08.11.2024 10:33 | K dílu: Šmejd | momoi |
:) No, to si myslím, že jsem se setkala... ostatně tady, pod rouškou anonymity, jsou někteří ostřejší, než by byli face to face. Téma oukej.. ze zpracování není moc jasny, jestli je to mířený nějak konkrétně... takže se moc nechytám. Taky takhle podaný to vlastně nenabízí žádný řešení... nevím, jestli jako takhle do prázdná to má nejakej efekt... možná to není do prázdna. Jsem tu málo. |
||
08.11.2024 09:30 | K dílu: Šmejd | momoi |
Ja to asi nechápu... |
||
08.11.2024 09:28 | K dílu: Život | momoi |
Máš tam hezky místa... ale jako začátek tý třetí stromy, to by mělo bejt trestný... |
||
08.11.2024 09:24 | K dílu: Obrazy | momoi |
Já bych úplně dala pryč tu dlouhou cestu.. to je jako bys nevěděla čím to skončit... a přitom to klidně mohla být ta mrtvá sršeň. |
||
08.11.2024 09:20 | K dílu: Romantické sonety | momoi |
Mně se to líbí i obsahově, je to takové tvoje věčné téma. |
||
08.11.2024 09:17 | K dílu: momenty | momoi |
Já teda oceňuju hlavně toho kontroverzního smajlíka. Jinak se mi ale líbily spíš ty tvoje nevztahový básně. To že tě někdo učí sušit prádlo, je prostě nuda, i když to dělá o půlnoci. |
||
31.10.2024 21:28 | K dílu: Za ostnatým plotem | momoi |
Téma mi přijde dobrý... a taky si v každým textu najdu místa, který se mi líběj.. treba gangsterka láska... nebo to s těma krysama, co znaj tvoje jméno. To je jako hodně dobrý. Jinak to ale podle mě moc nefunguje... A teď jako budu brát, že je to autentický, že se to děje (ono se to vždycky nějak deje, protože i úplná fabulace má reálnej podklad, chci říct... zaleží jen na rafinovanosti autora, kam to vsadí... blablabla). Ale tady je tý autenticity prostě na mě moc. Teda mohla bych si říct, dobre, někdo je v lochu, nemůžou bejt spolu, to se stalo každýmu, že se nějak marně zamiloval, ale tady to doslova křičí autorem... jsem nějak srozumitelná? Taky tomu podle mě škodí ten pokus o to to svázat.. nevim. Já bych se na to asi vysrala. |
||
31.10.2024 21:17 | K dílu: Zn.: Ráda cestuji | momoi |
Vzhůru na kokosové ostrovy! zavelely ženy a muži odkráčeli křížovou cestou k bankomatům...já nevím... nedělá to z těch mužů trochu blbečky?... nechat si vyrabovat kartu kráskou v evidenci ÚP (co ráda cestuje), můžou i online, ne? |
||
31.10.2024 21:13 | K dílu: Za svítání | momoi |
nemohlo by být kurzívou ještě slovo ¨kryly¨? super. |
||
17.10.2024 22:02 | K dílu: O škole | momoi |
vš už je v pohodě... ale zš a sš, za to by se měly dostávat medaile. |
||
12.10.2024 21:45 | K dílu: koncept (ohne dich) | momoi |
No nevim... mně to přijde spíš zbytečně sebetrýznivý. |
||
12.10.2024 21:40 | K dílu: Rozpadlé kousíčky tebe | momoi |
"...She's searchin' for someone who's gonna build it back But I ain't got a guy for that..." |
||
12.10.2024 20:58 | K dílu: povodeň v duši | momoi |
pPřemýšlím o dokreslování vypadaných vlasů a říkám si, že to může být cokoliv, třeba vzpomínky, vlastně by se mi to do kontextu básně hodilo, protože ty časem taky ztrácej jasný kontury, člověk do nich zasahuje vlastní představivostí, upravuje, jsou v mlze. Líbí se mi změna perspektivy (smrk pod křikem vran). Asi bych mohla pokračovat, ale moc bych to stočila k sobě. |
||
30.07.2024 20:51 | K dílu: Oblíbení autoři | momoi |
Hezkej, jo? A neni už starej? |
||
30.07.2024 20:38 | K dílu: Všední Letná | momoi |
Líbí se mi, jak ten dlouhý a nudný den dokážeš rozbít vlastní obrazotvorností.... spolkneš lžičku... místy mi to přijde trochu přetažený (obarvíš si vlasy aby ti jinak zněly kapky na střechu) tam už nejsem... ale ty třeba ano, takže beru... hezký... místy nostalgie... v poslední době mám z tvých děl takovej pocit. |
