Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStrom Poznání
Autor
Wasekk
Tak fajn, ujasněme si to. On něco chtěl, ale tys mu to nedal a udělal sis to pro sebe?!. A tak jsi zdrhl, viď? To zabilo tu tvojí!!! Alexandr se snail mluvit plynně ačkoliv právě uběhl několik mil.
M-mýlí se. Tak to nebylo Já se jenom bál, to je moje provinění, to a má láska, bránil se Vladislav.
Tak mne tedy oprav Poslouchám!
Hm, tak dobře Ví, já byl velmi zdatný kovář, dělal jsem elfskou zbroj, artefakty, korunovační klenoty a meče těm nejlepím bojovníkům. A jednoho dne za mnou přiel Leostru. Hádej, co chtěl. Hůl která na povel zmrazí protivníka. Byla to dost sloitá zbraň. Nu, tak jsem udělal malý model, který ale dostal do vínku to samý, co měla mít ta hůl. Vyzkouel jsem to na veverce, která se okamitě změnila na led. Ví co by dokázala, kdyby měla jeden a půl metru? Za půl minuty bys získal výhodu v boji stejně silných a zkuených armádách. Za pět minut bys zmrazil na led deset tisíc vojáků. Bál jsem se moci těch, kdo budou vládnout mým výtvorem. Strach je největí nepřítel říe lidí a tak jsem jim tu hůl neudělal, ale hned jsem pochopil, e se budou mstít. Proto jsem vzal svou snoubenku, meč a pár nejdůleitějích věcí ke kovařině a utekl. Avak mé činy a jejich dohra mne dostihli na hranicích nepřipraveného. A zbytek u zná.
Ach, jistě, take Tys jim připravil jejich muka. Tohle si neřekl, chtěl jsi to pouít proti nim. Ukuchtit to samé i s kořením. Pche, to u tu bylo. Myslí e tě lituji? Ani náhodou, trochu obdivuji, jaks to řekl.
Hm, tu chválu si nech do Akkrámu. Teď, jestli sis toho neviml spěcháme. Do setmění zbývá hodina a my nemáme koně, jak sis u určitě viml. Pojď, příteli. Vidí ten les? Tam za ním je údolí a na druhé straně
To nemyslí váně, tam je..?
Ano, přesně tak. Ale ne, tam kde slunko vychází, něco zvlátního se nachází. Hleď na východ! zapěl Vladislav a Alexandr se podíval směrem, který označil. V místech, kde ráno mělo vyjít slunce, nacházelo se mračno zvířeného prachu, který se pomalu, ale jistě blíil k nim. Znovu se rozeběhli.
×××
Rozevřel se před nimi pohled na protékající říčku, překrásné údolí a také na město, táhnoucí se od vrcholu a po střed druhé strany údolí.
To je Akoron, město války. Za těch pár let se rozrostlo o pěkně velký kus, dříve bylo jen na vrcholu toho kopce a teď a po Akkrám, vlastně myslím, e ten se stal součástí města, řekl Vladislav.
Jdeme tam, jestli to, co jsme viděli, byli skřeti, tak potřebují nai pomoc! křikl Alexandr.
Ne tak zhurta mladíku, viděl jsi někdy takové město? Ne, nepřijmou nás. Budou se nás bát a my si půjdeme udělat pohodlíčko do vězení. Ne, můj příteli. Válka začala a my musíme vymyslet, jak ji vyhrát. Pojďme tam k těm menhirům poodeli padesát sáhů na louku, v jejím středu byl kruh esti menhirů. Veli doprostřed kruhu a začali přemýlet jak vyhrát válku, jak pomoci lidem, kdo za tím stojí či proč je Akoron tak velký. Ji věděli, e lidé zde nemohou poslat pro pomoc, ani oni neměli tolik sil aby doli někam jinam, kde bude armáda schopná čelit nepříteli. Ačkoli město bylo dobře bráněno, nemělo anci proti těm tisícům skřetů, orků, goblinů, trollů či obrů. Najednou jejich zadumání přeruil zvučný a jasný hlas: Princi Vladislave, jestli jste jetě nic nevymysleli, pojďte s námi a nepokouejte se o odpor. Bylo by to marné, protoe my jsme odjakiva velmi dobří ve střelbě lukem.
Kdo jste a proč mne nazýváte princem? Jestli se nepletu, jste elf a já ne
To je pravda, e nejsi elf, Okruxi, ale tvůj otec ano. A pokud ses ptal na mé jméno, jsem Griffid, nesoucí dobro. A toto je má druina. A přítě tě prosím, neříkej, e jsme menhiry, je to blbý pocit, kdy nás srovnává s kamenem a trpaslíky.
