Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se"Comanchero 2004"
Autor
SilverArrow
Celé minulé léto jsem strávil za vodou dalekou, až tam kde Velký Mannitou dává sbohem asi 20% hrstce hyndyjánů kmene Komančů.
Již po několika dnech mého pobytu jsem zjistil, že to nejsou takový blbci jak na pohled vypadají (zkřivený držky, mučící rituály atd.). Proto jsem si řekl, že jejich kulturu řádně prozkoumám...no a jelikož jsem student co víc mě mohlo zajímat než jejich perfektně fungijící školství!!!
Jednoho vlahého letního večera jsem byl připuštěn k velkému náčelníku Tah-ša Blevajzovi (v překl. Nejedlý) abych mu vykouřil dýmku. Využil jsem situace a pomaloučku a hlavně nenápadně (jsou bestie hrozně podezřívavý) jsem mu pokládal jednu otázku za druhou.
Já: Jak vnímáte roli školy a úlohu školství ve vaší rezervaci?
Kom.: Naše škola má dáti dětem a mladým Komančům dobrý základ všeobecného a odborného vzdělání, probouzet v nich touhu po vědění, systematicky a účinně formovat ideově politický, morální a odborný profil žáků. Pěstovat v nich úctu k hodnotám, lásku ke kmeni a internacionální cítění se spřátelenýmái kmeny.
Já: OOO veliký jste obeznámen se situací V CR?
Kom.: Ano, samozřejmě-vaše pověst vás předchází!!!
Já: Kde vidíte rozdíl mezi českým a komančským školstvím?
Kom.: Zásadní věcí je, že všechny stupně naší výchovně vzdělávací soustavy mají k naplnování svého poslání potřebné politické, kádrové, odborné i materiální předpoklady.
Já: Jeden z nejpalčivějších problémů, s nímž se v současné době v CR potýkáme je nedostatečná kapacita VS a často zmanipulované přijímací řízení.Jak se s těmito záležitostmi vyrovnáváte vy?
Kom.: My samozřejmě takové problémy nemáme, jelikož jsme kritéria pro přijetí ke studiu na VS nastavili velice přísně, tudíž je málokdo splní, a proto odpadá problém s nedostatečnou kapacitou.
Já.: Mohl byste ta kritéria specifikovat?
Kom.: Pracovitost, bohatý citový život, smysl pro kolektiv, pro povinnost, přímé a čestné jednání, vůle a zájem podílet se na rozvoji a obraně rezervace a v neposlední řadě odpovídající světonázor!!!
Já.: Tak dík to by stačilo už musím jít...(on se však rozohnil a nechtěl mě jen tak propustit a začal řvát:
At žije náš kmen a vzkvétá naše rezervace!!!
Ar žije mír!!!
Hyndyjáni všech zemí spojte se!!!
Čest a sláva Komančům!!! Howgh, domluvil jsem.