24.08.2009 17:50 |
K dílu: Na druhém konci
|
Quarryman
|
To Paulart: No přeci doma ve středoevropském pupku světa ;o))).
|
19.03.2008 11:07 |
K dílu: Ikaros
|
Quarryman
|
To martinez: Snad se to časem nějak vychytá...
|
17.05.2007 23:30 |
K dílu: Poslední dobou
|
Quarryman
|
To waldekke: No, u me funguje jako inspirace vetsinou cerstve zamilovani ;o). Ale s tou krizi to mozna nekdy zkusim...
|
13.05.2006 14:09 |
K dílu: Návrat
|
Quarryman
|
Diky za kritiky. Pokud jde o presloceni, dve sloky jsem vypustil ;o). Patou sloku jsem nechal hlavne proto, ze jsem nechtel koncit refrenem...
|
21.09.2003 00:00 |
K dílu: Na druhém konci
|
Quarryman
|
To waldekke: Ten je spis pro me, abych vedel, kdy jsem to hodil "na papir"...
|
21.09.2003 00:00 |
K dílu: Na druhém konci
|
Quarryman
|
To Yossarian: Ne, tady v Indiane hurikan neradil, vecer je tu ticho, jenom ty cikady...
To japhy: Yossarian mel nejspis na mysli Isabel...
To Krel: Je mi potesenim...
To T_O_M_: To je mi lito, ze nelibi, ale takovy je zivot, ja to respektuji. Jestli se ti zda, ze je snad neco nevyjadreno, co do toho patri, dovolim si to brat jako pozitivni kritiku, protoze to (snad nejenom) ja v haiku hledam...
|
19.09.2003 00:00 |
K dílu: Na druhém konci
|
Quarryman
|
Chybi mi tu hacky, carky pri psani. Vkladat kazde pismenko pres Ctrl+C a Ctrl+V je mravenci prace... :o(
|
09.12.2003 00:00 |
K dílu: neurotické zápisky 2
|
Quarryman
|
Libi se mi to, davam tip a drzim palce do dalsich tvurcich dni...
|
03.10.2003 00:00 |
K dílu: Když vejdeš do dveří
|
Quarryman
|
Mila Yfco, tato pisnicka se mi libi (i kdyz si ji s nejvetsi pravdepodobnosti zpivam s jinou melodii a rytmem nez ty...). Kdybych byl opacneho pohlavi, zpival bych ji i verejnejic, treba kamaradum. Takto jenom zavidim...
|
10.07.2003 00:00 |
K dílu:
|
Quarryman
|
Milé :o)
|
07.07.2003 00:00 |
K dílu: Stín
|
Quarryman
|
Je to super, jen tak dál...
|
01.07.2003 00:00 |
K dílu: Odcházím
|
Quarryman
|
:o)
|
30.06.2003 00:00 |
K dílu: Bezmoc
|
Quarryman
|
*
|
07.12.2003 00:00 |
K dílu: Lesní snění
|
Quarryman
|
Romanticke, pohodove... nektere rymy jsou docela kliche (lesem - vresem, septa - nepta). Takovych rymu muze basnika napadnout spousta. Kdyz se basnik pokusi basen ozivit nejakym novym, zajimavym rymem, da to spoustu prace. Proto basnici casto rikaji, ze je to drina... :o)
|
25.06.2003 00:00 |
K dílu: Vzkaz
|
Quarryman
|
Super...
|
01.07.2003 00:00 |
K dílu: Bezstarostně
|
Quarryman
|
To je docela možné, ale to já nevím. Jenom jsem zachytil ten obraz...
