16.03.2017 19:15 | K dílu: Stahovač ryb - Markétka | Don´t_worry |
Mám pocit, že se učím znovu číst. Mám pocit, že je tam spousty zbytečné vaty, abys (aby text nepůsobil jednoznačně) čtenáře zmátl. No, píšu to vlastně jen proto, abych tu nechala stopu. Vlastně mi to ani nevadí. |
||
18.08.2012 08:12 | K dílu: Kde je angažovaná poezie? Kde je jt?! | Don´t_worry |
Je mi trapně, že jsem na tohle klikla a přečetla až do konce. Koukám: asi jinej gang nebo co. | ||
02.03.2011 19:07 | K dílu: V té první půlce domu | Don´t_worry |
chodím sem ze stereotypu, ale teď jsem tu ráda* | ||
21.08.2010 16:20 | K dílu: Konec | Don´t_worry |
Janino6, souhlasím. Předložka v druhém případě chybí, zatímco v prvním případě není přesná. Osobně těmto "neobratnostem" rozumím, proto jsem si jich nevšimla dříve. Mezi bylo myšleno spíše jako uprostřed, na plácku. Zatím nechávám bez korekce; ať další případní čtenáři vědí, o čem se spolu bavíme. Díky za upozornění. | ||
20.04.2010 22:58 | K dílu: ještě trochu víc | Don´t_worry |
chtěla jsem se prodírat poetickým labyrintem, ve kterém bych se ztratila a už nenašla; za to jsem ale "navštívila" báseň, kde lyrický subjekt houževnatě pozoruje či jen zapisuje - básní - okolní svět a chvílemi mi pasáže snad fiktivního rozhovoru (se sebou?) nedělaly dobře, však vem to čert výpověď v sobě ukrývá patetické hlasy, s kterými se mi těžko ztotožňuje, s hrubkou stejně tak, ale má to cosi v sobě osobitého blabla, takže díky:) | ||
03.04.2010 21:44 | K dílu: dveře na onen Starý svět | Don´t_worry |
mám pocit, že se tenhle básnický jazyk zauzluje požírá sám sebe; ale je taky možné, že je to tím, že už jsem si odvykla;) | ||
25.12.2009 12:50 | K dílu: | Don´t_worry |
díky, díky jen tu občas procházím a do nového roku taky vše dobré :), čau | ||
11.11.2009 12:20 | K dílu: Zbytek po dělení | Don´t_worry |
Už dlouho mě nebaví lidi na písmáku; na všech frontách, omrzení zdejšího světa skrze písemný kontakt. Že to nemá souvislost s tímto dílem? Asi nemá, nečetla jsem ho. Díky za avízo. | ||
29.10.2009 20:46 | K dílu: šla spát | Don´t_worry |
užívám se tuto kritiku: * | ||
07.05.2009 16:02 | K dílu: Povídka měsíce - Duben 09 - Nominace | Don´t_worry |
Trefa do černého. Hodně fenoménů, co se týče písmáckých autorit, ku škodě ostatních zaniklo. Že to nesouvisí? Asi je potřeba znovu je oživit, vytvořit; těžko se jinak upoutá pozornost. A gratuluju. | ||
20.04.2009 08:45 | K dílu: z komatu stydlivě se povytáhl | Don´t_worry |
* | ||
31.03.2009 20:00 | K dílu: Dům | Don´t_worry |
dík za zážitek | ||
05.02.2009 20:13 | K dílu: Whatever | Don´t_worry |
za zpátečku :) | ||
03.02.2009 19:48 | K dílu: vítr je vůl | Don´t_worry |
:)* | ||
02.02.2009 15:43 | K dílu: O současné sekci kritiků 2. díl | Don´t_worry |
Motivuješ mě. | ||
02.02.2009 10:30 | K dílu: BÁSNÍKOVI | Don´t_worry |
Lehkou nápovědou v prologu se dostáváme do jádra dění. Už teď mám chuť tipovat, protože já! jsem to poznala o kom to je! Uf, ale bylo to jen o kousek. (Nejsem blbá, žene?) V básničce se dovídáme o lásce, ale aby to nebyla láska nemravná nebo nedejbože naplněná...Máme na mysli takové malé uctění velkého básníka na počest jeho svátku in memoriam. Dojmy jakoby vytržené ze čtenářského deníku nabývají (po patřičné parcelaci) hluboké hloubky. Básnický rukopis autora podtržen archaismy (vidíte tu souvislost s romanticky rozervaným autorem?) a přes procvičení flexe pronomen se dostáváme ke konci. Prostě tipuji. (nechci se hašteřit) | ||
18.01.2009 14:58 | K dílu: Změna je v rukou kritiky | Don´t_worry |