||
30.07.2024 19:40 | K dílu: Oblíbení autoři | momoi |
No to jo, určitě jsou milí... to nepochybně...spíš je to pak otázka přínosu. Je taky jasný, že ty po letech nějakejm výběrům důležitost přikládat nebudeš... ale nově příchozí by mohl. Pro mě má váhu jakákoliv zpětná vazba, je to výraz ochoty se mym textem vůbec zaobirat... ale co mi přinese výběr jako takovej... celkem kulo... Nic... ona je i tohle nekonečná debata... pořád ty stejný témata, jen se střídaj diskutující... já pamatuju Katigura... nebo tak nějak, to byl myslím prave kritik... ten mě jednou solidně smáznul :D to bylo hezký... |
||
30.07.2024 12:01 | K dílu: MANIC STREET PREACHERS - The Holy Bible | momoi |
MSP jsem neznala... Jenny Savill je ovšem obdivuhodná. Každopádně moc oceňuju to s jakou precizností se svým tématům věnuješ. Až bych si řekla, jestli to na písmák není škoda. |
||
29.07.2024 21:44 | K dílu: Oblíbení autoři | momoi |
ale já s tebou souhlasím, janino, ten vtip byl spíš nadsázka. Na druhou stranu to srovnání s korporací... přemýšlím, do jaké míry je to mimo... máš tu uměle vytvořenou hierarchii, která může (nemusí) reflektovat schopnosti, vzájemně se podporující (pomlouvající) skupinky, jsou tu interně nastavená pravidla, všechno to funguje na bázi pochvaly, někteří ti jsou sympatičtí, jiní ne, někteří chybí... jiní ne..(na nějaký přínos celku bych se asi neodvolávala). Spíš přemýšlím, čím se to tady od korporátu liší (asi mě napadá jen to, že nemáme dress code)... |
||
29.07.2024 13:39 | K dílu: Oblíbení autoři | momoi |
Mně šlo Benetko spíš o tu postradatelnost... pocit blízkosti je spíš iluze. |
||
28.07.2024 11:28 | K dílu: VODĚ | momoi |
řekni mi vodo, kudy téci, co nechat stranou a co vléci, kdy pramenem být a kdy bouří... ...řekni mi vodo, po poznání hořím hořím, jak to je téci od pramene k mořím... ...čirá vodo, chladná, vroucí, čirá vodo netonoucí....
Voňková... nepřesná citace...si už taky to piču pamatuju.. |
||
28.07.2024 11:22 | K dílu: materiál v suspenzi | momoi |
tak přece... |
||
28.07.2024 11:18 | K dílu: Letní romance | momoi |
Zavřela okno spolu s víčky. |
||
28.07.2024 11:17 | K dílu: malované tuší | momoi |
Kdysi sem viděla takovej krátkej film, vysílali to na dvojce.. a jeden byl o klukovi, kterej měl hrozně rád déšť (Chlapec, který miloval déšť snad.. je to fakt dlouho). Rodina toho kluka žila v nějaký hrozně deštivý oblasti, všechny to sralo, jen on to měl rád... pak se přestěhovali... to jen žes mi to připomněl. |
||
28.07.2024 11:10 | K dílu: 27. 7. 2024 | momoi |
Vlastně mi přijde trochu jiná, než píšeš obvykle (jen na začátku mi problesklo, kam že to chodí pít vlci a měla jsem neodbytněj pocit, že ze mě... a tam jsi hodně ty). Líbí se mi. |
||
28.07.2024 11:03 | K dílu: Oblíbení autoři | momoi |
To mi připomělo jeden vtip... on jako neni moc dobrej, ale tak... Ve firmě zaměstnali skupinku kanibalů. Při přivítání jim šéf povídá: "Můžete tu pracovat, vydělat si peníze a můžete se stravovat v naší kantýně, ale naše zaměstnance necháte na pokoji!" Kanibalové souhlasili. Po čtyřech týdnech přišel šéf a povídá: "Pracujete dobře, ale chybí nám jedna uklízečka,nevíte co s ní je?" Všichni kanibalové odpověděli NE a přísahali, že s tím nemají nic společného. Když šéf odešel, zeptá se hlavní kanibal: "Kdo z vás sežral tu uklízečku?"
Zezadu se nesměle ozve: "Já jsem to byl!" A vrchní kanibal odpoví: "Ty jseš ale idiot. My jsme už sežrali výrobního ředitele, ředitele odbytu a manažera kontrolingu, a nikdo nic nepoznal a ty,debile, sežereš právě uklízečku!"
