Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku2
29. 06. 2004
4
0
2375
Autor
E_Nigma
Vlnka na slunci
za letního větru -
list.
negev:
Ale dyk ona to "jen" viděla :)))
Akorát nám nepověděla, že "děje se na hladině"... jakápa metafora. Jestli je u tebe záměna slunce za jeho odraz metafora... já se snad rozohním :)))
navážeč:to jsem mu pověděla, ale on nic=)
Ale je to metafora..to uznávám. A navíc je tam zdvojení vlnka=list
SarahAdamas
07. 07. 2004
Sarah:Mělo to být, že list spadl do vody a udělal vlnku, která se donesla až k odrazu slunce na vodě=)
enigmo: Někde jsi četla, že by se něco nomělo... :) to je k popukání.
Vysvětlovat básničky je smrtelný hřích... haiku by nemělo být zapotřebí vysvětlovat vůbec. Má tě udeřit... má bejt jako průstřel slunce, okamžitej zásah do srdeční komory.... - náhlá smrt.
na druhou stranu se dnes běžně po světě pěstují haiku, která ani zdaleka nepřipomínají formální japonská haiku... a haiku se jim přesto říká...
srha:A ty všechno víš od narození nebo u vás se získávájí vědomosti ústní lidovou slovesností??=)
A tím chceš říct co?
Co si představujete pod vlnkou na slunci? Já teda nic uchopitelného, spíš ten záchvěv listí proti slunci.
Ale dobře, dobře, už du, už du, nebudu se v tom moc vrtat, mimochodem, Šikibu - taková japonsky malebná přezdívka, něco jako kimono, nebo šikanzen:-))
Už se těším na japhyho, jochocho :-) Názor nemám poněvadž hlava mi může prasknout a stejně nerozumím (jako vždy:-)
Počkat počkat, už možná něco vidím, taková obrázeček malebný, listy ve větru, paprsky slunce, hm, takový námět pro olejovky, škoda, že neumím kreslit...
Zkusím něco v 3D Studiu
Lishaak:On to neví..dalo by se to nazvat mou soukromou válkou=)))
Někde jsem četla, že haiku by se nemělo vysvětlovat, tak tě nechá chvilku potrápit=)
Zkusíš a zas toho nechát bo zjistíš, že ti něco nejde=))..ale ať z toho vyjde cokoliv tak pošli=)
Jo a Matrix ping-pong byl mazec=))..nachlámala jsem sa=)*