Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStát nemusí..?
Autor
Tristram
Stát nemusí..?
Jsou věci na kterých nám záleží a trápíme se pro ně, zato naši vládní představitelé o nás starost zjevně nemají.
Co všechno jednotlivý občan musí a stát nemusí? Můžeme se uběhat a uhonit abychom plnili nesmyslné požadavky, můžeme potit krev a dýchat prach, ale je to stejně málo. Musíme to vystát. Musíme to ustát.
Fronta je asi jedna z nejhorších věcí a výdobytků moderní doby směle, rovně a vážně soupeřící s hrozbou atomových zbraní. Dostat infarkt ve frontě není tak těžké, stačí když tam jste hodinu, dvě, už se blížíte k okýnku a čiperně se před vás nacpe stařenka o holi, schopná kácet stromy jedním úderem, řekne vám „panáčku“, vyhrábne z kapsy sušenku a začne ji chroupat jedno místo před vámi. Vzteky se potíte.
Určitě se vám něco takového stalo i v dopravních prostředcích. Unaveni z celého dne jste vyštípáni ze sedačky energií překypující stařenkou. I to musíme vystát. Ostatně front jsme si už užili dost a čeká jich nás ještě spousta. Čekali jste někdy ve špatné frontě a museli jste potom vystát další?
V metru vás okradou, na ulici přepadnou, protože zloději a násilníci, většinou cizí národnosti, se prostě nemají proč bát státní moci – policie a vy to vše musíte ustát a vystát a ještě za to platit.
Přijdete domů strhaní k ženě a dvěma dětem, dostanete do sebe pár brambor a uložíte se ke spánku vedle své milované, která je mírně nazlobená. Ale co po vás může chtít? Po takovém dni snad lze pochopit, že vám nemusí stát, za to..