Někteří chybí, někteří ne. |
||
28.06.2024 13:05 | K dílu: ( ) | momoi |
:)) |
||
26.06.2024 23:25 | K dílu: Videopoezie - Zdeněk Horner (Lyryk) - Ráj Chátří | momoi |
To zpracování je rušivý a podle mě na úkor textu. |
||
26.06.2024 12:42 | K dílu: František to někdy přizná, že se v tom sám těžko vyzná | momoi |
Franta je mamlas. |
||
26.06.2024 12:40 | K dílu: Déšť obkličuje krajinu | momoi |
Ohó, dobrý... jen mě trochu sere ten druhej řádek (vždycky když mou mysl něco zaplavuje, cítím se autorsky bezradná), ale jinak hezkej nápad. |
||
26.06.2024 12:38 | K dílu: Básníkova | momoi |
Na mě to působí už dost útržkovitě a těžko se mi v tom hledá nějaká nit, jako by ty pomlčky byly zároveň trochu oslí můstky (hlavně ke konci), ale možná je tam vazba, kterou nevidím. Líbí se mi začátek. Ona by tu podle mě i uspěla, jen Litars prostě je na většinu zdejšího osazenstva moc sólista :) |
||
26.06.2024 12:17 | K dílu: Prostá | momoi |
S tím obsahem si nejsem tak jistá... tedy, chápu dobře, že jde o zahuštění, zbavení se balastu, tím asi větší údernost textu, obsahově ale podle mě nelze říct víc jen formou..to jen tak co mě napadá, nemám to moc promyšlený. Protože... jen jako rychlá asociace k první... "slova spousta soustav" (ty jako autor můžeš mít dojem, že říkáš něco, o čem na první pohled není sporu)... ale já se dostala k sluneční soustavě, hvězdám, nějaký formě nemožnosti úplného porozumění (po obsahu slov), ke strojům... slova u strojů... návodky, technologický postupy, správných uchopení předmětů (slov), se kterými je nutný dál pracovat, jinak z toho bude zmetek. A takhle bych asi dokázala popsat každou, ale nechci zatěžovat zbytečnejma kecama, jen že mě zaujalo, cos řekl. |
||
25.06.2024 20:54 | K dílu: Stáří přátelé | momoi |
Sem to už četla a něco mi tam vadilo a teď nevím co, možná jak sem unavená, tak mi to nějak snáz plyne a baví mě to. I ta absence snahy v závěru. Někdy to prostě pomůže (nebo tak něco). |
||
25.06.2024 20:46 | K dílu: Prostá | momoi |
Vlastně jo... čistá - místa - přístav... a ustát ústa... to je krásný |
||
25.06.2024 20:38 | K dílu: Nechci | momoi |
Jj, lastgaspe, určitě, pošli počtu...
https://m.youtube.com/watch?v=NLvtApcjQGo |
||
25.06.2024 07:22 | K dílu: Síla | momoi |
Stát ve frontě dlouho a tiše... to není uplně vždycky nutný, když třeba v Lidlu hezky poprosíš, aby otevřeli ještě jednu kasu, tak to většinou udělaj... voni tam maj teda už ty samoobslužný, tak v Penny, no. |
||
25.06.2024 07:14 | K dílu: Vítr a Blesk | momoi |
Sem teď nedávno četla o paradoxech neexistence svobodné vůle... z hlediska třeba páchání trestných činů. Myslím, že tam bylo něco jako: pokud by neexistovala svobodná vůle, jak bychom mohli někoho soudit za krádež nebo vraždu? Vlastně by tahle představa devalvovala jakoukoli lidskou činnost... a v principu (to tam bylo taky) by ani nemělo smysl za cokoliv děkovat... V podstatě se ani nemůžeš zlobit, když tě někdo třeba seřve v krámě, si tak max můžeš říct... chudinka malej, blbej, determinovanej. |
||
24.06.2024 15:38 | K dílu: pražské lepidlo | momoi |
naslinit prst |
||
24.06.2024 15:29 | K dílu: bez názvu | momoi |
Vracím se k tvým básním... škoda, že nepřidáváš nové. |
||
24.06.2024 15:27 | K dílu: Spílakraj | momoi |
rozumím |
||
24.06.2024 15:17 | K dílu: Cizinec | momoi |
Noale na písmáku nejsi sám... hehe Hořava píše o samotě. Krásně. |
||
24.06.2024 15:05 | K dílu: účelné osevní postupy | momoi |