achich ouvej. najednou se hledají na písmiči jména, která by dokázala po svém kritickém tanci uzemnit většinu zdejší literární produkce; staré a dobré hledače talentů, dobrovolné požírače svého času, čteče a celodenní sedače u nabídky nových děl házíme s velkou pompou do škarpy, budiž - kdybych sama nevěděla, že je jedno, kdo píše "kritiky", zda "kritik" nebo anonym, který dokáže trefně, vkusně a k věci komunikovat - a že se vše odvijí od aktivity každého nicka, motivace je podmíněna zájmem, zájem se nabaluje na atraktivitu - začarovaný kruh - i toho největšího aktivce dříve nebo později přestanou bavit psát dlouhé elaboráty (a naštěstí i autoři poetických děl jednoho krásného dne přestanou pálit denodenně dvanáct děl...) A je fajn, že i když jsem nečetla pozorně, tak jsem náhodou padla na ohlas Armina Tamzarriana a s ním souhlasím. :) Nezlepšila. Tak. | ||
09.01.2009 13:58 | K dílu: Další plačky nad rozlitým kakaem a loukou žlutě pampeliškovou | Don´t_worry |
Wraithe, možno. | ||
04.11.2008 18:13 | K dílu: Ticho | Don´t_worry |
Nevěřím, že tichu se dá pouze naslouchat, pokud všechny umlčím imperativem mlč! Mám ráda ticho, kdy listí šustí, kdy kolem mě někdo jde, kdy lampy večer syčí...nebo, když slyším vzdálený rozhovor. | ||
04.11.2008 18:09 | K dílu: Hledání | Don´t_worry |
Nemůžu si pomoct, ale báseň mi evokuje jeden dlouhý verš, který nikde nekončí a nezačíná, jen se obměňují slova...a říká se to samé. | ||
28.10.2008 21:49 | K dílu: O slzách, co v pohodě usychají | Don´t_worry |
* | ||
24.10.2008 21:24 | K dílu: A jitra jsou zde tichá | Don´t_worry |
Líbí se mi o něco víc než ta předešlá povídka. Chápu to dobře, že muž celou dobu vypráví "idylický" obraz o rodině? Chci říct, že pokud to je zapsaný mluvený projev (podle té nepřipravenosti, krátkých a primitivních vět a taky nespisovné výrazy...) Pak si ale neumím představit, jak tentýž člověk říká celejch, a zároveň lehl a přinesl. :) Zatím mi chybí rukopis, šmrnc, být trochu drzá, zapojit humor, vytvořit atmosféru. Pořád totiž nevím, zda tomu člověku vystavuješ pomník, který má o něm cosi vypovídat nebo to je jen skica, která v rychlosti napadne a teď se čeká na ohlas...Pokračovat tady má určitě smysl. | ||
24.10.2008 21:15 | K dílu: Šedá šmouha | Don´t_worry |
Goriko, slovní zásobu evidentně máš, ale slabiny textu vidím v tom, JAK vyprávíš - ve stylu, chceš-li. Neustále opakovat zájmeno já v různých obměnách v rámci souvětí, to působí začátečnicky. Možná to je můj vrtoch, že se snažím najít alespoň něco!, ale spíš bych řekla, že s tím souvisí "nečtivost". Naštěstí, že je to krátké a dá se to beze ztrát přečíst rychle, ale to už bohužel není kompliment... | ||
23.10.2008 11:11 | K dílu: První povídka | Don´t_worry |
Mám teď naposlouchané povídky Ze života lepší společnosti, doporučuju. A za tohle taky jedničku. | ||
23.10.2008 10:56 | K dílu: strohý interiér | Don´t_worry |
* | ||
23.10.2008 10:11 | K dílu: Po stopách | Don´t_worry |
byčované, mrtvích slovní zásobu máš, o čem chceš psát nejspíš taky, ale v té refrénovosti se to sdělení ztratilo a rozmělnilo nemám jinou možnou radu než psát a psát a škrtat a škrtat | ||
23.10.2008 09:57 | K dílu: ...v noci která se rozmazala | Don´t_worry |
mňo, neoslovila jako předchozí | ||
23.10.2008 09:55 | K dílu: Marmeládová | Don´t_worry |
a omlouvám se za hrubinu | ||
23.10.2008 09:54 | K dílu: Marmeládová | Don´t_worry |
kdesi kdosy kdysi jedl jed na krysy proměna autora, tak jak ho reflektuju, zdá se, ubírá se dobrým směrem; počínaje radikální změnou fontu - takové vystřízlivění a na pohled serioznější podoba textu je samozřejmě pozitivem, po obsahovou rovinu, kde si začíná autor pohrávat s poezií, už šrafuje a odstínuje; moralní ukazováčkování eliminuje, sice z toho ještě cítím tu jahodovou nasládlou chuť, ale neříkám, že taková příchuť je k zahození | ||
23.10.2008 09:47 | K dílu: Neboj se...nic to není | Don´t_worry |
nikdy jsem nezvracela z pití ani když mi vztek zametal cestičku před naším novým bytem říkala jsem si, že v té básničce se mi ztrácí mylenčín dávný rukopis, ale ono ejhle, je zde, sice už není tak dominantní trenýrky, andílky, zahrádky, cestičky, kočárky - večírky a miláčky bych tu nemusela mít na jedné hromadě, ale to je věc vkusu a citu, dávám tip, mylenko:) | ||
23.10.2008 09:41 | K dílu: slané sny | Don´t_worry |
