Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProč mají zebry pruhy
Autor
andromeda
Před mnoha lety vypadaly zebry jako docela obyčejní koníci. Vůbec se od nich nelišily. Až jednou jeden zebřáček - budeme mu říkat Zebřík, se rozhodl, že už nechce vypadat, jako všichni ostatní. Přemýšlel, až jednou: Zaslechl velký dusot kopyt a přes zvířený prach ani neviděl. Co se to děje? Celé zebří stádo se dalo na útěk, ale proč? Už to vidí, v dálce se objevil hladový tygr! Náš hrdina Zebřík neměl ani sílu utéct, tak moc se strachy rozklepal, že zůstal stát a jen se přikrčil a schoval do trávy. Tygr si ho naštěstí nevšiml a uháněl dál za stádem. Už to mám!....řekl si Zebřík... To je ono!!! Mít tak pruhy, jako tygr! To by ostatní zebry koukaly! A tak poprosil zvědavé opičky na stromě, aby mu potřely srst. Černé pruhy z bláta a hlíny, bílé pruhy z kokosového mléka. Zebřík byl spokojený. Dlouho se vzhlížel v hladině jezírka, jako v zrcadle, pak se šel pochlubit všem zebrám. Ty mu pruhy záviděly a tak moc se jim zalíbily, že se po našem Zebříčkovi opičily, až jim to zůstalo. No a od těch dob mají zebry po těle bílé a černé pruhy.....