19.02.2020 10:42 | K dílu: *** | Vinki |
Ještě píše a stále dobře.* |
||
03.02.2020 20:57 | K dílu: Tóny | Vinki |
Tanec je vyloženě intimní, erotická záležitost. A díky za návštěvu, stavím se zase. |
||
27.08.2010 10:45 | K dílu: skutečné, nebo ne? | Vinki |
Prave naopak, tohle do sebe neco ma. Minimalne to odosobneni. Honzyk ma pravdu, nejaky ten skeptik se v tom nezapre. Pustina nejspis odkazuje na Eliota a duch stroje na Rileyho (nebo jak se ten filozof jmenuje). Jeste se vratim az budu mit vic casu. A vy nebudte povrchni jenom proto, ze je to neco prvotina, ze je tu ten clovek novy. ;) | ||
24.08.2010 09:32 | K dílu: Scházíš mi | Vinki |
Ja si dovolim byt skutecne kriticky a rict, proc se mi to nelibi. Ta basen je strasne jednoducha a neni to tematem, to by nevadilo, ale pristupem, resp. formou. Je jedno, jestli to clovek pojme z pohledu formalismus, strukturalismu, nebo cehokoliv jineho. Volis vyznamove prilis "jednoduche" slova, ktere tohle tema neutahnou, prave naopak, nechavaji ho sklouznout za kycem, pripadne nechtene ironii. Moderni (a muzu rict nepoeticke) slova jako "osobnost", ktere tady pro me funguje jako ironie, stridas se slovy dnes jiz archaickymi jako "lkat" a "szirat". Opet, pusobi to jako pest na oko. Pozor na vazani slov a opakovani slov. "Niceni a szirani" je vicemene to same, "vic a vic" je na tom stejne. Ano, opakovani ma to dodat na nalehavosti, ale tobe to cele dilko shazuje a nechava pusobit lacine. Prijde mi, ze chybi slovni zasoba. Rovnez szirajici laska, klic k srdci a neumirajici laska... tady jsme v poezii, ke ktere svym zpusobem kyc patri, ale ne takovehle a takto pouzity. Rymovani mas ve vetsine pripadu jednoslabicne, coz opet podtrhava jednoduchost. "Vic/lic a vim/smim" tak dostava jeste nudnejsi naboj. V prvni stanze se drzis pomeru slabik 9/10/9/10, ale dal uz si pise podle libosti a pridavas a ubiras. Drz aspon jednotlive stanzy u tohoto typu verse v lati a pozdeji experimentuj. Zkus si hrat s metaforou, obrazy a symboly, nez takhle primo povykladat jak se veci maji. Jsou to lepsi zacatky. Poezie je silna prave proto, ze nemusis mluvit otevrene, ze muzes ukazovat obrazy, nalady atd. Cti. To u poezie plati 2x tolik. Jen zkuseny ctenar dokaze psat lip. Koukni na romantiky jako Shelley a Keats nebo na modernisty, tam mas volbu pomerne otevrenou. Tusim, ze to byl Eliot, kdo rekl, ze nevyzrali basnici napodobuji, vyzrali kradou. :) ____ A vy ostatni, pokud nemate co skutecne a kriticky rict, radeji nerikejte nic. Shazujete sami sebe. Mluviti stribro. Co mi na Pismaku vzdycky vadilo, tak je to cteni dilka 15 vterin, napsani nejakeho blabolu a nic vic. Chapu, ze tady kvalita byva zridka a casto jenom umela a elitarska, ale kdyz uz tady nekdo neco presto publikuje, zaslouzi si i neco vic. Tezko se pak nekam ti lidi posouvaji, kdyz nevi, co podle vas ostatnich "kritiku" delaji spatne. | ||
23.08.2010 09:29 | K dílu: Az se prekuli | Vinki |
Prvni pulka prvni strofy se snazi vyvolat pocit nalehavosti, ale na me moc nefunguje; pusobi na me spis jeji druha cast. Zarustani do masa ma takovou tu spravnou hodnotu, kdy se neco neceho drzi pevne, obcas az moc pevne, neprijemnym zpusobem. Tu neprijemnost jeste podrtrhuje pouziti slova "maso". Coz se da chapat jako potrava, pripadne neco mrtveho. Ale i oboji. Druha strofa je nejslabsi a diky ni cela basen sklouzava kamsi mimo. Prestava mit naboj, rozmer. A taky mi nejde dohromady se strofou prvni. Treti je dobra, ale pouze pokud si odmyslim tu druhou. "Zitra" muze byt chapano jako personifikace; bud prijde zitrek na snidani, nebo prijde neco ve treti osobe na snidani. Neco dobreho, nebo naopak, to uz ale neni dulezite. Umim si tuhle strofu predstavit i samostatne jako miniaturu. Ty obcasne klisatka obcas trosku drhnou, ale muzou mit sve opodstatneni. A dokud nejsi e.e. cummings, tak aspon v psani diakritiku pouzivej. Cestina (i ctenari) ji ma rada. ;) | ||