Asi moc parády neudělám v poradenském centru, co se týče máš mě rád, ale za to se ráda přiznám, že básnička mě okouzlila. | ||
15.10.2008 13:23 | K dílu: Dýchání z popele | Don´t_worry |
* | ||
15.10.2008 12:18 | K dílu: Touha vykřičet... | Don´t_worry |
Za prvé avízo, za druhé my ženy. Nehodnotím se někde výše nebo v jiné dimenzi než ty. Myslím, že jsi napsala vykřičenou básničku, ale mohla bys psát už umírněné reakce, co ty na to? Chápu, že je to tvoje básnička, tudíž za ni bojuješ jako za své dítě, ale...To bych ti pak třeba nemohla ani říct, že se mi líbí něco jiného. Žejo a to se v normálním světě dělá, nebo ne? Tak. Máš tu hlubší kritiku, tak drž. Můžeš nesouhlasit, můžeš se mnou polemizovat, ale taky se na to podívat mýma očima. Nemám potřebu kritizovat jen proto, abych člověka udupala, možná jsem s to zprostředkovat nějaké dodatečné informace o tvých básničkách. A víš proč? Protože se na to dívám nezaujatě, možná si popisovaný stav představuji nebo metafory a obrazy, ale nejsou mnou prožité. Basničkaření je subdisciplína, kterou je každý z nás tak trochu kontaminován a myslí si, že básnička je tehdy, když se zalamují řádky a píše se tam o nějaké bolesti. :) Proto si dovolím říct, Nairo, že ještě basničkaříš a pro stromy nejsi ochotna vidět les. Je třeba se trochu vyvázat z představ, z mylných představ, jak má báseň vypadat. Ne pro tipy, ne pro úsměvy v kritikách, aby sis vlastně přečetla přezdívky a básničkáře, kteří ti nechutným způsobem pochlebují, ale aby samotná báseň čtenáře rozechvívala. Jakým způsobem, to už závisí na tom, jak umíš, jak chceš, jak se necháš ovládnout. Myslíš, že text je srozumitelnější, pokud ho vycpeš zájmeny? Ne, je křečovitější. "Vím...//...ale vím" Působí velmi teatrálně. Taky vím, jestli vám do toho můžu kecat. :) Když jdu do papírnictví, vídám tam bloky A5, jsou krásné, mají tvrdé desky a může to být deníček. Obsahově se mi tvá "poetika" mijí účinkem. Je to deníčkový záznam, který nesnižuji, taky jsem ho psala a psala jsem to vylhaně. Jen aby to bylo napsané, vykonstruované záznamy lásky a bolesti, tím samozřejmě nechci říct, že to máš podobné, ale promítá se mi sem má zkušenost. Nemá smysl ti psát v čem konkrétně děláš chyby, nevidím v tom smysl. Ten, kdo "poezií žije" se k ní dřív nebo později dostane a zůstane u ní. Ti ostatní, ať si to vyzkouší, ale ať si nechají hodnotící věty na reálné setkání, ano? Děkuji pěkně. | ||
16.09.2008 19:32 | K dílu: Nanečisto | Don´t_worry |
Lauro, děkuju za vysvětlujicí avízo a radikální odlišnost. Hezký večer. | ||
24.08.2008 12:41 | K dílu: Vzpoura němoty | Don´t_worry |
* | ||
14.08.2008 22:00 | K dílu: letní blablabla.. | Don´t_worry |
jsem pro, aby prvním čtenářem textu byl samotný autor, provedl ty nejnutnější korektury a pak žádál o názor někoho druhého název je výstižný, okurková sezóna v rozpuku, já zamilovaná a klepu si na čelo, jestli je to nutné o létě, o události (popisně) psát; těžko popsat vnímání poezie, chci jen říct, že odentrované a zalomené řádky poezii nedělají - může to být určitý znak, který tady klame a jako názor by stačilo: blabla, je léto | ||
04.08.2008 10:09 | K dílu: HOŘKÁ | Don´t_worry |
ne | ||
19.07.2008 12:26 | K dílu: Logicky | Don´t_worry |
pár veršů bych vypíchla jako hlavní body mého soukromého manifestu, ale to už se tu dlouho nedělá :-)* | ||
05.07.2008 17:22 | K dílu: Metafora osmá Závěť | Don´t_worry |
Diano, takže prznila. :) Omlouvám se, mohla jsem si to ostatně vygůglovat. Po třech letech návrat. Kupodivu si myslím, že takováhle věc je pořád silná a neztrácí na přitažlivosti. Toho Mikuláška jsem sem asi zatáhla, aby bylo vidět, že čtu. :) Takže čtu. On to asi drfaust o mně ví, že jsem měla často problém i s nějakým pojetím básně. Abych si ho "rozkódovala"; sice využijeme konotací, záměn, asociací a kdo ví čeho, ale pořád jsem tápala, o čem vlastně drfaust píše...Taková prchlivost. Že svět drfaustových básní je až někde na měsíci sousedské planety a takové zprostředkování je nejisté. Jen jsem měla potřebu k tomu něco napsat. Mějte se hezky. | ||
