08.11.2016 14:35 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
No tak, nechovejte se tu jako v ringu - a oddělujte "psaní" a "život". Nikdy milá Careful nepoznáš ani sama sebe, natož někoho jiného. Koho to jako znáš, mě? Mám doma bezvadného hodného mužského, co nakupuje a vaří večeře, dojede pro mě kdykoliv na večírek a navíc je i sexy... ;) - nepůjčuji, nedělím se.. ALE PSÁT MOHU I DÍKY NĚMU o čem chci - a já píši většinou o tom, co se lidem moc nelíbí, ale co jich spousta důvěrně zná... Ten text je prostý, ale něco sděluje.. něco, co bychom měli všichni změnit.. Nebo ne? Možná ne, možná si uzákoníme pedofilii a nerovnoprávnost žen.... vše je možné... |
||
04.11.2016 09:27 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
Lnice - zkusila jsem to, v té době naprosto z mého pohledu maximálně - z dnesšního ale ............. ten blog není jen o tom jménu.. doopravdy je hezké každé jméno, když se vyslovuje hezky a s láskou.. ten blog je o vztahu dvou lidí a o tom, jak si dovedou a nebo nedovedou vyjít vstříc.. a to se nakonec v tom vztahu i projeví... ale.. to je tak nějak už pod čarou.. :) Díky... |
||
03.11.2016 12:11 | K dílu: ve vaně | toyenka |
Asi jste to nezažil.. já ano.. ne jednou... |
||
03.11.2016 11:51 | K dílu: Až mě uvidíš | toyenka |
:) Potěšilo.. :) |
||
03.11.2016 08:54 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
No, kdybys to dočetla, tak bys věděla, že se chováš jako Natálie.. přs kopírák - něco by ti to možná napovědlo o tvých vzorcích chování.. kdybys to tedy někdy chtěla hledat.. :) - jinak samozřejmě chápu, mě toho také nebaví spousta číst.. Děkuji za tvůj čas. |
||
02.11.2016 16:50 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
Jo jo.. Matylda, co má za dceru Rozárku.. koukni do kalendáře.. nakonec je ta Rozárka fakt po ní... :) :) |
||
02.11.2016 16:45 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
Vždyť to zkus.. :)
|
||
02.11.2016 16:37 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
jo jo.. to máš pravdu.. proto jsem od něj utekla.. nejsem totiž Natálie, ale Matylda.. :) |
||
02.11.2016 16:35 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
jo jo.. to máš pravdu.. proto jsem od něj utekla.. nejsem totiž Natálie, ale Matylda.. :) |
||
02.11.2016 16:29 | K dílu: Jméno dítěti dává přece matka! | toyenka |
No vidíš, nedokáže... :) Nebo dokáže - ale každý po svém.... :) |
||
02.09.2016 09:24 | K dílu: Nesvéprávná | toyenka |
Chtěla bych vám všem říci, že ten příbeh, co jsem zkusila popsat, se skutečně udál.. neumím to zatím tak, aby to skutečně tu realitu, která je ještě hlubší, než dokáži popsat -vykreslilo.. Přesto na ta slova reagujete a každý o svém. Znqamená to, že každý tyto situce vnímáte a prožíávte jinak. Moje Matylda si ale skutečně prožila okamžiky, kdy se propadala do bezživotí a myslela na své dítě a nechápala, že takto může vypadat láska - že se takto k ní chová člověk, co ji měl v životě pomáhat a brátnit.. a.. kterému porodila a vychovala 3 děti..
A pak přišly ty chvíle - co s tím, žít s ním dál (jak to vyžaduje společnost, která partnera nezná v těchto chvílích a považuje ho za úctyhodného otce rodiny) - a nebo tu situaci řišit? A jak řešit? A.. z čeho pak žít? Matylda.. děti.. vždyť oni musejí jíst a někde bydlet...
Mějte krásné dny. |
||
02.09.2016 09:12 | K dílu: Nesvéprávná | toyenka |
Chtěla bych vám všem říci, že ten příbeh, co jsem zkusila popsat, se skutečně udál.. neumím to zatím tak, aby to skutečně tu realitu, která je ještě hlubší, než dokáži popsat -vykreslilo.. Přesto na ta slova reagujete a každý o svém. Znqamená to, že každý tyto situce vnímáte a prožíávte jinak. Moje Matylda si ale skutečně prožila okamžiky, kdy se propadala do bezživotí a myslela na své dítě a nechápala, že takto může vypadat láska - že se takto k ní chová člověk, co ji měl v životě pomáhat a brátnit.. a.. kterému porodila a vychovala 3 děti..
A pak přišly ty chvíle - co s tím, žít s ním dál (jak to vyžaduje společnost, která partnera nezná v těchto chvílích a považuje ho za úctyhodného otce rodiny) - a nebo tu situaci řišit? A jak řešit? A.. z čeho pak žít? Matylda.. děti.. vždyť oni musejí jíst a někde bydlet...
