Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDopis pro život
20. 01. 2005
7
0
7672
Autor
Mala_Princezna
Miluju Tě,
za hudbu co slyším
za hřejivá slova od srdce
Píšu Ti
za řeky co sjíždím
za osmnácté Vánoce
Modlím se k Tobě
za úsměvy bez práce
za to že svět se otáčí
Děkuji Ti
za sny o pohádce
za slunce co svítí do očí
Vzhlížím k Tobě
za strach zvětšující odvahu
za dar a šanci žít.....
kdysi jsem něco podobného napsala:-) leč tvé dílko je o moc lepčí:)
šikovná princezna (na hrášku:-))
Díky, + tip!!
Mala_Princezna
03. 03. 2005
dívám se, že se tady rozhořela diskuse.
no nebudu rušit, tak ti posílám tipa.
a taky máš můj obdiv za tvůj postoj k životu. takových lidí jako ty už je málo.
jen tak na okraj taky znám pár kozorohů a musím uznat, jsou to super lidi.
Mala_Princezna
04. 02. 2005
nemusíš děkovat, to je přece samozřejmost.
já jsem střelenec. ale to, co bych chtěl vyčíst z hvězd tam bohužel nenajdu.
Mala_Princezna
04. 02. 2005Mala_Princezna
04. 02. 2005
pěkné poděkování, nejtěžší je poděkovat za samozřejmé zázraky. A je jedno komu. *t
PS: zaujal mne tvůj nový klub, řada nejdůležitějších lidí v mém životě jsou kozorohové, je to moc fajn znamení.
Mala_Princezna
03. 02. 2005Mala_Princezna
03. 02. 2005malinka_hvezdinka
01. 02. 2005Mala_Princezna
01. 02. 2005
Haf, princezničko, děkuju za povzbuzení...
Samozřejmě, že nejsu pořád jen nafrněný, nepřístupný, sklíčený či nasraný... Existují samozřejmě chvilky, kdy je mi dobře (jako třeba po pořádné dávce alkoholu, ale to už poslední dobou taktéž neplatí, nějaké špatné draky, či co :), ale jsou i jimé způsoby jako třeba nadšení pro nějakou blbost, a třeba taky relaxace v přírodě - dneskla jsem byl na pořádné na běžkách a su pěkně vyfluslý). Jenomže to jsou právě ty okamžiky, které odplujou tak rychle, jak připluly. Tak to beru. Je tu - není tu. Ale globální pohled na svět je stejný. Nechci truchlit - chci se smířit - a ne vždy to jde. Haf princezničko - pěkně se měj... Já se potřebuju hodně flákat a přemýšlet, tož snad po zkouškách...
Haf.
Mno, jo, s těmi úsměvy jsem to nedomyslel...
četl jsem kdysi jakousi stať od Henriho Bergsona, jmenovalo se to "Smích". Docela zajímavá úvaha. Výraz radosti, příjemného překvapení a pozitivního rozpoložení je tam líčený jako úsměv. Smích je naopak popsaný jako něco chladného, vypočítavého, čistě rozumového, ba dokonce zlého. Má to být projev zlomyslnosti. No, z tím se docela ztotožňuju. Takže ano - úsměvy jsou podvědomé, žádnou práci nám nedají - nikdy (tudíž se za to nemusíš modlit). To, co nám práci dá, protože vychází z rozumu je smích. Toť moje a oprava a omluva (pardón).
Sny, naděje, cíle... To jsou vznešeně znějící slova, al emy jim stejně dáváme banální a plytkou podobu. Já o životě přemýšlím, kdyby ne (možná by to bylo lépe), neměl takové názory jaké mám. Může to vypadat, že jsem pozér, ale takto to cítím... a rozhodně se za svoje názory nestydím a jsem připraven je obhajovat... to koneckonců musím činit neustále, protože je nikdo z mých přátel nesdílí...a tudíž mě napadá.