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu: Optimistická píseň
|
Quarryman
|
To tinas: Nevadí, vymysli si melodii vlastní ;o) Máš mé osobní svolení...
|
21.06.2003 00:00 |
K dílu: Časem
|
Quarryman
|
Díky všem. Chápu vaše výtky vůči "lipáku", ale je to prostě součást mého slovníku, pojem "lipový květ" téměř nepoužívám. Asi máte pravdu, že by to vyznělo líp, ale zdá se mi to jako zajímavé oživení. Přeji všem krásný den...
|
17.06.2003 00:00 |
K dílu: Časem
|
Quarryman
|
To Kajman: Lipový qět...
|
16.06.2003 00:00 |
K dílu: Noční déšť
|
Quarryman
|
to waldekke: To je taky možné :o)
|
16.06.2003 00:00 |
K dílu: Noční déšť
|
Quarryman
|
to lenty2: nejspíš by to napadlo Bašóa :o)
|
10.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
A propos, právě čtu Zpověď poutníka od Coelha, pěkné úvahy o bohu a náboženství, doporučuji... Přeji krásný den
|
10.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
To BigGeorge: Díky za uznání. Jsem rád, že naše diskuze nezůstala jen mezi námi...
|
07.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
To BorisCvek: Máš nejspíš pravdu, Borisi. Asi se fakt na věc dívám spíš východním pohledem, i když nejsem s východními náboženstvími a filosofiemi ani zdalika tak obeznámen, jako ty se západními. Přesto jako laik neustále cítím z tvých slov, že ty východní jsou prostě něco míň, oni nedbají o lásku tak jako ty západní a láska je přece nejdůležitější, že Dalajláma asi nebyl takový borec, jako Matka Tereza atd. Já ti tvou představu náboženství a Boha neberu ani na ni nijak neútočím. Nesnaž se zbytečně přesvědčit lidi kolem sebe, že, přestože je spousta cest, vedoucích stejným směrem, ta tvoje je nejlepší...
|
01.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
Přiznám se, že do křesťanské historie nevidím, nejsem v tomto směru odborník. Nejsem ani odborník na teologii vůbec. Řekl bych, že dogmaty trpí asi všechna náboženství, která mají nějakou knihu, kde je něco psáno. Ať už je to Korán, Bilble nebo sútry. Ale nejsme první, kdo si nebezpečí dogmat uvědomil. Už klasikou se stal obraz zenového mistra trhajícího sútry. Buddha sám říkal: "Nevěřte něčemu jenom proto, že to řekl Buddha."
Na téma nebezpečí posvátných knih doporučuji tenké dílo Richarda Bacha, které se jmenuje One (myslím, že v překladu to vyšlo jako Jediný). Je tam jedna skvělá scéna...
Na to, že "všechno je správně" člověk přijde až zestárne a naučí se povznášet nad malichernosti a vychutnávat život a svět tak jak je, protože je taaaaak pomýjivý...
Zatím se měj...
|
01.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
Ale stejně jsem rád ze debatu :o)
|
01.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
To BorisCvek: Nesnažím se smazat rozdíly. Souhlasím v tomto s tebou, že je třeba se spíš poznávat, než uniformovat. Pokud nám ale jde o toleranci, řekl bych že s větou "jenom já mám pravdu" na rtech moc daleko nedojdeme.
Myslím, že problém zneužitelnosti náboženství spočívá v jeho obecné podstatě a dogmatičnosti. To a to je tak a tak prostě proto, že to tak je. Nebo proto, že tak pravil ten a ten. Nebo prot, že tak bylo psáno atd. Není nic jednoduššího než vymyslet si svůj výklad. Aniž bych chtěl nějak vrhnout stín na křesťanství (které považuji za dokonalé pokud pro křesťana plní svou funkci), rád bych připomněl kolik moc lidí ve jménu křesťanského Boha v historii trpělo nebo zemřelo (problém je samozřejmě v lidech, ne v Bohu). Schválně zkus zapátrat v učených knihách kolik lidí zemřelo ve jménu třeba buddhismu (budiž mu to ke chvále, moc toho nejspíš nenajdeš).
