Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZ ráje do pekla
Autor
TheCOOK
Z ráje do pekla
Je krásný letní den. Sluneční paprsky protínají větve stromů a jemný vánek hladí listí a hraje tak podivnou, ale krásnou melodii, plnou napětí a lásky. Zelený trávník tančí do rytmu a nahýbá se chvíli na jednu stranu a pak zas na druhou. Nebe je čistě modré, jako ta nejprůhlednější laguna snů, po nichž každý touží. Skoro to vypadá, jako by nebe a slunce, usmívající se na celičký svět, patřili k sobě.
Všude kvetou růže a na jejich obnažených stoncích rostou nebezpečné, ale svádějící trny. Nikde nejsou žádní lidé. Ač se to zdá smutné, já nejsem, protože zde samota neexistuje…Je se mnou příroda. Ruku v ruce se mnou je také můj stín a doprovází ho svěží větříček a melodie, jež se line z lesa. Nikde tu nejsou žádné silnice, auta a nejsou vidět ani domy a továrny. Proto je tu tolik zdraví, krásy, štěstí a lásky. Každý, kdo by se tu ocitl, by si přál, toužil by, zde zůstat.
Vše, po čem člověk touží, o čem kdy snil, je právě tady, na tomto překrásném místě. Proto myslím, že bude lepší zůstat. Je to ráj, splnění všech mých ideálů o kráse přírody. Jediné, co mi schází, je nekončící život, protože až přijde můj čas, bude těžké to vše, pro co jsem žil, opustit. Snad se časem objeví i nějaká zvěř- vitální, plná energie a naprosto svobodná.
Chvíli jsem si to vše prohlížel a pak jsem náhle usnul. Po probuzení bylo vše úplně jinak. Pořád jsem ležel na trávníku, ale už ne uprostřed toho nádherného parku. Na místě, kde stával les, byla továrna- spalovna odpadů přesněji. Slunce…to krásné smějící se slunce už bylo pryč. Ani nebe vidět nebylo. Všechno totiž zakrýval hustý černý kouř z té spalovny. Nikde jsem nenašel žádné růže. Všude jen kouř a rozestavěné domy a silnice, po nichž jezdila auta a chodníky, na kterých se to hemžilo samými lidmi. Trávník, na kterém jsem ležel, také nebyl tak krásný, jako v tom snu. Jeho barva se změnila k nepoznání. Snesla se na něj špína z továren a stavby. A stromy??? Žádné tu nebyly. Široko daleko byly vidět je jejich zbytky. Byl to smutný pohled.