Když jsem četla poprvé, nenapadlo mě skoro nic, jen mě hrozně štvalo to opakování... Uplně mi to vylezlo z prostředka na kraje a vůbec mě to do textu nechtělo pustit. Ostatní s tím zřejmě problém nemají, to jen já asi budu takhle útlocitná nebo co... Možná je problém představa. Ta je vždycky problém. Trochu jsem si to osekla, zkusila přeskočit prostředek, kterej mi nefungoval... a nacházím svá věčná témata... ano, témata, která je nutné opečovávat.. Mám teď takovou asociaci... když běhám potkávám hrozně hezkýho kluka (vlnitý vlasy, hezký ramena, jakože ááách)... člověk jako automaticky přestane tolik funět... prostě koukám a něco na něm je.. pak mi došlo, že nemá nohu... uplnej jižanskej hrdina, napsala bych o něm, kdybych to uměla... to je hezký, že takhle čteš, toot, jsi ideálně čtenář, to já určitě nejsem.. |
||
12.06.2024 10:37 | K dílu: účelné osevní postupy | momoi |
Přemýšlím o tý líbivosti. Taky o tom, do jaký míry by měl jít autor naproti čtenáři a jestli je to vůbec možný. Myslím, že málokterý autor při psaní nějak řeší čtenáře... a zároveň, že je dost málo básní, u kterých záleží na tom, aby čtenář pochopil záměr autora přesně (pokud tedy nejde o reakci na nějakou konkrétní událost nebo blížící se katastrofu). Mně osobně je záměr povětšinou dost jedno. Úplně sobecky řečeno, nechci autora pochopit, chci, aby chápal on mě...a s tím (myslím) kalkulovat moc nejde. Je pravda, že komentáře typu líbí x nelíbí jsou tu dost častý. Je to nejjednodušší zpětná vazba, málokdo umí vyjádřit, čím mu báseň funguje nebo nefunguje. Pro mě je takovou záhadou třeba Philogyny, u který se chytám jen útržkovitě, ale vždycky citím, jak mě chytá... v nějaký emocionální rovině asi. Ne že by to bylo vždycky příjemný. A co se týče kurev... sem tam nějakou zahlídnu cestou z práce. Líbivý mi nepřijdou, ale (nelíbivý) poezie v nich je hodně... Sou to smutný holky. To jen tak, že mě zaujal ten citát, k básni se ještě vrátím :) |
||
12.06.2024 08:13 | K dílu: Zebe mě anebo tebe? | momoi |
závěr první strofy a úplný závěr mi přijde možná moc doslovnej. Líbí se mi ten kontrast vzteklého a šíleného psaní a čtení pohádky... jo, moc fajn. |
||
12.06.2024 08:08 | K dílu: po bouřce | momoi |
Je svým způsobem odvaha psát takhle.. ozón svázal z výšky stromů plicní sklípky bezinkami.. já si s tím vůbec nevím rady, ale je to dobrý... tak dobrý... a co teprve, když si to řeknu nahlas... Myslím, že proto, že navzdory tomu, že člověk úplně nerozumí, se v tvých obrazech snadno hledá... chytila do očí další blesk i mrak... nemůžu se zbavit pocitu, že mě chceš zlikvidovat básní... |
||
12.06.2024 07:56 | K dílu: úvozem | momoi |
Vášeň nespí ani když spíš. A jinak, že to fakt hezky plyne. a nemaž to, voe |
||
06.05.2024 08:45 | K dílu: Co vy a ilustrace? | momoi |
Jo, luzz, asi nevidím, kde bych nesouhlasila. Jsem ráda, když mi někdo zprostředkuje svůj náhled. - nemám problém s mnohovrstevným vnímáním plavuně, ano, může to být něco abstraktního, co shodou okolností jako plavuň vypadá. Tam vidím jen riziko v tom, že tímhle pohledem by už bylo vlastně jedno, co k textu nakreslíš. Možná je za tím moje korporátní zkušenost, kdy přítomnost čehokoliv (i naprosto nesmyslného), je obhajitelná způsobem náhledu. V principu lze interpretaci kdykoliv změnit podle toho, jak se to zrovna hodí. Jestli jsem srozumitelná. Jako by v tom byla nějaká... účelovost. Asi tím chci říct, že by pak bylo hrozně lehký hodit jakejkoliv nesoulad mezi čtenářem a autorem na čtenáře. Ale možná to dotahuju do zbytečnýho extrému. |
||
01.05.2024 19:22 | K dílu: Připlul jsem po konečcích trav | momoi |
štěňátka větru |
||
01.05.2024 19:18 | K dílu: omyl misionářské polohy | momoi |
nojo, misionář... neurazí nenadchne |
||
01.05.2024 19:15 | K dílu: ó, hájku | momoi |
John Blackthorne... Takže to saké musí být hot. |
||
01.05.2024 19:10 | K dílu: Videopoezie - Irena Mondeková (Gora) - Metabolismus | momoi |
