v hájku Uličný

to bych taky rád věděl, kde to přebývám

17.11.2022 21:46 K dílu: Opravdová v hájku Uličný

Nejlepší česká haiku, co jsem kdy četl. Perfektní forma, dodržení naprosto všech pravidel, navíc by se to dalo přednášet i japonským rodilým mluvčím aniž by to ztratilo smysl. Bravo!

14.11.2022 22:44 K dílu: V troskách Kolosea Uličný

no konečně

14.11.2022 18:34 K dílu: Písmákova svíčka Uličný

Kecalové, rozumíte každému slovu této básně. Vaše reakce tomu jasně napovídají.  O tom to přesně je, rozumíte až to bolí a tak se tváříte jak mudřci šukající Pseudoterorii Soutěživou.

10.11.2022 10:29 K dílu: Tam kde mají hodné děti, budou moci přitápěti. Uličný

pěkná, jednoduchá, aktuální a to se cení - tip

jen alenakar by si mohla nechat ty blbé rasistické kecy

09.11.2022 23:35 K dílu: Slánské podzimní básnění Uličný

jinak tedy Vesuvanko, na Slánské hoře je vidět celkem hovno. Kdo chce nejlépe vidět stratovulkán, ten si zajede na nedalekou horu Vinařickou

09.11.2022 23:32 K dílu: Slánské podzimní básnění Uličný

Nad Slaným se sopka tyčí 

moje mládí je tam 

v  .........úschovně

04.11.2022 13:40 K dílu: V lese Uličný

no to už je vyvrcholení

04.11.2022 13:40 K dílu: V lese Uličný

no to už je vyvrcholení

04.11.2022 09:47 K dílu: V lese Uličný

no to už je vyvrcholení

03.11.2022 19:45 K dílu: Bublinky Uličný

hnusný nános na krásnu

13.03.2022 08:49 K dílu: Mlčení Uličný

většina odborníků se shoduje, že česká haiku je nesmysl, kategorii z toho dělají jen písmáci, je to jenom vaše egopóza, za kterou se ukrýváte, není to tudíž žádný pojem a už vůbec ne pojem pro rusko, zase se vzpamatuj

nejste otevřeni chápat druhé duše, nemůžete chápat básně někoho jiného, jen obchodujete - přízeň za přízeň, zde bych hledal východiska dnešního stavu světa

12.03.2022 20:54 K dílu: Mlčení Uličný

 to jako vážně? teď řešíte haiku? co vám duše napovídá? 

12.03.2022 13:28 K dílu: Mlčení Uličný

tvl. vy jste lidi vážně totálně otupělí, mrdam na hajku

středověká .................... dívejte se kolem sebe, středověk byl dobou idilickou oproti dněšku

člověk už člověka nepotkává a básníci jsou egopozeři bez duše

07.03.2022 23:53 K dílu: Na Rusko! Uličný

vzdej naději umřít jako hrdina, našinec umírá strachy,

strachy že mu zhasne věčný plamínek karmy

07.03.2022 23:38 K dílu: Na Rusko! Uličný

hrdinou je ten, kdo brání svůj domov a rodinu - co na tom nechápeš?

07.03.2022 23:28 K dílu: Na Rusko! Uličný

Obávám se, že americké atomovky budou na rozdíl od těch ruských funkční. Ty by zabíjeli mnoho dětí. Ruských atomovek se nebojím, dvacet let neměněné plutonium, nefunkční napájení naváděcích systémů, to by pojem RUSKÁ RULETA dostal nový rozměr.

Zastavit to současné vraždění dětí je mnohem snadnější. Stačí, když jim  to přestaneme platit. Problém není Rus, problém je zase Němec!

