03.08.2022 10:10 K dílu: dědovi yss

..vcelku slušne napísaný text, možno trocha pre mňa zádrheľ v druhom verši, ale ten "prechod" beriem ako "smútok, bolesť, samotu"; /pne se, se sama neunese/ nemota ako mlčanlivosť, čiže čas pri nejakom rozjímaní, spomienke, niečo hmatateľné, ako spojivko...taká spomienková, emočná, tým sa v podstate dá máločo vytknúť 

03.08.2022 09:11 K dílu: Do obrazů yss

Proces výroby obrazu, kde sa odzrkadľuje videnie sna, alebo skutočnosti?  Úvod ako snivá motivácia, idylka príroda, krajinka, dokonca až narážame do oblohy! Ale potom prichádza zvrat, o čom nás presviedča použitie hrebeňa a plesa, čo v tejto spojitosti znamená, že to nikdy neskončí dobre.A veru že nie, farba sa prehryzáva nitkami, čitateľ básňou a slová vášňou. A tak by som mohla pokračovať, každopádne vcelku až zrozumiteľne daný text, ten záver som veľmi nepochopila, príde mi to skôr ako zúžitkovanie niečoho minulého / skúsenosti ? /ktoré prináša isté zadosťučinenie až dnes...

02.08.2022 19:13 K dílu: Opačný smer yss

kontaktná...fajn text 

02.08.2022 12:43 K dílu: Americký sonet yss

Čistá práca, výborný text, nachádzame adjektivum pre počasie..celé to plynie absolútne pokojne a pritom má to istú naliehavosť, odkaz, fakt veľmi fajn 

02.08.2022 07:44 K dílu: Uprostřed léta yss

Pre mňa v podstate už aj prvý riadok,-zlato z pola- príde dosť prepratý svojim používaním, ako celok mi to nesadlo, nevadí mi tá možno "prirodno-duchovná" lyrika, ale spôsob prevedenia, ktorý mi príde pomerne opisne podaný, bez nejakého presahu, s rovnako už zbytočným záverom, keďže "krížová cesta " by mala to "posolstvo " evokovať sama..týchto textov sú  kvantá, s rôznymi obmenami, ale je to aspoň na mňa také "banálne"  v rámci práce s textom a výrazom. 

01.08.2022 19:58 K dílu: Břitkost yss

Tak význam adjektíva mi teda ušiel na celej čiare, vôbec ma varianta "omámenia" nenapadla...dik

01.08.2022 18:58 K dílu: Riaditelia yss

No, celkom fajn blázinec. Nie je to zlé, na začiatku ma predsa len rušilo to pre mňa už zbytočne pridávané XXL, ktoré nejako stratilo už svoje "čaro". Očakávala som nejaký prepad, alebo vraždu, ale smerovalo to inak, už ten rozhovor pánov bol dosť naznačujúci, že niečo nie je v poriadku, trocha ma nudila tá dĺžka "kvetnatého" rozmýšľania v dialógu, možno by som zvolila niečo kratšie v tom smere, lebo potom som mala dojem, že mi tam trocha vyskočila nejaká priepasť, akože najprv veľmi podrobne, a potom už len tak hups, hups...ale tak záver to doladil no, pointa ok

01.08.2022 18:48 K dílu: - poslední vzpomínka na domov - yss

Čítam to už tretí krát, ale mám v sebe z toho nejaké "rozpaky"..páči sa mi prvá -pred světem, ale posledné dva riadky sú tam aspoň pre mňa zbytočné, úplne skvelo mi sedel ten samotný výrazný prvok, keď deťom nemôžeš už zakryť oči / takisto návšteva je celkom fajn, v mlčaní povedané všetko...neboj se a paměť už išli mimo mňa, nevravím, že sú napísané zlé, len asi na mňa nejako príliš "tradičné "

01.08.2022 13:37 K dílu: mezi čtyřma očima yss

Absencia "kvetnatého" prejavu a silných jazykových metafora toho tvojho mystického koloritu nič neubrala na hutnosti textu, skôr naopak, pre mňa vítané osvieženie formou presného "surovo" podaného obrazu, ktorý vystihuje podobu a hĺbku...veľmi fajn text, a plynie..

01.08.2022 07:28 K dílu: Břitkost yss

*geniálny autor, 

01.08.2022 07:27 K dílu: Břitkost yss

cesta od nepochopenia k vlastnému víťazstvu? Nevzdávaj sa a bojuj ? 