Ta báseň je opravdu vydařená. U přednesu mi ta snaha o procítěnost přijde trochu přehnaná. Nějak jsem doufala, že se to takhle už nedělá. |
||
01.05.2024 18:55 | K dílu: Třeba zejtra? | momoi |
Ohó. Hrozně dobrá ta první půlka (asi menší půlka), prostě do tý smrti dne. Četla jsem si to nahlas a má to náboj. To, že se dokáže zlomyslně protáhnout navzdory svěrací kazajce, to že se narodil nemocnej.. to sou skvělý místa. I způsob, jakým to říkáš je tak krásně bezohlednej. Všechno ti věřim. Úplně by to stačilo tak, škoda, žes to potřeboval doříct. |
||
01.05.2024 18:48 | K dílu: Do nebe blíž | momoi |
Mně se to docela líbí... ten závěr mi připomněl Ronju dceru loupežníka. |
||
30.04.2024 09:34 | K dílu: Co vy a ilustrace? | momoi |
tyvoe, chci se odhlásit a dám si tip.. nevim už jako |
||
30.04.2024 09:24 | K dílu: Co vy a ilustrace? | momoi |
Díky za pohled, Luzz. Jinak se mi nedávno stalo, že jsem se v telefonu vracela k jednomu textu...občas si fotím úryvky, básně, prostě co mě zaujme... byla tam ilustrace kamene. Hrozně se mi to líbilo, ale už jsem nevěděla z čeho to bylo... později jsem se ptala člověka, který mi sbírku půjčil, jenže jak to přiblížit? Odkázala jsem se právě na ty kresby. Nic... úplně mimo. Takovou sbírku nemá, to by si pamatoval... kameny u básní... později se ukázalo, že jsem ten kámen použila já, abych si stránku pro účely focení zatížila. Ten dojem, že to k textu patří byl naprosto dokonalej, navzdory tomu, že se tam o kamenech vůbec nemluvilo. Byla jsem z toho zjištění rozmrzelá...bez toho šutru to prostě nebylo ono. |
||
27.04.2024 12:07 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | momoi |
Emme, to, že jako zakaznik preferuješ jiná nakladatelství, s tím problém nemám. To je tvoje právo. Ohradila jsem se vůči nepřesnostem, které jsi ve svém příspevku uvedl. Jako bys tím řekl, že není jiná cesta ke kvalitní knize, než cesta klasického nakladatelství a to proste není pravda. Hezká věc může vzniknout jakkoliv. Znám lidi, co si zarputile vydávají vlastním nákladem, protoze maj třeba jaskou vizi a nechtěj, aby jim do toho někdo krafal, případně se nechtěj nikde nikoho doprosovat, čekat na odpověď a podobný sračky.
|
||
26.04.2024 21:09 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | momoi |
Emme, ano, hořce se pleteš. Pointa je nakladatelství, kdy nově vzniklé knihy jsou financovány formou předprodeje. I kdyby nakrásně šlo o verše pro známé, musíš získat konkrétní obnos, aby sbírka vyšla a ten není nízký. Není pravda ani to, že tam vycházejí knihy bez redakční práce. Jistě, riziko crowdfundingu je v tom, že může vyjít kdejaká píčovina jen proto, že si autor umí udělat reklamu. A co jako? Píčoviny vycházej i v běžných nakladatelstvích, nehledě na to, že v dnešní době není problém vydat si sbírku i ve vlastním nákladu. Myslíš si, že vlastní náklad nebo crowdfunding je něco méněcenného? Proč? Pod svojí diskuzí jsem zmínila sbírku Na hraně, vyšla právě u Pointy. S autorkou jsem zaznamenala rozhovor na DVTV, což je místo, kam se většina současných, standardní cestou publikujích autorů, rozhodně nepodívá. Když něco vystavuješ takový porci kritiky a pohrdání, je lepší o tom něco vědět. |
||
24.04.2024 22:18 | K dílu: Co vy a ilustrace? | momoi |
K3... ilustrace jako doprovodný hlas, tos řekl hezky. I k Zaenddrichovi: v situaci, kdy by autor do kreseb mluvil, nebo si je dělal sám, určitě by tím bral svobodu čtenáři.je to asi na zvážení, do jaké míry to chceš jako autor mít pod kontrolou. Těžko říct... je to asi o preferenci autora, čtenáře. Já sama preferuju konkrétní obrázky... abstraktní kresby u textu na mě působí trochu alibisticky. Ještě mě napadá... četla jsem rozhovor s tím Borisem Jirků. Řekl, že ilustrátor by knihu ani neměl číst... on to ovšem minimálně u Mistra a Markétky nedodržel... pro mě je ta představa, že by ilustrátor knihu nečetl vůbec dost obtížně představitelná. |
