Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČtvrteční glosa, 24. června 2004
Autor
glosator
24. 06. 2004
Hlavní důvod, proč se poslanci ČSSD postavili proti Špidlovu plánu požádat ve čtvrtek sněmovnu o hlasování o důvěřě vlády je nasnadě: hlasuje se veřejně a po jménech. Kdežto v sobotu na zasedání ústředního výboru ČSSD se o Špidlovi bude hlasovat tajně.
Leccos to říká o poměrech v ČSSD - přímo ukázková je věta slavného Staníka: Zda dám či nedám Vladimíru Špidlovi důvěru, nyní neřeknu. Hlasování bude tajné.
Největší legrací by ovšem bylo, kdyby pod tlakem obav z toho, že vláda skončí a budou předčasné volby, hlavní socialisté nakonec rozhodli, že Špidla může zůstat v obou funkcích.
Viz opět slavný Staník v dnešních Lidovkách:
LN: Předpokládáte, že za této situace by mohl premiér Špidla svoji pozici předsedy strany obhájit?
G: Já si myslím, že to určitě není vyloučené. Určitě to bude tajné rozhodování a nikdo nikomu přece nemůže vidět do hlavy. ÚVV je nejvyšší autorita mezi sjezdy a jeho rozhodnutí budeme muset všichni respektovat.
LN: Pokládal byste za šťastné řešení, kdyby Vladimír Špidla i po sobotním hlasování v čele ČSSD a tím i koaliční vlády zůstal?
G: Budu pokládat za šťastné řešení to, co bude dávat šanci, že sociální demokracie přestane s vnitřními rozpory. Pokud se dokážeme sjednotit na tom, že současná konstelace je správná, nemám s tím problém.
LN: A může se podle vás ČSSD "vnitřně sjednotit" pod vedením Vladimíra Špidly?
G: (dlouhé mlčení) Na to je v tuto chvíli těžké odpovědět, protože situace teď prostě jednoduchá není. A záleží samozřejmě na ochotě a odpovědnosti každého.
Ach jo.