Mějte krásné dny. |
||
30.08.2016 09:49 | K dílu: Nesvéprávná | toyenka |
CAREFUL - omlouvám se, ale větší pitomost, než co jste tu předvedla, jsem tedy nikdy neslyšela. Vy o tématu evidentně vůbec nic nevíte... |
||
26.08.2016 15:56 | K dílu: Nesvéprávná | toyenka |
Mně nikdy rodiče neuhodili, nikdy jsem od nich nebyla bita. Můj táta by nikdy nikoho neuhodil - natož ženskou... Chci říci, že toto téma je pro mě fascinující a je pro mě také fascinující, co mnozí považují za samozřejmé.... |
||
26.08.2016 15:49 | K dílu: Nesvéprávná | toyenka |
Mně nikdy rodiče neuhodili, nikdy jsem od nich nebyla bita. Můj táta by nikdy nikoho neuhodil - natož ženskou... Chci říci, že toto téma je pro mě fascinující a je pro mě také fascinující, co mnozí považují za samozřejmé.... |
||
26.08.2016 15:03 | K dílu: Nesvéprávná | toyenka |
Domnívám se, že většina žen v neutěšených vztazích setrvá a neodejde. Domnívám se, že v naší společnosti není cosi v pořádku: ~~Nemá se to - ale vyslechla jsem nechtěně část rozhovoru, který se mi stále vrací a děsí mě. Přemýšlím, zda je ta situace standardní a jak to vlastně v našich rodinách je? Dcera: „Mami, je to můj táta a já ho mám ráda. Chová se přece jako každý jiný mužský – každý chlap občas ženskou zmlátí, to je normální, co pořád máš? To je přeci běžný, nevyčítej mu to. Je hodný, není zlý, je nešťastný, nějak se mu v životě nedaří, tak pak občas vylítne, no, je to vlastně cíťa.. Zase tak nic moc hrozného ti neudělal, ne? Vždycky jsi to zvládala..“ Matka: Tvůj otec je nešťastný, protože je zlý a nikomu nic dobrého (kromě sebe) nepřeje. Pleteš se, muži nemlátí ženy, to je nenormální a není nutné ani správné to snášet. Děti mívají rády i rodiče, kteří na nich páchají násilí – je tedy normální, že ho máš ráda. V pořádku není ale tvůj náhled na muže, který sis od svého otce odvodila – nikdy nikomu netoleruj uhození, násilnosti, urážení, manipulaci ani psychické týrání. Nenech se citově vydírat, holčičko… --------------------------------------------- Čas plyne a dále se odvíjejí osudy matky i dcery. Která z nich má pravdu? Každá svou? Proč matka vychovala dceru s takovýmito názory a pohledem na svět? A proč se dcera diví matce? Tolerovat či netolerovat násilí? Vážně každý chlap někdy ženskou zmlátí a je to normální, běžné? Ženy se to mají naučit tolerovat? Nejde o muslimky, o ženy jiných kultur - jde o Češky, Evropanky..
|
||
25.08.2016 17:16 | K dílu: Nesvéprávná | toyenka |
Agáta - ve skutečnosti to bylo ještě neuvěřitelnější.. ;) Jedině přes zážitky domácího násilí se dá trochu pochopit mechanismus fungování islámu.. asi divné, ale je to tak.. |
||
25.06.2016 10:43 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Carerful Velice děkuji za vaše hodnocení - tolik odkrytého narcismu na jednom místě jsem už dlouho nečetla. Zajímavé, jak lidé při čtení tohoto průměrného, velice jednoduchého textu odkopávají vlastní osobní nastavení a povahu. Možná tak za 20 let pochopíte, co ten jednoduchý text ostatním sděluje. On je totiž o lidství a vzájemnosti.. o tom, jací k sobě navzájem jsme a nebo nejsme. Ale tak daleko jste ještě v životě asi nedošel... |
||
23.06.2016 22:23 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Děkuji všem za příspěvky, je to můj vlastní skutečný příběh, jak jsem ho prožila.. jen to v reálu bylo drsnější.. Jen Pospíšil se jmenoval jinak.. |
||
13.06.2016 00:19 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
lawenderr předpokládám, že paní doktorka v tichosti pokutu uhradí a po nikom náhradu chtít nebude. Jen v ní zůstane hořkost.. a možná se jednou stane, že někdo z těch, kdo se k ní neuměli slušně chovat a neprojevili lidskost, či jejich blízcí.. budou potřebovat její pomoc - a dojde jim to až po letech.. (už jsem to tolikrát zažila, že bych se nedivila.. ) Lékaři často řeší po telefon pacienty.. někteří jim své číslo dají a někteří ne..