Dobrá, můj otec je král elfů? To je k neuvěření, na to, e jsem ho nikdy neviděl
Ale viděl, kdo myslí, e byl ten člověk, který vyřizoval elfí zakázky? Chodil se na tebe dívat v tvém umění. A kdy jsi utekl z říe, tak jsme dreli několik desítek dnů smutek. Faila tanno.
Dobrá, kde je tedy otec? Musím říct, e bych od něj chtěl slyet vysvětlení. A omluvu.
Pojďte tedy, Cundu. Vydali se do lesa a putovali asi dvě hodiny malými cestičkami. Potom dorazili k elfům, kteří ili na stromech. Přijali je k sobě se slovy vlídnosti, nejspí je čekali, protoe byli opravdu pohostinní. Krom hostiny plné jídla a pití. Například měly(dle slov elfů) hráve o oricon, eldasilqë ar campin. Radi se neptejte, co to bylo, protoe je to prazvlátní kombinace
No tak dobře, kdy tak prosíte, tak to bylo maso s vřesem, kapradím a ípkem.kdy dojedli, prohlídli si ten elfský dům. Alalmë car jej nazývalijak vysvětlil Vladislav Alexandrovy, jilmový dům. Byl sice prostý, ale zároveň nádherný, prost vekerého zkrálování. Tito elfové byli velmi příjemnými společníky. Kromě jídla jim podali medovinu a přichystali nové plátě edé, kamenné barvy. Mezitím, co jim elfové tyto věci připravovali, oni sami obdivovali dům. Měl dokonale stíněné stěny, aby se nezjistilo na jakém stromě bydlí. Avak uvnitř měli ve prosvětleno systémem kanálků, jdoucích po stěnách, majíc občas malou ploku na které byla tekutina, která hořela. To je mé dílo! Pamatuji si, e ho objednával nějaký elf, křičel Vladislav, to byl nápad mého otce?
Ano, ale teď se zti, protoe za chvíli půjdeme pryč a nesmí o nás vědět ádný zlý tvor. Skřetů se neboj, leda goblinů a ti se ve velkém počtu se nedostanou a v malém jsou nekodní. Pojď a hvězdy svítí na nae kroky. Namárië, přátelé a snad někdy se opět setkáme pod hvězdnou oblohou.
Dobrá, nemám nic proti dalí cestě. Ale jsou pořád vichni elfové takoví? Nemyslím, jestli ijí na stromech, ale jestli jsou taky tak mírumilovní a tak. Nelze přeci věřit, e elfové jsou krutí a nelítostní, zabíjející na povely temných mágů, jejich jsou větinou i stráí. To vypráví kde kdo v kadém hostinci, ale myslím, e vichni lou. Je to tak?
Krutí jsme vůči skřetům, ale to, co jsi popsal byl elfocvak, který je ná největí nepřítel, ale je jich jen pár, protoe je nikdo neumí vyrobit a vdy jen křísí mrtvé. Tihle tvorové jsou odolní vůči ípům a mají silná klepeta, kterými mohou zpřelámat elfské tělo. My jsme ale přili na to, jak je porazit: řekneme trpaslíkům, e tam je zlato, které jim bylo uloupeno a oni elfocvaky zabijí sekyrami. A vezmou si zlato řekl Griffid, Jo a řekni svýmu příteli, a jde sem.
×××
Tak takovýho má tátu? U vím aspoň, proč mluví tak divně a má vlohy zpívat a rýmovat. To já svý rodiče znal a proto jsem takovej, jakej jsem. Promluvil posléze Alexandr.
Ví Alexi, já si nemyslím, e je to tím, e jsi znal své rodiče, ale tím, e jsi plnokrevný člověk. A já ne, řekl Vladislav a obrátil se na elfího průvodce, Griffid, massë ná atar? Ná ta oar?
Tancavë, ter taurë. odpověděl Griffid.
Prosim tě, o čem se to bavíte? Já elfsky neumim, vmísil se jim do rozhovoru Alexandr, a myslím si, e bys neměl mít tajemství před tím, kdo tě doprovázel a sem, k tvému princovství.
Promiň, odpus mi. Ptal jsem se na otce, jestli je to jetě daleko a on řekl e ijou na druhý straně lesa.
Laumë,mi endëa
Aha, tak uprostřed lesa, co je pochopitelný. A jejda, jestli tohle není město elfů, tak jsem skřet!
Mno, Vladislave, já myslím, e jsi v tom případě poloskřet, támhle jsou půlčíci, perino, viď?
Trefa, téměř. Tys řekl půlčík, mnoné číslo je perinor, ví. Ale to je jedno, tady to nebude, musíme jetě asi půl míle, tam něco vidím jo, je tam nějaký vchod ze stříbra. Tam asi bude bydlet otec. Za krále..
a jeho syna, viď?