Opakuji tedy, že moc daleko v mezilidských vztazích a na cestě k všeobecnému míru a lásce nedojdeme, budeme-li říkat "to je špatně, a to je dobře", protože jak pravil náš hudební režisér, výborný muzikant a jazzman Milan Vidlák: "Všechno je správně"
|
01.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
To BorisCvek: K inkvizici - já jsem samozřejmě neměl na mysli, že by inkvizice měla něco společného s touto debatou. Jenom jsem chtěl poukázat na to, že jsme už trochu dál co se civilizace týče, a proto bychom neměli uvažovat zkostnatěle.
KDYSI (a možná i dnes) snad někde platilo - Nebudeš mít jiného boha kromě Alláha. Tobě, jako Křesťanovi, to přijde jako nesprávný pohled, protože přece jenom ten Tvůj Bůh je ten správný, muslim se mýlí. Muslim to ale bude vidět jinak.
Já si ostatně nemyslím, že bohové si jsou nebo nejsou rovni. Jak už jsem psal výš, řekl bych, že mezi nimi není rozdíl, protože oni jsou vlastně jedno. Jako kdybys chtěl srovnávat třeba bílou barvu. Tvoje "bílá" nejspíš bude stejná, jako Němcova "weis", Španělova "blanco", Britova "white", možná i stejná jako Japoncova "širo", ale vsadím všechny prachy na to, že bude jiná než Eskymákova (už jenom proto, že Eskymáci nemají jenom jednu bílou barvu). Člověk jako individuum ani lidé jako celek ovšem na podstatě bílé barvy nemohou nic změnit jenom tím, že jim přiřadí svůj shluk fonémů a řeknou, že "ta naše bílá je prostě taková a maková." (i když to je téma spíš pro filosofii než pro lingvistiku)
Máš pravdu, že můj pohled je pohled ateisty (ale možná, že o to nezaujatější - snad k dobru věci). Já se snažím jenom o jediné. Probudit maximální možnou a vhodnou toleranci. Neodsuzovat náboženství a lidi druhých, nechápat to Své, jako to jediné nebo jediné správné. Chci toho tak moc? ;o)
|
01.07.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
To BorisCvek: Borisi, nic ve zlém, ale soudit Boha (nebo cokoliv) někoho jiného, říkat, že to je nedokonalé a že jenom to NAŠE je to pravé, zdá se mi poněkud zpátečnické, netolerantní až egoisticky zabedněné. Myslím, že ve 20. století už jsme trochu dál, inkvizice zanikla a křižácké výpravy vůči nevěřícím už snad taky budou minulostí. Dle mého je ostatně dokonalé to, co dokonale plní svou funkci. A z tohoto pohledu může být pro muslima, buddhistu nebo kohokoliv jiného Alláh, Buddha aj. mnohem dokonalejší než křesťanský Bůh. Křesťané, probuďte se...
|
30.06.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
Jinak, báseň se mi líbí.
Zpětně se omlouvám za pravopisné chyby. Vidím je, ale ono už to teď opravit nejde... :o/
|
30.06.2003 00:00 |
K dílu: Prosba za b* (a všechny kolem)
|
Quarryman
|
Kdysi Kdosi řekl: "Kráčíme po různých cestách, ale jdeme všichni stejným směrem." nebo něco v tom smyslu v onom příslušném jazyce.
Jestli ono to nakonec není třeba tak, že bůh (nebo Bůh) je (jestli je) jenom jeden. To jenom lidi se liší.
Nechci, aby to vyznělo jako nějaká teze, jenom mě to tak napadlo, když jsem sledoval debatu tady.