07.03.2022 23:17 K dílu: Na Rusko! Uličný

zimou se netřesu

to se mnou lomcuje hrůza z lhostejnosti

z lhostejnosti k zabíjení dětí

hrůza tak moc ničící mou duši

že bych snad raděj chytl do zubů 

atomovku

07.03.2022 11:39 K dílu: xuj Uličný

Jak dlouho vydržíme pomáhat? Co jsme ochotni obětovat ze svého pohodlí?

To teploučko z krvavého plynu - no v tomto mrazu se ho přece nevzdáme. Možná v létě.

Na podzim pak vzpomínky i krvavou zem zakreje padající listí.

07.03.2022 08:52 K dílu: Moc sakur Uličný

?

07.03.2022 08:49 K dílu: xuj Uličný

a + a 

děkuji převelice, básníci mlčící a neslyšící však zdá se převládli

jen jsem tu naskok zasel semínko a s padajícím listím se vrátím pro sklizeň

někteří tzv. básníci v póze se mají na co těšit, přijde doba neslitovná

22.12.2021 21:56 K dílu: Modlitba agrární strany Čech a Moravy Uličný

alter ega - alter nicky

alternace to komiky

alternuje alternace

to je sradna bez legrace

zeptal jsem se svojí včely

zda je všechno tak v prdeli

zabzučela zasmála se

nashledanou v jarním čase

22.12.2021 21:40 K dílu: Proč je mi líto očkovaných? Uličný

Jani, tak já to myslel obecně - "tu". Nepředpokládám, že by se schovávali na Písmáku a teď najednou vyběhli do světa. Každopádně teď jich je všude plno. Nevšímat si jich to je zvláštní způsob řešení. Osobně si myslím, že je to nebezpečné a to naše nevšímání si, se nám zle vrátí. 

19.12.2021 19:50 K dílu: TD . Uličný

Co je to všechno a co je to chvilečka?

18.12.2021 19:47 K dílu: Proč je mi líto očkovaných? Uličný

Tak přesně od takovéto BLBOSTI si potřebuji na rok odpočinout.

To mi vysvětlete, kde se tu tolik blbců najednou vzalo?

18.12.2021 19:37 K dílu: Hurt Uličný

Jo a co je to vlastně to melodrama

18.12.2021 19:36 K dílu: Václavu HAVLOVI Uličný

a pro děti pohádka, to je přesné

18.12.2021 19:35 K dílu: Václavu HAVLOVI Uličný

A´t si říká, kdo chce co chce, tohle je náhodou pěkné. Já ten dnešní patos nemusím, ale ty jsi popsal Havla celkem střízlivě a výstižně. Pro něj byla opravdu hlavní hodnotou Svoboda, a to ve všech směrech, rád si užíval života, byl to člověk i se špatnými stránkami. Rozdíl mezi dnešními politiky a politiky kolem Havla je v tom, že ti dnešní nedrží žádné idee. Tedy až na ideu loupežnictví.

18.12.2021 18:31 K dílu: Hurt Uličný

Ani ne tak melodrama, jako prostá únava - z blbců.

18.12.2021 13:18 K dílu: ULIČNICKÝ MANIFEST Uličný

Děkuji Goro, Janino, ale nakonec i Majaksi. Proč ne pápá. 

18.12.2021 13:01 K dílu: Hurt Uličný

Majaksmoc děkuji za připomínky.

Tak samozřejmě na zpěv by se to muselo upravit. Ono jestli znáš tu českou variantu Roberta Křesťana, tak tam to hodně změnil i hudebně. V té souvislosti se pak dá měnit i text, ale já nejsem muzikant. Už, když jsem sem dával překlad poprvé, tak jsem v úvodu upozorňoval, že se jedná o přebásnění a hlavně jsem šel po smyslu. Navíc pracovní verze, tudíž s nutností dalších úprav. 

Tady by býval byl ten prostor pro diskutování. Protože já zrovna úvod nevnímám tak extrémně silně, jako závěr písně. Robert Křesťan začíná ten text, že si vrazil jehlu do těla, to možná budeš považovat za lepší, ale pak se od smyslu textu úplně odklání. 

