Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKolonie vs impérium 2
Autor
Alen_Spearre66
Na můstku bylo šero. Nouzové osvětlení zatím nikdo nerozsvítil a zbytky zadních osvětlení ovládacích panelů nestačily na to, aby bylo v místnosti dostatečné světlo. Kri-Kai se zvedla ze země a otřela si proužek krve, který se jí řinul po tváři. Zakašlala, když jí do nosu uhodil zápach spálené izolace. „Kruci! Hlášení!“ zařvala vztekle na důstojníka u panelu řízení oprav. „Dvě torpéda pronikla bodovou obranou. Zasáhly loď v sekci dva a pět. Obranná stanoviště dva, tři a pět na levoboku zničena. Ocasní střeliště je na maděru a Vionsonová, která byla vevnitř je teď někde na půl cesty k Proximě Kentauri,” oznámil důstojník oprav a přejížděl přes svůj displej rukou a prohlížel si červeně zvýrazněné úseky lodi. “Zajistěte poškozené sektory. Harigene! Sledovat útočící cíl. Máte už jeho strukturní řez?” zeptala se Kri-Kai. „Ano. Vypadá to na Driogerský torpédoborec třídy kamnech,” Odpověděl Harigen. „Co proboha dělá kamnech na okraji Kraylaxu?“ podivila se Kri-kai. „Útočí! Mám tu silnou senzorovou odezvu. Cíle! Cíle! Torpédoborec vypouští stíhačky,“ zakřičel překvapený Harigen. „Kolik?“ „Asi dvě perutě, kapitáne,“ odpověděl. „Sakra! Úhybné manévry.“
Vůdce lovců Tamayo z Diogerského impéria si prohlížel koloniální Galéru třídy Venture. Při posledním útoku jeho křižníku Arol, zničily třicet procent obrany lodi a levá strana měla sotva padesát procent otočných rychlopalných lafet. „Zahajte steče! Letka Graldaků bude krýt bombardéry. Útočte na levou stranu. Tamayo končí vysílání.“ Díval se, jak se jeho stíhačky mění v maličké bílé tečky, které přivedou jemu vítězství a nepřátelům smrt.
„Jsou blízko! Zatraceně moc blízko,“ přeříkávala si Kri-Kai. „Budou chtít útočit na levobok. Okamžitě nás stočte pravobokem k nim!“ Kormidelník provedl její příkaz a galéra Starsheel se začala pozvolna otáčet. „Kapitán všem stanovištím,“ promluvila do interkomu. „připravte se na bojovou operaci. Všichni se připravte a rozstřílejte každýho imperialistu, který se vám připlete do zaměřovače. Opravárenské čety mají od tohoto okamžiku plnou pohotovost. Připravte výletový tunel na hromadný vzlet všech stíhaček. Kapitán končí vysílání.“ Po palubě rozlehla siréna a ve zdích se nesl tlumený rachot motorů od stíhaček, vyrážejících z výletových tunelů s motory na plno.
„Kolonisti vypouštějí šrot z paluby,“ oznámil Tamayo vyrovnaným hlasem svým stíhačkám, když uviděl žhnoucí špendlíkové hlavičky, které opouštějí nepřátelskou loď. Jeho stíhači se již blížili na dostřel čtyřsetmetrovému kusu železa, plujícího ve vesmíru. Tamayo provedl pár rutinních operací. Překontroloval odjištění zbraní. Propočítal stav paliva a dobil kondenzátory laserů. Jeho první letka bombardéru, doprovázená osmi Graldaky právě zahájila steč. Vesmír se najednou proměnil ve změť paprsků, šlehajících z obraných stanovišť nepřátelské galéry.