Hypotéza Sapira a Whorfa a jazykový relativismus v lingvistice například hovoří o tom, že každý člověk (případně jazykové společenství) vnímá realitu/svět na základě svého jazyka a jazyky se, jak jistě víme, někdy méně, někdy více liší. Zkuste se třeba Eskymáka nebo indiána z Amazonie zeptat, kolik barev má podle něj duha (věřím, že (pokud budou duhu znát) řekne každý jiné číslo, které se pravděpodobně bude lišit od toho, co si budete myslet vy). S bohem (nebo Bohem) by to mohlo být podobné. To že je (jestli je) a jaký je člověk nejspíš těžko ovlivní...
|
16.06.2003 00:00 |
K dílu: HAIKU VI.
|
Quarryman
|
haiku líbit... Quarryman dát tip...
|
15.06.2003 00:00 |
K dílu: Koníci
|
Quarryman
|
Díky všem. I kdyby všechny moje haiku byly k ničemu, pokud si někdo z vás poskočil nebo se při nich pousmál, mělo to smysl. Krásný den všem...
|
10.06.2003 00:00 |
K dílu: Hádka
|
Quarryman
|
:o) To se mi líbí, můžu to někdy použít?
|
18.06.2003 00:00 |
K dílu: Těžká konkurence
|
Quarryman
|
:o) Chtěl bych Evu,
ale Eva,
myslí jenom
na Brežněva
|
10.06.2003 00:00 |
K dílu: Pavučina
|
Quarryman
|
:o)
|
07.06.2003 00:00 |
K dílu: Pavučina
|
Quarryman
|
To waldekke: Čím?
|
28.05.2003 00:00 |
K dílu: Ona
|
Quarryman
|
To Lu_Po: Ne, je to spíš svižný valčík, takový normální táborákový rytmus :)
To Evička: Toš s tým mosím enem súhlasit :)
To lenty2: "Muziko, muzičenko, ty čarodějná, do pekla pro ťa půjdu jak si ně věrná, nech si ňa Lucifer na vidle bere, dušu sem dal aj tak tobě, toš tu ně nezebere." :)
Všem: Díky za kritiky, přeji krásný den...
|
27.01.2004 00:00 |
K dílu: Sním
|
Quarryman
|
To Lalinka: A predstav si, ze kdyz ty verse vznikaly, tak jsem na vodu ani nepomyslel... ;o)
|
12.01.2004 00:00 |
K dílu: Na text irský lidový
|
Quarryman
|
To je solidni text... jen tak dal...
|
12.01.2004 00:00 |
K dílu: Dva ný songy
|
Quarryman
|
Libi se mi to. Nejsem nejakym velkym priznivcem Irske (pokud nejde o whiski), proste ji neznam... Ale jsem priznivcem kvalitni muziky. Jakmile se z U.S.A. vratim do Olomouce a budu mit chvilku, taky bych te rad zkontaktoval a poslechl si... Jenom poznamenam, ze preklepy jdou i u hotoveho dila opravit.
Tak hodne zdaru...
|
23.05.2003 00:00 |
K dílu:
|
Quarryman
|
Líbí. Tip
|
28.05.2003 00:00 |
K dílu: Stařec a pampeliška
|
Quarryman
|
Sázím spíš na to, nechat pojmy nevyslovené, skryté uvnitř haiku. Ale ještě popřemýšlím, díky za názory...
|
26.05.2003 00:00 |
K dílu: Stařec a pampeliška
|
Quarryman
|
To waldekke: Znáš nějakou jinou kytku, která má žluté květy měnící se v bílé chmýří, než je smetanka lékařská? :)
|
22.05.2003 00:00 |
K dílu: Stařec a pampeliška
|
Quarryman
|
Uznávám, že ta druhá (dříve narozená) je asi fakt lepší, přestože si vychutnávám eufonii slova "blond", úplně to hladí na jazyku.
Ta první (novější) byla ale nevyhnutelná, nemyslíte? ;)
Díky za kritiky
|
20.05.2003 00:00 |
K dílu: Zen a poezie
|
Quarryman
|
Nemůžete brát vážně všechno co si tady přečtete, a už vůbec ne všechno co já napíšu :D
|
20.05.2003 00:00 |
K dílu: Pondělní kocovina
|
Quarryman
|
Díky za kritiky.