Nevím proč by se měl navíc obracet k někomu jinému s žádostí o poznání bolesti, než k sobě? To však samozřejmě nelze ovlivnit, jak každý bude chápat význam textu. 

Každopádně ti děkuji za připomínky, to byla moje prvnotní snaha, získat oponentní názor, který by umožnil ten text dodělat. Teď už je to však asi jedno, přesto dík. 

17.12.2021 21:42 K dílu: ULIČNICKÝ MANIFEST Uličný

na rozloučenou a jako nápověda

kde hledat

ovšem jen pro ty skutečné

17.12.2021 19:00 K dílu: kdy je to? Uličný

do plného

vosího hnízda

žihadlo za žihadlem

17.12.2021 09:54 K dílu: Veršíky z mechu a kapradí II Uličný

Tak se tu mněj pěkně. Já věřím, že to jednou tady na Písmáku dotáhneš až ke 100 tipů za dílo. 

Jako poctu tě pak ubytují do zdejšího  prezidentského apartmá, kde před desítkou bezpečnostních zámků budeš spokojeně vzpomínat. No možná jednou ti tam skřítek Potměšíček podstrčí pod dveře otázku: Neměla jsem se přeci jen s tím Uličným zkusit toulat po venku? 

Buď tu s  Bohem Alenko

Jo -  a tu Poctu 42 tu klidně dodělej. To je dobrý nápad. 

17.12.2021 09:27 K dílu: Veršíky z mechu a kapradí II Uličný

Ne, já se tě jen snažil pozvat na rande ven, třeba do parku, nebo jen do prostých uliček měst a vesnic, třeba i mezi lidi. Ty jsi jako odpověď přidala další zámek na dveře své komůrky v Hotelu Písmák. 

17.12.2021 09:23 K dílu: Ti literáti... Uličný

Přesně tak pane Květoni. Psát báseň a krásně snít, že se bude líbit. Psát kritiku, znamená přijmout fakt, že se líbit nebude. 

17.12.2021 09:14 K dílu: Veršíky z mechu a kapradí II Uličný

zjistil jsem:

Že jsi hvězda Písmáku. 

Padající hvězda bez vlastních nápadů

Špatné světlo dokáže pokazit fotografovi náladu. 

 

17.12.2021 09:01 K dílu: Veršíky z mechu a kapradí II Uličný

Na Písmáku jsi od října 2014. Dost času už ta pravda opravdu měla, aby se ukázala.

A nic, stále jen titíž pochlebující anonymní odborníci. No odborníci - spíše - odborní nici 

17.12.2021 08:51 K dílu: Veršíky z mechu a kapradí II Uličný

okolo nožky - svůdné kloboučky - to se musí! líbit

Je tě škoda Alenko, talent máš, ale ta snaha líbit se, ta ho ničí. 

17.12.2021 08:41 K dílu: Veršíky z mechu a kapradí II Uličný

Zajímavostí těchto básní je skutečnost, že budou teprve napsány. Až 21. prosince 2021!

Jinak jsou k uzoufání nezajímavé. To se bude zdejším odborníkům určitě líbit. 

17.12.2021 08:38 K dílu: Razítko Uličný

Kdo vnímá jenom slova

tomu se člověk snadno schová

16.12.2021 23:03 K dílu: Ti literáti... Uličný

 Ladislava Zedníka jsem se svobodně rozhodl nečíst a neposlouchat. 

Ne, tak jasně, že ho znám Alenko, zase takový buran nejsem. Uznávám, že se dokázal prosadit, snad měl být dokonce i přeložen do fr. jazyka? Ovšem není to můj šálek ohledně obsahu básní. To chápe každý, kdo zná moje básně, zejména mou křesťanskou poezii. 

U tebe Aleno jsou dva problémy.

Za prvé často předpokládáš, že tě obklopují nedovzdělaní burani, rozhodně to tak z tvých výroků zní.

