Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZimní Noc
Autor
Kamínek
Zimní Noc
V slabém světle mihotavé svíčky se zachvěl stín. Přiložila jsem v krbu a usedla blíž v houpacím křesle k ohni. Nastavila ruce a obličej k hřejivému plameni a zahalila se do ovčího kožíšku. Dřevo pomalinku popraskávalo a malinké jiskřičky vyskakovaly jako čertíci nad ohněm. Usadila jsem se pohodlně do křesla a vyhlédla z okna. Obloha byla jasná, možná jen jeden mrak zastínil její nepatrnou část a tiše proplouval mezi hvězdami. Všude se rozhostilo příjemné ticho, teplo hladící moje tváře mi vykouzlilo jemnou růž na lících. Lákalo mě otevřít okno a vdechnout svěží vzduch z venku, ale za okny se krčil Mráz, který právě jeho přičiněním vyleštil oblohu jako zrcadlo, na kterém zůstalo pár střepů v podobě hvězd. Ale já tolik toužila procházet okolní krajinou...! Až - věřte nevěřte - jako bych za skleněnými tabulemi uslyšela jemný cinkot snad tisíce zvonků - hledala jsem odkud přichází, až pak - pohyb tam, kde Měsíc právě couval z oblohy, přilákal můj zrak.
Na srpku Měsíce seděl mladík a rukou rozsypával jemný hvězdný prach dolů k Zemi. Lenivě pohupoval nohou a jeho krátké roztomile pocuchané vlásky sebou vlnily v záchvěvech letmého vánku těch výšin. Jemná zrníčka prachu se stříbrozlatě třpytila a s tichounkým cinkotem se sypala dolů a vytvářela most, jenž pomalu propojoval místo, kde seděl chlapec a moje okno. Přišla jsem blíž a jen tak bez hnutí jsem tam stála a sledovala... Byl to úžasný pohled, ten jas a cinkot padajících třpytek.
A když posledních pár centimetrů pokryl hvězdný prach a most spojil dvě daná místa, chlapec otočil svůj pohled ke mně dolů a pousmál se. Sesul se lehce z Měsíce a přicházel, snad jako by plul, ni šel, směrem za mnou. V těle se mi rozhostil vskutku nádherný pocit. Trocha obav, ale spíš zvědavost a teplo u srdce. Pomalu jsem otevřela okno, avšak venku schovaný Mráz nepronikl nikam, snad jen z počátku pocítila jsem záchvěv jeho ledového dotyku, jenže to už ten prach z hvězd obklopil mě celou a já necítila žádný chlad, jen příjemné teplo stoupalo mi od kotníků, celým tělem, přes každý jeho kousek, až do posledního vlásku. Když chlapec přistoupil k mé úplné blízkosti, vztáhl svou bledou ruku k té mojí, která zatím ještě stále teplá, orosila chlapcovu dlaň a pak začala bělat - ... a bělala až po loket, až po rameno a celá hruď mi zbělela, a vlastně, každý kousíček mě samotné byl už jak z porcelánu...- a zahalena do hvězdného prachu jsem zahlédla, jak zmizely mé šaty i ovčí kožíšek a na místo nich, zůstalo jen jemné stříbřité roucho z úlomků hvězd. Vlasy se mi houpavě nadnášely v jemném vánku, který přišel spolu s mladíkem. Podal mi ruku a teď už obě bledé a chladné, spojily se v jeden pevný stisk a jeho oči se vpily do těch mých a jeho rty vykouzlily oslnivý úsměv. I já se usmála, ale svoje oči sklopila jsem raděj dolů, neboť ty jeho byly až příliš vábivé…
Neřekl nic, ale přesto, já slyšela, že zval mě ven, do náruče noci plné diamantů a měsíčního svitu a vlastně neudělala jsem ani krok a přesto mé nohy opustily pevnou zem a já bez jakékoli tíže těla, jen s lehkostí, jak vánek sám, vznesla jsem se a nechala unášet pryč nahoru ke hvězdám, pryč od lidského světa. I most co třpytil se nám pod nohama, rozplynul se do černé tmy a my tam jen tak spolu sami lehce pluli a hvězdy svítily nám na cestu.
Sledovala jsem lidské domy jako by to byly hračky - z malých okýnek linulo se do noci žluté, teplé světlo a zahrady vypadaly jako ohrádky ze sirek. Mezi tím vinuly se cesty jako černé stuhy a lesy z výšky pokryly zem jako načechraný koberec. A u jedné větší louky otočil se na mě můj společník a pokynul, že tady chvíli zůstanem. A tak snesli jsme se jako motýli na zelený trávník.
Travnatou louku obklopoval hustý les a na pravém kraji cosi se třpytilo v měsíční záři. Přešla jsem blíž a mému zraku odhalil se průzračný potok.
