20.10.2014 08:21 | K dílu: Až dozní hudba | aRmida |
Druhý řádek má zatím 8 slabik, nemáte nějaký nápad, jak to zkrátit na 7?:-) |
||
19.06.2008 00:45 | K dílu: Chodíte za kulturou? | aRmida |
archie: jaký předpoklad je mimo? a proč? | ||
05.06.2008 11:22 | K dílu: Chodíte za kulturou? | aRmida |
vždyť přece říkám, že s tím počítám | ||
29.05.2008 17:11 | K dílu: Chodíte za kulturou? | aRmida |
hm, žádnou kategorii "jiné" tady nevidím. dal jsem to do ostatních nezařaditelných, která je sice asi určená pro něco jiného, ale to nevadí... | ||
29.05.2008 17:08 | K dílu: Chodíte za kulturou? | aRmida |
archie: samozřejmě, neexistuje výzkumná metoda, která by je dokázala zcela eliminovat. v každém základním souboru se nachází jisté procento pitomců, kteří než by to zcela ignorovali, raději ostatním komplikují jejich práci, takže je zřejmé, že jejich poměrná část nutně musí být i v jakémkoliv vzorku těchto základních souborů. jinak, jestli se mi to podaří, zkusím to přesunout do kategorie "jiné" | ||
09.08.2007 14:45 | K dílu: | aRmida |
to by chtělo se přihlásit. návod tu někde visí. pak by to chtělo někoho, kdo se tady o to bude starat, protože já sem chodím tak jednou za čtvrt roku:-) | ||
20.10.2006 10:15 | K dílu: | aRmida |
ale já nemám zájem o žádné uzdravení | ||
08.09.2003 00:00 | K dílu: na alenu | aRmida |
nemám slov :-( :-)))+++*** | ||
08.07.2003 00:00 | K dílu: A ještě jednou k současné lůze | aRmida |
pravda, všechno současné je nemyslné. když si třeba nechám od někoho vymlátit zuby a pak si nechám udělat můstek, taky to nikdo nepozná. a možná to bude vypadat i líp. | ||
08.07.2003 00:00 | K dílu: GRAFFITI? | aRmida |
myslím, že umělec se pozná od idiota podle toho, že jej ani nenapadne něco stříkat na historické budovy, ale najde si místo, které bude jeho výtvorem povzneseno. tedy, grafitti je umění a writeři jsou umělci, ale ne vše, co je na zdech, je skutečné grafitti... | ||
08.07.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
jsem rád, že mě někdo konečně nazval pravým jménem, totiž lůzou. patřím tam, to je jisté. jinak, co se týká tipování, taky jsem chtěl dát 2, ale nakonec jsem si vybral 3. jsem halt jednodušší... nečetl jsem to celé, tak doufám, že soutěž ještě neskončila... milý borisku, pak mi pošli avízo až zveřejníš, co je originál, docela mě to zajímá. | ||
02.07.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
dovolená... tak to je událost! aspoň pro mne tedy rozhodně ano... já jsem totiž na dovolené nebyl asi tak 14 let... | ||
03.07.2003 00:00 | K dílu: Nebo | aRmida |
pen: asi tolik, že svět, příroda a vesmír si vše zařídí po svém a správně, bez ohledu na to, jestli se my něco chceme nebo ne. což je koneckonců jedině dobře. | ||
03.07.2003 00:00 | K dílu: Nebo | aRmida |
pen: proč tak soudíš zrovna u této básně? | ||
02.07.2003 00:00 | K dílu: Mé mrtvé ženě | aRmida |
síla* | ||
02.07.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
tak to je síla* | ||
30.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
Proč?! | ||
03.07.2003 00:00 | K dílu: ONA | aRmida |
tak to ji pozdravuj!:-)* | ||
03.07.2003 00:00 | K dílu: Zistenie | aRmida |
dobrý kontrast! jinak ti to dobře zní, stává se z tebe básník...:-)* | ||
03.07.2003 00:00 | K dílu: HRA | aRmida |
dobrý nápad. chce to trochu dopilovat češtinu:-)* | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: Beznaděj | aRmida |
to jsou situace... | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: Nádraží | aRmida |
* | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: Hospoda | aRmida |
dostal´s mě...:-) | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
zdá se mi to... trochu moc rozumové... | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: Zub | aRmida |
pěkňoučké..:-)* | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: Pouto krve | aRmida |
zajímavý příběh. a dobře napsaný* | ||
18.06.2003 00:00 | K dílu: na Milana | aRmida |
určitě není marný! ta koruna je jistě dost silná na to, aby plamen ochránila! jen jednou se zúčastnit by bylo přece málo!...:+)* | ||
17.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
geniální* | ||
16.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
příjemná změna v tvém díle:-)* | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
ano, pravda... o její neexistenci diskutuji velmi rád... | ||
14.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
wopi: za sebe musím přiznat, že mám rád programní skladby právě proto, že v tom můžu hledat to "co tím chtěl básník říct", ale rozhodně to neznamená, že by ostatní byly méněcenné. svým způsobem nabízejí možná víc, protože si člověk může představovat cokoliv, nebo si nemusí přestavovat vůbec nic a vnímat čistý hudební materiál. což má taky něco do sebe. myslím, že i u poezie je možné obdivovat skladbu slov bez toho, že by člověk musel nutně hledat smysl. bc: s tím skládáním a nahrazováním částí něčím jiným máš jistě do značné míry pravdu, ale já si nemyslím, že by to nutně muselo být špatně. umělec se nemůže nechat omezovat a musí hledat nové možnosti i za cenu toho, že se to časem (i jemu samotnému) ukáže jako scestné. | ||
14.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
jako čtenáře mě oslovuje poezie, která nenese žádný prvoplánový smysl a pod kterou si mohu představovat cokoliv (třeba pokaždé něco jiného). je na tom něco špatného? rozdíl mezi autory je v tom, že někdo dokáže ta slova, která nenesou jednoznačný obsah, skládat libozvučně, rytmicky, melodicky apod. tak, aby něco evokovala, a někdo naopak ne. myslím, že umění, které sdělovalo jasné obsahy a obracelo se k (většinovému) člověku již vzniklo, a to v době, která to žádala. dnešní doba si žádá něco jiného. pojetí autorství se s postupem času (už nejméně 200 let) radikalizuje a s tím souvisí i intelektuálnost (připouštím, že u mnohých pseudointelektuálnost - ale i tady se dá rozlišit kvalitní a nekvalitní tvorba). za sebe můžu říct, že tak jako ty problém poezie (a vůbec umění) rozhodně nevidím. | ||
12.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
Kalim: slyšel jsi někdy něco o tom, že lidé, kteří dobrovolně vstupují do určitého společenství, zavazují se taktéž dobrovolně přijímat jeho pravidla (aˇˇt už psaná či nepsaná)? slyšel jsi někdy něco o tom, že pokud pravidla daného společenství nepřijímám, jednoduše do něj nevstoupím? je mi jedno, jestli chceš být boží čurák, ale nechápu, proč by takové věci měly viset na titulní stránce. s úctou aRmida | ||
12.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
jestli mě něco fascinuje, pak mladé dívky používající vulgarismy. jestli mě něco udivuje, pak něčí potřeba zviditelˇnovat se tímto způsobem. jestli mě něco uráží, pak tohle rozhodně ne. jestli se cítím na zařazení do nějaké kategorie, pak rozhodně ne do téhle. jestli něco udělám, pak to bude žádost adminovi o odstranění z titulní stránky. | ||
12.06.2003 00:00 | K dílu: ? | aRmida |
:-)taky mi vir rozhasil háčky a čárky...* | ||
