Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč jsou labutě bílé?

12. 04. 2006
1
0
844
Autor
Sarafina

úvaha, která vznikla za melancholie noci a tichého bubnování kapek deště.

Grand Piano

Proč jsou labutě bílé? Zvláštní otázka. Třeba jsou to dobré víly zakleté do tohoto andělského zvířete. Zato lidé by mohli být zakletí snad jedině do černých havranů. Není se ani čemu divit. Jsou tak nemilosrdní, bez citů. Všechny své pravé pocity skrývají za maskou. Za maskou nevinnosti. Ale skutečnost je jiná. Uvnitř se skrývá jen zkažené jádro. Černá duše, které není cesty zpět.

    Říkáte si, že všichni nejsou takoví? Nevěříte? Je to složité. Ale vlastně máte pravdu. Jsou zhruba dvě skupiny lidí. Ta první jsou ti sobci, co skoro nic necítí, co je jim jedno, co cítí ostatní. A ta druhá? To jsou lidi, kteří jsou považováni za blázny, za problémové lidi. Ale to vůbec není pravda. Ano, mají problémy. Ale jen se jich zeptejte proč a uvidíte, co vám odpovědí. Řeknou, že se jim chce zemřít- bolestí nad tím, jak jsou lidé hrozní. Jak životy, které žijí, jsou prázdné. Víte, cítí bolest za ty, kteří ji cítit nechtějí. Přidejte k tomu pocit samoty, izolace a opuštění. Pocit nenormálnosti. A hned se na to budete dívat jinak. Pochopit tohle všechno je moc složité a to co jsem řekla nepopisuje ani třetinu pocitů téhle skupiny lidí.

     Ale někteří lidé v sobě nemají ani kousek bílé labutě. Žijí bez tváře, bez názoru. Řídí se jen svou černou duší. Jen čekají, až někdo projeví slabost. Třeba jen chvilinku slabosti. a...zaútočí. Zaryjí své ostré nehty do zad a budou se smát křiku a pláči. Ale copak je celý svět plný jen takovýchto černých havranů? Copak už tu postupně ani není místo pro bílé labutě? Pevně doufám, že ne.

    I když uznávám, že někdy je složité rozlišit takové labutě. Je to jako u lidí. MYslíte si, že když má labuť bílé peří, má i bílou duši? Nemusí tomu tak být. A proto nemyslím, že je správné posuzovat labutě jen podle peří.

    A v tom se skrývá ta síla. Protože nezáleží na tom, jak vypadáte. Jak moc jste zvláštní a do jaké míry se odlišujete od ostatních. Protože i černý anděl může mít bílou duši. Stačí mít v sobě kousek něčeho dobrého, kousek bílé labutě, To je to, co nás spojuje.


Vaud
15. 04. 2006
Dát tip
Je v tom trochu paranoia - pocit ohrožení zlými havrany, kteří zarývají nehty do zad (tenhle motiv se tuším objevuje i v dalším dílku o lavičce). Pochopil jsem, že se považuješ za blázna - problémového člověka, který trpí za ostatní, což Ti upřímně nezávidím. Na druhou stranu rozlišení na černé havrany a bílé labutě je sice přehledné, ale realita je podstatně komplikovanější. Určitě nejen blázni a problematičtí jedinci jsou schopni vnímat city. Jo, moooc hezkej obrázek!

warman
12. 04. 2006
Dát tip
Tyyy jo... krasny a senzacni

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru