Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMalý problém
23. 09. 2004
2
0
3559
Autor
Ejunka
Šel jsi, když já jsem stála,
mlčel, když já čekala slova.
A milovala tě.
Tápals, když já chtěla abys rozuměl,
tančils, když já si přála abys znehybněl.
A milovala tě.
A jestli byl kdy rozdíl
mezi mužem a ženou,
tak je teď v nás.
A jestli si byl někdo dál
než my dva,
tak je to lež.
Budeš stát? Budeš mlčet? Budeš tápat dál?
Jestli ano,
tak jsem tě milovala.
Augustin_Šípek
04. 12. 2004
Zrovna teď potřebuji znát mnohem víc. Vím tak málo, že bych asi nebyla schopna ani najít jediné slovo
Tak potom to může být třeba báseň v próze, coz je existující útvar:) Chtela sem po tobe tu definici, protoze tusim, ze bude zahrnovat velmi mnoho a bude tezke o necem rict, ze to nesplnuje pozadavky. Myslím, že by bylo složiteé se přít, myslím, že rozumím, proč si to myslíte a musím vám dát částečně za pravdu. ale na druhé straně rozumím i sobě a pár jiným lidem, co to cetli a za báseň to považovali. Je to věc názoru, nebo spíš dojmu. Ale nechce se mi to vysvětlovat, dneska sem moc líná:)
Rowenna: hlavně je to fuk. Pravdu máme ve svých očích stejně zase všichni a je nám šumák, co si myslí ostatní..:)
Think: nejsem uražená, jen mě zajímá, jak byste definovali báseň.
Já vím, že se to dá okecat, ale tady to byl prostě záměr. (kdybych byla umělec, tak řeknu, že umělecký záměr:)
báseň? se koukni do příruček, tam by to snad být mohlo :) sama definici neznám....
máš to spíš jak prózu odsazenou do řádků
ale to ať ti s tím poradí někdo "povolanější", sama mám co mluvit...
Miroslawek
26. 09. 2004
nemyslela jsem opakování v básni - to ať si člověk opakuje, co chce...
spíš vyjádřit city jinak.... nemusíš použít slovo milovat, můžeš to obalit do jiných slov, vyjádřit cit / pocit / náladu pomocí metafor
to pak dělá báseň jinou od ostatních
a jak bylo podotknuto tu níže, ono to opravdu asi není báseň
já to s tebou myslím dobře, tak promiň, jestli jsem se nějak dotkla
Možná je to sladký, ale to by tolik nevadilo. Horší je, že to není poezie. :-))))
Přijde na to, dneska je poezie ledacos, já v tomhle poezii vidím, vy možná ne, a jiní lidi zase možná jo. Je to věc názoru
Třeba to tak je, třeba časem poznáš, že není, třeba já poznám něco jiného, kdo ví? :-)))
Neboj, nic nebudu muset dělat. Teda makat, to jo, to muset budu, ale zas sme to jednou zažehnali...:)
Totéž bych potřeboval zařídit aspoň do týdne já, než se mi to rozsype...
Já nevím, mi nepřipadne v ničem vyjímečná, prostě průměrná láskobáseň.... cožpak nejde slovo milovat a pod. vyjádřit jinak?
Podle mě je to krásný vyjádření pocitu.
Ejunko, doufám, že ti všecko vyjde tak, jak si přeješ ty sama.
andy_kaufmann
23. 09. 2004
No, tak to bys měl začít velice intenzivně makat..já za mnoho vděčím jedné své kamarádce, je totiž jeden z mála lidí, které můj milovaný opravdu vnímá a poslouchá...díky bohu je to snad ten nejmoudřejší člověk co znám...(ta slečna)...tak si taky takovou pořiď:)
Miroslawek
23. 09. 2004
Think: možná už je to ošoupaný, ale za to nemůžu já, to spíš televize a pod. A pokud ti jdde o to, jak často se to objevuje v básni...tak to je moje speciální úchylka-opakování slov, vět...používám to jako refrém, tak trochu pojítko mezi verši. Není to úmyslné, píšu tak z sama od sebe
Lucy: dík, snad to dopadne dobře
Noe: Už to tak bude, je to taková moje terapie:)