22.08.2010 11:50 | K dílu: Blízkost | Vinki |
Ty bys tam potreboval to slovo, ktere to neokecava a tahna na branu, co, Honzyku? Takze: sex, orgasmus. Vyber si. Ale souhlasim, je to zbytecne sladke. Kdyby to melo odstup, mohlo by to byt, podle meho, lepsi. Takhle ta procitenost pripada az moc okata. Ale kazdy mame jiny vkus. | ||
22.08.2010 01:29 | K dílu: summer in the city | Vinki |
Alkohol je prece teda lidstva! A ja mam dobre tety. | ||
22.08.2010 01:25 | K dílu: Konec | Vinki |
A zase pises. "Kamarádům se přeci nesměje. Jenže kamarádi začali jezdit s rodiči do města." Tady se nabizi dvoji vysvetleni: bud to je kamarady davno zapomenuto, oni uz ani nevi, o co jde/slo (a jenom jeho to zere). Vycitka/krivda, ktera ale vyzniva do prazdna. Nebo je prestal zajimat on, coz znamena, ze to jenom prece kamaradi nebyli. Z toho pohledu jeho lhani vyzniva obdobne. Oni pro nej taky skutecni kamaradi nebyli, kamaradum se nelze. Skutecni kamaradi v ten moment byt jenom Kostov a Intra. I pres nastvani. Ale. (Dobre poskladane dve vety a udelaji tolik...) "Začal jsem se přes den nudit. Při pohledu na Intru a Kostova mě pokaždé v obličeji ožehl stud, když jsem si jen vzpomněl na ten smích." Krivda a snaha se s ni vyrovnat. Kdyz preskocim psychologii, cisi z toho par slov: rozhodnuti, svoboda, vyrovnanavani se, dospivani (psychicke i fyzicke), nadeje, zivot. A nejspis i navrat a ztrata. Torzo zivota nebo nadeje? No a ta babicka. Opet nechavas prostor pro interpretaci. Jedno muze byt nasledkem druheho (A-B, B-A, oboji). Stejne tak to ale muze byt k textu jenom pripojeno (anglicky se tomu ale rika "disconnection"). Vzpominka na dve udelosti. Clovek se ale nevzdava pratel - i tech imaginarnich - kvuli nejake pakarne. Rozhodne ne kvuli smichu lidi, ktere vida jednou za rok. To rozhodnuti o osudu Kostova a Intry nejspis klicilo nejakou dobu (konec pateho odstavce) a to obdobi nudy uz bylo vlastne jenom dospenim k rozhodnuti. Samotny cin byl promysleny, protoze to slo rychle. Utek od predstavivosti k realite. Obvykle to byva naopak. A v takhle kratkem utvaru pozor na (ne)konzistenci stylu. A ahoj. Zase pises. | ||
22.08.2010 00:05 | K dílu: Srp end | Vinki |
Jsi Satan.náš. Zajimavava shoda nahod. Ja se ted probiral esejemi zabyvajicimi se Ztracenym rajem. Shelley i Blake se shoduji v tom, ze je Dabel skvele napsany, zivy, uveritelny. Ze je spravne revolucne akcni. Jinak v navaznosti doporucuju Job: A Comedy of Justice od Heinleine. Vysla i cesky nekolirat. | ||
21.08.2010 23:58 | K dílu: summer in the city | Vinki |
Bylo treba vzdat se cteni amaterske literatury pro literaturu neamaterskou. :) Ale ted jsem zabloudil, na skok, na cas, na dve deci... | ||
20.08.2010 19:21 | K dílu: Šivu | Vinki |
Tak premyslim, jak by to asi vypadalo, kdybys vynechal nabozenske aluze. Nejspis jeste lip, ale i tak je to dobre. :) | ||
20.08.2010 19:18 | K dílu: summer in the city | Vinki |
Lucerna a houpajici se radost. To vyvolalo usmev. Jsi cim dal lepsi. | ||
25.11.2009 12:04 | K dílu: Keď v noci nespím | Vinki |
Jojo... porad ti to jde! :) | ||
24.08.2009 17:59 | K dílu: taneční kroky jednou nocí | Vinki |
Proc tu ale pak psat cokoliv? V pripade, ze nemas chut se dal o dilku bavit, pak mozna priste radeji skutecne jakykoliv komentar vynechej. Alespon co se mych veci tyce. Dekuji. | ||
24.08.2009 14:35 | K dílu: taneční kroky jednou nocí | Vinki |
radku, radku, za kazdou cenu ne, dlouho sem premyslel nad tim, jestli to takhle napsat. A jak vidis, napsal jsem to tak. A soucit? Inu, to neni uplne spatna intepretace. Pathagonio, prilis mnoho (cizich a nesrozumitelnych v rovine dilka) slov, kdyz uz, tak se priste rozepis. Tohle mi o tvem pohledu na vec nic nerekne. Vsem ostatnim dekuju za postrehy a tak. :) | ||
10.01.2008 00:06 | K dílu: Do mrtvých se nestřílí | Vinki |
Koukama na to nazev tomu dava jiny rozmer. Diky, ze dekujes... eehmmm:). | ||
08.01.2008 17:49 | K dílu: Lounuette | Vinki |
