Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHavárka
Autor
Atýska
Byla to vteřina, okamžik, hloupá náhoda, jež tě poznamenala na celý život. Kéž by to šlo – vrátit čas. Jeden neuvážený krok a vše se slilo. Před očima se ti rozprostřela tma, nic než tma, kdesi v dálce prosvětlena září reflektorů.
V uších ti zvoní skřípění brzd. Zděšený výraz řidiče – onoho vraha – ti v hlavě ulpí na pár vteřin. To on tě o to tvé zatracené bytí připravil, to on svojí neuváženou jízdou způsobil, že tvoje děti zůstanou bez otce. Proklínáš jej. Proklínáš všechny řidiče. Proklínáš všechny vozy…
Blikání majáků už tě nezajímá. Jenom z dálky, jakoby z jiného světa k tobě doléhá houkání sirén a vzrušené hlasy. Nemáš již sílu vzpírat se dotekům cizích rukou, jež tě někam odnáší.
Pomalu přestáváš vnímat rychlou jízdu. A tu si cosi uvědomíš.
Musíš se smát! V duchu si říkáš ,,Díky!“ – vždyť bude líp!
Snad bude NĚCO, kde již nebudou nehody, kde už nebudou nezodpovědní řidiči, kde už nebudou vraždy, násilí, lež, pýcha, zrada…
Kde bude jen štěstí a radost. Věčná bezstarostnost dětství – možná.
Máš tu naději, tu ŠANCI už ti nikdo nevezme!
Děkuješ řidiči, děkuješ vozu…