||
24.04.2024 21:51 | K dílu: Co vy a ilustrace? | momoi |
Děkuju za vaše pohledy. J.Rose - podle mě dobře mířená ilustrace dokáže hodně. Havran je fajn příklad. Janino - U tý poezie je vlastně zajímavý, co zmiňuješ, že to vnímáš odděleně, možná je to právě tím, že kresby nekorespondují s textem, nevystihují báseň. Přečteš text... nějakej obrázek.. řekneš si hm... Možná je v tom záměr, aby právě kresby nevytvářely nějaký vodítko. dadadik, dievče - Podle mě kresby v básnickejch sbírkách můžou dotvořit celkovej dojem, podpořit vnímání díla. Je to takový nadechnutí než přejdeš na další báseň. Nedávno jsem procházela sbírku od M'Badjaly Diaby (Na hraně), která mě zaujala spíš obsahově, než způsobem, tam ty ilustrace působí naprosto nenásilně, spíš jako něco, co tě provází, zároveň se k tématu hodí. Nevím, možná to by měl být cíl, něco vizuálně dotvořit. Mně osobně se kombinace slovo-obraz líbí. Emme - nemyslim, že to musí být špatně, když kresba vznikne jako součást textu.
|
||
24.04.2024 10:01 | K dílu: Co vy a ilustrace? | momoi |
Nojo, ráda bych, nahatej háku, já tu totiž ještě nikdy nediskutovala... ale možná to prostě ani nejde. Tak mám asi smůlu... Ale můžeme se klidně bavit o počasí... |
||
24.04.2024 09:44 | K dílu: Co vy a ilustrace? | momoi |
Omlouvám se za zařazení... nenašla jsem kategorii "diskuze". |
||
24.04.2024 09:32 | K dílu: Bakchanálie | momoi |
To jo, jen se skleničkou vypadá člověk aspoň chvíli nějak... kultivovaně... možná je to ale celé přetvářka. |
||
24.04.2024 09:28 | K dílu: Pachuť kovu | momoi |
Mně přijde, ale možná je to jen můj dojem, že máš dobrý oko, hezký postřehy, jen mi ty texty občas trochu jdou od nikud do nikam... Třeba tady mám pocit takový neucelenosti, jako by to byla součást něčeho delšího. |
||
24.04.2024 09:25 | K dílu: FALLOUT - Zábava mezi kapkami radioaktivního deště | momoi |
Nejsem žádný velký herní fanoušek, ale Fallout jsem kdysi hrála. Skvělá hra.
|
||
24.04.2024 09:03 | K dílu: Tma kadeřnice | momoi |
Ta pasáž, co už vyzdvihla janina... co zauzlíš to buď rozčešeš mám ráda tahle tvrzení... jak si jako autor můžeš dovolit něco, o čem z tvého pohledu není sporu. Hezká báseň. |
||
15.04.2024 21:57 | K dílu: Nejsme zvířata! Ale proč tak myslíme, jednáme a žijeme? | momoi |
Vy ste to přečetli? Máte můj neskonalý obdiv. Mně to zkolabovalo po první větě. |
||
15.04.2024 21:54 | K dílu: nevyhnutelnost odlučných ploch / výpisky z kapitol o protierozní ochraně půdy II | momoi |
možná někdy člověk chce něco ochránit na úkor světu... třeba zranitelnost v první strofě. Se závěrem nesouhlasím... ...vnímáš |
||
15.04.2024 21:48 | K dílu: já tě večer prozvoním | momoi |
Taky doufám, že lepící páska nevydrží. Fajn text.
Škoda toho trochu upachtěného závěru. |
||
11.04.2024 21:50 | K dílu: +++ | momoi |
skvělá první strofa... |
||
11.04.2024 21:44 | K dílu: co se zdá, je sen | momoi |
hm.. to je hezký, takový nesobecký, ale nedomyšlený (z hlediska té ženy) |
||
11.04.2024 21:36 | K dílu: Srdce | momoi |
To s tou cigaretou mi připomělo jeden prolog, kterej sem viděla jako dítě... chlápek tam šel hrát ruletu, vsadil všechno na červenou, kouřil cigaretu. Pořád vyhrával, ale nějak přestal potahovat, cigareta dál hořela a vytvářel se na ní sloupek z popela. Pak zjistitili, že v průběhu tý hry umřel, že tam prostě seděl, vyhrával a byl mrtvej. To mi přišlo kouzelný. Opium není hezká vůně, moc těžká na mladé děvče. Hezká báseň. |
||
02.04.2024 15:04 | K dílu: Vice versa | momoi |
...I mloci jsou tady bílí, ti svatí Josífkové. A ryby, zdejší ryby - panebože!