Voda šuměla a drnčela, jak se přelévala přes kameny a oblázky a sem tam vyšplouchla odněkud vzpěněná vlnka. V tom na svých ramenou ucítila jsem dotek číchsi rukou a dlaně podjely mi pod vlasy, a přes ramena, a paže a semknuly mě u loktů, a když otočila jsem se, viděla jsem Měsíčního Chlapce, jak se usmívá a přitiskl mě k sobě blíž a já zaklonila hlavu na jeho hruď a spolu jsme tam stáli takhle tiše a v objetí.
A přesto, i když nepromluvil ani slovo, slyšela jsem ho říct : "Podívej!" a já spatřila na hladině, jak z malých vlnek byly větší a stále větší, které se vzpěnily a pak změnily se v jemné siluety mužů a žen, jenž tančící vyšli z vody a vznášeli se v rytmu pomalého tance celým paloukem. Stála jsem v údivu a chtěla se zeptat, kde se vzali a kdo že jsou - ale než stačila jsem se dotázat, chlapec mě obrátil k sobě, usmál se a ukázal rukou na louku.
Nepochopila jsem, jak se to mohlo stát, ale představte si, Měsíc oslnil světlými paprsky těla trav a spících květin a ty pojednou, mezi tančícími páry, začly kvést. A všude byly modré chrpy a rudé máky a já jen němě žasla nad tou nádherou. A v té chvíli i on mě vyzval k půlnočnímu tanci a já teprve v tenhle moment zaslechla jemnou hudbu, - jak vítr šustil mezi korunami stromů a v tom šuměly i lístky trav a potok bublavě přidal jeden z mnoha tónů a vykvetly luční zvonky, které jemně zacinkaly.
Vedl mě s jemným dotykem jeho ruky přes můj pas a druhou odhrnul mi vlasy z tváře. Usmála jsem se. Bylo to všechno tolik zvláštní a tolik krásné...
Asi je to úplně pošetilé, říkat někomu, že jsem tančila s Měsíčním Chlapcem jedné mrazivé zimní noci na rozkvetlé louce, ale byl to ten nejkrásnější okamžik...
Jeho objetí a jeho oči, které se vpíjely do mých, vlasy, které se nadnášely, jak do nich narážel vítr, když jsem v jeho náručí plula mezi květy. Byl to ten nejkrásnější pohled do nejlaskavějších očí. Očí, které, ač mrazivou bledě modrou barvou, rozehřály každý stinný kouteček v mém srdci a každý kousek mého porcelánově bledého těla. Přitisknuti k sobě, jakoby nás snad mráz mohl jinovatkou orosit. Zaklonila jsem hlavu a vzhlédla nahoru k tmavomodrému nebi posetému hvězdami, v otočkách tance, v rukách mého tanečníka, pozorovala jsem, jak i ony na nebi tančí s námi.
Pak jeho ruce vklouzly do mých volně splývajících vlasů a pohladil je několikrát jemně po celé jejich délce a na každém z nich se usadilo spoustu hvězdných střípků a ony se rozzářily a roztřpytily. Naše bosé nohy hladily lístky trav a květy provoněly mi tenkou košilku tisícemi vůní. Pak všimla jsem si, že ostatní tančící páry začaly mizet u břehu dovádivého potůčku a jejich průsvitná těla se vracela zpět do podoby vodní pěny a rozpustilých vlnek a spolu v objetí, ztráceli se v proudu vody, do které se rozplynuli stejně tak ladně, jako z ní vyšli. Měsíc ucouvl ještě o kousíček a jeho záře pobledla. Květy začaly zavírat své voňavé a barevné náruče, až zmizely docela. Chlapec mě k sobě přitiskl a jak se naše těla dotýkala, vznesli jsme se nad znovu usínající louku. Viděla jsem jen, jak Mráz pohladil ji po zelených vlasech a jinovatka pojednou postříbřila všechno, co ještě před chvílí "dýchalo a žilo".
Naše cesta tedy pokračovala dál, podél jasně zářící vody v potůčku, který se chvílemi skrýval v objetí lesů a pak zase vykukoval jako matný slepýš mezi cestami. V dálce zablýskalo se cosi a já přimhouřila oči a spatřila jsem jezero. Chlad proměnil jeho hladinu v bělavou, posněženou zátku ledu. Podívala jsem se na mladíka a on kývl, na souhlas tomu, že i tady zastavíme.
Moje bosá chodidla se dotkla ledové plochy, i on už vlastně stál vedle mě a tu, zničeho nic, po krajích rozložitého jezera, z ledu začaly vyrůstat bílé, štíhlé ale i vysoké a rozložité stromy. Rostly do výšky, některé zas zůstali jen malé a štíhlé a na jejich bílých větvích pučely a vykvétaly květy mnoha barev. A moje tenoučká košilka z nočních mrazivých mlh, vzdouvala se ve větříku, který nás stále provázel. Tenoučká ramínka mi sjela dolů po ruce - to dovádivý Větřík, který mi ještě počechrával volně splývající šaty a rozvlnil jejich okraj do vlnek. Pousmála jsem se a podívala na mladíka, který stál opodál.