Tohle do sebe neco ma, zajimave a frazovite obraty stridat s novinkama (zizaly na hacku!). Napred mi to pripadalo vesele, zminene zizaly pobavily, ale to bylo jenom povrchni. Druhe cteni uz je citit. Bez posledniho radku mi to pripomina pedofilstvi, coz ale autoruv zamer asi nebude. S nim je to jine, uzavreny clovek chyceny do pasti, fetactvi. Konec to celkove castecne vyzrazuje, mozna spis vyjasnuje. | ||
07.01.2008 15:45 | K dílu: Je česká společnost xenofóbní? Moje odpověď je ano. | Vinki |
Myslim, ze kudlanky ne, predatori zerou vsechno, co potkaji, tam xenofoba asi nenajdes. :) | ||
07.01.2008 15:42 | K dílu: Do mrtvých se nestřílí | Vinki |
Nojo, jedna kulka, ale ciste teoreticky mas na vyber tri lidi. Ciste teoreticky, zminujes tatu nejvickrat, ze by? Mamu ne, tak nejak nevidim duvod, u sebe... tam zase mas zpackany zivot. Jeste tu mame rezavou kudlu, to by taky bolelo hodne. Kolem a kolem, dokola a tak, tu kulku nacpes do bouchacky, vystrelis do vzduchu (zbavis se vzpominky) a uvidi se, co dal. Nevim, hodne v tom opet vidim ironii zivota. :) | ||
06.01.2008 13:28 | K dílu: Je česká společnost xenofóbní? Moje odpověď je ano. | Vinki |
StvN, myslim, ze dneska uz jsou tyhle pruzkumy na velmi dobre urovni a pocitaji s jistou mirou tolerance, takze by mela byt zarucena jakastakas spolehlivost, vzorek tam byl docela siroky. Ale mas samozrejme pravo neverit, to jo. Pisto, myslim, ze skutecne xenofobni budeme, dano to muze byt treba Nemeckem, Ruskem nebo taky necim uplne jinym. Asi je to v nas, bych tak rekl. Zatim. Navic si myslim, ze kazdicky clovek bude tak trosicku xenofob (byt v posunutem slova smyslu), vzdycky je tu spousta noveho, ciziho atd. | ||
04.01.2008 17:56 | K dílu: spořádaný občan | Vinki |
! Je to tak. Do pismenka. Kdyby uz davno diktatori prisli na to, ze staci cloveka nechat, aby se sam spoustal (a on to udela), nemeli by co na praci. Clovek je sam sobe nejvetsim zalarnikem. | ||
04.01.2008 17:14 | K dílu: Návrat | Vinki |
Co bys na tom rad hloubeji kritizoval, Pavle? Tema neni nijak objevne zrovna, ale budiz, pisou se veci o lasce a laska taky neni zrovna buhvijake originalni tema. Jenomze kdyz takove otrele tema jako laska dobre zpracujes, jde z mala vykouzlit mnoho. Zpracovani tveho tematu ale taky neni nic idealniho. Tve obraty a basnicke pokusy selhaly, konejsit slovy, rikat, ze je neco peklo, svet plny tajemna? To neni nic basnickeho, cele to dilko mi prijde spis jako nepoezie. | ||
04.01.2008 16:41 | K dílu: Je zima... | Vinki |
Tohle je super. Uz srdcadlo je moc hezke, dorazy v botach nechapu, zamrzajici teplo je jednoduche, ale o lepsi, to chapu zase moc dobre. Zaslouzis si ho :). | ||
03.01.2008 20:32 | K dílu: nesměle | Vinki |
Vadi mi tam jenom to slovo devalvace, to mi tam vylozene bije do oci. Ale jinak moc fajn, uplne naprosto chapu. | ||
03.01.2008 09:37 | K dílu: co zbylo z loňska a tak | Vinki |
slabost je slabost, neda se nic delat | ||
03.01.2008 09:06 | K dílu: Zatím je to sranda | Vinki |
Zkouskyyyyyyyyyyy skolni a zivotni! :D Blbustka jak vysita, trefujici solar a mluvici mi primo z hloubi duse. Takze ti to tipnu primo o celo.* | ||
02.01.2008 00:38 | K dílu: Kultura noci | Vinki |
Marti, zanovni? Na tohle sem se chtel zeptat a nejak nebyl cas. Taky by me zajimalo, coze v tom vlastne vidis. Zeptam se, bud pripravena! :) Maeslo, epicke muze byt nekdy dobra kritika, nekdy malo, ze? .) Ostatnim dekuju za cas, ktery zde byl utracen. Diky za komentare. | ||
02.01.2008 00:32 | K dílu: Šťastný příběh o týdnu, který končí smutně, v sobotu ráno v 0:34 | Vinki |
Habere... :) Marti, jenom podekuju, zbytek uz byl probran jinde. Winter, pri psani mi mozna spis prisla dulezitejsi forma nez samozny pribeh, sam si nejsou uplne jisty, ale forme jsem venoval hodne prostoru. Diky za postreh. vylil, to byl ten Petr, nikoliv ta Petra ;) | ||
01.01.2008 20:58 | K dílu: Je česká společnost xenofóbní? Moje odpověď je ano. | Vinki |
StvN a Pista, vychazim z clanku, ktery vysel tusim v Respektu tak rok zpatky; tim "daleko presahuje" jsem to asi prestrelil, omlouvam se, ale podle srovnani se zbytkem Evropy na tom nejsme nijak slavne(hur na tom uz tehdy byli snad jen Polaci a to hlavne diky politice netolerance svych bratru prezidenta a premiera). | ||
29.12.2007 00:23 | K dílu: Je česká společnost xenofóbní? Moje odpověď je ano. | Vinki |
Ceska spolecnost je xenofobni a daleko tim presahuje vsechny ostatni narody v Evrope. To je proste nelichotivy fakt, ze cas si to konecne priznat a vzdat se slov jako "jak kdy, zalezi", vzdat se ostatnich vymluv a omluv. Proste si to priznejme, trpime nejakym druhem mindraku, ktery z nas dela xenofoby. | ||
28.12.2007 23:37 | K dílu: Zkažené vánoce | Vinki |
Ja zeru to zbavovani se minusu. To je napad! :D | ||
27.12.2007 22:15 | K dílu: For My Dandy | Vinki |
Hehe, tohle se mi libi, blbustka jak vysita. Mas to mit, ja se pobavil, proto sem jsem sel. | ||
27.12.2007 22:13 | K dílu: VŠ: Kolej vs. Privát | Vinki |
Privat. Jedine. Soulozici sousedi, hlasita hudba, zachody, koupelny a cojavimcojeste. Tak s timhle vsim fakt problem nemam. | ||
27.12.2007 21:59 | K dílu: Warts & All | Vinki |
Nazev tomu skodi i pres to, ze to nakonec jakoby vysvetlis. Jenomze clovek znaly bezne anglictiny ti to nikdy nepochopi a cloven neznaly... :) Prologem tak trosku sama naznacujes, ze vis, ze to neni uplne idealni basen (taky ne pro vsechny), spis takova vnitrni zalezitost-radost. Libi se mi milenci z bonboniery, mam k tomu spoustu asociaci a obrazu. | ||
27.12.2007 21:59 | K dílu: Warts & All | Vinki |
Nazev tomu skodi i pres to, ze to nakonec jakoby vysvetlis. Jenomze clovek znaly bezne anglictiny ti to nikdy nepochopi a cloven neznaly... :) Prologem tak trosku sama naznacujes, ze vis, ze to neni uplne idealni basen (taky ne pro vsechny), spis takova vnitrni zalezitost-radost. Libi se mi milenci z bonboniery, mam k tomu spoustu asociaci a obrazu. | ||
27.12.2007 21:42 | K dílu: kam se podělo kouzlo? | Vinki |
Ja vim kam. Teda nevim, tusim. Tahle krasa se ztrati(la) se smrti cloveku vlastni vrozene a tvorive predstavivosti. To je ta predstavivost, ktera ti tvori vlastni obrazy, nepredhazuje ty vytvorene treba v televizich... Filosoficko-sentimentalniho te neznam, starnes? Vitej v klubu. | ||
27.12.2007 21:21 | K dílu: Žena | Vinki |
Je skoro uplne jasne, co je ti nejblizsi, nebo teda spis kdo, Habere. A umis to podat... jenomze to uz bych se opakoval, ze? Tak nebudu. :) | ||
23.12.2007 21:49 | K dílu: Neonacismus | Vinki |
Nejsem si uplne jisty, jestli je tohle, brano jako ideologie, primo z Hitlerovy hlavy, tusim, ze mel spis sveho vedouciho "ideologa". Mam takovy pocit, ze presvedceni o skodlivosti jinych ras to bude mensi duvod nez vlastni hloupost, zaostalost a nizkost. Ale co, k certu s nima. | ||
23.12.2007 21:41 | K dílu: !!! ani se tím asi nezabývejte | Vinki |
Nejsi, ja se tak aspon obcas budim. | ||
23.12.2007 20:54 | K dílu: Vše nej | Vinki |
Bych mozna radek "vsichni radi" vymenil za "budte vsichni aspon jednou stasti". Ehm, no nic. Bje taky. | ||
22.12.2007 15:39 | K dílu: Katugiro | Vinki |
Bych vyhodil tu zavorku, myslim, ze tohle vysvetlovat nemusis, pochopitelne to je vic nez jasne. Na druhou stranu tyhle typy del moc rad nemam. | ||
21.12.2007 20:52 | K dílu: Háberovo plesá | Vinki |
Hm. | ||
21.12.2007 20:46 | K dílu: Láska | Vinki |
Moc dobre se ctes, uz jsem ti nekde psal, ze se mi libi jak pises - jednoduse a jasne. Tady to jenom potvrzujes. A ja tech objektu lasek vidim vic, milovat jen jednu vec je v zivote nemozne, v tom mas naprostou pravdu. | ||
21.12.2007 20:37 | K dílu: tma se na mne dívá očima netopýra | Vinki |
Ses fakt dobra. Ale to vis a ja neprichazim s nicim novym. Takze proste jenom... | ||
21.12.2007 20:28 | K dílu: přeticho | Vinki |