Vydávame sa teda na dlhú cestu. Stretávame sa so Sh./inšpirácia?/ kde mu autorka prisadzuje post perlorodky/ slová ako perly/ a naznačuje nám, že ak budeme geniálny autori, niekto nás z knižnice vyberie aj o dvesto rokov, panečku / motivácia/ Ale pozor, v básniach číhajú rôzne pasce, ak sa necháme uniesť, môžme uviaznuť vo vlastnej fantasmagórii, alebo angažovanej poézii, alebo v reflexívn.lyrickej polohe, kde nachádzame aj odkaz, že sa nemáme dať obalamutiť čitateľom, nemať vopred nim zviazané ruky, a ak áno... šups do ringu, nadopovať sa knihami, umením, a pritom nezabudnúť ostať sebou...veď evidentne aj diváci má svoje úskalia, najmä v podobe štrku 

31.07.2022 19:28 K dílu: Litera Borovička (Deň slovenskej poézie): VÝSLEDKOVÁ LISTINA yss

Evidentne musím prehodnotiť nadčasovosť paradajok teda

31.07.2022 19:22 K dílu: na kĺučkách yss

Mohol by pán autor opraviť dlhé ĺ na ľ? V nadpise, v texte, pokiaľ myslel na kľučkách...čo určite myslel 

31.07.2022 19:15 K dílu: Litera Borovička (Deň slovenskej poézie): VÝSLEDKOVÁ LISTINA yss

Hej no, akože ti mám veriť, áno? Že si ma chcela pobaviť, no iste...Vôbec nechápem, ako môžeš niečo také "požadovať"!  Ťa nenapadlo, že sa šklbem závisťou?? ! Proste urobiť na počkanie takú super modifikáciu rozlúčenia, ktoré predčí aj nášho mytizovaného básnika, no bav sa...no nedá sa, pri tej závisti ! / Mala by si sa tým profesionálne živiť /

31.07.2022 19:10 K dílu: Pár teplých slov (LitBor) yss

V prvom rade naozaj veľká vďaka, že si postu porotcu zhostil, a pristúpil k nemu zodpovedne, ľudský, s gráciou a vtipom. Za tento text veľká poklona, sprístupnil si nám v podstate časť seba, pre mňa veľmi zaujímavé vidieť ta v týchto polohách, v ktorých odkrývaš literárny, ale zároveň aj ľudský faktor . Prečítala som to jedným dychom, nič krásne a už vôbec múdre ma nenapadá, osobne pre mňa asi ten tvoj pohľad, ktorým sa dá dívať na text aj z iného uhla, je obohacujúci, a áno, dal mi niečo k prehodnoteniu..Takže veľká, veľká vďaka.,aj za tento text. 

Čitateliatko je božské !

 

31.07.2022 16:31 K dílu: Litera Borovička (Deň slovenskej poézie): VÝSLEDKOVÁ LISTINA yss

Silené - z toho mála čo o autorovi viem, tak asi vraj najlepšia zbierka Zvony / ja a Rúfus nejdeme k sebe /

31.07.2022 14:36 K dílu: Litera Borovička (Deň slovenskej poézie): VÝSLEDKOVÁ LISTINA yss

L.K.

31.07.2022 14:28 K dílu: Litera Borovička (Deň slovenskej poézie): VÝSLEDKOVÁ LISTINA yss

-ako vravím, to netuším 

31.07.2022 14:23 K dílu: Litera Borovička (Deň slovenskej poézie): VÝSLEDKOVÁ LISTINA yss

To netuším, viem akurát, teda "padla som očami v kníhkupectve" nad novým titulom I.P. Možnosti neúspechu / čerstvé, júl 2022/

31.07.2022 09:36 K dílu: zrcadlo všednosti yss

Myslím, že poznámka v prológu je úplne dostačujúca a úkony s komentármi už nie je nutné realizovať, teda podľa mna

31.07.2022 08:23 K dílu: zrcadlo všednosti yss

Text je teda riadne zmenený, teda upravený. Samozrejme, úprava jednoznačne pomohla a scelila ti odkaz, ale ja osobne nemám rada, ak sa z čitateľa "robí blbec ", proste stačí dať predsa do prológu technickú poznámku, text bol upravený, prípadne zmenený, najmä ak šlo tuším o výraznejšiu redukciu..

31.07.2022 07:49 K dílu: yss

Aký humor preboha, úplne vážna črta, v ktorej priam exceluje odkaz autorky, netrápte sa s každodennými situáciami, len si pomyslíte, koľko toho musí vytrpieť taký rohlík! Perfektné Silené, bavila som sa. Vďaka, príjemná zmena takto na ráno.