|
||
12.06.2016 14:24 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar - sebevědomí vám rozhodně nechybí. Buď to dotáhnete hodně daleko, nebo si pěkně namelete čichometr ;) Je otázka, která varianta je lepší... |
||
12.06.2016 14:17 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar - sebevědomí vám rozhodně nechybí. Buď to dotáhnete hodně daleko, nebo si pěkně namelete čichometr ;) Je otázka, která varianta je lepší... |
||
12.06.2016 14:15 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar - udivuje mě, že jste četl tolik děl Kláry Samkové, že bezpečně rozpoznáte její rukopis... ale budiž, každý má nějaký vkus, proč byste nemohl číst její dílka.. |
||
12.06.2016 13:51 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar - udivuje mě, že jste četl tolik děl Kláry Samkové, že bezpečně rozpoznáte její rukopis... ale budiž, každý má nějaký vkus, proč byste nemohl číst její dílka.. |
||
12.06.2016 13:48 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar - udivuje mě, že jste četl tolik děl Kláry Samkové, že bezpečně rozpoznáte její rukopis... ale budiž, každý má nějaký vkus, proč byste nemohl číst její dílka.. |
||
12.06.2016 13:44 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar jen poznámka pod čarou - tu Kláru Samkouvou jsem z textu mohla vypustit, ale jedná se o blog pro idnes a navazuje volně na předchozí, který byl věnován této dámě. Nechtěla jsem text měnit. Takže si užívejte "kýčů" jak je libo.. |
||
12.06.2016 11:39 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar jen poznámka pod čarou - tu Kláru Samkouvou jsem z textu mohla vypustit, ale jedná se o blog pro idnes a navazuje volně na předchozí, který byl věnován této dámě. Nechtěla jsem text měnit. Takže si užívejte "kýčů" jak je libo.. |
||
12.06.2016 11:31 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar jen poznámka pod čarou - tu Kláru Samkouvou jsem z textu mohla vypustit, ale jedná se o blog pro idnes a navazuje volně na předchozí, který byl věnován této dámě. Nechtěla jsem text měnit. Takže si užívejte "kýčů" jak je libo.. |
||
12.06.2016 11:16 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar jen poznámka pod čarou - tu Kláru Samkouvou jsem z textu mohla vypustit, ale jedná se o blog pro idnes a navazuje volně na předchozí, který byl věnován této dámě. Nechtěla jsem text měnit. Takže si užívejte "kýčů" jak je libo.. |
||
12.06.2016 11:15 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Movsar jen poznámka pod čarou - tu Kláru Samkouvou jsem z textu mohla vypustit, ale jedná se o blog pro idnes a navazuje volně na předchozí, který byl věnován této dámě. Nechtěla jsem text měnit. Takže si užívejte "kýčů" jak je libo.. |
||
12.06.2016 11:12 | K dílu: Tramvaj k Vyšehradu | toyenka |
Nemuselo.. ale odehrálo.. a nikdo té lékařce nepomohl, všichcni jenom civěli... a někteří byli zřejmě i spokojenia přáli jí to... Já to cítím jinak - ona přivedla na svět mou vnučku. I já z toho člověka cítila strach, koho všechno to pražské dopravní podniky musejí zaměstnávat, asi musejí mít velku nouzi o lidi.... |
||
09.05.2016 15:17 | K dílu: Něco se dívá | toyenka |
Díky za hezké čtení :) | ||
14.08.2015 22:23 | K dílu: Znásilněná? Zavřít!! | toyenka |
Podívejte "Zdendo", nevadí mi jakékoliv slušně řečené názory, to patří k životu, ale nikdy si nebudu zvykat na vaše vulgarismy - pokud vám ty sprosťárny doma rodiče tolerovali, tak to nečekejte ode mě. Pro mě je slušnost základní návyk, který si musí každý, kdo se mnou komunikuje - osvojit... Nashledanou v slušných časech. Pokud se budete vyjadřovat vulgárně, budu vás mazat, to si pište. |
||
14.08.2015 18:51 | K dílu: Znásilněná? Zavřít!! | toyenka |
Podívejte "Zdendo", nevadí mi jakékoliv slušně řečené názory, to patří k životu, ale nikdy si nebudu zvykat na vaše vulgarismy - pokud vám ty sprosťárny doma rodiče tolerovali, tak to nečekejte ode mě. Pro mě je slušnost základní návyk, který si musí každý, kdo se mnou komunikuje - osvojit... Nashledanou v slušných časech. Pokud se budete vyjadřovat vulgárně, budu vás mazat, to si pište. |
||
14.08.2015 14:01 | K dílu: Znásilněná? Zavřít!! | toyenka |
Je to děsivé, tak jako je děsivý islám - umíte to změnit? Oni v tom žijí a budou v tom učit žít i nové generace, je to děsivé, je to jejich životní vzorec.. Ta věta neznamená, že se s tím jako autor smiřuji a nebo dokonce souhlasím - je to vyjádření děsivé bezmoci... a stavu, jak je..