Život vidím jen jako přežívání, plné chyb, omylů a falešných představ. Dokonalá náprava není možná, protože v člověku jsou zakódovány jisté principy, které nápravě brání. Já prosazuju cestu uvědomění si... prohlédnutí chyb, přiznání omylů... Kdyby si toto uvědomil každý, už to by bylo jistou nápravou... Já chci žít s tímto uvědoměním, zuřivě se prokousávat stavy pitomých "depresí", přežívat, nic silnějšího od života neočekávám... Možná časem dospěju k jinému názoru - kdoví.
Každopádně nechci působit jako nějaký hučák, který ostaním říká - všechno je na hovno, na všecko kašlete, truchlete a utápějte se v depresích - ne, jsem rád, když to někdo vidí pozitivně, jen si myslím, že takový člověk se vědomě dívá přes růýové brýle (ono je to koneckonců možná lepší - jenom já jsem je někde ztratil). Haf... Tak to je zatím celé¨. Krásně se měj, princezničko!
Mala_Princezna
23. 01. 2005
... a někdy si dám práska
a sleduju mravence jak utíkají před banalitou...
Nevím princess, nechcu porypkovat, ale:
Neslyším ani hřejivá slova, hudbu s praskajícího gramofonu nebos dodělávajícího magneťáku
Úsměvy bez práce budou určirě falešné
Sny nikoliv o pohádce, ale o kořalce
Za šanci žít uctivě děkuji
Ale rozodně gratuluju k posunu na optimističtější kolej (tedy pokud jsi to nenapsala jako čirou ironii)...
*
Mala_Princezna
21. 01. 2005Mala_Princezna
21. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005
no to si děláš kozy:o))) o kom to jako opravdu je?:o)
(zaujatý tip jak brno hehe:)
tohle bych životu nenapsal ani za prase!:o)) Ten tu prostě je, ale ani on pro tebe ani ty pro něj. Jen taková zvláštní situace..
Mala_Princezna
20. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005
nojo, my si tu žijeme v klídku, bez zemětřesení, krveprolití atd..
o to víc je času zabývat se oním "proč vlastně?" je jasný, že jinde mají jiný starosti leckdy spíš na hranici s pudem sebezáchovy, než ty filozofický:o) to jo
Mala_Princezna
20. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005
no jasně princezno, jsme udělaní tak, aby se nám lecos i líbilo, uvolní se droga v mozečku a to je hezká květinka, to je hezké prasátko, to je hezká holka, to je hezká poprava.. jak kdo:))
ovšem, abych pohnul tím svým zadkem a třeba se něco učil, bylo by lépe, kdybych věděl, že to nedělám proto aby mohlo hodně vědomostí shnít s mým mozečkem na krchově.
jo a to je právě ta víra, která někdy chybí, ale tak co, všichni jsou na tom stejně, takže se můžu celé dny řezat volovinám a dělat, že jooooooo!:o)) že co? hehe, to kdybych věděl:o)
Mala_Princezna
20. 01. 2005
ne-e já teďko nestuduju nic, ale ještě asi budu něco nenáročnýho aby to moc nerušilo moje vlny:o) jinými slovy, asi se půjdu válet na čzu aby se u toho dalo i dělat, tak:)
Filozofie se nedá studovat, filozof se narodí žáno:o))
Mala_Princezna
20. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005
to snad nejsi.. symbolismus je míň popisný než impresionismus, jenom náznaky v i. jsou metafory trochu popisnější a jde hlavně o vyvolání pocitu, kdežto v s. o symbolický popis. tak to chápu já impresionismus mám (v poesii) asi nejraději, přes symbolismus je spíš Dero a taky je tu z nejchytřejších, takže ti to snad vysvětlí nějak fundovaněji:o) já to jen tak "vlastnímami slovmima"
:o)
Mala_Princezna
20. 01. 2005
Impresionismus je v některých směrech alternace romantismu - příroda, soulad, souznění, pocit - v literatuře eufonie.
Symbolismus oproti tomu klade důraz na symbol, tj. obrazné vyjádření, obrazná spojka k popisovanému. V poezii klade důraz na hudebnost a (především) obraznost, fantazii.
Velmi zkratkovitě, vlastními slovy. :o)
Mala_Princezna
20. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005Mala_Princezna
20. 01. 2005
Vidím, že se tady rozhořela sokukromá diskuze :-)...já dávám tip a souhlasím s Malou Princeznou, která má velké ideály.