Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJaro je tady
Autor
LittleHappiness
Skončila zima.
Vzduch brázděný jest tažnými ptáky, jež na perutích nesou slunce. Skrz lesy protéká voda a dává pít žíznivým kořenům jehličnatých velikánů, vyčerpaných po dlouhé a kruté vládě paní Zimy. - Píšou básníci
Jaro nám však začalo poněkud méně poeticky. Zvláště v jižních zemích již teploty postoupily, a tím nepřímo vyzvaly teplomilné národy k aktivitě. Ne však příliš mírumilovné. Teplotou povzbuzení horkomilní muslimové opět prosazují svou pravdu. Rozehřátý Alláh již měl tu čest přijmout své nejoddanější bojovníky a netrpělivě očekává příchod dalších neméně oddaných. Stovkám Španělů nebylo letošní jaro dopřáno rozplývat se nad zelenající se trávou a námluvným zpěvem ptactva, ale začalo je zaměstnávat jiné téma. A sice, jak dlouhé jsou prsty bojovníků ve Svaté válce. Řekněme že podle událostí z posledních dnů, prsty jsou vyvinuty velmi dobře, možná snad byly původně předurčeny k umělecké dráze a virtuózním výkonům. Otázkou však zůstává, když prsty jsou tak „úžasně“ dlouhé, kam asi dosáhnou celé ruce?
Že jsou tyto země daleko? Nemylme se! Už i u nás vidno jest obnažená kolena a lid potící se ve světle žhnoucího kotouče. Snad v důsledku globálního oteplování planety a stále zvyšujících se teplot i v našich zeměpisných šířkách, nezmobilizují své síly etnické skupiny žijící v naší blízkosti. Hoci bratia Slováci by nám mohli povedať svoje, ak pôsobí zmena klimatu na obyvateľstvo.
Dál se však budou masy radovat nad možností opalování. A dál budou slepě toužit po sportovním vyžití pod Apollónovým vozem, symbolem dobra i zkázy.
Však v Athénách je tepla víc než dost a pro Araby nebude jistě těžko překročit úžinu města tisíce jmen Istanbulu a důkladně přesvědčit nás, bezvěrce o nekonečnosti jediného, pravého všemohoucího.
Je tedy teplo opravdu takovou výhrou? Vadí snad někomu péřová bunda? Možná je bezpečněji v horských střediscích s lyžemi na nohou. Až sem snad Jeho neomylné oko a podávaná přesvědčovací paže, dík pro Orientálce nevlídným teplotám, nedosáhne.
Nebo dál vyzývejme přicházející oteplení, bude však lépe navštívíme-li u toho též mešitu a usmíříme se s oním pravým bohem.