Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKvadratická rovnice
13. 10. 2005
1
0
2287
Autor
čouhán
Je to dotaz bažící
po tajemné číslici
rozpustile tančící
v opuštěném hostinci.
Tančí si tu v kvadrátu,
někdy bez něj, nahatá,
jindy vůbec není tu,
schovává se za vrata.
Tančí s ní tři prasáci:
jeden ji chce v kvadrátu,
drubý zas jen nahatú,
třetí vrata vyvrací.
A tak pěkně při tanci
s tou neznámou číslicí
stvořili tři hošánci
kvadratickou rovnici.
á jéje...nemám ráda matiku a kvadratický rovnice jsem nikdy moc nechápala...tančí si, jak chce! :-)))
Milá Elyanne, tahle říkanka je o tom, co je kvadratická rovnice. Pokud Tě skutečně zajímá k čemu vlastně je ta kvadratická rovnice dobrá, to už je jiná otázka. Kvadratická rovnice se hodí k řešení mnoha zajímavých problémů ze života, například k tomu, za jak dlouho se zastaví auto, když při rychlosti 150 km/h dupneš na brzdu. Odpověď na tuhle otázku je lepší zjistit si radši před tím, než to začneš zkoušet za volantem se stopkami. Pokud Ti tenhle příklad připadá až příliš ze života, můžeš se místo toho ptát, za jak dlouho spadne na zem kámen, když ho vyhodíš z okna ve 14. patře. To není tak nebezpečné (pokud si ovšem pod tím oknem zrovna nehrají děti).
Dekuju.
Ja jsem tak tu basen pochopila, k cemu je byla doplnujici otazka. Sklanar mel pocit, ze najdu vysvetleni v rikance.
Inu, pridam to na seznam veci, ktere nikdy umet nebudu...
Heh, romanticke... a... kdyz ja tomu porad moc nerozumim, k cemu vlastne je kvadraticka rovnice?
sklenar: No, toho jsem se preci napred ptala :)
Jenze mne to bude stejne na nic, ja jsem dyskalkulik, neumim ani trojclenku...