31.07.2022 07:39 K dílu: yss

Rohlík a koblížci

Námetom balady je rodinná tragédia, v ktorej hlavným predstaviteľom je rohlík. Už na začiatku balady autor veľmi zúčastnene a presvedčivo opisuje stiesnené životné podmienky, v ktorých hlavný hrdina vyrastal, o čom svedčí fakt, že musel spať pod sklom a prikrytý iba alobalom a servítkou. Všetkým je jasné, že v takýchto podmienkach mal pochybnosti o sebe, o svojej existencii, a poslaniu.S rohlikom sa chceli kamarátit aj iné deti, smotana aj smoothie, ale keďže pochádzali z iných sociálnych pomerov, rohlík sa obalamutiť nedal. Deň čo deň niesol svoju karmu a vzdoroval nepriateľom, ktorí ho chceli uchmatnúť.Rohlik nenachádza pokoj,porozumenie, vzdoruje svojmu osudu, ale aj sám v sebe pociťuje rozpor, keďže s ním zmietajú silné city k vyššej spoločenskej triede, ktoré vyústia do neopätovanej lásky.Šiška,kreplička symbolizuje krásu, eleganciu,prepych a prepojením do ošatky, kde stretávame ďalšie ingrediencie, môžme badať aj ľahký erotický motív, ktorý nám ešte umocňuje použitie symbolu dňa a teória Darwina.V závere balady na scénu nastupuje zástupca robotníckej triedy sused, ktorý vďaka sociálnemu cíteniu nachádza riešenie tejto ošemetnej situácie formou konzumácie. Kde a ako skončil hlavný hrdina presne nevieme, ale vzhľadom k bytostným otázkam existencie určite tragicky. Balada je veľmi emotívna, nie je to nič pre slabšie povahy, nakoľko pomocou skvelej strohej reči, ktorá je zbavená kvetnatosti, preniká k čitateľovi britkosť, ostrosť a vtipnost slov, ktorá môže slabšie povahy zraniť.

 

 

 

30.07.2022 19:50 K dílu: yss

No v skratke, Slovák by to asi takto nenapísal, až na CrawlingCh.alebo pár ďalších "kvietkov ", je to tak úplne na hrane medzi absurditou a poéziou, že štandard konzument to veľakrát nemá šancu prijať, proste pri tej zotrvačnej preferencií nulovej poézie ťažko , keď je vykrmený na " rýchlo kvásku"..proste je to iné, zaludne, svojské, také jazykovo lokomočné

30.07.2022 19:39 K dílu: yss

Bože a ja tu že som už natvrdlá v rodnom šrotovisku slov...už som aj po kozme blúdila, snáď to bude vozík z kaderníctva, kde bola Marcela 

30.07.2022 19:33 K dílu: yss

Tak ja malých vtáčikov nechytám, mamka vraveli, že to netreba! Všetky tri pávice z klubu za jedného vtáka ! Čo je kosmetiarsky...

30.07.2022 19:29 K dílu: Ujec yss

Jojo, v tých popolniciach všetko byť mohlo .

30.07.2022 19:28 K dílu: yss

Canus je žlna, je žlna sluka ? Či nie je sluka žlnou? 

30.07.2022 19:24 K dílu: Ujec yss

tak kosmetiarsky mi zaváňa až srbštinou, hop kde sa to ženiem, bezhlavo do zradných vôd..však nie je hanba povedať že neviem, keď neviem no, kosmetiarsky teraz mi neblikne nič. Na vysvetlenie, ja ako neskutočný preklepovač, pri písaní by mi to hneď vyhodilo jabl kosmetiarsky / keďže na konci riadka /...ale pravdepodobne to bude pasca, takže áno, v plnej paráde 

30.07.2022 19:16 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

To sa stáva, riziko čitateľa 

30.07.2022 19:12 K dílu: tábání III. yss

Boty, o ty...o ty jedna autorka, kde sa to len berie. Pekný text, prepojenie všednosti  života skrz prírodu, mystiku reflexiu..príjemná práca s jazykom, príjemná cesta textom.  Osobne veľmi silný úvod, veľmi / pasáž s výdychom nádychom, to by som oželela, ale to je už moja preferencia / aj keď to funguje ako celok.. nádherné metafory a obraty. Ako niektoré veci by som asi zredukovala, ale  to už čisto len z pohľadu svojho apetítu. Fajn text 

30.07.2022 18:54 K dílu: Ujec yss

Ujedz ujec, alebo ako ujec ujedal z čitateľa a darilo sa

Takže opäť ostanem pri podozrení, že tá slovenčina má isté medzery, alebo je to úmyselne, každopádne to vytvára veľmi až netradične reznuté spojenia - akoby mierne až dada, aj keď obsahovo to zmysel má.

Akurát teda neviem či je tam preklep ako jablko kosmetiarsky voz / smetiarsky alebo kozmetický / čiže asi izolant básnik, písanie ako terapia, opätovne nejaká existencionálna nevôľa, kde ani hever nepomôže nieto ešte keď sám musí zvonček počúvať. Inak by ma možno bavila aj poloha múrom byť

No a teraz kúsok vážne, niečo by som odšrktla/ špitál šúpe ako jablko,až napokon odomyká útroby a predvádza scénku popolniciam - asi bez toho smetiaka , fungovalo by aspoň na mňa skvelo / ten záver / asi múr a stupienok opätovne by som v tejto polohe odškrt/ ma bavil, také kúsok iné, akoby naoko, ale celkom šmrnc 

30.07.2022 14:15 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

https://m.youtube.com/watch?v=myqAsltWzNU

30.07.2022 14:15 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

https://m.youtube.com/watch?v=myqAsltWzNU

K dvojke/ k trojke u nás sa za L.G. čaká 

 

30.07.2022 14:11 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

A zimní recepty ešte stále nedošli, snáď budú stáť zato...

