Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNezábudky
15. 07. 2004
4
0
4605
Autor
Bix
oči muža
v nezábudkách
prešli do ocele
a ja by som v nich
rada videla rozbúrené more
ktoré žije
v jednote a sile
zatiaľ len ten nepokoj
v nezábudkách
prešli do ocele
a ja by som v nich
rada videla rozbúrené more
ktoré žije
v jednote a sile
zatiaľ len ten nepokoj
Lebo on je muž - nie androgyn ani list :o) Ale veď kamarát je tiež muž - ale muž nemusí byť objekt lásky - snáď skôr brat...je to všeobecné pomenovanie, nie muž - partner.
nemas zaco. len si stoj za tym. sama viem, ake je obcas dolezite stat si za basnou, kt pre autora vela znamena:)
myslim na tuto basen. je viem, ze je to citovo dolezite, ale u teba som zvyknuta na lepsie:) - nie citovo, ale obsahovo...etc...
a k tvojej druhej veci...asi ano...vzdy budeme patrat:)
Bix, hm... nie je mi celkom jasné, prečo vlastne oddelovať muža ("ako takého") od "toho zložitého, čo s ním zdielaš". Muž "ako taký" neexistuje, vždy je v kontexte rôznych vzťahov (a nikto nehovorí, že len ľúbostných), a teda - vyjadrovať sa k nemu značí vyjadrovať sa aj k týmto vzťahom (aspoň podľa mojej mienky)...
oceľ - voda = tá istá modrá (nezábudková?) a predsa celkom iná.
rozbúrené more v očiach - pekný obraz!
posledený riadok naznačuje dej (stav) vo vývoji - koniec otvorený
zaujalo! :-)
Bacil: Prečo potom "taká večná romantická predstava o mužoch" ? Za touto básňou bolo jedno, či je to strom, muž alebo žena...
tanganika: ďakujem za úprimnosť, vážim si Tvoj názor. Napriek tomu si stojím za touto básňou, lebo napísala, čo som inak nedokázala sebe ani tomu človeku povedať.
tanganika: Myslíš básnicky? Priznávam sa, že nie som schopná posúdiť, nakoľko je toto kvalitné, ale to, čo hovorím, je pre mňa nesmierne dôležité.
Všetci: Ide o blízkeho človeka, kamaráta - je nutné vždy pátrať po ľúbostných zväzkoch, po vzťahu muž - žena?
Bacil: Čo keď nejde o charakteristiku muža, ale toho zložitého, čo práve prežíva a čo s ním zdieľam?
To je taká večná romantická predstava o mužoch... lenže my muži už sme takí... to rozbúrené more v jednote a sile sa objaví len pri niektorých... a zvyčajne len na chvíľu...