Ne, za elfy!
Připojil se k nim Griffid a oznámil jim, e musí odejít: Lissë nén ar moica lálë tenn' enomentielma, perelda ar avan. Nashledanou přítě. Elen sílannar mallerlya, hvězda svítí na vae cesty. Zde máte koně, Podal jim dva koně s hnědou srstí, Almacollo a Almatir, jsou to ti nejlepí koně, kteří se vyskytují na těchto místech. Dojeďte dobře a brzy naschle. S těmi slovy se otočil a odeel pryč.
Pojeď, ne vyvolají poplach, e jsi se ztratil, jsi přeci princ. Zařval Alexandr a rozjel se s takovou rychlostí, e mu Vladislav sotva stačil. Ji za okamik byli u stříbrných dveří. Strání jim řekli, aby sesedli z koní a vedli je nyní pěky za jejich ohlávky a veli. Pochvíli je zastavila strá a namířilo na ně několik desítek bojovníků luk. Kdo je tvůj otec? Můj otec, Aran! A kdo jsi ty? Im tanno ar cundu! Projdi toto byl rozhovor stráce s Vladislavem. li dlouhou chodbou v jeskyni a pak je zničehonic přivítal pohled na jezero a elfí domy na javorech a dubech. Na druhé straně, ne přili se nacházel velký palác vytesaný do skály. Královský Palác, palác s velkým Pé. Pomalým tempem přeli most a po cestě se vydali ke králi. Vladislav se těil, ale Alexandr se bál.
Vstoupili dovnitř a uviděli trůn a pět elfů, krále a jeho čtyři rádce - z toho byl jeden Griffid. Vladislav je přelétl pohledem, dal si ruku na srdce a poklonil se. Alexandr se choval mnohem pokorněji a proto poklekl na jednu nohu, opřel o druhou meč a té se poklonil. Vstaňte, oba dva. Zazněl velitelský hlas krále- a pokračoval, přili jste s úmyslem pomoct ve válce proti nepříteli, jen se blíí z východu? Nebo se mi jen přiel můj syn pochlubit, e jetě ije?
Netuil jsem, e jsi můj otec, králi, ani, e zde ijí elfové, vlastně jsem si to nepamatoval, protoe u je to několik let, co jsem utekl ze země. Ale pověz, králi, je tato země také ve válce? Jsou elfové ve válce?
Ptá se velmi moc, synu, ale nyní se ti představím, Antermon, jméno mé. A teď k tvým dotazům: tato země je ve válce a elfové s ní. Do dvou dnů zde bude hlavní síla skřetů a já se ptám, pomůe nám?
Jestli pomůou mé nástroje, jestli pomůe mé umění, tak pomohu, ale já neumím střílet z luku, aspoň ne tak, abych byl mezi elfy k co k čemu jako střelec. Mohu ale vytvořit brnění, aby jste neutrpěli velké ztráty příbuzenstva. Co bude platné moje umění zacházet s mečem, kdy je kolem tolik zdatných lučitníků.
Udělej brnění, udělej si lepí meč. Udělej nám hroty ípů. Prosím. Jestli myslí, e nám nepomůe, tak se mýlí. A jetě něco, je potřeba ochránit co nejvíce lesa, proto a sem dorazí nepřítel, tak buďte dál od nás, a vemte tento náramek. Přírodě kolem vás se pak nic nestane. Griffid vám teď ukáe vá domek, ve kterém naleznete oblečení, vechny druhy kovů, kladiva kovadlinu, kletě a pilníky. Také mám pro vás jednu mení truhličku, ukázal na truhlu, kterou by jeden člověk sotva unesl, ve které jsou svitky o kovařině, polovinu jich zná, Vladislave, druhou polovinu jsi nikdy neviděl. Děkuji a nashledanou zítra, prosím přijďte.
pomůeme vám s bojem proti nepříteli, vykovu co nejvíce předmětů a ochráním část lesa kouzlem. Ale bude to stačit? Já si tím nejsem jist
Ne, nebude to stačit, ale víc nezmůeme, ani ty ne. Proto prosím, jdi vykonat to, co jsi slíbil. Brzy naschle.
Namárië, tenn enomantielva. Řek Vladislav, vzal truhlu, poklonil se a společně s Alexandrem odeel pryč do svého domku, doprovázen Griffidem. Kdy veli do domku, podíval se jetě jednou po elfech a zaeptal: Válka začala, a ije válka. Ale proč je? Proč vznikl konflikt? Uvidíme, jak se ve vyvine a co ukáe budoucnost. A s těmi slovy veel dovnitř.