11.06.2003 00:00 | K dílu: Vaše požadavky | aRmida |
kdy bude v levém modrém pruhu nahoře místo O. Neuberger napsáno Z. Horner?:-) | ||
12.06.2003 00:00 | K dílu: KINO | aRmida |
nemám slov! to je nápad...* | ||
12.06.2003 00:00 | K dílu: Tma | aRmida |
nejen slovenčina. i tato báseˇn!* | ||
05.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
sakra! lyryku, nic proti tobě, ale uvědomuješ si, že tímto krokem získala na písmáku vliv jedna ze dvou skupin, které zde dosud vytvářely jakousi rovnováhu? já jen, aby to nevyvolalo nějakou bouři... | ||
05.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
obdivně zírám. ještě nikdy jsem neviděl program takovéto akce rozepsaný po minutách...:-) (nehledě na to, že se jej ani náhodou nepodaří dodržet:-) | ||
04.06.2003 00:00 | K dílu: Domek v hruškovém sadu | aRmida |
dobrá povídka! ten konec sice vypadá najednou trochu nepravděpodobně, ale celkově to má nápad, napětí i švih.* | ||
04.06.2003 00:00 | K dílu: Jeroným | aRmida |
b: jak moc starými? | ||
11.06.2003 00:00 | K dílu: Potrebujeme k zivotu literaturu? | aRmida |
č_u: znám ji taky. četl jsem ji dvakrát, ne-li třikrát. a bylo to taky skoro jedním dechem...:-) | ||
04.06.2003 00:00 | K dílu: Potrebujeme k zivotu literaturu? | aRmida |
asi se budeme muset zeptat, co je v tomto případě podle quapy literatura. zdá se mi, že myslí opravdu spíše beletrii. tu "oddechovost" ovšem rozhodně chápu šířeji než jako harlequiny. v podstatě má v sobě i něco ze vzdělávání, ale ne jako primární funkci - potřebu. | ||
04.06.2003 00:00 | K dílu: Potrebujeme k zivotu literaturu? | aRmida |
BC: samozřejmě. je tu literatura jako nástroj moci a literatura jako možnost oddychu. o nástroji moci jsem mluvit nechtěl, přestože je to možná primární důvod vzniku literatury. také jsem neměl na mysli potřebu myslet a kultivovat se, tedy pracovat na sobě, k čemuž je literatura potřebná, ale s ohledem na to, na co se podle mne quapa ptá, jsem se soustředil na "oddechovou" funkci literatury, tedy na to, co nastane, když nás nezajímá upevňování něčí moci a na svém zdokonalení jsme již pracovali dostatečně dlouho. a tady podle mne přicházejí příběhy. možnost sdělit své pocity a přijímat pocity jiných. ať už formou literatury, nebo jinak. ty louče neber až tak vážně, to je spíše taková ilustrace té "oddechové" funkce. | ||
04.06.2003 00:00 | K dílu: Potrebujeme k zivotu literaturu? | aRmida |
potřeba literatury je pro člověka nejspíš druhotná. člověk potřebuje být v kontaktu se světem, s druhýma lidma, potřebuje získávat a předávat informace, ať už jde o informace tzv. reálné nebo fiktivní, fabulující, realitu rozostřující. primárním zdrojem toho všeho je pro člověka setkávání s ostatními lidmi, rozhovory, vyprávění (včetně onoho pověstného vyprávění báchorek večer při loučích). literatura vznikla sekundárně v okamžiku, kdy objem zaznamenatelných faktů přerostl možnosti zapamatování jedním člověkem a taky v době, kdy člověk začal mít "málo času". událost stačí jednou zapsat a přečíst si o ní je potom rychlejší než si o ní vyprávět. od původní funkce "zaznamenat" se literatura vyvinula v svět pro sebe a příběhy už nejsou zaznamenávány proto, že byly vymyšleny, ale vymýšleny proto, že mohou být zaznamenány. k tomu, aby člověk unikl do nereálného světa, nepotřebuje literaturu, ale stačí mu onen večer při loučích. zážitek s literaturou je ovšem individuální, na rozdíl od dříve obvyklého skupinového, a tomu moderní doba přeje. literatura také dává větší prostor autorům, kteří mohou vytvářet další a další příběhy, zatímco při ústním podání by zřejmě častěji vystačili s pouhým variováním jednoho, což je jednou z ukázek pojetí umění se zdůrazněnou osobou autora, které v posledních více než dvou stech letech převládá. pokusím se tedy na položenou otázku odpovědět dvěma jednoduchými větami: nepotřebujeme literaturu. potřebujeme vyprávět a poslouchat příběhy. | ||
03.06.2003 00:00 | K dílu: Potrebujeme k zivotu literaturu? | aRmida |
abych mohl odpovědět na tuto otázku, potřeboval bych vědět, co je to literatura. tuším, že je to třeba román od hemingwaye. ale je to také vysokoškolské skriptum? je to denní tisk? je to má diplomová práce? je to projekt, na kterém zrovna dělám v práci? a jsou to třeba moje výtvory, které visí na písmákovi? dá se vůbec o většině zde publikovaných děl říci, že je to literatura? možná, že mám větší potřebu literaturu psát než číst. pokud ovšem to, co píši, je literatura. možná že není. kdyby to, o čem si myslím, že by mohla být literatura, neexistovalo, snad bych to ani nevnímal jako újmu. ovšem za předpokladu, že bych netušil, že něco takového může existovat. kdyby mě někdo o to vše teď najednou připravil, asi by mi to chybělo. ale to neznamená, že bych to nepřežil. jak to tak po sobě čtu, mám pocit, že jsem stejně na žádnou z tvých otázek neodpověděl... | ||
12.06.2003 00:00 | K dílu: www.písmák.cz | aRmida |
!!!* | ||
04.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
působivé | ||
16.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
*k | ||
04.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
dost dobře napsané!* | ||
29.05.2003 00:00 | K dílu: sebevědomí | aRmida |
dobrý nápad. popel z cigaret - nepobýváš náhodou často v hospodě?:-) p.s. vyber si, jestli budeš psát česky nebo slovensky...:-)* | ||
26.05.2003 00:00 | K dílu: Freudovské přeřeknutí | aRmida |
hezké. škoda, že jsem u toho nebyl. to slovo jsem totiž už hodně dlouho neslyšel:-) | ||
21.05.2003 00:00 | K dílu: Víc, než jen to | aRmida |
chceš říct, že jsme v hajzlu? p.s.: pokud ti vadí onen vulgarismus v mé kritice, napiš wopimu nebo merlemu, aby ji smazali:-) | ||
21.05.2003 00:00 | K dílu: Víc, než jen to | aRmida |
jo. pointu v tom taky nevidím. skoro bych se odvážil tvrdit, že to ve skutečnosti žádnou pointu nemá. nebo to alespoˇˇn nemá to, co si představuji pod pojmem pointa. podle mě to poněkud trpí mnohomluvností (což chápu, protože to mívám taky:-)* | ||
16.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
dokonalé v obyčejnosti podání té krutosti!* | ||
21.05.2003 00:00 | K dílu: *-* | aRmida |
!*! jen tak dál!!! začínám slyšet hudbu...:-) | ||
02.07.2003 00:00 | K dílu: Anastazius Kočkorád | aRmida |
calvados!* | ||
15.05.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
aj!:-(* | ||
14.05.2003 00:00 | K dílu: O haiku měsíce dubna: Výsledky!!! | aRmida |
ad pravidla: do soutěže jen přihlášená haiku, možnost vybrat 1-3 haiku, v případě, že někdo vybere jen jedno, dává mu 3 body, když vybere dvě, dává prvnímu 3 a druhému 2, když vybere tři, dává prvnímu 3, druhému 2 a třetímu 1 bod. | ||
15.05.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
bez hlubší kritiky - dost dobré:-)*! | ||
05.05.2003 00:00 | K dílu: Soutěž o haiku měsíce dubna | aRmida |
Nevděk | ||
05.05.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
doprčic! tesat do kamene! aˇˇt z toho něco mají i příští generace!* | ||
01.05.2003 00:00 | K dílu: "TA" noc... | aRmida |
