Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtázka života a smrti ANO nebo NE?
Autor
jimmiv
Otázka života a smrti ANO nebo NE?
Zavřete oči a představte si, jak jedete sám automobilem, máte puštěné rádio a mezi písničkami slyšíte zprávy, z kterých se dozvídáte, že v jisté oblasti se velmi zvýšil počet prostitutek nakažených virem HIV. Nevěnujete tomu pozornost a pokračujete ve své cestě. Najednou slyšíte tupý náraz do automobilu – zastavíte – vystoupíte a v příkopě vidíte ležet mladou ženu, kterou podle oblečení snadno zařadíte jako prostitutku. Uvědomíte si, že se nacházíte ve zmiňované oblasti s rozšířeným onemocněním. Žena je v bezvědomí a z úst jí vytéká tenký pramínek krve.
Přichází otázka: Pomůžete jí? Nebo jen zbaběle odjedete? Asi každého napadne zavolat pomoc mobilem, ale nemáte signál, kolem nejede žádný automobil a ve vaší lékárničce chybí rouška. Je to jen a jen na vás. Musíte poskytnout první pomoc umělým dýcháním nebo zemře! Nehodu jste zavinil vy, ponesete proto veškerou odpovědnost a pomůžete? Na druhé straně, je vám kolem třiceti let, máte rodinu a partnera nebo partnerku, celý život před sebou a riziko nákazy je veliké. Ale přeci jen není na 100% jisté, že dotyčná je nemocná a vy , když nepomůžete, si to do konce života budete vyčítat, že jste zavinily smrt člověka. Já osobně bych pomohla, protože chci studovat medicínu a pomoc druhým bude mým povoláním.
AIDS je pořád ještě nevyléčitelná nemoc a ročně na ni zemře mnoho lidí, převážně v Africe, ale i v jiných světadílech počet nemocných i mrtvých stoupl a bohužel pořád ještě stoupá. Lidstvo si za to může samo , ale jak tento problém řešit?!? Lék ještě vynalezen nebyl, ale stačilo by kdyby si obyvatelstvo uvědomilo, že drogy jsou jedním z hlavních zdrojů nákazy, stejně jako prostitutky nebo dnešní nerozvážná mládež. Asi nejsmutnější kapitolou tohoto problému jsou děti nakažené pozitivní matkou během těhotenství a po porodu přes kojení. Stejně jako u dospělých, jakmile je dítě nakaženo, je odsouzeno zemřít.
Zamyslíme se tedy opět zda pomoci ANO nebo NE?!?
Určitě by se našel někdo kdo by řekl: „Pomohl bych, protože jsem z křesťanské rodiny a pomoc bližním je psána v bibli.“ Další názor může znít: „Nepomohl bych – myslím, že bych zpanikařil a než bych se vzpamatoval tak bych ujel.“ Domnívám se, že tento problém by byl u většiny lidí. Dostali by strach, nebo by nevěděly jak pomoci. Také je pravda, že zmiňovaná žena se do této situace nemusela dostat a tím pádem si za své zranění a případnou smrt může sama a musela s tímto nebezpečím počítat.
Jaká je správná odpověď? Žádná!!! Každý by se musel zachovat podle svého svědomí a svých pocitů. Určitě si myslím, že bychom se nad touto nebo jinou podobnou otázkou měli zamyslet a rozhodně si nenamlouvat: „Mě se to netýká! Vždyť tato nemoc a celé nebezpečí je mi velmi vzdálené!“ Všichni víme, že to není pravda a každý náš názor ať kladný nebo záporný má stejnou hodnotu, protože podobná situace se nám může stát i ve skutečném životě a pak se budeme MUSET rozhodnout! Když se každý nad tímto problémem zamyslel, možná by se počet nemocných zmenšil!