23.06.2008 13:34 | K dílu: Z druhé strany | Don´t_worry |
interpretuju s trochou ironie a nadsázky směrem k básníkům; rafinovaně řezavá báseň | ||
21.06.2008 10:11 | K dílu: Akvárium | Don´t_worry |
* líbí moc | ||
20.06.2008 15:27 | K dílu: Nezlomní | Don´t_worry |
Dnešní vstup na písmák byl vskutku osudový. :) | ||
19.06.2008 13:44 | K dílu: Bez názvu.... | Don´t_worry |
Máš recht. Jako vždycky. ;-) | ||
19.06.2008 13:41 | K dílu: Bez názvu.... | Don´t_worry |
Já to teda neslyším, ale čtu a jsem z toho celá paf. :) | ||
18.06.2008 14:00 | K dílu: Tvé oči jsou holubice | Don´t_worry |
Kritiku ne. Jen názor, pocit ze čtení. Ze začátku hodně silné tušení, že jde o rituál. Prostředek nechápala. Konec. Zavřeme oči a na konci je zas otevřeme; jen podle zatnutých pěstí a vrásek kolem očí můžeme posoudit, že to nebylo příjemné. Z konce vyvodit prostředek a začátek. Znovu rekonstruovat. A líbí se mi to. Proč? Možná proto, že je to obsahově znepokojující, něco jen tušené, ale nemá to výraz hysterického vykřičence. Připomíná mi to kaligrafii. Jemné tahy štětcem se všemi detaily. | ||
18.06.2008 11:27 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Nebyl slepec. Nevím. Minulost má minulou a budoucnost psanou ve hvězdách. :) Zvědavče, ptáš se konstruktivně, jasně a stručně, za to děkuju. Jenže já ti nemohu tím stejným stylem odpovědět. Chtěla jsem Návraty říct, že návraty jsou bolavé, ale i krásné. Směju se. Návraty sem a tam. Je mi jasné, že bych z každé epizody mohla vytřískat dalších pět stran s tím, že bych vysvětlila do detailu všechny vztahy, souvislosti, kontext. Ale k čemu? Podle mě nebylo důležité to "kolem" a odkud je a kdo je Kostov, ale spíš že je a že něco prožívá. A tím byly právě návraty. Návraty domů - k rodině, návrat - ke slečně, která ho už nepřitahovala, návrat - domů, kde se cítí doma, prostě návrat. Chápu, že pokud prahneš po souvislostech, po ztotožnění se s hlavní postavou, že to tu nenalezneš, protože to nenabízím. Děkuju za ten názor, že se ptáš a že se vůbec nebojíš :) Vďaka | ||
18.06.2008 10:27 | K dílu: Zapomenutá (o Svátkovi) | Don´t_worry |
moje hlubší kritika bude následovná: * | ||
18.06.2008 10:15 | K dílu: horečka | Don´t_worry |
Hodně mi to připomíná. Výborná. | ||
17.06.2008 09:26 | K dílu: Fekální | Don´t_worry |
tady zas někdo chytil slinu:) | ||
16.06.2008 21:35 | K dílu: Chladný chvilky na podlaze. | Don´t_worry |
jestli toho řeknu málo: *, tak promiň | ||
16.06.2008 10:24 | K dílu: Touha vykřičet... | Don´t_worry |
Nekonečné básně, to je velmi trefný postřeh. Jsou tam snad i momenty, které báseň vzdáleně připomínají, ale - vnitřní monology, co já udělám. Vykřičníky a vypíšeme všemožné varianty toho, co posléze uděláme, ale stejně víme, že my ženy, to jen napíšeme a pak se sesypeme, v lepším případě schoulíme do klubíčka. Tenhle způsob týrání mi nepříjde vhod. Špatně se mi čte. Mezi úsměvem a nechutí. Když napíšu, že prozatím amerika neobjevena, odpovědí mi bude, že o ameriku se ani neusilovalo. Nechci snižovat účinky básní, to bych si nedovolila, ale povzbudivý zážitek z toho věru nemám. | ||
16.06.2008 09:48 | K dílu: Volant | Don´t_worry |
Jsem si u toho čistila zuby a řekla bych, že se tu objevil prozaický talent. Postavy připomínají karikatury, ale to jim na sugestivnosti nic neubírá. Čte se lehce, líbilo. | ||
15.06.2008 17:00 | K dílu: vrásky nebe | Don´t_worry |
nechytlo mě to; bojím se to slovo tady použít, ale nějak jsem báseň "nerozkódovala" ani mě v ní nechytla nálada nic, co by se dalo přenést | ||
15.06.2008 16:53 | K dílu: Nelítostný souboj | Don´t_worry |
V předposlední větě (ale rychle!) chybu opravit. Na fantasy nejsem, délka úctyhodná, zdravím Slatiňany. | ||
15.06.2008 15:28 | K dílu: Víc než tajně | Don´t_worry |
Potřikráte jsem se nechala unést čárkovým systémem, nakonec jsem báseň přečetla i s důrazem na obsah. Zdá se to jako banální sdělení plné kontrastů a protiřečení, ale co naplat, když se mi to líbí. Úsměv. Především poslední strofa, mánemá by ti mohla povídat. :) | ||
14.06.2008 19:24 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
zvědavče, ježkovy voči, prečo? :) Já ten názor beru, určitě ano, ale rozhodně nemám potřebu někoho testovat nebo se zahalovat do něčeho jen "jako", rádoby... Že tě to nevzalo a nijak nezapůsobilo, to je jiná. Můžu se domnívat, že je to délkou, úsečnosti, jen tím, že je to vlastně taková "črta", která nemá pořádně nic rozpracovaného. No, mrzí mě to. Ale nič se s tím dělat nedá. Děkuju za názor a ohlas. | ||
14.06.2008 14:17 | K dílu: Barva skalice tuš smrt... | Don´t_worry |
* | ||
14.06.2008 12:28 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Díky, alte. Mám se, právě jdu na velký úklid. :) | ||
14.06.2008 00:26 | K dílu: | Don´t_worry |
/ / / ... Vzdávám se řeči, a tedy toho jediného, co máme vyjma svého těla a mozku, vzdávám se řeči jako čehosi nedochůdného, co nedokáže vyjádřit nic, anebo spravedlivěji, co dokáže vyjádřit leccos, ale nic podstatného, před tím zmlkám, ustupuji do pozadí jako poražený. (Jedna loď (Laura Blair), 1994) Ivan Diviš | ||
14.06.2008 00:18 | K dílu: | Don´t_worry |
Srpnová noc je osamělá a volá po příbězích, které by ji doprovázely na pouti k ránu, a co lidí se obrací právě v tu chvíli k někomu, kdo o tom ani neví, neboť se obracejí mlčky, a mlčky volají o pomoc a často nevědí, jakou pomoc si přát. Mlčky čekají, že třeba ty pro ně vymyslíš pomoc, že poznáš, odkud se bere jejich trápení, z jaké končiny srdce. Někteří lidé volají celý život o pomoc, mlčky a úpěnlivě, široce rozevřenýma očima, široce rozevřenými prsty, aby se někdo už smiloval a řekl jim, kdo vlastně jsou. E. Petiška: Svatební noci ... a jiné lásky | ||
14.06.2008 00:17 | K dílu: | Don´t_worry |
Mezi lidmi Na všecko se mě ptají, na věk, na starosti, jenom ne na vás. Jako by ten, na kterém má radost závisí, nebyl. To psa spíš zajímá. Nanejvýš řekne sečtělá paní: Každý má něco. Ale to cvrlikají i vrabci, i vrabci. Ústa už cukají se, abych začal sám, a náhle se bojím. Marně se mé oči v oheň mění, nic nevyčtou z nich. Chtěli by jen básně, každou jinou. (Staronové básně, 1981s, 1982e, 1993) Klement Bochořák | ||
14.06.2008 00:14 | K dílu: | Don´t_worry |
stejskání | ||
14.06.2008 00:13 | K dílu: | Don´t_worry |
stejskání | ||
13.06.2008 14:51 | K dílu: schovaná tak aby tě hledali | Don´t_worry |
jsem si ze sisi málem zlomila jazyk, ale hrátky s jazykem (ne s tím, co jsem si skoro ukousla) mi přijdou funkční, že jsem nejdřív byla ostražitá, kde co kdo kuje a proč, po chvíli mě ta ostražitost přestala bavit a jsem nadšená ze zážitku - to má být pochvala; že místo, abych špekulovala, jak je věc smontovaná, okouzlil mě vlastní čtenářský zážitek (to má být zas diplomacie) | ||
13.06.2008 13:58 | K dílu: "Dobrý den, nejsem tu já?" | Don´t_worry |
možná společné myšlenky k odposlouchání | ||
13.06.2008 10:20 | K dílu: Hudba širých vod | Don´t_worry |
A víš, že to prokouklo? Myslím, že to "má" bylo dvakrát pod sebou - a znělo to asi tak: má černé vlasy, hnědé oči, má zelenou brašničku a červené boty taky má (jako neskutečně školácký popis) A asi k tomu přistupuju, čtu to s jinou náladou, protože se mi báseň líbí. Díky | ||
13.06.2008 10:02 | K dílu: vlasy | Don´t_worry |
především úvod, to ostatní zkouším vyhádat, rozluštit a posléze na sebe nechat působit; pěkné | ||
11.06.2008 22:45 | K dílu: Son-net | Don´t_worry |
další umělec od Shakespeara; myslím, že každý počin by měl být po zásluze odměněn tipem, když už jde o tak vznosnou poezii | ||
11.06.2008 14:25 | K dílu: Trpělivost | Don´t_worry |
Co napsat? Nechat tu stopu a jít. | ||
11.06.2008 00:04 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
a2a2ao, :) Díky. Tu lacinost vnímám jako osobní podnět vzniku tohodlenctoho. Už půl roku mi ta věta ležela v mobilu a jak jsem začala psát, prásk! ji sem, zpráva smazána a mně je líp. Nesnáším dluhy. Já už pár (přiznej si to: takže hodně) drobností opravila; byly to neduhy rychlého psaní. Já s tebou rozhodně souhlasím, protože uběhlo několik dní od sepsání a už mi to přijde, že to skřípe všude. Jenže neuděláš nic, krčím rameny a i přes to, že jsem u pár slov měla komentář - vybočení (a natruc vám neřeknu jakých) ze stylové roviny, tak je neopravím. V tom smyslu nejsem ignorant, řekla bych, ale pro mě by to rázem ztratilo kouzlo, neboť razím cestu, že co je nedokonalé, je krásné. Haha. Asi takhle: myslím, že jsem se mohla prezentovat lepším textem, jenže nešlo tak úplně o prezentaci, ale o moje potěšení, chvilkový elán, snahu a chuť. A pro mě pilováním a pižláním vět na hezčí - zvukově i stylisticky větné celky by se z toho stal exemplář, který nedýše! :) Nechci tuhle zprávu odesílat s vědomím, že se chci obhajovat, vůbec ne. Za pár dni po tomhle neštěkne ani poslední pes, ale ve mně radost z toho, že jsem to napsala a že jsem s tím byla víceméně spokojena, zůstane. Podle komentářů vlasy hrůzou nevstávaly, tomu jsem ráda. Lichotí mi, že si to našlo své čtenáře atd. Takže děkuju všem za pozornost, bylo mi potěšením. | ||
10.06.2008 20:03 | K dílu: Hudba širých vod | Don´t_worry |
Nejsem snad takový hnidopich, abych počítala, kolikrát se v básni opakuješ se slovesem "mít". Třikrát. :) Nikdy bych nevěřila, do jaké míry mě to může rušit. A zrovna tohle slovo oplývá četnými variantami synonym. Zkazilo mi to dojem z celé básně, protože tomu připisuji větší než velkou nedbalost. Autorský záměr není zcela vyloučen, ale...je. :) Prostě si říkám, že pokud tohle je inspirováno koncertem, tak ses tolik neodvázala, přijde mi to vypsané hodně u podlahy. Žádné drámo, osobní vpisek, ačkoli první dva verše zdají se mi být geniální. | ||
10.06.2008 19:53 | K dílu: A tráva v noci vypadá jako vodní hladina | Don´t_worry |
Teď se nejspíš taky otevřu: pokaždé, když jsem byla s chlapcem, lepila jsem si na čelo přesně takové papírky, jak mi říká, že jsem hezká, že mám oči jak studánky (hnědozelené), to abych nezapomněla. Občas jsem totiž taky chtěla být za hezkou básnířku, princeznu. Jenže by mi to stejně nikdo nevěřil. :) A pak čtu básničku a vidím v tom sebe. A možná ani ne snad sebe, jako tu touhu, závistivou, tak se usmívám. Přijde mi to pěkné, hezké, roztomilé, úsměvné. A nechci tu rozpliznout tvůj příběh, jen se snažím obnažit v celé své kráse vlastní čtenářský zážitek. Těžko na to reagovat jinak, posuzovat verše a obraty, když to vlastně skoro žádnou formu nemá. Když jdu jen kolem a buď se pocitově naladím na podobnou vlnu - a nebo ne. A že se na to koukám, jako na vemlouvavý příběh, který se lísá a lísá, ale já jako závistivá mrcha (to je prý teď taky v kursu, když nejsem ta víla) statečně odolávám. | ||
10.06.2008 13:25 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Fouckaulte, jelikož klikám, občas si všímám, tak i vidím změny. A asi by mi byla hanba nepoděkovat. Díky. | ||
09.06.2008 21:34 | K dílu: Inzerát | Don´t_worry |
trochu manýrovitě básnické a nebo čtenářsky s předsudky, ale to slovo trochu chci zvýraznit, protože jinak docela určitě pro mě nepochybně z dnešních klikanců nejlepší, tudíž skvělé, uf | ||
09.06.2008 10:23 | K dílu: Doškové střechy | Don´t_worry |
byla jsem tu* | ||
09.06.2008 09:30 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
archie, koukej, jaká jsem? pozorovateli, to jsem si mohla myslet:) Já samu sebe taky nechci omlouvat, přijmu negativní kritiku, ale je mi blbý dělat závazky a říkat - ano, ano, jak jsem motivovaná, a přitom vědět, že jsem byla ráda, když jsem tu jednu skoro áčtyřku napsala. | ||
09.06.2008 09:21 | K dílu: Dveře (odveta) | Don´t_worry |
Když musí, tak se snaž. Něžně. :) | ||
09.06.2008 09:16 | K dílu: Dveře (odveta) | Don´t_worry |
Myslím, že z toho můžu pijánko slevit. :) Ale platí z mého pohledu to, že ten konec je příliš rychlý, že ty události, které následovaly, by tam buď nemusely být a nebo by mohly být něžněji zpracované:) | ||
08.06.2008 23:57 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
pozorovateli, já sice děkuju, ale nevím, co už bych měla víc; veřejně se přiznávám k tomu, že jsem lajdák, že to je jen črta. Že jsem se chtěla zbavit jedné neustále se vtírající myšlenky. Otázkou je, proč to vkládám na písmák, ale já byla natěšená jak malé děcko na žvejku, že jsem neodolala. Věřím, že se to někomu může líbit a někomu ne, ale už si nedávám naděje, že s tímto materiálem, myšlenkou, budu někdy v budoucnu operovat. Vážně děkuju. Snad mě tu někdo chápe. :) | ||
08.06.2008 22:24 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
sid, děkuju mylenko, děkuju pěkně za čtení a za tvůj čas; chápu, někdy je očekávání velmi zrádné:) markéto, těší mě | ||
08.06.2008 21:02 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Předposlední tři věty - všude "jen", Alexi. A to tam byly čtyři. Teď vás potřebuji, kritikové všech zemí. Jsem totiž bezradná. :) A vůbec na mě nebafej něco obecně platnýho, to já nerada. Fouckaulte, ještě jednou si to po sobě přečtu, jestli tam nejsou větší zrůdnosti a pak budeme posílat pochvalné avi, ano? :) | ||
08.06.2008 16:34 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Veškerá odsazení jsem zrušila. S Times New Roman se mi to líbí víc. Užívám se publikování. | ||
08.06.2008 16:29 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Jen houšť do mě, jen se obávám, že jsem nenapravitelná, o čemž svědčí i fakt, že má poslední něco-jako-povídka zůstala ladem i poté, co jsem plna energie do ní začala šťourat a měla elán ji změnit a vylepšit. Návraty budou stejné; jen hození očkem kamsi, vlepení myšlenky, trocha vzpomínek, krapet nadšení, že zas jsem něco napsala - ale nic víc. Mrzet mě to může i za čtenáře, že na ně koukám trochu prozíravě, ale opět: asi nic víc. Zázrak v Miláně jsem zmínila proto, že to byla devadesátiminutová blbost. Uf. | ||
08.06.2008 16:13 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Wintře, já jsem zas momentálně pod vlivem Zázraku v Miláně, takže budu nejspíš mírně neorealistická. Děkuju ti, vím, jak je občas těžké formulovat přesně to, co se ti na textu nezdá. Takže si toho cením. Měla jsem v hlavě už dávno sesumírovaný název a celkem i obsah. Věděla jsem, co chci psát a možná i proč. Být na jednu áčtyřku vyplněný, to asi nejde úplně nejlépe. Chci říct: ano, máš pravdu, ale nevidím to jako negativum. Jsou to prostě v plurálu návraty a to je motiv i téma zároveň. Něčeho se dotýkám a něco nechávám ladem. Vím o to. Nechci se bránit, není proč, protože jsi to dokázal trefně pojmenovat..., ačkoli termín dravě povrchní mě uráží, i když proti tvé i Vaculíkovy ostrosti nemám ani fň. :) | ||
08.06.2008 12:31 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Alexo, díky. Až se v tom trochu zorientuji, dám ti vědět. Prozatím mi to zní jako - to se mi tam nelíbí, protože nelíbí - a já si zas pro sebe říkám, že se mi to tam líbí. Začarovaný kruh. Nedívám se na to ještě s nadhledem, dej mi den a budu reagovat. Doufejme, že adekvátně. Na opakování jsem velká frajerka:) | ||
08.06.2008 12:17 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
O to se s tebou ani nepřu. | ||
08.06.2008 12:07 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Já vím, přepsat a vepsat dalších milión přesahů. Tahle nadrženost má přesah. Tahle jo. | ||
08.06.2008 12:07 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Já vím, přepsat a vepsat dalších milión přesahů. Tahle nadrženost má přesah. Tahle jo. | ||
08.06.2008 12:03 | K dílu: Návraty | Don´t_worry |
Dialog mě neba, první dvě "promluvy" říká on. Jen jsem nevěděla, jak to dát k sobě. Trochu to zkusím graficky pospojovat. Nadrženost Intry je jen prvotním znakem k návratu. :) Ale jinak mě to zas celkem ba. Dík. | ||