Prvni dva racky me naprosto dostaly, v jednoduchosti je sila. Treti tomu dava... treti rozmer. Je to studene. | ||
21.12.2007 11:37 | K dílu: prázdné láhve od vína se na rozdíl od mnohých žen ráno netváří, že se nic nestalo | Vinki |
Makco, neposilej avi vsem. Tohle asi patrilo autorovi, pocitam, ze hodne lidi o avi moc nestoji. Tobe se, chroustaku, omlouvam za zbytecny prispevek (ale kazdy se pocita, ne? :). | ||
21.12.2007 11:17 | K dílu: Nechám Ti vzkaz | Vinki |
Ja si taky tipnu, ma to neco do sebe, sitozni nesitozni a co... | ||
19.12.2007 23:12 | K dílu: Poděkování ministerstvu zdravotnictví | Vinki |
Hehehe. Pobavilo! :) Ale jenom at se ve spitalech plati. | ||
19.12.2007 21:04 | K dílu: Marhuľková | Vinki |
Jednoduse napsane, zadne pokusy o kdejakou tezkovaznou poezii. Coz prave vubec neni na skodu, prave naopak. Funguje to na vybornou. Jemne, hladive... :) | ||
19.12.2007 20:46 | K dílu: prošlé datum výroby | Vinki |
Staci naprosto! Diky. :) | ||
19.12.2007 20:24 | K dílu: ploché zimy | Vinki |
Moc hezky, tohle me dostalo. Uplne se bojim cokoliv napsat. Prijde, znici mi zivot, zdrti dilo totalni katastrofalni kritikou a tri dny chce delat, ze se jako... k/r/y/ticka jedna! Vynechal jsem neco? Doufam, ze ne. :)) | ||
19.12.2007 19:05 | K dílu: ploché zimy | Vinki |
Drahousku, tohle ale ta ostuda byt nemela... :) | ||
19.12.2007 19:02 | K dílu: zamyšlení ke konci roku a nebo haiku..záleží na hysterii | Vinki |
Chroustiku, ty dabliku. Haiku asi nikdy nedocenim... :) Trosku mimo tema, ale napadlo me, jak jsem s holkama driv chodil s flaskou vina do parku na lavicky, ted se bere taky lahvinka, ale lepsiho vina a bere se k tomu hlavne i deka. Nejak to ztraci kouzlo postupne. Jenom vcera jsme s prateli z legrace koupili dve lahve nejakeho obycejneho veltlinskeho a vypili je v Ostrave na namesti, pokecali a tak. Tady to kouzlo naopak stale je. No nic, to jen takova lehka vzpominka na "mladi" a vcerejsek. | ||
19.12.2007 08:50 | K dílu: ploché zimy | Vinki |
rebe + tinja, Vanoce jsou zmineny zcela schvalne, kvuli kontrastu, jinak by to mohlo byt brano jako "kdykoliv v zime". Krom jineho. Ja bohuzel na Vanoce ve meste budu, ale aspon ne v ostravskem. Kazdopadne diky za vase slova. Lyrak, jsem rad, zes napsal, cos napsal. Pravo na to totiz mas a ja jej budu vzdycky branit, prestoze s nim nemusim souhlasit. A jsem o to vic rad, protoze vim, ze uz nebudu muset nikde pod svymi dilky cist tvuj subjektivni nazor, pardon, kritiku. Vsem ostatnim dekuju za cas, ktery jste tu nechali. Hezke svatky. | ||
17.12.2007 20:58 | K dílu: Výlov rybníka | Vinki |
"co odtekly do ústředního topení" mi prijde takove zbytecne krkolomne. Jinak je to fajn. | ||
17.12.2007 17:44 | K dílu: konstantní samota | Vinki |
Myslim, ze nebudu souhlasit. Mam vlastni interpretaci mimovky, ktera se nutne nemusi blizit tvemu umyslu. Komentar byl myslen vseobecne, pro jakekoliv dva, tri, pet lidi atd. ;) | ||
17.12.2007 17:12 | K dílu: konstantní samota | Vinki |
Ale damy, tak proc si nas berete, kdyz jste s nama i bez o samote? Ono to prece zase tak horke (s hackem i bez) neni nikdy. :) | ||
16.12.2007 23:03 | K dílu: ježíšek je svině proradná | Vinki |
Nejsem v zadnem pripade priznivec vulgarit v poezii, na druhou stranu proc ne, kdyz to tak nekdo citi. Jenom me dostava slovo hulvat v kontrastu se zbytkem textu, to je proste neco... :) | ||
16.12.2007 22:56 | K dílu: I sochám je někdy něhy třeba | Vinki |
Libi se mi na tom ten kontrast, jak uz zminil nekdo vyse; taky to eroticno dokaze i samo o sobe hrat prim. Vyborne. | ||
16.12.2007 16:04 | K dílu: Blazeovaný tvůrce | Vinki |
Prvni pulka je dobra, celkem se mi libi, ale jak se to v pulce zlomi a zacne byt moc utocne, libit se to prestane. Mas tam dobre obrazy, dobre obraty, jen by to chtelo mene zloby. | ||
16.12.2007 15:53 | K dílu: je čas vypadnout | Vinki |