30.07.2022 13:52 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

Proč právě Loket? / Ten hrad stal kdesi ...l

30.07.2022 11:47 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

*och sorry, citácia sluky 

30.07.2022 09:39 K dílu: yss

*pokračovanie

A čo by k tomu povedali anakondy? / To je záver profánneho textu /..

30.07.2022 09:37 K dílu: yss

Vyšiel mi z toho profánny text, ale tak rýchly pokus 

pokrok je tovar

za sebou vlečiem

dve mŕtve anakondy

 pokus o správnu uhlikovú stopu

zeleným čajom-žehnám ťa notebook

eko bio ticho-nech obraz padne

uzlom na kohútik ponúkam stope

prijmi ustúpiť

VGA amen

 

30.07.2022 09:21 K dílu: yss

Prečo nie rovno káblovku? A ja to si urobím v slovenčine, na voľný verš, len tak z hlavy, kvôli rozdielu v rytme .

29.07.2022 16:46 K dílu: A yss

Čosi, to bol kompliment ..

29.07.2022 16:11 K dílu: A yss

Zakomponovanie mini rozprávkových motívov do chlapčenského vyznania, je to také šibrinkovanie na hrane, ale pomerne hravé, takáta úprimná pravdovravnosť, tu túžbu už by som asi nepchala, odmotaná niť v srdci, chýba mi tam ešte nejaké silnejšie emočné "cink", ale tak motivačne t.

29.07.2022 15:39 K dílu: Lepší život yss

Pre mňa veľmi výrazný a kvalitný text, páči sa mi to navrstvovanie motívov, ktoré sa kulminuje v nových pozíciách, nabaľuje do istej trpkosti, existencionalnej úzkosti, irónie, text pekne rozbehnutý, motivuje čitateľa otázkami, ako to bude ďalej, a ďalej, sú tam emócie, čistá pichľavá práca s jazykom.vyborné čítanie pre mňa

29.07.2022 14:54 K dílu: Prečo nie yss

toľko indícií ,toľko alúzii, premyslený text. Vtipné, s nadhľadom, odkazom, ďakujeme 

29.07.2022 14:06 K dílu: kdesi mezi yss

No ja sa musím priznať, že som / keďže text je už zbavený slova zeme/ mala problém práve s týmto slovom, plus adjektivum neviditeľná / viem že v súvislosti s bodkou,zemou/ má nejako stále rušilo, nakoľko som ho brala vždy ako určenie tmy...v tme neviditeľna..čiže pre mňa keďže už raz tam bola úplná tma, tak asi by som oželela aj adjektivum..aby som sa nebavila zasa iba o jednom slove, tie mikroobrázky sú možno samo o sebe fajn, ale príde mi predsa len dosť v jednej rovine, jednoducho na mňa asi príliš opisné, dokonca nejako ma opätovne ta tradičná výstavba s predložkou opakovane asi mierne rušila..čo sa mi páči je zopnutie / úvod vo funkcii aj ukončenia/ čím ten záver trocha čitateľa "jemne " ukolisal..na mňa trocha všedný spôsob poézie 

29.07.2022 09:52 K dílu: Litera Borovička (Deň slovenskej poézie): VÝSLEDKOVÁ LISTINA yss

Víťazov ohľadom prevzatia ceny skontaktujem, Silené ďakujem za všetky organizačné opatrenia a vkusne záverečné zhrnutie, s vtipom, s leskom, s nadhľadom. Rovnako vďaka všetkým, ktorí prispeli.

28.07.2022 20:43 K dílu: yss

Text u law...neslazený / nesladený, inak bioticho by bolo fest fajn termín /

28.07.2022 20:14 K dílu: yss

A tu je názorný príklad toho, ako tráva vyprchá všetky komunikačné kanály a medzery ..musím ti dať košom, idem sa rozjimať našimi krásnymi umeleckými textami ako je roxorová tyč a krv patrí žilám...keď sa doochkám, už mozog bude nefunkčný...apropo...brala si text nesladeny ako voľný? Možnosti áno nie 

28.07.2022 19:56 K dílu: yss

Odkry už ten alternick, nakoľko posledné prihlásenie mala pred 10 dňami..a nevyhováraj sa na whisky, to môže iba rjv 

28.07.2022 19:47 K dílu: yss

Inak dávam do pléna motivačný motúz -knižnica palmových listov, snáď niekoho bude inšpirovať k básní 

28.07.2022 19:31 K dílu: yss

Teda komenty prejdem neskôr, panebože ako ste sa rozpitvali, mávla plutvou...teraz som nesladené čítala zasa, evidentne prešlo úpravou...takže poviem svoj prvotný dojem...vôbec som nemala nejako v hlave že čítam voľný verš, nakoľko "rytmicky" mi to sedelo práve k viazanému...ja sa riadim totiž podľa ucha, ľavé metrum atď...totiž to bola jedna vec, ktorú som ti spomínala v svojom komentári ..ten tretí riadok mi prišiel obmedzený forme... vláčny...dlhá veta, ktorá by sa dala zmeniť nahradiť dvoma slovami../ akože niečo v zmysle nie je jednoduché - nemám to už v hlave /..len som to brala, že to máš kvôli "melódie ", nakoľko vo voľnom by už tie " metrické" stopy neboli asi tak citeľné...neviem, ale pritom prvom čítaní mi z toho voľný verš nevychádzal ..