Za druhé jseš ve stejném bludném kruhu jako většina současných básníků, včetně toho tvého Zedníka. Posloucháte se jen navzájem, čtete se jen navzájem a hádáte se jen mezi sebou v úzkém kruhu. Vyjádřil jsem ti to básní, kterou si zjevně ani nečetla.

Básník musí vystoupit do prostoru, přestat se uvnitř hádat s  básníky a jít se hádat do světa s lidmi. Jinak svět básníky sám neobjeví. 

 

16.12.2021 01:36 K dílu: Den Noama Chomského Uličný

No však máš pravdu, ale zase si se chytl na tu provokaci jen ty. Ostatní zachovali naprostý klid.

Oni by se stejnou netečností a zároveň kýčovitou nostalgií, slavili den Chomského nebo slunovrat. Se stejným prázdným patosem, jako Vánoce.  Pak by mi ještě vysvětlili tu poetičnost Vánoc /či jiného svátku/, kterou v sobě nosí už od dětství a které já nerozumím. 

To je ta pyšná představa Adama, že on bude tím světlem, které všem vše ukáže. Málokdo si přizná, že je vše o hodně složitější. 

16.12.2021 00:46 K dílu: České sádlo Uličný

Jsem měl hrůzu, že přijde den a někdo napíše báseň o Českém sádle. A je to tady. 

16.12.2021 00:40 K dílu: STŘÍPKY - SNÍH Uličný

Pravda přichází pod rouškou noci.

Já jsem třeba rád, že moje maminka nedala pod mikroskop vodu, kterou jsem tehdy ještě pívávával. Beztak mám celý život jenom žízeň. 

16.12.2021 00:36 K dílu: Odvaha Uličný

Jak to všechno dopadne?

chce to víru

že

odvahu v sobě mohu najít

vezmu sílu

a

nebudu už vám pravdu tajit

 

tak si pevně sedněte

stejně všichni umřete

16.12.2021 00:20 K dílu: Lampárna: Stěžujeme si Uličný

 Obávám se, že Kamamurův problém spočívá v tom, že má Písmáka rád. To je dost zásadní problém, mít něco rád. Pak to může i vést k tomu, že člověk začne mít starost a dobré úmysly. Jenže většinou nikdo moc nestojí o to, aby se někdo staral o něco co je MOJE. Majitel Písmáku si těžko řekne: Aha, tak já to dělám blbě a mám obrovské štěstí, že mi dobrodinec poradil. 

Já jsem rád, že je mi Písmák celkem fuk. Nemusím se tak trápit technickou stránkou Písmáka, které stejně nerozumím ani z procenta tak jako Kamamura. Nemusím se však ani trápit uměleckou stránkou Písmáka, protože vím, že můj subejktivní názor stejně nikoho nezajímá natolik, aby to něčím pohlo.

Pokud si udělám inventuru zmařeného času za poslední dva měsíce, tak se tam kolonka Písmák objevuje povážlivě často. Samozřejmě se musím ptát, zda se mi vyplatí čas tady utrácet. Našel jsem zde sice několik zajímavých osobností i talentovaných básníků, ale obávám se, že se zde vytratí do nicoty. 

Resumé: Jako zkušenost dobré, ale bude lépe v následujících měsících investovat svůj čas jinam. Zatím jsem se jen nedokázal rozhodnout, zda Písmáka ze svého života škrtnu nadobro, nebo zda se třeba časosběrně nepodívám za rok, kam se posunul. Jestli třeba se ta báseň neprosadí zázrakem. 

No nevím Kamamuro, kdo z nás dvou je větší skeptik? 

14.12.2021 23:57 K dílu: Otázky na život Uličný

Jak? Jak neprdět?

14.12.2021 23:55 K dílu: Láska Uličný

výborně

14.12.2021 22:26 K dílu: Smyslnost Uličný

Vidím velkou písmáckou budoucnost, výběr, výběr výběr.

