Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePsáno do tvých očí
21. 12. 2000
3
0
2092
Autor
Jean
S každým večerem
se vylidní předvánoční ulice
a já jsem zase o něco šťastnější
když se mohu podívat
do tvých mandlových očí
…vidím odraz párečku lamp
co osvětlují cesty napříč parkem
jsem tam taky trochu já…
svírám tě v promrzlé dlani
víš dnes chci přejít Vltavu
po všech mostech a nejmíň tisíckrát
čím více prší tím méně lidí potkáváme
vždyť stejně nejsem dost sladký na to
abych se dal rozpustit na chodníku
každá noc dává uličkám milost…
…jsem zamilovaný až po srdce
nad hlavami nám hekticky hrají
přeplněné tramvaje jako
kočovné divadelní společnosti
je mi líto že tady
s tebou ruku v ruce
nemohu tiše sedět a šedivět
psát do větru stohy veršů
snad z toho něco dokážu říct
alespoň malou kapičku
když mě uplatíš pohledem
tvých
mandlových očí
Šílená:Nic z toho, co uvádíš, bych z Prahy nedával, patří to tam. Ale s chutí vymrskám (nejen z Prahy) všechny pokleslé pop-poety, kteří mi pořád stejnými slovy krákají do uší, že to tam je.
Vyjan: co takhle dát pryč z Prahy ty zvonící tramvaje, lucerny osvětlující noční uličky, mandlové oči a zamilované milence, nejlépe i déšť a zlato na kočičích hlavách... vždyť je to už okoukané... fádní... :o)
Jean...ráda tě čtu...si mi blízkej.
kočovné divadelní společnosti --- nejsme v 19. století a ten obrat je poněkud zašlý až hrůza,
mohl bys tiše sedět a šedivět taky vedle Jiráska a Nerudy ...trochu pohybu do toho milování (a psaní)
Možná se dneska hejbem až moc a já se nejspíš stih hejbat ještě rychlejš než ostatni. Neni naškodu si zkusit občas sednout a střízlivět mimo předvánoční dav... Vřele doporučuju.
Souhlasím s metanem. V tvé básni je příliš mnoho rekvizit:mandlové oči, procházka v dešti, zvonící tramvaje, lucerny v parku. To všechno tak přesně a osvědčeně odpovídá ustálené podobě příjemné procházky dvou zamilovaných, až na to sedá prach. Nešílet v obchodňácích nemusí být umrtvit se a šedivět nemusí být nechat se pokrýt prachem a pavučinami.
Souhlasím s metanem. V tvé básni je příliš mnoho rekvizit:mandlové oči, procházka v dešti, zvonící tramvaje, lucerny v parku. To všechno tak přesně a osvědčeně odpovídá ustálené podobě příjemné procházky dvou zamilovaných, až na to sedá prach. Nešílet v obchodňácích nemusí být umrtvit se a šedivět nemusí být nechat se pokrýt prachem a pavučinami.
Ježišmarjá, já to odeslal dvakrát! Sorry. Juž stářím se mi třese ruka, na čase, by mi koryto kdos vyřezal.
Vyjane něříkej té míse koryto. :-)
Mně se to líbilo, ale když mě snaživí kritici upozornili na ty rekvizity, musím jim dát za pravdu. Ale musím taky říct, že jen dobrá báseň se dá dobře zkritizovat. :-)
SVÝCH mandlových očí... prosím prosím... by bylo gramaticky...ehm...vhodnější:)))
a me se to libi....na chvili jinde...pod hladinou a v klidu...
pryc od vsehoí, co nas pohani rychleji a rychleji....