Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSmrťák na devatenáctce
Autor
tibbaR_etihW
Smrťák na 19
Pan Trojníček leží na svém lůžku, v pokoji číslo 19, v nemocnici, když tu přichází sestra.
Trojníček: Dobrý den Jarmilko, jakpak se dnes mám? Mám se fajn, ale mám plného bažanta. Tak jestli by nevadilo, kdyby jste mi ho vylila?
Jarmilka: Dobrý den, ale zajisté. Teď, ale nadzvedněte tělo, ať Vám mohu naklopit lůžko.
Trojníček se nadzvedne a sestra naučenými pohyby naklopí lůžko do polohy polo-sedu.
Jarmilka: Dneska máme sice rajskou, vím že ji nemáte rád. Ale počkejte zítra, k obědu svíčková, a k večeři Vaše oblíbené filé s bramborovou kaší.
Trojníček: Jo, tak to si šmáknu. Ještě vzbuďte tudle Jozífka. On taky rajskou nerad, ale filátko mu chutná. Měl sem štěstí, že ste mi ho sem přivezli, kdyby tu byl ten Pepa z Vršovic jen o pár dní dýl, asi bych držel na truc hladofku. Jak všechno kybicoval.
Jarmilka: No jo dědo, tak už to tady chodí. My se snažíme, ale stát nemá takový prostředky, to musíte pochopit. Toho bažanta si hned vezmu, ale teď…
Sestra popojde k lůžku Trojníčkova spoluležníka a pohladí ho po rameni…
Jarmilka: Pane Krha, vstáváme. Tady máte teploměr a snídani.
Krha ještě chvíli leží se zavřenýma očima, pak to ale vzdá a posadí se na lůžku. Sestra toho využije a lůžko naklopí.
Krha: Dobrý den Jarmilko. To je ale hnusně venku, pořád jenom prší. A to sme chtěli tuhle s Vendou jít ven na lavičku.
Jarmilka: Hm, co se dá dělat. Tak půjdete zítra – to má bejt už krásně.
Krha: Zítra to ale nepůjde, já jdu zítra pryč.
Jarmilka: Jo? A kdo Vám tohle napovídal?
Krha: Kdo, no nikdo. Prostě vím, že jdu zítra pryč.
Sestra se usměje, vezme Trojníčkova bažanta a odejde z pokoje.
Druhý den přichází sestra vzbudit své oddané pacienty na pokoj číslo 19.
Trojníček sedí u Krhova lůžka na židli a vytrvale mačká zvonek na sestru – ten evidentně nefunguje.
Trojníček ( chraplavým hlasem):
Zvoním tady už dobrou hodinu, dokonce jsem i volal. Nikdo nepřišel a ten dědek si klidně vodejde. Mne tu nechá samotnýho a dneska je to filé.
Jarmilka se otočí ve dveřích a zavolá k sesterně:
,,Smrťák na devatenáctce!“