|
||
14.08.2015 13:46 | K dílu: Znásilněná? Zavřít!! | toyenka |
Je to děsivé, tak jako je děsivý islám - umíte to změnit? Oni v tom žijí a budou v tom učit žít i nové generace, je to děsivé, je to jejich životní vzorec.. Ta věta neznamená, že se s tím jako autor smiřuji a nebo dokonce souhlasím - je to vyjádření děsivé bezmoci... a stavu, jak je..
|
||
14.08.2015 13:43 | K dílu: Znásilněná? Zavřít!! | toyenka |
Je to děsivé, tak jako je děsivý islám - umíte to změnit? Oni v tom žijí a budou v tom učit žít i nové generace, je to děsivé, je to jejich životní vzorec.. Ta věta neznamená, že se s tím jako autor smiřuji a nebo dokonce souhlasím - je to vyjádření děsivé bezmoci... a stavu, jak je..
|
||
14.08.2015 13:36 | K dílu: Znásilněná? Zavřít!! | toyenka |
Je to děsivé, tak jako je děsivý islám - umíte to změnit? Oni v tom žijí a budou v tom učit žít i nové generace, je to děsivé, je to jejich životní vzorec.. Ta věta neznamená, že se s tím jako autor smiřuji a nebo dokonce souhlasím - je to vyjádření děsivé bezmoci... a stavu, jak je..
|
||
14.08.2015 12:23 | K dílu: Znásilněná? Zavřít!! | toyenka |
Ty vole, Zdendo, mělo tě to děsit, chápeš to? |
||
02.08.2015 13:30 | K dílu: Arabka | toyenka |
Fajn, jako máma tří dcer v podobném věku a babička 4 vnoučat to přežiju, být v něčím hledáčku za to, že se mi líbí životní elán dnešního mládí :) |
||
01.08.2015 12:12 | K dílu: A pomažeš domu, ty couro! | toyenka |
Asi se fakt dobře nestaraly, když jsi to tak pochopil, asi určitě to byly obě mrchy.. co se nestarají o dítě, jen si užívají - ne? Proč nad tím vůbec váháš? Správná matka je přeci doma s dítětem, sedí s ním na pískovišti a nechá se zajistit manželem, tak to vidí většina - tohle byly mrchy, chodily si do práce.. hrůza.. i ty sis toho všiml.. souhlas. Když něco rozeberu více z nějakého důvodu - zdá se to rozvláčné, když ten text napíšu v rychlém spádu - je narychlo dovyprávěný.. Je to, jak to je.. a každý to chápe podle svého vnímání, každý máme totiž jiné. Někdy je třeba něco z nějakého důvodu zopakovat.. a někdy je třeba rychle skončit, protože nemá cenu kolem toho dál chodit.. Přívlastky dělají text barevnější - ale zpomalují jej. Nenapadlo tě, že mi šlo o to, aby čtenář ty dvě samotné holčičky na pískovišti přímo viděl? Ráda si textem hraji.. Díky za připomínky tvých očí :) |
||
21.07.2015 12:57 | K dílu: První cesta vlakem a dědova dýmka | toyenka |
Hezky se to čte.. sladkobolná nostalgie vzpomínání.. |
||
21.07.2015 12:54 | K dílu: A pomažeš domu, ty couro! | toyenka |
Díky moc za přečtení :) I za snahu (ta se cení nejvíc) :) :) |
||
14.07.2015 15:43 | K dílu: Peristaltika | toyenka |
Vím, že to je rozvláčné. Prostě tenhle styl psaní miluju, i když to ostatní neradi čtou. Naopak mě se líbí začátek a konec je k ničmu, tak píše každý :) - hlavně, ať to odsejpá.. vím, vím.. Vlastně tomu říkám "malování písmenky".. nejde tam o akci a spád, ale o vylíčení situace... vtáhnutí do barvy a té chvíle.. Nedá se to nikde publikovat :) je to moc pomalé a takhle si můžu psát doopravy jenom sama pro sebe a několik málo duší podobné krevní skupiny.. ale i tak děkuji za přečtení :)
|
||
13.07.2015 11:20 | K dílu: A pomažeš domu, ty couro! | toyenka |
dávám palec nahoru za postřeh :) A všem děkuji za příspěvky.. |
||
08.07.2015 15:23 | K dílu: Přefiknu ji...!! | toyenka |
Já to spíš prodloužím... |
||
08.07.2015 15:22 | K dílu: Osvobodíte otroka, svobodu mu stejně ale nevrátíte | toyenka |
Ok, jednou to všechno spojím do celistvého textu.. díky za přečtení, máte to správně, je to jen část z celku. |
||
19.06.2015 12:21 | K dílu: Přefiknu ji...!! | toyenka |
Díky všem za připomínky - já tam zapomněla napsat, že jde o součást delšího textu.. takže to, co někomu zde může chybět (rozuzlení, i předchozí děj - to je jinde.. omlouvám se - bylo by to sem příliš dlouhé) Potěšil mě ten "lidský rozměr" - o ten mi tam jde.. |
||
18.06.2015 10:52 | K dílu: Přefiknu ji...!! | toyenka |