Je to poezie, neni to poezie. Hmm. Kazdopadne tohle asi napada vsechny. Psani z reality je fajn. Poslednich 6-7 radku by stacilo, ne vse musi byt receno. Where is my mind? Minuly rok byli v Praze zrovna v dobe, kdy jsem tam byl i ja. Nebyly listky. | ||
16.12.2007 15:47 | K dílu: ZAMYŠLENÍ | Vinki |
V uvaze by mohly byt nejaky ty otazky, ktere si autor klade a hleda na ne odpovedi, pripadne ty otazky klade ctenarum a nechava je, aby premysleli s autorem. Ne? Co pouzit nejaky odstavec navic a dat ctenarum vydechnout a skutecne plynule sledovat myslenky? Odstavce maji opodstatneni... No a jinak moc nechapu ucel, ale ten pry sveti prostredky. Vic nevim, co k tomu napsat, snad 2 veci: nekteri ten zivot skutecne ziji a nemusi zde akademicky teoretizovat. Praxe je praxe. Poznamka druha se tyka zminene reality, ktera je uz i ve svete virtualnim cim dal vice znatelnejsi. | ||
15.12.2007 22:37 | K dílu: Strefme se do vkusu Kritika | Vinki |
Nediky Haberovi za nevyzadane avi. | ||
15.12.2007 21:38 | K dílu: Strefme se do vkusu Kritika | Vinki |
Jako kdyby mel tohle nekdo zapotrebi. Achjo. | ||
15.12.2007 21:04 | K dílu: nový ráno | Vinki |
Zajimava forma, jine tema by asi neunesla, ale tady je to dobre. | ||
15.12.2007 20:51 | K dílu: Blues o zimním smutku | Vinki |
4 radky uprostred, od Drze po jehly, jenom tyhle maji nejaky naboj, neco, co z dilka zaujme. Zbytek je tam navic, jenom vata, aby to nebylo tak kratke. | ||
15.12.2007 20:19 | K dílu: Jaké dílo si zaslouží výběr? | Vinki |
Zlobeni bylo kvuli tomu rypnuti, pokud jsi to tak nevzal, je to jenom dobre. Konzervativnosti kritici trpi, to je skutecne pravda a neduh, tak hodne stesti v jeho naprave. | ||
15.12.2007 20:17 | K dílu: Cena lásky | Vinki |
Tohle me chytlo. Minimini jak ma byt. papouchu, zkus to priste uz na podzim, efekt v zime stejny, jenom uzitek delsi... :) | ||
15.12.2007 20:07 | K dílu: Jaké dílo si zaslouží výběr? | Vinki |
Sijes si na sebe bic, katugiro. Ale budiz. Neda mi to, zeptam se. Co je vlastne povinnosti kritiku? Procist, pochopit a zhodnotit vsechna dila? Kolik casu tomu dilku pak muzete venovat? ;) Neni lepsi to nechat na doporuceni ostatnich kritiku (ne "zbytku sveta") a zbytek nahode? Tohle "posilejte mi tipy na dilka" zni... hm, ani nenajdu uplne spravny vyraz. Nezlob se, zeptat jsem se musel, tim spis, ze mi to do avi prislo 2x. | ||
14.12.2007 23:19 | K dílu: prázdné láhve od vína se na rozdíl od mnohých žen ráno netváří, že se nic nestalo | Vinki |
Jsi smutny, chrouste. | ||
14.12.2007 22:02 | K dílu: syntax | Vinki |
Mi pripomina hodiny anglicky syntaxe... :) | ||
14.12.2007 13:36 | K dílu: Tajemství šat | Vinki |
Ackoliv mam obrazovou poezii rad, je pro me tohle dilko spatne uchopitelne. Par naznaku, ale zadny uceleny a hlavne jasny obraz. Jako zachytne body mam a v basni vidim "mrtve stromovi a zcernale stromy" a "sklenena mriz a znavene retezy". Strom jako telo a zaroven jako symbol naseho soucasneho ziveho sveta, mrize a retezy jako neco omezujiciho, nesvoboda v kontrastu s brzkou svobodou (znaveny retez se brzo rozpadne)? Jinak receno, vysvobozeni z pozemskeho sveta a prechod nekam vys? V kombinaci s nadpisem by to mozna mohlo davat smysl, saty jako synonymum pro telo, saty chrani kuzi, kuze telo, telo dusi. Dojde-li k odstraneni (vyhoreni - zcernani?) tela, bude duse volna. Takhle to na me pusobi. Nevim, skutecne tapu a vaham, jisty si nejsem nicim. Mozna jsem preintepretoval, mozna vubec nic nepochopil a mozna si autor dela legraci. Musim se pousmat nad slovy "pro čtenáře mého formátu". Aniz by se chtel navazet, to je mysleno vazne, nebo jde jen o spatne volena slova? | ||
14.12.2007 08:36 | K dílu: Hlavní třídou pochodujou husy | Vinki |
Ja nevim, kdo jsi, jestli novy, nebo jenom neci alter. Kazdopadne tohle je vyborne. | ||
12.12.2007 23:19 | K dílu: bódlerem | Vinki |
chroustiku, nejsem si uplne jisty, jestli "misogynsky nezajem o zenu" jeste neco znamena. Sandmana bych, zcela neautorsky, vymenil za Morfea, ktery zapada i do nepoeticke skatulky. Jinak si me prekvapil, docela hodne. Je to fakt doblyyyyyy! | ||
