Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seU královny
Výběr: Lyryk
21. 02. 2004
7
0
3720
Autor
Bakchus
V bodavých úlech – u zlobivých včel
v nichž smutek zádumčivou písní vřel –
jsem ke své milé spěl –
královně pluku žihadel
V mém srdci to z nenadání
tisíci osinami pálí –
když obejmu svou paní –
aby mě poté k smrti ubodali
Podobni trubcům jsou překvapení lidé –
své chladné lásky mlčky hýčkají,
a city trvají, dokud nepřijdou jiné
než opět v mysli zahanbené doznějí.
Ve střídě lásek žijí ty bytosti věčné –
a všechno pomíjí – jen Bůh nám to sečte.
libi se mi ten styl - tak trochu kvalitni 17-18 stoleti :) ale preklad, protoze v cestine jsme se tenkrat k takovym vecem jeste nedopracovali .... srdecny tip z 21 stoleti *
Zoro... tak jo, ale možná jenom nevíte, vy mužský, že ženský taky pěstujou zádumčivost.. :) To jsem jenom měla k tématu ..;)
Zoro...: Tak mě napadlo při té lampě...a k zádumčivosti..by se třeba hodilo tohle..:
(Jakub Schikaneder)
Zoroaster..:) Takový obrázek ti třeba někdy pod dílo vložím..
teď už odtud po špičkách kráčím...s omluvným úsměvem směrem k autorovi..
(nedoufej..hezké jsou jen pohádky)
Tenhle styl je mi docela blízký, moc se mi Tvá báseň líbí. A když se mi něco líbí, dokážu to i ocenit, takže: TIP.
Tissaia: Drahá moje, kolik jsi toho ode mě - myslím krititk - přečetla?
1) Samozřejmě, že poezie je i o tom, jestli někde náhodou něco neskřípe, navíc - špatná interpunkce dokáže udělat z díla něco úplně jiného...
2) Možnost "Přidat vlastní názor - kritiku" je tu právě pro tohle naše "mletí"..
Jinak to dílo mohlo zůstat v šuplíku..;)
Neboj - kdo bude chtít, přečte si jen dílo a na naše kritiky se ani nepodívá... a autor - ten s nimi počítá..;)
V závěru předposlední sloky je cosi hlubokého. Jakési poznání.
Díky za ta slova, ačkoli o ně jde nejméně ze všeho.
* krásný den
:)
Tissaia: ta holka tam řeší komentář k básni, protože autor tu má zaškrtnuto, že stojí o vážnou kritiku. S_b to, myslím, docela vystihla, leccos z toho bych vytkla taky.
Ale protože dílo beru - jak autor sám v prologu píše, jen jako vyjádření jeho pocitu štěstí, tak v tom vrtat nebudu.:)
:-)))
Elyn: jen pro pořádek - 1. o vážnou kritiku většinou nestojím (rovněž ne v tomto případě , což jen znamená, že nezaškrtávám ono políčko, kde se o ni autor může ucházet. Jinak mě ovšem každá hlubší kritika velmi těší - mé básně jsou navíc velmi hluboké :-)))
S tím, co píše SK vcelku souzním - slovo "zádumčivý" mám oproti ní velmi rád, objektivně snad může navodit jakousi rádobyuměleckost - ale v tomto bodě bych si nebyl zcela jist - lyrika je koneckonců věcí velmi osobní
Skřípavost veršů - bez námitek, zbytečná inverze u slov "bytosti večné" jakbysmet
2. básen určitě není výrazem mého štěstí - viz prolog (čti pozorněji .-)
A na závěr prosba - vrtej se v mých básních bez nějakého ostychu - jsi vtipná a moudrá rýpalka ;-)