Dobrý postřeh - to ještě do textu dodělám - protože to nešlo vynést ani rozříznuté, proto nejprve rozměřoval ta okna, jestli to projde "v přefiknutém stavu" .. je to prvek absurdity.. Díky za reakci.. :) |
||
03.06.2015 16:57 | K dílu: Seřezala jsem ji rákoskou, pane řediteli | toyenka |
Díky, já se prostě v těch popisech moc vyžívám a nikdy si neuvědomím, že to zpomaluje a brzdí text.. Díky za přečtení a za názor :) Když ty názory čtu, tak mě to vede k tomu, že bych ze psaní měla vynechat to, co se líbí mně a víc to přizpůsobit čtenáři.. protože většině se líbit ty mé zdržující úchylky v popisnosti nebudou.. :) Budu se to snažit vzít víc k srdci.. Díky moc :)
|
||
03.06.2015 16:44 | K dílu: Seřezala jsem ji rákoskou, pane řediteli | toyenka |
Díky, já se prostě v těch popisech moc vyžívám a nikdy si neuvědomím, že to zpomaluje a brzdí text.. Díky za přečtení a za názor :) Když ty názory čtu, tak mě to vede k tomu, že bych ze psaní měla vynechat to, co se líbí mně a víc to přizpůsobit čtenáři.. protože většině se líbit ty mé zdržující úchylky v popisnosti nebudou.. :) Budu se to snažit vzít víc k srdci.. Díky moc :)
|
||
03.06.2015 11:04 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Lakrov - moc děkuji za komentář, člověk potřebuje nějakou reflexi na své psaní a zdvořilostní fráze tomu moc nepomohou :) Co se týká "míchání kafe" - také to tak vnímám, nicméně jsem si nakonec řekla proč ne, text je o toku myšlenek nad chladnoucí kávou. Kameninový hrníček tahal za uši i mě - ten nějak musí zmizet :) Jinak moc neřeším, jestli jde o povídku či fejeton - pro mě je důležité téma, nejraději bych se nedržela žádného útvaru a označila text za volnou prózu v cyklu životní příběhy, nebo něco na ten způsob. Jedná se o cyklus příběhů, kdy jeden souvisí s druhým a dohromady mají řešit problémové vztahy mezi lidmi, vztahovou manipulaci, ovládání člověka člověkem až do absurdních konců.. protože mám hodně široké téma, nebudu zásadně měnit tento text (jen drobně - viz hrníček :) - a budu pokračovat dál.. dalším příběhem.. :) Ještě jednou moc děkuji za dobře míněné rady a pomoc.. budu ráda, když je budu moci číst i v budoucnu.. T.
|
||
31.05.2015 18:46 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Děkuji všem za komentáře. Jedná se o text, náležející do uceleného cyklu povídek - více zde: http://drobnakubalik.blog.idnes.cz/c/464045/bily-kruh-bezpeci-uvodni-text-cyklu.html |
||
28.05.2015 10:06 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Alexka - je to nepochopitelné, ale ti lidi, kterých se to týká, to nevidí. Člověk sám u sebe problémy nevidí - vidí je u druhých :) - a proto o tom píšu, aby si každý srovnal v hlavě, co ano a co již ne.. |
||
28.05.2015 10:03 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Díky, Diano - ráda píšu o mezilidských vztazích. |
||
27.05.2015 09:12 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Neumím se ztotožnit se zdejšími kategoriemi, na které je rozdělena próza - a nepustí mě to do nějaké "obecné kategorie". Jedná se o literaturu faktu, nikoli o povídku - píši o životě, o mezilidských vztazích. Proč? Protože lidé sami u sebe nevidí problémy, které dovedou u jiných velice snadno řešit - u jiných je to přeci jednoduché, jasné. Kdež to u mě - "je to přeci něco jiného, složitého".. Ne není, většina z nás prožíváme podobné problémy s podobným řešením - a to mé psaní má pomoci těm, kteří se cítí v bezvýchodné situaci.. třeba už jenom tím, že někdo prožíval něco podobného. Ano, fejeton to není. Ale povídka také ne.. Kam to tedy zařadit? Vyhovovalo by mi to dát do kategorie "próza" - bez rozlišení, jaká - nešlo to ale.. Všem moc děkuji za reakce. | ||
26.05.2015 14:01 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Děkuji za názory :) Pomůže mi to v dalším psaní. Podnětná ej pro mě hlavně část: ... je víc než pravděpodobné, že rozhodnutí opačné, proti svému vnitřnímu přesvědčení, přinese ještě větší zkázu..
Je tu otázka, proč se člověka rozhodne dělat něco proti svému přesvědčení? odpověď: Protože si myslí, že to tak je správně.. a to proto, že ho někdo takto nastavil.. někdo mu takovýto vzorec chování předal.. = a přesně toto je mé téma :) Moc děkuji.
|
||
26.05.2015 13:46 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Souhlasím, fejeton to asi není - ale rozsah "rubrik" písmáka mi nedal moc na výběr. Je to něco jak literatura faktu. Próza. Jinak pohledy lidí jsou různé, ano, někdo se domnívá, že 37 = stará (není to můj osobní názor :), ale setkala jsem se s ním )
|
||
26.05.2015 12:53 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | toyenka |
Díky, já k tomu časem přidám rozvinutí :) :) |
||
30.03.2012 14:25 | K dílu: O čertech a ledních medvědech | toyenka |
Děkuji za toto dílko, měl by si ho přečíst každý psycholog, který pracuje s dětsou duší, každý soudce, který rozhoduje o dětském osudu. Nikdo tak hezky nevyjádřil fakt, co pro dítě znamená máma a táta.. jak to doopravdy je. Prostě Díky. | ||
07.07.2011 17:19 | K dílu: Herešova krčma | toyenka |
ano, Hereška v Poličce. Současný čtenář vyžaduje akci a spád, vím. Ale toto je jiný styl psaní - je pro čtenáře, který má čas a chce vychutnat kouzlo chvilky, kdy se v textu přenese jinam. Ale máš pravdu, že pro dnešní uspěchanou dobu to není :) Ale je to můj styl.. a zůstane :) | ||
10.10.2008 10:54 | K dílu: Dárek | toyenka |
tohle je Toy.. prave takhle.. je v tom vyzva.. ze na konci uz to bude jedno.. ktery z tech koralku byl drahokam.. a.. hruza.. protoze az na to kdokoli z nas prijde.. tak bude vedet.. ze je na konci.. | ||
09.10.2008 17:10 | K dílu: Variace 1 | toyenka |
Já naopak doufám, že ten Čas tě změní a že se změní i to, jak budeš psát.. :) Držím palce.. | ||
22.05.2007 14:00 | K dílu: Žena | toyenka |
hm... hmmm.. a chyba byla na ci strane? ;) Svet neni cernobily... jsou jen odstiny sedi.. a jeste je kazdy vidi jinak syte........ | ||
22.05.2007 11:49 | K dílu: Žena | toyenka |
No, ono to je vytržený ze souvislýho textu.. třeba bys potřeboval větší prostor.. abys prohlédl.. :)))))))))))) | ||
22.05.2007 11:12 | K dílu: Žena | toyenka |
jasný.. upálit, roztrhat.. co s tim.. | ||
22.05.2007 09:09 | K dílu: Okem kočičím | toyenka |
Tohle je pracovní verze.. je to součást textu.. jedné povídky.. dokresluje jen tu atmosféru.. jakési podbarvení.. :) | ||
19.05.2007 08:37 | K dílu: Zabal si svá zavazadla! | toyenka |
Zaujalo me, proc ses pustil do tematu, ke kteremu nemuzes mit vztah.. osobni.. Jako bys to nekde odkoukal.. formu to ma, ale premyslim, ze toto nemuze byt tvuj prozitek.. Proc ne.. je to hrave, dobre.. :) Ale zvlastni tema.. :) | ||
18.05.2007 22:57 | K dílu: Šel v soumraku pískem pláže | toyenka |
Gemina: vis, zes mi udelala radost? :) toy | ||
17.05.2007 15:33 | K dílu: Andělé | toyenka |
Kazdy napsany utvar ma sveho ctenare.. :) Tohle neni pro tebe.. dnesni doba je uspechana a vyzaduje napadite zkratky.. ja se do dnesni doby nehodim..ale neznamena to.. ze by to bylo spatne.. :) Jednou mi nekdo rekl.. nebudes mit hodne ctenaru..ale ti co prijdou.. budou ti z tech nejnarocnejsich.. :) Hezky den.. :) Kazdy.. si musi najit to sve.. a ja proste jen pisu pro omezeny okruh lidi.. :) Malokdo .. se tam zaradi.. :) | ||
17.05.2007 15:21 | K dílu: Andělé | toyenka |
No tak se nerozciluj a kritizuj.. ja jsem trochu ostrjesi, tak se hned nelekej.. dlouho jsem tu nebyla.. tak si to uzivam.. :))) Ja si na tebe priste vezmu rukavicky.. z jelenice.. :) Prezrala bylo na me.. :) | ||
17.05.2007 15:21 | K dílu: Andělé | toyenka |
