Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seako ťa mám rada
12. 01. 2005
6
1
5963
Autor
zvedavec
ak lásku hodnotím
tým, že mi robíš radosť,
a nie ja tebe...
1 názor
...dve asociácie:
1. ľudia sú strašne sebeckí -každý chce hovoriť iba o sebe, a nie o mne...(madonna) parafráza...
2. viac šťastia je v dávaní ako v príjmaní (kristus)
záver: miniúvaha ako podnet na diskusiu? - tip za...
tvoje silna stranka je, ze se umis vzdycky vyjadrit velmi presne......ale tady mam pocit, ti to trosku kulha...
ano mas pravdu.....ale jen z casti.....Laska je....kdyz on se me snazi delat stastnou.....a je stastny ze ma ...a ja se ho snazim delat stastnyho, protoze se mi libi, kdyz je ze me celej stastnej......:-) A ja mam dneska patent na rozumum....protoze jsem v soucasny dobe zalaskovana...:-)
Sakra... já jsem to asi nepochopila. :o( Myšlenkou téhle úvahy je to, že láska je to, když někdo dělá radost mně a ne já jemu? Že to, že já někomu dělám radost, není láska, ale potřeba?
Bože... jsem z toho nějak mimo... :o)
Shelinka: Myšlenkou téhle úvahy je to, že láska je to, když někdo dělá radost mně a ne já jemu?
Zvedavec: nie, myšlienkou - i keď nie dokázanou pravdou, len mojím názorom je to, že ak ma teší robiť radosť druhému, tak je to viac, ako keď striehnem na to, nakoľko mi robí radosť ten druhý,
:( ale mám dojem, že je to len moja utkvelá predstava, zväčša s tým nesúhlasíte
Tak to je jasný... S tímhle souhlasím, akorát jsem to nepochopila z toho vyjádření. :o)
Noe má naprostou pravdu v tom, že tím uspokojujem vlastní potřebu - kterou je v tomhle případě to, aby onen milovaný byl šťastný...
zvedavec: nech si svůj názor ... nectěl jsem ti ho brát/vyvracet ... jen to vidím trošku jinak ... možná z jiného úhlu ... asi moc čtu etologické a sociobiologické články :-)
She: je fajn potkat někoho, kdo vidí věci podobě. Pravdu ale nemám, mám názor, pohled na věc --- já se pravdy bojím ...(to sem ale nepatří, můžu třeba vysvětlin jindy a jinde)
slonovina2
12. 01. 2005
synáček, aj moja odpoveď je rovnaká :)
Liso: akosi neviem uveriť slovám, že niekto miluje, ak ŽIADA zmenu, ak podmieňuje svoju lásku. Dobrovoľne urobenú zmenu môže prijať, môže ho potešiť, ale nie žiadať, aby ... vadia mi väzenia urobené v mene lásky
vďaka Vám všetkým
úvaha to moc není, originální myšlenka taky ne .... ani souhlasit s tím nemohu .... tím, že jemu děláš radost naplňuješ svoji potřebu, ne jeho ;-)
Noe: dobre, tak nie úvaha...neviem tieto veci určovať
naplňujem svoju potrebu, mení to niečo na veci, že ak neplňujem ani len túto svoju potrebu, ak takúto potrebu nemám, tak ma ten druhý veľmi nezaujíma?
Nevím, jestli si rozumíme. Myslel jsem tím, že bychom nikdy nedělali nic pro druhé, kdybychom my sami si tím neřešili nějakou svoji pořebu. I ti největší altruisté dělají dobré skutky, protože jim dělá dobře dělat dobré skutky.
Ale taky to může být úplně jinak. Tohle není pravda ale můj názor podpořený studiem a zkušeností.
no, ja súhlasím. Nejaký motív mám, ak určitým spôsobom konám, nemôžem byť ľahostajná.
ale znamená to, že láska neexistuje? alebo čo?
Určitě existuje něco (opět jen můj názor - nikoliv pravda), čemu láska říkáme - cit, vztah, chemie v nás. Ale možná každý trošku něčemu jinému. Ono podle mne není vůbec špatně, že když děláme dobře tomu druhému, že je ta základní motivace v uspokojování vlastní potřeby :-)
Pokud by to byla otázka, tak odpověď zní: "málo"... jestli tomu tedy dobře rozumím...
T**
Priznavam sa, ze tentokrat nerozumiem... ba dokonca nemam ani vlastnu zmysluplnu interpretaciu :-/