„Dělejte! Sejměte ty diletanty!“ křičela Kri-Kai do interkomu a pozorovala odečet vzdálenosti mezi koloniálními stíhači a imperiálními bombardéry. „Vyslali torpéda. Signatura odpovídá typu MARK 5 se sto kily oddělné submunice,“ ohlásil Harigen. To jim ještě scházelo, pomyslela si Kri-Kai. Submunice se rozdělí na pár set malinkých raket. Zničit takový počet cílů je zhola nemožný. Musí je zničit za každou cenu ještě před rozdělením. „Naše stíhačky právě dosáhly maximálního dostřelu,“ oznámil potěšující zprávu Harigen. „Ať jdou po torpédech,“ štěkla.
Arling právě obdržel zprávu ze Starsheelu. „Jdeme po těch šrapnelech!“ rozkázal. Všech šest koloniálních stíhaček zrychlilo na maximální tah. „Mám na senzoru osm imperialistickejch plechovek a vypadá to že nemají zájem si s náma zajít na kafe.“ Arling zoufale sledoval, jak ho zezadu dohánějí stíhačky. Věděl však ,že když se obrátí proti nim, torpéda zasáhnou loď a……………..
„Peddie, Jaguáre! Zkuste zastavit ty stíhačky. My ostatní plnou parou za torpédy.“ Zadní dvojice se po Arlingově příkazu otočila o sto osmdesát stupňů zpět a se šlehajícími lasery, se ponořila do vlny nepřátelských strojů. Mezi tím se již přední dvojice přiblížila k poslednímu torpédu. Pravá stíhačka zasypala smrtonosnou raketu palbou ze předních paprskometů, dokud se kondenzátory nevybili až do červeného pole. Torpédo se rozlétlo na milióny kousků. Vzápětí zmizelo další v kouli rozpínajících plynů, když ho zasáhl Arling. Poslední dvě se řítili k cíli a měli před stíhačkami značný náskok. Třetí torpédo zmizelo po zásahu bodové obrany Starsheelu.
Kri-Kai sledovala, jak se poslední Mark 5 Dělí na zhruba osmdesát maličkých válečků, které se řítili přímo na ni. Ze zadu do raket stříleli stíhači, zepředu obranné lafety lodi. Asi třicet kusů submunice proniklo k lodi. „Všichni se připravte na možnou dekompresi. Převeďte všechnu energii do štítů. Připravte se na náraz.“
Vůdce letky impéria Tamayo pozoroval, jak se kolem galéry chvěje štít pod náporem výbuchů. Detonace odčerpávali energetické bariéře sílu. Štít se zamihotal a zmizel. „Štít je dole! Útok! Útok!“ zařval do vysílačky a zatlačil páku přípusti paliva na doraz dolů. Stíhačka vyrazila kupředu, nevšímaje si dvou bláznivých stíhačů, kteří se sami vrhali proti jeho peruti.
Arlingovi stíhači měli plné ruce práce se čtyřmi bombardéry a dvěmi graldaky, kteří je nepustili z dohledu a systematicky je odřezávali od útočící perutě. „Nemáme na výběr. Musíme bojovat, nebo je z nás sekaná. Starsheel se o sebe musí postarat sám,“ ohlásil Arling a vrhl se na nejbližší bombardér, aby mu jediným předsazeným výstřelem zničil obě obrané lafety. Stiskl přípusť paliva a udělal rychlý přemet, kterým se dostal přímo nad bombardér. V této poloze byly lafety nepřátelského stroje neúčinné. Arling se za pomoci dalšího přemetu dostal kolmo dolů za bombardér a vypálil pár ran z předsazením. Na závěr ještě přidal řízenou střelu typu Isa, nebo jak jí říkali letci, „odpal a zapomeň“. Laser se prokousal slabým štítem a roztříštil jednu z lafet na bombardéru. Poté do stejného místa zasáhla řízená střela. Bombardér zahalila koule rozpínajícího ohně. Když se plameny rozplynuli, byl bombardér bez křídla, pravé trysky, obou střeleckých lafet a kabina pilota byla roztříštěná. Mrtvý kus kovu letěl setrvačností dál do prázdného vesmíru………..