To HaNee: To sa tak u nás ríká: Z piva sa spí, z gořale sa blbne, ale z vína sa zpívá... Lidová moudrost našich předků...
Opravuju spijem na zpijem
Krásný den bez kocoviny všem
|
21.05.2003 00:00 |
K dílu: Léto
|
Quarryman
|
Super. Smekám...
|
17.05.2003 00:00 |
K dílu: zase haiku
|
Quarryman
|
To se mi líbí. TIP. A měl by ses nahlásit o haiku měsíce... Jen tak dál...
|
17.05.2003 00:00 |
K dílu: Pampelišková haiku
|
Quarryman
|
Parádní haiku. Kouzelné. TIPuju. A šupito presto do soutěže o haiku měsíce...
P.S.: Japonština nemá rody :) V češtině to jistě nebude jednoznačné, možná věc názoru, ale žádný vzor ženského rodu mi nesedí. Tak nejspíš bude mít pravdu Albireo. Taky si myslím, že střední rod se už celkem zažil...
|
12.05.2003 00:00 |
K dílu: O haiku měsíce dubna: Výsledky!!!
|
Quarryman
|
Děkuji všem za gratulace. Cením si vaší přízně. Fakt díky. Jsem taky za systém 3-2-1, vypadá to, že by to mohlo projít. Tak vám všem přeji krásné dny plné haiku :) S pozdravem Quarryman
|
12.05.2003 00:00 |
K dílu: Závist
|
Quarryman
|
;o)
|
10.05.2003 00:00 |
K dílu: Závist
|
Quarryman
|
To Dejf: Jo, stojí
To sleeping_beauty: Nápad zas tak geniální není, v japonských haiku je ho spousta. O tom, co je a není haiku mluvit nechci, všichni prominou...
To Starr: Ještě ne, ale o tom to haiku není :o)
Všem: Díky za kritiky
|
10.05.2003 00:00 |
K dílu: Starý časy nevrátíš
|
Quarryman
|
Líbí se mi to. Je to fajn. Na čtení mi trochu skřípe rým "nezvrátí" - "nevrátí", snad by to šlo vyřešit jinak. A taky to "hřišťátko" se mi zdá, že to trochu kazí... Ale jen tak dál, fandím ti...
|
09.05.2003 00:00 |
K dílu: Čarodějovo blues
|
Quarryman
|
Yo, Yesterday ye klišé. Ale yá ysem neyspíš závyslý na Beatles a taky se mi líbí zapoyit cizí slovo do českého rýmu. BTW, stejně si myslím, že tato rubrika moc smyslu nemá, text písně bez jejího znění je jako číst japonskou poezii japonsky v latince...
|
03.05.2003 00:00 |
K dílu: Psaní
|
Quarryman
|
Určitě to nejsem já. Tuto písničku doposud slyšeli tak dva, tři lidi...
|
02.05.2003 00:00 |
K dílu: Psaní
|
Quarryman
|
Chápu to vyskočení z rytmu, frázování není pravidelné. V poslední sloce je jedna doba pauza mezi "razítka" a "a", poslední řádek je skoro celý na osminy... Jasně, že jinak to vypadá, když se to zazpívá (a co teprve když se to zaspívá "adresátovi"). Díky za kritiku
|
30.04.2003 00:00 |
K dílu:
|
Quarryman
|
Film jsem neviděl, ale mám s ním jistou zkušenost. Kamarád mi dal CD se soundtrackem k Moulin Rouge, jenom tak bez obalu, tak jsem ho dal do věže, trošku přidal volume a zmáčkl play... zkuste to taky.
|
02.05.2003 00:00 |
K dílu: Norské dřevo
|
Quarryman
|
Díky za tip na knihu. Rád si přečtu, bude se mi to hodit nejen na příští rok do moderní japonské literatury...
|
28.11.2003 00:00 |
K dílu: Vytrženo z deňýčku XII.
