Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStretla som človeka...
Autor
zvedavec
Stretla som človeka...
Pozeral na MŇA a skúmal, aké hýbu mnou túžby, bolesti a potreby a cítila som, ako z neho – cudzieho - žiari ku mne láska a prijatie, vtedy neznámej. Hľadel mojím smerom, počúval, čo hovorím, zaujímal sa, čím žijem, aké mám trápenia, i aké radosti, myšlienky. Stál pri mne. Dal mi čas, pozornosť a tým – silu a dôstojnosť.
Pýtal sa, zaujímal, niekedy aj radil. Bez všetkých nárokov. Skúšal sa pomôcť, nie dokázať, že je dobrý, dobrý radca, že vie...
Išlo o MŇA.
...
A stretla som iného človeka,
navonok hľadel na mňa rovnako, robil veci tak isto.
Tušila som však a cítila, že sa pokúša naplniť seba a svoje potreby, nevedome vnímala som nepatrné dôkazy o jeho vnútorných utajených MOTÍVOCH.
...
Šla som rozhodným krokom za prvým.
Život bol štedrý, veď stretla som takých prvých viacerých, všetci ma menili a učili.
Tí prví si ma ZÍSKALI.
Dávali, nečakajúc takýto výsledok, a všetko sa im - VRCHOVATO - I ODO MŇA - VRACALO.
Druhým som sa začala stále viac vzďaľovať, neskôr i vyhýbať.