Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtázka
22. 09. 2000
0
0
1358
Autor
Sage
Dají se básně psát na počítači?
No to máš samozřejmě pravdu, sice si nepřipadam jako nějaká konzerva, ale v tomhle tomu asi tak bude... Pro mě je počítač jenom informační a komunikační médium a k psaní musim kontakt na úplně jiný úrovni, takže je pro mě dost v řiti. Ale samozřejmě - každému podle jeho gusta.
já teda na počítači psát nedokážu
tužka a papír...to je něco jinýho, ta báseň je mi bližší, když ji vyrývám do bělosti
navíc mne většina věcí napadá mimo domov, takže i kdybych chtěla, k počítači se nedostanu
je nádherné sedět na skále, pod nohama svět a psát...ale já jsem sentimentální romantik, takže to neber za bernou minci
Podle mého názoru: Člověk si němůže utvořit tak intimní vztah s krabicí čudlíků s kablíkem k jiný krabici, jako k papíru, kde se může vyjadřovat i (do jistý míry) graficky. Pro mě je počítač stále ještě neosobní pocitatko, které může maximálně pomoci k něčemu, ale rozhodně nemůže podpořit tvůrčí aktivitu, zato ji může kvalitně omezit (graficky i jinak). Je příliš neosobní (pro Sagee), než abych na něm mohl tvořit.
P.S.: Co řikáte na MMF apod.?
Sage: no nepotřebuju mít hezkej vztah k tužce nebo k papíru, abych mohl zapisovat to co se mi líhne v hlavě... grafický zobrazení pro mě nic moc neznamená (pokud jde o slova) ale hodně pro mě znamená možnost kopírovat, přesouvat a opravovat. Kromě toho papír mi nepřijde víc osobní, ale spíš tradiční a se psaním asociačně spjatej (tudíž je to spíš konzervativizmus). Ale na tom celkem nezáleží, při psaní jsou subjektivní pocity důležitejší, než objektivní. Takže ať každej píše, jak mu vyhovuje.