|
Quarryman
|
Pardon, nebyl jsem prihlasen. Anonym 1 jsem ja... Preji krasny den...
|
09.12.2003 00:00 |
K dílu: Nevěra
|
Quarryman
|
Omlouvam se. Byl jsem upozornen na hrubou chybu ve slove "pomyjivost". Timto se verejne kaju a slibuju, ze si priste dam vetsi pozor...
|
21.05.2003 00:00 |
K dílu: Nevěra
|
Quarryman
|
To lenty2: Haiku málokdy člověka napadne :), haiku člověk prostě někdy zažije... Dívej se kolem sebe, vstřebávej krásu i pomýjivost všedních okamžiků. Haiku přijde...
|
24.04.2003 00:00 |
K dílu: HAIKU IV.
|
Quarryman
|
Nedej na počet slabik. 5-7-5 klidně poruš, pokud to prospěje duchu básně. Pravidla o počtu slabik byla stvořena pro japonštinu, která se coby jazyk od češtiny diametrálně liší. Dodržování rytmu v cizojazyčných haiku je fajn, ale pokud je to na úkor poetiky a zvukomalby, je to škoda...
|
24.04.2003 00:00 |
K dílu:
|
Quarryman
|
To Radost: Myslíš, že hořkost (tedy dejme tomu princip "mudžó")v haiku nutně musí být? Já si to nemyslím. Řekl bych, že je spousta haiku od "klasiků", které si bere právě spíš princip "ukijo", tedy snahu o radost, vychutnání si okamžiku než pomine...
|
24.04.2003 00:00 |
K dílu: jdu
|
Quarryman
|
... ověřil jsem to. Ta druhá, to je Taneda Santóka... U nás se obě objevila v Pár much a já v Límanově překladu. (odlišnost v detailech)
|
24.04.2003 00:00 |
K dílu: jdu
|
Quarryman
|
Taky si myslím, že minimálně ta první je Macuo Bašó...
|
24.04.2003 00:00 |
K dílu:
|
Quarryman
|
Taky se mi to líbí, přestože mi logika svítání, jak čeká na slunce na první pohled skřípe (jenom na první). Nevidím to ale jako závadu (u haiku to ani nejde, že :) Takže omedetó...
|
22.04.2003 00:00 |
K dílu: Podzim
|
Quarryman
|
Ta básnička taky nevznikla na jaro... vznikla na podzim a v konkrétním citovém rozpoložení...
|
27.04.2003 00:00 |
K dílu: U nízké zídky
|
Quarryman
|
To Krel: Aha, měl jsi tedy na mysli rým... :) Možná máš pravdu, já jsem si ho, popravdě, ani nevšiml (my máme na zahradě malou broskvoň u zídky, tak to tak prostě dopadlo). Ale asi to tak nechám... Díky za kritiky
|
24.04.2003 00:00 |
K dílu: U nízké zídky
|
Quarryman
|
To Krel: Který?
|
22.04.2003 00:00 |
K dílu: U nízké zídky
|
Quarryman
|
To Odpad: Akceptuji, že to tak necítíš, ale už proto, že jednoznačně definovat co je a co není hokku (haiku) je problém si myslím, že to zůstane věcí názoru...
|
22.04.2003 00:00 |
K dílu: U nízké zídky
|
Quarryman
|
To Nigela: V haiku je přece důležitější to, co napsáno není... :D
|
24.04.2003 00:00 |
K dílu: Sklenička
|
Quarryman
|
Někdy se říká: "In vino veritas - Ve víně je pravda" Souhlasím, ovšem s dodatke "ale až ráno..."
|
18.04.2003 00:00 |
K dílu: Měsíc
|
Quarryman
|
Dobrou ;D
|
01.02.2004 00:00 |
K dílu: Jednoho večera na zastávce tramvaje...