07.06.2008 23:12 | K dílu: Odpolední imprese | Don´t_worry |
Fajn, tomu jsem jedině ráda. | ||
07.06.2008 22:06 | K dílu: Odpolední imprese | Don´t_worry |
Achich ouvej, jestli to mám brát jako pokus o básnickou miniauturu, pak je to slabota. Jinak, tím tě asi nepřekvapí nikdo, ten pocit znám, ale bojím se oddávat takovým orgiím, jakože - nikdo mi nerozumí, sama proti všem atd. Většinou je příčina takového černobílého vidění jinde. | ||
07.06.2008 22:00 | K dílu: Dveře (odveta) | Don´t_worry |
Jak: detaily spojující text? Myslíš nějaké hlubokovýznamové malilinkaté odkazy, které budou čtenáře na každém kroku upomínat, že jde o něco víc? Je to zapotřebí? Jak jsem řekla, pro mě tahle epizodní povídka má smysl, protože ji nevnímám jako úsek něčeho nepatrného, co někde začalo a končí vyúčtováním skla. A asi jde opravdu o nuance, ktrak to čtenář cítí, protože jsem záhy chtěla vytasit spící babičku. Ten popis mi jasně sedí. Nechci říct, že je to mistrovské, ale je to doslovné. Co víc si přát, než jasný obraz v hlavě, onu představu, že je tomu skutečně tak? Spící babička, rozvrzané parkety, ona chtěná klukovská plíživost. Nevím, mně to sedí a asi bychom šli pocit proti pocitu, což nemá význam. | ||
07.06.2008 21:46 | K dílu: Dveře (odveta) | Don´t_worry |
Teď dostanu pár pohlavků za to, co si to dovoluji ptát, když jsem k tomu sama nic nenapsala. Byla to pouze bezprostřední reakce. Co je mi na tom textu asi nejsympatičtější, je lehkost, která z povídky - jedné události přímo kyne. A snad jediné, co mi nebylo úplně po chuti, byl bílý plášť, ale to je nejspíš můj problém, který se nevztahuje na jednu věc konkrétně. Co se týče slova „přesah“, tak u mě funguje, protože postava Petra nezačíná pouhou epizodkou, vhozením do děje. Spíš si říkám, co má ten kluk za problém. Parkety jako rozmrzelý alarm a všechny ostatní rekvizity mě vtahují, že se až divím, jak to na mě působí, jak cosi očekávám a ona předvídatelnost textu stejně ke konci zatočí doprava, takže mě to švihne nazpět a musím číst předkládaný text a ne své myšlenky. Zprvu jsem si myslela, že mě ten odtažitý a nejspíš neutrální vypravěč nedostane, dokonce ani moralizující závěr, který dělá tytyty. Líbí se mi styl, jazyk a pojetí. Totiž, umím si představit i další varianty téhož textu, ale opravdu záleží na tom „jak“ se s tím každý vypořádá. Jen si myslím, že ke konci je to uspěchané, že archie to potřeboval nějak uzavřít, zacyklit a inspirací mu mohl být celovečerní film podle skutečné události, který ještě pět minut po skončení filmu dovysvětluje dalších padesát let života protagonistů…Jo, druhá věta je vážně úsměvná. Stačila by jen pomlčka, snad? StvNe, tvá věta má tolik nosných informací, že se až skoro bojím, že jde o vtip. A tak to i beru. | ||
07.06.2008 21:24 | K dílu: Dveře (odveta) | Don´t_worry |
Mohu se, pánové, zeptat, kam byste si takový přesah asi tak představovali? :) | ||
06.06.2008 19:11 | K dílu: Nechci psát báseň | Don´t_worry |
Pobavila mě. :) | ||
06.06.2008 11:36 | K dílu: HOŘKÝ SONET | Don´t_worry |
Nezaujatě se mi náhle podlomila kolena...:) | ||
05.06.2008 23:20 | K dílu: Zdá se, že ptáci zpívají nějak hlasitě tento rok | Don´t_worry |
viz Honzík | ||
05.06.2008 14:18 | K dílu: Básně sedmnácti jar | Don´t_worry |
Jsem úplně postříkaná city. To tu ještě nebylo :) | ||
05.06.2008 00:08 | K dílu: | Don´t_worry |
Jestli mi sem chceš vložit básničku mého stylu, posluž si. Estrády si jinak, buď tak hodný, odpusť. Já tě pozoruju, čtu a nestačím se divit. Nejde o to, že bych z nitra duše s tebou potřebovala nesouhlasit a v ledasčem se neshodnout, ale tvé hloupé ataky a dělení na krásnou a ošklivou tvorbu jsou zcestné. Capslock zhasni, není třeba jím svítit, mluvíš česky a prdýlka je výmluvná dost. | ||
04.06.2008 23:56 | K dílu: Po stopách Williama Shakespeara - soutěž | Don´t_worry |
Jdeš proti proudu, když demonstruješ ... blbost, kde se dá. |