12.12.2007 09:46 | K dílu: Ritardando | Vinki |
Myslim, ze mi tam to sproste slovo vadi. A to velmi vyrazne. Ale. Zamerim se na druhou pulku, ta mi je jasnejsi nez velmi metaforicka prvni, kde si nejsem tak uplne jisty. Dilko pomalu graduje presne tak, jak by asi i podle nazvu melo. Druha pulka a kombinace mostu a uren k tomu vyrazne napomoha. Urna a popel, nic objevneho, ale v kombinaci s mostem, ktery vede obema smery, tam i zpatky, to uz je neco jineho. Urna plna prachu neceho, co bylo a co byt ine treba umyslne nechavame za sebou, co je pryc a uz... Jenomze ono to tu porad je, v podobe te urny, treba jako vzpominky. Klasicke tema, neotrele zpracovani. Je to vyborne a velmi silne. Vyborne! | ||
12.12.2007 09:29 | K dílu: skutečný život neznám | Vinki |
Vysmech (basnika) (nezname realite a) svetu, Vysmech (basnika) basnikum. Napada me spousta moznych nazvu a hodnoceni. Ironie, parodie. Moc hezky zpusob, jak ukazat, ze jsou i hezke veci, o kterych se da psat. Taky mozna, ze o tech spatnych neni potreba psat tak moc. | ||
12.12.2007 08:53 | K dílu: Sám se sebou mluviti... | Vinki |
Tak akorat me napada, ze to dnes maji blazni vyrazne jednodussi nez driv. Nejdou totiz rozeznat od normalnich lidi :). | ||
12.12.2007 08:49 | K dílu: Den co se píše tučně do kalendáře | Vinki |
Vanoce jsem takove, jake si je udelame, nechame udelat, chceme mit. Jde to, vim to. Pises stale hezky a srozumitelne, jesterko. Poledne je moc mile. | ||
10.12.2007 07:35 | K dílu: "svět letí na nicotu, něcoty se bojí" | Vinki |
Uz deset minut premyslim, co k tomu napsat. Nic me nenapada, ale strasne se mi to libi! | ||
10.12.2007 07:35 | K dílu: "svět letí na nicotu, něcoty se bojí" | Vinki |
Uz deset minut premyslim, co k tomu napsat. Nic me nenapada, ale strasne se mi to libi! | ||
10.12.2007 07:35 | K dílu: "svět letí na nicotu, něcoty se bojí" | Vinki |
Uz deset minut premyslim, co k tomu napsat. Nic me nenapada, ale strasne se mi to libi! | ||
09.12.2007 18:37 | K dílu: Klaun | Vinki |
Ano, zacatek. Prvni strofa je velmi dobra, vpodstate by stacila sama o sobe. Dalsi dve uz jen rozmelnuji a dilku podrazi nohy. Druha mi prijde hloupa, treti napatricna. Prvni je ale skutecne dobra! | ||
09.12.2007 18:37 | K dílu: Klaun | Vinki |
Ano, zacatek. Prvni strofa je velmi dobra, vpodstate by stacila sama o sobe. Dalsi dve uz jen rozmelnuji a dilku podrazi nohy. Druha mi prijde hloupa, treti napatricna. Prvni je ale skutecne dobra! | ||
09.12.2007 13:48 | K dílu: ONA / ON... | Vinki |
Taky si myslim, ze napad dobry, ale provedeni horsi, ale to nic nemeni na tom, ze nejaka ta inovace nikomu a nicemu nezaskodila. Diky za ni. | ||
08.12.2007 23:18 | K dílu: Lidoop, Bush a Putin | Vinki |
:) hloubeji to nende | ||
07.12.2007 23:17 | K dílu: kapička písničky | Vinki |
to bylo recnicke "zejo", zbytek je vlastni uvaha, komentar a od te doby, co vymysleli penize, jo tak od te se proste nedekuje :) | ||
07.12.2007 23:06 | K dílu: kapička písničky | Vinki |
Budu asi jediny, kdo tam vidi slzy stesti, zejo? :) | ||
01.12.2007 22:35 | K dílu: Já vám ani nevím... | Vinki |
Ty zavorky ti to kazi. Schvalne, jak bys to recitoval nahlas? .) | ||
25.11.2007 22:44 | K dílu: Sternum | Vinki |
tohle je naprosto dostalo :)) | ||
20.11.2007 11:48 | K dílu: Píšu Ti... | Vinki |
Posledni dve sloky by mi ke stesti stacily, tu prvni nejsem nejak schopen prijmout ke zbytku. Ale jako prvotina je to vyborne. | ||
20.11.2007 11:42 | K dílu: Nejsem přitažlivá? | Vinki |