|
Quarryman
|
Myslim, ze finta je v tom, ze moderni pohadky ty tradicni nevylucuji, muzou existovat pospolu, protoze lidska fantazie je neomezena. Ale jelikoz tradicni pohadky (na rozdil od tech modernich) nejsou prilis komercni, je docela realne, ze behem par generaci by mohly vymizet. Aby se zachovaly, bude jim nejspis treba trochu pomoci. A duvod k tomu, aby se zachovaly se urcite najde, nemyslite?
|
07.05.2003 00:00 |
K dílu: Krásný den
|
Quarryman
|
Blues je to spíš podle rytmu, v kterém to hraju...
|
08.05.2003 00:00 |
K dílu: Někdy si myslím...
|
Quarryman
|
... i tak to bude stát za to... :D
|
07.05.2003 00:00 |
K dílu: Někdy si myslím...
|
Quarryman
|
... ale tak to přece vzniklo... :D Z velkého množství lásky...
|
01.02.2004 00:00 |
K dílu: Anděl
|
Quarryman
|
To Parricida: Ja se prece nesnazim sdelit Pravdu... To by snad ani neslo... Jenom se snazim sdelit to, co si myslim a co citim...
|
27.11.2003 00:00 |
K dílu: Anděl
|
Quarryman
|
To Ditka: Dekuji...
|
01.05.2003 00:00 |
K dílu: Anděl
|
Quarryman
|
Díky...
|
16.04.2003 00:00 |
K dílu:
|
Quarryman
|
To je ono...
|
16.10.2004 00:00 |
K dílu: Smrt
|
Quarryman
|
To Anonym5: To je v pořádku. Znamená to, že ti na životě záleží, že máš pud sebezáchovy a tedy, že jsi normální člověk... Děsil bych se někoho, kdo se nebojí vůbec ničeho...
|
10.12.2003 00:00 |
K dílu: Smrt
|
Quarryman
|
Ja to chapu...
|
16.04.2003 00:00 |
K dílu: Smrt
|
Quarryman
|
Mně se zdá zajímavé právě to, že pochopit to, není vůbec těžké a někdy to nemusí trvat déle než zlomek sekundy...
|
16.04.2003 00:00 |
K dílu: Smrt
|
Quarryman
|
:)
|
08.05.2003 00:00 |
K dílu: Na noční obloze
|
Quarryman
|
Nedejte se odradit názvy. Knihy jsou napsané fantasticky čtivě a místy velmi zábavně. Doc. PhDr. Černý, CSc. je geniální člověk a já jsem velmi poctěn tím, že ho můžu vnímat na jeho přednáškách...
|
07.05.2003 00:00 |
K dílu: Na noční obloze
|
Quarryman
|
Pro lingvistickou terminologii doporučuji knihy J. Černého Úvod do studia jazyka, Dějiny lingvistiky a Slovník lingvistických pojmů pro filology od E. Lotka. Pro termíny ukijo a mudžó zase skripta A. Kraemerové Uvod do Japanologie, jazyk a literatura nebo diskusi v klubu...
|
22.04.2003 00:00 |
K dílu: Na noční obloze
|
Quarryman
|
To Drago: Dle mého názoru je velice těžké a možná i diskutabilní vůbec mluvit o něčem podobném jako o haiku, už proto, že to není japonsky a spousta tvých kritérií odkazuje k "japonským" haiku. A když už nemyslíme, necítíme a nepíšeme japonsky, bude nezbytné si hranice haiku modifiokovat, přizpůsobit našemu (nejen) jazyku. Protože jinak si myslím, že např. dodržení bodu 2) (jestli máme na mysli totéž) by bylo téměř nemožné v polysintetických nebo aglutinačních jazycích (eskymáčtina, turečtina). Ochudily bychom tak tato jazyková společenství o možnost psát haiku. Co se týká bodu 5), myslím, že odkazuješ na ukijo nebo mudžó, ale to jsou zase principy, které se v Japonsku utvářely po staletí a mají tam úrodnou půdu. Evropan to může jen velmi těžko pochopit a ještě hůře pocítit, jelikož už samotné definování těchto pojmů není v cizím jazyce jednoduché. Uznávám, že toto haiku není moc haikuovské a nehodlám zpochybňovat tvoje kritéria, jenom si myslím, že při takové věci, jako je přebírání nějaké kulturní věci z Jap. prostě můžou vyvstat problémy.
Díky za kritiku...
|
19.04.2003 00:00 |
K dílu: Na noční obloze
|
Quarryman
|
To Drago: Jaká jsou tvá kriteria pro haiku...
|
30.06.2003 00:00 |
K dílu: Nevděk
|
Quarryman
|
Řekl bych, že smrt cítíš jako San Manuel Bueno od Miguela Unamuna... Já spíš zastávám východní pohled, ale to je každého věc...
|
28.06.2003 00:00 |
K dílu: Nevděk
|
Quarryman
|
Ona to vlastně tak docela smrt není, spíš (jak psal U_Vulkan) jde o změnu formy. Věřím, že i tobě někdy sněhová vločka přistála na tváři a roztála...
|
15.04.2003 00:00 |
K dílu: Nevděk
|
Quarryman
|
To U_Vulkan: Já smrt nechápu jako něco konečného nebo negativního... tady je to jenom slovo, které vlezlo do verše...
|
15.04.2003 00:00 |
K dílu: Nevděk
|
Quarryman
|
Ono to haiku vyšlo hlavně z pocitu "ukijo" nebo možná spíš "mudžó", který jsem v tom okamžiku zaznamenal... Zdálo se mi to tak typické pro japonské haiku a tak netypické pro mě, že jsem to sem prostě dal...
|
14.04.2003 00:00 |
K dílu: S šálkem čaje v ruce
|
Quarryman
|
Líbí se mi... Fakt
|
15.04.2003 00:00 |
K dílu: Nájemný vrah
|
Quarryman
|
Téma mě zaujalo. Mimochodem, doporučuji knihu Ze zoufalství od Davida Morrella (u nás vydal Klokan). Zdá se mi, že má drobátko podobné téma, ale jinak zpracované - muž se rozhodne zabít, je pevně rozhodnut, těsně před aktem se zaplete do situace, ve které mu jde o život a teprve tehdy si uvědomí, jak moc na něm lpí... Morrell je jednička (nehleďte na to, že vymyslel Ramba)... Přeji krásný den...
|
21.10.2004 00:00 |
K dílu: Haiku o dešti
|
Quarryman
|
To Lotoska: Tak to není...;o)
|
14.04.2003 00:00 |
K dílu: Haiku o dešti
|
Quarryman
|
Děkuji za kritiky.
|
16.04.2003 00:00 |
K dílu: Diktát
|
Quarryman
|
Mathew: Rád bych tě (i coby nečeštinář) vyvedl z omylu: Pro odlišení životného a neživotného podstatného jména se nepoužívá genitivu (2. pádu - bez života, bez sněhuláka), nýbrž akuzativu (4. pádu - vidím život, vidím sněhuláka). Jestliže se tvar nominativu a akuzativu shodují, jde o podstatné jméno neživotné (viz "život"), jestliže se liší, jde o podstatné jméno životné (viz "sněhulák"). Tak to alespoň na základní škole učili nás ;) Přeji všem krásný, hrubými chybami nerušený, den...
|
15.04.2003 00:00 |
K dílu:
|
Quarryman
|
Nic nového: je sklenice s objemem X. Je lahodný nápoj ve sklenici, jehož množství se rovná 1/2 X. Je sklenice napůl prázdná nebo napůl plná? ... 4 z 5 lékařů doporučují optimismus jako prevenci žaludečních vředů.
Mimochodem, o válečných konfliktech doporučuji film Vrtěti psem s R. DeNirem a Al Pacinem...
|