No tak se nerozciluj a kritizuj.. ja jsem trochu ostrjesi, tak se hned nelekej.. dlouho jsem tu nebyla.. tak si to uzivam.. :))) Ja si na tebe priste vezmu rukavicky.. z jelenice.. :) Prezrala bylo na me.. :) | ||
17.05.2007 15:20 | K dílu: Andělé | toyenka |
No tak se nerozciluj a kritizuj.. ja jsem trochu ostrjesi, tak se hned nelekej.. dlouho jsem tu nebyla.. tak si to uzivam.. :))) Ja si na tebe priste vezmu rukavicky.. z jelenice.. :) Prezrala bylo na me.. :) | ||
17.05.2007 15:15 | K dílu: Andělé | toyenka |
no to víš, v důchodu se vrhnout na poezii.. to je odvaha.. :)))))))))))))))))) | ||
17.05.2007 15:15 | K dílu: Andělé | toyenka |
no to víš, v důchodu se vrhnout na poezii.. to je odvaha.. :)))))))))))))))))) | ||
17.05.2007 15:15 | K dílu: Andělé | toyenka |
no to víš, v důchodu se vrhnout na poezii.. to je odvaha.. :)))))))))))))))))) | ||
17.05.2007 15:12 | K dílu: Andělé | toyenka |
Četla jsi, co jsem napsala? Báseň není vzorec.. nikdy nikomu nekaž, co má mít a co ne.. To tu bylo dřív.. Báseň je projev.. někoho.. a.. bud tam tu pointu najdes, nebo máš smůlu.. :) Samozřejmě máme každý právo na názor.. ale dávej si pozor, abys.. připustila právo na tvorbu.. a nevnucovala své vzorce.. Každý má jiné oči.. ano, souhlasím, je to dlouhé.. přesto jsem se nerozpakovala z nějakého důvodu to nechat v celku.. protoze jsem to já.. a protoze si nenechám říkat, jak dlouhé sukně mám nosit.. :) Protože právě mám v očích tenhle rozměr.. je to momentální záležitost vidění.. velice subjektivní.. | ||
17.05.2007 15:06 | K dílu: Andělé | toyenka |
:)) autorka je přezrálá, proto si dovoluje, co jiní ne, proto se vykecává a proto jí je svazování formou kdesi.. :))) a prostě se v tom psaní kochá.... ;) | ||
17.05.2007 15:04 | K dílu: Královská vášeň | toyenka |
náznak zkratky, co všichni milují, obrázek krátký.. říkáš si boduji.. | ||
17.05.2007 14:57 | K dílu: Andělé | toyenka |
Zase geometrie? Boze zachran me.. kolikrat ja uz tu psala.. ze psat neznamena prevadet pismena do matematickych vzorcu.. prochazet body A B C... kam az? :)) Uz ti nekdo rekl.. ze psat.. je vzit nekoho za ruku a nekudy ho vest.. neco mu ukazat? Nechat ho nadechnout vune.. zapachu? videt barvy.. citit teplo,. zimu.. vnimat radost... strach.. a.. ze v dokonalosti nekdo nachazi krasu a jiny ne? hmm.... | ||
17.05.2007 14:54 | K dílu: Andělé | toyenka |
NO jo.. je to dlouhy.. vykecávala jsem se.. ale nechtelo se mi to zkracovat.. proste to patri dohromady.. :) A kdo to pak ma cist a nezapomenout, o cem to je, vid.. nakonec ja s tim mam nekdy taky problem.. kdyz ctu nekoho jinyho.. :))) | ||
17.05.2007 14:52 | K dílu: Mámivá | toyenka |
máš tam ten rytmus, hm? No.. on taky neni vsechno.. ale jo.. mam tuhle taky rada.. ale kvuli obrazu.. a atmosfere.. | ||
17.05.2007 14:51 | K dílu: Mámivá | toyenka |
máš tam ten rytmus, hm? No.. on taky neni vsechno.. ale jo.. mam tuhle taky rada.. ale kvuli obrazu.. a atmosfere.. | ||
17.05.2007 14:50 | K dílu: Andělé | toyenka |
to je zvláštní.. a pro mě souvislý je.. každej má holt jiný voči.. nemůžu z toho uříznout něco, aby to bylo podle šablony.. když to tam patří.. chybělo by to.. a šablon je na tomhle světě už bez toho dost.. | ||
17.05.2007 13:49 | K dílu: Andělé | toyenka |
to je abys neusnula.. | ||
23.10.2003 00:00 | K dílu: O minulém člověku | toyenka |
Drsný? Prý jsem ho podle některých měla vynechat, někdo řekne, že je zbytečný, někdo, že odlehčující.. a ty že drsný.. :-)) | ||
23.10.2003 00:00 | K dílu: O minulém člověku | toyenka |
Díky, je to vyprávění medičky o první pitvě.. Mám raději prozu, ale tady v tomhle tematu bych zabředla.. to by bylo moc děsivý a hraničilo by to s kýčem.. tak proto tahle forma.. ale třeba se k tomu témtu někdy vrátím.. :-)) | ||