To jsou tabulky ledu...
To mi asi připomněla ta druhá strofa... Plathová... Nick a svícen, myslím. |
||
02.04.2024 14:55 | K dílu: Kostel | momoi |
Trochu hůř to chytám... možná problém mého nechápavého čtenáře. Kromě soli snad kolem všechno Kromě dobrých snad kolem leckdo |
||
02.04.2024 14:52 | K dílu: DVAKRÁT ŽENA JSOU DVĚ | momoi |
Zítra bez krajek, řasenek |
||
02.04.2024 14:50 | K dílu: Hřebíky do rakve | momoi |
Všechno je hned lepší, když si člověk trochu přihne. |
||
25.03.2024 08:39 | K dílu: Ne smysl… | momoi |
Nesouhlasím se vstupem do básně. Podle mě je rozlité víno jediný opravdový důvod k pláči. Jak to můžeš takhle bagatelizovat? |
||
25.03.2024 08:33 | K dílu: Z márnice | momoi |
Mně se líbí ten název. |
||
21.03.2024 20:32 | K dílu: 21. března - čtvrtek - Světový den poezie | momoi |
Do dobré noci té nekráčej ve fraku/ Dylan Thomas. Má rád někdo, koho mám ráda já... A kdybych měla za sebe, pak si vybavuju hodně úryvků... třeba tenhle od jedný slečny, která píše pod pseudonymem Luisa. Snad by se nezlobila... Splývání je pitomost začínat báseň slovem "sedim" zaprvé protože se to nevztahuje ke kontextu zadruhé protože si spousta lidí představí záchod místo vězení a za třetí protože když člověk píše většinou sedí
nechtěj slyšet že je jen jedno místo na kterým básník sedí že je jenom jeden svět já vím
sedim ... A je tam toi toi a taky hromady hlíny a šminky a další věci, který by mě do básně nikdy nenapadlo dát. |
||
21.03.2024 15:34 | K dílu: Snít na kost | momoi |
Luzz: já se o metafory vůbec nepokouším, takže myslím, že tam žádné nejsou. Strupy jsou strupy, kosti jsou kosti... tedy minimálně v tom smylu, jak strupy a kosti vnímám já, což samozřejmě někdo může chápat jako metaforu... Teď jsem se do toho trochu zapletla. |
||
21.03.2024 10:26 | K dílu: nelze nebýt | momoi |
Trochu jsem se prala se zpíváním nektaru... ale pak jsi mě vzala tam kam chodíš jen ty. Díky. |
||
21.03.2024 10:21 | K dílu: Mlha | momoi |
Sluka už to řekla. |
||
21.03.2024 10:18 | K dílu: výpisky z kapitol o protierozní ochraně půdy | momoi |
Mám v sobě prudké nebo nedokonale zpevněné cesty... |
||
20.03.2024 07:03 | K dílu: Nechci | momoi |
Zájem je oukej, janino, výběry mě pravda trochu vystrašily... ale asi bych je časem rozchodila.. prostě úklik. Nekterý věci tu jdou hrozně snadno a některý vůbec. |
||
20.03.2024 06:13 | K dílu: Korporátny kolotoč | momoi |
Workoholik ve skleněném výtahu/ polyká prášek proti únavě proti strachu proti nejistotě ... Je čas vstávat čas křičet do telefonu čas rozhazovat kameny/ čas kameny sbírat čas objímat čas mizet jako přízrak/ čas vědět kdy skončit čas nezačínat čas jako odlamovací nůž/ jsi Clint Eastwood středního menežmentu/ a melodie hracích hodinek právě skončila takže tasíš/ kreditní kartu a stáváš se/ jednou z hlavních postav povstání proti pondělí a úterý/ proti únavě proti strachu proti nejistotě...
Tos mi jen tak připomněl.. Jan Škrob, Reál.. asi že sem taky korporátní. |
||
19.03.2024 13:28 | K dílu: Snít na kost | momoi |
Spíš omylem jsem ji dneska smázla, pro velký neúspěch (a Janinu) přidávám ještě jednou. Omlouvám se, zkusím tyhle taškařice pro příště eliminovat. |
||
18.03.2024 19:23 | K dílu: XXX | momoi |
No to jo, janino, situace musi byt zoufala, kdyz jsem zrovna ja byla obdarena tremi vybery, to je myslim moje premiera. Ale vis jak je to s tou pismackou slavou...
Goro, Phil, Rhodesie... diky za slova, popravde... vybery moc ocenit neumim. Nechodim sem pro ne.
Diky, Norsko a nepolapitelna sluko... |
||
18.03.2024 09:12 | K dílu: Nechci | momoi |
Díky, Janino, píšu spíš poezii (da-li se to tak nazvat). Asi jsem si to tak nějak chtěla spíš zkusit... něco delšího rozsahu a zajímal mě názor. Možná sem časem dám i ty další části. Ten tip jsem si teda dala omylem... nevím jak to vzít zpátky. |
||
18.03.2024 08:00 | K dílu: zas ta Praha | momoi |
Sex jako destruktivní báseň. |
||
18.03.2024 07:42 | K dílu: chaos analogie | momoi |
Je to jako dívat se na nejakej artovej film. Přemýšlím čím to je... myslím, že umíš zachytit nějakou vnitřní křehkost.. vztahovou křehkost. To že je strašně snadný všechno zničit. Zajímavý. U většiny autorů, který dyl čtu mi to časem pripada na jedno brdo. U tebe je pořád co hledat. Dekuju. |
||
18.03.2024 06:36 | K dílu: kámo | momoi |
Ta poslední strofa. |
||
15.03.2024 22:55 | K dílu: dospelost je | momoi |
Je to báseň, můžeš si říkat, co chceš. Taky mám v puse divnou pachuť dospělosti. |
||
10.03.2024 10:45 | K dílu: tres, kvatros, sinko, ses | momoi |
Aha |
||
10.03.2024 10:45 | K dílu: Kočka | momoi |
Jinys: pokud ti to stačí, je to v pořádku. Pro mě jako čtenáře to není nic víc než náčrt, vzpomínka. Tahle díla tu v rámci všeobecné laskavosti bývají velmi úspěšná. Nerozporuju to. Jen mi to přijde málo. Že to nechápeš mi je v zásadě jedno. |
||
09.03.2024 19:46 | K dílu: Kočka | momoi |
Mám černou kočku. Je skvělá. Jenže to nestačí. Prostě to takhle nejde. Sepsat konkrétní vzpomínku a čekat, že to čtenář pochopí jako báseň. |
||
09.03.2024 19:42 | K dílu: tres, kvatros, sinko, ses | momoi |
To veršování je děsivé. |
||
22.02.2024 10:02 | K dílu: Dar | momoi |
Díky za info, smaži maze, ty prsa sou tvoje? |
||
18.02.2024 17:43 | K dílu: Držíme se za ruce | momoi |
Asi mají nějakou slevovou akci, soudě podle těch letáků. |
||
18.02.2024 17:35 | K dílu: Držíme se za ruce | momoi |
Líbí se mi to s tim těžítkem. Jinak je to dlouhé. Ale ta fotka taky dobrá. Je mi jedno kam se uchýlíme. Co třeba do elektra. |
||
18.02.2024 17:31 | K dílu: Dar | momoi |
Zaujalo mě: Napsat dobrou, obsažnou báseň ve vázaném, rýmovaném verši je nesrovnatelně náročnější, než napsat takto text, byť také poeticky vyjadřující obsah, v tzv. volném verši... Nesmysl. Obojí má svoje nástrahy. Ve vázáním verši jsou to limity. Volný je třeba kočírovat. To ne každý autor unese. Tady se zdá, že autor ukočíroval. Obsahově mě to nezaujalo. |
||
21.01.2024 16:27 | K dílu: Nechci | momoi |
Dekuju za náhled, a2.. on už na to květoň upozornil. Na ty mé chybky... já se nějak nedostala k tomu to přečíst znovu a upravit. Ano, je to součást delšího textu, chtěla jsem vědět, jestli by to obstála i samostatně. Časem přidám i další části. Vím, že se tu próza moc nečte, zvlášť ne takhle obsáhlá... to už je riziko geniality :)
|
||
21.01.2024 14:09 | K dílu: TD - František | momoi |
aha, tak děkuju za odpověď. Já s tím v principu souhlasím... Určitě není smysl komentářem někoho odradit, ale kritika nemusí být nutně destruktivní. Ono na druhou stranu je dost snadné v někom vyvolat dojem, že je geniální... třeba u mě je to hodně snadné. Já mám pocit, že jsem geniální skoro pořád. |