Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Domovina

07. 12. 2000
3
0
367
Autor
Rastin
Zpoza hor už slyším hudbu znít
a cítím vůni jídel skvělých
Za nedlouho budu doma pít
hned co najdu bratrů smělých

Políbím matičku, obejmu otce,
budem se radostně smát.
Pak s tíhou na víčku, tiše a sladce
u pece můžu si spát.

V známém údolí
starou pěšinu moc dobře znám
Rád si dovolím
planou květinu dívce já dám.

Den kvapem se blíží,
kdy odcházet budu
zpět za svým údělem.
Co cestu mi zkříží,
kolik pastí, bludů?
Jen ty jsi mi přítelem.

Z lesů tmavých donesu si hůl,
snad až budu starý,
až síly budu mít jen půl.
Pak stanu navždy tady.
blázen
14. 05. 2001
Dát tip
Celý blázen ... :)

Rastin
11. 05. 2001
Dát tip
Blázne :-)) Chytil ses nejoblíbenějšího motivu, no jo, to seš celej ty :-) No, celkově to mělo vyjadřovat moje pocity, z kterých se těším, když se vracím do rodného kraje, tam, kde jsem vyrůstal. Zažil jsem tam moc krásného, i poté, kdy jsem se vracel už jenom na dovolenou. Samozřejmě, lásky k tomu patřily také...

blázen
23. 04. 2001
Dát tip
Tak u téhle nevím, četl jsem si to několikrát.Má to zajímavou formu, to se Ti povedlo, jenom tím obshem jsi mě možná tak úplně neoslovil. Nejvíc se mi líbí ta třetí sloka, ta je hodně pěkná, z té na mě právě dýchá nejvíc ta atmosféra dávných časů, kdy ještě bylo možné i v téhle zemi jít op ztracených pěšinách tichými údolími a potkávat neznámé dívky a dávat jim květiny bez rizika výsměchu (i když třeba s rizikem otce s vidlema, který Tě žene po té ztracené pěšince zpátky tam, odkud jsi přišel :-) ), ale ty další sloky už tu atmosféru tak nějak nevyvolávají a spíš možná i kazí. To je ovšem můj subjektivní pocit, který plyne z toho, že v té básni je víc motivů a já jsem se chytil právě toho jednoho, který je mi blízký.

Rastin
16. 01. 2001
Dát tip
Dík.

Chlastáč
14. 01. 2001
Dát tip
Tak si, Rasťo, znovu čtu Domovinu a musím přiznat, že se mi líbí čím dál tím víc. Tato báseň se ti vskutku povedla.

Chlastáč
20. 12. 2000
Dát tip
Tak tady to mi připomíná domov, takový ten domov starých časů, kdy nebyla televize, rádio, internet a podobné ptákoviny. TIP.

christi
10. 12. 2000
Dát tip
Ma to krasny pribeh,je to mile a ten konec je dokonaly.*)

rire
07. 12. 2000
Dát tip
tahle je nádherná.... :) ŤAPŤAP

pauper
07. 12. 2000
Dát tip
No, ja bych rekl, ze je to takove moc sladke a barvotiskove...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru