Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se2. koločas
23. 05. 2005
1
0
1072
Autor
Fajtlik
UMÍRAJÍCÍ V HORKU VČEREJŠÍCH POUŠTÍ
USÍNÁM V BLAŽENOSTI
ROZMLOUVAJÍC PÍSKEM DUN
DNEŠKEM
SVLÉKÁM
DALŠÍ ŽEBRO ŘEK
Z VLÁHY BUDOUCÍCH DNÍ
USÍNÁM..
VPLETEN DO KOLA ČASU..
SPÍM..
Siral-Děkuji...určitě máš pravdu že si skoro "libuji" v obrazech(tím narážím na tvou první kritiku)...moje básničky nejsou o sdělnosti ve smyslu jasné pointy, ale pocitu, který plyne mezi řádky...a abych řekl pravdu mám skoro raději tu první veršovánku, ale uznávám, že to není zrovna objektivní názor ;)...
Kdybych měl obraz skrytý v řádcích 2.koločasu "zjednodušit" a rázem obnažit až na kost...byla by to úvaha o koloběhu času a událostí. O následcích včerejšků k příčinám zítřků...3 verš je právě to přemýšlení o včerejších skutcích přetavené do dneška aby ovlivnil zítřek...no nevím jestli jsem to osvětlil dost jasně :)...
...a to polopatické usínání (máš pravdu že asi až moc polopatické v té porci obazotvornosti,ale je to jen o připuštěné míře kontrastu obrazů a myšlenek) ...to je možná zrovna ten tmel co ti u první záležitosti chybí (on tam dle mého sice je, ale nepolopatický )...
tak...teď to vypadá že si vůbec nevážím tvé kritiky a ospravedlňuji donekonečna své výlevy fantazie...ALE...OPAK JE PRAVDOU !!! Proto to poděkování hned zkraje...
:-) Jako Angličané ... "Ano, naprosto s vámi souhlasím, ale myslím, že to je úplně naopak." No tvoř si jak ti zobák narost, já jsem si jen prvopohledově rýpnul :) Pokud ke každému kusu dodáš takovýhle výklad, tak to bude jasné každému, ale obávám se, že bez něj neuspěješ. A mimochodem - nemáš zač.
Nerozumím třetímu verši ... ale je zajímavá, povedenější, než ta první. Přimluvil bych se za menší polopatičnost popisu procesu usínání. Když mi slíbíš, že to zkulturníš, dám tip.