 

28.07.2022 09:52 K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor yss

To nič, cítim sa ako pekne pochváleny začiatočník, ktorý zvládol zalomit verš poriskom.

28.07.2022 09:44 K dílu: . yss

"Jaký signál vysílají podobné hádky okolojdoucím, veřejnosti, kolegům?"

 A aký signál vysiela okoloidúcim, verejnosti a kolegom tipovanie priemerných textov a komentár, ktorého hlavným obsahom je nejaký sociálny aspekt ? 

A aký signál vysiela redaktor, ktorý v rámci "kritiky" odpovedá katastrofálnym pokusom o dvojveršie. Vtip? Toto je celý prínos redaktorskej práce ? Byť vtipný? To akože fakt ? 

27.07.2022 18:05 K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor yss

Jemná, áno, noci sú niekedy také, niekedy na niť...ďakujem, potešilo 

27.07.2022 17:25 K dílu: Bájka yss

Vrátila som sa, páči sa mi druhá polka, ako celok ešte na mňa asi pre vyššie spomenuté výhrady nefunguje tak, aby to bol tip. V podstate si zato môžeš sám, "prvými" textami si nastavil sám sebe laťku vysoko. Počkám na ďalšie 

27.07.2022 17:18 K dílu: H. yss

Vôbec nemám dojem že ide o silovosť, prípadne prevyšujúci časť, z môjho pohľadu cyklická "stavba" motív, ktorý sa opakovaním graduje cez zmeny objektov- jemný "meditačný " stav prechádza do záverečnej irónie, text odsýpa, je v tom taká" surová realita", bolesť, nadhlad...je to dynamické, funkčné, bez efektov , fajn text 

27.07.2022 17:05 K dílu: neslazený__anakondy chodí ve vlnách yss

*oprava možno, tretí riadok 

27.07.2022 17:01 K dílu: China Miéville: Tři okamžiky exploze yss

"Student anatomie zjišťuje, že v kostech každého z nás je od narození vyřezaný tajemný vzor."

Ďakujem za tip, tiež by som to s najväčšou pravdepodobnosťou prehliadla. Kultivovaný spôsob prezentá cie.

27.07.2022 16:54 K dílu: Bájka yss

Celkom sa mi páči ako svojsky narábaš s motívmi, ktoré / už som si to tuším všimla pri inom tvojom texte / majú základ v biblii, v biblických príbehoch a rozvinieš ich do svojej predstavy. Text má fajn pointu, ale ešte stále rozmýšľam, či má do istej miery nejako "neirituje" až taký piesňový akcent, pôdorys, vďaka ktorému mi tam možno vyskakujú slová, ktoré by text asi príliš nepotreboval / držiac ma za ruku mi toto povedala - príde mi to skôr kvôli " forme/ takisto napr.druhy riadok by som asi " posunula" pred vôbec tu nefúka, čím teda aspoň pre mňa to vyznieva celistvejšie...takže ešte sa vrátim, aby sa mi v hlave rozležalo / každopádne je to hravé, ľahké, pointa fajn /

27.07.2022 16:43 K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor yss

RJV- opice od Marcely 

27.07.2022 16:42 K dílu: neslazený__anakondy chodí ve vlnách yss

Sekla som sa hneď pri druhom riadku, dve mŕtve anakondy- reku mám čítať ďalej? Chápeš, akože to law má také dlhé nohy ? Závisť no / tropické horúčavy/

No a teraz vážne - tie anakondy / možno aj dátové káble/ fakt výborný obraz, , celkovo úvod má veľmi bavil, ty máš proste jednoducho ten dar, že tvoje texty sú živé, hravé, také že ako čitateľ fakt vnímam tu radosť z hry, ktorú tomu dávaš, zaujal ma výraz eko bio /a/ ticho...skoro mi dával isté novotvary, ktorý pokračoval do konkretizácie HDMI VGa...takže uhlikova stopa s uzlikom na kohútiku a nefunkčný ntb, samé nádejne "čierne labute" / envirom./-mozno už ten záver by som si vedela predstaviť v redukovanej podobe / ustúpiť nie je definitívny / , takisto ako napr.tretu riadok dosť "vláčny", ale chápem že "forma" niekedy nepustí...živý text 

27.07.2022 16:24 K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor yss

Radovan, Radovan- takto vliezť do tlamy levovej, že ty si si prišiel "vyžehliť" včerajšiu opicu.

Arthurs- tak som to napísala na prd, keď text neprezradil, čo teda ja / neviem cirkus, smútok, bolesť ?

Janina6- no áno, väčšinou je to stále od konkretizáce k neurčitosti, ale ak by som dala "viazané", trpíme všetci ..ďakujem za zastavenie 

27.07.2022 10:22 K dílu: Zloba yss

Máš to veľmi "preplácané" v zmysle práce s jazykom, obsahovo dobrý nápad, ktorý však vôbec nekorešponduje s prevedením. Text je dosť výrazne prvoplánový, v zmysle čo bolo v hlave išlo hneď na papier, bez väčšej disciplíny, o čom svedčia niekedy príliš nefunkčne použité zámena / moja tvár mi modrá,atď...v podstate napríklad hneď v celej prvej slokee máš v každom riadku zámeno, ktoré je jednak aj nefunkčné a jednak vedie k takej "statickej "rutine ..alebo dych sa mi zasekol, lapám dych../ jeden výraz úplne stačí, takto je to "to isté", akurát už nijako neprekvapivé / na mňa v texte teda dosť výrazných takých "zaciatocnickych " chýb, tá irónia v závere nijako nevynikal, celé príliš jednosmerné a ploché. Snáď nabudúce .

27.07.2022 10:11 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

Phil- výborné si to vystihla, všetko je úplne inak. Nadpis v tomto prípade "zásterka", umelo vytvorené "vzťahové rozjímanie", pričom Vendelín je diár, a Ágnes nepochopená poetka, ale Vendelín môže byť aj básnik, a Ágnes ceruzka, všetko je možno úplne inak, možno niekto je aj obeť...

Law- trojka je v tomto prípade priam magická / viď.citácia slivky/

27.07.2022 10:01 K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor yss

Luzz - ó,ono tam boli teda dosť hrozné obmedzenia pre mňa v tej češtine, ako jasné, že som chcela ísť v svojej lajne, ale nebolo to až tak "voľné" v rámci práce s jazykom, ako by som chcela...

Rem- úplne s tým strácanim kontúr sa identifikuje, prechádza to do istej neurčitosti, v ktorej si snaď čitateľ nájde svoju interpretáciu.

Law- čiarky, moja slabosť, chrapúňstvo v sukulentoch..

Komentáre mi urobili fakt radosť, pre mňa veľmi fajn vec vnímať text očami iných a vidieť ich interpretáciu textu, obohacujúce. Dik za zastavenie.

26.07.2022 20:17 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

Phil - toto je najmä o tej irónii, úroveň interpretácie je už rôzna. Rada, že pobavilo 

26.07.2022 20:15 K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor yss

Sil- konečne, no konečne si to niekto všimol 

Sluka- plný zásah

Phil - áno, nedá sa to ani pred sebou. Ďakujem za komenty.

26.07.2022 18:33 K dílu: . yss

RJV - prečo sa skupinkuješ nechápem, bolo to čisto o tebe, o tvojich "výkonoch". Po tých "opiciach " už fakt irelevantné. Všetko od mňa.

 

 

26.07.2022 18:30 K dílu: . yss

RJV- tak si nepleť adresátov a ohľadom opíc sa bav s autorkou komentu To snáď ešte zvládneš.

 

26.07.2022 18:28 K dílu: . yss

RJV- "Akože inak v zdraví, pri zraku a abecede? Text opice Marcela !!! " Aspoň trocha sa pri tom " kritickom čítaní " snaž ! 

26.07.2022 18:24 K dílu: . yss

Akože inak v zdraví, pri zraku a abecede? Text opice Marcela !!! 

26.07.2022 17:05 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

Sluka, ty mne úhora, ja tebe princa. Ach, zasa som prerobila. Hej no, niekedy mám chuť na takéto "veľkohubé " prejavy, skoro na hrane- dik za krásny koment 

26.07.2022 16:51 K dílu: Dýchaj, dýchaj yss

S poslednou vetou výslovne súhlasím  / v Tom zbytku argumentovala som vzhľadom na apel k spolupráci, mala by si sa premôcť a pripraviť dotyčnému rozbor textu pred jeho verejným komentárom, aj keď si v total ignorácii/

26.07.2022 16:40 K dílu: Dýchaj, dýchaj yss

*skazenými*

26.07.2022 16:38 K dílu: Dýchaj, dýchaj yss

Zareagyjem, nech nekvasím pod dajakbolom..ono je veľmi nefér pristupovať ku komentujúcim ako k agresorom, každý má svoje subjektívne hodnotenie a preferencie. Tu nejde o to, aby som ja konkrétne vnímala autorov, vnímam ich texty. Rovnako asi takto to vidí, prípadne vníma Silené. Preto je fest pre mňa nechápavé, až absurdné, ako často býva označovaná za agresora, prípadne nepriateľa štátu číslo 1.

Prečo? Lebo nesúhlasí s pokrytectvom, veľkohubou prázdnotou a "skazenýni" preferenciami redakcie? Prečo raz niekto iný nenapíše úprimne o čom tá práca a najmä výsledky, preferencie, hodnotenia redakcie sú ? Lebo by bublina splasla.

Konkrétne napr.u RJV, ktorý ako naznačila Silené, sa prekopne s vyjadrením na celej čiare, pričom v teórii viazaneho verša sakra medzery...tak ako je možné, že keď sme v podstate rozčarované tým, ako deklasuje poéziu, sme nejako "chybné".Prečo nie je chybný on, lebo je redaktor ? No ani náhodou...ale vyzvať Silené k spolupráci, keď ju dlhodobo ignorujú akýmkoľvek čítaním jej textov, prípadne akýmkoľvek komentom-rozumej "embargo, nepriateľ " je už nonsens aj na mňa.

Ale slovo vojna , prisilné. Argumentácia a konštatovanie. Všetko od mňa. 

26.07.2022 16:18 K dílu: . yss

*kritik, osobne - predikcia, ospravedlňujem sa 

26.07.2022 16:16 K dílu: . yss

Zvedavec, preboha, aká vojna. To, že Silené poukáže na nekompetentnosť redaktora v rámci kritik, ktorá sa stáva už rutinou je iba obyčajná argumentácia založená na konkrétnych udalostiach, celkovo, nie iba tuná pod textom. Osobné tiež nevidím žiaden prínos v komentári, ktorý je iba diletantským pokusom o veršovačku, najmä z pozície redaktora- aký je prínos pre autora textu? Žiaden. Samozrejme, môžme to brať aj tak, že RJV sa "obetoval" a predviedol názornú ukážku, aký rozdiel je medzi premyslenou slovnou hrou a rýchlohubou veršovačkou..ale obviňovať z toho Silené, to asi fakt nie.

26.07.2022 15:25 K dílu: Mokoš yss

pre mňa veľmi ťažkopádne v rámci jazyka, až priveľmi archaicky a príliš opisne..proste ten enviro motív tak vyznieva nejako lacne, ubito, ono je to celé také "vypchaté"  prázdnymi slovami, nič z teba, len taký pre mňa nepodarený opis alebo rozjímanie 

26.07.2022 15:11 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

Tiež si myslím...pozvú ťa do záhrady plnej svetla, vzduchu, s priestorom až po dno, s akustiku plnou trblietavých bublín, balónikov a ty chces v tomto mať nejakú pravdu.

26.07.2022 15:03 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

To by som musela urobiť dve veci, napísať tak veľmi preferovanú "blbôstku" a dať alternick, myslíš že potom by aspoň pán redaktor RJV prispel v komentári zasa nejakou skvelou ostrokyslou ukážkou?

Argumentácia nemá zmysel, tu sa žiada dodržiavať iba dekórum...čo ti mal povedať, že máš pravdu ? 

26.07.2022 14:50 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

Jo, náročky, zrkadielko reality

26.07.2022 14:48 K dílu: Muž z Lindow Moss yss

Silené, u mňa jednoznačne vždy prevláda štandardná ignorácia, mohla by som písať aj v hieroglyfickým, prípadne rovno vyrývať klinové..jako obvykle 

26.07.2022 10:46 K dílu: kompromis yss

rozhodnutie - autorka sa s nami pohráva ako mača s myšou, samozrejme veľmi efektívne a poeticky.

26.07.2022 10:15 K dílu: kompromis yss

Súhlas, toto tam bolo fakt pekne premyslené, "domnělým " tomu dalo taký správny ťah a polemiku, každý z nás predsa istým spôsobom je do istej miery ekoterorista a zároveň možno "destruktér"  / keď to beriem ako ten paradox, nie ako protiklad /

 

 

 

26.07.2022 07:57 K dílu: . yss

Ach no, ako fajn, je to milé, ale čo s tým..príde mi trocha absurdné chváliť za "čistotu jazyka" alebo prechodniky..asi som suchár, ale tieto veci má nedokážu nijako nadchnúť, viem iba pri nich skonštatovať, no sranda, alebo milé...ale čo s tým ?  pre mňa na poéziu primálo, možno kategória "len tak pre radosť" 

26.07.2022 07:51 K dílu: kompromis yss

príjemný text s dobrou gradáciou, environmentálna inšpirácia, ochrana klímy a biodiverzity - možno by som v úvode vedela oželieť konkretizáciu / exkurzná lokalita /, čím by sa daný "jav" dal interpretovať už viac možno neobmedzene / napr.by som si to vedela predstaviť v rovine vzťahu, vzťahové " náreky " atď..ale zároveň aj v tej primárnej eko rovine /.Výstavbou veľmi slušné, premyslené, páči sa mi postavenie rozdielu ekoterorista-versus deštruktor / v spojení s adjekt. v podstate ešte rozmýšľam, či tam ide o dve strany jednej mince /..v závere funkčná otázka v pozícii "apelu"..každé spomaľovanie opatrení z hľadiska ochrany je absurdné, treba riešenia, nie kompromisy...pekný odkaz, text čistý v rámci jazyka zbavený akýchkoľvek metafora la predsa vyvoláva emócie, odkazy a disponuje umeleck.hodnotou..zakecala som sa 

 

25.07.2022 18:44 K dílu: yss

Přivítaní- glosa, v ktorej dosahujes asi finiš latku, podľa mňa sa už vyššie ísť asi nedá, páči sa mi to pevné zakomponovanie riadkov do textu, ktoré je funkčné a nijako nie iba účelové, o slovnej zásobe sa už zmierňovať nebudem, začínam mať z toho traumu, že vôbec niekomu takto jazyk a mozog narástol. Páči sa mi obsahovosť, taký existencionálny pochod z úzkosti do napätia, ktorý opisuje v podstate vnútorné pochody, prežívanie, prijímanie a konštatovanie skutočnosti, bez nejakých patetických nárekov a morbidnosti v štýle gýča, ktorým sa autorka vždy v svojej tvorbe vyhla Má to široký záber v rámci jaz.prostriedkov, v rámci zdrojov, "materiálov " veľmi príjemná poloha 

 

25.07.2022 18:20 K dílu: jenom jedno z kol yss

Luzz to vyjadrila veľmi presne, zbytočne by som sa opakovala.

24.07.2022 19:10 K dílu: Aj keby som chcel yss

keď ty povieš, že je dobrá, tak určite dobrá je  .

24.07.2022 18:46 K dílu: Aj keby som chcel yss

A- ja ti predsa neordinujem, čo máš s textom robiť -nerobiť. Ide o môj subj.pohľad na text 

24.07.2022 18:21 K dílu: Aj keby som chcel yss

Pôvodne som vôbec nechcela reagovať, ale - aby sme sa "nezichrovali" obrazmi, aj obraz, aj text mal by mať svoju kvalitu, prípadne zrnenie. Tento text je aspoň pre mňa nedotiahnutý.Je možne, že daný stav spôsobilo "zdvojenie záveru" čím to začínalo pripomínať pieseň, ktorá však bola akosi unáhlene ukončená. Obsahovo asi skôr ako skúšam objavujem a zrazu všetko spľasne, nie je nič, možno ani dôvod - neviem, ten záver mi príde nedotiahnutý spracovaním, určite by som sa vyhla zdvojeniu, a možno prehodnotila či nestačí samotný výraz vyfučím- alebo samotná mydlová bublina ..takto v kope mi veľmi nesedí..takže nábeh slušný, ale na mňa dnes trocha malo 

24.07.2022 16:00 K dílu: Drozd yss

Po mojich komentoch skoro vždy svoj text zmažeš, takže nechám voľné pole tipom, ktoré sú isto pre teba tá správna preferencia.

24.07.2022 15:55 K dílu: Mená yss

Veľká, ako Veľká Morava, Konštantín a Metod- pekne!

24.07.2022 12:01 K dílu: Pekařskej fígl (říkačka) : repeat pro sl. yss

No neviem či je to mš level, taký erotický obsah to má!

23.07.2022 18:52 K dílu: yss

Text: Ako skrotiť divú Báru / pre Silené/

Editor pri vkladaní do tohto poľa neovplyvnín

 

*

ještě včera

vytáhla rybu

nadzvedla ruku a zprudka sekla

topůrkem, utřela smrt

a spokojeně

pokračovala v krmení

než slunce vyrostlo u kopce ryb

v šustění křídel a ploutví

v odlesku bílych blan

roztloukla

srdce v podzemí

a vlnami pronesla

ukolébavku, jako by to šlo

jen tak ukrýt, zkrotit

 

 

 

 

23.07.2022 18:01 K dílu: Litera Borovička: Otvorený podnik (21. 7. 2022, deň slovenskej poézie) yss

* to bol asi iný level- kategória tresol dverami a nezaplatil* -nechce sa mi v tom viac špárať / čo do hĺbky/ mrzí ma akurát celá tá "efektívnosť" času a prístupu 

23.07.2022 12:47 K dílu: yss

Ale áno, veď nehorí - v podstate iba naznačujem, že poradie, respektíve určenie víťazov nechám na chlapov no 

23.07.2022 12:46 K dílu: Padam (LitBor) yss

Skúsim opraviť najprv slovenčinu - veľkej rýchlosti, závrate / prípadne závraty mávam/  veľa rýchlo - veľmi rýchlo / alebo často rýchlo, ak si myslel nejakú periodizáciu/... túžbou krúti sa mi perie, príťažlivosť verí ...vôbec, sľub, pre teba, vďaka, hľadám

23.07.2022 12:31 K dílu: Vtáky nezpievajú yss

Tou slovenčinou som teda príjemne prekvapená...o tom žiadna.

23.07.2022 12:30 K dílu: yss

A budeme sa my ženy takto trápiť? More, veď to ako dolovať v bani za jedlo. Necháme poradie na egila, on je zodpovedný v tomto smere. VK sa v podstate vyjadril- takže "ráč", respektíve buď dobrá mu odkázať ha. Idem si teda dezinfiknúť ruky 

Nahoru