21.10.2003 00:00 | K dílu: O minulém člověku | toyenka |
Myslím, že je to jenom realistický. Je to můj pocit z rozhovoru s dcerou (je medička) :-)) | ||
20.10.2003 00:00 | K dílu: Po ránu.. | toyenka |
Díky.. Nevím, jestli je to holoubkově čistý, ale je v tom zase můj pocit.. kousek ze mně.. :-)) | ||
16.10.2003 00:00 | K dílu: Pláč | toyenka |
Možná jsem to měla nazvat Bolest.. Je to jen Pláč, protože si ho s bolestí spojuju. Ale Bolest by byla asi výstižnější.. :-)) | ||
16.10.2003 00:00 | K dílu: Pláč | toyenka |
No, ani bych is netroufla na básničku.. Tohle snad je jen snaha o zachycení pocitu z chvíle.. A díky všem za přízeň.. :-)) | ||
22.04.2004 00:00 | K dílu: Dešťová | toyenka |
Dík.. je to smutný.. je v tom smutek po životě..... a samota.. :-) | ||
14.10.2003 00:00 | K dílu: Dešťová | toyenka |
Nooo, pokud je cit lyrický, tak jsou i veršíky lyrické.. pokud má cit děj.. může to být jinak.. Ale podobný úvahy nechám být. On cit není růžový, někdy je v něm tragika, někdy komedie.. a pořád to je cit. Mění se, roste a skomírá, plápolá, někdy vlaje, jindy taje.. Říkala jsem, že to je jen pokus o zachycení chvilky a pocitů v této chvilce.. cit..všechno a beznaděj.. je a není.. Jak to vůbec je? :-)) Díky, hm? | ||
14.10.2003 00:00 | K dílu: Dešťová | toyenka |
Myslíš, že to je klišé? Vytýkají mi to, já vím.. Jenže.. jsou to moje pocity z jedné chvíle.. a já jsem jenom obyčejná holka.. :-)) miluju podzim.. a jeho barvy.. Taky to nemá rytmus.. ten správný.. ale je v tom ten pocit.. to je pro mě důležitější.. Já vím, divná holka... :-)) PS: díky... | ||
14.10.2003 00:00 | K dílu: Zastavení | toyenka |
Znovu jsem si to přečetla. Ty to tak snad můžeš vnímat, ale jestli jsem něco chtěla říct, muselo to být napsané těmito slovy. Jenže.. Kdo by chtěl pochopit, co chtěl autor říct... Ale třeba někdo rozumí, kdoví.. Prozou bych ten pocit, ten okamžik chvíle popsala lépe, srozumitelněji. Ale to by bylo delší a nechávalo by to fantazii spát...Pohledy lidí jsou doopravdy moc subjektivní. Mohla jsi říct - technicky jednoúčelné. Samoúčelné může znamenat více věcí.. To, co se ti líbilo, jiní popsali jako bezbřehé klišé.. prostě je to subjektivní. Nemám ráda poezii.. Nesnáším, když se mi honí hlavou. Ale co s tím? :-)) | ||
14.10.2003 00:00 | K dílu: Zastavení | toyenka |
Díky za přízeň, já na básničky moc nejsem.. :-)) Ale sleeping mě překvapila - líbí se jí některý nápady, nad kterými já váhala, jestli to není moc klišé.. v próze by mi je totiž vyčítali.. Ale zaujalo mě slovo "samoúčelnost".. Hm, je u něho připojeno "bohužel".. Ale proč? Co znamená "samoúčelnost"? V těch veršících je hodně subjektivního a hodně konkrétních pocitů.. Píše je člověk a ne stroj.. jsou tedy samoúčelné? co to vůbec znamená? Třeba někdo má podobné pocity, .. pak už to není samoúčelné.. jen se svým subjektivním pocitem přicházím k ostatním.. :-)) | ||
16.10.2003 00:00 | K dílu: Život je trať | toyenka |
Nejezdi na hlavní nástupiště, zatím stále budou nějaká "příště".... :-)) | ||
27.06.2003 00:00 | K dílu: Jehličí z Vysočiny III | toyenka |
No, to ti tedy věřím, ale kdo by těch 40 stran dočetl do konce, když má soudobý čtenář problém se 4 stránkama.. :-)) | ||
27.06.2003 00:00 | K dílu: Jehličí z Vysočiny III | toyenka |
Není to povídka, je to román, trochu nezvyklý žánr pro net.. Vím, ale stejně to zkouším, experimentuju.. Je to jen první kapitola rozsekaná na části.. Díky za písmenka.. :-)) | ||
02.06.2003 00:00 | K dílu: Jehličí z Vysočiny II. | toyenka |
Dík za přízeň a vytrvalost, já říkala, že to bude dlohý... :-)) |