Já tedy dám, alespoň tip

14.12.2021 22:21 K dílu: -5- Uličný

 uf

14.12.2021 21:45 K dílu: Nuda Uličný

časožravé nuda

14.12.2021 19:00 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Je nesmysl si myslet, že toho člověk není součástí. Že stojím někde mimo, či dokonce snad nad. 

13.12.2021 23:19 K dílu: Hurt Uličný

Přesložil jsem už hodně písní Casha, nebo třeba Hanka Wiliamse.

Ovšem Hurt zrovna není úplně klasika, je to píseň převzatá a je potřeba znát i originál. 

Co si mám představit pod pojmem fundovaný překladatel? Třeba Robert Křesťan, který udělal celkem dobře Dylanovky, tak zrovna u této písničky je hodně mimo - obsahově.

I když si ho cením, že měl odvahu vstoupit na ten tenký led.

Dnes mladí lidé už mají spíše názor, nepřekládat. Pokud angličtině rozumí stejně dobře jak češtině, tak ten názor plně chápu. 

Pro mne je to pořád výzva a člověk se tím hodně naučí. Překládám však hodně volně, vždy však musí zachován motiv písně. 

13.12.2021 21:19 K dílu: Hudba na Písmáku - Portrét Boba Dylana Uličný

 Zkoušel si sám Boba Dylana překládat. Jestli ne, tak to zkus, je to docela zábava. 

Docela mne mrzí, že překlady básníků tu moc nejsou. 

11.12.2021 23:22 K dílu: #Prague#ass#kiss Uličný

 Nevidím to tak jednoduše. Problém nevidím v nějaké "vládě". Problém je v člověku, v lidech. Ať už jsou to lidé, kteří jsou ve vládě, nebo budou. Stejně tak je problém i v samotných lékařích, zejména praktických. Hned na začátku epidemie, to byl přístup typu: hlavně ke mně nechoďte ať mne nenakazíte. Jasně třeba u nás je naprostá většina praktiků už dávno v důchodovém věku, chápal jsem jejich strach. Ale takto prostě systém fungovat nemůže. Lékař se nesmí bát nemocných lidí. Jenže ten systém není jen o jedné vládě. Je to v lidech a je to ve všech profesích. Příliš úpěnlivě lpíme na našem životě. Přežít a maximálně užít, tím to končí. 

11.12.2021 21:48 K dílu: #Prague#ass#kiss Uličný

Z vlastní zkušenosti si myslím, že to co popisuješ není jen problém covidu. Já před covidem prodělal mononukleozu. Mimochodem byla horší než covid, ten jen zhoršil její následky. Můj problém byl, že jsem ji vlastně přechodil, protože testy vyšly negativně. Příznaky jsem měl jasné, ale podle doktorů jsem na mononuklezu byl starej a navíc testy protilátek. Připadal jsem si několik měsíců jako simulant. Až po roce a další sérii testů, se najednou protilátky ukázaly a mononukleoza se potvrdila. Naštěstí tělo bylo rozumnější než lékaři. Odmítalo tučné i alkohol a tak jsem si játra neodrovnal úplně. 

Obávám se, že tohle může covid ještě zhoršit, není test, není nemoc. 

To ovšem nic nemění na nebezpečnosti toho viru pro naše zdraví. A pokud já nemám moc změnit náš zdravotní a politický systém - teď hned, tak ač nerad, dělám vše co by mohlo následky covidu mírnit. Včetně toho, že jsem se nechal očkovat. 

