Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLidský charakter
Autor
Veritas
Lidský charakter je záhadný. Od začátku věku se jej snažíme pochopit a leckdy marně. To co víme se snadno ztratí pod nánosem toho co nevíme. Představte si, že lidské charaktery jsou jako balíčky s modelínou, na začátku jeden dostanete a pak jen mícháte a mícháte. Přidáváte barvy a snažíte se získat něco…
Stejně jako je velký rozdíl mezi geometrickými tvary, tak stejně velký rozdíl můžeme nalézt mezi charaktery. Jeden je dokonale připravená koule, hýřící nespočtem barev. A další patvar jen ze žluté, vybledlé barvy.
Mám vlastní teorii ohledně těchto kousků modelíny. Každý z nás zná ten pocit, kdy pochopil to NĚCO, ale těsně před tím mu v tom něco zabrání. Já vím, co to je. Klíč, chybí nám ten klíč. Jediný a správný, který se nedá ničím nahradit. Je jednoduše dokonalý. Jaký má tvar? Netuším. Hranatý, kulatý, barevně vyvážený nebo jen z jedné barvy. To není důležité. Skutečným důvodem je proč jej hledáme, ten klíč nám odemkne to NĚCO. Co tam bude?
Jenom ten správný charakter, který byl zocelen a vykalen tím správným prostředím nám vytáhne tu záhadnou oblast našeho vědění, ke které zatím nemáme přístup. Je to jako, smíchejte modrou a žlutou a uválejte kostku. Jenže, která část charakteru je modrá, která je žlutá a jakou podobu má charakterová kostka?
Co myslíte vy? :)