jen aby všechno, co říká, byla pravda... osobně moc nevěřím na to, že se člověk láskou změní... samozřejmě ano, ale spíš pozvolným přirozeným vývojem, než že by teˇˇd všechno hodil za hlavu... přeju hodně štěstí, ale buˇˇd opatrná...:-) | ||
07.05.2003 00:00 | K dílu: Vzájemné sympatie | aRmida |
milá blbůstka:-)* | ||
29.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
uf! nový vítr nad vlnami tvých veršů! nevěděl jsem, že umíš i francouzsky!* | ||
28.04.2003 00:00 | K dílu: Ta naše čeština | aRmida |
jo, čeština je hezká. taky hebrejština. nebo latina. i němčina, třeba ve vokální hudbě 20. století (nemyslím tu populární). taky angličtina, španělština, ruština a slovenština. nejraději mám esperanto. ne proto, jak zní nebo vypadá, ale proto, že je to důkaz nekonečnosti lidského génia. | ||
28.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
aˇˇt hledám, jak hledám, žádné aktuální zprávy o kubě. co že se tam jako má dít? | ||
11.06.2003 00:00 | K dílu: Pár pravidel... | aRmida |
* | ||
23.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
úžasný ... "pozorovací:-)" talent...:-)* | ||
23.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
obdivuji tvou schopnost vyjádřit se ve zkratce* | ||
23.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
tohle je nejsmutnější nick na celém písmákovi. ale krásný. vzdávám pokusy dílo jakkoli hodnotit.* | ||
24.04.2003 00:00 | K dílu: pre teba | aRmida |
?událost? ?dvakrát stejné dílo? !podivné! | ||
22.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
:-(((((((((((((((((((((((((((((((( myslím, že kvůli tomu ti ty básně svěřila... | ||
22.04.2003 00:00 | K dílu: Nikdy jsem nebyla tak... | aRmida |
chápu to tak, že je třeba užívat každého okamžiku, protože je jedinečný. za to, že je nad dílem třeba přemýšlet tip* | ||
16.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
ještě o kousíček míň patosu...:-) | ||
19.06.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
spoustu věcí, o kterých píšeš, jsem asi zažil taky... vlastně se v tom tak trochu poznávám...* | ||
22.04.2003 00:00 | K dílu: raz dva tři | aRmida |
a jak to dopadlo?:-) | ||
22.04.2003 00:00 | K dílu: O slonovi a užovce | aRmida |
do háje! no to je moudré!:-) | ||
22.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
místy mně to připomnělo má léta strávená ve sborech...:-) myslím, že hrdina není dement, ale člověk s krásnou duší (díky tomu je tak sám...). další skvělý narvahovský příběh a příklad neuvěřitelné schopnosti vtáhnout čtenáře do děje a takřka jej - rozbrečet...:-)* | ||
22.04.2003 00:00 | K dílu: Historie se opakuje(až na malé odchylky) | aRmida |
a nemůže za to nikdo jiný než ti dva...:-) | ||
16.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
tak to je síla. ten se ale má!!!* | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Nic mě nenapadá | aRmida |
hezká událost. ale jestli to tak je, nevím | ||
14.04.2003 00:00 | K dílu: Loučení | aRmida |
myslím, že lepší je zůstat a zkoušet psát dál. ono to jednou k něčemu bude. | ||
14.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
něco tak povrchního a zbytečného bych na písmáku opravdu neřešil | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Bývávalo... | aRmida |
zajímavé:-)* | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Přepírám svůj život | aRmida |
opět by mi víc sedl střízlivější sloh...:-) | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Život a Smrt | aRmida |
Konec na můj vkus hodně patetický. Skončil bych asi větou "Rozhodl za mě." Nebo bych za to dodal jednu větu, ale jinou než máš ty. v každém případě tip* | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Sluneční pavilón | aRmida |
vyznání... hezké, i když na můj vkus možná příliš vzletné, cítím tam snahu překvapit za každou cenu. ale to je otázka vkusu:-) | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Otec a Matka | aRmida |
to, že někdo něco podobného napsal, neznamená, že by to mladý začínající autor nemohl napsat znovu. koneckonců, všechno již bylo řečeno. trocha mravoučnosti tam je, ale také je to příjemné počtení dobře zpracovaného textu - minimálně na tip:-)* | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Cesta na nádraží | aRmida |
rozvést, popsat okolnosti, dodat momenty napětí, fabulovat...:-) navíc ta reakce muže poté, co byl udeřen klíči, je nějak moc klidná a smířlivá...:-) | ||
15.04.2003 00:00 | K dílu: Iluzionista | aRmida |
zajímavý námět. spíš takový subjektivní pocit. zdá se mi, že aby se z toho stala literatura, chtělo by to "odsubjektivizovat" - oprostit od tvé osoby a přidat nějakou fabulaci. dovedu si představit, že bys z toho zvládla udělat zajímavou povídku, ale takhle mi to přijde spíš jako zápis do deníčku, byˇˇt literárně na docela vysoké úrovni. za nápad a sloh tip* | ||
11.04.2003 00:00 | K dílu: Hlasování (nejen) o lejně | aRmida |
přátelé, nemohu si odpustit jednu poznámku: u nás na moravě se ono slovo, které vy píšete s dlouhým i ("*í**") říká i píše zásadně s i krátkým (tedy "*i**"). prosím vás tedy, abyste neuráželi mé moravské jazykové cítění, a pokud uvádíte výčet vulgarismů, v tomto případě uvádějte vždy společensky korektní tvar "*í**/*i**". děkuji. | ||
11.04.2003 00:00 | K dílu: Byl tak sám | aRmida |
krásné rýmy* | ||
09.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
samota... je těžká. a člověk si za ni může sám. dvanáctiletí andělé nepomůžou...* | ||
09.04.2003 00:00 | K dílu: *+* | aRmida |
:-)* | ||
09.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
kdo všechno jsou admini? | ||
09.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
koneckonců, proč by takové kritiky nemohl mazat sám "postižený" autor. zneužívání bych se nebál - soudný autor jistě nepříznivé kritiky u svého díla nesmaže, a pokud ano, ostatní si o něm brzy začnou myslet své. pak nebude třeba mazáním zaměstnávat dalšího člověka, protože si dovedu představit, že podobných žádostí by mohlo být opravdu hodně... | ||
09.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
1. myslím, že to není jen dizina 2. smazat není řešení - vytvoří si nový nick a bude pokračovat. 3. nevyřeší se hlavní problém, totiž že ony "kritiky" pod díly zůstanou 4. cenzura je opravdu krajní řešení a na demokratickém serveru by neměla mít místo. navrhuji, aby existovala osoba (nebo několik osob), která by měla pravomoc na žádost "postiženého" autora dle vlastního uvážení příslušnou "kritiku" smazat. mělo by se to dít na základě jasných pravidel, tzn. neměly by být mazány kritiky vytýkající nějaký nedostatek nebo konstatující subjektivní "nelíbení", ale právě jen kritiky vulgární, arogantní apod. | ||
09.04.2003 00:00 | K dílu: | aRmida |
to je jakobych přišel k někomu na návštěvu, zeptal se jich jestli kouří startky a když by řekli že ne, zmlátil bych je a vyhodil z domu, protože startky jsou přeci nejlepší na světě. přečti si, cos´ napsal a zapřemýšlej, jestli se náhodou necítíš tak trochu ne ve své kůži. |