11.12.2021 20:28 K dílu: #Prague#ass#kiss Uličný

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=526870

11.12.2021 20:27 K dílu: CHCEŠ PRAVDU? aktualizuji 23.12. 21 Uličný

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=526870

11.12.2021 20:24 K dílu: #Prague#ass#kiss Uličný

Aru, ono jde o to si přiznat, že nevím. Já opravdu netuším, jak by to dopadlo, kdyby se nedělala žádná opatření. Třeba by se opravdu populace promořila hned při první vlně se zhruba stejným počtem mrtvých. Třeba by se ovšem umíralo několikanásobně více, protože by nemocnice nestíhaly. Třeba v Chebu moc neříkej, že to byla chřipečka, tam každému umřel někdo. Nemocnice nestíhaly a primář jedné z nich otevřeně přiznal, že rozhodoval o tom, kdo dostane plnou lékařskou péči a koho nechají umřít. Pak tu máš ještě lidi, kteří umřeli třeba na cévní příhodu, protože byla omezená lékařská péče. A pak tu máš mnoho lidí, kteří sice neumřeli, ale už se nedočkají třeba náhrady kyčle či kolena, no a umřou na vztek na vozíku.

V podstatě jedinou statistiku, kterou pokládám za jednoznačnou, jsou nadúmrtí oproti průměru. Ti lidé neumřeli během covidu navíc jen proto, že by se jim chtělo.

11.12.2021 20:12 K dílu: Petrklíč Uličný

to mi připomíná, že si chci přát od Ježiška takové to pískátko na klíče, si ze mne všichni pořád dělají srandu, že pořád někde hledám klíče

Tak Ježíšku prosím prosím. dej A´t mne v mezipatře nezastřelí. 

11.12.2021 20:06 K dílu: Grünsteinova varianta sars-cov 19 Uličný

pro juliána

11.12.2021 20:06 K dílu: CHCEŠ PRAVDU? aktualizuji 23.12. 21 Uličný

je to dílna tady na písmáku, já tam teď napíšu kritiku a ona se ti ukáže na první stránce, co se děje na písmáku

11.12.2021 20:02 K dílu: CHCEŠ PRAVDU? aktualizuji 23.12. 21 Uličný

v dílně zveřejňuji jinou variantu covidu, zatím jsem nepřišel na to jak to sem vložit a přepisovat to nechci, tak se podívej do dílny a bude ti vše jasné!

11.12.2021 18:06 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

K pointě to celé směřuje. Osobně nejsem spokojený jen s : a nežli se rozpad sám

To je však dáno těžko definovatelným pojmem entropie. Proto jsem to dal do arény, kdyby to někoho napadlo, jak vyjádřit ten vztah jedince k entropii lépe.

11.12.2021 13:42 K dílu: Pohledem... Uličný

a čo si také prestavujete pod pojmom banální banalita vojín Safián?

11.12.2021 13:30 K dílu: Jam Session 2121 Uličný

Vždy když do takového prostředí vstoupím, tak si připomenu o čem je náš dnešní svět. Už od mimina se člověk snaží sebe prokřičet, tak aby nezůstal nepovšimnut. V té strašné konkurenci silnějších hlasů s větší sebevírou. Ten strach že na mé moudré řeči nepřijde řada. 

A pak se člověk z nouze naučí pozorovat. Napíše to třeba do básně. Pokud však dobře pozoroval, tak od toho nic moc nečeká.

11.12.2021 13:21 K dílu: O psaní Uličný

Někdy je dobře se zastavit, pozorně poslouchat a pak přemýšlet. Přemýšlet o tom, co nám ta naše duše vlastně chce říct. Duše rozhodně nestojí proti rozumu. Jen někdy nemáme dost rozumu, abychom své duši naslouchali. 

11.12.2021 13:21 K dílu: O psaní Uličný

Někdy je dobře se zastavit, pozorně poslouchat a pak přemýšlet. Přemýšlet o tom, co nám ta naše duše vlastně chce říct. Duše rozhodně nestojí proti rozumu. Jen někdy nemáme dost rozumu, abychom své duši naslouchali. 

11.12.2021 09:04 K dílu: Svačina v trávě Uličný

Jo vy jste z toho kraje. Tak začíná trochu svítat, zřejmě místní specifické tajemno. 