Hned treti radek je docela komplikovany, mozna az prekombinovany. Docela me zajima, jak bys to recitovala, protoze uz tak se to cte dost dlouho. Dluha sloka ma slovo "neb", ktere naprosto vubec nezapada do stylu. Neprijde ti tam tak nejak divne? Pritazlivosti zemske a zenske, podoba nepodobna, tohle vsechno jsou nedobre obrazy, nepoeticke obraty. Pusobi na me dost umele. "Doutná má aromalampa mi za zády," ta aliterace byla umyslna? Celkove, kdyz to zkusim cist nahlas, prijde mi to komicke, legracni (hlavne ta posledni zminena aliterace), misty umele. Zkus se priste zamerit na kratsi basne, protoze u delsich musis udrzet jakoustakous soudrznost, kratsi verse ti pomuzou snaze tvorit, vyber jen cast sdeleni, vsechno rikat nemusis, ctenar si ledacos domysli (vsichni tim prochazime) a namaluj obrazy, klidne civilni, to by ani nevadilo, ale hlavne poeticke. Zbav se zbytecnych slov, te vycpavky, ktera ti to tak strasne prodlouzila. A pozor na carky, kdyz je umyslne pises, tak vsude. | ||
19.11.2007 16:40 | K dílu: nedávno | Vinki |
Rande, co nevyslo? A nebo naopak, rande vyslo, jenom bylo moc vina? :) Zkratka se mi moc libi, jak si hrajes s tematy. | ||
16.11.2007 17:06 | K dílu: na řetízkovým kolotoči... | Vinki |
Kdo by nechtel! :D | ||
16.11.2007 17:04 | K dílu: Barikáda | Vinki |
Tuhle znam, co? Kraticka absurditka. Spis pokus, nez skutecne myslena povidka. Nicmene, ty vysvetlujici casti "A na co si to vlastně Hank nemohl vzpomenout?" a "A dal se do vysvětlování." jsou docela spatnym mustkem, jako by autor nevedel, jak vysvetlit, co je vysvetlovat potreba (coz si zrovna nemyslim). Celkove to ma spad a clovek moc nema sanci premyslet. Tyhle "rozhovorovky" mam rad. Nosy jsou absurdni, jo. Docela zajimave je sledovat, jak se z vazneho tematu prelije v absurditu. | ||
16.11.2007 16:57 | K dílu: Adélka | Vinki |
Div a ziv? Brrrr, tohle uz asi radeji nepouzivej. Nejak k tomu nemam vic co rict, snad jen, ze hynouci reka je docela hezky obrat. Ale zbytek se mi naprosto nelibi, je to jako skolni cviceni z rymovacek, soudruhu uciteli. | ||
16.11.2007 16:55 | K dílu: Naděje | Vinki |
Plast snu? Neee, tohle na me pusobi naivni (vim, co reknes, tak to asi ani rikat nemusis :), plast je takovy... neni to uplne onco. Zas a znovu uz je taky basnicky vytahane jako cip prsiplaste po 1001. bource. Na druhou stranu se to hezky, svizne cte, clovek u toho moc nemusi premyslet a zamer je jasny. | ||
16.11.2007 16:50 | K dílu: Vývoj | Vinki |
Takovy maly existencinalismus. Prvni strofa je mozna zbytecne rozmachla, vznesena. A to diky poslednimu radku, ktery je mozna zbytecny, vysvetlujici. Verse naznacily, vysvetleni neni treba (za kazdou cenu), rozumet tomu je. Druhou strofu vidim rozdelenou na dve. Co vzit si s sebou, nad timhle premyslime, kdyz nekoho, neco, opoustime. Stach mame ze zmen, ale selmy mi smysl nedavaji. Nicmene je radem prirody, ze silnejsi prezije slabsiho. Tohle je rad. Hledani je hledani, nevim. Treti je zajimava tim, ze by me zajimalo, jak bys ro recitoval. Laskovne? Co bys rad? Posledni strofa. Ta je skutecne vyborna. Vzeprit se behu? Svetu, ktery je uz mozna prilis rozjety, nez aby ho clovek mohl jeste stihat a venovat se vsemu, cemu chce? Kratky zivot? :) Nakonec je asi skoda, zes tam vsude pridal paty a jeden treti radek. Prijde mi, ze tak trosku narusuje (vyzrazuje a vysvetluje) jiz receno. Skoro to vypada, zes je pripsal nakonec, jakoby pro efekt. Zajimave by mozna mohlo byt dat je dohromady, jenomze tak by to klisovite. A tak nejak celkove, kdyz uz pouzivas interpunkci na konci strofy, mozna bych ji zkusil pouzit vsude - mozna proto na me ty posedni radky pusobo dojmem odtazitosti, nepatricnosti, ze jsou tam jakoby navic, krici to na me. | ||
15.11.2007 08:27 | K dílu: Rytíř moderní doby | Vinki |
Ale zase kdyby tech Oldrichu Novych bylo hodne, nebyl by to takovy unikat, ze... :) | ||
15.11.2007 08:23 | K dílu: Co za to? | Vinki |
Ja v to tedy tak silne nevidim, zejmena ten zacatek, jenomze posledni dva radky velmi silne napravuji, co zbytek naprosto neumel. Popsat neci dusi, to se mi proste vazne libi. Jen tak mimochodem, Bellatrix je zenske jmeno a ty se uvadis jako chlap... :) | ||
15.11.2007 08:16 | K dílu: Setkání u jezera | Vinki |
Co na tomhle chces hloubeji kritizovat? Ale je to dobre, vtipne. :) |