V očích měl šibalský úsměv, jemně našpulil rty, sklonil se k zasněženému ledu a foukl. - Zasmála jsem se, protože chumel sněhových vloček mi vletěl až do tváře. Některé z nich se mi vpletly do vlasů a jemná košilka se vyzvedla a zavlnila vysoko nad koleny. Přešla jsem blíž k mladíkovi, vzala ho za ruce a na špičkách přiblížila mé rty k těm jeho, zavřela jsem oči, ale místo dotyku jeho rtů, jsem ucítila, jak moje ruce zůstaly sami, a když jsem se podívala co se stalo, viděla jsem ho stát u jednoho z těch kvetoucích stromů. Utrhl jeden z květů, ukázal ať jdu blíž a vzhlédl k obloze. Vyhodil květ do výše a já sledovala, jak letí vysoko k nebi, a pak se zničeho nic rozletěl v miliony sněhových vloček! –
Začalo sněžit. - Vločky se tiše snášely všude okolo nás. Utrhl ještě jeden překrásný květ a vložil mi ho za ucho do vlasů. Slastně jsem přivřela oči a právě v této chvíli jsem ucítila, jak se jeho pevné rty přitiskly k mým a semknutí se proměnilo v dlouhý a sladký polibek. Bylo to tak úžasné, jak padající vločky kolem nás tiše šustily...
Objala jsem svého průvodce kolem pasu a on sfoukl jemnou košilku z mlhavých par z mého těla. Zůstala jsem tam stát jen tak. Já, jak mě Pán Bůh stvořil, s květinou ve vlasech. A On. On, po kterém jsem tak toužila, aby mě objímal a líbal. Stála jsem tam jen tak a bílé vločky padaly na mé nahé tělo a rozpouštěly se v zářivé slzičky vody a stékaly v pramíncích dolů. Zářivé perličky, jenž se kutálely a s cinknutím dopadaly na led, na kterém jsem stála. Své ruce natáhla jsem k nebi, a obličej nastavila vstříc plujícím vločkám sněhu.
Možná, že je člověku k nevíře, jak může nahá dívka stát na zmrzlém jezeře, mezi rozkvetlými stromy z ledu, avšak já tam vážně stála. Stála jsem tam vstříc padajícímu sněhu, vstříc měsíční záři, před zraky Měsíčních očích, před tisícem svědků zvědavých světýlek hvězd. A On jen se zasněným pohledem očí, tam nehybně pozoroval, každý kousek mě samotné. Cítila jsem ten pohled upřený v mých očích, na mých ramenou, na mém těle a snad i v mé duši viděla jsem jeho zvědavé oči. Pak o krok přistoupil a jeho dotek mé tělo bez šatů úplně rozechvěl. Jeho bílé matné ruce brouzdaly pomalu, zvědavě, ale přesto s nepopření možnou vášní. I já se dotkla jeho a rty polibek jsem vtiskla na šíji a rty pohladila jsem jeho tvář a jeho ústa. I on polibek opětoval. Neřekl nikdo nic a přesto, věděla jsem, že slova by nikdy, než náš pohled a naše objetí, neřekla víc.
Jenže najednou ubylo sněhových vloček a Měsíc o poslední kousek zacouval a i jeho tenoulinký srpeček, který tam byl začal nenávratně mizet do tmy. A v tom i On, jakoby najednou byl jako z mlh, jen smutné oči upřel do těch mých, pochopila jsem, i On a políbili jsme se v posledním objetí, a když Měsíc zcela skryl svou tvář, byl pryč.
Byl pryč a mě teď místo kapek sněhových vloček po těle, stékala slza po tváři. A v tom se vám do mě dala hrozná zima, tak otevřela jsem své uslzené oči a sama u už jen skoro vyhaslého krbu, v ovčím kožíšku, v prochladlé místnosti, jsem naposledy zvedla oči k vyhaslé obloze, kde Měsíc zmizel a hvězdy pomalu už chystaly se také spát, tak zavřela jsem rychle okno, kterým Mráz rozhostil se mi po pokoji.
Věřte, čekala jsem už mnohokrát na nový úplněk a tolikrát jsem vzhlížela, zda se zase neobjeví, až Měsíc bude couvat na své pouti kolem mých oken. Avšak už nikdy neprocházela jsem znovu noční krajinou, už nikdy od té doby nepřišel. Jen v mém srdci vlastně zůstal, se svými polibky a svým pohledem, který ve své mysli vidím dodnes. Tak odpusťte pošetilé lidské duši, pošetilý příběh, však vzpomínka je to moje drahá, co přihodilo se mi Jedné Mrazivé Zimní Noci...