11.12.2021 09:02 K dílu: Svačina v trávě Uličný

Jako neni to asi špatný, Musel bych se nad tím trošku více zamýšlet, třeba raději večer.

Zatím mi není jasné, jak pan redaktor Bačkovský rozpoznal reprezentativní superkvalitu na první dobrou.  

Napoví pan Bačkovský? Po ránu chápu pomálu. 

11.12.2021 08:34 K dílu: Spojkovaná Uličný

takto brzo po ránu

od mrože jsem na ránu

 

sýkorka ať verše skládá

ta má časná rána ráda

10.12.2021 21:41 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Tou říkankou pro děti se netrap. A nemusí vše sedět.

Za informaci o TD děkuji. Stačí to vložit do dílny?

Vítězné dílo už mám hotové, téma dodržuje perfektně. 

10.12.2021 20:22 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Tak do dílny jsem vložil svůj studijní plán. 

Teď už jenom ta soutěž TD. Tedy moc rád bych se ji  zúčastnil. Tedy pardon baron. Moc rád bych ji vyhrál. Jen jsem zatím nepochopil ten princip a hlavně kdo mne vyhlásí vítězem? 

Vítězné dílo už mám, pokud to je tedy to téma s tím darem? Teď jen, kdy a jak ho napsat?

 

10.12.2021 14:51 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Já tu ještě chvilku pobudu, ještě hodlám vyhrát tu soutěž TD. Nevím sice jak to funguje a co je to za soutěž, ale soutěživost mi zavelila. 

Předtím ještě ukážu manifest a pak se odeberu do zimního studia. 

10.12.2021 11:36 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Kamamuro. Spíš se už začínám s písmákem loučit. Něco co jsem hledal jsem nalezl, něco musím hledat jinde. Nechci se zahltit snahou po získávání tipů a uspokojování své potřeby sebeprezentace.

Studovat mi ještě třeba, to jsem hlavně pochopil. 

Brzo to vysvětlím v jedné z posledních básní zde na písmáku. 

Jak říká Alena, stejně současné básníky nikdo nečte. Navíc básně a fyzika. No to je teprve omezený okruh konzumentů.

 

 

10.12.2021 11:28 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Lakrov: To já celý život trpím tím, že jsem se nedokázal zamilovat do své učitelky matematiky.

Jak je ta láska důležitá. 

10.12.2021 11:25 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Tomu se říká odvaha, zrušit tak snadno jeden fyzikální zákon. 

Já se raději přiznám, že jsou věci které nechápu. Třeba proč chladnější těleso nepředá své teplo tělesu studenějšímu?

10.12.2021 10:23 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

dík janino, jenže já tam pořád nevím jestli nechat než nebo nežli? Nežli nežli nežli bez pomlčky je to divné, zase jak to plyne? Ono se to možná nezdá, ale v týhle básni je strašně důležité každé slovíčko, pro smysl. 

Proto jsem rád, za každou připomínku. 

10.12.2021 09:22 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Lakrov: Tvou první láskou byla thermodynamika?

10.12.2021 09:12 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Jinak samozřejmě ten otazník ve vzorci, to já ne to samo. Je to však kouzlo nechtěného. Ostatně každý, kdo utrpěl středoškolské vzdělání z fyziky, si ten vzorec snadno doplní. 

10.12.2021 08:11 K dílu: S = k ?pi ln Pi Uličný

Tak děkuji annie, za chvilku budu patřit už mezi přezrálé.

09.12.2021 20:35 K dílu: Pocta 42 Uličný

vysvětluji v prologu M. Hák sám o sobě tvrdil, že neumí fotografovat, jeho dílo je však nezapomenutelné a neopomenutelné. Třeba fotku šatů na tom dvoukoláku u rozbité zdi, tu mu nefalšovaně závidím. 

09.12.2021 10:49 K dílu: Romantik dnes Uličný

Aleno nezlob se, ale to je opravdu nefér a neslušné, jak přenášíš diskuse z jednoho vlákna do druhého. Takto se opravdu nedá. Mně to prostě přijde, že ti nejde o diskutování jako takové, ale jen o strhávání pozornosti na svá díla, která ještě nemají 15 tipů.

Jestli se tu realizuješ, tak je to tvůj problém. 

K věci samé. Básně u nás čte stále cca 1% lidí. Nezdá se to, ale je to pořád docela dost. 100 tisíc lidí. Tomu se mi samotnému nechce věřit, ale i kdyby to byla desetina, tak je to pořád 10 tisíc čtenářů poezie. Z toho hlediska není písmák nijak reprezentativní. Těch 160 lidí, kteří tu jsou nějak aktivní, je opravdu jen kapka v moři. Písmák by měl bý spíše o komunikaci a férovém diskutování, než o nějaké sebeprezentaci vlastního ega. 

09.12.2021 08:52 K dílu: V podzimních polích Uličný

Moc nechápu proč mi své odpovědi píšeš na Romantika, tady je místo dostatek. Tedy pokud tvé důvody nejsou reklamní?

Tvé odříznutí od současnosti je nesmysl. To je přesně důvod proč současní básníci nikoho nezajímají. Oni nejsou současní. Nerespektují aktuální témata ani vývoj jazyka. Příkladem jsou četné archaismy. Například přístup k tzv. gramatickému rýmu je dost přežitý. K dnešní době je to naopak velice přiléhavý výrazový prostředek. Tak by se dalo psát dál a dál.

Ovšem shrnu to rychle. Současní mainstream naší poezie není ničím motivován dělat moderní současnou poezii na aktuální témata radostná i bolestná. Je to dáno tím, že jsou napojeny na nejrůznější granty a dotace. O tom co je kvalitní báseň nerozhodují čtenáři, ale úředníci dotace přidělující a pak pracovníci neziskovek, kteří vybírají publikované  básníky.

Podobná situace je ve výtvarném umění. Zrovna včera jsem viděl v ČT jednu takovou paní, která vybírala obrazy do státem dotované galerie. Představa, že zrovna ona rozhoduje o tom, který malíř si zaslouží být prezentován a který nepovšimnut, je děsná. 

 

08.12.2021 22:21 K dílu: Rozpustilá Uličný

Krásná, ta atmosféra je super, tak jednoduché, tak snadné, tak obyčejné a přece to je skvělé i co se týká obsahu a myšlenky. Smekám.

08.12.2021 14:27 K dílu: Redaktorská Uličný

Tak já vždy vidím obrazoborec jako takový ledoborec. Jak se probořuje těma obrazama až k té sto let zamrzlé lodi, kde už ho všichni z dálky vítají a volají: NAZDÁÁR ty borče

08.12.2021 12:13 K dílu: Red Mirror I Uličný

dechberoucí

už vidím redaktory prózy i poezie, odborníky veršů vázaný, volných i volně míšených, teoretiky svěžích větrů, kterak o tomto díle píší sáhodlouhá pojednání, "od dob Kolářových nebylo v české poezii takového novátora" etc., napíší

pak to svážou do velmi jemné telecí kůže a ZLATĚ oříznou!

08.12.2021 11:30 K dílu: ptačí Uličný

holub - holoubku

ty se neser na hloubku

hloub klesat nelze

08.12.2021 11:26 K dílu: Advent... Uličný

krásná

08.12.2021 11:23 K dílu: Vánoce, svátky pohody a míru před rodinným krbem Uličný

Prosecký: Tak jsem to řekl mamince a z pohledu vysloužilé, téměř osmdesátileté učitelky českého jazyka, ti mám vzkázat, že kecáš nesmysle. 

A s tou interupkncí jsem ti dal zabrat naschvál. 

Nahoru